eitaa logo
محرمانه مدیا
929 دنبال‌کننده
3هزار عکس
393 ویدیو
440 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از امیر عباس
برای بررسی 🔴مورد است البته حضرت آقا برای این مورد ارائه توضیحات را به بعدا موکول کرده اند اما ما میتوانیم به مواردی مختصرا بپردازیم
هدایت شده از امیر عباس
برای مثال اگر تقبیح سبک زندگی غربی در کشور وتجمل گرایی رواج یابد وخود مردم برسند به این نکته که این سبک زندگی جزاینکه براسترسها و مادیگری ایشان ودرنتیجه غفلت ودوری از اصل انسانیت و اسلام دورشان میکند قطعا امید به زندگی دراقشار مردم رواج میابد چرا که ساده زیستی رواج میابد
هدایت شده از امیر عباس
یکی از مباحث ایجاد ناامیدی برای بزرگ نشان دادن مشکلات کشوراست وناامید کردن ملت برای ناتوان نشان دادن مردم‌ برای حل مشکلات است بزرگواران مسئله ای که دراین میان مهمه اینست که وظیفه نیروهای مومن انقلابی و ولایتمدار چیست؟
هدایت شده از امیر عباس
دراین میان نیروهای مومن انقلابی اولین موردی که باید لحاظ کنند اقتدا به رهبر و ولی جامعه مسلمین است و در کنار دولت انقلابی بودن نباید انتظار داشته باشیم در سال اول رئیس جمهوری جناب رئیسی همه چیز روبراه شود نه با توجه به روند کاری دولت روحانی و فسادهای اداری و نابودی خزانه ابتدا میبایست دولت انقلابی خرابکاریهای ابن بشر را درست کند که ماها بطول خواهد کشید میبایست صبور باشیم و امیدوار به آینده ان شالله حضرت آقا همواره و بدون وقفه دراین سالها امید وافر به آینده را بارها و بارها در فرمایشاتشان مطرح نموده اند
هدایت شده از امیر عباس
البته حضرت آقا امیدی که درفرمایشاتشان بیان میکنند امید واهی وخیالی نیست قطعا حضرت آقا به عنوان رهبری جامعه قطعا ویقینا اخبار بد وناامید کننده را ازمن وشمای شهروندان عادی جامعه بیشتر میدانند ودرجریانند
هدایت شده از امیر عباس
الان هم ما بعنوان جمعی کوچک اما موثر از مردم میتوانیم برای رفع مشکلات اقدام کنیم اولین قدم دراین راه افشای نقشه دشمن به مردم است واینکه نشان دهیم که ناامید شدن از دولت انقلابی خود بزرگترین حیله دشمن است
هدایت شده از امیر عباس
ما در مسائل بزرگ علمی صاحب حرف واندیشه ایم درجهان اما اینها را همیشه در رسانه های جهان پوشانده اند!! قدم بعدی از نظر حقیر باور توانمندی های خودمان و ایرانیان است اولین قدم همانطور که عرض شد رفع ناامیدی اول ازخودمان بعد دراطرافیان است
هدایت شده از امیر عباس
خب به پایان نشست رسیدیم انشالله مفید واقع شده باشد عرضم تمام والسلام
🍃🌸 کمال تشکر از شما استاد بزرگوار بابت وقتی که گذاشتید و مطالب ارزشمندی که ارائه فرمودید اجرکم عندالله 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📙موضوع سمینار: 🎯 سلسله جلسات تحلیلی دولت سیزدهم 🔸 جدایی دین از سیاست درست است؟ 🔸 چگونه؟ چرا؟ بر چه مبنایی؟ 🔸 مبانی قرآن و سنت آن چیست؟ 🔸 نگاه دولت سیزدهم بر چه مبنایی 📚باحضور: ⏰ ساعت گفتگو: ۲۲:۰۰ 🗓 زمان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ 🌍 مکان: گروه لینک گروه: http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224 🛑 برای و با میهمان برنامه دراین سمینارمشارکت و ما راهمراهی بفرمائید 🛑 سمینارها را در کانال دنبال بفرمائید. 👇👇👇 @mahramane_media
🔷️ پژوهشگر در حوزه های : علوم سیاسی، علوم اجتماعی، رسانه، بازاریابی و تبلیغات، روانشناسی، دین شناسی، ظهور و شیطان شناسی 🔸مدیر اجرایی تشکیلات رسانه ای 🔸️ دبیر تشکل نخبگان مردم در استان خراسان بزرگ 🔸️مدیر روابط عمومی گروه بین المللی تک 🔸️ معاونت توسعه کسب و کار فضای مجازی پارک توسعه کارآفرینی آویژن 🔸️ مدیر رسانه های مجازی پارک فن آوری تک 🔸️ مدرس نرم افزار فتوشاپ و گرافیک با سابقه تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بین المللی امام رضا ( ع) 🔸️ مدرس سواد رسانه 🔸️ مدیر عامل کانون آگهی و تبلیغات پروانه 🔸️ ۲۰ سال سابقه فعالیت در عرصه های مختلف گرافیک و تبلیغات 🔸️کارآفرین، محقق، نویسنده و شاعر
672K
🔻 حکایت هندوها و فیل مثنوی معنوی پیل اندر خانهٔ تاریک بود عرضه را آورده بودندش هنود از برای دیدنش مردم بسی اندر آن ظلمت همی‌شد هر کسی دیدنش با چشم چون ممکن نبود اندر آن تاریکیش کف می‌بسود آن یکی را کف به خرطوم اوفتاد گفت همچون ناودانست این نهاد آن یکی را دست بر گوشش رسید آن برو چون بادبیزن شد پدید آن یکی را کف چو بر پایش بسود گفت شکل پیل دیدم چون عمود آن یکی بر پشت او بنهاد دست گفت خود این پیل چون تختی بدست همچنین هر یک به جزوی که رسید فهم آن می‌کرد هر جا می‌شنید از نظرگه گفتشان شد مختلف آن یکی دالش لقب داد این الف در کف هر کس اگر شمعی بدی اختلاف از گفتشان بیرون شدی چشم حس همچون کف دستست و بس نیست کف را بر همهٔ او دست‌رس چشم دریا دیگرست و کف دگر کف بهل وز دیدهٔ دریا نگر جنبش کفها ز دریا روز و شب کف همی‌بینی و دریا نه عجب ما چو کشتیها بهم بر می‌زنیم تیره‌چشمیم و در آب روشنیم 🎧 3
🔻علم وعمل جوهرند وانسان ساز 🔹علم وعمل در برزخ (از منظر علامه حسن حسن زاده طبری آملی): 🔸انسان از آن حيث كه انسان است خوراك او علم نافع و عمل صالح است. و هر كس به صورت علم و عمل خود در نشئات أخروى برانگيخته مى‏شود چه اينكه روح غير از بدن‏عنصرى محسوس است و او را بدنهاى در طول هم به وفق نشئات أخروى است و تفاوت ابدان و نشئات به نقص و كمال است. و جزا، نفس علم و عمل و در طول آنها است. 🔸و هر كس در تحصيل علم و عمل، زرع و زارع و مزرعه و بذر خود است. و صورت هر انسان در آخرت نتيجه عمل و غايت فعل او در دنيا است، كه «الدنيا مزرعة الآخرة» پس ريشه اشجار مثمره آخرت در نفس غرس شده است. و لذات و آلام او همه أنحاى ادراكات اوست، و همنشينهاى او از زشت و زيبا همگى غايات افعال و صور أعمال و آثار ملكات اوست كه ملكات نفس مواد صور برزخى‏اند 🔸لذا انسان كه در اينجا نوع است و در تحت او اشخاص است، در آن نشأه جنس است و در تحت او انواع است و آن انواع صور جوهريه‏اند كه از ملكات نفس تحقق مى‏يابند و از صقع ذات نفس بدر نيستند. و بعبارت ديگر عود ارواح به سوى آن چيزهايى است كه از آنها خلق شده‏اند. و صور برزخى او را جسد مثالى و بدن مكتسب گويند، پس بدن أخروى تجسم صور غيبى است نه خود ماده. 🔸و قيامت هر كس قيام كرده و حساب او رسيده است. و باطن انسان در دنيا عين ظاهر او در آخرت مى‏گردد كه‏ يَوْمَ تُبْلَى السَّرائِرُ است. و اينها همه تمثل و تجسم علوم و اعمال است. و موت عدم انسان نيست بلكه در حقيقت جدائى انسان از غير خودش است كه اضافات و انتسابات اعتبارى با اين و آن داشت و همه در واقع غير از او بودند، از آنها منقطع گرديد ✍
🔻قیامت با توست لذا باشد قيامت با تو هشدار قيامت را برون از خود مپندار 🔹بدان كه انسان جز علم و عمل خود نيست و اين دو با نفس اتحاد وجودى مى يابند و وزان علم و عمل با نفس وزان ديوار مثلا با سنگها و آجرها و گل ها است كه ديوار به جز آنها نيست . انسان در واقع همان ادراك است كه ((اى برادر تو همان انديشه اى ))، و به علم اليقين بلكه به عين اليقين بلكه به حق اليقين و برداليقين خواهى يافت كه انسان آنچه كسب كرده است همان است و احوال و اطوار او در هر مرحله و منزل و در هر عالم ، همه انحاء ادراكات اوست و خود زرع و مزرعه خود است و همه اين امور از اتحاد نفس با مدركات اوست ، خواه از علم باشند و خواه از عمل ؛ و علم و عمل هر دو جوهرند اگر چه علم جوهر اشرف است و امام عمل است كه العلم امام العمل و العمل تابعه . و انسان و ارزش او به همان جوهر ذات اوست كه عين مدركات اوست . انسان خزائن سعى اعمال خود و مجموع نيات و كردار، و مهمان سفره خود است . 🔹علم آب حيات است و وعاى قلب را حد محدود نيست و هر چه مظروف او كه آب حيات است در او ريخته شود وسعت او بيشتر مى شود. 🔹و طعام انسان من حيث هو انسان آنى است كه انسان ساز است و لذا امام فرمود كه طعام علم است ، و علم و عمل بهشت اند اگر ملكوتى باشند، و اگر ريشه آنها از دنيا باشد دوزخ ‌اند. 🔸علامه حسن حسن زاده آملی ✍
735.3K
🔻 انواع رابطه علم ودین 🔹 علم ،تایید کننده دین 🔹 علم و دین، مکمل یکدیگر 🔹 ناسازگاری علم و دین 🔹 جدایی کامل حوزه علم از دین 🎧 7