فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
نتیجه معرفت نداشتن به امام زمان
عجل الله تعالی فرجه
حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (رضوان الله تعالی علیه)
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسمالله الرحمن الرحیم
مقام منتظران ظهور
حضرت آیت الله حق شناس تهرانی
(رضوان الله تعالی علیه)
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
17.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
حرم امامین عسکریین علیهماالسلام
در آستانه ولادت حضرت ولیعصر
عجل الله فرجه و ارواحنا فداه
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
انتظار فرج
رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای ادام الله ظله:
انتظار فرج یعنی همهی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ بلکه دل شما گوشبهزنگ باشد...۱۴۰۲/۱/۲۹
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی رضوان الله تعالی علیه:
علائم ظهور
نشانههایی که در احادیث برای ظهور امام عصر (عجل الله فرجه) ذکر شده، هیچ کدام قطعیالوقوع نیستند. یعنی از آن جهت که این علائم بداءپذیر هستند، ممکن است ظهور آن حضرت بدون ظهور هیچ یک از آن علائم واقع شود یعنی تا قبل از وقوعشان احتمال تغییر یا حذف در مورد آنها منتفی نیست. حتی در مورد خروج سفیانی نیز با اینکه حتمی نامیده شده، اما در روایات به بداءپذیر بودن آن تصریح شده است.
ابوهاشم جعفری از حضرت جوادالائمه علیهالسلام سوال میکند که با توجه به حتمی بودن خروج سفیانی در روایات، آیا ممکن است خداوند در آن بداء کند؟ (هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُوم) حضرت میفرمایند: «بله»، بعد ابوهاشم اضافه میکند: پس میترسیم در اصل قیام قائم نیز بداء شود!
حضرت میفرمایند:
إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد
همانا قیام قائم از وعدههای خداست و خداوند خُلف وعده نمیکند.
غیبت (نعمانی)، ص303
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم
خوشا به حال ایشان
حَدَّثَنا أحمَدُ بنُ زِیادِ بنِ جَعفَرٍ الهَمَدانِیُّ رضی الله عنه، قالَ: حَدَّثَنا عَلِیُّ بنُ إبراهیمَ بنِ هاشِمٍ، عَن أبیهِ، عَن صالِحِ بنِ السِّندِیِّ، عَن یونُسَ بنِ عَبدِ الرَّحمنِ، قالَ: دَخَلتُ عَلی موسَی بنِ جَعفَرٍ علیهما السلام...
ثُمَّ قالَ علیه السلام: طوبی لِشیعَتِنَا، المُتَمَسِّکینَ بِحَبلِنا فی غَیبَةِ قائِمِنَا، الثّابِتینَ عَلی مُوالاتِنا وَالبَراءَةِ مِن أعدائِنا، اُولئِکَ مِنّا ونَحنُ مِنهُم، قَد رَضوا بِنا أئِمَّةً، ورَضینا بِهِم شیعَةً، فَطوبی لَهُم، ثُمَّ طوبی لَهُم، وهُم وَاللّهِ مَعَنا فی دَرَجاتِنا یَومَ القِیامَةِ.
کمال الدین -با سندش به نقل از یونس بن عبد الرحمان-: بر امام موسی کاظم علیه السلام وارد شدم... ایشان فرمود: «خوشا به حال شیعیان ما، چنگ زنندگان به رشتۀ ما، در روزگار غیبت قائم ما؛استواران بر دوستی ما و بیزاری از دشمنان ما! آنان از مایند و ما از ایشان هستیم. به امامت ما رضایت دادند و ما به پیروِ ما بودن ایشان رضایت دادیم. خوشا به حال ایشان! خوشا به حال ایشان! به خدا سوگند، ایشان روز قیامت در جایگاه ما، با ما هم رتبه خواهند بود».
کمال الدین: ص ۳۶۱ ح ۵ ،کفایة الأثر: ص ۲۶۵، بحار الأنوار: ج ۵۱ ص ۱۵۱ ح ۶.
#احادیث_پیرامون_امام_زمان_علیه_السلام
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم
دعای اللهم عرفنی نفسک
الکافی: عَلِیُّ بنُ إبراهیمَ، عَنِ الحَسَنِ بنِ موسَی الخَشّابِ، عَن عَبدِ اللّهِ بنِ موسی، عَن عَبدِ اللّهِ بنِ بُکَیرٍ، عَن زُرارَةَ، قالَ: سَمِعتُ أبا عَبدِ اللّهِ علیه السلام یَقولُ: إنَّ لِلغُلامِ غَیبَةً قَبلَ أن یَقومَ، قالَ: قُلتُ: ولِمَ؟ قالَ: یَخافُ-وأَومَأَ بِیَدِهِ إلی بَطنِهِ-.
ثُمَّ قالَ: یا زُرارَةُ، وهُوَ المُنتَظَرُ، وهُوَ الَّذی یُشَکُّ فی وِلادَتِهِ، مِنهُم مَن یَقولُ:
ماتَ أبوه بِلا خَلَفٍ، ومِنهُم مَن یَقولُ: حَملٌ، ومِنهُم مَن یَقولُ: إنَّهُ وُلِدَ قَبلَ مَوتِ أبیهِ بِسَنَتَینِ وهُوَ المُنتَظَرُ، غَیرَ أنَّ اللّهَ عز و جل یُحِبُّ أن یَمتَحِنَ الشّیعَةَ، فَعِندَ ذلِکَ یَرتابُ المُبطِلونَ یا زُرارَةُ.
قالَ: قُلتُ: جُعِلتُ فِداکَ، إن أدرَکتُ ذلِکَ الزَّمانَ، أیَّ شَیءٍ أعمَلُ؟ قالَ: یا زُرارَةُ، إذا أدرَکتَ هذَا الزَّمانَ فَادعُ بِهذَا الدُّعاءِ:
اللّهُمَّ عَرِّفنی نَفسَکَ، فَإِنَّکَ إن لَم تُعَرِّفنی نَفسَکَ لَم أعرِف نَبِیَّکَ، اللّهُمَّ عَرِّفنی رَسولَکَ، فَإِنَّکَ إن لَم تُعَرِّفنی رَسولَکَ لَم أعرِف حُجَّتَکَ، اللّهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتَکَ، فَإِنَّکَ إن لَم تُعَرِّفنی حُجَّتَکَ ضَلَلتُ عَن دینی.
الکافی -با سندش به نقل از زراره-: شنیدم که امام صادق علیه السلام میفرماید: «جوان، پیش از قیامش غیبتی دارد».
گفتم: چرا؟
فرمود: «از جانش بیم دارد».
سپس فرمود: «ای زراره! او کسی است که انتظارش را میکشند و او همان کسی است که در تولّدش شک میشود. برخی از آنها میگویند: پدرش بی جانشین در گذشت و برخی میگویند: هنوز در شکم مادرش است و برخی میگویند: او دو سال پیش از درگذشت پدرش به دنیا آمده و او همان است که انتظارش را میکشند، جز آن که خدای عز و جل دوست دارد که شیعه را بیازماید. این هنگام است که باطل اندیشان، شک میکنند، ای زراره! ». گفتم: فدایت شوم! اگر آن زمان را درک کردم، چه کار کنم؟
فرمود: «ای زراره! هنگامی که آن زمان را درک کردی، این دعا را بخوان: "خدایا! خودت را به من بشناسان، که اگر تو خود را به من نشناسانی، پیامبرت را نمی شناسم.
خدایا! فرستاده ات را به من بشناسان، که اگر فرستاده ات را به من نشناسانی، حجّتت را نمی شناسم. خدایا! حجّتت را به من بشناسان، که اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دینم گم راه میشوم
الکافی: ج ۱ ص ۳۳۷ ح ۵ ، الغیبة، طوسی: ص ۳۳۳ ح ۲۷۹، کمال الدین: ص ۳۴۲ ح ۲۴، الغیبة، نعمانی: ص ۱۶۶ ح ۶ ، بحار الأنوار: ج ۵۲ ص ۱۴۶ ح ۷۰.
#احادیث_پیرامون_امام_زمان_علیه_السلام
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ حضرت به اسحاق بن یعقوب
الغیبة للطوسی: أخبَرَنی جَماعَةٌ، عَن جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدِ بنِ قولَوَیهِ وأَبی غالِبٍ الزُّرارِیِّ (وغَیرِهِما)، عَن مُحَمَّدِ بنِ یَعقوبَ الکُلَینِیِّ، عَن إسحاقَ بنِ یَعقوبَ، قالَ: سَأَلتُ محمَّدَ بنَ عُثمانَ العَمرِیَّ رَحِمَهُ اللّهُ أن یوصِلَ لی کِتاباً قَد سَأَلتُ فیهِ عَن مَسائِلَ أشکَلَت عَلَیَّ، فَوَرَدَ التَّوقیعُ بِخَطِّ مَولانا صاحِبِ الدّارِ علیه السلام:...
وأَمّا وَجهُ الاِنتِفاعِ فی غَیبَتی فَکَالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ إذا غَیَّبَتها عَنِ الأَبصارِ السَّحابُ، وإنّی لَأَمانُ أهلِ الأَرضِ کَما أنَّ النَّجومَ أمانٌ لِأَهلِ السَّماءِ، فَأَغلِقوا أبوابَ السُّؤالِ عَمّا لا یَعنیکُم، ولا تَتَکَلَّفوا عَلی ما قَد کُفیتُم، وأَکثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ؛ فَإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم، وَالسَّلامُ عَلَیکَ یا إسحاقَ بنَ یَعقوبَ وعَلی مَنِ اتَّبَعَ الهُدی.
الغیبة، طوسی - با سندش به نقل از اسحاق بن یعقوب -: از محمّد بن عثمان عَمری - که خدا رحمتش کند - خواستم نامه ای را برایم [به امام زمان علیه السلام] برساند که در آن از مسائلی که برایم مشکل شده بود، پرسیده بودم. توقیع به خطّ مولایمان، صاحب الدار علیه السلام آمد: «... و امّا چگونگی سود بردن از من در غیبتم، مانند سود بردن از خورشید است، هنگامی که ابر، آن را از دیدهها پنهان میدارد، و من، مایۀ ایمنیِ اهل زمین هستم، همان گونه که ستارگان، مایۀ ایمنی اهل آسمان اند. پس درهای سؤال را از آنچه به کارتان نمی آید، ببندید و [بیش از] آنچه را کفایت شده اید، بر دوش خود منهید، و برای تعجیل در فرج، فراوان دعا کنید که این،فرج شماست. و سلام بر تو - ای اسحاق بن یعقوب - و سلام بر کسی که راه هدایت بپوید! ».
الغیبة، طوسی: ص ۲۹۰-۲۹۲ ح ۲۴۷ ، کمال الدین: ص ۴۸۳ ح ۴، الاحتجاج: ج ۲ ص ۵۴۲-۵۴۵، کشف الغمّة: ج ۳ ص ۳۲۱، بحار الأنوار: ج ۵۳ ص ۱۸۰ ح ۱۰.
#احادیث_پیرامون_امام_زمان_علیه_السلام
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
بسم الله الرحمن الرحیم
احتمال بداء در تمام نشانه های ظهور
امام جواد (علیه السلام)
أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْخَالَنْجِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو هَاشِمٍ دَاوُدُ بْنُ اَلْقَاسِمِ اَلْجَعْفَرِيُّ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَجَرَى ذِكْرُ اَلسُّفْيَانِيِّ وَ مَا جَاءَ فِي اَلرِّوَايَةِ مِنْ أَنَّ أَمْرَهُ مِنَ اَلْمَحْتُومِ فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي اَلْمَحْتُومِ قَالَ نَعَمْ قُلْنَا لَهُ فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي اَلْقَائِمِ فَقَالَ إِنَّ اَلْقَائِمَ مِنَ اَلْمِيعَادِ وَ اَللَّهُ لاٰ يُخْلِفُ اَلْمِيعٰادَ .
ابو هاشم داود بن قاسم جعفرىّ گويد:«ما در محضر امام جواد عليه السّلام بوديم و سخن از سفيانى به ميان آمد و آنچه در روايات آمده كه كار او از حتميّات است،من به آن حضرت عرض كردم:آيا خدا را در امور حتمى بدائى پديد مىآيد؟فرمود:آرى،به آن حضرت عرض كرديم:پس با اين ترتيب ما مىترسيم كه در مورد قائم نيز خدا را بدائى حاصل شود،فرمود:همانا قائم از وعدهها است،و خداوند خلاف وعدۀ خود رفتار نمىكند»(يعنى خداوند وعده فرموده كه كسانى كه ايمان آوردهاند از شما و شايستگان را خليفۀ زمين گرداند).
الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۰۲
#احادیث_پیرامون_امام_زمان_علیه_السلام
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
هدایت شده از میرهاشم حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى وَ أَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى»
محضر مبارک مدیر و اساتید و معاونین و طلاب و کارکنان محترم و معزز حوزه مقدسه آیت الله حق شناس (ره) و حوزه مقدسه آیت الله مجتهدی (ره) و دانش آموختگان دو حوزه و اندیشکده مستعدان اجتهاد، دامت برکاتهم و همه علاقهمندان و مرتبطین به این دو حوزه مبارکه حفظهم الله تعالی اجمعین
پس از برتری بیش از ۳۰ نفر از طلاب این دو حوزه در استان تهران، اکنون موفقیت های چشم گیر و کسب رتبه های برتر در مرحله کشوری را از صمیم قلب به همه عزیزان تبریک عرض می کنم.
به امید موفقیت های روز افزون برای همه عزیزان در ذیل الطاف و انفاس قدسی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه
در آستانه نیمه شعبان ۱۴۴۵
نوکر شما ، سید میرهاشم حسینی
----------
📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی
https://eitaa.com/Mirhashem_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله شیخ علی آقا پهلوانی رضوان الله تعالی علیه:
ممكن است مقصود از نشانههايى كه براى دجال ذكر شده است كنايه از وسايل و ابزار پيشرفته امروزى مثل هواپيماها، موشكها، قمر مصنوعى، راديو، تلويزيون و يا دستساختههاى ديگر انسان كه هنوز به ميدان اختراع پا نگذاشته يا حتى مخترعش متولد نشده است باشد
بنابراين احتمال، امام عليه السّلام با چشم حقيقت بين خويش، آنچه را در دوره نزديك به زمان ظهور واقع مىشود مشاهده فرموده است، امّا چون مردم آن دوره فهم و درك اين پيشرفتها را نداشتهاند و تصور آن برايشان ميسّر نبوده است امام عليه السّلام با اين تعبيرات (تعاریفی که از دجال در روایات شده) به آنها اشاره فرموده است.
برگرفته از کتاب الشموس المضیه (ظهور نور)، ص 239.
💠کانال ایتا #محمود_زرینپر | عضویت👇
@mahmoodzarrinpar
❤️بسم الله الرحمن الرحیم
❣یامولانا یا صاحب الزمان ادرکنا
🌕مراسم احیاء نیمه شعبان
🕌مسجد امین الدوله
🕑ساعت :۱/۳۰ بامداد تا ۴بامداد
🔸سخنران :
حجت الاسلام والمسلمین قاسمی
🔹قرائت دعای کمیل :
حجتالاسلام والمسلمین زرین پر
💐معاونت تهذیب حوزه علمیه حضرت
آیت الله حق شناس رضوان الله علیه
(امین الدوله _ فیلسوف الدوله)
@hhaghshenas