eitaa logo
مهدیه بزرگ ساری
2.1هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
5.5هزار ویدیو
41 فایل
کانال اطلاع رسانی مهدیه شهرستان ساری ارتباط با ادمین جهت انتقادات و پیشنهادات 👇 @smohammad43 قق 📴 09372834811 نشانی سایت 👇 mahdiesari.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار ویژه
هدایت شده از اخبار ویژه
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رأفت های گزینشی سران سه قوه! 🔰در ماجرای فوت مهسا امینی، وقتی رئیس جمهور در اجلاس سران شانگهای بود، از ازبکستان دستور پیگیری مسأله را داد و بعد از آن هم با خانواده مهسا امینی به صورت تلفنی سخن گفت. رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز هر کدام به سهم خود وارد قضیه شدند. ⚠️ برخی اعتقاد دارند که نوع رفتار رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه اتفاقاً موجب شد که نظرات همه به موضوع جلب شود و با برجسته شدن و ضریب پیدا کردن این موضوع، در واقع، بر آتش فتنه دمیده شد و دشمنان و فتنه گران داخلی نیز سوء استفاده کرده و آن را به یک بحران تبدیل کردند. 👈 حال از هر سه رئیس قوه سوال داریم که چگونه این روزها نوامیس شیعه، مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، فحش و ناسزا می شنوند، لگد و سیلی می خورند و اینگونه دل های مردم جریحه دار می شود و شما سکوت کرده اید؟! این افراد در واقع، چوب و همین سه قوه را می خورند! چرا رأفت های گزینشی دارید؟! کانال خبری در ایتا‌بپیوندید👇. https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اتاق فرمان جنگ اینترنشنال شروع به کار کرد؛ دعوت به هرج و مرج، آشوب خیابانی در دستور کار اپوزیسیون! 🔹 محسن سازگارا کارشناس پای ثابت اینترنشنال که بارها اذعان به خط دهی در اغتشاشات ایران کرده، اینبار بنا به گفته خودش فصل جدیدی از اعتراضات بخوانید اغتشاشات را در دستور کار خود و شبکه‌های ضد ایرانی قرار‌ داده‌اند. 🔹 مجری شبکه هم در اظهاراتی ناخواسته بیان داشت که به دنبال اتفاق مشابهی مانند سال گذشته است که بر آتش اغتشاشات در ایران بدمند!
📌 شماره شبهه:5283 🔘 متن شبهه : پیام عاشورا این بود که عرق خورها و دختربازها می‌رند بهشت و مسلمونا می‌رند جهنم! امام حسین را نه عرق خورا کشتند، نه دختربازا نه کافران، امام حسین را مسلمونا و آخوندا و اهل نماز کشتند!! 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ اتفاقا امام حسین علیه‌السلام را یزیدی کشت که هم عرق‌خور بود هم دختر باز و هم کافر! منابع متعددی مانند مسعودي در كتاب مروج الذهب، ج 3، ص 61 و سبط ابن الجوزي در كتاب تذكره الخواص، ص 260 و... درباره این گونه فسق و فجورهای یزید با صراحت گزارش داده‌اند. 2⃣ یک نمونه از این جریانی است که می‌گوید یزید ملعون روزي سر سفره شراب نشست و در حالي كه ابن زياد در طرف راست او نشسته بود، به ساقي گفت: اسقني شربهَ تُرَوّي مُشاسي ثم مِلْ فَاسِقَ مِثلَها ابن زياد يعني: اي ساقي به من شرابي بنوشان كه قلب مرا سيراب گرداند، سپس جام پركن و مانند همان شراب به پسر زياد بده 3⃣ همچنین وقتي سر مبارك سيد الشهداء ـ عليه السلام ـ را جلوي او گذاردند، با چوب خيزران به آن سر مبارك مي زد و اشعاري را مي خواند كه یکی از ابيات آخرش چنين بود: لَعِبَتْ هاشمُ بالمُلك فلا خَبَرٌ جاءَ وَلا وَحيٌ نَزَلْ یعنی بنی هاشم با حکومت بازی کردند والا نه خبری از آسمان آمده نه وحیی نازل شده است!! 4⃣ گزارشی هم که عبدالله بن حنظله از وضعیت یزید به مردم مدینه می‌دهد موید منش و اعتقادات کفرآلود یزید است. در صفحه ۶۳ تذكره الخواص آمده است: جماعتي از اهل مدينه در سال 62 هجري به شام رفتند، وقتي از اعمال فجيع و كفريات يزيد باخبر شدند به مدينه برگشتند و بيعت با او را شكسته و علناً او را لعن مي نمودند و استاندارش، عثمان بن محمد بن ابي سفيان، را از شهر بيرون كردند. سپس عبدالله بن حنظله خطاب به اهل مدينه گفت: اي مردم ما از شام بيرون نيامده و خروج بر يزيد ننموديم؛ مگر آن كه ديديم كه «او مرد بي ديني است كه زنا می‌کند، شراب مي خورد، نماز نمي خواند و اولاد پيغمبران را مي كشد» 5⃣ خود امام حسين ـ عليه السلام هم در مجلس وليد بن عتبه ( فرماندار مدينه) خطاب به او فرمود: و يزيد رجل شارب الخمر و قاتل النفس المحَّرمه مُعلنُ بالفسق. (خوارزمي، مقتل الحسين، ج 1، ص 184.) 6⃣ بله معلوم است که دینداران احمق و دنیا پرستی هم یزید را همراهی کردند، اما باعث و بانی قتل امام حسین علیه‌السلام و اساسا سبب قیام عاشورا، فسق و شرابخواری و کفر آشکار یزید بود. ✍️ حجت‌الاسلام دکتر
🎥کار سلبی و قانون‌مداری را کم اهمیت جلوه ندهید! 🔰یکی از صحبت هایی که در انتهای برنامه‌ی جهان‌آرا با موضوع بررسی لایحه‌ی مربوط به بیان شد این بود که بحث قانون و برخورد سلبی در زمینه‌ی حجاب تنها ۵٪ از مشکل را حل خواهد کرد و ۹۵٪ مشکل حجاب با فرهنگ‌سازی قابل حل است! 👈خدمت اقای رضوی باید گفت اولا این عدد ۵٪ درصد بر اساس چه معیاری به دست آمده است؟ 👈و ثانیا هر چند به نقش محوری فرهنگ‌‌سازی و جهاد‌تبیین در بسیاری از معضلات فرهنگی واقفیم اما در سایه‌ی کار سلبی است که میتوان از پیشروی فرهنگ مهاجم دشمن جلوگیری کرد و به تبیین و تقویت مبانی صحیح پرداخت! 👈پس همان مقدار که فرهنگ‌سازی و اقناع مردم در مورد فواید حجاب مهم است، برخورد هوشمندانه و بازدارنده با هنجارشکنان هم مهم است و چه بسا فرهنگ‌سازی بدون کار سلبی، همچون آب در هاون کوبیدن، بی ثمر یا نهایتا کم‌اثر باشد! 👈لذا کم اهمیت خواندن بحث قانون و قانون‌مداری نمیتواند صحیح باشد!
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری، کیفیت غسل و کفن و دفن در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید! ▪️تحویل جنازه عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشه‌ای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند. ▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد. بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم. سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم. یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند. صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچ‌کاری کردیم. ♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم. 🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشت‌دیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام می‌دادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال می‌افتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان. 🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش  مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست. همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم. شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبره‌ای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت. و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است . 📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید، نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔴واقعاً اگر انسان از صراط مستقیم معرفت گم یا منحرف شود، حالش مانند زنبور عسل است که از ملکه‌اش جدا شده باشد که قرار و آرام ندارد و سرگردان محض است و ناچار باید در سوراخ جانورهای دیگر برود و طعمه این و آن گردد. 📚 در محضر بهجت، ج١، ٢٢٧
📌یکی از طرق سلوک و سیر عرفانی 🔰آیت الله قاضی ره : یکی از طُرق سلوک و سیر عرفانی که استادمان آقا سید احمد کربلایی به ما امر فرمودند! به أقرب طُرق!سینه زنی و روضه بوده است! گاهاً در وادی‌السَّلام روضه و سینه زنی داشته‌ایم‌ و بهترین سیر در سلوک همین بوده است.
مامورین انتظامی و قضایی حق ندارند از کاشفین حجاب حمایت کنند 📌به من مى‌نويسند؛ بعضى هم مى‌كنند و مى‌گويند: «ما نهى از منكر مى‌كنيم. اما مأمورين رسمى، طرف ما را نمى‌گيرند. طرف مقابل را مى‌گيرند!» من عرض مى‌كنم كه مأمورين رسمى - چه مأمورين انتظامى و چه مأمورين قضايى - حق ندارند از مجرم دفاع كنند. بايد از آمر و ناهى شرعى دفاع كنند. همه‌ى دستگاه حكومت ما بايد از آمر به معروف و ناهى از منكر دفاع كند.اين، وظيفه است. 📌اگر كسى نماز بخواند و كس ديگرى به نمازگزار حمله كند، دستگاههاى ما از كداميك بايد دفاع كنند؟ از نمازگزار يا از آن كسى كه سجاده را از زير پاى نمازگزار مى‌كشد؟ امر به معروف و نهى از منكر نيز همين‌طور است. امر به معروف هم مثل نماز، واجب است. 📌در نهج‌البلاغه مى‌فرمايد: امر به معروف و نهى از منكر، در مقياس وسيع و عمومى خود، حتى از جهاد بالاتر است؛ چون پايه‌ى دين را محكم مى‌كند. 📌 اساس جهاد را امر به معروف و نهى از منكر استوار مى‌كند. مگر مأمورين و مسؤولين ما مى‌توانند آمر به معروف و ناهى از منكر را با ديگران مساوى قرار دهند؛ چه رسد به اين‌كه نقطه‌ى مقابل او را تأييد كنند!؟ «مقام معظم رهبری ۲۳ تیر ۱۳۷۱»
به میثم تمار گفتن به علی دشنام بده؛ نداد به طیب گفتن به امام دشنام بده؛ نداد به آرمان گفتن به آقا دشنام بده؛ نداد هر سه به جرم ارادت به ولی شهید شدند این است عاقبت مریدان ولایت ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅