*تسبیح روز چهارشنبه*
سُبْحَانَ مَنْ تُسَبِّحُ لَهُ الْأَنْعَامُ بِأَصْوَاتِهَا يَقُولُونَ سُبُّوحاً قُدُّوساً
سُبْحَانَ الْمَلِكِ الْحَقِّ الْمُبِينِ
سُبْحَانَ مَنْ تُسَبِّحُ لَهُ الْبِحَارُبِأَمْوَاجِهَا
سُبْحَانَكَ رَبَّنَا وَبِحَمْدِكَ
سُبْحَانَ مَنْ تُسَبِّحُ لَهُ مَلَائِكَةُالسَّمَاوَاتِ بِأَصْوَاتِهَا
سُبْحَانَ اللَّهِ الْمَحْمُودِ فِي كُلِّ مَقَالَةٍ
سُبْحَانَ الَّذِي يُسَبِّحُ لَهُ الْكُرْسِيُّ وَمَاحَوْلَهُ وَمَاتَحْتَهُ
سُبْحَانَ الْمَلِكِ الْجَبَّارِ الَّذِي مَلَأَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ السَّبْعَ وَالْأَرَضِينَ السَّبْعَ
سُبْحَانَ اللَّهِ بِعَدَدِ مَا سَبَّحَهُ الْمُسَبِّحُونَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ بِعَدَدِ مَا حَمِدَهُ الْحَامِدُونَ وَلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ بِعَدَدِ مَا هَلَّلَهُ الْمُهَلِّلُونَ وَاللَّهُ أَكْبَرُ بِعَدَدِمَاكَبَّرَهُ الْمُكَبِّرُونَ وَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ بِعَدَدِمَااسْتَغْفَرَهُ الْمُسْتَغْفِرُونَ وَ لَاحَوْلَ وَلَاقُوَّةَإِلَّابِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ بِعَدَدِ مَا مَجَّدَهُ الْمُمَجِّدُونَ وَ بِعَدَدِمَاقَالَهُ الْقَائِلُونَ وَصَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍبِعَدَدِمَاصَلَّى عَلَيْهِ الْمُصَلُّونَ
سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ تُسَبِّحُ لَكَ الدَّوَابُّ فِي مَرَاعِيهَاوَالْوُحُوشُ فِي مَظَانِّهَاوَالسِّبَاعُ فِي فَلَوَاتِهَاوَالطَّيْرُ فِيوُكُورِهَا
سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ تُسَبِّحُ لَكَ الْبِحَارُبِأَمْوَاجِهَاوَالْحِيتَانُ فِي مِيَاهِهَاوَالْمِيَاهُ فِي مَجَارِيهَا وَ الْهَوَامُّ فِي أَمَاكِنِهَا
سُبْحَانَكَ لَاإِلَهَ إِلَّاأَنْتَ الْجَوَادُ الَّذِي لَا يَبْخَلُ الْغَنِيُّ الَّذِي لَا يُعْدَمُ الْجَدِيدُ الَّذِي لَا يَبْلَى الْحَمْدُ لِلَّهِ الْبَاقِي الَّذِي تَسَرْبَلَ بِالْبَقَاءِ الدَّائِمِ
الَّذِي لَا يَفْنَى الْعَزِيزِالَّذِي لَا يَذِلُّ الْمَلِكِ الَّذِي لَا يَزُولُ
سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْقَائِمُ الَّذِي لَا يَعْيَا الدَّائِمُ الَّذِي لَا يَبِيدُ الْعَلِيمُ الَّذِي لَا يَرْتَابُ الْبَصِيرُ الَّذِي لَا يَضِلُّ الْحَكِيمُ الَّذِي لَا يَجْهَلُ
سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْحَكِيمُ الَّذِي لَا يَحِيفُ الرَّقِيبُ الَّذِي لَا يَسْهُو الْمُحِيطُ الَّذِي لَا يَلْهُو الشَّاهِدُ الَّذِي لَا يَغِيبُ
سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الْقَوِيُّ الَّذِي لَا يُرَامُ الْعَزِيزُ الَّذِي لَا يُضَامُ السُّلْطَانُ الَّذِي لَا يُغْلَبُ الْمُدْرِكُ الَّذِي لَا يُدْرَكُ الطَّالِبُ الَّذِي لَا يَعْجِزُ
ترک گناه به عشق مولا🌸
أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکْ الفرج
*دعای روز چهارشنبه*
*اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى جَعَلَ اللَّیْلَ لِباساً وَ النَّوْمَ سُباتاً وَ جَعَلَ النَّهارَ نُشُوراًلَکَ الْحَمْدُ اَنْ بَعَثْتَنى مِنْ مَرْقَدى وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَداً حَمْداًدائِماً لا یَنْقَطِعُ اَبَداً وَ لا یُحْصى لَهُ الْخَلاَّئِقُ عَدَداً اَللّ- هُمَّ لَکَ الْحَمْدُاَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّیْتَ وَقَدَّرْتَ وَ قَضَیْتَ وَ اَمَتَّ وَ اَحْیَیْتَ وَ اَمْرَضْتَ وَشَفَیْتَ وَ عافَیْتَ وَ اَبْلَیْتَ وَعَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَیْتَ وَ عَلَى الْمُلْکِ احْتَوَیْتَ اَدْعُوکَ دُعاَّءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسیلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حیلَتُهُ وَاقْتَرَبَ اَجَلُهُ وَ تَدانى فِى الدُّنْیا اَمَلُهُ وَ اشْتَدَّتْ اِلى رَحْمَتِکَ فاقَتُهُ وَعَظُمَتْ لِتَفْریطِهِ حَسْرَتُهُ وَ کَثُرَتْ زَلَّتُهُ وعَثْرَتُهُ وَخَلُصَتْ لِوَجْهِکَ ْتَوْبَتُهُ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ خاتَمِ النَّبِیّینَ وَ عَلىَّ اَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَ ارْزُقْنى شَفاعَهَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ لا تَحْرِمْنى صُحْبَتَهُ اِنَّکَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ اَللّهُمَّ اقْضِ لى فِى الاْرْبَعاَّءِ اَرْبَعاً اِجْعَلْ قُوَّتى فى طاعَتِکَ وَ نَشاطى فى عِبادَتِکَ وَرَغْبَتى فى ثَوابِکَ وَزُهْدى فیما یُوجِبُ لى اَلیمَ عِقابِکَ اِنَّکَ لَطیفٌ لِما تَشاَّءُ*
ترک گناه به عشق مولا🌸
أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکْ الفرج
*عهد ثابت چهارشنبه ها*
*اذکار روز*
یا حی یاقیوم 👈 100 مرتبه
یا متعال 👈 541مرتبه
*سوره روز*
سوره مبارکه حشر
تمام کائنات براو درود فرستد و برای او استغفار میکند.
*ادعیه و زیارت روز*
دعای روز چهار شنبه
زیارت امیر المومنین علیه السلام
دعای فرج
*نماز روز*
نماز روز چهار شنبه 👈هر کس چهار رکعت نماز بجا آورد و بخواند در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه سوره توحید و سوره قدر خداوند قبول فرماید توبه او را از هر گناهی.
ترک گناه به عشق مولا🌸
أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکْ ألْفَرَج
نماز هدیه روز🍀 چهارشنبه 🧎
🧎🍀🧎🍀🧎
چهار رکعت نماز بگذارد( بعد از هر دو رکعت سلام بگوید )
و به امام حسن عسگری ع هدیه دهد
🌠🌴🌠🌴🌠
گروه محبین اهل البیت
بسیجۍبودنعشقمیخواد!
ماجانمیدیمبراےاینانقلاب
خستگیهمتوڪٰاࢪمونمعنانداره!..
یازهرا✋🏼🕶''
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 همخوانی بسیار زیباگروه سرود رزمندگان دوران دفاع مقدس ☺
به چپ چپ، به راست راست
از جلو نظام خبردار☺
اگر نبود از جان گذشتگی شما عزیزان معلوم نبود که 🥺🥺🥺🥺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امام زمان ظهور نمیکند
استاد عالی
[۳] استاد شهید مطهری، امامت و رهبری، قم، انتشارات صدرا، ۱۳۶۴، ص ۵۱ و ۵۲.
[۴] دراسات فی ولایة الفقیه، قم، المرکز العالمی للدراسات الاسلامیة، ج ۱، ص ۲۷۳، چاپ ۱۴۰۸ ه. ق.
[۵] عبد الرحمن الجزیری، الفقه علی المذاهب الاربعة، دار احیاء التراث، بیروت، ج ۵، ص ۴۱۶، مبحث شروط الامامیة.🌴
نذرظهور🌴
دعابرای ظهور🌴
یابقیةالله:
🇮🇷🌴🇮🇷🌴🇮🇷🌴
٧٧_عقیده اهل سنت دررابطه باولایت فقیه چیست؟
بعد از پیامبر اسلام، مسلمانان به دو گروه تقسیم شدند. عدّهای معتقد بودند پیامبر اسلام صلیالله علیه و اله جانشینی برای خود تعیین نکرده و این امر را به عهدهی امّت گذارده که آنها بنشینند و از میان خود رهبری برگزینند. این گروه را اهل سنّت مینامند.🌴
گروه دیگری معتقد بودند که جانشین پیامبر صلیالله علیه و اله همچون خود او باید معصوم از خطا و گناه باشد و دارای علم وافری که بتواند رهبری معنوی و مادّی مردم را به عهده بگیرد و اساس اسلام را حفظ کرده و تداوم بخشد؛ و آنها معتقد بودند تعیین چنین کسی تنها از سوی خدا و بهوسیله پیامبر صلیالله علیه و اله امکانپذیر است؛ و این گروه را امامیه یا شیعه مینامند.[۱]🌴
نقطه اصلی اختلاف بین شیعه و سنّی این است که شیعیان معتقدند که امامت منصبی است الهی که باید از طرف خدای متعال به کسانی که صلاحیت آن را دارند داده شود و خدای متعال بهوسیلهی پیامبر اکرم صلیالله علیه و اله این کار را انجام داده و امیرالمؤمنین علی علیهالسلام را جانشین قرار داده … اما اهل سنّت معتقدند که امامت الهی همانند نبوّت و رسالت با رحلت پیامبر خاتمه یافت و از آن پس تعیین امام به مردم واگذاشته شد؛ و حتّی بعضی از بزرگان اهل سنّت، تصریح کردهاند که اگر کسی به زور اسلحه، بر مردم مسلّط شد اطاعت وی بر دیگران لازم خواهد بود.[۲]🌴
شیعه معتقد است ائمه علیهمالسلام، اسلامشناسانی هستند که هرگز خطا و اشتباه در آنها متصوّر نیست، علوم اسلامی را از پیغمبر اسلام صلیالله علیه و اله گرفتهاند از یک راه رمزی و عینی که بر ما مجهول است، ولی اهل سنّت در هیچکدام از صحابه مصونیت از خطا و اشتباه را قائل نیستند، بلکه هزاران اشتباه را از خلفا در مسائل دینی نقل مینمایند.[۳]🌴
مذاهب چهارگانه اهل سنّت بر این معنی اتفاق دارند که امام باید مسلمان، مکلّف، آزاد، قرشی، عادل، مجتهد، شجاع، دارای رأی و نظر صائب و از نظر شنوایی و گویایی و بینایی سالم باشد. امّا آنچه از کلمات بزرگان استفاده میشود این است که ولایت و حاکمیت فقیه امر جدیدی نیست که فقهای شیعه در این زمانها بدعت گذارده باشند بلکه بین مشهور علمای اهل سنّت نیز اجتهاد و فقاهت از دیرباز جزو شرایط امام و والی محسوب شده است.[۴]🌴
پس اهل سنّت به خاطر حفظ نظام امامت را واجب میدانند و میگویند بر مسلمانها لازم است امامی انتخاب نمایند تا شعائر را پاس بدارد و حقّ مظلوم را از ظالم بگیرد و … ولی در زمان واحد دو نفر امام باشند صحیح نیست و در امام ده شرط قائل هستند؛ و نیز علمای مذاهب چهارگانه اهل سنّت معتقد هستند بر اینکه امامت با بیعت دانایان و بزرگان قوم و فهمیدهها منعقد میشود و همچنین با معرفی امام سابق، خلیفه بعدی محقق میگردد و میگویند اطاعت از امام واجب است (در غیر معصیت) و همچنین اطاعت از نایب امام و نمایندههای امام لازم است و جواز جنگ با بغاة از نظر علمای اهل سنّت اجماعی است.
شافعی میگوید: سیره از پیامبر اکرم صلیالله علیه و اله بر جنگ با مشرکان داریم و سیره بر قتال مرتدّین از ابوبکر و بر جنگ با بغاة از امام علی -رضی الله تعالی عنه- منعقد شده است.
حنفیه میگویند: افرادی که با امام بیعت مینمایند چهار طایفه هستند:
۱. عدم اطاعت بدون توجیه، که اینها همانند قطّاع الطریق هستند.
۲. توجیهی دارند برای ممانعت، در صورت تعرّض مقابله میشود.
۳. امام را باطل میدانند و یا معصیتکار، اینها خوارج هستند و در حکم «بغاة» میباشند.
۴. مسلمان هستند و بر امام خروج کردهاند و ناامنی ایجاد مینمایند و این گروه هم همانند بغاة میباشند. مالکیه میگویند گروه سوّم دعوت به توبه میشوند و الّا کشته میشوند …
شافعیه و مالکیه و حنابله، هر سه گروه معتقدند جایز نیست امام مسلمین شروع کنندهی جنگ باشد، اگر مورد هجوم قرار گرفتند حق مقابله دارند، چون بغاة مسلمان هستند.[۵]🌴
پس اکثر اهل سنّت هم در امام و ولی مسلمین شرایطی را قائل هستند و امام مسلمین و حاکم اسلامی باید دارای آن شرایط باشد. اگرچه غالب اهل سنّت میگویند با زوال آن شروط حاکم اسلامی از حکومت عزل نمیشود و اطاعتش باز هم واجب است و مخالفت با او جایز نیست؛ پس شرایطی که شیعه برای امام و ولیفقیه قائل است، اهل سنّت اکثر آنها را قائل نیستند و در صورت وجود شرایط با زوالش شیعه معتقد است دیگر ولایت ندارد ولی اهل سنّت باز هم تبعیت را لازم میدانند………………………….
[۱] آیة اللّه مکارم شیرازی، ۵۰ درس اصول عقاید برای جوانان، قم، انتشارات نسل جوان، صفحه ۲۳۸- ۲۳۷.
[۲] مصباح یزدی، آموزش عقاید، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل، سازمان تبلیغات اسلامی، ج ۲، ص ۱۳۲، الاحکام السلطانیه؟ و ترجمهی السواد الاعظم از ابو القاسم سمرقندی، ص ۳۲- ۳۰.
MohammadHossein Hadadian - Salam Agha Base Doori Az Haram (128).mp3
6.13M
حلالمکن،میدونمدلتشکستهازدستم
ارباب...(:💔