فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 دیده و منتشر شود 👆
با #مال_حرام وام بانکی 😏 نمیشود مردم و مومنین را به #زیارت_اربعین فرستاد 😱❌
این پول شرعا #حرام است ...
📣 مواظب باشیم که #سفر_مستحبی را با کار حرام و شبهه ناک مخلوط نکنیم .
🕊 #زیارت_امام_حسین 💐 علیه و علی جمیع شیعته و محبیه الصلوات و السلام و البرکات کثیرا سرمدا 💐 به توفیق حق تعالی و با اجازه خود آقا برای هر انس و جن و ملک و غیره ای رقم میخورد 👌
پس #رابطه_ویژه با خود #ارباب بگیریم و خالصانه طلب کنیم و بدانیم اگر صلاح مان باشد رزق مان میشود حتما حضور در #حرم_عشق 😍
هدایت شده از ، اشعارمجنون کرمانشاهی(حاج آرمین غلامی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه جانسوز حضرت رقیه سلام الله علیها
🎙 استاد مومنی
#زن_عفت_افتخار
#کانال_حجاب_و_عفاف
═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧┄
✅پيامبر (صلّي الله عليه و آله و سلّم) ميفرمايند:
🔸در قيامت مـاري بسيار بزرگ ... بـه نـام "جريـش" سـر خود را از جهنّم بيرون ميآورد و با صداي بلند فرياد ميزند:
اَلجوُع! اَلجوُع! اَينَ اَهلي؟ اَينَ اهلي؟
گرسنهام! گرسنهام! اهل من كجايند؟جبرئيل ميگويد: غذاي تو چيست؟در جواب ميگويد:
1) كسي كه نمازش را ترك كرده است.
2)كسي كه زكات مال را نپرداخته است.
3)شراب خواران
4)كساني كه عاق والدين شدهاند.
5)كسي كه در مسجد به كلام دنيا تكلّم نمايد.
(در مسجد كه محلّ عبادت است، به امور دنيايي بپردازد.)
اين پنج گروه را، مانند مرغي كه دانه از زمين جمع ميكند، ميبلعد و به آتش ميبرد.🌸🍃
ـ ✍🏻مشابه همين روايت، روايتي است كه عقربي بزرگ از جهنّم ميآيد و ميگويد:چه كساني با خداوند و رسولش جنگ داشتند؟به آن عقرب ميگويند: چه كساني را ميخواهي؟
او همان پنج گروه مذكور را ميگويد، با اين تفاوت كه در اين روايت به جاي عاقّ والدين،رباخوار آمده است🌸🍃
📚المواعظ العددیه، باب 5، ص156.
یاعلی مدد:
بسمالله الرحمن الرحیم
واقعا میخوای قرآن رایادبگیری یانه؟؟؟؟؟🤔
پس بیاییم ✍👈اولاحروف فارسی
عربی یعنی اسماشون راکاملایاد بگیریم
وبعدتلفظ کسره و ضمه
چرافتحه رانگفتیم چون مثل مافارسی
زبونهاتلفظ میشه فرقش فقط در اینه
که مامیکشیم اماعربی یه ضرب وکوتاه
بعدازآن بیاییم تلفظ 👈آ
رادرعربی یادبگیریم یعنی این که
در عربی بیست و هشت حرف داریم
ازبیست وهشت تاحرف بیست تاحرف
اگر👈آ
داشته باشه 👈آ
کج خونده میشه
اما هشت تاحرف راست خونده میشه
حالا اگه گفتی اون هشت تاحرف کدومها هستند؟؟؟؟؟
منتظر حضور سبزتان هستیم
که ان شاءالله همکاری لازم را داشته باشید
یا علی مدد بسمالله
وامااین پیام را👇حتماحتما
سعی شود یکی یکی
بازم تکرارمیکنیم برادران صوتی
خواهران نوشتاری
هر دفعه توضیح دهید ارسال کنید👇
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسمالله الرحمن الرحیم
لطفاً توجه بفرمایید 👇
اقلاب: (قلب به میم)
کلمه «اقلاب» در لغت به معنای «قلب کردن ، تبدیل نمودن ، دگرگون کردن» آمده است.
اقلاب در تجوید عبارتست از :
«تبدیل کردن نونِ ساکنه به میمِ ساکنه»
و زمانی پیش می آید که نون ساکنه به حرف «ب» برسد.
اگر دقت کنیم متوجه میشویم که این یک قاعده ی طبیعیِ دستگاه تکلم است به طوری که ما در فارسی هم به همین ترتیب عمل میکنیم!
مثلا در مورد تلفظ کلماتِ (شنبه) و (پنبه) دقت کنید!
اما وقتی در قرائت قرآن کریم خواستیم اقلاب رو انجام بدهیم یک سری قواعد و ویژگی های خاص رو به اون اضافه خواهیم کرد که عبارتند از:
١) در هنگام اقلاب ، صدا را از فضای بینی خارج میکنیم و صدا به اصطلاح "خیشومی" میشود و همراه با غنه.
٢) در هنگام اقلاب به اندازه ی دو حرکت کشش داریم و سریع رد نمیشویم.
٣) در هنگام اقلاب بین لبها ، باید کمی فاصله باشد (به اندازه ای که یک ورق کاغذ بین دو لب قرار بگیرد)
و در این صورت "اقلاب" با غنه همراه خواهد بود،
مانند:
(اَنْبِئْهُمْ) که خوانده می شود (اَمبِئْهُمْ)
(سَمیعًا بَصیرًا) که خوانده می شود (سَمیعمْ بَصیرًا)
(مِنْ بَعْدِهِمْ) که خوانده می شود (مِمْبَعْدِهِمْ)
الف میشود الیف
لام آ راکج میخونیم
میم
ذالک ذ نوک زبانی
آ کج میخونیم
ل لی میخونیم
در فارسی به کتاب میگوییم کتاب
امادرعربی کیتاب میخونیم
لا آ کج میشود
ریب فیه
هود ل لی ل موت تقین
توجه داشته باشیم که
داریم تلفظ عربی خواندن رابه
صورت نوشتاری عربی میگوییم
بنابراین هدی ال
های هدی اللمتقین
هودل
کوتاه ویه ضرب
ذ الذین نوک زبانی
باالغیب بیل غیبی
یو قی مون نص
مما میما
بما بیما
اولئک او کوتامیشود
علی آ کج میخونیم
ی خونده نمیشود
هدی من ربهم عربییش میشود
هودم میر رب بی هیم
بسمالله الرحمن الرحیم
نکته قابل توجه ای که خیلی مهم میتونه باشه مافارسی زبانها شین شیطان را به کسره
میگوییم
یعنی یه دونه إ به ش اضافه
میکنیم
اما همین کلمه رااگربخواهیم
عربییش کنیم شین شیطان را به فتحه میخونیم میشه عربی
ازاین فرصت استفاده کنید وبیایید
ازامروزداریدقران
تلاوت میکنیدسعی کنید
به حالت سوزناک تلاوت کنیدواماچطوریعنی یک روضه ای میخواهید بخوانید
سعی کنیدتندتندنخونیدباتمأنینه
روی علامات وقف وقف کنید
روی کلمه قیوم علاماتی آیا میبینید
مثل علایم راهنمایی رانندگی
درقران عثمان طه علاماتی راقراردادندکه علامات وقف سجاوندی میگویند
مافارسی زبانها که به معنای عربی مسلط نیستم به ماکمک خواهدکردکه کجاوقف کنیم
درقران اگرکلمه الله رامیخواهیم
بخوانیم بالای لام دوم الله تشدید همیشه هست
امابالای تشدیدیاآ داره یافتحه
که اصلا توجه به بالای تشدیدنمیکنیم
به قبل الله نگاه میکنیم اگرکسره داشت.
مثل اعوذبالله
یابسم الله
درباالله چون قبل الله ب کسره
داره
ودربسم الله چون قبل الله
میم کسره داره
بالای تشدیدالله اگر آ هم
داشته باشه فتحه میخونیم
درعربی ۲۸
حروف داریم ازاین بیست و هشت حرف ده تاحرف
درتلفظ فرق میکنه باتلفظ
حروف فارسی
تلفظ درست این ده حرف راباید
یادبگیریم
اگر بخواهیم چهارقاعده
اظهار
ادغام
اقلاب
اخفاء
رایادبگیریم به نظرم نصف قرآن
رایادگرفته ایم
اول معناشون رایادمیگیریم
اظهار یعنی ظاهر کردن اشکار کردن خواندن
ادغام یعنی داخل کردن
اقلاب یعنی تبدیل کردن
اخفاء یعنی مخفی کردن
بعدازآن بایدیادبگیریم که
هرگاه ن ساکن یایکی ازتنوینها رادیدیم
حتما یه بلایی بایدبرسرش بیاوریم
یابخونیم
یانخونیم
یابه میم تبدیل کنیم
یاتوی بینی مون ببریم
اگر ن یایکی ازتنوینهارادیدیم
بعدش رانگاه کردیم دیدیم
اگریکی ازحروف حلقی آمده باشداظهار میشودیعنی میخونیم
اگر یکی ازحروف یرملون آمده باشدادغام میشود
اگر بعدش حرف ب داشت
اقلاب میشودیعنی به میم تبدیل
میکنیم کاملامیم نه به اندازه ورق کاغذلبهابازمیمانندیعنی
اگریک ورق کاغذ میان دولب
قراردهیم مانع از بسته شدن
لبهامیشود
ولی اگربعدآن حروف حلقی نبود
یرملون نبود
حرف ب هم نبودحتما پس
حروف مابقی هست یعنی
آنچه باقی مانده
واماحروف حلقی چیست؟؟؟
حروفی که ازحلق تلفظ میشود
حروف یرملون چیست؟؟؟
اسمش روش هست ی ر م ل و ن
که وصل کنیم میشودیرملون
حرف ب هم که فقط یک حرف است
واماحروف حلقی کدامها هستند
ء ه ع غ ح خ
که شش تا هستند
حروف یرملون هم که شش تا هستند
ی ر م ل و ن
حرف ب
هم که فقط تنها ست
خوب شش تا باشش تا میشود
دوازده تا
با یه دونه میشودسیزده تا
چندتا حروف الفباء عربی داریم
بیست و هشت تا
اگر سیزده حرف راکم کنیم
پانزده حرف میماند
که پانزده حرف میشودحروف
مابقی
مابقی یعنی آنچه باقی مانده
بنابراین درحرف حلق اظهار کن
دریرملون ادغ
ام کن
درمیم قلب قلب به میم
درمابقی اخفاء کن
تنوین و نون ساکنه حکمش بدان ای هوشیار
کز حکم آن زینت بود اندر کلام کردگار
در یرملون ادغام کن در حرف حلق اظهار کن
در نزد (با) قلب به میم در ما بقی اخفا بیار
◾️سالروز شهادت نازدانه ی اباعبدالله(ع)
🏴اسَّلامُ عَلَیْکِ یا رُقَیَّةَ بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ
🕯برای روضه نازدانه ی اباعبدالله که بزرگترین روضه مکشوف است، دلشکسته مویه کنید که محفل روضه اش، آستان اجابت دعاست.
🕯...پارچه ای روي سر نورانی انداختند و آن طبق را جلو آن نازدانه ی سه ساله نهادند. پرده از آن بر گرفت و گفت: اين سر كيست؟
گفتند: سر پدر توست. سر خونین پدر را از ميان طشت برداشت و به سينه گرفت و با آه سوزناک ندبه کرد:
💔يا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذي خَضَبكَ بِدِمائكَ
پدرجان، كي محاسن تو را با خونت خضاب كرد!
💔یا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذي قَطع وَرِيدَيْكَ
اي پدر كه رگهاي گردنت را بريد!
💔يا أبتاهُ مَنْ ذَا الَّذي أَيتمني علي صِغَر سِنّي!
اي پدر، چه كسی مرا در كودكي يتيم كرد!
💔يا أبَتاهُ، مَنْ بَقي بَعْدَك نَرجوه
پدر جان، بعد از تو به كه اميدوار باشيم؟
🕯و از اين سخنان با او گفت، تا اينكه لب بر دهان شريف پدر نهاد و سخت بگريست تا اینکه دیدند از هوش رفت. چون او را حركت دادند از دنيا رفته بود.
📖نفس المهموم
❤️قربان تو نازدانه ای که حق روضه ارباب را ادا کردی و بر مصیبت عظمایش دق نمودی.
🤲اللّٰهُمَّ عَجِّل لوَليّٖكَ الْفَرج
#الســـــــــــــــلام🌿یااباصالح مهدی❤💚💚💚💚#اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد وعجل فرجهم ❤💚🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹اللَّهمَّﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد🌹#الســـــــــــــــلام🌿یااباصالح مهدی❤💚💚💚💚#اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد وعجل فرجهم ❤💚🌹
السلام علیک یا صاحب الزمان
السلام علیک یا ابا عبدالله
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴
🏴 نقش موثر حضرت رقیه(س) در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی
جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست؛ چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت با یزید همچنان ادامه داشت. ادامه نهضت حسینی را میتوان از خطبههای غرای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب(س) در شهرهای بزرگی چون کوفه و شام دانست.
چه بسیار مسیحیان و یهودیانی که به وسیله کاروان اسرا مسلمان شدند و از همه پررنگتر آن که، خانواده یزید و غلامانش با دیدن اهل بیت پیامبر در اسارت از او بیزاری جستند و جزء محبین خاندان عصمت و طهارت شدند.
🚩 حضرت رقیه (س) یاقوتی درخشنده در شهر شام
نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانهای گرانقدر( حضرت رقیه) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق و تغییری شگرف در شهر شام شدند؛ زیرا شهر شام از زمان عثمان، خلیفه سوم تحت امارت معاویه بوده و به گواهی تاریخ او از همان زمان در تدارک تشکیل حکومت بنیامیه بود.
پس از مرگ عثمان و به حکومت رسیدن امام علی(ع) وی حاضر به بیعت با امام نشد و از ایشان امارت شهر شام را درخواست کرد و به سبب آن که امام امارت شهر شام را به وی واگذار نکرد، جنگ صفین و ماجرای حکمیت روی داد.
پس از مرگ عثمان و به قدرت رسیدن معاویه او دست به جنایات بسیار عجیب و خطرناکی در عالم اسلام زد. اثرات ظلمی که معاویه در حق اسلام و مسلمین کرد قابل توصیف و شمارش نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴
۲۰۲جریان زجرابن قیس.mp3
1.58M
قاتل رقیه کیست،،،
زَحر(زجر) بن قَیس جُعفِی کوفی، از افراد لشکر حضرت علی(ع) در جنگهای جمل و صفین که پس از شهادت آن حضرت، به معاویه بن ابی سفیان پیوست و علیه حجر بن عدی شهادت داد. او در واقعه کربلا رئیس پاسبانان کوفه بود و پس از واقعه، سرهای شهدا را به همراه اسیران کربلا از کوفه به شام نزد یزید بن معاویه برد و گزارش واقعه کربلا را به یزید داد.
زحر بن قیس جعفی مشخصات فردی نام کامل زَحر(زجر) بن قَیس جُعفِی کوفی محل زندگی کوفه نسب/قبیله قبیله بنی مذحج نقش در واقعه کربلااقدامات گزارش واقعه کربلا به یزید بن معاویه نقشهای برجسته رئیس پاسبانان کوفه در واقعه کربلا • حامل سرهای شهدا و اسیران کربلا از کوفه به شامدیگر فعالیتهااز یاران حضرت علی(ع) در جنگهای جمل و صفین • شهادت علیه حجر بن عدی • کارگزار عثمان • همراهی مصعب بن زبیر در قتل مختار
#حاج آرمین غلامی
رقیه کیست.mp3
6.77M
زندگینامه رقیه بنت الحسین(ع)
#حاج آرمین غلامی
بسم الله الرحمن الرحيم #یامهـــدے(؏ج):
﷽
متن رقیه کیست..
#حاج آرمین غلامی
🔻به مناسبت ایام شهادت خانم #رقیه خاتون(س)
🔻بالاترین #سند برای #امامزادگان انتساب آن ها به ۱۴ معصوم است.
🔻افرادی که در برخی مسائل تشکیک می کنند این نکته را بدانند این #تشکیک ها همیشه بوده است. مگر در #ولادت امام زمان تشکیک نکردند و نمیکنند، مگر برای اینکه بدانند امام دروغ نمی گوید برای تشخیص فرزند امام #قیافه_شناس نیاوردند؟! مگرحرف قیافه شناس را بر حرف امام معصوم برتری ندادند!!
🔻افرادی هم که دنبال سند هستند هم علمای شیعه مانند سید بن طاووس در لهوف اسم ایشان را ذکر کرده است و هم از علمای اهل سنت مانند ینابیع الموده قندوزی حنفی و در اشعار مثل شعر سیف نخعی از شاگردان امام صادق و امام کاظم علیهما السلام ۱۲۰۰ سال پیش اسم رقیه را ذکر کرده اند.
در خانه اگر کس هست یک حرف بس است.
5 صفر
شهادت حضرت رقیّه علیها السلام
در روز پنجم ماه صفر سال 61 هـ حضرت رقیّه علیها السلام مظلومانه به شهادت رسید. (1)
نام شریفش «رقیّه»، «فاطمه» و «زینب» است. پدرشان مولانا الشهید اباعبدالله الحسین علیه السلام و مادرشان ام اسحاق است.
ولادت آن حضرت در مدینه بود و در سن سه سالگی یا بیشتر در محرم 61 هجری با پدر بزرگوارش به کربلا آمد. قبل و بعد از روز عاشورا بارها مورد تفقد و دلجویی اباعبدالله علیه السلام قرار گرفت تا آنجا که به خواهرشان حضرت زینب علیها السلام در مورد او سفارش فرمودند.
بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحاب، همراه با اسرا به کوفه و شام برده شد و در مسیر چهل منزل راه شام رنج های فراوانی دید.
در شام بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آنقدر ناله زد و گریست تا به ملکوت اعلا پیوست، و بدن شریف آن حضرت را شبانه دفن کردند. (2)
از کهن ترین منابعی که نام آن حضرت با لفظ رقیّه یاد شده قصیده ی سیف بن عمیره نخعی کوفی از اصحاب امام جعفر صادق و امام موسی کاظم علیهما السلام است :
و عبدکم سیف فتی ابن عمیرة
عبد لعبد عبید حیدر قنبر
و سکینة عنها السکینة فارقت
لما ابتدیت بفرقة و تغیّر
و رقیّة رق الحسود لضلعها
و غدا لیعذرها الذی لم یعذر
و لأم کلثوم یجد جدید ها
لثم عقیب دموعها لم یکرر
لم أنسها و سکینة و رقیّة
یبکینه بتحسّر و تزفّر (3)
شواهد و مدارک درباره ی وجود شریف آن حضرت، و بودن قبر آن حضرت در مکان فعلی حرم مطهّر، همراه با معجزات و کراماتی از آن مخدّره ی مظلومه بسیار است که در پاورقی به قسمتی از آنها اشاره می شود. (4)
📚 منابع :
1. وقائع الشهور : ص 47.
2. کامل بهائی : ج 2، ص 179. و ... .
3. دایره المعارف تشیع : ج 8، ص 314 _ 313. و ... .
4. ابصار العین فی انصار الحسین علیه السلام : ص 368.