eitaa logo
محرمانه مدیا
920 دنبال‌کننده
3هزار عکس
393 ویدیو
440 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
گفته می‌شود برخی از سیاست‌گذاران در یک جریان سیاسی گفته‌اند که دولت و جریان همسو با او برای انتخابات یا باید به خود برجام برسد و یا اگر امکان آن (به‌دلیل عدم همکاری آمریکا برای رفع تحریمها) نبود، حداقل با چنین ابهام‌گویی‌ها و نگاه داشتن این فضا بر سر سیاست داخلی، دوقطبی حول برجام را باید زنده و پرقدرت نگاه داشت. اصرار بر این ماجرا توسط برخی جریان‌ها که سابقه توافق بسیار بد را در کارنامه دارند به این دلیل است که یک فشار اجتماعی برای توافق بدون رفع تحریم‌ها ایجاد شود و یا اینکه دولت بعدی اگر از جریان توافق بد نباشد هم امکان پیگیری سیاست اصولی در مقابل آمریکا را نداشته است. ✍ ۶
امام خامنه‌ای در روز اول ماه رمضان برای قاریان قرآن سخنرانی کرد امام خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید آمریکا برای رفع تحریم‌ها پیشنهادهایی می‌کند که "غالبا متکبرانه و تحقیرآمیز است و حتی قابل نگاه کردن هم نیست." هم‌زمان با مذاکرات وین برای احیای برجام، امام خامنه‌ای بار دیگر از امریکا و کشورهای اروپایی حاضر در این مذاکرات انتقاد کرده و درباره "فرسایشی" شدن این گفت‌وگوها به مسئولان دولتی ایران هشدار داده است. او آمریکا را متهم کرده که برای "تحمیل حرف باطل" مذاکره می‌کند و با انتقاد از موضع کشورهای اروپایی گفته است که آنها "در مقام تصمیم گیری خودشان هیچ استقلالی ندارند." ✍ ۷
بایدن: گمانه زنی درباره نتایج مذاکرات وین با ایران زود است رئیس جمهور آمریکا به اقدام ایران در آغاز غنی سازی اورانیوم به میزان ۶۰ درصد واکنش نشان داد. رئیس جمهور آمریکا به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی ایران به ۶۰ درصد واکنش نشان داد. «جو بایدن» در نشست خبری مشترک با «یوشیهید سوگا» نخست وزیر ژاپن که جمعه شب در کاخ سفید برگزار شد، گفت: طرح ایران برای غنی سازی اورانیوم به میزان ۶۰ درصد مفید نیست. وی همچنین با بیان اینکه هرگونه گمانه زنی پیرامون نتایج مذاکرات وین زود است در عین حال نسبت به شرکت ایران در روند مذاکرات برای احیای برجام ابراز امیدواری کرد. ✍ ۸
«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید هم روز جمعه بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط کشورش و انفعال اروپا در قبال تعهدات خود در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران گفت: اقدام ایران در غنی‌سازی ۶۰ درصدی را جدی می‌گیریم. سخنگوی کاخ سفید در این باره مدعی شد: ما گام تحریک آمیز ایران را برای غنی سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد را جدی می‌گیریم. اقدام اخیر ایران، جدیت این کشور در مذاکره را زیر سوال می‌برد و طرف‌های توافق هسته‌ای باید آن را رد کنند! ✍ ۹
دولت جدید آمریکا در تلاش است تا وانمود کند به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام است؛ اما در عمل به بهانه‌های مختلف از انجام این کار سرباز می‌زند. ✍ ۱۰
نتیحه گیری وقایع تاریخی و سرگذشت اقوام و افراد دارای عبرت و پند است. جوامعی موفق‌ترند که عبرت بهتری از تاریخ بگیرند؛ یعنی عناصری که در گذشته زمینه پیشرفت ملت‌ها را فراهم آورده تقویت کرده و عناصری که زمینه‌ساز انحطاط جوامع شده است را کنار بگذارند. ملتی که از تاریخ خود خبر نداشته باشد مطمئناً همواره در پیچ و خم‌های زندگی و حوادثی که برایش روی می‌دهد، تجربه‌ای نخواهد داشت و صددر صد با شکست مواجه خواهد شد؛ از این روست که بخش عمده‌ای از برترین کتاب آسمانی یعنی قرآن اختصاص به تاریخ گذشتگان دارد و خود نیز در آیات متعددی به انسان‌ها امر می‌کند از این داستان‌ها عبرت بگیرند. ✍ ۱۱
با توجه به این مهم، مرور تاریخ پیامبر(ص) و اهل‌بیت وحی(ع)‌ به عنوان برترین مخلوقات هستی با دیده عبرت، نکات درس‌آموز فراوانی را فراروی جامعه مسلمین برای اصلاح و ارتقای مناسبات سیاسی و اجتماعی قرار می‌دهد و چراغ راهی برای عبور از جاده‌های لغزنده مسیر پیش روی جامعه خواهد بود. یکی از داستان‌های عبرت‌آموز تاریخ اسلام ماجرای "حَکَمیت" است که پس از جنگ صفین رخ داد. طی این جنگ عده‌ای به دلیل انحراف از مسیر حق سپس نسبت ناروا به امام برحق، ملقب به "مارقین" یا "خوارج" شدند. آنها بر خلاف میل امام علی(ع) با دشمن وارد مذاکره شدند و بعد که امام را مجبور به این کار کردند، حتی شروط حضرت در حکمیت را زیر پا گذاشتند و به جای ابن عباس، ابوموسی اشعری را به مذاکره با دشمن فرستادند. ✍ ۱۲
ماجرا از جنگ صفین آغاز شد. در این جنگ سپاه امیرالمؤمنین(ع) با سپاه شام که همان سپاه معاویه بود وارد نبردی سخت شدند. معاویه که خود را در آستانه شکست دید، با مشورت عمرو بن عاص دست به حیله‌ای بزرگ زد تا از این شکست رهایی یابد. آن‌ها تصمیم گرفتند قرآن‌ها را سر نیزه کنند تا از این طریق سپاه امیرالمؤمنین(ع) را از ادامه نبرد منصرف کنند. آن‌ها مدعی شدند ما هر دو گروه مسلمان هستیم و قرآن باید بین ما حَکَم و داور باشد. در سپاه امام(ع) که عده‌ای نفوذی و تعدادی سست‌عنصر حضور داشتند، بر این فتنه دامن زدند و در نهایت سپاه حضرت خلع سلاح شد تا به زعم خودشان قرآن را داور بین خود قرار دهند. در این بین امام علی(ع) به همراهی تعدادی از یاران خویش به روشنگری پرداختند تا پرده از فتنه‌افکنی معاویه بردارند، اما فایده‌ای نداشت و در نهایت امیرالمؤمنین(ع)‌ را با تهدید به قتل مجبور کردند به مالک اشتر فرمان بازگشت از میدان نبرد دهد. امام(ع) در چنین وضعیتی، پیشنهاد معاویه را برای متارکۀ جنگ و تعیین نماینده برای مذاکره پذیرفت و ماجرای تحکیم شکل گرفت. ✍ ۱۳
عدم پایبندی مسلمانان به شروط امام علی(ع) در مذاکره معاویه که همواره از زیرکی عمرو بن عاص بهره برده برد، این بار او را به نمایندگی برگزید. امام علی(ع) به نمایندگی سپاه اسلام، ابن عباس و مالک اشتر را پیشنهاد داد، اما همان کسانی که توقف جنگ را بر حضرت تحمیل کرده بودند، با پیشنهادات امام(ع) مخالفت کردند و بار دیگر رأی خود را بر امیرالمؤمنین(ع) تحمیل و ابوموسی اشعری را به نمایندگی برای حَکَمیت انتخاب کردند. این در حالی بود که این فرد میانه خوبی با امیرالمؤمنین(ع) نداشت. دو عامل را برای علت انتخاب ابوموسی اشعری نام برده‌اند: اول اینکه او مدتی حاکم کوفه بود و یک وجهه سیاسی مقبول بین کوفیان داشت و مورد دیگر تعصبات قبیله‌ای بود. چرا که افرادی همچون اشعث بن قیس که از خائنان سپاه امیرالمؤمنین(ع) محسوب می‌شود، یمنی بود؛ لذا این را بهانه قرار داد تا ابوموسی را که یمنی بود، به حکمیت انتخاب کنند. ✍ ۱۴
بنابراین یکی از ویژگی‌های بارز ابوموسی زبان‌نفهمی و عدم پذیرش نصیحت از سوی عالمان مسائل بود. شباهت قابل قبول با دولت روحانی امروز عالم‌نمایی که اسیر مکر دشمن شد عمرو بن عاص که انتظار چنین پیشنهادى را داشت فوراً دستور داد چادرى برپا کردند و خودش با ابوموسى روزها به تبادل افکار و مذاکرات خصوصى پرداختند. در نهایت تصمیم بر آن شد که امام علی(ع) و معاویه را از حکومت خلع و امر حکومت را به شورای مسلمانان واگذار کنند. اما افسوس که ابوموسی این فرد عالم‌نما از مکرهای عمرو بن عاص بی‌خبر بود و فریب وعده‌های پوچ او را خورد. روز موعد فرا رسید. عمرو بن عاص با حیله‌ای که مدنظر داشت، ابتدا ابوموسی را به منبر فرستاد. او خطبه‌ای خواند و در نهایت امام علی(ع) را از حکومت خلع کرد. عمرو بن عاص از این فرصت استفاده کرد و بالای منبر رفت و ضمن خطبه‌ای گفت: ✍ ۱۵
«چون اختلاف على و معاویه باعث بروز این فتنه و آشوب بود و حالا که ابوموسى على را خلع کرد، من نیز با نظر او در مورد خلع على موافق بوده و در عوض معاویه را به مقام خلافت بر می‌گزینم زیرا علاوه بر این که او شایسته احراز این مقام است». پس از این سخنان هیاهو مجلس را فرا گرفت و ابوموسی به شدت ناراحت شد و با تمثیل از آیه176 اعراف ««فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ يَلْهَثْ؛ مثلش چون سگ است (که) اگر بر آن حمله‌ور شوی زبان از کام برمی‌آورد و اگر رها کنی (باز هم) زبان از کام برآورد»، رو به سوی عمرو بن عاص کرد و گفت: «إنّما مَثلُک مَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ يَلْهَثْ». عمرو بن عاص خندید و با تمثیل از آیه 5 سوره جمعه آنجا که می‌فرماید: «مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثمَّ لَمْ یحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یحْمِلُ أَسفَارَا...؛ مثَل کسانی که تورات به آنها داده شده و بدان عمل نمی‌کنند، مثَل آن خر است که کتاب‌هایی را حمل می‌کند...» رو به ابوموسی کرد و گفت: «إنّما مثلُکَ مِثل الحِمار یَحمِلُ أسفاراً». امیرالمؤمنین(ع) نتیجه حکمیت را نپذیرفت و فرمود: «همانا رأی بزرگانتان بر این قرار گرفت که دو نفر را برای داوری انتخاب کنند، ما هم از آن‌ها پیمان گرفتیم که از قرآن تجاوز نکنند، اما افسوس که آن‌ها عقل خویش را از دست دادند، حق را ترک کردند؛ در حالی که آن را به خوبی می‌دیدند، چون ستمگری با هواپرستی آن‌ها سازگار بود، با ستم همراه شدند، ما پیش از داوری ظالمانه‌شان با آن‌ها شرط کردیم که به عدالت داوری و براساس حق حکم کنند؛ اما به آن پایبند نماندند». اما در نهایت معاویه با کمک نفوذیان خود و جاهلان قوم به هدف خود که همان پایان دادن به جنگ صفین و ایجاد تفرقه در سپاه امیرالمؤمنین(ع)‌ بود،‌ دست یافت. ✍ ۱۶
خوارج نابود شدند اما افکارشان ادامه دارد جمعی از کسانی که قبول حکمیت را به علی(ع) تحمیل کرده بودند نیز به این مخالفان پیوستند و قبول حکمیت را کفر و گناه کبیره خواندند و با پررویی تمام گفتند که ما از آن توبه کردیم و علی هم باید توبه کند. امام سخن این گروه را نپذیرفت و با آیات قرآنی با آنان محاجه کرد. این عده بعدها "خوارج" یا "مارقین" لقب گرفتند و تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دشمنان امیرالمؤمنین شدند. امام(ع) این خشک مقدسان را در جنگ نهروان ریشه‌کن کرد اما افکار آن‌ها همواره در تاریخ باقی ماند. ✍ ۱۷
هدف، وسیله را توجیه می‌کند. 💢البته این گرایش ماکیاویلیستی تنها منحصر به خوارج نیست بلکه مرام اهل قدرت👈 غالبا بر همین بوده و هست. 🔺 اما در مورد خوارج کمی با چاشنی تعجب باید ماجرا را دنبال کنیم. انسانی که 👈به مومن بودن و دینداری مشهور است می‌آید دست به چنین جنایاتی می‌زند، آن‌وقت تعجب ما بیشتر می‌شود. 🌀هنگامی که جماعت نهروان این چنین افراد بی‌گناه را می‌کشند تا حدی که به زن حامله نیز رحم نمی‌کنند بهت ما بیشتر می‌شود که چه شد که 👈جماعتی که تا دیروز این چنین بر حلال و حرام وسواس از خود نشان می‌دادند امروز بر روی جان انسان‌ها این گونه گستاخ شده‌اند. ✍ ۱۸
💢 از این رو خوارج دوران را در طول تاریخ می‌توان گروهی بی‌نظیر دانست که در جهت این اصل اقدامات عملی نیز انجام دادند این در حالی است که مکاتب دیگر 👈در حذف مدیریت تا این شدت پیش نرفته بودند. حتی کمونیسم نیز که👈 آرمان جامعه بی‌طبقه را مطرح می‌کند هیچ‌گاه در عمل به سمت حذف مدیریت نرفت. هنگامی که در یک جمع این روحیه حاکم می‌شود که تشکیلات و مدیریت چندان اهمیتی ندارد به زودی با حالتی روبه‌رو می‌شویم که هر شخصی با بیان اینکه حجت شرعی بر من تمام شده است راه خود را می‌گیرد و اهمیتی به سخن ولی امر مسلمین نمی‌دهد. ✍ ۱۹
همچنین خوارج دوران بعد بسیاری ازبزرگان جبهه حق و باطل را مرتد اعلام کردند. و اصولا کسی که بر این قاعده باشد چنین رفتاری از او طبیعی است زیرا هیچ حکومتی نیست که در آن 👈اشتباه، خلاف شرع و یا فساد نباشد. پس با این روحیه👈 تمامی حکومت‌ها و نخبگان سیاسی دیر یا زود توسط خوارج امروزی مرتد اعلام می‌شدند. ✍ ۲۰
اما دولت بی تدبیر معمولا چنین روحیه‌ای دارد و سیاستمداران را با دیدن 👈یکی دو کار خطا کنار می‌گذارد در عالم سیاست مرتب به دنبال 👈چهره‌های جدید و شناخته نشده می‌رود زیرا فقط این چهره‌های جدید و بدون کارنامه عملی در حکومت هستند که می‌توان👈 آن‌ها را پاک نامید و الا مابقی که از اول تا آخر ناپاکند. ✍ ۲۱
افکاری که امروز اقای روحانی و جریان لیبرال دارند یدک میکشن همان افکار خوارج است افکاری که فرقه بهارادامه میدهد جهت نابودی کشور همان افکار خوارج است تاریخ تکرار شده است و این جناحا در حال نفاق هستند و این وسط علی دوران امام خامنه ایی را نباید تنها گذاشت نباید تاریخ را تکرار کرد باید با اقتدار جلوی نفاق را گرفت وظیفه شرعی هر ایرانی حمایت از علی دوران است ✍ ۲۲
بیغیرتان پست سیاسی حیا کنید هنوز انتقام دست قلم شده سردار را نگرفتیم رفتین پشت میز مذاکره اونم با دشمن ایران و ایرانی بخاطر چی عزت و شرف ایرانی را لکه دار کردین مگه بارها و بارها حضرت آقا هشدار ندادن که نباید به مذاکره با امریکای شیطان صفت دل خوش کرد میخاین دوباره تاریخ تکرار بشه جناب ظریف از چی میترسی نکنه دلت تنگ شده برای خوردن قورمه سبزی با جان کری یا میترسی سپاه انتقام خون سردار را بگیره مثلا موشک بخوره یه راست تو خونه فرزندت تو امریکا ۸ سال کشور را به لجن کشیدین دیگه دوران بزن و در رو تمام شده نوبت دولت جوان انقلابیه با دسیسه مذاکرات و دروغ پردازیاتون به هیچ جا نخواهید رسید منتظر انتقام ملت شریف ایران باشید این کشور به افکار شما نیاز نداره به امید نابودی هر چه سریعتر جریان لیبرال و دولت بی تدبیر ان شاءلله ✍ ۲۳
«برجام جز خسارت، چه چیز دیگری برای ملّت داشته است؟ عزّت ما را له کردید و اقتصاد و صنعت هسته‌ای کشور را به نابودی کشاندید.»کسانی که معلوم شد بلد نیستند و نمی‌توانند مذاکره کنند و سرشان کلاه می‌گذارند، چرا دوباره باید از طرف ملّت ایران برای مذاکره بروند؟ آن‌ها نشان داده‌اند که صلاحیت چنین کاری را ندارند. تا کنون بیش از ده میلیارد دلار غرامت داده‌ایم اما یک ریال هم نتوانسته‌ایم از آمریکایی‌ها پس بگیریم.» «ملّت ایران، امروز شما را از اساس قبول ندارد و بنا بر نظرسنجی‌هایی که خودتان انجام داده‌اید رئیس دولت‌تان، فقط دو درصد محبوبیت دارد. از طرف چه کسی می‌خواهید بروید تعهّد بدهید و تبعات آن را به گردن ملت بیندازید «مذاکره‌ای در کار نیست. بحث بر سر این است که چه چیز دیگری را [ایران باید به طرف مقابل] باید بدهد. بعد می‌گویند اگر ما نبودیم، باید همه‌اش را می‌دادند.» ✍ ۲۴
دولت درحالی باعنوان تدبیر وامید روی کار آمد که به نظر می‌رسد امروز خلاف هر دوی آنها محقق شده است؛یعنی نه تدبیری در کار اداره کشور می‌بینیم ونه امیدی ایجاد شده است. اظهارات اخیر رئیس جمهور در واقع یک فرافکنی است و به نحوی می‌توان گفت که همسو با مشی و مرام او و دولت است. واقعیت اظهارات رئیس جمهور این است که اگر ما دست دوستی به آمریکا بدهیم مشکلات ما حل می‌شود، چنانکه همه مشکلات ما هم زیر سر آنهاست. قاطبه کارشناسان کشور معتقدند که حدود ۲۰ درصد مشکلات ما به بحث تحریم‌های آمریکا مربوط است و ۸۰ درصد مربوط به قدرت اداره کشور است و ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد دولت در حالی با شعار و عنوان تدبیر و امید روی کار آمد که به نظر می‌رسد امروز خلاف هر دوی آنها محقق شده است؛ یعنی نه تدبیری در کار اداره کشور می‌بینیم و نه امیدی در کشور ایجاد شده، بلکه می‌بینیم ناامیدی را بر کشور حاکم کردند. ✍ ۲۵
بسیاری از اقدامات دولت روحانی مصداق واضح بی تدبیری است؛ مثلاً اقدام نابهنگام در برکناری وزیر صنعت در شرایط دشوار و معطل کردن یک وزارتخانه مهم که دیگر ربطی به تحریم آمریکا ندارد! به نظر می‌رسد که رئیس جمهور از اداره کشور مستاصل شده و به جای آنکه به استیصال خود اعتراف کند به دنبال مقصر می‌گردد و دائماً مشکلات را به جاهای دیگر ارجاع می‌دهد و در این میان گاهی آمریکا را مقصر می‌داند و گاهی مجلس را به نظر من بهترین اقدام این است که آقای رئیس جمهور با صداقت به مردم بگوید که نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. بنا به گفته وزیر بهداشت بخشی از بودجه تخصیص داده شده به وزارت بهداشت از سوی مقام معظم رهبری به این وزارتخانه نرسیده است،دولت اعلام می‌کند که نمی‌تواند به تنهایی همه مشکلات را حل کند، به فرض این را از دولت بپذیریم اما دست کم انتظار می‌رود که اعتبار یک وزارتخانه به دست وزیرش برسد.رئیس جمهور به جای اینکه دنبال مقصر وضع فعلی باشد مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد و در این ماه‌های پایانی صادقانه با مردم مواجه شود، چون همه می‌دانند که او مقصر است و باید تیم اقتصادی را به کار می‌گرفت که از پس اداره معیشت مردم بر بیایند. ودر اخر عرض کنم خدمت بزرگواران هدف لیبرالها از مذاکرات وین تبلیغ جهت انتخابات آیند ه ریاست جمهوریست و ما جوانان انقلالی و مردم شریف انقلابی نباید فریب دلقبازی این دولت بی تدبیر را بخوریم بابصیر ت انقلابی همپای رهبر معظم انقلاب به پای صندوقهای رای برویم و بهترینها را انتخاب کنیم ✍ ۲۶
🌳خداوندا ❗️توفیق درک و فهم آیات نورانی قران را به ما مرحمت بفرما 🤲 🍀بارالها ❗️توفیق عمل به تمامی آیات قران را به ما عنایت بفرما 🤲 🍃پروردگارا ❗️ما را از نعمت عقل و به کار گیری آن در جاده خیر و صلاح دنیا و آخرت در صراط مستقیم و بصیرت سیاسی بهره مند بگردان 🤲 🌳یا رب ❗️توفیق عبادت خالصانه به ما مرحمت کن 🤲 اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 ✍
🍃🌸 کمال تشکر از شما استاد بزرگوار بابت وقتی که گذاشتید و مطالب ارزشمندی که ارائه فرمودید اجرکم عندالله 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا