eitaa logo
هیئت مجازی(منتظران ظهور)
295 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
94 فایل
💠💠💠💠💠💠 📿بسم الله الرحمن الرحیم📿
مشاهده در ایتا
دانلود
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 211.mp3
4.39M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و یازدهم خطبه ۹۱ بند ۳ و۴
31.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡شرح خطبه غدیر بخش سوم 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 📎 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شناخت غدیر، یعنی شناخت الگوی امامت 📌اهمیت غدیر فقط به این نیست که امیرالمومنین به امامت تعیین شد! 📌 قضیه غدیر، قضیه رهبری جامعه اسلامی است؛ قضیه نظام حکومت و امامت در جامعه اسلامی است. 📌تا آخر دنیا اگر مسلمانان بخواهند، و همت کنند و هدایت شوند از سوی خدا برای تحقق جامعه اسلامی، باید امامت را احیا کنند! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌نکات کلیدی عرفه 🎤استاد عالی ┈┈••••✾🖤🖤🖤✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۶۷ بخش ۲ حیا مذموم(1).mp3
2.21M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 2️⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹 حیاء مذموم 🔰 همه این مصادیق در یک چیز مشترکند و آن اینکه انسانی که حیای بی جا دارد، از یک توفیقی، از یک ثوابی، از یک اجری، خودش را محروم می کند؛ 🔻 لذا در حکمت ۲۱ فرمودند: «قُرِنَتِ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ » ؛ " اصلاً خجالت بی‌جا، با محرومیت همنشین هستند." 🔴 اما راه خروج از این حیاء مذموم و ناپسند چیست؟ 1️⃣ توجه به اینکه هر کار خوبی اگر برای خدا باشد، نتیجه اش بسیار بسیار بزرگ است، ولو خود کار کوچک است؛ 🔻 مولا علی (علیه‌السلام) در حکمت ۲۳۲ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: « مَنْ يُعْطِ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ يُعْطَ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ » ؛ " اگر انسان با دستی کوتاه و ناتوان چیزی اعطا کند، از دستی بزرگ (یعنی دست خداوند متعال) به او اعطا خواهد شد. " 2️⃣ یا اعتقاد و باور به اینکه، هر چه در راه خدا ما اعطا می کنیم، به چندین برابر جبران خواهد شد، جایگزین خواهد شد؛ 🔻 در حکمت ۱۳۸ می‌فرماید: «مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ » ؛ "کسی که یقین بکند جای آن چیزی که داده است، پر می‌شود، حتماً در عطا و بخشش به دیگران، جود خواهد داشت، دستش باز خواهد شد." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
💎 چهار مناسبت مهم در 9 ذےحجه به‌ترتیبِ تاریخ وقوع: 1. روز 2. روز 3. روز صدور 4. روز حضرت مسلم بن عقیل ♥️روز عرفه: روز شناخت خویشتن به عنوان عبد و روز شناخت خداوند به عنوان معبود است. و روز اقرار و اعتراف به ضعف و معصیت خویش (این معارف در دعای عرفۀ امام حسین صلوات‌الله‌علیه و دعای عرفۀ امام سجاد صلوات‌الله‌علیه در صحیفۀ سجادیه وجود دارد). در همین روز به حضرت آدم علیه‌السلام کلماتِ توبه عطا شد[1] و روز قبولی توبۀ حضرت داود علیه‌السلام[2] با توسل به اسماء اهل کساء است. 🔰روز سدّ الأبواب و صدور حدیث منزلت: روزی است که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به فرمان خدا، دستور داد: «همه‌ی کسانی‌که از منزل خویش، دربی به مسجد باز کرده‌اند، آن‌را بسته و دیوار بکشند قبل از آن‌که عذاب نازل شود!». برخی پس از شنیدن این دستور ناراحت شده و لب به اعتراض گشودند. پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «من از طرف خدا مأمور شده‌ام تا به شما اعلام کنم: همه‌تان باید درب منزلتان به مسجد را ببندید»[3]. جز درب خانۀ امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه. و برای چندمین مرتبه و این‌بار در جریان سدّ الأبواب فرمودند: «ای علی! تو نسبت به من چون هارون باشى نسبت به موسى، چون خداوند به موسى فرمان داد تا مسجد پاكى بنا نهد كه جز خودش، هارون و دو پسرش(شَبَّر و شَبیر) كسى در آن ساكن نشود، و خداوند مرا فرمان داد كه مسجد پاكى بنا نهم كه جز من و برادرم علی و فرزندانش(امام حسن صلوات‌الله‌علیه و امام حسین صلوات‌الله‌علیه)كسى در آن ساكن نشود»[4]. آری جریان سدّ الابواب و بستن درب خانه‌های اصحاب از سوی پیامبر به فرمان خدا، واقعه‌ای دیگر در بیان فضیلت اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم و بیان عدم لیاقت دیگران برای خلافت و جانشینی پیامبر خدا ص بود. عمر گفت: به امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه سه خصلت عطا شد که دوست داشتم یکی از آن‌ها برای من بود: ۱. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، فاطمه صلوات‌الله‌علیها را به ازدواج او درآورد؛ ۲. او را در مسجد سکونت داد و حلال کرد برای او آن‌چه برای خودش حلال بود؛ ۳. پرچم را در روز خیبر به دست او داد»[5]. 🏴 شهادت غریبانۀ حضرت مسلم بن عقیل شاید برای برخی از عاشقان، هنوز هم سؤاله که یاران خاص اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم چگونه بوده‌اند که نامشان هماره در کنار نام اهل بیت صلوات‌الله‌علیه به نیکی یاد می‌شود؟ افرادی مانند سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، حذیفه، کمیل و... و از جملۀ آن‌ها حضرت مسلم علیه‌السلام است. به نظر می‌رسد بهترین ویژگی آن‌ها همان گوش‌به‌فرمان بودن از اهل بیت صلوات‌الله‌علیه بوده است در واجبات و محرّمات، و همنوا بودن با ایشان در روزهای شاد و غم اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم[6]. 📖 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1] «َ إِنَّ آدَمَ ع بَقِيَ عَلَى الصَّفَا أَرْبَعِينَ صَبَاحاً سَاجِدا... فَلَمَّا زَالَتِ الشَّمْسُ يَوْمَ عَرَفَةَ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ وَ أَمَرَهُ أَنْ يَغْتَسِلَ فَلَمَّا صَلَّى الْعَصْرَ أَوْقَفَهُ بِعَرَفَاتٍ وَ عَلَّمَهُ الْكَلِمَاتِ الَّتِي تَلَقَّاهَا مِنْ رَبِّه‏»، تفسير القمي، ج‏1، ص: 44. [2] «وَ فِي تِسْعٍ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ أُنْزِلَتْ تَوْبَةُ دَاوُدَ ع‏»، من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص: 87. [3] «إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص لَمَّا بَنَى مَسْجِدَهُ بِالْمَدِينَةِ وَ أَشْرَعَ فِيهِ بَابَهُ، وَ أَشْرَعَ الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ (أَبْوَابَهُمْ) أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِبَانَةَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْأَفْضَلِينَ بِالْفَضِيلَة فَنَزَلَ جَبْرَئِيلُ ع عَنِ اللَّهِ تَعَالَى- بِأَنْ سُدُّوا الْأَبْوَابَ عَنْ مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ ص قَبْلَ أَنْ يَنْزِلَ بِكُمُ الْعَذَابُ ... أَنْتُمْ نَفْسُ رَسُولِ اللَّه‏»، التفسير الإمام الحسن العسكري، ص: 17. [4] «وَ إِنَّ اللَّهَ أَوْحَى إِلَى مُوسَى أَنْ يَتَّخِذَ بَيْتاً طُهْراً لَا يُجْنِبُ فِيهِ إِلَّا هُوَ وَ هَارُونُ وَ ابْنَاهُ»، كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 790؛ دعائم الإسلام، ج‏1، ص: 17؛ «فقال رسول الله تعال يا علي! إنه يحل لك في المسجد ما يحل لي يا علي ألا ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى إلا النبوة»، تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر)، ج 42 ص 139. [5] «لقد أعطي علي بن أبي طالب ثلاث خصال لان تكون لي خصلة منها أحب إلي من أن أعطي حمر النعم ... تزوجه فاطمة بنت رسول الله ص وسكناه المسجد مع رسول الله ص يحل له فيه ما يحل له والراية يوم خيبر»، الغدیر ج ۳، ص204؛ المستدرك (الحاكم النيسابوري)، ج 3 ص 125. [6] «وَ اخْتَارَ لَنَا شِيعَةً يَنْصُرُونَنَا وَ يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا»، الخصال، ج‏2، ص: 635. ┈┈••••✾🖤🖤🖤✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و دوازدهم ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 ، خطبه اشباح 5⃣ ويژگيهای فرشتگان ♦️سپس خداوندِ سبحان برای سكونت بخشيدن در آسمانها و آباد ساختن بالاترين قسمت از ملكوت خويش، فرشتگانی شگفت آفريد و تمام شكافها و راه های گشاده آسمانها را با فرشتگان پر كرد و فاصله جوّ آسمان را از آنها گستراند، كه هم اكنون صدای تسبيح آنها فضای آسمانها را پر كرده: در بارگاه قدس، درون پرده های حجاب و صحنه های مجد و عظمت پروردگار طنين انداز است. در ماورای آنها زلزله هايی است كه گوشها را كر می كند و شعاعهای خيره كننده نور، كه چشمها را از ديدن باز می دارد و ناچار خيره بر جای خويش می ماند. خدا فرشتگان را در صورتهای مختلف و اندازه های گوناگون آفريد و بال و پرهايی برای آنها قرار داد، آنها كه همواره در تسبيح جلال و عزّت پروردگار به سر می برند و چيزی از شگفتيهای آفرينش پديده ها را به خود نسبت نمی دهند و در آنچه از آفرينش پديده ها كه خاص خداست، ادّعايی ندارند: «بلكه بندگانی بزرگوارند كه در سخن گفتن از او پيشی نمی گيرند و به فرمان الهی عمل می كنند»، خدا فرشتگان را امين وحی خود قرار داد و برای رساندن پيمان امر و نهی خود به پيامبران از آنها استفاده كرد و روانه زمين كرده، آنها را از ترديد شبهات مصونيّت بخشيد، كه هيچ كدام از فرشتگان از راه رضای حق منحرف نمی گردند. آنها را از ياری خويش بهرمند ساخت و دلهايشان را در پوششی از تواضع و فروتنی و خشوع و آرامش در آورد، درهای آسمان را بر رويشان گشود تا خدا را به بزرگی بستايند و برای آنها نشانه های روشن قرار داد تا به توحيد او بال گشايند. سنگينی های گناهان هرگز آنها را در انجام وظيفه دل سرد نساخت و گذشت شب و روز آنها را به سوی مرگ سوق نداد، تيرهای شك و ترديد خلل در ايمانشان ايجاد نكرد و شك و گمان در پايگاه يقين آنها راه نيافت و آتش كينه در دلهايشان شعله ور نگرديد، حيرت و سرگردانی آنها را از ايمانی كه دارند و آنچه از هيبت و جلال خداوندی كه در دل نهادند جدا نساخت و وسوسه ها در آنها راه نيافته تا شك و ترديد بر آنها تسلط يابد. 6⃣ اقسام فرشتگان ♦️گروهی از فرشتگان در آفرينش ابرهای پر آب و در آفرينش كوههای عظيم و سر بلند و خلقت ظلمت و تاريكی ها نقش دارند و گروهی ديگر قدمهايشان تا ژرفای زمين پايين رفته و چونان پرچمهای سفيدی دل فضا را شكافته اند و در زير آن بادهايی است كه به نرمی حركت كرده و در مرزهای مشخّصی نگاهش می دارد. 7⃣ صفات والای فرشتگان ♦️اشتغال به عبادت پروردگار فرشتگان را از ديگر كارها باز داشته و حقيقت ايمان ميان آنها و معرفت حق پيوند لازم ايجاد كرد، نعمت يقين آنها را شيدای حق گردانيد كه به غير خدا هيچ علاقه ای ندارند. شيرينی معرفت خدا را چشيده و از جام محبّت پروردگار سيراب شدند، ترس و خوف الهی در ژرفای جان فرشتگان راه يافته و از فراوانی عبادت قامتشان خميده و شوق و رغبت فراوان از زاری و گريه شان نكاسته است. مقام والای فرشتگان از خشوع و فروتنی آنان كم نكرد و غرور و خود بينی دامنگيرشان نگرديد، تا اعمال نيكوی گذشته را شماره كنند و سهمی از بزرگی و بزرگواری برای خود تصوّر نمايند. گذشت زمان آنان را از انجام وظائف پياپی نرنجانده و از شوق و رغبتشان نكاسته تا از پروردگار خويش نا اميد گردند. از مناجاتهای طولانی خسته نشده و اشتغال به غير خدا آنها را تحت تسلط خود در نياورده است و از فرياد استغاثه و زاری آنها فروكش نكرده و در مقام عبادت و نيايش دوش به دوش هم همواره ايستاده اند، راحت طلبی آنها را به كوتاهی در انجام دستوراتش وادار نساخته و كودنی و غفلت و فراموشی بر تلاش و كوشش و عزم راسخ فرشتگان راه نمی يابد و فريبهای شهوت همّتهای بلندشان را تيرباران نمی كند. فرشتگان ايمان به خدای صاحب عرش را ذخيره روز بی نوايی خود قرار داده و آن هنگام كه خلق به غير خدا روی می آورد آنها تنها متوجّه پروردگار خويشند، هيچ گاه عبادت خدا را پايان نمی دهند و شوق و علاقه خود را از انجام اوامر الهی و اطاعت پروردگار سست نمی كنند، آنچه آنان را شيفته اطاعت خدا كرده بذر محبّت است كه در دل می پرورانند و هيچ گاه دل از بيم و اميد او بر نمی دارند. عوامل ترس آنها را از مسؤوليت باز نمی دارد تا در انجام وظيفه سستی ورزند، طمعها به آنان شبيخون نزده تا تلاش دنيا را بر كار آخرت مقدّم دارند، اعمال گذشته خود را بزرگ نمی شمارند و اگر بزرگ بشمارند اميدوارند و اميد فراوان نمی گذارد تا از پروردگار ترسی در دل داشته باشند.
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 212.mp3
8.71M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و دوازدهم خطبه ۹۱ بند ۵ تا ۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 اهمیت (۲) - «...واللّٰه یَعْصـِـمُک مِن النّاس...» ۶۷/مائده - خـداوند تو را از گَـزَند حفـظ میکند... - معلـوم میشود این پیام، پیامِ بسـیار ست‌...! - بعضـی ها به سـایه شُتُرشان پناه میبردند...! 🔰 حضرت آیت الله محمدی - دامت برکاته ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
🖍 عید سعید قربان بر همه بندگانی که اسماعیل نفس خویش را در قربانگاه اطاعت از مولا ذبح کرده اند، مبارک ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۶۸ بخش ۱ رهاورد عفت و شکرگزاری.mp3
3.45M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 1️⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 1 ) 🔹ره آورد عفّت و شکرگزاری 💠 الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ وَ الشُّكْرُ زِينَةُ الْغِنَى 🔰 در حکمت ۶۸ امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌فرمایند : " عفت و پاكدامنی، یعنی تن به ذلّت و خواری ندادن، زینت فقر است و شکرگزاری زینت غنا و ثروتمندی" 🔻عین این عبارت، در حکمت ۳۴۰ هم تکرار شده است. مسأله، مسأله مدیریت فقر و مدیریت غناست. اسلام از ما می‌خواهد در هر شرایطی زیباترین رفتار را از خودمان تجلّی بدهیم، حتی در مورد فقر؛ لذا امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نقطه مقابل در نامه ۳۱ می‌فرمایند : «ما أقبَحَ الخُضوعَ عِندَ الحاجَةِ وَالجَفاءَ عِندَ الغِنى» "چقدر زشت است انسان وقتی نیاز دارد، در مقابل دیگران خضوع کند؛ وقتی که توانمند و بی نیاز شد، جفا کند." 🔻مسأله زیبایی فقر و زشتی فقر، شکرگزاری غنا و ناسپاسی غنا، موضوع اصلی حکمت ۶۸ است، که عرض کردم، عیناً در حکمت ۳۴۰ هم تکرار شده است. 🔻 مولا علی (علیه السلام) در زیبایی این مسأله، در حکمت ۴۰۶ می‌فرمایند : "چقدر زیباست تواضع اغنیاء برای فقرا، به نیت طلب آنچه که از ثواب، نزد خداست و از آن زیباتر این است که فقیر، عفت به خرج دهد نسبت به ثروتمندان، به برکت توکل بر خداوند متعال. " 🔻مولا علی (علیه السلام) در راستای این زینت، در حکمت ۳۷۲، فقیری که به خاطر فقر آخرتش را به دنیا نمی فروشد، یکی از چهار رکن استواری دین و دنیا معرفی کرده اند و دلیل اینکه انسان فقیر مؤمن، زینت عفاف را برای فقر خودش حفظ می‌کند، این است که باور کرده است اساساً کسی که خدا را دارد، فقر ندارد؛ 🔻 در خطبه ۱۰۹ امیرالمؤمنین (عليه‌السلام) می‌فرمایند : «اللهُ غِنَى كُلِّ فَقِيرٍ » "خداوند متعال، مایه بی نیازی و ثروتمندی هر فقیری است." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد...
✅قربانی معنوی ✍️حاج آقا قرائتی: هر کار که رنگ خدایی داشته باشد قرب به خدا 《صبغه الله》 است و قربانی محسوب خواهد شد حتی اگر کسی پول خرید گوسفند ندارد و بگوید که خدایا از بدی ‌هایی که دیگران در حق من کردند گذشتم همین گذشت مانند قربانی است زیرا برای رضای خداست و رنگ خدایی دارد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز دویست و سیزدهم ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 ، خطبه اشباح 8⃣ پاك بودن فرشتگان از رذايل اخلاقی ♦️فرشتگان درباره پروردگار خويش به جهت وسوسه های شيطانی اختلاف نكرده اند و برخوردهای بد با هم نداشته و راه جدايی نگيرند. كينه ها و حسادتها در دلشان راه نداشته و عوامل شك و ترديد و خواهشهای نفسانی آنها را از هم جدا نساخته و افكار گوناگون آنان را به تفرقه نكشانده است. فرشتگان بندگان ايمانند و طوق بندگی به گردن افكنده و هيچ گاه با شك و ترديد و سستی آن را بر زمين نمی گذارند. در تمام آسمانها جای پوستينی خالی نمی توان يافت مگر آن كه فرشته ای به سجده افتاده يا در كار و تلاش است. اطاعت فراوان آنها بر يقين و معرفتشان نسبت به پروردگار می افزايد و عزّت خداوند عظمت او را در قلبشان بيشتر می نمايد. 9⃣ چگونگی آفرينش زمين ♦️زمين را به موج های پرخروش، و درياهای موّاج فرو پوشاند، موج هايی که بالای آن ها به هم می خورد و در تلاطمی سخت، هر يک ديگری را واپس می زد، چونان شترانِ نرِ مست، فريادکنان و کف بر لب، به هر سوی روان بودند. پس، قسمت های سرکش آب از سنگينی زمين فرو نشست و هيجانِ آنها بر اثر تماس با سينه زمين آرام گرفت، زيرا، زمين با پشت بر آن می غلطيد و آن همه سر و صدای امواج ساکن و آرام شده، چون اسب افسار شده رام گرديد. خشکی های زمين را در دل امواج، گسترد، و آب را از کبر و غرور و سرکشی و خروش بازداشت، و از شدّت حرکتش کاسته شد، و بعد از آن همه حرکت های تند ساکت شد، و پس از آن همه خروش و سرکشیِ متکبّرانه، به جای خويش ايستاد. پس هنگامی که هيجان آب در اطراف زمين فرو نشست، و کوه های سخت و مرتفع را بر دوش خود حمل کرد، چشمه های آب از فراز کوه ها بيرون آورد و آب ها را در شکاف بيابان ها و زمين های هموار روان کرد، و حرکتِ زمين را با صخره های عظيم و قلّه کوه های بلند نظم داد، و زمين به جهت نفوذ کوه ها در سطح آن، و فرو رفتن ريشه کوه ها در شکاف های آن و سوار شدن بر پشت دشت ها و صحراها، از لرزش و اضطراب باز ايستاد. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 213.mp3
3.25M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و سیزدهم خطبه ۹۱ بند ۸ و ۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتظار۳.mp3
888.7K
🔹انتظار فرج یعنی قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتی که بر اثر جهالت انسان‌ها، بر اثر اغراض بشر بر زندگی انسانیت حاکم شده است. این معنی انتظار فرج است. ▪️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان ۱۳۸۷/۰۵/۲۷ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
✅ گفتمان سلامت مهدوی 1️⃣ لطفا مواد شوینده را نخورید! 👈 اول به این خبر هولناک دقت کنید: « به نقل از ایرنا، رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: سالانه ۱۱۲ هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند و این بیماری تا ۱۵ سال آینده علت ۸۰ درصد مرگ و میرها را در ایران خواهد بود. علی مطلق با بیان اینکه سرطان بعد از بیماریهای قلبی و عروقی دومین علت مرگ و میر را در جهان شامل می شود، افزود: سرطان در ایران رو به افزایش است. به طوری که به ازای هر ۱۰ هزار نفر در مردان ۱۷۷ نفر و در زنان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۰نفر به این بیماری مبتلا هستند. رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: شیوه زندگی نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف کم میوه ها و سبزیجات و افزایش مصرف سیگار، الکل و غذاهایی که حاوی چربی هستند، از دیگر علل بروز سرطان هاست 🔺 حالا به این مطلب توجه کنید و تصمیم جدی بگیرید: کارخانه های تولید مواد غذایی اعم از بستنی، کیک، کلوچه، پاستیل و... برای اینکه ظاهر محصولات شأن همیشه تازه و شفاف دیده شود به آن ماده ای می افزایند بنام « امولسیفایر» که پشت پاکت مواد غذایی با حرف اختصاری E درج شده است. همین ماده عامل تولید توده سرطانی و ابتلا به سرطان است. جالبه بدانید که افزودن امولسیفایر در کشورهای پیشرفته از جمله انگلستان و ایالات متحده ممنوع است. حالا هی بروید و محصولات کارخانه ای بخورید. نوش جووون! 🖍مهدوی ارفع ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ | حاضران به غایبان برسانند... 🔻 قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَسَلَّمَ: «يَا مَعْشَرَ الْمُسْلِمِينَ! لِيُبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ: أُوصِي مَنْ آمَنَ بِي وَ صَدَّقَنِي بِوَلاَيَةِ عَلِيٍّ إِلاَّ أَنَّ وَلاَيَةَ عَلِيٍّ، وَلاَيَتِي وَ وَلاَيَتِي، وَلاَيَةُ رَبِّي». ✍️ رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: اى مسلمانان! حاضران به غايبان برسانند: كسى را كه به من ايمان آورده و مرا تصديق كرده است، به ولايت على سفارش مى‌كنم [آگاه باشيد] که ولايت على، ولايت من است و ولايت من، ولايت خداى من است. 📚 بحار الأنوار، ج37، ص141. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✍️مجید ✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇 @majidkh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۶۸ بخش ۲ رهاورد عفت و شکرگزاری.mp3
3.27M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 2️⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹ره آورد عفّت و شکرگزاری 🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در خطبه ۹۱ نهج‌البلاغه، فلسفهٔ فقر و غنا را اینگونه بیان می کنند که : " خداوند در تقسیم ارزاق، عدالت را میزان قرار داد تا بندگانش را در غنا با شکر آزمایش کند و در فقر با صبر" 🔻لذا در حکمت ۲۲۸ می‌فرمایند: " هر کس در مقابل یک غنی و ثروتمند، فقط به خاطر ثروتش تواضع کند، دو سوم دینش را از دست داده است. " در نهج البلاغه شریف، برای زیبا ماندن فقیر در این شرایط، چند راهکار ارائه شده است : 1️⃣ راهکار اول این است که انسان قناعت پیشه کند؛ در حکمت ۳۷۱ می‌خوانیم : « لَا كَنْزَ أَغْنَى مِنَ الْقَنَاعَةِ » "هیچ گنجی بی نیاز کننده تر از قناعت نیست. " 2️⃣ راهکار دوم این است که انسان، شغل و حرفه‌ای برای خودش دست و پا کند، ولو با زحمت، با کدّ یمین، رزقی به دست آورد، شرافت دارد که ثروتمند باشد و به فجور بگذراند و ناشکری کند؛ 🔻 در نامه ۳۱ خطاب به فرزندشان می‌نویسند: " داشتن حرفه ای همراه با عفّت در فقر و تنگدستی، بهتر از ثروتمندی همراه با فسق و فجور است. " 3️⃣ راهکار بعدی، ترک آرزوهای دست نیافتنی و دور و دراز است؛ 🔻در حکمت ۲۱۱ می‌خوانیم: « أَشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى » ؛ "شریف ترین نوع بی نیازی ، ترک کردن آرزوهاست." 4️⃣ و آخرین راهکاری که در نهج البلاغه، برای زیبا ماندن شخصیت انسان در فقر مطرح شده است، در حکمت ۳۴۲، یأس از آنچه در دست مردم است، در مقابل طمع؛ حضرت فرمود: « الْغِنَى الاَْكْبَرُ الْيَأْسُ عَمَّا فِي أَيْدِي النَّاسِ » " بزرگ ترین نوع غنا و ثروتمندی، مأیوس شدن است از چیزی که در دست مردم است. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع