🔴
*ثمرات باغ برجام در حوزه اقتصاد و معیشت مردم!*
سخنگوی دولت در حالی از رشد اقتصادی کشور پس از برجام سخن میگوید که دلار 30 هزارتومانی، پراید 130 میلیون تومانی، قیمتهای نجومی در بازار مسکن و خودرو و گرانیهای افسارگسیخته در قیمت کالاهای مصرفی و همچنین صف مرغ و روغن تنها بخشی از ثمرات برجام برای اقتصاد کشور و معیشت مردم ماست.
وی اضافه کرد: با وجود این، دولت هیچ گاه از آنچه که به آن اعتقاد داشته، عقب ننشسته و تا آخرین لحظه که مسئولیت داریم، در عقب راندن تحریم، رفع آثار و تبعات آن بر معیشت مردم، پیش بردن تولید ملی و توسعه زیرساختها و همچنین حفظ جان مردم با خرید و تولید واکسن کرونا، اهتمام ویژه خواهیم داشت. این مشی و تعهد دولت به مردم است و تا روز آخر به آن وفادار خواهد ماند.
اظهارات سخنگوی دولت درباره عبرتگیری از سرنوشت برجام نشان میدهد که متاسفانه دولتمردان نه تنها از خسارتهای عظیم این توافق به کشور و مردم عبرت نگرفتهاند بلکه بر ادامه این مسیر غلط و پرخسارت در روزهای پایانی عمر دولت اصرار دارند.
عبرتهایی که دولت باید از برجام میگرفت و نگرفت
نکته قابل تامل اینکه از جمله عبرتها و درسهای که برجام برای دولت و کشور ما داشت و متاسفانه دولتمردان ما از آن تجربه کسب نکردند این بود که اولا آمریکا قابل اعتماد نیست و به تعهدات خود پایبندی ندارد بنابراین رابطه و تعامل با این چنین کشوری امکانپذیر نیست.
دوم اینکه تجربه برجام ثابت کرد دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی بر سر مسائل هستهای و موشکی و غیره نیست و دشمنی بر سر ماهیت و هویت دینی و سلطهناپذیری ماست. سوم اینکه برجام نشان داد که گره زدن اقتصاد و معیشت یک ملت به سیاست خارجی و مذاکره، از اساس تصمیم غلط و پرخسارت است.
چهارم اینکه برجام ثابت کرد که کوتاه آمدن در مقابل دشمن به هر دلیلی نه تنها باعث برطرف شدن دشمنیها نمیشود بلکه دشمن را وقیحتر خواهد کرد.
پنجم اینکه برجام ثابت کرد هدف آمریکاییها از مذاکره تعامل و داد و ستد به معنای عرف آن نیست بلکه دیکته گفتن منویات خود به طرف مقابل است.
ششم اینکه تجربه برجام ثابت کرد اروپاییها سگ زرد هستند و غیر قابل اعتماد و اتکای آنها به آمریکاست.
ای آخرین امید کجایی ؟ فدای تو/
ای بهترین نوید کجایی؟ فدای تو/
بنگر که در فراق جمالت عزیز دل/
چشمم شده سفید کجایی؟ فدای تو/
در انتظار مقدمت ای گلعذار من/
جانم به لب رسید کجایی؟ فدای تو/
از هجر روی ماه تو ای زاده ی بتول/
قد همه خمید کجایی؟ فدای تو/
کی میشود ز کعبه صدای رسای نو/
با عمق جان شنید کجایی؟ فدای تو/
ای منتقم ز مادر و اجداد پاک خویش/
وآن محسن شهید کجایی؟ فدای تو/
بر ما ببین چه میرسد از کید دشمنان/
شیعه شده وحید کجایی؟ فدای تو/
ای نور چشم فاطمه ای جان مرتضی/
ظلمت شده شدید کجایی؟ فدای تو/
احوال ما خراب و بود روی تو نهان/
صافی رخت ندید کجایی؟ فدای تو/
مهمترين اخبار شبكه هاي اجتماعي پنجشنبه ۲ ارديبهشت - ۱: بازتاب گسترده سخن حسن روحاني، رئيس جمهور در خصوص استفاده مردم از آبزيان بجاي گوشت و مرغ و اعتراض كاربران توييتر به اين سخن با هشتگ #گوشت_نخوريد/ انفجار موشك در نزديكي تاسيسات اتمي ديمونا / هلاكت ۲ عنصر ضد انقلاب و شهادت ۲ رزمنده اسلام در درگيري شب گذشته در مريوان/ اعتراف وزير جنگ اسرائيل به ناكامي گنبد آهنين در رهگيري موشك سوري/ حمله پهپادي نيروهاي يمني به پايگاه ملك خالد در خميس مشيط عربستان/ رئيس مركز آمار ايران: تورم نقطهاي فروردين به ۴۹.۵ درصد رسيد/ ادعاي نشريه كانادايي به نقل از كارشناس پرونده هواپيماي اوكرايني: حادثه يك برنامه از پيش طراحي شده توسط سپاه بود/ يم / رئيس مركز آمار ايران: تورم نقطهاي فروردين به ۴۹.۵ درصد رسيد
📢بسیار زیباست حتما بخوانید.☑☑👇👇👇
نقل شده
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (ص) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (ص) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (ص) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (ص) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (ص) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (ص) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (ص) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود فریاد کشید :
این مرد را بیرون کنید ! این خودش رافضی است و اصلاً برادر هم ندارد !
✍ منابع :
الفصول المختاره ، سيّد مرتضی ، ص74🌴🌴🌴🌴🌴🌹
به عشق مولا علی (ع)پیام را منتشر کنید یا علی 🌷🌷🌷
🎥 روایت دردناک دختر سوری از ماندن در محاصره داعشیها
🔹پدرم اسلحه آورد خانه گفت: اگر اتفاقی افتاد و من نبودم خودتان را بُکشید...
🇮🇷 @QODS_COM | اخبار سپاه قدس