[۲/۲، ۰۶:۴۵] سیدجلال: بسم الله الرحمن الرحیم
مجموعه گروههای محبان المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
=≈============
محبان المهدی (۱) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/Kq2iJTgAb3TJBQduFzcryB
محبان المهدی(۲) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/ET02nTcJtJT0ITYSZvw7Ej
محبان المهدی(۳) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/EK4En13TUETARNgZKKFGMy
محبان المهدی(۴) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/L9NH5LSphIG7S4WyW8o5z6
محبان المهدی (۵) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/F2t4aYwiJG48zMmHCG4qdM
محبان المهدی(۶) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/HsapcLYYHqN3BTROProAua
محبان المهدی (۷) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/Ims7xHYCQHQKSalE10p5v1
محبان المهدی( ۸) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/EU8Xs8n6sfA0Ez2h5IGBxy
محبان المهدی(۹) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/HYxGR31UDh3AvicAIKRbL2
محبان المهدی (۱۰) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/H6qV5Cgl78vHFv1Of7F7Ns محبان المهدی (۱۱) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/CgXSmEHpvOv7hQxGax8TBE محبان المهدی(۱۲) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/J3i2mBUKjRqAnZgLepCOwL محبان المهدی(۱۳) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/DJdUmbv6YLf59hjG0wWJyZ محبان المهدی(۱۴) زوجین (۱) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/LH3kewItuNNGuhnYuK89VE
محبان المهدی(۱۵) زوجین (۲) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/D9qi6mzi2aFDGpaiXTVHmm محبان المهدی(۱۶) زوجین (۳) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/FPsSMSsaAuFGNziTg6yuMz
محبان المهدی( ۱۷) زوجین(۴) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/Lye4KQcwWG15WYqkBl8yKu محبان المهدی(۱۸) زوجین (۵) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/DiwaxEITGob6B9bYUCCAqj محبان المهدی( ۱۹) زوجین(۶) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/JCqc7bfIESa1UW5UTttgph محبان المهدی (۲۰) زوجین(۷) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/EYRZ9PNjvK02XoLziRX9cV
محبان المهدی(۲۱)زوجین (۸)ازدواج https://chat.whatsapp.com/DFs3vShuOHX5YLPbrjxA3Y محبان المهدی(۲۲)بصیرت سیاسی(۱) WhatsApp 0 https://chat.whatsapp.com/GJ3ncOfUMdZ1LK4KhKE8wm محبان المهدی(۲۳)بصیرت سیاسی(۲) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/FLi1BoaZQG1JXoroSWeHWq
محبان المهدی (۲۴) بصیرت سیاسی(۳) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/GwvwkTg0pk2285mfxnmSaX
محبان المهدی(۲۵) صوت قرآن(۱) جزءخوانی WhatsApp https://chat.whatsapp.com/EcXloxZ4sYP8jAvotuU12M
[۲/۲، ۰۶:۴۶] سیدجلال: محبان المهدی(۲۶) صوت قرآن(۲) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/CfpPDiesUjzGg0OM2KZpUg
محبان المهدی( ۲۷) صوت قرآن(۳) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/FnoHzSAbfLZBIpsVxxKEJ5
محبان المهدی(۲۸) صوت قرآن(۴) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/EQpvAyoWhKEEQ0ujAe7lxb
محبان المهدی(۲۹) صوت قرآن(۵ )
WhatsApp https://chat.whatsapp.com/EqjJB7fq6DT0HTtYbLMID3
محبان المهدی (۳۰) صوت قرآن (۶) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/IGSkzPkKlsrCExtvCyYlwh محبان المهدی(۳۱) صوت قرآن(۷) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/G0qdmd3cLKzHzZ2pObORXg محبان المهدی(۳۲)صوت قرآن(۸) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/GEdB6yoA6Q2EZWC2QyDf5r
محبان المهدی(۳۳) صوت قرآن(۹) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/CiJ1h9vzzgBF6WHdNW7nNP محبان المهدی (۳۴) صوت قرآن(۱۰) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/GcTmrqcmjmMAxTgx364872 محبان المهدی(۳۵)قرآن نوجوانان(۱) WhatsApp https://chat.whatsapp.com/JyLgMVdqfaHCIzVH7kp1Xf
محبان المهدی (۳۶)قرآن نوجوانان(۲) https://chat.whatsapp.com/E2QAWBuDhvKCqvSsavMlHb محبان المهدی(۳۷) فرهنگیان بازنشسته۱ WhatsApp https://chat.whatsapp.com/BsEQxxmQtXEFk78eIeIghT
محبان المهدی(۳۸) فرهنگیان بازنشسه۲ WhatsApp https://chat.whatsapp.com/GNytmAHFDi3Bu9glaFz13Z محبان المهدی(۳۹)،فرهنگبان بازنشسه۳
۳۸-محبان المهدی(فرهنگیان بازنشسه۲) https://chat.whatsapp.com/BsEQxxmQtXEFk78eIeIghT
==============
https://eitaa.com/joinchat/2561736718Cb4478e7c55
==============
بسم الله الرحمن الرحیم●
سلام علیکم ●
روز سه شنبه شما●
بخیروسلامتی ●
ان شاءالله ●
==============
حکمت۳۹۶
امام علیه السلام فرمود : مرگ آرى اما تن دادن به پستى هرگز و قناعت بهمقدار کم آرى ولى دست نیاز بهسوى دیگران دراز کردن، نه. آن کس که با تلاش معتدل و صحیح چیزى را به دست نیاورد با تلاش نادرست و بى رویه چیزى بهدست نخواهد آورد. دنیا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زیان تو. در آن روز که به سود توست مست ومغرور مباش و آن روز که به زیان توست صابر و شکیبا باش.
===========≈
🔭🔮🔭🔮🔭🔮🔭🔮
🔮🔭
🔭
💎 *تقویم نجومی* 💎
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
✴️ سه شنبه👈19 بهمن/دلو 1400
👈6 رجب 1443👈8 فوریه 2022
🕌 مناسبت های دینی و اسلامی.
✈️ روز نیروی هوایی.
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی.
❇️ روز خوش یُمنی است و برای هر کار وحاجتی خوب است خصوصا:
✅ ازدواج خواستگاری عقد.
✅ خرید وسیله ی سواری.
✅ خرید و فروش.
✅ اقدام برای امور قضایی.
✅ صلح دادن افراد.
✅ درختکاری.
✅ دیدارهای سیاسی.
✅ و امور زراعی و کشاورزی خوب است.
🚘 سفر :مسافرت خوب و سودمند باشد ان شاءالله.
👶مناسب زایمان و نوزاد خوب تربیت شود و از آفات و بلاها دور باشد.
🤕 بیمار امروز زود خوب شود.
🔭 احکام نجوم.
🌓 امروز قمر در برج ثور است و برای امور زیر نیک است:
✳️ ارسال کالاهای تجاری.
✳️ جابجایی و نقل و انتقال.
✳️ مسافرت.
✳️ رفتن به تفریحات سالم.
✳️ خرید جواهرات.
✳️ فروش حیوان.
✳️ نامه نگاری به دوستان.
✳️ دیدار دوستان.
✳️ و درختکاری خوب است.
👩❤️👨مباشرت.مباشرت ،امشب برای سلامتی بسیار نیک است..
💇💇♂ اصلاح سر و صورت طبق روایات،#اصلاح_مو(سروصورت)دراین روز از ماه قمری ، باعث بلای ناگهانی می شود.
💉💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن#خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری ، سبب رعشه اعضا می شود.
✂️ ناخن گرفتن
سه شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید برهلاکت خود بترسد .
👕👚 دوخت و دوز.
سه شنبه برای بریدن،و دوختن #لباس_نو روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد)(خرید لباس اشکال ندارد)(کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روزهای خوب بُرش بزنند و در روزهای دیگر آن را تکمیل کنند)
✅ وقت #استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر( وقت خوابیدن)
😴😴 تعبیر خواب
تعبیر خوابی که شب " چهارشنبه " دیده شود طبق ایه ی 7 سوره مبارکه "اعراف " است.
والوزن یومئذ الحق......
و از معنای آن استفاده می شود که خواب بیننده انجام کاری از کارهای خود را به گروهی واگذارد بعضی در انجام آن تلاش کنند و باعث رفعت مقامشان شود و برخی نیز کوتاهی کنند و از چشم وی بیفتند. و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه #یاقابض که موجب رسیدن به آرزوها میگردد.
💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_سجاد_علیه_السلام و #امام_باقر_علیه_السلام و #امام_صادق_علیه_السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
🌸زندگیتون مهدوی
📚 منابع مطالب
کتاب تقویم همسران
نوشته ی حبیب الله تقیان
@taghvimehmsaran
با این دعا روز خود را شروع کنید👇👇
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟
✨ *اللّهُمَّ اِنّی اَسأَلُکَ یا قَریبَ الفَتحِ وَ الفَرَجَ یا رَبَّ الفَتحِ وَ الفَرَج یا اِلهَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ عَجِّلِ الفَتحَ وَ الفَرَجَ سَهِّلِ الفَتحَ وَ الفَرَجَ یا فَتّاحَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا مِفتاحَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا* *فارِجَ الفَتحِ وَالفَرَجِ یا صانِعَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا غافِرَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا رازِقَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا خالِقَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا صابِرَالفَتحِ وَ الفَرَجِ یا ساتِرَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ وَاجعَل لَنا مِن اُمُورِنا فَرَجاً* *وَمَخرَجاً اِیّاکَ نَعبُدُ وَ اِیّاکَ نَستَعینَ بِرحمتک یا اَرحَمَ الرّاحمینَ*✨
🔭
===========
شرح و تفسیر
مرگ آرى ولى تن دادن به ذلّت هرگز!
امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه به چهار نکته مهم اشاره مى کند. نخست مى فرماید: «مرگ آرى اما تن دادن به پستى هرگز»; (الْمَنِیَّهُ وَ لاَ الدَّنِیَّهُ!). «منیه» به معناى مرگ و «دنیه» به معناى پستى است. یعنى انسان با شخصیت اگر بر
سر دو راهى قرار بگیرد که یک راه به سوى مرگ و شهادت مى رود و راه دیگر به سوى ذلت و پستى، هرگز دومى را بر اولى ترجیح نمى دهد; با قامتى رسا به سوى خدا مى رود و با قامتى شکسته و پست، زیردست افراد دون همت و پست قرار نمى گیرد. نمونه این معنا در زندگى بسیارى از اولیاء الله و به خصوص معصومین(علیهم السلام)و به ویژه سرور شهیدان کربلا دیده مى شود که وقتى آن حضرت را بین تسلیم شدن و زنده ماندن و سر بر فرمان یزید نهادن و یا تن به شمشیر و نیزه ها سپردن مخیر ساختند، فرمود: «أَلاَ وَ إِنَّ الدَّعِى ابْنَ الدَّعِى قَدْ تَرَکَنِى بَینَ السِّلَّهِ وَ الذِّلَّهِ وَهَیهَاتَ لَهُ ذَلِکَ هَیهَاتَ مِنِّى الذِّلَّهُ أَبَى اللَّهُ ذَلِکَ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ جُدُودٌ طَهُرَتْ وَ حُجُورٌ طَابَتْ أَنْ نُؤْثِرَ طَاعَهَ اللِّئَامِ عَلَى مَصَارِعِ الْکِرَام; آگاه باشید این مرد ناپاک ناپاک زاده مرا در میان شمشیر و ذلت رها ساخته هیهات که بتواند چنین کارى را انجام دهد و هیهات که من تن به ذلت بدهم. خداوند از این کار ابا دارد و همچنین پیامبرش و مؤمنان و نیاکان پاک و دامن هاى پاکیزه (این ها به ما اجازه نمى دهد) که اطاعت لئیمان را بر میدان شهادت کریمان مقدم داریم». ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه خود در ذیل خطبه ۵۱ جمله زیبایى دارد که گرچه در شرح آن خطبه آوردیم اما تکرار آن در این جا مناسب به نظر مى رسد. درباره امام حسین(علیه السلام)مى گوید: «سَیِّد أهلِ الإباء الّذى عَلَّم النّاسَ الحَمِیَّهَ والمَوت تحتَ ظِلال السُّیوفِ اختیاراً له على الدَّنِیَّهِ أبو عبدِ اللّهِ الحُسَین بن علىّ بن أبى طالب علیهما السّلام عُرِض علیه الأمانُ و أصحابِه فَأنِفَ مِن الذُّلّ; بزرگ و پیشواى ستم ناپذیران جهان که درس غیرت و برگزیدن مرگ در سایه شمشیرها را در برابر ذلّت و خوارى، به مردم جهان داد، حسین بن على بود، دشمن به او و یارانش امان داد ولى آن ها تن به ذلّت ندادند». سپس امام(علیه السلام) در جمله دوم مى فرماید: «قناعت به مقدار کم آرى ولى دست نیاز به سوى دیگران دراز کردن نه»; (وَالتَّقَلُّلُ وَ لاَ التَّوَسُّلُ). «تقلل» به معناى اکتفا به مقدار قلیل است. و «توسل» به معناى دست به دامن دیگران زدن مى باشد. روشن است که اگر انسان در زندگى قانع باشد هرگز نیاز ندارد که سر در پیش هرکس خم کند، تملق بگوید، تعریف و تمجید بى جا کند و عزت و کرامت خود را پایمال سازد. ولى اگر قناعت به کنار رفت و انسان زندگى پرزرق و برق را براى خود انتخاب نمود، اداره کردن چنین زندگى اى غالباً با عزت و سربلندى میسر نیست; یا باید آلوده به انواع گناهان شود و از طرق مشروع و نامشروع کسب درآمد کند و یا سر در پیش این و آن خم کند و به تعبیر امام(علیه السلام)متوسل به این و آن شود و این شیوه آزادگان و رادمردان نیست. و به گفته شاعر عرب: أُقسِمُ بِاللّهِ لَمَصُّ النَّوى * وَشُربُ ماءِ القُلُبِ المالِحَه أحسَنُ بالإنسانِ مِن ذُلِّه * وَمِن سُؤالِ الأوْجُهِ الکالِحَه فَاستَغْنِ باللّهِ تَکُن ذا غِنىً * مُغتَبِطاً بالصّفَقَهِ الرّابِحَه فَالزُّهدُ عِزٌّ والتُّقى سُؤْدَدٌ * وَذِلَّهُ النّفسِ لَها فاضِحَه سوگند به خداوند که مکیدن هسته ها (ى خرما براى سد جوع) و نوشیدن آب چاه هاى شور. براى انسان بهتر است از تن دادن به ذلت و درخواست از افراد ترش روى. بنابراین غناى الهى پیشه کن تا غنى و سربلند باشى و مردم با این تجارت پرسود به تو غبطه خورند. زهد و قناعت عزت است و تقوا بزرگى و ذلت نفس، رسوایى است. و شاعر فارسى زبان نیز مى گوید: آخر ز بهر دو نان * تا کى دوى چو دونان و آخر ز بهر سه نان * تا کى خورى سنانش و شاعر شیرین زبان دیگرى مى گوید: چو حافظ در قناعت کوش * و از دنیاى دون بگذر که یک جو منت دو نان * دو صد من زر نمى ارزد اهمیت قناعت تا آن اندازه است که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: «خِیارُ امّتى القانِعُ وشِرارُ امّتى الطامِع; نیکان امت من قناعت کاران اند و بَدان آن طمع کاران». و در حدیث دیگرى که مرحوم کلینى در کافى از امام صادق(علیه السلام)نقل کرده است مى خوانیم: «مَا أَقْبَحَ بِالْمُؤْمِنِ أَنْ تَکُونَ لَهُ رَغْبَهٌ تُذِلُّهُ; چقدر براى مؤمن زشت است که علاقه به چیزى پیدا کند که باعث ذلت او گردد». در سومین نکته حکمت آمیز مى فرماید: «آن کس که با تلاش معتدل و صحیح چیزى را به دست نیاورد با تلاش ناصحیح چیزى به دست نخواهد آورد»; (مَنْ لَمْ یُعْطَقَاعِداً لَمْ یُعْطَ قَائِماً). منظور امام(علیه السلام) این است که انسان باید براى به دست آوردن روزى، از راه هاى صحیح و معقول وارد شود; حرص و طمع را کنار بگذارد و گمان نکند همیشه تلاش بیشتر سبب درآمد بیشتر است زیرا اگر چیزى براى انسان مقدر نشده باشد هرقدر هم تلاش و کوشش کند به آن نخواهد رسید. بعضى از شارحان، این جمله را چنین معنا کرده اند: اگر چیزى را به انسان با
مدارا ندهند، با زور نخواهند داد. ولى ظاهر همان است که در تفسیر بالا گفتیم. و شبیه آن، تفسیر دیگرى است که در کلام ابن ابى الحدید آمده است و مى گوید: اگر چیزى را بدون کوشش به انسان ندهند با کوشش به او نخواهند داد. البته این سخن اگر ناظر به رزق مقسوم باشد قابل قبول است اما روزى هایى که مشروط به تلاش است نمى تواند در این تفسیر بگنجد. آنگاه امام(علیه السلام) در آخرین جمله دورنمایى از زندگانى دنیا را نشان مى دهد که همه حوادث را در دل خود دارد و دستور جامعى براى برخورد با این حوادث بیان مى کند، مى فرماید: «دنیا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زیان تو. در آن روز که به سود توست مست و مغرور مباش و آن روز که به زیان توست صابر و شکیبا باش»; (الدَّهْرُ یَوْمَانِ: یَوْمٌ لَکَ، وَیَوْمٌ عَلَیْکَ; فَإِذَا کَانَ لَکَ فَلاَ تَبْطَرْ، وَإِذَا کَانَ عَلَیْکَ فَاصْبِرْ!). «تبطر» از ماده «بطر» (بر وزن ضرر) به معناى غرور و مستى حاصل از فزونى نعمت است. واقعیت چنین است که دنیا همیشه به کام انسان نیست همانگونه که همواره به زیان او نمى باشد; مخلوطى است از شیرینى ها و تلخى ها، کامیابى ها و ناکامى ها و پیروزى ها و شکست ها که باید با هر یک از این دو بخش برخورد مناسبى داشت. آن روز که دنیا به کام انسان است و شاهد پیروزى را در آغوش گرفته و شهد زندگى خوب و مرفه را چشیده باید مراقب باشد که این پیروزى او را به غرور و مستى نکشاند بلکه شکرگزار بخشنده این نعمت ها باشد و حق آن ها را ادا کند تا خدا نعمتش را بر او افزون سازد. و آن روز که دنیا چهره عبوس خود را نشان مى دهد و کام انسان را با حوادث ناگوار تلخ مى کند و مشکلات و مصائب یکى پس از دیگرى فرامى رسد در آن روز نباید دست و پاى خود را گم کند و زبان به شکایت بگشاید و جزع و فزع نماید بلکه باید صبر پیشه کند تا از یک سو اجر صابران را داشته باشد (وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ) و از سوى دیگر با صبر و شکیبایى مى تواند اعصابى آرام داشته باشد و براى برون رفت از مشکلات راه چاره اى بیندیشد زیرا انسانى که به هنگام بروز مشکلات بى تابى مى کند راه چاره را نیز گم خواهد کرد. به علاوه بسیار مى شود که کامیابى و ناکامى، هر دو براى آزمایش انسان هاست و اگر حق آن ها را درست ادا نکند در آزمایش الهى مردود شده است و به همین دلیل در روایت تحف العقول بعد از این دو جمله آمده است: «فَبکلَیَهْمِا سَتُخْتَبَر; با هر دو به زودى آزمایش مى شوى». امام(علیه السلام) در نامه ۷۲ همین دوگانگى حوادث روزگار را با تعبیر حکیمانه دیگرى بیان فرموده است; خطاب به ابن عباس مى فرماید: «وَ اعْلَمْ بِأَنَّ الدَّهْرَ یوْمَانِ یوْمٌ لَکَ وَ یوْمٌ عَلَیکَ وَ أَنَّ الدُّنْیا دَارُ دُوَل فَمَا کَانَ مِنْهَا لَکَ أَتَاکَ عَلَى ضَعْفِکَ وَمَا کَانَ مِنْهَا عَلَیکَ لَمْ تَدْفَعْهُ بِقُوَّتِکَ; بدان که دنیا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زیان تو. این دنیا سرایى است متغیر (که هر روز به دست گروهى مى افتد) آنچه از مواهب دنیا قسمت توست به سوى تو مى آید هر چند ضعیف باشى و آنچه به زیان توست گریبانت را خواهد گرفت (هر چند قوى باشى) و نمى توانى با قدرتت آن را از خود دور سازى». به یقین این گونه توجه به حوادث روزگار آرامش فوق العاده اى به انسان مى دهد و از تلخى ناکامى ها مى کاهد و از مستى و غرور کامیابى ها جلوگیرى مى کند.
[۲/۷، ۲۰:۲۵] احمدزاده ق: 🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀
📚علم مصبوب
◀️امام زمان عليه السلام «علم مصبوب» هستند. شكر عملي اين كمال، آن است كه هر كس دنبال كسب علم ميرود، به عنوان سرچشمه و منبع علم، به ايشان رجوع كند و هنگام درس گرفتن از استاد و مطالعه و تحقيق، همه افراد را واسطههايي بداند كه به بركت امام عليه السلام، از وساطت آنها بهره مند ميشود، يعني در هر پيشرفت علمي، خود را مديون توجهات و عنايات امام عليه السلام بداند.
◀️اما آيا در عمل چنين است؟ آيا مردم عملاً با امام زمان عليه السلام رفتار شايسته «علم مصبوب» ميكنند، يا اين كه حضرتش از اين جهت، مهجور و متروك هستند؟
◀️ اكثر قريب به اتفاق مردم، اصلاً نمي دانند نعمت «علم مصبوب» در عالم وجود دارد و به همين دليل به ايشان مراجعه نمي كنند. پس مهجوريت و متروك بودن امام عليه السلام براي اين اكثريت، به دليل عدم معرفت آنها است.
◀️ولي براي اهل معرفت چطور؟ آنها ميدانند امامشان علم مصبوب است و اگر از آنها سؤال شود، به اين واقعيت اذعان ميكنند، اما آيا حق اين صفت امام عليه السلام را ادا ميكنند؟ يا اين كه در عمل كوتاهي كره، آن شأني را كه شايسته است، براي ايشان قائل نمي شوند؟
◀️واقعيت اين است كه با توجه به آن چه در درس سوم يان شد، بايد بگوييم: متأسفانه امام زمان عليه السلام براي اهل معرفت هم مهجور بوده، حق «علم مصبوب» بودن ايشان در عمل ادانمي گردد.
🍀كشتي نجات
◀️اگر امام عليه السلام را كشتي نجات ميدانيم، بايد هنگام برخورد با گرفتاريهاي مادي يا معنوي و روحي پيش از همه به ياد ايشان بيفتيم و بيش از ايشان، بر هيچ كس تكيه و اعتماد نكنيم.
اما وضع فعلي ما چگونه است؟
◀️ بسياري از جوانان ما دچار مشكلات اساسي در دينداري هستند، اما چند درصد كساني كه اهل دردند و مشكل را ميفهمند، راه حل آن را آشنايي و معرفت بيشتر جوان با امام زمان عليه السلام و انجام وظيفه در قبال آن حضرت ميدانند؟ چه تعداد از صاحب نظران مسائل تربيتي، راه حل مشكلات جوانان را در معرفت عميق ايشان نسبت به امام عصر عليه السلام و آشنا شدن آنها به مكتبتربيتي اهل بيت عليهم السلام و عمل به وظايف خود در قبال ايشان ميدانند و به اين امر توصيه و تشويق ميكنند؟
◀️خداي مهربان، سفينه نجاتي براي اين امت قرار داده است كه از ديدگان مردم غايب است، ولي در حال غيبت هم ميتواند هر غريقي را نجات دهد. سؤال اين است: چند در صد از كساني كه در معرض غرق شدن هستند، واقعاً به اين كشتي مراجعه ميكنند؟
◀️كسي كه در حال غرق شدن است، به محض ديدن يك كشتي، به هر قيمتي كه باشد، خودش را به آن ميرساند.
◀️ولي اكثر مردم – حتي شيعيان – امام زمان خود عليه السلام را به اين صفت نمي شناسند و عده بسيار اندكي هم كه از اين ويژگي امام عليه السلام آگاهي دارند، چنان كه بايد و شايد – به ايشان مراجعه نمي كنند.
◀️بنابراين در عمل، شكر اين نعمت – در خور ارزش آن – ادا نمي شود و امام عصر عليه السلام از اين جهت نيز مهجور هستند و معطل و متروك مانده اند.
📚 #غربت_امام_عصر
✍محمد بنی هاشمی
[۲/۷، ۲۰:۲۸] احمدزاده ق: 🌷امام مهدی شناسی ۱۳۲۸🌷
✨علم و معرفت امام✨
💠۲- ائمه به امور غیبی آگاهی دارند:
شکی نیست که ائمه اطهار علیهم السلام در موارد متعدد از امورات غیبی خبر داده اند که در اینجا به بیان برخی از روایات میپردازیم:
🔶إنّ الائمَّة علیهم السلام یَعْلَمُونَ عِلْمَ ما کانَ وَمایَکُونُ لایَخْفَی عَلَیْهِم الشیءُ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِم.
البته مراد از علم غیب مختص به ذات الوهیت، علم غیب ذاتی که عین ذات
اوست که از درون موجود سرچشمه گرفته و اکتسابی نیست و برای خدا حد و مرز وجود ندارد. چنین علم غیب تنها از آن اوست.
💠پس فرق بین علم غیب خداوند و غیر خدا این است که علم او ذاتی و عین ذات است.
💠بنابراین به منطق قرآن و سنت و دلیل حس و شهود، انبیاء و اوصیاء علیهم السلام بندگان خدا هستند و از ناحیه حضرت حق تعالی مخصوص به علم نبوت و ولایت هستند و مبعوث به هدایت خلق شده اند و به اذن خداوند متعال ولایت تکوینی نسبت به همه موجودات دارند؛ کوران را بینا میکنند و بیماران را شفا میدهند و مردگان را زنده میکنند، خبر از غیب و نهان میدهند، زمان و مکان نسبت به آنها مانع و حجاب
نیست، از زمان مرگ خود و دیگران و علت آن آگاهی دارند. ولی آنچه دارند از خدا است و هیچ گونه استقلالی از خود ندارند و آنی از یاد خدا غافل نیستند و از امر خدای متعال سرپیچی نمی کنند، حتی خیال سرپیچی هم ندارند و در تمام دوران نبوت و امامت خود مطابق دستورالعملی که از ناحیه خداوند و از روی حکمت بالغه اش برایشان معین شده عمل میکنند، اگرچه توأم با انواع مصائب و آلام و بلیات باشد.
💠فهم و درک از قرآن و آگاهی از حقیقت، به پیامبر و خاندان وحی علیهم السلام واگذار شده که آنها از اسرار و حقایق کلام خداون
، آمار بستری و فوتی بسیار پایین است.
🔹بیشترِ افرادی که این روزها در بیمارستان بستری میشوند، واکسن نزدهاند. در آستانه ورود به قله موج ششم کرونا هستیم و تخمین میزنیم تا دو هفته آینده به قله برسیم.
*رئیسی: اقتصاد را معطلِ برجام نمیکنیم*
🔹رئیسجمهور در دیدار وزیرخارجه فنلاند: کسی که نقض برجام کرد، آمریکاییها بودند و آنهایی هم که به تعهدات عمل نکردند اروپاییها بودند. درصورت لغو تحریمها زمینه برای توافق آماده است اما اقتصاد کشورمان را منتظر برجام نمیگذاریم. امیدواریم اروپاییها مسیر استقلال از سلطهگری آمریکا را انتخاب کنند.
*🔺️آلمان: رسیدن به توافق در وین به ایران بستگی دارد*
صدر اعظم آلمان:
🔹ما به ایران پیام روشنی دادیم مبنی بر اینکه اکنون زمان تصمیمگیری و پیشرفت و نه طولانی کردن این روند است.
🔹زمان زیادی برای ما باقی نمانده است، زیرا ما از پیشرفت برنامه هستهای ایران اطلاع داریم./تسنیم
*🔺️با تصویب دولت صدور سند مالکیت خودرو به نیروی انتظامی واگذار شد*
🔹در جلسه روز گذشته هیات دولت با هدف یکپارچهسازی فرآیند نقل و انتقال خودرو و ضرورت تسهیل و تسریع امور مربوط به آن و پرهیز از فرآیندهای طولانی و پیچیده صدور اسناد مالکیت و نقل و انتقال اسناد خودرو و تمرکز آن در مرجع واحد، با پیشنهاد وزارت کشور در خصوص لایحه اصلاح ماده (۲۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر تعیین تکلیف نقل و انتقال وسایل نقلیه به مراکز تعیین شده توسط نیروی انتظامی موافقت شد.
*🔺️استراحت دلار در کانال ۲۶*
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:
🔹 پس از عبور نرخ دلار از هسته سخت ۲۷هزار تومانی در روز شنبه، این شاخص دیروز در کانال ۲۶هزار تومانی استراحت کرد. در شرایط جدید، تحلیلگران بازار ارز سه پیشبینی «تداوم روند کاهشی در نتیجه اخبار مثبت سیاسی»، «بازگشت نرخ به سطوح بالاتر پس از برخورد با کف» و «ماندگاری در میانه کانال ۲۶هزار تومانی» را برای آینده کوتاهمدت قیمت دلار ارائه کردند.
🔹 دلار در روز دوم هفته جاری به روند کاهشی خود ادامه نداد. کاهش قیمتهای صبحگاهی شاخص بازار ارز در روز گذشته تثبیت نشد و قیمت دلار پس از نوسانهای بسیار در بازار دیروز به سطح قیمتی روز شنبه یعنی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشت.
🔹 تحلیلگران سیاسی ارزی بازار تهران با اشاره به عدم تاثیر مستقیم تحریمهای لغو شده در روز شنبه بر اقتصاد کشور معتقدند تاثیر این اخبار بر بازار ارز تهران نمیتواند بیشتر از کانالشکنی روز شنبه و عبور دلار از هسته سخت ۲۷ هزار تومانی خود باشد در نتیجه بازار ارز تهران برای مشاهده روندهای کاهشی جدید همچنان نیازمند اخبار قطعیتری از مقر مذاکرات هستهای ایران و ۱+۴ است.
*🔺️ موج جدید بارش ها در راه است ...*
🔹️آغاز بارش های گسترده از عصر چهارشنبه در غرب کشور ؛ بتدریج طی روز پنج شنبه بارش ها گسترش و تقویت خواهد شد و در اغلب مناطق بارش باران و برف را خواهیم داشت
🔹️این بارش ها بتناوب تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
*🔺️گام اول بنزین برای همه در کیش*
🔹کیش به عنوان پایلوت اجرای طرح بنزین برای همه تا ۱۰ روز آینده شاهد اجرای آن خواهد بود و هم اکنون مقدمات و زیرساخت های آن فراهم شده تا اولین گام اجرای تخصیص سهمیه سوخت خودروهای بنزینی براساس کارت ملی در این جزیره برداشته شود
🔹این طرح ویژه خودروهای بنزین سوز است که بخش عمده یارانه سوخت را به خود اختصاص داده اند و قرار است سهمیه سوخت به این خودروها در ۲ بخش خودروهای شخصی و خودروهای عمومی (تاکسی و وانت) تخصیص داده شود./ایرنا
*🔺️دلار و یورو در صرافی ملی چند؟*
🔹قیمت فروش دلار در صرافیهای بانکی ۲۴ هزار و ۴۴۸ تومان و قیمت خرید ۲۴ هزار و ۲۰۵ تومان تعیین شده است.
🔹قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۲۰۴ تومان و قیمت خرید ۲۷ هزار و ۹۲۳ تومان اعلام شده است.
*🔺️زمان وازیر سود سهام عدالت ۱۴۰۰*
🔹️براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهامداران سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال از طریق شرکت سپردهگذاری مرکزی به صورت منسجم پرداخت خواهد شد.
🔹️ سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند نزدیک به یک میلیون تومان است اما برای مشمولان دارای سهام ۵۳۰ هزار تومان حدود ۵۵۰ هزار تومان سود پرداخت میشود.
*🔺امضای ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد داخلی و خارجی میادین مشترک*
اوجی، وزیر نفت:
🔹برای تأمین خوراک پتروشیمیها در فصل سرد دغدغه داریم و یکی از برنامهها را توسعه میادین گازی و میادین مشترک قرار دادهایم.
🔹بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد داخلی و خارجی در این حوزه امضا کردهایم و منتظر مذاکرات نماندهایم.
*🔺هر نوع قرارداد بین ایران و سایر کشورها باید به تصویب مجلس برسد تا اجرایی شود*
محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس:
🔹 تمام عهدنامهها، مقاولهنامهها، قراردادها و م
منظور از ناتوانی یا بیعرضگی، این نیست که فرد از نظر مادی و معنوی توانِ انجام کاری را نداشته باشد؛ بلکه تأکید بر این است، که در آخرالزّمان روزگاری بر مردم خواهد رسید که ظلم و گناه و شر آنچنان بر همۀ ارکان جامعه سیطره و نفوذ مییابد که فرد اگر بخواهد دست به کاری بزند، ناگزیر باید وجود خویش را به گناهی بیالاید یا مرتکبِ بدی و زشتی و خطا شود؛ و اینجا است که انسانِ مؤمن به خدا و روز قیامت، برای آنکه مرتکب گناه نشود، ناتوانیِ خودخواسته و بهرهمندنشدن یا کمبهرگیِ ارادی از مال و جاه و لذتهای زندگی را بر توانایی و توانمندی و بهرهمندیِ آلوده به گناه ترجیح خواهد داد.
🔥وقتی زندگی همۀ مردم به ربا آلوده میشود آنچه از فرمایشهای پیغامبر اکرم (ص) و دیگر معصومان برمیآید، این است که اقتصاد جوامعِ آخرالزمانی هر روز بیش از پیش در آلودگی و کثافتِ «ربا» غرق میشود؛ و این درحالی است که نیک میدانیم که قرآن کریم رباخواری را اعلام جنگ با خدا و رسولش دانسته است. [۱۲] با اینحال اما شدتِ گسترش گناه ربا در آخرالزمان آنچنان است که پیغامبر اکرم (ص) خبر دادهاند که «روزگاری به مردم رسد که یکی نمانَد، مگر آنکه ربا خورد و اگر نخورد، غبار آن به وی رسد». [۱۳]
🍂در سطرهای پیشین بیان شد که در آخرالزمان، آنگاه که جهان ظهور منجی را چشمانتظار است، قحطی و خشکسالی شدید روی خواهد داد؛ از سویی همچنانکه در شمارۀ پیشینِ این سلسله نوشتهها نیز اشاره شد، آلودگی بسیاری از مردمان به انواع گناهان و معصیتها، از دیگر ویژگیهایی است که در حدیثهای معصومان (ع) برای روزگار آخرالزمان برشمرده شده است. اما در همین روایتها، فراوان بهچشم میخورد که بین گناهان و بروز بلاها و سختیهای معیشتی که برای مردمان رخ میدهد، پیوندی ناگسستنی برقرار است.
🍃بهمَثَل در «اَمالی» شیخ طوسی (ره)، میخوانیم که ابوحمزۀ ثمالی (ره) گفته است که «شنیدم که امام باقر، علیهالسلام، فرمود:
🌴در کتاب علی بن ابی طالب یافتم که هنگامیکه ربا آشکار شود، مرگ ناگهانی ظاهر میگردد و هنگامیکه از پیمانهها کم گذاشته شود [یعنی کمفروشی شود]، خداوند آنان را به قحطی و کمبود دچار میکند. و هنگامی که زکات پرداخت نشود، زمین تمامی برکات خود، اعم از کشت و میوه و معادن را بازمیدارد؛ و هنگامی که در حکم قضاوت ستم روا گردد، بر گناه و دشمنی یکدیگر را یاری مینمایند؛ و هنگامی که پیمان [الهی] را زیر پا بگذارند، خداوند بَدانِشان را بر آنان مسلط میکند و آنگاه خوبانشان هرچه خدا را بخوانند، دعایشان اجابت نمیشود». [۱۴]
🎆از اینروی میتوان نتیجه گرفت که سختیِ زندگی و قحطیها و مرگهای فراوانِ وعدهدادهشده در آخرالزمان، چیزی نیست جز نتیجۀ افزایشِ گناهکاریِ مردمان آخرالزمان؛ هرچه گناه و نافرمانیِ خداوند بیشتر باشد، بلاها و محرومیتها نیز شدیدتر و افزونتر خواهد بود.
📚ارجاعها:
۱۲. سورۀ مبارک بقره، آیههای ۲۷۸ و ۲۷۹.
۱۳. «نهج الفصاحه»؛ «نهج الفصاحه»؛ ترجمۀ ابوالقاسم پاینده؛ تهران: جاویدان؛ ۱۳۶۱؛ ص ۵۰۰. حدیث ۲۳۶۵.
۱۴. «امالی»؛ شیخ طوسی، محمد بن حسن؛ ترجمۀ صادق حسنزاده؛ قم: اندیشۀ هادی؛ ۱۳۸۸؛ ج ۱، ص ۴۵۷.
[۲/۷، ۲۰:۳۳] احمدزاده ق: 💥#آخرالزمان_در_روایتهای_اسلامی:
🎇خُلقیاتی که در آخرالزمان رایج میشود:
امام صادق (ع) دربارۀ وضعیت مردم در آخرالزمان فرمودهاند که
🌾 «اگر روزی بر مردی بگذرد که در آن روز گناهی بزرگ، مانند هرزگی یا کمفروشی یا انجام کار حرام یا میخوارگی نکرده باشد، آنروز گرفته و غمناک شود و گمان کند آنروزش به هدر رفته و عمرش در آن روز تلف شده است».
🌟پیش از این و در بخش نخست از مجموعه نوشتههای «از آخرالزمان» اشاره شد که مفهوم آخرالزمان هم گسترۀ زمانیِ بعثت پیغامبر اکرم (ص) تا برپایی قیامت را در برمیگیرد و هم بهطور ویژه به عصر ظهور منجی در روزگارِ پیش از قیامت اطلاق میشود.
بنابراین، اشارههای فراوانی هم که در کلام حضرت رسالتپناه (ص)، حضرت امیرالمؤمنین (ع) و دیگر امامان معصوم (ع) به نشانههای آخرالزمان و ویژگیهای مردمانش شده، برخی مربوط به دورههای نزدیکِ پس از حیات شریف پیغامبر اکرم (ص) است، یعنی زمان خلفا و نیز حکومت بنیامیه، بنیعباس و شماری نیز مربوط است به دورۀ آستانۀ ظهورِ منجی و نیز عهد ظهور و همچنین دورۀ منتهی به پایان دنیا و برپایی قیامت.
⭐️اما آنچه در دومین شماره از سلسله نوشتههای «از آخرالزمان» بدان پرداخته شده است، معرفی و مرور برخی از ویژگیهایی است که در روایتهای معصومان (ع) برای مردمانِ آخرالزمان و نحوۀ زندگی و رفتار و اندیشهشان بیان شده است.
البته آنچه از ظاهرِ این روایتها برمیآید این است که بسیاری از این نشانهها برای دورۀ منتهی به ظهور حضرت مهدی موعود (عج) بیان شده است.
🌅ایمان والای مردمان آخرالزمان:
از مهمترین روایتهای بشارتدهنده دربارۀ مردمی از آخر
د اطلاع دارند و بهره جستن از قرآن باید از طریق آنها انجام گیرد که آگاه به معانی ظاهری و باطنی و اسرار و رموز قرآن میباشند و آنها دین و کانون حکمت الهی هستند.
💠قرآن مجید گذشته از معانی ظاهری و ظرایف لفظی که دارد، تمام دانشمندان را در برابر خود به شگفتی واداشته است؛ معانی باطنی و اسرار درونی آن نیز، اشاره به مصادیق و قضایای خاصی دارد که آنها را در اصطلاح «تأویل» میخوانند، چه بسا مغرضان، آیات قرآن را به دل خواه خود توجیه و تأویل مینمایند، چنانچه خداوند در سوره ی آل عمران آیه ی ۷ میفرماید: "اوست آن خدایی که قرآن را بر تو نازل کرد، بخشی از آن آیات محکم و واضح است که آنها اصل و ریشه این کتابند و قسمی دیگر متشابهات هستند. پس آنان که در دل هایشان زَیغ (انحراف از حق و میل به باطل) است به دنبال آیات متشابه میروند تا فتنه انگیزی کنند (و مردمان را گمراه و دین آنها را فاسد نمایند) و ایشان را به شک و شبهه و تردید بکشانند و یا برای رسیدن به امور دنیا آیات مشابه را به میل و مرام خود تأویل و معنی میکنند (در صورتی که خداوند به صراحت میفرماید: ) و تأویل آن را نمی داند مگر خدا و راسخان در علم که میگویند: به خدا ایمان آوردیم،همه چیز از نزد پروردگار ماست و متذکر نمی شود مگر صاحبان مغز.
و راسخان در علم یعنی کسانی که علم آنها ثابت است و ریشه و عمق دارد.
💠 در تفاسیر معتبر بیان شده که منظور از راسخین در علم؛ پیامبر و ائمه طاهرین علیهم السلام هستند.
💠از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمودند: رسول خدا ص افضل راسخین در علم است، که خداوند بزرگ تمامی آنچه را از تنزیل و تأویل نازل کرده به آن حضرت تعلیم فرموده است و همچنین اوصیاء آن حضرت تمام تأویل و معنای باطنی و حقیقی قرآن را میدانند.
💠همچنین در «تفسیر صافی» و «نورالثقلین» از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام حدیثی آمده است که قسمت آخر حدیث چنین است؛ هنگامی که عمر بر خلافت نشست، به حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کرد: آن قرآنی را که شما جمع آوری کردید و نزد ابی بکر آوردید که به آن عمل کند و او نپذیرفت آن را به من بدهید.
💠امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: آن قرآن که نزد من است جز پاکان و اوصیاء از فرزندان من، کسی به آن دست نیابد.
💠عمر سؤال کرد؛ آیا وقتی برای ظاهر کردن آن هست؟ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: آری!
هنگامی که قائم از فرزندانم به پا خیزد، آن قرآن را آشکار میسازد و مردم را به تعلیم آن وا میدارد
💠و نیز در مقدمه ی اول تفسیر صافی حدیثی از اصول کافی از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل کرده که ضمن آن آمده است: هنگامی که فتنههای همچون شب تار بر شما هجوم آورد، بر شما باد که به قرآن پناه ببرید، تا آنجا که فرمود: برای قرآن ظاهری و باطنی است، که ظاهر آن حکم و دستور و باطن آن علم و دانش است. ظاهر آن روشن و استوار و باطن آن عمیق میباشد. در قرآن عمقهایی وجود دارد که در عمقهای آن عمقهای دیگر است. شگفتیهای آن بی شمار است و غرایب آن هرگز کهنه نمی شود، در آن چراغهای هدایت و حکمت روشن است، که نشانه و راهنمای صاحبان معرفتمیباشد.
💠همچنین در مقدمه دوم تفسیر صافی از حضرت باقر علیه السلام نقل کرده که فرمودند: هیچ کس به جز ائمه و اوصیاء نمی توانند ادعا نمایند که تمام قرآن را به ظاهر و باطن میداند.
📚 #علم_و_معرفت_امام
✍سید رحمت الله موسوی
[۲/۷، ۲۰:۳۰] احمدزاده ق: 💠درسهای ماه رجب برای منتظران
◀️فرصتشناسی ماه رجب
🔶با اینکه خود را #منتظر امام زمان عج میدانیم از #ضعف در #ایمان و #اراده و نیز خطا و #گناه در رفتارهای فردی و اجتماعی خود گله داریم و حتی #شرمندهایم که با نام منتظر، آبروی امام خود را میبریم.
🔶گاهی #ناامید میشویم از اصلاح خود و توفیق ورود به #خیمه_مهدوی عج و زندگی با #امنیت و #لذت معنوی بینظیر در آن ناامید میشویم و به دنبال یک فرصتیم تا معجزهای رخ دهد
🔶رسول اکرم (ص) نیز فرمود:پروردگارتان در طول #عمرتان شما در در معرض #رحمتهای خاصی قرار میدهد پس با #آمادگی خود را در معرض آن قرار دهید(عوالي اللئالي ، ج ۴، ص: ۱۱۸)
🔶ماه #رجب همان فرصت و نسیم ویژه رحمت الهی است که میتواند در وجود ما معجزهای اتفاق بیفتد و #تغییری شگرف رخ دهد.
🔶رسول خدا (ص) فرمود: به راستى، رجب ماه اصم خداست و آن ماهى بزرگ و گرانمايه است و همانا از آن رو به «اصم» ناميده شده كه هيچ ماهى در پيشگاه خدا ارجمندتر و فضيلتمندتر از اين ماه نيست(ثواب الأعمال، ص: ۵۴)
🔶قدر این فرصت را بدانیم و با #خودسازی در آن برای ورود به صف #منتظران و #سربازان امام عصر عج بهره برداری کنیم.
☝️شاید این آخرین رجب عمر ما باشد...
#استاد_ملایی
[۲/۷، ۲۰:۳۳] احمدزاده ق: 💥#آخرالزمان_در_روایتهای_اسلامی:
💢 #روزگار_قحطی و گرسنگی:
💠اگر با دقت به این روایت بنگریم، درخواهیم یافت که