eitaa logo
مهدیار🎙
120 دنبال‌کننده
119 عکس
28 ویدیو
7 فایل
📌استادیار دانشگاه علامه طباطبایی 📌معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 📌 معاون سابق پژوهشکده فرهنگ وهنر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️ذوب آهن باید به مسئولیت های اجتماعی خود در برابر مردم و محیط زیست لنجان عمل کند. دو مسئولیت اجتماعی عمده این شرکت که اما تا کنون عملکرد این شرکت در قبال آنها قابل قبول نبوه عبارتند از : ۱- کاهش آلایندگی های هوایی، خاکی و آبی اش در منطقه ۲- بومی گزینی 🔻در حالیکه شرکت های بزرگ در کشور ضریب ۱/۵ یا ۱/۴ برای بومی ها اعمال می کنند اما ذوب آهن اخیرا و در پی رایزنی های نماینده لنجان تنها با اعمال ضریب ۱/۱۵ آن هم صرفا برای مشاغل اپراتوری موافقت کرده است. 🌿🌿🌿 آرشیو میثم مهدیار: 🌐 https://t.me/Mahdyar_info ایسنتاگرام: 🌏 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر میثم مهدیار در حوزه مطالعات جنگ: 📘 پاره‌های انسان‌شناسی جنگ و شهادت(جلد اول) علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔻به مناسبت زاد روز فردوسی: 📖چرا متن شاهنامه فردوسی باید وارد دروس آموزش و پرورش شود؟ ✒ دکتر میثم مهدیار (یادداشت در روزنامه صبح نو) ✔خلاصه: ...انسان ایده آل فردوسی پهلوان شاهنامه است و پهلوان با حماسه معنا می شود و حماسه یعنی همین دیالکتیک و تضاد میان اراده گرایی و تقدیرگرایی. پهلوان شاهنامه در عین اذعان داشتن به فنا و نیستی و افتادن بر مغاک خاک همزمان به دنبال جاودانگی با "نام و ننگ" است. از همین رو اراده خود را به مشیت محتوم نمی بازد و به دنبال سوژگی و ساختن جهان پیرامون خود است. از همین روست که پهلوانان شاهنامه با گردنی افراشته می میرند و تن به زنهار و ذلت رقیب نمی دهند... حماسه پهلوانان شاهنامه در دیالکتیک رزم و بزم و داد و دهش رقم می خورد و فرم روایی فردوسی نیزکاملا متناسب با این حماسه است که نه در ادبیات غنایی و عرفانی غرق شده و نه آنقدر خشک و بی روح و بی عاطفه است. حماسه با حرکت عجین است و فرم روایت این حماسه نمی تواند مانند ادبیات غنایی سرشار از تلمیهات و استعاره ها و تشبیهات باشد که خواننده را از خط اصلی داستان منتزع کند و بالای ابر خیال بنشاند و صورتی فانتزی بگیرد. اما شاهنامه بی نسبت با ادبیات تغزلی و غنایی نیست و فردوسی در بزنگاه ها چیره دستی خود را به رخ کشیده است. شاهنامه که از سه بخش اسطوره ای، حماسی و تاریخی تشکیل شده است پیوند دهنده دیالکتیکی تاریخ اسطوره ای ما با تاریخ واقعی(سلسله های پادشاهی پیش از ورود اسلام) با میانجی گری تاریخ حماسی و پهلوانی است. از لحاظ فرم ادبی شاهنامه پیوند دهنده فرم روایی منثور ایرانی با فرم شعری عربی اسلامی نیز هست. همانطور که شاهنامه پیوند دهنده مفاهیم و ترجمان آیات قرآنی با داستان ها و اسطوره های ایرانی نیز بوده است و از همین رو شاهنامه در عصر جنبش های شعوبیه پیوند زبان فارسی با حروف عربی-اسلامی را تثبیت و جاودانه کرد. در یک کلام اگر سیاست را جستن چاره در میانه تنش ها و کشاکش ها و بحران ها معنا کنیم شاهنامه یکی از مهمترین متون سیاسی ادوار تاریخی ایرانی است که تلاش کرده شکاف ها و گسست های تاریخی فرهنگی ایران را پر کند. وقتی در نظر بگیریم که هزار سال است فرهنگ های مختلف محلی در ایران از نواحی خراسان تا مردم کوچ نشین کهکیلویه و بویر احمد شاهنامه را به الحان و نغمات مختلف می خوانند و سینه به سینه منتقل می کنند و در همین یک سده اخیر شاهنامه مستمسکی نیز برای نوعی باستانگرایی و هویت سازی جعلی توسط پهلوی ها بوده است می توان فهمید که شاهنامه صرفا داستانی تاریخی و اسطوره ای نیست بلکه متنی زنده است که امروز ما را ساخته است. جامعه شناسی ایرانیان امروز بدون خوانش متنی که هزارسال میهمان و به عبارت دقیق تر میزبان فرهنگ ایران بوده است امکان پذیر نیست چرا که ساختارهای ذهنی و ناخودآگاه تاریخی ما ایرانیان را برساخته است. از این رو در حوزه تعلیم و تربیت، خوانش شاهنامه باید به عنوان یک متن تربیتی وارد برنامه درسی آموزشی شود. با این اتفاق مبارک بساط برنامه های آموزشی جعلی مانند فلسفه برای کودکان با الگوی لیپمنی برچیده خواهد شد چرا که حکمت شاهنامه که مبتنی بر کنش پهلوانی حماسیست و همانطور که اشاره شد در دیالکتیک داد و دهش و رزم و بزم معنا می شود و هم تفکر انتقادی را پرورش می دهد؛ هم اخلاق فتوتی و مراقبتی را رشد و هم سوژگی و خلاقیت را. http://sobhe-no.ir/newspaper/708/14/28281 🌿🌿🌿 ♨️آرشیو دیدگاه ها و فعالیت های دکتر میثم مهدیار: تلگرام: 🌐 t.me/mahdyar_info سروش: 🌐 sapp.ir/mahdyar_info ایتا: 🌐 eitaa.com/mahdyar_info 🌏 @mahdyar_info
💠 نشست بررسی الگو و شاخص های مدیریت شهری انقلابی 🔸️با حضور میثم مهدیار ↩چهارشنبه ساعت ۱۵ ↩مسجد حمزه شهر چرمهین ۰🏴 تلگرام 🌍 http://t.me/mahdyar_info اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan
🔸️چگونه می توانیم یک شهر خوب و سالم داشته باشیم؟🔸️ 💠 با حضور میثم مهدیار 🔹️چهارشنبه ۲۲بهمن/ساعت 19 ، مسجد صاحب الزمان شهر زاینده رود محله باباشیخعلی 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan 🌍 http://t.me/mahdyar_info
🔸️چگونه می توانیم یک شهر خوب و سالم داشته باشیم؟🔸️ 💠 با حضور میثم مهدیار 🔹️چهارشنبه ۲۲بهمن/ساعت 19 ، مسجد صاحب الزمان شهر زاینده رود محله باباشیخعلی 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan 🌍 http://t.me/mahdyar_info
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگو با دکتر میثم مهدیار، جامعه شناس و پژوهشگر جامعه و فرهنگ . 🔸برداشت کنونی از فرهنگ، صرفا به مسائل خاص محدود است. . 🔸مشروح کامل این مباحث را می توانید در کانال بله یا تلگرام مطالعه کنید. ⬆⬆ . . 🌐 https://www.instagram.com/mahdyar_lenjan 🌍 http://t.me/mahdyar_info
تکه هایی از گفتگوی دیشب شبکه ۴: میثم مهدیار: (۱) باید به شاخص سازی های ترجمه ای در توسعه پایان داد https://telewebion.com/episode/0x29984e6 (۲) حجاب امری صرفا ذهنی و فرهنگی و تبیینی تبلیغی نیست https://telewebion.com/episode/0x29984da (۳)در ماجراهای اخیر نمی توان فشارهای سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای نظام جهانی را نادیده گرفت https://telewebion.com/episode/0x29984cc (۴) تناقضات ساختاری در نهادها و سیاستهای داخلی از زمینه های تغییر سبک پوشش بوده اند https://telewebion.com/episode/0x29984d4 (۵) پوشش یک امر اجتماعی و حکومتی است https://telewebion.com/episode/0x29984e0
💢 شبکه اصفهان 💠برنامه تفاوط موضوع: «اقتصاد سلامت در ایران » نظام درمانی رایگان یا منافع بی پایان ذینفعان پخش زنده، جمعه ۹ دی ماه ۱۴۰۱, ساعت ۲۱:۳۰