eitaa logo
مجمع‌الذاکرین‌سلمان‌فارسی
254 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
579 ویدیو
296 فایل
*نه‌هرکس‌شد‌مسلمان‌می‌توان‌گفتش‌که‌سلمان‌شد‌ که‌اول‌بایدش‌سلمان‌شدو‌آنگه‌مسلمان‌شد.* «مجمع‌الذاکرین‌سلمان‌فارسی» ‌درمنطقه‌مرکزی‌تهران‌دائرشده‌وباهدایت‌ خادم الشریعه شیخ محمدحسین شکروی ودیگراساتیدانجام‌وظیفه‌می‌کند.
مشاهده در ایتا
دانلود
سامره گشته گلشن چشم حسن شد روشن آمده مهدی زهرا به دنیا امام عسکری امشب شد بابا مهدی خوش آمد۲ نرجس گردیده خرسند بوسد رخسار فرزند ای عاشقان جشن هم عهدی آمد پسر دوم حسن ،مهدی آمد مهدی خوش آمد۲ سر زده امشب خورشید باشد مظهر توحید سامرا از مقدمش گلشن شده دیده ی دوم حسن روشن شده مهدی خوش آمد۲ در این جشن تبارک بگو نرجس مبارک آخرین منجی دین جلوه‌گر شد بر حسن دوم نور بصر شد مهدی خوش آمد۲ یوسف زهرا آمد مهدی به دنیا آمد سامره از مقدم او روح افزاست از تبار حیدر ،یوسف زهراست مهدی خوش آمد۲ سامره غرق نور است عسکری در سرور است خورشیدی نمود امشب جلوه‌گری آمده نور دیده ی عسکری مهدی خوش آمد۲ نجل ختم المرسلین چون امیرالمومنین مهدی امام آخرین آمده یاوری بر مستضعفین آمده مهدی خوش آمد۲ امشب بر تو پناهم مهدی نما نگاهم ای که چون مادری تو خیر کثیر آمده‌ام یا مهدی دستم بگیر مهدی خوش آمد۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیرین سخنی که گفته بودیم آمد یار کهنی که گفته بودیم آمد با آمدنت به قوم صهیون گوییم خیبر شکنی که گفته بودیم آمد. https://eitaa.com/majmaolzakerinsalmanfarsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با ناله و آه، ياری‌ات خواهم كرد تا آخر راه، ياری‌ات خواهم كرد گر لطف تو شاملم شود بعد از این با ترکِ گناه،ياری‌ات خواهم کرد. https://eitaa.com/majmaolzakerinsalmanfarsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از کرامات خداوند سامره گلشن شد امشب دیده ی دوم حسن از مهدی اش روشن شد امشب ز بستان ولا گل امشب وا شده ز لطف کبریا حسن بابا شده گل زهرا مدد۴ مهدی زهرای اطهر آمده امشب به دنیا از قدوم پور نرجس سامره گردیده زیبا امید این جهان شد امشب جلوه‌گر به نرجس مادرش بود نور بصر گل زهرا مدد۴ عاشقان آل عصمت جشن هم عهدی رسیده شادمان هر دل شد امشب حضرت مهدی رسیده ز نورش سامرا شده لبریز نور به بیت عسکری بود شادی و شور گل زهرا مدد۴ سامره روشن شد امشب سر زده خورشید تابان آخرین منجی اسلام آمده مظهر ایمان امام انس و جان نمود جلوه‌گری بود خنده به لب امام عسکری گل زهرا مدد۴ شادمان گردیده نرجس یوسف زهرا رسیده نور چشم عسکری و کعبه ی دلها رسیده ز ره امشب رسید امام آخرین به شیعه تا به حشر بود یار و معین گل زهرا مدد۴ در شب میلاد مهدی آمدم بر تو پناهم ای صفابخش دل من جان زهرا کن نگاهم به حق مادرت بده بر من جواب نما با یک نگه دعایم مستجاب گل زهرا مدد۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتم: یارب! مرا براتی بفرست طوفان زده‌ام، فلک نجاتی بفرست گفتند که با زمزمه‌ی "یا مهدی" نذر گل نرگس صلواتی بفرست.   https://eitaa.com/majmaolzakerinsalmanfarsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَقَالَ (علیه السلام): الْبُخْلُ عَارٌ، وَ الْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ، وَ الْفَقْرُ يُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ [حَاجَتِهِ] حُجَّتِهِ، وَ الْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلْدَتِهِ. (ترجمه): امام علی علیه السلام فرمود: بخل ننگ است، و ترس نقصان است.و فقر، باهوش را در برهان گنگ مى کند، وکم درآمد"فقیر"، در شهر خود نیز غریب است. ------------------------------ (کلمات) البخل: -بُخْل : بخل ورزيدن و خسيس بودن، اين واژه ضد (الجُودُ وَ السَّخَاء) است. عار : - عار/ الجمع أَعْيَار [عير]: عيب، هرآنچه از قول و فعل، که باعث عيبجويى مردم از انسان شود.ننگ وعار الجبن: ترسیدن. - جَبُنَ *جُبْنًا* و جُبُنًا و جَبَانَةً. مَنْقَصَة: نقص و کمبود الفَقْر : - فَقْر/ الجمع فُقُور و مَفَاقِر: نيازمندى، تنگدستى. یخرس: گنگ میکند، کند سخن می‌کند. فعل مضارع است، وصفش اخرس است بمعنای گنگ، کندزبان، بی آواز. لال. الفطن: - فطن: زيرک ، دانا ، هوشيار. این کلمه وصف است. فطن یفطن من بابی تعب وقتل، فطنا و فطنه و فطانه( بکسر الفاء في الثلاثه) عَنْ: از حرف جرّ است، و برای مجاوزه به کار می رود. حُجَة: دلیل، برهان. جمعش حُجَج و حِجَاج است. المُقِل: - مُقِل [ق ل ل]: كم درآمد و بينوا و مستمند. غَرِيب: - غَرِيب/ الجمع غُرَبَاء: آنکه دور از وطنش باشد في:در از حروف جرّ است و از معانى آن: ظرفيت است مانند «الماءُ فى الكوز»: آب در كوزه است. بلدة : شهرک، قصبه، شهر . --------------------------------- (بیان) امام علی(علیه السلام) در این حکمت، به چهار مطلب و برخی ازآثار سوء انها اشاره می‌کند. اولی و دومی رذیلت اخلاقی، وسومی و چهارمی نقطه ضعف اقتصادی هستندکه موجب آثار سوء اجتماعی می شوند. این چهار مطلب که دراین حکمت کوتاه ودر عین حال پر معنا بیان شده اند عبارتند از: ۱.(بخل) نخست مى فرماید: «بخل ننگ است»; (الْبُخْلُ عَارٌ). بخل آن است که انسان حاضر نباشد چیزى از مواهب خداداد را در اختیار دیگران بگذارد، هرچند امکانات او بسیار بیش از نیازهاى او باشد و نقطه مقابل آن، سخاوت است که گاه سبب مى شود انسان حتى وسائل مورد نیاز خود را به دیگران ببخشد و خود به کمترین مواهب حیات، قناعت کند. عار بودن بخل و افتخار بودن سخاوت بر کسى پوشیده نیست، زیرا اولاً بخل سبب نفرت مردم از بخیل مى شود و سبب می شود خویش و بیگانه از او فاصله بگیرند. و ثانیا بخل سبب سنگدلى و قساوت است، زیرا بخیل ناله مستمندان را مى شنود و چهره رقت بار آنها را مى بیند و در عین حال به آنها کمکى نمى کند و این مایه قساوت قلب است. ثالثا بخیل گاه به زن و فرزند خود نیز تنگ و سخت مى گیرد، تا آنجا که مرگ او را آرزو مى کنند و این عار و ننگی دیگر است. رابعا افراد بخیل به سبب دلبستگى شدیدغیر منطقى به مال و ثروتشان از نظر تفکر اجتماعى ضعیف و ناتوانند.، لذا امام علی(ع) در عهدنامه معروف مالک اشتر به او توصیه مى کند که هرگز بخیل را در مشورت خود دخالت ندهد که او را به ترک حق دعوت مى کند و از تهى دستى و فقر مى ترساند; (لاَ تُدْخِلَنَّ فِی مَشُورَتِکَ بَخِیلاً یَعْدِلُ بِکَ عَنِ الْفَضْلِ وَیَعِدُکَ الْفَقْر). داستان هایى که از بخیلان و سخاوتمندان در تاریخ مانده دلیل روشنى بر گفتار امام(علیه السلام) است، هرچند گاهى این داستان ها مبالغه آمیز است; از جمله درباره «محمد بن یحیى» که بر خلاف باقى برامکه فوق العاده بخیل بود نوشته اند که پدرش به یکى از خواص او گفت: تو چگونه از دوستان نزدیک «محمد بن یحیى» هستى در حالى که لباست پاره شده؟ گفت: سوزنى که پارگى لباس را با آن بدوزم ندارم و اگر «محمد بن یحیى» خانه اى داشته باشد به وسعت فاصله میان بغداد و نوبه(1) مملو از سوزن سپس جبرئیل و میکائیل نزد او آیند و یعقوب نبى را به عنوان ضامن حاضر کنند و از او بخواهند سوزنى به عنوان عاریت دهد تا پیراهن پاره شده یوسف را بدوزند او هرگز اجابت نخواهد کرد.(2) امام علی(علیه السلام) در یکى دیگر از کلمات قصار خود(حکمت ۳۷۸) سخن جامعى درباره بخل فرموده: «الْبُخْلُ جَامِعٌ لِمَسَاوِئِ الْعُیُوبِ وَهُوَ زِمَامٌ یُقَادُ بِهِ إِلَى کُلِّ سُوء; بخل تمام عیوب را در بر دارد و آن ریسمانی است که با آن، انسان به هر بدی کشیده خواهد شد ». در حدیث دیگرى از امام على بن موسى الرضا(علیه السلام) مى خوانیم: «الْبُخْلُ یُمَزِّقُ الْعِرْض; بخل آبروى انسان را بر باد مى دهد».(3) به همین دلیل در کلام بعضى از بزرگان آمده است: «أبْخَلُ النّاسِ بِمالِهِ أجْوَدُهُمْ بِعِرْضِهِ; بخیل ترین مردم در انفاق مال خود، سخاوتمندترین آنها در ریختن آبروى خویش است».(4) ۲-(جبن) امام علی علیه السلام در دنباله‌ حکمت سوم، به رذیله دوم اخلاقى اشاره کرده و مى فرماید: «ترس مایه نقصان مى شود»; (وَالْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ).