🕊زیارتنامه ی شهدا🕊
🌹🌱🌹🌱اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم🌹🌱🌹🌱
🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊
فرمانده میدانی لشکر فاطمیون
#شهیدمدافعحرمسیداحمدقریشی
#سالروز_شهادت 🌷
#شادی_روح_شهدا_صلوات
@mahman11
🩸#دو_سید_شهید_در_یک_قاب
🔹 دو تا پسر عمو و هر دو هم شهید
یکی شهید دفاع مقدس
و دیگری شهید مدافع حرم
◇شهید سید جمال قریشی، شهادت تیرماه ۱۳۶۵ مهران، مسئول تبلیغات گردان علی اکبر علیه السلام لشگر۱۰
◇ شهید حاج سید احمد قریشی، شهادت مرداد ۱۴۰۰، فرمانده ستاد لشگر فاطمیون
شهید مدافع حرم🌷
#سیداحمد_قریشی
شهید دوران دفاع مقدس🌷
#سیدجمال_قریشی
@mahman11
#پیامکی_از_بهشت 💐
💌ای امت اسلام ، ما حاضریم که بدن هایمان زیر ترکش ها و زیر خمپاره ها تکه تکه شود ولی امام یک لحظه تنها نماند .
این زمان ، زمان #امام_حسین (ع) است و تک تک ما تحت آزمایش الهی هستیم و مبادا که از در این امتحان و آزمایش الهی مردود شویم . انشاءالله که امتحان خود را خوب بدهیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در روز قیامت با آنها محشور شویم .
🌹 #شهید_والامقام
🕊 #اسماعیل_حاج_امینی
@mahman11
📜 در کربلا چه گذشت ...
▪️پنجم محرم الحرام
🥀 بسته شدن مسیر کوفه به کربلا
🔺 وقایع نگارِ روزانه #محرم
❤️ #امام_حسین (ع)
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
@mahman11
💫🌷إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُون🌷💫
سورة الحجر، الآية ٩
❣📖ما قرآن را نازل کردیم؛ و ما بطور قطع نگهدار آنیم!📖❣
#قرآن_کریم
@mahman11
🌹 شهید #حاج_قاسم سلیمانی :
همهی ما خصوصاً در بستر این انقلاب و در همهی حوادثی که در طول این نزدیک به چهل سال انقلاب اتفاق افتاده ، همهی پیروزی ها و توانمندی ها و موفقیت هایمان را مدیون سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و خط او و راه او و یاران او و فرزندان او و ائمهی از نسل او بوده و هستیم و تا آخر خواهیم بود .
🖤 #امام_حسین (ع) 🏴 #محرم
@mahman11
زن مگو ، مَردآفرین روزگار ...
«مادرى که جوان خودش را، عزیز خودش را، دستهی گل خودش را هجده سال، بیست سال -کمتر، بیشتر- پرورش داده، با آن محبت مادرانه او را به ثمر رسانده، حالا او را بطرف میدان جنگ میفرستد، که معلوم نیست حتّى جسد او هم برخواهد گشت یا نه. این کجا، رفتنِ خودِ این جوان کجا؟ این جوان، با شور و هیجان جوانى، همراه با ایمان و روحیهى انقلابیگرى، حرکت میکند و میرود. کار این مادر، از کار آن جوان اگر بزرگتر نباشد، کوچکتر نیست. بعد هم که جسد او را برمیگردانند، افتخار میکند که بچهى من شهید شده. این ها چیز کمى است؟! این، حرکت زنانه، حرکت زینبگون در انقلاب ما بود.»
امامخامنهای ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
#مادران_زینبی
#مادران_شهداء
#اعزام_به_جبهه
@mahman11
💌 روایت خاطره ای از شهید نوید/ برگزاری روضه محــرم:
خیلی دوست داشت روضه هفتگی تو خونه بگیریم. می گفت یه روضه خصوصی چند نفره هر هفته بگیریم و بعدشم گپ و گفتگو و چایی روضه...
براش ساده برگزار کردن مهم بود و هر چند فرصتش نشد روضه بگیریم، اما این روزها سر مزارش مراسم عزاداری هست همون حس روضه های خونگی رو داره و مطمئنم حضور پربرکت خودش هم هست و به جمع باصفا نور میده...
#شهیدنویدصفری
#خاطرات_شهید
#به_روایت_همسر_شهید
@mahman11
علیکم به مجالس کوچک باورساز!
تعریف میکنن که آیتالله حقشناس روزی ۷-۸ تا جلسه روضهٔ کوچک میرفتن و مدام میفرمودند علیکِ بمجالس ورشکسته. یعنی همین مجالس کوچک که ۲-۳ نفری نشستن و گریه میکنن و یک کسی هم روضه میخونه بعد هم میفرمودند در مجالس بزرگ احساس آدم خوب تحریک میشود اما در این مجالس باور
@mahman11
📷تصاویر شهدای پلیسراه خاش - تفتان
دلیل عجز شماست که پلیس ما رو میکشید
برای اینکه منطق ندارید و منطق شما ترور است
@mahman11
#روز_صد_و_پانزدهم
✨ بسم رب الشهدا والصدیقین ✨
ختم #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز تقدیم به روح پاک و مطهر شهید ، حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس .
🌹 #سهم_امروز نهج البلاغه :
🔻 خطبه ی ۱۹۲ بند ۱۲ تا ۱۵ 🔻
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روزی_10_دقیقه_وقف_نهج_البلاغه
@mahman11
🌹 سهم امروز نهج البلاغه خطبه ۱۹۲ بند ۱۲ تا ۱۵
┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄
📜 #خطبه192 ، خطبه قاصعه .
{ قسمت ششم }
2️⃣1️⃣ تعصّب ورزيدن زشت و زيبا
🔻 من در اعمال و رفتار جهانيان نظر دوختم ، هيچ كس را نيافتم كه بدون علّت درباره چيزی تعصّب ورزد ، جز با دليلی كه با آن نا آگاهان را بفريبد و يا برهانی آورد كه در عقل سفيهان نفوذ كند جز شما ، زيرا درباره چيزی تعصّب می ورزيد كه نه علّتی دارد و نه سببی ، ولی شيطان به خاطر اصل خلقت خود بر آدم (عليه السّلام) تعصّب ورزيد و آفرينش او را مورد سرزنش قرار داد و گفت « مرا از آتش و تو را از گل ساخته اند » و سرمايه داران فساد زده امّت ها ، برای داشتن نعمت های فراوان تعصّب ورزيدند و گفتند : « ما صاحبان فرزندان و اموال فراوانيم و هرگز عذاب نخواهيم شد » . پس اگر در تعصّب ورزيدن ناچاريد ، برای اخلاق پسنديده ، افعال نيكو و كارهای خوب تعصّب داشته باشيد . همان افعال و كرداری كه انسان های با شخصيّت و شجاعان خاندان عرب و سران قبائل در آنها از يكديگر پيشی می گرفتند ، يعنی اخلاق پسنديده ، بردباری به هنگام خشم فراوان و كردار و رفتار زيبا و درست و خصلت های نيكو پس تعصّب ورزيد در حمايت كردن از پناهندگان و همسايگان ، وفاداری به عهد و پيمان ، اطاعت كردن از نيكی ها ، سرپيچی از تكبّر و خود پسندی ها ، تلاش در جود و بخشش ، خودداری از ستمكاری ، بزرگ شمردن خون ريزی ، انصاف داشتن با مردم ، فروخوردن خشم ، پرهيز از فساد در زمين ، تا رستگار شويد .
┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄
@mahman11
📜 #خطبه192 ، خطبه قاصعه .
{ قسمت هفتم }
3️⃣1️⃣ علل پيروزی و شكست ملّت ها
🔻 از كيفرهایی كه بر اثر كردار بد و كارهای ناپسند بر امّت های پيشين فرود آمد خود را حفظ كنيد و حالات گذشتگان را در خوبی ها و سختی ها به ياد آوريد و بترسيد كه همانند آن ها باشيد پس آنگاه كه در زندگی گذشتگان مطالعه و انديشه می كنيد ، عهده دار چيزی باشيد كه عامل عزّت آنان بود و دشمنان را از سر راهشان برداشت و سلامت و عافيت زندگی آنان را فراهم كرد و نعمت های فراوان را در اختيارشان گذاشت و كرامت و شخصيّت به آنان بخشيد ، كه از تفرقه و جدایی اجتناب كردند و بر وحدت و همدلی همّت گماشتند و يكديگر را به وحدت وا داشته به آن سفارش كردند و از كارهایی كه پشت آن ها را شكست و قدرت آن ها را در هم كوبيد ، چون كينه توزی با يكديگر ، پر كردن دل ها از بخل و حسد به يكديگر پشت كردن و از هم بريدن و دست از ياری هم كشيدن ، بپرهيزيد و در احوالات مؤمنان پيشين انديشه كنيد ، كه چگونه در حال آزمايش و امتحان به سر بردند . آيا بيش از همه مشكلات بر دوش آن ها نبود و آيا بيش از همه مردم در سختی و زحمت نبودند و آيا از همه مردم جهان بيشتر در تنگنا قرار نداشتند ؟ فرعون های زمان آن ها را به بردگی كشاندند و همواره بدترين شكنجه ها را بر آنان وارد كردند و انواع تلخی ها را به كامشان ريختند ، كه اين دوران ذلّت و هلاكت و مغلوب بودن ، تداوم يافت نه راهی وجود داشت كه سرپيچی كنند و نه چاره ای كه از خود دفاع نمايند ، تا آن كه خداوند تلاش و استقامت و بردباری در برابر ناملايمات آنها را در راه دوستی خود و قدرت تحمّل ناراحتی ها را برای ترس از خويش مشاهده فرمود ؛ آنان را از تنگناهای بلا و سختی ها نجات داد و ذلّت آنان را به عزّت و بزرگواری و ترس آنها را به امنيّت تبديل فرمود و آن ها را حاكم و زمام دار و پيشوای انسان ها قرار داد و آن قدر كرامت و بزرگی از طرف خدا به آنها رسيد كه خيال آن را نيز در سر نمی پروراندند . پس انديشه كنيد كه چگونه بودند آن گاه كه وحدت اجتماعی داشتند . خواسته های آنان يكی ، قلب های آنان يكسان و دست های آنان مدد كار يكديگر ، شمشيرها ياری كننده ، نگاه ها به يک سو دوخته و اراده ها واحد و همسو بود آيا در آن حال مالک و سرپرست سراسر زمين نبودند و رهبر و پيشوای همه دنيا نشدند پس به پايان كار آن ها نيز بنگريد ، در آن هنگام كه به تفرقه و پراكندگی روی آوردند و مهربانی و دوستی آنان از بين رفت و سخن ها و دل هايشان گوناگون شد ، از هم جدا شدند ، به حزب ها و گروه ها پيوستند ، خداوند لباس كرامت خود را از تن شان بيرون آورد و نعمت های فراوان شيرين را از آن ها گرفت و داستان آن ها در ميان شما عبرت انگيز باقی ماند . از حالات زندگی فرزندان اسماعيل پيامبر و فرزندان اسحاق پيامبر ، فرزندان اسراييل «يعقوب» ( كه درود بر آنان باد ) عبرت گيريد . راستی چقدر حالات ملّت ها با هم يكسان و در صفات و رفتارشان با يكديگر همانند است در احوالات آنها روزگاری كه از هم جدا و پراكنده بودند انديشه كنيد ، زمانی كه پادشاهان كسری و قيصر بر آنان حكومت می كردند و آن ها را از سرزمين های آباد ، از كناره های دجله و فرات و از محيط های سر سبز و خرّم دور كردند و به صحراهای كم گياه و بی آب و علف ، محل وزش بادها و سرزمين هایی كه زندگی در آنجاها مشكل بود تبعيد كردند ، آنان را در مكان های نا مناسب ، مسكين و فقير ، همنشين شتران ساختند ، خانه هایشان پست ترين خانه ملّت ها و سرزمين زندگی شان خشک ترين بيابان ها بود ، نه دعوت حقّی وجود داشت كه به آن روی آورند و پناهنده شوند و نه سايه محبّتی وجود داشت كه در عزّت آن زندگی كنند . حالات آنان دگرگون و قدرت آنان پراكنده و جمعيّت انبوه شان متفرّق بود . در بلایی سخت و در جهالتی فراگير فرو رفته بودند ، دختران را زنده به گور و بت ها را پرستش می كردند و قطع رابطه با خويشاوندان و غارت گری های پياپی در ميان شان رواج يافته بود .
┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄
@mahman11