هدایت شده از حسین پور
🖊نشانههای ظهور، از جذابترین و پرطرفدارترین و درعینحال از آسیبپذیرترین بخشهای معارف مهدویت است.
این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت میشود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه برای ورود خرافات، طمع شیادان و مدعیان دروغین را برای جعل و تحریف روایات، زیاد میکند.
🖊آخرالزمان یا پایان دوران همانگونه که از نام آن برمیآید به انتهای یک دوره اطلاق میشود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دورهای جدید رخ میدهد.
از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط میشود.
🖊آخرالزمان از دیدگاه ادیان به دورانی گفته میشود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ میدهد و حاکی از انتهای زندگی به شیوه فعلی بر روی زمین است.
انتظار میرود با سپری شدن آخرالزمان دوره جدیدی فرا برسد که بسیار با وضعیت پیشین آن متفاوت باشد.
در این زمان است که ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده اند که ظلم و جور را از زمین بر میچیند و آن را پر از عدل و داد میسازد.
1
هدایت شده از حسین پور
🖊در اخرالزّمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدّت ناراضی اند و عاقّ والدین شدن رواج یافته است.
حرمت پدران و مادران سبک شمرده می شود. فرزند به پدرش تهمت می زند، پدر و مادرش را نفرین می کند و از مرگ آنها مسرور می شود. در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانواده ها بسیار خواهد شد.
در آخرالزمان، فتنه ها چونان پاره های شب تاریک، شما را فرا می گیرد و هیچ خانه ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی ماند؛ مگر اینکه فتنه ها در آن داخل می شوند.
( الملاحم و الفتن، ص 38.)
2
هدایت شده از حسین پور
🖊در روایات اسلامی برای دوره ی آخر الزمان علایم و نشانه هایی ذکر شده است.
1- گسترش ترس و ناامنی
امام باقر علیه السلام می فرماید:
لایقوم القائم إلا علی خوف شدید ....
حضرت قائم قیام نمی کند مگر در دورانی پر از بیم و هراس
و نیز فرمود: مهدی علیه السلام هنگامی قیام می کند که زمام کارهای جامعه در دست ستمکاران باشد.
2- حرام خوری و آلودگی های اقتصادی
در آخرالزّمان بحران اقتصادی حرام به حدّ اعلای خود می رسد، خانواده ها تقوای اقتصادی را از دست داده و در منجلاب آلودگی های اقتصادی همچون ربا، کم فروشی، رشوه خواری و گران فروشی غوطه ور می گردند: هنگامی که ببینی اگر مردی یک روز گناه بزرگی همچون فحشا، کم فروشی، کلاه برداری و شرب خمر انجام نداده باشد، بسیار غمگین و اندوهگین می شود که گویی آن روز عمرش تباه شده است و می بینی که زندگی مردم از کم فروشی و تقلّب تأمین می شود. در آن زمان ربا شایع می شود، کارها با رشوه انجام می یابد، مقام و ارزش دین تنزّل می نماید و دنیا در نظر آنها ارزش پیدا می کند.
3
هدایت شده از حسین پور
3- تهی شدن مساجد از هدایت
پیامبر صلی الله درباره ی وضعیت مساجد در آخر الزمان می فرماید: مساجدهم عامره و هی خراب من الهوی مسجدهای آن زمان آباد و زیباست، ولی از هدایت و ارشاد در آن خبری نیست
4- مانع تراشی در تربیت دینی فرزندان
از دیگر نشانه های آخرالزّمان، کم توجّهی والدین به تربیت دینی فرزندان و مانع تراشی برای علم آموزی دینی و گرایش های الهی آنان است.
4
هدایت شده از حسین پور
5- سردی عواطف انسانی
رسول اکرم در این باره می فرماید:
در آن روزگار، بزرگترها به زیر دستان و کوچکترها ترحم نمی کنند و قوی بر ضعیف ترحم نمی نمایند.
در آن هنگام خداوند به او (مهدی علیه السلام ) اذن قیام و ظهور می دهد.
6- آشناگریزی و همسایه آزاری
از دیگر نشانه های آخرالزّمان، قطع رحم، آشناگریزی و همسایه آزاری به شیوه های گوناگون است.
7- گسترش فساد اخلاقی
رسول اکرم (ص)می فرمایند:
قیامت بر پا نمی شود تا آن که زنی را در روز روشن و به طور آشکار گرفته ، در وسط راه به او تعدی می کنند و هیچ کس این کار را نکوهش نمی کند.
امام باقر علیه السلام فرموند:
هنگامی که مردها خود را شبیه زنان و زنان خود را شبیه مردان کنند . آن گاه که مردان به مردان اکتفا کرده و زنان به زنان اکتفا کنند.
5
هدایت شده از حسین پور
8- زن پرستی
یکی ناهنجاری های دوره آخرالزّمان، زن سالاری تا سر حدّ زن پرستی و قبله قرار دادن زنان است: (در آخرالزّمان) تمام همّت مرد، شکم او و قبله اش، همسر او و دینش، درهم و دینار او خواهد بود. مرد از همسرش اطاعت می کند، ولی پدر و مادرش را نافرمانی می کند. در آخرالزّمان زن را ببینی که با خشونت با همسرش رفتار می کند، آنچه را که او نمی خواهد، انجام می دهد، اموال شوهرش را به ضرر وی خرج می کند.
9- بی غیرتی خانوادگی
مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی "قحط غیرت" می شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده های خود دچار نوعی بی حسّی و بی میلی می گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می دهند و حتّی به بی عفّتی ها و خودفروشی ایشان رضایت می دهند: "مرد از همسرش انحرافات جنسی را می بیند و اعتراضی نمی کند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست می آورد، می گیرد و می خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فراگیرد، اعتراض نمی کند، به آنچه انجام می شود و در حقّش گفته می شود، گوش نمی دهد. پس چنین فردی دیّوث است
( إلزام الناصب، ص195.)
10- آرزوی کمی فرزند
پیامبر اسلام فرموند: رستاخیز بر پا نمی شود تا آن که کسی پنج فرزند دارد آرزوی چهار فرزند کند. و آن که چهار فرزند دارد می گوید : کاش سه فرزند داشتم ، و صاحب سه فرزند آرزوی دو فرزند دارد . و آن که دو فرزند دارد ، آرزوی یک فرزند بنماید . وکسی که یکی فرزند دارد آرزو کند که کاش فرزندی نداشت
6
هدایت شده از حسین پور
11- شهوت گرایی و لذّت جویی
عفّت و نجابت زنان و مردان آخرالزّمانی در تاخت و تاز اسب وحشی شهوت تاراج می گردد و روح ایشان به لجن زاری بدبو از بی عفّتی و هواپرستی تبدیل می گردد: همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می شود، دیگر اهمیّت نمی دهند که آنچه می خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟! (اصول کافی، ج8، ص42)
12 - مرگ های ناگهانی
پیامبر اکرم فرمود:
قیامت برپا نمی گردد، تا این که مرگ سفید ظاهر شود. گفتند: ای رسول خدا ! مرگ سفید چیست ؟ فرمود: مرگ ناگهانی
13 - جنگ و کشتار
امام رضا علیه السلام فرمود:
پیش از ظهور امام زمان علیه السلام کشتارهای پیایی و بی وقفه رخ خواهد داد.
7
هدایت شده از حسین پور
🖊در روایتی از امام علی، مراحل و حوادث قبل از خروج سفیانی، چنین نقل شده است:
چون دو لشکر در منطقه شام و سوریه، درگیر جنگ شوند، یکی از آیات بزرگ الهی ظاهر میشود و آن رجفۀ در منطقه شام و سوریه است که بیش از صد هزار نفر، هلاک میشوند که برای مؤمنان رحمت و برای کافران عذاب است، بعد در انتظار ورود نیروهای نظامی پرچم های زرد رنگ از غرب سوریه (لبنان) و ادوات و ماشین های جنگی مجهز به پرتاب سلاح، باشید که به سرزمین شام و سوریه وارد خواهند شد ... سپس در انتظار زلزله و خسف منطقه حرستا دمشق در سوریه باشید و بعد از آن منتظر خروج سفیانی، پسر هند جگرخوار، باشید که از وادی یابس (مرز بین اردن و سوریه در استان درعا) خروج میکند تا بر دمشق دست یابد و بعد از آن منتظر قیام امام عصر باشید.
8
هدایت شده از حسین پور
🖊حوادث قبل از خروج سفیانی، از کتاب الغیبۀ نعمانی به نقل از امام علی(ع) چنین خواهد بود:
1. اختلاف و جنگ بین دو پرچم و دو تفکر در منطقه شام و سوریه (اختلف الرمحان بالشام)
2. صوت با پیروزی در پایتخت منطقه شام، دمشق (یجیئکم صوت من ناحیۀ دمشق بالفتح) و رجفۀ با رحمت برای مؤمنین و عذاب برای کافرین در سوریه (رجفۀ تکون بالشام یهلک فیها اکثر من مائۀ الف، یجعلها الله رحمۀ للمومنین و عذابا للکافرین)
3. ورود ادوات نظامی پیشرفته به سوریه (اصحاب البراذین الشهب المحذوفۀ)
4. ورود پرچم های زرد رنگ از غرب سوریه به این کشور (الرایات الصفر تقبل من المغرب حتی تحل بالشام)
5. خسف و زلزله دمشق در محور جابیه حرستا (تخسف قریۀ من قری الشام تسمی الجابیۀ)
6. بخشی های از مسجد اموی دمشق، فرو می ریزد (تسقط طائفۀ من مسجد دمشق الایمن)
7. ادعای انفصال کردها از حاکمیت منطقه شام و سوریه (مارقۀ تمرق من ناحیۀ الترک)
8. حمله ترک ها به مناطق کردنشین سوریه (سیقبل اخوان الترک حتی ینزلوا الجزیرۀ)
9. بعد از این حوادث، منطه شام و سوریه، واقعا تخریب می شود (اول ارض تخرب، ارض الشام)
10. غربی ها هرچند در این بین، خود از اختلاف و اضطراب و چه بسا جنگ جهانی، رنج می برند (هرج الروم)
11. غربی ها در دفاع از یهودیان، وارد رمله، میناء اشدود در فلسطین، می شوند (و ستقبل مارقۀ الروم حتی ینزلوا الرملۀ)
بنابراین، اگر حوادث منطقه شام و فعلی سوریه در زمان معاصر، به "ترتیب" ذکر شده در حدیث فوق و به فاصله "زمانی معین"، رخ دهد، به این معنا خواهد بود که وارد "تحولات عصر ظهور" در سوریه، شده ایم. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.
9
هدایت شده از حسین پور
🖊علائم حتمی ظهور حضرت مهدی
(علیهالسّلام) یعنی، نشانههایی که قطعاً واقع خواهند شد و ارتباطی شدید با ظهور داشته و بسیار نزدیک ظهورند، پنج نشانه میباشند:
برخی از این نشانههای پنجگانه چند روز قبل از ظهور واقع میشوند؛ بعضی چند ماه بعد از ظهور و بعضی قبل از قیام حضرت و در آغاز نهضت آن بزرگوار رخ میدهند.
امام صادق علیهالسّلام)فرمودند: پنج علامت قبل از قیام قائم (علیهالسّلام) است: یمانی، سفیانی، نداکنندهای که از آسمان ندا درمیدهد، فرو برده شدن در بیداء، کشته شدن نفس زکیه.
صیحه آسمانی و یا نداء آسمانی، از بارزترین نشانهها و واضحترین علائم و قویترین برهانها بر ظهور حضرت مهدی (علیهالسّلام) محسوب میشود.
علائم غیر حتمی ظهور اتفاق افتاده است اما برای علائم حتمی ظهور
مصداق یابی قبل از صیحه اسمانی هم سخته هم لغزشگاه ، چون احتمال تکرار مصداق یا جعل مصداق وجود دارد.
تا صیحه آسمانی دمیده نشه تطبیق علائم ظهور بر مصادیق درست نیست.
10
هدایت شده از حسین پور
🔴خب دوستان در ادامه به
چگونگی پیاده سازی فرهنگ مهدویت در جامعه و
⁉️ آیا این فرهنگ حلقه گمشده مدیریت جهانی ست ومشکل دنیای غرب با انقلاب اسلامی و فرهنگ مهدویت برای چیست؟
خواهیم پرداخت
هدایت شده از حسین پور
🖊 دوستان در دنیای کنونی تحولات و دگرگونیهای گسترده و شگفتآوری در عرصه های اقتصاد، ارتباطات، فرهنگ، سیاست، معاهدات و امور بینالملل در راستای جهانی شدن در حال انجام است و نمی توان علت وقوع این تغییرات و تحولات گسترده در جهان و اهمیت موضوع جهانی شدن، را نادیده گرفت و از بحث و گفتوگو درباره آن چشم پوشید.
واقعبینی آگاهانه نسبت به ابعاد گوناگون و پیچیده جهانی شدن، شناخت وضع موجود، درک كاستیها و ناكارآمدیهای آن، بهكارگيري مواضع سنجیده و برخورد آگاهانه و فعال در برابر آن، نيازمند شناخت عمیق و همهسویه آن است.
11
هدایت شده از حسین پور
🖊در جهان معاصر، همزمان با مدعیان و نظریهپردازان جهانی شدن؛ #شیعه نیز با ارائه نظریه «حكومت جهانی حضرت مهدی» در طول قرنها و سالهای متمادی، داعیهدار اصلی جهانشمولی در عرصههای فرهنگی، سیاسی و... بوده است؛
زیرا در اسلام، بهویژه در مكتب تشیع، توجه به آینده و تشكیل حكومت جهانی واحد بر اساس قسط و عدل و تحت رهبری امام معصوم، جایگاهي ويژه دارد.
این مسئله در تاریخ اسلام، به نام #مهدویت مطرح شده است.
این اعتقاد از توانمندترین عوامل رشد و بالندگی جامعه اسلامی است و بقای اسلام و شیعه در گرو این حقیقت بزرگ است.
12
هدایت شده از حسین پور
🖊با آغاز هزاره جدید، بشر به سطح كیفی نوینی از امكانات دست یافته كه چهره جهان مدرن و همه پیوندها و ارتباطات بینالمللی آن را بهگونه قابلملاحظهای تغییر داده.
این همان چیزی است كه این روزها ورد زبان سیاستمداران، اقتصاددانان، فیلسوفان و جامعهشناسان با گرایشهای گوناگون شده است.
در اینكه نوع بشر به سرعت مسیر یكپارچگی را طی میكند و رو به اقتصاد، سیاست و فرهنگ جهانی دارد، تردیدی نیست.
جهانی شدن به عنوان پدیدهای مهم و نوظهور كه دارای ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، همه ساختارهای فرهنگی و اجتماعی را تحتتأثیر و تحول قرار داده و به صورت اجتنابناپذیر، ادیان و فرهنگهای همه جوامع را دچار چالش كرده است.
13
هدایت شده از حسین پور
🖊جهانی شدن، مبین نوعی جهانبینی و ایدئولوژی و اندیشیدن درباره جهان، به عنوان منظومهاي كلان و بههمپیوسته است.
🖊 رویارویی معقول با این پدیده جهانی و فراگیر، مستلزم شناخت واقعبینانه #ماهیت، مبانی و اقتضائات این فرآیند است و با توجه به تأثیر آن بر وضعیت فرهنگها و ادیان، این مسئله برای جوامع اسلامی نیز به عنوان یكی از مهمترین مسائل دینی، اجتماعی و فرهنگی به شمار میآید.
از اینرو بنا به تفسیر و شناختی كه از فرآیند جهانی شدن یا فرآیندهای جهانی شدن داریم، رویارویی ما متفاوت خواهد بود.
14
هدایت شده از حسین پور
🖊با توجه به وضعیت امروز بشریت و جهان و ناامیدی حاكم بر بيشتر انسانها و جهان، نیاز روزافزون جوامع به مسائل اخلاقی و اعتقادی، بهویژه #مباحث_مهدویت و ضرورت پژوهش مبتنی بر اصول و قواعد درست در این زمینه آشكارتر شده است.
🖊حكومت جهانی حضرت مهدی خط بطلانی بر انواع گوناگون حكومتها، نظریات، برنامهها و طرحهای ارائه شده در عرصه جهانی است، بهطوری كه تمامی این نظریات و حكومتها، امتحان خود را پس خواهند داد و مردم به پوچی، ضعف و بطلان آن پی خواهند برد و با آغوش باز و تشنگی بسیار پذیرای دولت مهدوی خواهند بود.
15
هدایت شده از حسین پور
🖊امام صادق (ع) می فرمایند:
امر ظهور واقع نمیشود، مگر بعد از آنكه هر طبقهای به حكومت برسند و دیگر طبقهای در روی زمین باقی نباشد كه حكومت نكرده باشد تا دیگر كسی نتواند ادعا كند كه اگر زمام امور به دست ما میرسید، ما عدالت را پیاده میكردیم. آنگاه حضرت قائم، قیام كرده، حق و عدالت را پیاده میكند.
(نعمانی، 1397: 274)
16
هدایت شده از حسین پور
🖊دوستان توجه داشته باشید که جهانی شدن در ابعاد گوناگون خود (اقتصاد، فرهنگ، سیاست، مذهب و...) مباحث گوناگوني میطلبد. که در ادامه گفتمان ما به گوشه ای از مسئله یعنی حکومت واحد جهانی حضرت مهدی در مقایسه با جهانی شدن خواهیم پرداخت كه آیا جهانی شدن، همان حکومت جهانی حضرت مهدی است یا غیر آن؟
آیا جهانی شدن با آن حکومت عدل جهانی حضرت مهدی وجه اشتراکی دارد؟
در صورت مثبت بودن جواب، این وجه اشتراکات چيست؟
17
هدایت شده از حسین پور
🖊در روزگار جهانی شدن مهدوی، در زیرساختها که جهانبینی (باورها)، ارزشها و هنجارها را دربر میگیرد، نوعی همسانی یا وحدت فرهنگی وجود دارد؛ زیرا ویژگیهای این جامعه عبارت است از فراگیری اموری مانند جهانبینی الهی و توحیدی، هنجارهای اسلامی ـ دینی و هنجارهای اخلاقی.
🖊در دوران ظهور حضرت مهدی، یکپارچگی و یگانگی واقعی که همان جهانبینی الهی و توحیدی است بر همه جوامع حاکم خواهد شد و بر اساس این جهانبینی، ارزشها و هنجارهای اسلامی در تمام فرهنگها وجود خواهد داشت.
راه و روش او که بر عدل و حق استوار است با فطرت و سرشت انسانها نیز هماهنگ و سازگار است و همگان زیر پرچم توحید و ایدئولوژی اسلامی و دین واحد گرد میآیند
18
هدایت شده از حسین پور
🖊ویژگیهای فرهنگی جامعه جهانی حضرت مهدی (مهدویت)
1. رشد علم و آگاهی
2. فراگیر شدن جهانبینی الهی ـ توحیدی
3. فراگیری هنجارهای اسلامی ـ دینی
4. فراگیری هنجارهای اخلاقی
19
#استاد_حسینپور بزرگوار
خدا قوت بسیار عالی، تشکر فراوان بابت روشنگری که فرمودید اجرشما با اقا امام عصرعج.
🛑 ازصبوری و همراهی و مشارکت همه فعالان و دوستان ولایتمدارگروه صمیمانه سپاسگزاریم.
✨اجرکم عند الله✨
💫شب شما مهدوی💫
─┅═ঊ﷽ঈ═┅─
📗 موضوع سمینار
#سبک_زندگی_درصحیفه_سجادیه
#بانگاهی_به_نکات_زیبای_دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#پیرامون_اخلاق_اجتماعی
#جلسه57
📚باحضور:
#جناب_آقای_دکتر_حمیدرضا_ابراهیمی
#مدرس_دانشگاه
🗓 زمان: شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
⏰ ساعت گفتگو: ۲۲
🌍 مکان: #ابرگروه_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
لینک گروه:
http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224
بهتر است برای حضور در این گفتگو صحیفه سجادیه را به همراه داشته باشید
🛑 برای #گفتگویآنلاین با میهمان برنامه دراین سمینارمشارکت و ما راهمراهی بفرمائید
🛑 سمینارها را در کانال #محرمانه_مدیا دنبال بفرمائید. 👇👇👇
@mahramane_media
🛑کانال محرمانه 👇
@secret_file
هدایت شده از محرمانه مدیا
─┅═ঊ﷽ঈ═┅─
📗 موضوع سمینار
#سبک_زندگی_درصحیفه_سجادیه
#بانگاهی_به_نکات_زیبای_دعای_بیستم_صحیفه_سجادیه
#پیرامون_اخلاق_اجتماعی
#جلسه57
📚باحضور:
#جناب_آقای_دکتر_حمیدرضا_ابراهیمی
#مدرس_دانشگاه
🗓 زمان: شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
⏰ ساعت گفتگو: ۲۲
🌍 مکان: #ابرگروه_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
لینک گروه:
http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224
بهتر است برای حضور در این گفتگو صحیفه سجادیه را به همراه داشته باشید
🛑 برای #گفتگویآنلاین با میهمان برنامه دراین سمینارمشارکت و ما راهمراهی بفرمائید
🛑 سمینارها را در کانال #محرمانه_مدیا دنبال بفرمائید. 👇👇👇
@mahramane_media
🛑کانال محرمانه 👇
@secret_file