✨✨✨
🔰هر کس که حقیقت قران را در خود پیاده کرده است راه مستقیم به سوی هر خیر را پیموده است .
و هر کس به هر اندازه ای که واجد آن است به همان اندازه قران و انسان است ،و به انسان کامل تقرب جسته است.
📘#هزار_و_یک_کلمه
💫#علامه_حسن_زاده_آملی ( ره)
https://eitaa.com/mahdiyat
30.Room.51-53.mp3
2.92M
قرآن را به نیت هدایتمان و تعجیل در فرج بخوانیم
https://eitaa.com/mahdiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از کما برگشته و آرزویی که در دل داره
https://eitaa.com/mahdiyat
🔴 نگرش «حداقلی» و «حداکثری» به زمان ظهور
✍️ مصطفی امیری
✅ آیا صرف دعا و استغاثه همگانی کافی است؟
▪️«زمان ظهور» در علم الهی، زمان معلوم و ثابت است که قابل تغییر نیست.
▪️صرف دعا و استغاثه، تغییر دهنده زمان ظهور نیست. بلکه باید سایر «شرایط ظهور» نیز فراهم کرد.
▪️اینکه دست روی دست بذاریم و بگویم فرایند ظهور با دعا و ناله قرار است حل شود، صحیح نیست.
▪️در واقع با دعا و استغاثه در کنار سایر قطعات پازل ظهور به قله ظهور و مقصد، نزدیک میشویم و نه اینکه زمان ظهور را نزدیکتر میکنیم.
▪️مضافا بر اینکه اگر شیعیان استغاثه و دعای تعجیل فرج دارند در واقع برای حفظ ارتباط با «خورشید امامت» است تا از نور وی استفاده کنند تا در معرض نجات یافتگان از فتنه های عصر غیبت باشند.
▪️شیعیان وظیفه دارند و مامور هستند برای زمینهسازی، «جبهه واحد» شیعی را تشکیل دهند و البته بار اصلی این مهم قبل ظهور، بر عهده ایرانیان نهاده شده است.
▪️در واقع، قبل ظهور، اراده الهی بر این تعلق گرفته که برای طلوع «خورشید ولایت عظمی»، شیعیان در «جغرافیای ظهور»، از نظر نرمافزاری و سختافزاری در «اقتدار شیعی» در برابر جبهه باطل فراهم شود.
▪️اینکه امام خمینی فرمودند: «ما باید زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کنیم» یعنی در واقع با تشکیل اقتدار شیعی، زمینه برای حضرت فراهم شود و نه اینکه صرفا با دعا و تضرع، زمان ظهور جلو میافتد. و بیان شد دعا و تضرع برای ارتباط قلبی با خورشید امامت است و البته لازم و ضروری.
✅ نظریه اختیاری ظهور و آموزه فرا نسلی مهدویت
▪️البته باید به آموزه مهدویت، «فرا نسلی» نگریست. در واقع نسلهای سابق با انتقال آموزههای اصیل شیعی، نقش ایفا کردند تا نوبت به آخرین نسل شیعه برسد که وظیفه زمینهسازی را بر عهده دارد.
▪️بسترسازی برای جامعه منتظر و زمینهسازی به معنای اینکه زمان ظهور را جلو بیندازیم، نیست؛ بلکه جامعه شیعی است که ظهور را رقم خواهد زد (نحن نصنع الظهور).
▪️سابقا، مبنای فکری این بود که بالاخره منجی خواهد آمد و ما را نجات خواهد داد (فی السابق، المنهج: ینتظر من یخلصنا)؛ خاستگاه این دیدگاه، «نگرش انفعالی» به پديده ظهور است. بدين معنی که در اين رويکرد، ما نشستهايم و ظهور به سمت ما میآيد. در اين حالت هيچ نيازی نيست که برای تحقق ظهور اقدامی کنیم. تنها مینشينيم و دعا میکنيم.
▪️اما با قیام امام خمینی، جامعه شیعی قرار است، مسیر امام زمان را هموار و زمینه ظهور را فراهم کنند در واقع امام عصر، منتظر ما است (الان صار المنهج: نحن نخلص من ینتظرنا، المولی ینتظرنا).
✅ تسهیل شروط ظهور، تعیّن زمان ظهور
▪️هرچند زمان ظهور، ثابت و معین و غیر قابل تغییر است ولیکن اینگونه هم نیست که شروط ظهور محقق نشود اما ظهور رخ دهد.
▪️خداوند متعال، به گونهای جهان را تدبیر مینماید که آن شروط محقق شود ازجمله:
▪️تضعیف قدرت های غربی با واقعه هرج الروم
▪️با تشکیل محور مقاومت شیعی با مدیریت انقلاب ایرانیان
▪️با فروپاشی اسرائیل و صهیونیسم بینالملل به عنوان اصلیترین دشمن امام عصر
▪️با اختلاف بین خاندان بنی فلان در عربستان برای فراهم شدن ظهور در مکه
▪️و...
▪️به گونهای که تا زمان ظهور، همه شروط ظهور محقق میشود و قطعات مختلف «پازل ظهور» در کنار هم قرار میگیرد.
▪️خلاصه کلام اینکه، نظریه اختیاری ظهور یعنی تربیت «جامعه شیعی» و تشکیل «اقتدار شیعی» و مهیا کردن زمینه برای آن «زمان ظهور معلوم» در نزد علم الهی.
➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/mahdiyat
مهدویت استان گلستان
🔘 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزار میکند: جلسه #چهاردهم لایو آموزشی 📍با موضوع: شباهتها و ت
علاقه مندان به مسائل مهدوی این لایو رو از دست ندیم
تالحضاتی دیگه شروع میشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ در آلمان ۱۰ هزار نفر باهم شهادت گفتند و مسلمان شدند! 😍❤️
❌ این نشـــــــانههای ظهـــــــور را میبینـــــید
و در کشور اسلامی، راه را گـــــم میکنید⁉️
#لبیک_یا_زینب
#امام_زمان
#بیداری_جهانی
#حرمت_حریم
https://eitaa.com/mahdiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌سخنان رهبری در مورد آخر الزمان
https://eitaa.com/mahdiyat
🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾
✍در کربلا، همه چیز روی حساب است!
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از "نمیخواهم؛ احتیاج ندارم؛ بروید؛ بیعتم را برداشتم» بود. روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید؛ آیا یاور و مددکاری هست؟ هَل مِن ناصِرٍ یَنْصُرُني؟» شب، صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین پاکها باشد. روز، سخن میگوید تا مبادا پاکی در بین خبیثها مانده باشد. شب، غربال میکند تا فقط صالحان بمانند. روز غربال میکند تا فقط اشقیاء در مقابل او ایستاده باشند!
✍آیت الله حائری شیرازی (ره)
https://eitaa.com/mahdiyat