🛑انواع ماهواره هایی که در فضا
وجود دارد
⭕️ماهواره نظامی
⭕️ماهواره تصویر برداری
⭕️ماهواره هواشناسی
و..
واستفادههای متفاوت دیگریکه از ماهواره صورت میگیرد
یا کرام الکاتبین:
🛑انواع ماهواره هایی که در فضا
وجود دارد
⭕️ماهواره نظامی
⭕️ماهواره تصویر برداری
⭕️ماهواره هواشناسی
و..
واستفادههای متفاوت دیگریکه از ماهواره صورت میگیرد
⭕️مبحث ماهواره نظامی
🛑یک مورد مهم که باید مورد توجه قرار گرفته شود:
⭕️طراحی ،ساخت وارسال ماهواره نظامی توسط،سپاه هست
⭕️ناریخچه ای از ایجادسازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
استاد آیا اگر برنامه برجام از ابتدا توسط دولت پیگیری نمی شد ماهواره نظامی ایران ممکن بود زودتر از این زمان پرتاب شود؟
هدایت شده از محسن نصری
سلام علیکم.
قطعا بخشی از اطلاعات را بدست می آوریم وان شا الله با ماهوره های نظامی ارتقا یافته بعدی کامل تر می شود.
🌷﷽🌷
موضوع سمینار:
#طب_شناسی
#جلسه_چهارم
📚باحضور: #جناب_استادسیداحمدرضوی
#کارآفرین_استاد_دانشگاه
⏰ ساعت گفتگو: : ۲۲
🗓 زمان. چهار شنبه ها
🌍 مکان: گروه #ابرگروه_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
لینک گروه:
http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224
🛑 برای #گفتگویآنلاین و #مناظره با میهمان برنامه دراین سمینارمشارکت و ما راهمراهی بفرمائید 🛑
هدایت شده از محرمانه مدیا
🌷﷽🌷
موضوع سمینار:
#طب_شناسی
#جلسه_دوم
📚باحضور: #جناب_استادسیداحمدرضوی
#کارآفرین_استاد_دانشگاه
⏰ ساعت گفتگو: : ۲۲
🗓 زمان. چهار شنبه ۰۳\۰۲\۱۳۹۹
🌍 مکان: گروه #ابرگروه_گام_دوم_انقلاب_اسلامی
لینک گروه:
http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224
🛑 برای #گفتگویآنلاین و #مناظره با میهمان برنامه دراین سمینارمشارکت و ما راهمراهی بفرمائید 🛑
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
لائوتسه، فیلسوف مشهور چین، که گمان میرود در قرن ششم قبل از میلاد زیسته است. بسته به نوشتارهای باقیمانده او را Laotse یا Lao-Tse یا Lao-tzu نیز میخوانند.لائوتسه پدیدآورنده مکتب تائوئیسم به شمار میرود و مشهورترین کتاب نوشته شده در این فلسفه تائو ته جینگ به او نسبت داده میشود.شرح حال و شخصیت لائوتسه بنیانگذار آیین تائوییدرباره شرح زندگی انسان متواضعی که در میان آموزگاران دینی عالم برای نخستین بار اصل جهانی احسان کردن بدون توقع تلافی و پاداش را تعلیم داده مطالب ناچیزی در دست است. منبع اصلی اطلاع در این مورد یک طرح کوچک دویست و چهل و هشت کلمه ای است که توسط هرودوت تاریخ چین، سوماچین، حدود ۵۰۰ سال پس از زمان لائوتسه نوشته نوشته شده است. بنابر نقل منبع یاد شده، لائوتسه در ایالت هونان در بخش مرکزی چین در حدود ۵۰ سال پیش از کنفوسیوس متولد شد. اطلاعاتی که در مورد زندگی او در دست است به اندازه ای ناچیز است که برخی از محققین در این باره که آیا اصلا چنین شخصی وجود داشته یا نه شک کرد ه اند. اچ. جی. کریل از اینکه درباره لائوتسه به عنوان یک شخصیت تاریخی بحث کند امتناع دارد، در حالی که درباره افکار تائوئیسم آن گونه که در کتاب تائوته کینگ و چوانگ تسه یافت می شود سخن به میان می آورد. محققین پیشین، تاریخ تولد لائوتسه را بین اواخر قرن هفتم تا اوایل قرن ششم پیش از میلاد می دانند. در کارهای تحقیقاتی اخیرتر آن را حدود قرن چهارم پیش از میلاد نیز دانسته اند. به حسب تاریخ نگاریهای قدیمی تر، وی یکی از معاصرین پا به سن گذاشته کنفوسیوس بوده است. این مسئله نشان می دهد که دوران حیات کنفوسیوس با زمان حیات زرتشت در سرزمین پارس، مهاویرا و بودا در هند و پیامبران بزرگ عبری ارمیای نبی، حزقیل و اشعیای دوران اسارت و تبعید یهود، چندان فاصله ای نداشته است. اختلاف دیدگاهها در مورد لائوتسه
در اینکه آیا وى وجود خارجى داشته است یا صرفا یک شخص افسانه اى است، میان دانشمندان اختلاف وجود دارد. به گونه اى که از سنت به دست مى آید وى در سال ۶۰۴ ق. م. در چین به دنیا آمد و مدتى در دربار پادشاه سمت بایگان داشت. وى پس از چندى شغل خود را رها کرد و براى پرداختن به صفاى روح از همه امور حتى کسب علم دست کشید و در خانه خود ماند. مردم درباره او کنجکاو شدند و براى آگاهى از انیشه هاى وى به دیدار او شتافتند. گفته مى شود کنفوسیوس نیز به دیدار وى رفت. وى از مراجعات مردم خسته شد و بدین جهت از سرزمین خود مهاجرت کرد. یکى از دروازه بانان شهر او را در حال عزیمت دید و از خواهش کرد که به وى چیزى بیاموزد. لائوتسه در کنارى ایستاد و رساله اى را به او املا کرد که تاکنون باقى است و نام آن تائوته چینگ یعنى رساله تائو و خاصیت آن، است. این رساله شامل سخنان کوتاهى است که معناى بعضس از آنها روشن نیست. رساله را به دروازه بان داد و از آنجا عبور کرد و دیگر خبرى از او باز نیامد. برخى گفته اند وى در سال ۵۱۷ ق. م. درگذشت. کسانى که لائوتسه را شخصى افسانه اى مى دانند، مى گویند فلسفه منسوب به وى از زمان کنفوسیوس قدیمتر است و رساله یاد شده نیز قبلا وجود داشته است.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 تفکرات تائو
در اندیشه تائویى این است که هر شىء طبیعى در عالم ترکیبى است از دو نیروى «یین» و «یانگ». قدیمى ترین مرجع این دو اصطلاح به ترتیب بخش سرد و مرطوب و بى حاصل شمال و بخش آفتابى و گرم و حاصلخیز جنوب چین است که در واقع همان ناحیه در سایه و منطقه آفتابگیر هستند و مفاهیمى اساساً مربوط به کشاورزى اند. بعدها این دو مفهوم را بسط دادند و به زوج فعال – غیرفعال، نر – ماده، برون – درون، پر – خالى و به طور کلى مثبت – منفى و مذکر – مؤنث نیز اطلاق نمودند. این دو نیرو در اشیا کاملاً با هم آمیخته و دائماً به هم تبدیل شده و تغییر صورت مى دهند. دو مفهوم یین و یانگ از نظر پیروان تائو همه چیز را روشن مى کند زیرا هر یک از عوامل در عین حال که نطفه نابودى را در درون خود دارند نطفه تولد عامل دیگرى نیز در بطنش نهفته است. این نماد یکى از علایمى را که در هنر تزیینى چین مکرراً به چشم مى خورد به وجود آورده است و آن به شکل دو «ویرگول» در هم رفته است که گویى همدیگر را مانند افعى که دم خود را بجود دنبال مى کنند. وانگهى مفهوم «بین ویانگ با مفهوم اعداد نیز ترکیب مى شود. مثلاً عدد ۵ عددى کاملاً یانگ است. جشن پسران در پنجمین روز ماه پنجم قمرى است. دراین روز پسران را از زهرها و حیوانات زهردار حفظ مى کنند، زیرا بنا به عقیده پیروان آیین تائویى «ازدیاد» یانگ که اصل حیات به شمار مى رود منجر به مرگ مى شود. مانند افراط درکوشش براى مسمومیت وافراط در انقباض و فشردگى عضلات. خلاصه آنکه آموزه اصلى تائویى کهن این است که تائو منشأ یکتایى عالم و تعیین کننده و یا موجب همه چیز است و همه چیز در جهان از دو بخش منفى و مثبت ترکیب شده و این دو بخش متضاد دائماً به یکدیگر تبدیل مى شوند و مقصد نهایى سیر و سلوک دراین مکتب وحدت با تائو و یکى شدن با آن است.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻یین و ینگ
سمبل یین و ینگ دایره سفید نشان ینگ و دایره سیاه نشان یین است
در فلسفه چینی،یین و ینگ دو نیروی اصلی هستند که تمام زندگی را شکل داده و به تعادل می رسانند.درک و شناخت یین و ینگ از اصول مهم و کاربردی فنگ شویی است که با یاد گرفتن این اصول درباره محیط رندگی و نحوه اثر آن بر وجودمان اطلاعات مفیدی کسب می کنیم.ماه و خورشید سمبل یین و ینگ هستند،دو نیروی متضاد که جهان هستی را تحت تاثیر خود قرار می رهند.
یین و ینگ بودن یک چیز نسبی است،هیچ چیز به طور مطلق یین یا ینگ نیست.انسان در طول روز بیشتر در حالت ینگ قرار دارد ولی در شب یا روزهای ابری آرامتر و در حالت یین قرار دارد چون مهمترین منبع انرژی ینگ،خورشید است.در نتیجه بخش جنوبی خانه برای کار و فعالیت و بخش شمالی برای استراحت فضای مناسبی است.البته این قوانین نسبی هستند برای مثال ممکن است فردی خودش ینگ باشد پس این فرد در بخش شمالی که دارای انرژی سردتری است با راندمان بهتری کار می کند.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 تفکرات تائو
لائوتسه در تائوته چینگ می گوید: «انسان با زمین سازگار است و زمین با آسمان. آسمان با تائو سازگار است و تائو با شیوه طبیعت.» اگر به اشیا امکان داده شود که جریان مناسب خود را طی کنند، در طبیعت کمال و سازگاری ایجاد خواهد شد. آدمیان اصالتا شاد بودند، اما در نتیجه تحولاتی که امروزه تمدن به ارمغان آورده، به رنج افتاده اند. بنابراین، بهترین کار آن است که در مبادله ای آرام با طبیعت زندگی کنند. این موضوع در مورد مرگ هم صادق است، زیرا مرگ بخشی از تحولات دنیایی است که به وسیله آن، همه اشیا افول کرده و سر بر می آورند. تائوئیزم به فلسفهای عرفانی تبدیل شده (عرفانی طبیعی)، زیرا طبیعت چیزی بیش از منطق دارد. ما نیازمند مشارکت در حقیقت طبیعت هستیم و باید تلاش کنیم با مطلق، تائو، یعنی همان چیزی که شناخت و دیدن حقیقی آن یا حتی سخن گفتن حقیقی در مورد آن ممکن نیست، متحد شویم. باید به طبیعت نزدیک شد. تائوئیست های اولیه زندگی خود را در بخش دورافتاده ای از چین و در حال انزوا سپری می کردند، در حالی که دسته های متأخر، بین طبیعت و زندگی اجتماعی به نوعی ترکیب رسیدند.
لائوتسه در اصل معتقد است کسی نباید با قوانین اساسی طبیعت مبارزه کند. «هیچ کار مکن» فرمان مشهور تائوئیست است. این فرمان بدان معنا نیست که اصلا کاری نکن، بلکه مقصود این است کاری که با طبیعت هماهنگ نبوده یا خودجوش نباشد، انجام مده. از همه مهم تر، برای کسب چیزی تلاش و تقلا نکنید، بلکه بگذارید خود اشیا به صورت طبیعی حادث شود. با از فلسفه تائوئیسم مفهوم شدید نسبیت استنباط می شود. لائوتسه می گوید زیبایی، مزه غذا و منطقه سکونت، ملاک مطلقی ندارد. گوزنها از علف تغذیه می کنند. مار هزار پا می خورد و جغد از خوردن موش لذت می برد. در مورد مسائل اخلاقی نیز دو واژه «باید» و «نباید» استعمال می شود، اما کیست که بگوید کدام یک درست و کدام نادرست است. لازم است همه چیز هماغوش با طبیعت شامل بر همه، راه خود را طی کند.
تائوئیسم در مورد اقدامات سیاسی نیز ابراز نظر می کند. به اعتقاد تائوئیست اگر مردم از آزادی و حقوق شخصی خود محروم نشوند، سعادت و صلح ادامه خواهد داشت. او حکومت الهی یا موروثی را مردود می شمارد و معمولا در برابر سلطه و نظامی گری مقاومت نمی کند. آنها معتقدند که فرد شایسته کسی است که برای کسب عدالت اجتماعی از زندگی خود بگذرد. تائوئیست ها اصولا معتقدند که مردم می توانند خود را اداره کنند و از نوشته های آنها جدا هرج و مرج احساس می شود. به اعتقاد آنها حکومتها میل دارند مقرراتی را بر مردم تحمیل کنند که با مسیر طبیعی زندگی همخوان نیست. آنها با جنگ و حکومت سرکوبگر مخالفند و ادعا می کنند که هر چه قوانین اخلاقی بیشتری وضع شود، دزد و سارق مسلح بیشتر خواهد شد. برای چنین افرادی نه کیفر مرگ مؤثر است نه ترس از مرگ. بهترین حاکم، تائوئیست «مقدس» است که به طور کلی به خاطر مردم حکومت می کند، فوق خیر و شر و ورای احساسات است. اگر او تشخیص دهد کاری به نفع جامعه است، احتمال دارد بی واهمه شهری را خراب و ساکنان آن را نابود کند.