19_An_sooy_marg_aminikhaah.ir.mp3
12.81M
✔جلسه نوزدهم
🎃آنسوی مرگ
◀مصطفی امینی خواه
☆○°°°○°°°○🌿🌺🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
✴رسول خدا (ص) می فرمایند:
🍃 هرکه درختی بکارد هربار انسانی یا یکی از مخلوق خدا از آن بخورد برای وی صدقه ای محسوب شود.
🌸نهج الفصاحه صفحه 597🌸
💕روزدرختکاری مبارک💕
☆○°°°○°°°○🌿🌸🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
4_5895604416404260331.mp3
3.9M
💕یاصاحب الزمان
☆○°°°○°°°○🌿🌸🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
❗️ «مرد نابینایی که امام زمانش را دید»❗️
🍃ابوبصير گوید...
در خدمت امام محمد باقر عليه السلام
وارد مسجد شدم
جمعيت بسياري در رفت و آمد بودند
امام عليه السلام به من فرمود:
از مردم بپرس آيا امام باقر را مي بينند؟
از هر كس كه پرسيدم اباجعفر را دیدی
مي گفت: نه
با اينكه آن حضرت در كنار من ايستاده بود
🍃تا اينكه ابوهارون مكفوف (نابينا) آمده،
حضرت باقر عليه السلام فرمود: از او بپرس
گفتم گفت: آري ايشان هم اينجا ايستاده اند
گفتم از كجا فهميدي؟ گفت:
(وَكَيْفَ لا اَعْلَمُ وَ هُوَ نُورٌ ساطِعٌ)
چگونه ندانم در صورتي كه آنجناب نوري است درخشان و آفتابي است تابان
🌸منتهی الامال،
باب هفتم صفحه۷۲۹🌸
⚠️گناهانمان ما را کور کرده است که امام زمانمان را نمیبینیم ...
☆○°°°○°°°○🌿🌺🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
14-FATEMINIA-khoda(rasekhoon.net).mp3
969.2K
🔆ازکحابفهمیم ازچشم خدا افتادیم
◀استادفاطمی نیا
☆○°°°○°°°○🌿🌹🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
🔆شرک عبادی
🌿🌺🍃🌺🍃🌺🌿
🍃یکی از انواع شرک، شرک عبادی است. شرک عبادی یعنی در عبادت خدا، دیگری را شریک کند؛ مثلاً من عبادت بکنم تا شما بگویید : عجب نماز خوبی خواند! چه «و لا الضالین» خود را قشنگ کشید! این چه خوب آدمی است! چه قدر رکوع و سجودش را طول میدهد! من برای این نماز بخوانم و منبر بروم تا شما بگویید: چه آدم خوبی است! چه حرفهای خوب خوب میزند! این منبرها خدا ـ شاهد است ـ یک ریال ارزش ندارد. وقتی ارزش و اثر دارد که همه اینها لله و برای خدا باشد. لله صحبت بکن؛ بسیار عالی است. لله نماز بخوان؛ بسیار عالی است. ریای در عمل، بدون تردید، مُبطل عمل است. اگر من برای غیر خدا عبادت بکنم، روز قیامت به من خطاب میشود: «یا کافِرُ یا فَاجِرُ یا غَادِرُ یا خَاسِرُ! برو مزدت را از همان که برای او عمل کردی بگیر».
🌸 (وسائل الشیعة، ج1، ص69.)🌸
🌸منبع:گفتارهای آیت الله ناصری🌸
☆○°°°○°°°○🌿🌹🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
🔆معنای غضب
🌿🌹🍃🌹🍃🌹🌿
🍃انسان مومن باید مشکلات زندگی را تحمل کند، مشکلات روز و مصائب را تحمل بکند، تا از امتحانات، سربلند درگ بیاید.
باید در معاشرتها حلم داشته باشد و برخوردهای او مشروع باشد. حلم، به معنای بردباری است. حلم، حد وسط بین غضب و سفاهت است.
سفیه، کسی است که هر چه به او بگویی، دردش نمی آید. فحش به او بدهی یا به او احترام کنی، برای او یکی است. این شخص را سفیه می گویند که جانب تفریط برای حلم است.
جانب افراط غضب است و این است که یک «تو» به او بگویی، از کوره در میرود. طاقت شنیدن یک «تو» هم ندارد و زود غضب می کند.نه باید افراط باشد و نه تفریط. مؤمنین حد وسط هستند. حد وسط غضب و سفاهت، حلم است.
حلم از اوصاف حمیده و از صفات اهل بیت است. از صفات و اسمای حسنای حق هم هست.
سزاوار است که مؤمنین، این صفت را داشته باشند.
🌸منبع:گفتارهای آیت الله ناصری🌸
☆○°°°○°°°○🌿🌸🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
🔆نکوهش غیبت
🌿🌺🍃🌺🍃🌺🌿
🔻مرحوم آیت الله العظمی حجت (اعلی الله مقامه الشریف) از مراجع زبردست حوزه علمیه قم بودهاند. البته بنده خدمت ایشان نرسیده بودم، چون در نجف بودیم و ایشان قم مشرف بودند. ایشان در هر بعدی از ابعاد، خیلی فوق العاده بودند. هم از نظر علمی و هم از نظر تقوا، زهد و ولایت، فوق العاده بودند. حاج آقا باقر خوانساری، فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید محمد تقی خوانساری که نماز باران ایشان معروف است، این داستان را برای بنده نقل کردند.
🔹گفتند: موقعی که آیت الله حجت حالشان بد شد و نزدیک احتضار بودند، مرحوم پدر ما (آقا سید محمد تقی خوانساری) بالای سر ایشان رفتند و گفتند: «آقا! شما در اجتماعات، مشهور و مبرز بودید. قاعدتاً غیبتهایی از شما شده است. اگر می شود، کسانی را که از شما غیبت کرده¬اند، حلالشان کنید. ایشان فکری کردند و فرمودند: «باشد. خدایا! هر کسی غیبت من را کرده است، من حلالش کردم.» این نشان از اهمیت این موضوع است که غیبت، حق الناس است و اگر غیبت شونده نبخشد، بی تردید برایت گرفتاری دارد.
🌸منبع:گفتارهای آیت الله ناصری🌸
☆○°°°○°°°○🌿🌺🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3
🔆تفاوت غیبت وتهمت
🌿🌹🍃🌹🍃🌹🌿
🍃غیبت، این است که من اعمال و رفتار و کرداری انجام دادهام و نمی خواهم کسی بفهمد؛ اما کسی آن را افشا می کند.
تهمت، این است که من کاری را نکردهام، اما کسی آن را به من نسبت میدهد و آبروی من را میریزد. فرق بین تهمت و غیبت، این است. غیبت، مطابق واقع است و دروغ نیست؛ اما آن کس که انجام داده، نمی خواهد کسی بفهمد. تهمت، این است که کاری را نکرده است؛ اما به سبب حسادت، کینه، بخل یا ... آن را به او می بندند و می خواهند آبروی او را بریزند؛ پس تهمت، مطابق واقع نیست.
🌸منبع:گفتارهای آیت الله ناصری🌸
☆○°°°○°°°○🌿🌹🌿○°°°○°°°○☆
https://eitaa.com/joinchat/2784559200Ced722398b3