زنی به مشاور خانواده گفت:
من و همسرم زندگی کم نظیری داریم ؛
همه حسرت زندگی ما رو میخورند.
سراسر محبّت, شادی, توجّه, گذشت و هماهنگی.
امّا سؤالی از شوهرم پرسیدم که جواب او مرا سخت نگران کرده است.
پرسیدم اگر من و مادرت در دریا همزمان در حال غرق شدن باشیم
چه کسی را نجات خواهی داد؟
و او بیدرنگ جواب داد: معلوم است, مادرم را ؛
چون مرا زاییده و بزرگ کرده و زحمتهای زیادی برایم کشیده!
از آن روز تا حالا خیلی عصبی و ناراحتم به من بگویید چکار کنم؟
مشاور جواب داد:
شنا یاد بگیرید!
همیشه در زندگی روی پای خود بایستید حتی با داشتن همسر خوب
به جای بالا بردن انتظار خود از دیگران، توانایی خود را بالا ببرید.
#خانواده
@mahe_mehrabani
🌹رفته رو مین؛ تخریبچی بوده.
آیا درد یا زجر کشیدنی در چهرهاش میبینید؟
در چشمانش غروریست به عظمت نام ایران.
اینانند فرزندان این سرزمین
نه نکبتزادههای گرین کارتی ...
#سپاه_سرافراز
🆔 @mahe_mehrabani
✅ هیجده نکته درباره ام المؤمنین #حضرت_خدیجه سلام الله علیها
۱. اول زنى که به رسول خدا (صلّىاللّهعلیهوآله) ایمان آورد .
۲. بانویی که پیامبر اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله) درباره اش فرمود: «افضل زنان بهشت است» .
۳. زنى که خداوند از طریق جبرئیل و پیامبر
(صلّىاللّهعلیهوآله) به او سلام مى رساند .
۴. همسرى که سالها بعد از وفاتش پیامبر اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله)، نام او را مى برد و ستایش و دعا مى کرد، و گاهى در فراق او اشک مى ریخت و به زنان خود مى فرمود:
خیال نکنید مقام شما بیش از اوست، زمانى که همۀ شما کافر بودید، او به من ایمان آورد. او مادر فرزندان من است . عایشه مى گوید: هرگاه مى خواستیم خود را نزد پیامبر (صلّىاللّهعلیهوآله) عزیز جلوه دهیم ستایش از خدیجه (علیها السلام) مى کردیم .
۵. بانویى که تا زنده بود، رسول خدا (صلّىاللّهعلیهوآله) با دیگرى ازدواج نکرد .
بانویى که عاشق کمال بود و به همین دلیل، همین که از صداقت و امانت حضرت محمد(صلّىاللّهعلیهوآله) باخبر شد، شخصى را با اموال خود براى تجارت به سراغ حضرت فرستاد، و طى یک قرارداد، اموال را همراه یک غلام براى تجارت به شام در اختیار حضرتش قرار داد .
۶. خدیجه، تنها یک همسر نبود، بلکه در حقیقت، یار و همراه و بازوى صادقى براى پیامبر اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله) بشمار مى رفت .
۷. خداوند، بسیارى از ناگوارى هاى پیامبر عزیز (صلّىاللّهعلیهوآله) را از طریق خدیجه آسان مى فرمود :
اموال این بانو در پیشبرد اهداف پیامبر اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله)، نقش مهمى داشت.
۸. او در راه حمایت از رسول خدا (صلّىاللّهعلیهوآله)، آخرین فداکارى و ایثار را از خود نشان داد .
۹. پیامبر اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله) بعد از وفات خدیجه، گاه و بیگاه گوسفندى ذبح و گوشت آن را میان دوستان خدیجه تقسیم مى کرد و بدین وسیله نام و یاد او را گرامى مى داشت .
۱۰. کمالات خدیجه از یک سو، وفاى رسول خدا (صلّىاللّهعلیهوآله) از سوى دیگر، کار را به جایى رساند که عایشه مى گوید: هرگز پیامبر عزیز (صلّىاللّهعلیهوآله) از خانه بیرون نمى رفت، مگر ستایشى از خدیجه مى نمود.
۱۱. خدیجه، زیباترین زنان قریش بود.
۱۲. اموال خدیجه در سه سالى که مسلمانان مکّه در محاصره اقتصادى کفار قرار گرفتند، نقش مهمى داشت.
۱۳. خدیجه، بانویى با اراده، عاقل و شریف بود. شخصى را نزد حضرت محمد (صلّىاللّهعلیهوآله) فرستاد و پیام داد که من به خاطر شرافت و قرابت و امانت و صداقت و اخلاق، به تو علاقه پیدا کرده ام. پیامبر عزیز (صلّىاللّهعلیهوآله) مسأله را با عموهاى خود مطرح کرد، مقدمات ازدواج حضرت آماده شد، و با اینکه فرزندان متعددى از پیامبر اکرم(صلّىاللّهعلیهوآله) پیدا کرد، ولى پس از فوت پیامبر (صلّىاللّهعلیهوآله) تنها، فاطمۀ زهرا (علیها السلام) به یادگار ماند.
۱۴. خدیجه (علیها السلام) به قدرى محبوب رسول اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله) بود که در تاریخ مى خوانیم، پیرزنى خدمت پیامبر (صلّىاللّهعلیهوآله) رسید و مورد لطف قرار گرفت، همینکه خارج شد، عایشه پرسید: این پیرزن کیست؟ حضرت فرمود: کسى است که در زمان حیات خدیجه (علیهاالسلام) به منزل ما مى آمد و با او رفت و آمد داشت، اکنون ما باید همان پیمان دوستى آنان را حفظ نماییم؛ زیرا که خودش پیمانى از ایمان انسان است.
۱۵. خدیجه (علیهاالسلام) بیست و پنج سال در خدمت رسول اکرم (صلّىاللّهعلیهوآله) بود و در سن شصت و پنج سالگى از دنیا رفت. رسول خدا (صلّىاللّهعلیهوآله) بیست شتر جوان، مهریۀ خدیجه (علیهاالسلام) کردند و خطبه عقد را ابوطالب، عموى حضرت خواندند .
۱۶. و بالاخره، دنیا جاى ماندن نیست، خدیجه (علیهاالسلام) نیز، همچون دیگران از دنیا رفت و پیامبر اکرم(صلّىاللّهعلیهوآله) را در سوگ خود نشاند. هنگام دفن خدیجه (علیهاالسلام)، رسول خدا (صلّىاللّهعلیهوآله) وارد قبر شد و به یاد او گریست و در محلۀ «حجون» به خاک سپرده شد.
۱۷. خدیجه (علیها السلام) کسى بود که خداوند، رسول گرامى خود را مأمور مى کند تا بشارت بهشت به او دهد .
۱۸. خدیجه (علیها السلام) کسى بود که امام حسین(علیهالسلام) بر سر قبر او آمد و گریست و مشغول نماز و مناجات شد، سپس دست به دعا برداشت.
📚منبع: قرائتی محسن، کتاب عمره، صص ۴۶ الی۵۱
#به_کانال_ماه_مهربانی_بپیوندید 👇
#وفات_خدیجه_س
🆔 @mahe_mehrabani
▪️مقام آمریکایی در اظهارات مندرج در سایت وزارت خارجه #آمریکا:
۱-راستیآزمایی توسط ایران را قبول نداریم.
۲-همه تحریمها را تعلیق نمیکنیم.
۳-معلوم نیست رئیس جمهور بعدی آمریکا پایبند به توافق ما با ایران باشد و ما هیچ گارانتی نخواهیم داد.
آقای روحانی...
💬 فواد ایزدی
#اخبار_سیاسی
@mahe_mehrabani
با توسل به هریک از معصومین (ع) از خدا چه درخواست کنیم.
#اخلاق_اسلامی
@mahe_mehrabani
✨﷽✨
#ماه-مهمانی -خدا-1400
🌼مال حلال حضرت خدیجه علیها السلام
✍آیت الله العظمی جوادی املی(مدظله العالی): بينيازي رسول اكرم [صلياللهعليهوآلهوسلم] با مال حلال خديجه (سلاماللهعلیها) بود. آن مال را كه اين بانوي طاهره در راه اسلام صرف كرده است، ذات اقدس الهي قبول كرد و به خود اسناد داد. همانطوري كه وجود گرامي رسول اكرم (صلياللهعليهوآلهوسلم) قبل از نزول اسلام و قرآن به امانت معروف بود، خديجه (سلاماللهعلیها) هم قبل از اسلام به طهارت معروف بود، ميگفتند «بانوي طاهره» آن طاهره همتاي اين امين شد و اين امين همسر آن طاهره شد و آن اموال در راه اسلام صرف شد و خدا اين صرف را پذيرفت و به رسولش فرمود: ﴿وَ وَجَدَكَ عَائِلاً فَأَغْنَي﴾ يعني تو را بينياز كرد؛ يعني مال خديجه [س] مال خداست [و] كار خديجه [سلام الله عليها] مقبول الهي است.
گاهي انسان مال حلال دارد و در راه خدا صرف ميكند و خدا كار او را قبول ميكند، عمل او را ميپذيرد [و] وقتي عمل او را قبول كرد يا ده برابر پاداش ميدهد يا هفتصد برابر يا 1400 برابر يا بيش از آن؛ يك وقت بالاتر از اين است؛ خدا نه تنها عمل انسان صالح را قبول ميكند، بلكه خود او را ميپذيرد.
دربارهٴ حضرت مريم (سلاماللهعلیها) آمده است كه ﴿فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنْبَتَهَا نَبَاتاً حَسَناً﴾ مريم [سلاماللهعلیها] را خدا قبول كرد، نه عمل مريم [سلاماللهعلیها] را. وقتي عمل مريم[سلاماللهعلیها] را قبول بكند به او پاداش خير ميدهد، وقتي خود مريم [سلاماللهعلیها] را قبول بكند او را مادر پيغمبر ميكند. وقتي خديجه (سلاماللهعلیها) را قبول بكند او را مادر سيدهٴ نساء عالميان قرار ميدهد. خيلي فرق است كه خدا عمل كسي را قبول بكند يا نه، خود او را قبول بكند.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴*اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
🏴🏴🏴🏴
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
*وَ اَللَّهِ لَقَدْ آمَنَتْ بِي إِذْ كَفَرَ اَلنَّاسُ وَ آوَتْنِي إِذْ رَفَضَنِي اَلنَّاسُ وَ صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي اَلنَّاسُ*
و اللّٰه كه او *(خدیجه سلام الله علیها)* بمن ايمان آورد وقتى كه مردم كافر بودند، و جاى داد مرا وقتى كه مردم مرا گذاشتند، و تصديق كرد مرا در وقتى كه مردم قول مرا دروغ مىپنداشتند.
کشف الغمة ج ۱، ص ۵۱۲
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#ام_المومنین
@mahe_mehrabani
🔴 جریان اصلاحات زبانی دراز و قدرتمند و دستانی کوتاه و ضعیف دارد
✍️ محمدصادق کوشکی، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران
🔹جریان اصلاحات از ابتدای تشکیل تا به امروز یک جریان رسانه باز ( ژورنالیست) بوده و همه هنر آن، بازی کردن با افکار عمومی و بازی دادن ذهن مخاطبان است. چهره های شاخص این جریان هم افرادی رسانه ای بوده و از مجرای مطبوعات و رسانه به عالم رقابتهای سیاسی و جناحی وارد شده اند. افرادی مانند: خاتمی ( روزنامه کیهان) ، موسوی خوئینی ها (روزنامه سلام) ، میرحسین موسوی (روزنامه جمهوری اسلامی)، ابطحی ( رادیو)، شمس الواعظین ( کیهان فرهنگی)، عطریانفر ( روزنامه همشهری) و بسیاری دیگر از چهره های شاخص این جریان.
🔹و به همین دلیل این جریان عمده نیروهای خود را در عرصههای هنری و رسانه ای یافته و پرورش داده است. اما از طرف دیگر در حوزه های اجرایی و عمرانی و جهادی دست این جریان از داشتن چهره هایی شاخص خالی است و شاید تنها چهره این جریان که صبغه و سابقه اجرایی و عمرانی دارد «کرباسچی» باشد ( که در مقایسه با «قالیباف» نیرویی متوسط به حساب می آید. چون فعالیتهای کرباسچی در شهرداری تهران قابل مقایسه با اقدامات قالیباف نیست).
🔹جریان اصلاحات زبانی دراز و قدرتمند و دستانی کوتاه و ضعیف دارد. اهل عمل نیست اما در ساحت جنگ روانی و بازی دادن افکار عمومی استاد است. این جریان همیشه حسرت داشتن نیروهایی مانند قالیباف، رستم قاسمی، سعید محمد، علی نیکزاد و خیل بچه های مخلص جهادی را خورده و هیچگاه در سطح محسن رضایی مدیری راهبردی و قدرتمند را نداشته است( و طبیعی است که هیچ یک از چهره های این جناح در موضوع شناخت اندیشه انقلاب اسلامی به گرد پای سعید جلیلی هم نرسند).
🔹ضعف اصلی نیروهای انقلابی در عرصه رسانه و ارتباط با افکار عمومی است در حالی که اصلاح طلبان در طول ٣ دهه اخیر، نان تسلط خود بر افکار عمومی را خورده و به قدرت رسیده اند و ناتوانی و عجز خود در خدمت به مردم و مدیریت امور اجرایی و عمرانی را با بهانه هایی مانند «نداشتن اختیار» و دخالت «دولت تفنگ بدست» و..... توجیه کرده اند.
🔹جریان انقلابی در انتخابات پیش رو باید قدر نیروها و توانمندیهای خود در عرصه های مدیریتی و جهادی را بداند و به جای دعواهای مخرب درونی و خودزنی های جاهلانه، به فکر یافتن روشهای برقراری ارتباط با مردم و بکارگیری رسانه باشد تا جامعه برای چندمین بار در چاه « جریان علیل ولی زبان باز اصلاحات» سقوط نکند.
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
#اخبار_سیاسی
@mahe_mehrabani
سی ویژگی کسانی که کتاب نمی خوانند :
1-خیلی راحت تحت تأثیر تبلیغات قرار می گیرند؛
2-حرف های تکراری می زنند؛
3-دایره ی واژگان آنها بسیار محدود است؛
4-خود را نمی شناسند؛
5-با هیجان و احساس زندگی می کنند؛
6-بخش استدلالی ذهن آنها تقریباً تعطیل است؛
7-استعداد پوپولیست شدن را پیدا می کنند؛
8-قوای عقلی آنها پرورش نیافته است؛
9-بر آنچه می گویند خیلی کنترل ندارند؛
10-گوش کردن به دیگران را نمی آموزند؛
11-مستعد پذیرش شایعات هستند؛
12-اهمیت متفاوت بودن انسانها را کشف نمی کنند؛
13-مغز، حالت سولفاته پیدا می کند؛
14-غلظت یادگیری آنها به شدت کاهش می یابد؛
15-فرصت فکر کردن در زندگی را از دست می دهند؛
16-با واژه «انتقاد» بیگانه اند؛
17-زمینه های تداوم اقتدارگرایی را فراهم می آورند؛
18-حرف های نسنجیده زیاد می زنند؛
19-منافع خود را به خوبی تشخیص نمی دهند؛
20-با واژه «مشورت» ناآشنا هستند؛
21-حکومت ها را خوشحال می کنند؛
22-باعث می شوند که نظام حزبی در یک کشور شکل نگیرد؛
23-زود عصبانی می شوند؛
24-از حقوق شهروندی خود و دیگران ناآگاه هستند؛
25-برای رشد فکری و شخصیتی، احساس نیاز نمی کنند؛
26-در همه زمینه ها، اظهار نظر می کنند؛
27-راحت بر دیگران القاب می گذارند؛
28-تفاوت بین توهم و غیرتوهم را نمی دانند؛
29-تعریفشان در خصوص زندگی، از غرایز انسانی فراتر نمی رود؛
30-نمی دانند جهل چیست.
محمود سریع القلم
#سخن_ناب
@mahe_mehrabani
*⭕️اصلاح یک فکر رائج : پیشرفت اسلام با مال خديجه و شمشير على (سلام الله علیهما)* ❗️
*🔻گاهى خود ما مسلمانان حرفهايى مى زنيم كه نه با تاريخ منطبق است و نه با قرآن، با حرفهاى دشمنها منطبق است؛ يعنى حرفى را كه يك جنبه اش درست است به گونه اى تعبير مى كنيم كه اسلحه به دست دشمن مى دهيم،*
*🔻مثل اينكه برخى مى گويند اسلام با دو چيز پيش رفت: با مال خديجه و شمشير على، يعنى با زر و زور. اگر دينى با زر و زور پيش برود، آن چه دينى مى تواند باشد؟!*
*🔻آيا قرآن در يك جا دارد كه دين اسلام با زر و زور پيش رفت؟ آيا على عليه السلام يك جا گفت كه دين اسلام با زر و زور پيش رفت؟*
*🔻- شکی نیست - كه مال خديجه به درد مسلمين خورد اما آيا مال خديجه صرف دعوت اسلام شد، يعنى خديجه پول زيادى داشت، پول خديجه را به كسى دادند و گفتند بيا مسلمان شو؟*
*🔻آيا يك جا انسان در تاريخ چنين چيزى پيدا مى كند؟ يا نه، در شرايطى كه مسلمين و پيغمبر اكرم در نهايتْ درجه سختى و تحت فشار بودند جناب خديجه مال و ثروت خودش را در اختيار پيغمبر گذاشت ولى نه براى اينكه پيغمبر- العياذباللَّه- به كسى رشوه بدهد، و تاريخ نيز هيچ گاه چنين چيزى نشان نمى دهد.*
*🔻اين مال آنقدر هم زياد نبوده و اصلًا در آن زمان، ثروت نمى توانسته اينقدر زياد باشد. ثروت خديجه كه زياد بود، نسبت به ثروتى كه در آن روز در آن مناطق بود ؛ زياد بود نه در حد ثروتِ مثلًا يكى از ميلياردرهاى تهران كه بگوييم او مثل يكى از سرمايه دارهاى تهران بود.*
*🔻مكه شهر كوچكى بود. البته يك عده تاجر و بازرگان داشت، سرمايه دار هم داشت ولى سرمايه دارهاى مكه مثل سرمايه دارهاى نيشابور مثلًا بودند نه مثل سرمايه دارهاى تهران يا اصفهان يا مشهد و از اين قبيل.*
*🔻پس اگر مال خديجه نبود شايد فقر و تنگدستى مسلمين را از پا درمىآورد. مال خديجه خدمت كرد اما نه خدمت رشوه دادن كه كسى را با پول مسلمان كرده باشد، بلكه خدمت به اين معنى كه مسلمانان گرسنه را نجات داد و مسلمانان با پول خديجه توانستند سدّ رمقى كنند.*
*🔻شمشير على بدون شك به اسلام خدمت كرد و اگر شمشير على نبود سرنوشت اسلام سرنوشت ديگرى بود اما نه اينكه شمشير على رفت بالاى سر كسى ايستاد و گفت: يا بايد مسلمان بشوى يا گردنت را مى زنم، بلكه در شرايطى كه شمشير دشمن آمده بود ريشه اسلام را كند، على بود كه در مقابل دشمن ايستاد.*
*▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(سیری در سیره نبوی)، ج16، ص181-180- با ویرایش جزئی
#سخن_ناب
@mahe_mehrabani
اسرائیل ۲۵ سال آینده رانخواهددید.
#اخبار_سیاسی
@mahe_mehrabani