eitaa logo
مهدیه بزرگ ساری
1.8هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.6هزار ویدیو
29 فایل
کانال اطلاع رسانی مهدیه شهرستان ساری ارتباط با ادمین جهت انتقادات و پیشنهادات 👇 @smohammad43 📴 09372834811 نشانی سایت 👇 mahdiesari.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال : قرآن، یک کتاب عربی است و مخصوص عربها، چرا باید غیر عرب ها از آن پیروی کنند؟! پاسخ اجمالی : قرآن کلام خداست و خدا پروردگار همه انسان هاست و مخاطب خدا در قرآن همه بشریت از تمام اقوام و نژادهاست. پس قرآن اگر چه به زبان عربیست اما کتاب عربها نیست بلکه کتاب همه بنی آدم است. قرآن اگرچه به‌ زبان عربی نازل شده است ولی باید گفت زبان عرب یکی از غنی ترین و وسیع ترین زبان ها در لغت و اصطلاح است اما به دلیل خطابات عمومی و پیام های جهانی برای هدایت بشر و عموم انسانها، اختصاص به قوم عرب ندارد. این ادعا به چند دلیل قابل اثبات است که مهمترین آنها عبارتند از: ۱. خطاب آیات قرآن فقط با عرب ها نیست. به عنوان نمونه درآیه ١٥٨ سوره اعراف خطاب آیه به "ناس" يعنی همه "مردم جهان" است که میفرماید: بگو اى مردم! من رسول خدا به سوى همه شما (با هر قوم و نژاد و رنگ و جغرافیا و مانند آن)هستم . نمی گوید : بگو ای عرب... ای اهل حجاز... در سوره انعام آيه ۱۹ نیز میفرماید: قرآن، انذاری است برای همه كسانی که اين آیات به او می رسد. همچنین آیات ۵۲ سوره قلم و ۸۷ سوره ص بر فرا قومی، فرانژادی، فرامکانی و فرازمانی بودن قرآن تاکید دارد. آنجا که می فرماید : وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعَالَمِينَ (قلم،۵۲) نيست قرآن مگر ذکر و ياد آورى براى همه جهانيان. ۲. متن و پیام و محتوای قرآن، اختصاص به قوم یا نژاد عرب ندارد بلکه «جهان شمول» است. وقتی که یک سخن جهانی است، اختصاص آن به یک زبان و نژاد و جغرافیا و مانند آنها بی معناست. به عنوان نمونه قرآن می گوید : . ظلم نکنید. . در کارهای خیر باهم همکاری کنید، . به پدر ومادر خود نیکی کنید، . کار شایسته انجام دهید و... مانند آن. چنین پیام هایی به هر زبان که گفته شود، مفید،زیبا ،ارزشمند و جاودانه است. عربی باشد یا انگلیسی، فارسی باشد یا ترکی، روسی یا فرانسوی و انسان عاقل در پذیرش آن تعصب نمی ورزد و تردیدی به دل راه نمی دهد. ۳. قرآن مجيد حتی اختصاص به مسلمانان ندارد. چون مخاطب بسيارى از آیات قرآن، كفار، مشركين، اهل كتاب، يهود، بنى اسرائيل و نصارى هستند که با جدال ِ احسن و ارائه برهان و نقد و نفی باورهایشان آنان را بسوى معارف الهی دعوت ميكند. برای نمونه، سوره آل عمران آيه ۶۴ خطاب به اهل کتاب می گوید : بگو اى اهل كتاب بيائيد بسوى كلمه اى كه در ميان ما و شما بطور مساوى پذيرفته شود و آن اين است كه جز خداى متعال كسى را نپرستيم و شریکی براى وى قرار ندهيم و برخى از ما برخى ديگر را خدايان خود اتخاذ نكنند. چنانكه مى بينيم در این خطابات هرگز نمیگوید : ای کفارِ عرب... ای مشركين و بت پرستان ِ عرب... اى اهل كتابى كه از نژاد عرب هستیدو... ۴. پذیرش اسلام و قرآن از سوی افرادی با قومیت و نژاد و رنگ و ملیت متفاوت از همان آغاز اسلام مانند سلمان فارسى و صهيب رومى و بلال حبشى و... همچنین عمومیت قران، تا امروز، دلیل بر جهان شمولی پیام و محتوای ان دارد. بدون تردید اگر قرآن و اسلام اختصاصی ِاعراب بود، شاهد چنین پدیده‌ای نبودیم. شواهد تاريخی فراوانی حاکی از پذیرش قرآن و اسلام توسط عده اى از پیروان ادیان، مذاهب و مکاتب مختلف مانند بت پرستان، يهوديان و مسيحيان ، زردشتی ها مارکسیست ها و مانند آنهاست. امروز نیز به دلیل فطری و جهانی بودن پیام و محتوای قرآن کریم در اروپا و آمریکا و دیگر نقاط جهان، بیشترین گرایش ها به اسلام وجود دارد و یکی از علل تلاش دشمنان قرآن برای طرح کاریکاتور های موهن، اسلام هراسی و قرآن سوزی، همین است. قرآن نورِخداست و نور ِخدا خاموش شدنی نیست.
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 سلام صبح روز شنبه شما عزیزان بخیر السلام علیک یا ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ از حضرت امام سجاد علیه السلام سؤال کردند: چگونه صبح کردی؟ حضرت در پاسخ فرمود: صبح کردم در حالی که، هشت صنف و گروه از ما طلبکارند: 1 ) خداوند، طلب عبادت می کند؛  2 ) پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) می خواهد به سنّتش عمل کنیم؛  3 ) خانواده، نفقه و خرجی می خواهند؛ 4 ) نفس، خواهش هایی از ما دارد؛  5 ) شیطان، می خواهد از او پیروی کنیم؛ 6 ) دو فرشته موکل ( رقیب و عتید )، می خواهند درستکار باشیم؛ 7 ) عزرائیل در پی گرفتن جانمان است؛ 8 ) قبر، در انتظار جسد بی جان ما است[2]. بحار الانوار، ج 46، ص 69 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
❌❌❌ اتمام وقت پاسخگویی❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌ 🔰 مسابقه فرهنگی "رهنما " 📌 سوال شماره یک ▪️زمان بارگذاری مسابقه در کانال: شنبه ▪️اعلام نتابج: پنجشنبه ▪️نحوه پاسخگویی: عدد گزینه صحیح را تا ساعت ۲۲ روز چهارشنبه به آی دی @smohammad43 در پیام رسان ایتا به همراه نام و نام خانوادگی، شماره همراه و نام شهر ارسال نمایید. 🌷 هر هفته دو کارت هدیه دویست هزارتومانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢مهدیه یعنی خانه امام زمان علیه السلام ╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/344719566C925c7e2a87 ╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 جناب رئیس جمهور نظر به اینکه ورود بانوان به استادیوم فوتبال با تصمیم و اعلام نظرِ نهایی حضرتعالی صورت گرفته، به عنوان یک عالم دینی، وقت بگذارید و تصاویر وضعیت فاجعه بار حضور زنان را ملاحظه نمایید. ❌ در يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ وَ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنِيه، رئیس فیفا معصیت شما را برای این خلافِ شرعِ بیِّن به عهده نخواهد گرفت. شما می مانید و نامه اعمالتان! ✍ مریم اشرفی گودرزی 🔴 👇 @bidariymelat
✨ به نام خدا. صفحه ۱ از ۲ 🌴ترجمه و شرح حکمت نوزدهم نهج البلاغه 🌷امام علی علیه السلام(اخلاقی) 🔴 نكوهش آرزوهاى دراز متن نهج البلاغه نهج البلاغه ( نسخه صبحی صالح ) وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ جَرَى فِي عِنَان أَمَلِهِ، عَثَرَ بِأَجَلِهِ. فرهنگ لغت فرهنگ‏ نهج‏ البلاغه (رحیمی نیا) الْعِنان: زمام، افسار. عَثَرَ بِاَجَلِهِ: در كام مرگ افتاد، (قبل از آنكه به آرزويش برسد). ترجمه؛ مرحوم عبدالحمید آیتی رحمة الله علیه و فرمود (ع): هر كه عنان مركب آرزو را رها كند و در پى آن بشتابد مرگش بلغزاند و بر زمين زند. شرح: پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی ) ⚠️نتيجه تسليم در برابر آرزوها: 🌷امیر المومنین علی علیه السلام در این گفتار کوتاه و حکمت آمیز خود به مسئله طول آرزوها و سرنوشتى که دامان انسان را مى گیرد اشاره کرده مى فرماید: «کسى که در مسیر آرزوها گام بردارد در (دام) مرگ خواهد افتاد»; (مَنْ جَرَى فِی عِنَان أَمَلِهِ عَثَرَ بِأَجَلِهِ(1)). ۱ از ۲ حکمت نوزدهم
۲ از ۲ حکمت نوزدهم 🟢 أمل به معناى هر نوع آرزو است; خواه آرزوى معقول باشد یا نامعقول. 🍃از این رو این واژه در مورد معصومان و اشخاص برجسته نیز به کار رفته آنها را کعبه آمال مى نامند و حتى خداوند به عنوان «منتهى الأمل» شمرده شده که همان آخرین نقطه آرزو است. 🍃 در مناجات مفتقرین از مناجات پانزده گانه امام سجاد(علیه السلام)مى خوانیم: «یا مُنْتَهى أَمَلِ الاْمِلینَ» 🌷 و در حدیث نیز از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله)نقل شده که فرمود: «الاَْمَلُ رَحْمَةٌ لاُِمَّتِی وَلَوْ لاَ الاَْمَلُ مَا رَضَعَتْ وَالِدَةٌ وَلَدَهَا وَلاَ غَرَسَ غَارِسٌ شَجَراً; آرزو مایه رحمت براى امت من است و اگر آرزو نبود هیچ مادرى فرزندش را شیر نمى داد و هیچ باغبانى درختى نمى کاشت».(2) زیرا آرزوهاست که انسان را به تلاش و کوشش براى رسیدن به اهداف برتر و بالاتر وا مى دارد. ⭕️ ولى همین آرزو هرگاه به صورت نامعقول درآید و تبدیل به آرزوهاى دور و دراز و دست نیافتنى شود انسان را چنان به خود مشغول مى دارد که از همه چیز حتى خداوند و مرگ و معاد غافل مى شود و چنان سرگرم مى گردد که ناگهان مرگش فرا مى رسد در حالى که دستش از همه چیز تهى است. 🍂تعبیر به «مَنْ جَرى...» (مطابق برخى نقل ها) «مَنْ أَرْخى عِنانَ أَمَلِهِ» (کسى که لجام آرزو را سست و رها کند.) اشاره به همین آرزوهاست ❇️ و به تعبیر دیگر، آرزو تشبیه به مرکب سرکشى شده که اگر عنان و زمام او را رها کنند طغیان مى کند و انسان را در پرتگاه مى افکند. 🍂درباره طول امل و درازى آرزوها و پیامدهاى سوء آن بحث گسترده اى در روایات معصومان آمده است که به چند نمونه آن اشاره مى شود. 🌷از جمله در حدیثى از امیر مؤمنان على(علیه السلام) مى خوانیم: «اَلأَمَلُ یُفْسِدُ الْعَمَلَ وَیَفْنِی الاَْجَلَ; آرزوهاى دراز اعمال انسان را تباه مى کند و مرگ را به فراموشى مى افکند».(3) 🌷در حدیث دیگرى از همان حضرت مى خوانیم: «اَلأَمَلُ سُلْطانُ الشَّیاطینِ عَلَى قُلُوبِ الْغافِلینَ; آرزوى دور و دراز مایه سلطه شیاطین بر دل هاى غافلان است».(4) 🌷باز در حدیثى از همان حضرت آمده است: «اَلأَمَلُ کَالسَّرابِ یُغِرُّ مَنْ رَآهُ وَیَخْلِفُ مَنْ رَجاهُ; آرزوهاى دور و دراز همچون سراب است بیننده را مى فریبد و آن کس را که بر آن دل ببندد مأیوس مى سازد»(5). (6) * پی نوشت:  (1). «با» در «بِأجَلِهِ» همان گونه که جمعى از محققان گفته اند به معناى «فى» است; یعنى چنین شخصى که اختیار خود را به دست آرزوها سپرده در مرگش سقوط مى کند در حالى که عمل مثبتى انجام نداده است. (2). بحارالانوار، ج 74، ص 175. (3). غررالحکم، ح 7252. (4). همان، ح 7206. (5). همان، ح 7207. (6). سند گفتار حکیمانه: این جمله حکمت آمیز در کتاب المائة ابو عثمان جاحظ که قبل از سیّد رضى مى زیسته آمده است و در کتاب طراز به صورت فصیح ترى: «مَنْ أرْخى عِنانَ أملِهِ» دیده مى شود و از عبارت فتال نیشابورى در کتاب روضة الواعظین استفاده مى شود که امیر مؤمنان این جمله را در لابه لاى چندین جمله حکمت آمیز دیگر بیان فرموده. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 20) و در کتاب تمام نهج البلاغه این جمله را در لابه لاى خطبه سى و پنجم نهج البلاغه آورده در حالى که مرحوم سیّد رضى آن را در این خطبه نیاورده است. (تمام نهج البلاغه، ص 476). حکمت نوزدهم 💢مهدیه یعنی خانه امام زمان علیه السلام ╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/344719566C925c7e2a87 ╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
هدایت شده از 🇵🇸 🇮🇷 سیاسی Siyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️خاخام یهودی میگوید: اگر امام زمان شیعیان بیاید با ما خواهد جنگید باید کاری کنیم شیعیان او را یاری نکنند. 🔴خاخام یهودی در جمع صهیونیست ها میگوید اگر امام زمان شیعیان بیاید با ما خواهد جنگید ... باید با بازی سرگرمشان کنیم... سرشان را به فوتبال گرم بکنیم... 🇮🇷 🇵🇸 @siyasichanel
هدایت شده از چشـم بصیرت
این دروازه بان هنجار‌شکن به دلیل به آغوش گرفتن این قانون گریز و برخورد نامناسب با پلیس ورزشگاه باید برای همیشه از تیم ملی جمهوری اسلامی ایران اخراج و همچنین تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین ورزشی محروم و به مراجع قضایی معرفی گردد. هچنین خود فرد ✍مهدی فاطمی والا ┄┅═✧●💠●✧═┅┄ 🔴 | عضو شوید👇 @cheshm_basirat
🔻چیزی به اسم شیطنت رسانه! هر دو تصویر فوق، متعلق به نماز جمعه دیروزتهرانه، مخالفین آیت الله صدیقی تصویر سمت چپ که انتهای جایگاه است و موافقین ایشون تصویر سمت راست رو که ابتدای جایگاه است منتشر کردن...هر کدوم از این تصاویر یک معنای کاملا متفاوت رو به مخاطب القاء می‌کنند نکته جالب دیگه تیتر های خبرگزاری ها در پوشش این نماز جمعه بود. آقای صدیقی در نماز جمعه ابتدا از مردم عذرخواهی کردن و در نهایت از کسانی که از ایشون دفاع کرده بودن هم تشکری داشتن؛ حالا تیتر اصلی سایت‌های موافق چی بود؟ «عذرخواهی آیت الله صدیقی از مردم» سایت‌های مخالف چی؟ «کاظم صدیقی از مدافعین خود تشکر کرد» پر واضحه که هیچکدوم از این دو تیتر، دروغ محسوب نمیشن اما هر کدوم به یک دنیا تحلیل متفاوت منجر میشن! 🔹شاید قضیه‌های اقتصادی و سیاسی یک روزی جمع شن، اما ماجرای شیطنت های فضای مجازی برای ما، به این زودی ها تمومی نداره... 🔸رسانه ها نقشه های ذهنی دلخواه شان رابه مخاطب القا میکنند. 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 ༺🦋 استاد سیدعلی حسینی 🆔@seyed_ali_hossini