eitaa logo
مهدیه بزرگ ساری
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.7هزار ویدیو
31 فایل
کانال اطلاع رسانی مهدیه شهرستان ساری ارتباط با ادمین جهت انتقادات و پیشنهادات 👇 @smohammad43 📴 09372834811 نشانی سایت 👇 mahdiesari.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📍ماجرای استفاده اغتشاشگران از کلت کمری 🔹بعد از ۴ روز هنوز به راحتی نمی‌تواند حرف بزند، در بخش ICU بستری است و به خانواده‌اش نگفته که تیر خورده؛ چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند، نفس عمیقی می‌کشد و می‌گوید: اگر تیر در اسلحه‌اش گیر نکرده بود الان زنده نبودم. 🔹شنبه ۹ مهر بود. همان شنبه‌ای که خیلی شلوغ شد و فراخوان داده بودند تا دانشجویان تجمع کنند. محل مأموریت ما جلوی در دانشگاه علم‌وصنعت بود. 🔹خودروی مگان مشکی از بالا به سمت پایین در حال حرکت بود. می‌خواست نیروهای امنیتی را زیر کند که موفق نشد و بعد از آن به سرعت به سمت ما حرکت کرد؛ وقتی که از محل کمی دور شد با موتورهایی که سالم بود به دنبالش رفتیم. 🔹هرچه به او دستور ایست دادیم توقف نکرد به نزدیکی خودرو رسیدم تا آن را متوقف کنم. راننده یک کلت کمری به سمتم گرفت و ۳ تیر شلیک کرد. خودم را از سمت راست به سمت زمین پرتاب کردم که یک تیر به کتفم خورد و از قفسه سینه‌ام خارج شد. 🔹راننده پیاده شد؛ بالای سرم آمد تا تیر خلاص شلیک کند که اسلحه‌اش گیر می‌کند و باقی مأموران هم می‌رسند و او را دستگیر می‌کنند.
⭕️ باشه فقط تو یه خیابونی اسمش رو بزن که توش ، هرشنبه ، زن ها رو ، اونم به جرم درخواست ابتدایی ترین امکانات رفاهی زیر چک و لگد و باتوم پلیستون ، له نکرده باشید ! 🔺آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه !
🔴 تامین منافع حزبی، به چه قیمتی؟! ‼️ همان گونه که انتظار می رفت، در کارزار آشوب طلبی های اخیر، اصلاح طلبان باز هم ثابت کردند که منافع حزبی و سیاسی برایشان نسبت به منافع ملی در اولویت و ارجحیت است! ♨️ محمود صادقی عنصر بیش فعال اصلاح طلبان در فتنۀ اخیر، با انتشار پیامی در فضای مجازی با دستاویز قرار دادن اتفاقات اخیر، شرط بازگشت آرامش به جامعه را "انتخابات آزاد" عنوان کرد! ⁉️ هرچند دست اشرار بین المللی و گروهک های تجزیه طلب در آشوب اخیر برای همگان آشکار شد؛ اما باید از جماعت اصلاح طلب پرسید؛ رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی تان ارزشش را داشت که اینگونه با دمیدن در تنور فتنۀ اشرار، امنیت، جان و اموال مردم را به بازی گرفتید؟! ‼️ گویا آرزوی فقدان و نبودِ فیلتر و نهادهای نظارتی در مسیر انتخابات برای به ابتذال کشاندن این فرآیند سرنوشت ساز، جماعتی را که اتفاقاً در سال های پس از انقلاب بیشترین قدرت سیاسی کشور را در اختیار داشته اند، متوّهم ساخته است! ♨️ جالب است که قبل از محمود صادقی، مصی علینژاد عنصر سیاسی دولت خبیث آمریکا نیز در توهماتش دربارۀ این آرزو بارها سخن گفته است!
🟢 آرامش چند روز اخیر پایان ماجرا نیست.(چون دشمن مان را خوب میشناسیم) 🔸امروز صبح بعد از چند روز آرامش در کشور خبری دیدیم که گفته بود ۷ کشور اروپایی اتباع خود را از ایران فرا خواندند. در واقع این رفتار گله ای بعد از چند روز آرامش را بیشتر میتوان در راستای جلوگیری از فروکاست آشوب تحلیل کرد. 🔹همچنین مشاهدات عینی نشان داد که اعتراض ها جنسشان فقط و فقط از جنس روشن نگه داشتن آتش آشوب است. حدود ۱۵ شخص موتوری و پیاده سریع یک چهاراه را می بستند، خودروهای پشت خط ایستاده را مجبور به بوق زدن میکردند و هر کس بوق نمیزد ماشینش را لگد مال میکردند. صحنه ها کامل ساختگی و پولکی است. 🔸صحنه سازی از داخل و تلاش برای انزوای ایران از بیرون؛ رفقا برای ایران قوی خیلی خیلی باید کار کرد و مواظب انشقاق اجتماعی بود؛ حتی میتوان گفت امروز بصیرت یعنی مراقبت از انسجام اجتماعی و کار برای حل مشکلات مردم.
🔻روایت‌های مواجهه با کشف حجاب از نقطه‌ای به بعد، «مسأله» گرفتار «نامسأله‌ها»یی می‌شود که آن را احاطه کرده‌اند. در این حال، هم مسأله در گرداب «پیچیدگی» فرومی‌غلتد و هم فهم ما مبتلا به تقلیل می‌شود و احساس انسداد و فروبستگی می‌کنیم. در اینجا، «اشخاص» و «علّت‌ها» به متغیّرهای تعیین‌کننده تبدیل می‌شوند. پس باید دوباره به مسأله نگریست و «تصویری منطقی» از آن ساخته‌وپرداخته کرد. الف. دوگانۀ استدلال تک‌منبعی/ استدلال چند‌منبعی ۱. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «قانون» است، نابجاست. ۲. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «هنجار/ عُرف/ فرهنگِ عمومی» است، نابجاست. ۳. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «اخلاق/ حیا/ عفاف» است، نابجاست. ۴. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «رضایتِ خدا/ دین/ احکامِ اسلام» است، نابجاست. ب. دوگانۀ مسألۀ فرعی/ مسألۀ اصلی ۱. بدحجابی، «لایۀ بیرونی/ نمایان/ مشهودِ تهاجم فرهنگی» است، نه هستۀ مرکزی آن. ۲. اما حجاب یکی از «ظهورات/ نمادها/ نشانه‌های هویّتی» ماست و دشمن نیز در پی هویّت‌زدایی است. ج. دوگانۀ سلیقه‌ای/ ارزشی ۱. این بحث به قلمرو «فلسفۀ ارزش‌ها/ بایدها و نبایدها/ اخلاق» مربوط است. ۲. یکی از رویکردهای فلسفۀ ارزش‌ها، «نسبی‌گرایی ارزشی» است. ۳. ارزش‌های اسلامی، کاشف از «مصالح و مفاسد حقیقی/ واقعی/ نفس‌الامری» هستند. ۴. ارزش‌های اسلامی از نظر انسان‌شناختی، مبتنی بر «فطرت» هستند. ۵. «خواست/ انتخاب/ آزادی انسان» تا جایی محترم/ مشروع/ معقول است که در امتداد استعدادهای فطری قرار داشته باشد. ۶. ارزش‌ها با وجود مطلق‌بودن در عالم تشریع، در «عالم تحقّق خارجی/ وقوع عینی/ کنش انسانی»، نسبی/ پیوستاری/ ذومراتب هستند. ۷. بنابراین، سخن دربارۀ تحمیل «پسند/ گرایش/ سلیقۀ خاص» نیست. د. دوگانۀ انتخاب شخصی/ سبک زندگی ۱. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، «خط/ جریان/ روند» است و «مهندسی‌شده/ فکرشده/ هدایت‌شده» و بخشی از برنامۀ «براندازی/ فروپاشی/ استحاله» است. ۲. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، «تنش/ تضاد/ تلاطمِ اجتماعی» ایجاد می‌کند و قدرتِ تهدیدزایی/ تخریب‌گری آن، بسیار زیاد است. ۳. سبکِ زندگیِ غربی، بدنۀ اجتماعی دارد و ریشه‌دار و طبقاتی است. ۴. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، برگشت‌پذیر نیست، بلکه «فزاینده/ شدّت‌یابنده/ تثبیت‌شونده» است. ۵. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، استعدادِ بهره‌برداری‌های سیاسی و امنیتی دارد. هـ . دوگانۀ واقعیّت طبیعی/ واقعیّت مسأله‌وار ۱. یکی از آسیب‌های اجتماعی، «مفاسد اخلاقی» است و بدحجابی، جزو آن است. ۲. بدحجابی، یک «جریان اجتماعیِ اقلّی/ تنگ‌دامنه/ محدود» است، نه اکثری. ۳. بخش عمده‌ای از این مسأله، «روایت/ تصویرسازی/ بازنمایی» است، نه واقعیّت. ۴. بدحجابی اغلب به معنی «دین‌گریزی/ اباحه‌گری/ بی‌بندوباری» نیست. ۵. بدحجابی اغلب به معنی «تعارض سیاسی/ ضدّانقلابی‌بودن/ مخالفت با نظام» نیست. ۶. بنابراین، جامعۀ ایران به سوی سکولارشدن حرکت نمی‌کند. و. دوگانۀ اخلاقی/ حقوقی ۱. بدحجابی در «حریم عمومی»، یک مسألۀ حقوقی است. ۲. بدحجابی در حریم عمومی، نوعی «تبلیغ/ ترویج/ تعلیمِ اجتماعیِ منکر» است. ۳. مسألۀ حقوقی، مبتنی بر «الزام/ اجبار/ غلبه» است، نه «اعتقاد/ باور/ تعهد». ۴. جنبۀ حقوقی داشتن بدحجابی، «حضور حاکمیّت» را در آن مشروع می‌سازد. ۵. فلسفۀ تمایزبخشِ دولت اسلامی، تلاش برای استقرار ارزش‌هاست. ۶. الزام به حجاب، شاید موجب«سعادت فرد» نشود، اما موجب «سعادت جامعه» می‌شود. ۷. در صورت تزاحم، «حقوق جامعه» بر «حقوق فرد»، تقدّم دارد. ۸. البتّه اقناع/ درونی‌سازی/ گفتمان‌سازی بر اجبار/ تحمیل/ اکراه، ترجیح و تقدّم دارد. ۹. همچنین دولت اسلامی باید بکوشد که «مجبوران» را به «معتقدان» تبدیل کند.
﷽ 🔰این مملکت صاحب داره... مرحوم آیةالله نائینی در جنگ جهانی دوم ترسیده بودند ایران را تجزیه کنند ، محضر حضرت رسیدند،آقا دست روی نقشه ایـران گذاشتند‌ فرمودند : نائیتی ایران کشور من مهدی«عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف» است. هر نعمتی در این کشور به شما ایرانی‌ها میرسد از سر دولت من است. • صاحب داریم ما... - بهمن ماه ۱۳۹۹
🖼 جنگ موبایلی با تهران روایت روزنامه‌نگار انگلیسی از نقش ربات‌های پنتاگون در اغتشاشات ایران @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱ٌّْ🌱 🔺نگران آقای خامنه ای نباش! عزیزی نقل میکرد: در بهشت زهرا تهران بودم، پیرمرد با صفایی دیدم که با ادب خاصی بالای این مزار ایستاده و دعا میخونه، نگاهم بهش بود و مدتها که دور زدم دیدم دست به سینه هنوز بالای مزار هست، بعد پایان دعا و ذکر متوجه من شد. صدام کرد و گفت: پسرم ازت میخوام هروقت اومدی برای این شهید فاتحه بخونی. گفتم چشم، میشه خواهش کنم دلیلش رو بگید. گفت من سالها بود بعد از فتنه۸۸ برای حضرت آقا و سلامتی جسمی و تعرض احتمالی به جانشان خیلی نگران بودم و اضطراب درونی داشتم، روزی شهیدی با همین شمایل به خوابم اومد و شماره ردیف و قطعه هم بهم گفت. ازم پرسید چرا نگران آقای خامنه‌ای هستی؟! نگران نباش من خودم محافظش هستم. بار اول توجهی به خواب نکردم تا اینکه دوباره همان خواب تکرار شد، همان هفته پنجشنبه با حفظ کردن شماره ردیف و قطعه اومدم بهشت زهرا و دقیقا همان چهره رو روی قبر دیدم، دیدم تو توضیحات شهید نوشته «محافظ رئیس جمهور محترم حجت الاسلام سید علی خامنه‌ای». از اون موقع به بعد دیگه خوفی از تعرض به جان آقا ندارم و‌ در عوض مدام به این شهید سر میزنم دعاگوش هستم، به هرکسی هم که بتونم میگم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج
نقش پیامبر اسلام در پایه ریزی تمدن نوین اسلامی پیامبر بزرگ اسلام (ص ) در ظرف ده سال پس از هجرت، شالوده یک تمدن نوین اسلامی را پایه ریزی کرد. دوران زندگی پیامبر عزیز در مدینه، دوران شالوده ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیت اسلام، برای همه زمان ها و دوران های تاریخ انسان و همه مکان هاست. پیغمبر اسلام در هر نشست و برخاستی، بر روی یکایک مردمی که با او رو به رو می شدند، اثر می گذاشت و انسان ها را، هم در سایه استقرار نظام اسلامی و هم با تربیت فردی، منقلب می کرد. با تلاش و همت آن گوهر فرزانه، اسلام در یکی از فقیرترین و عقب مانده ترین نقاط دنیا ظهور نمود: ۱. اول در دل انسان های آن روز انقلاب معنوی به پا کرد؛ ۲. بعد به اطراف مدینه گسترش یافت؛ ۳. سپس دژ طبیعی مکه را تسخیر کرد؛ ۴. پس از آن به راه های دور قدم گذاشت: الف: هنوز پنجاه سال از عمر تمدن اسلامی نگذشته بود که بیش از پنجاه درصد از دنیای متمدن آن روز در زیر پرچم اسلام ناب قرار گرفت؛ ب: سرانجام تا اعماق دو امپراطوری و دو کشور بزرگ آن روز پیش رفت و در درون انسان ها انقلاب به وجود آورد؛ ج: هنوز نیم قرن از ولادت تمدن نوین اسلامی نگذشته بود که نزدیک به نیمی از تمامی قلمرو سه تمدن بزرگ باستانی همسایه خود؛ یعنی امپراطوری ایران، روم و مصر را درنوردید؛ د: یک قرن پس از آن، تمدنی درخشان و حکومتی مقتدر در مرکز پدید آورد که از شرق به دیوار چین، و از غرب به سواحل اقیانوس اطلس، و از شمال تا انتهای سیبری، و از جنوب تا جنوب اقیانوس هند می رسید؛ ه: بیش از دو قرن از عمر این تمدن نگذشته بود که دنیای بزرگ اسلامی در آن روز، قله تمدن بشری از لحاظ علم و انواع دانش و پیشرفت های مدنی و اقتصادی شد؛ و: در آن روز از اقصای آسیا تا قلب اروپا - تا اندلس؛ اسپانیای امروز - و تا نزدیک آفریقا، چند حکومت بزرگ به وجود آمد؛ کتاب " تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری"، نوشته " آدام متز "، نشان می دهد که تمام محیط اسلامی اصلا بازار علم دنیاست، و نقطه اصلی اش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و ... این شهرها مرکز و قله علم دنیا بوده است؛ -- در آن دوران، در ایران تشعشع و تلالوی تمدن است. شما ببینید نویسندگان و شاعران قرن های چهارم و پنجم و ششم هجری در ایران چه کسانی هستند؛ از فردوسی تا حافظ، از ابوعلی سینا تا خواجه نصیر، ایران پر است از شاعر و فیلسوف و نویسنده. بیهقی یکی از آن هاست. ایران در زمینه های حساب، ریاضیات، نجوم، پزشکی و سایر علومی که دنیا با آن علوم می چرخید، تاثیرگذار بود؛ -- عراق در آن روزها، مرکز یکی از تمدن های قدیمی و مرکز تمدن عظیم اسلامی شد؛ -- مسلمان ها در جنوب اروپا و در اسپانیا، تا جنوب فرانسه، کشوری اسلامی به وجود آوردند. این کشور مهد تمدن شد و علم در اروپا از همان تمدن اندلسی قرون اولیه اسلام شکوفا گردید؛ -- قرن های سوم و چهارم هجری، مزین به تمدنی شد که پس از هزار سال، هنوز برکات علمی و فرهنگی آن در مدنیت کنونی جهان دیده می شود؛ -- در قرن چهارم هجری، یک تمدن نوین اسلامی ایجاد شد که در آن ابن سیناها، فارابی ها، و خوارزمی ها به وجود آمدند و قدرت های سیاسی بزرگی را در دنیا به وجود آوردند؛ ▪︎این تمدن تا قرن های چهارم و پنجم و ششم هجری ادامه داشت. به مرور زمان حکومت های شکل پذیرفته از تمدن نبوی، بیشترشان دچار فساد و انحراف شدند، و مسیرشان عوض شد: ۱. آن روزی که پادشاهانی به نام خلیفه، در بغداد و در شام و در این گوشه و آن گوشه عالم، پرچم اسلام را بلند کردند، اما زیر پرچم اسلام، هواهای نفسانی، شهوات، اغراض، تکبرها، غرورهای شاهانه، مال اندوزی ها، ثروت جمع کردن ها و به خزائن خود پرداختن ها را وارد کردند و به این چیزها سرگرم شدند، زمینه های انحطاط دنیای اسلام فراهم شد. ۲. اروپایی ها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، تاکستان هایی را وقف کردند تا شراب آن ها را به طور مجانی در اختیار جوانان قرار دهند. جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند، تا آن ها را به شهوات و فساد جنسی آلوده کنند. کار به جایی رسید که مردم و مجریان حکومت، از کوچک تا بزرگ، از سرباز تا فرمانده و امیر، جذب فتانه و زنان فاحشه وارداتی شدند و نتیجه آن شد؛ سپاهی که در هیچ جنگ نظامی شکست نخورده بود، در میدان جنگ نرم مغلوب شد. ۳. وقتی ظواهر پوک شد و دنیاطلبی و مال دوستی حاکم شد، آن وقت در عالم فرهنگ و معارف، کعب الاحبارها سررشته امور معارف اسلامی می شوند و حرف خود را بر حرف خدا مقدم می دارند. ۴. نتیجه این نبرد نرم، غلبه اروپا و امریکا بر تمدن نوین اسلامی شد؛ گر چه تمدن غرب در تمام آن سال های بعد از غلبه بر مسلمان ها، مشغول تغذیه از این تمدن بوده است.
🌸🍃🌸🍃 پيامبر صلي الله عليه و آله: بدترين مردم كسى است كه بر خانواده اش سخت گير باشد. گفتند اى رسول خدا!سخت گيرى بر خانواده چگونه است؟ فرمودند: مرد وقتى وارد خانه شود، همسرش از اوهراسان و فرزندان از او گريزان شده، فرار كنند و چون بيرون رود همسرش شاد گردد وخانواده اش با يكديگر انس گيرند. پيامبر صلي الله عليه و آله: « شَرُّ النّاسِ الضَّيِّقُ عَلى اَهْلِهِ، قالوا يا رَسُولَ اللّه ِ وَ كَيْفَ يَكُونُ ضَيِّقاعَلى اَهْلِهِ قالَ: الرَّجُلُ اِذا دَخَلَ بَيْتَهُ خَشَعَتِ امْرَأَتُهُ وَ هَرَبَ وَلَدُهُ وَ فَرَّ فَاِذا خَرَجَضَحِكَتِ امْرَأَتُهُ وَ اسْتَأْنَسَ اَهْلُ بَيْتِهِ»
Rs: 🎥 ایـن فیـلم ۶ دقیـقه‌ای بـه مـا می‌گـوید کـه اطلاعـات مـا بـه چـه درد اینسـتاگرام ، واتـس‌آپ ، تلـگرام ، توئیـتر ، گوگـل ، یوتـیوب و ... می‌خـورد‼️‼️
به کمپین بپیوندید! کمپینی از دهه هشتادی های سراسر ایران😎 👇 برای ایران، برای جوانانی که خون دادند، برای همکلاسی های شهیدمان، برای دستی که ساعت۱:۲۰ پرچم را بالا نگه داشت، برای عزت ایرانی، برای امنیت و اقتدار ایرانی ، برای کوتاهی دست دشمنان 🔴👈ما ها به کمپین میپیوندیم و موضع صریح خودمون رو با رجز خوانی برای دشمنان این آب و خاک اعلام میکنیم💪🇮🇷 آیدی اعلام پیوستن به کمپین و ارسال فیلم یا عکس: 🔵 👉@nasle80i 😌💥 دعوتیم به یک خروش عظیم دهه هشتادی ها 🙏 به جمع ما ،در ایتا بپیوندید😍👇 https://eitaa.com/joinchat/566296620Cb6b44ca14e