eitaa logo
پاسخ به شبهات
374 دنبال‌کننده
3هزار عکس
209 ویدیو
2 فایل
🔸پاسخ به شبهات معارفی و اعتقادی 🔸بخش پژوهشهای معارفی و اعتقادی 🔸پایگاه اینترنتی آیت الله مکارم شیرازی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 چهار پوستر درباره شب مبعث: http://mk6.ir/ArQsL
🌺فضیلت و اعمال شب و روز عید مبعث http://mk6.ir/MmNiV
🌸ویژه نامه معارفی و اعتقادی مبعث: http://mk6.ir/UbCdM
🌹هدیه سه پوستر زیبا درباره فلسفه بعثت: (برای شبکه های اجتماعی، صفحات وب و جهت چاپ) 🌸http://mk6.ir/XsJhR 🌼http://mk6.ir/UdVuW 🌺http://mk6.ir/TcNmN
هدایت شده از makarem.ir
🔸حربه هاى مشركان در برابر پيامبر(صلّی الله علیه وآله) 🔸مشكلات عظيم پیامبر(صلّی الله علیه وآله) در دوران رسالت؟ 🔸بیان برکات بعثت پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله)، در کلام امام علی(علیه السلام) عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "بعثت پیامبر اکرم(صلّی الله علیه وآله)": http://mk6.ir/XeXeO 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸ضرورت «بعثت» با وجود درك حقايق توسط «عقل» 🔸درک ضرورت «بعثت» از طريق مطالعه جهان آفرينش 🔸توجيهات پيروان مذهب برهمائی برای انكار «بعثت انبياء» عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "اهداف بعثت": http://mk6.ir/CiTmC 🆔 @makarem_ir
❗️ مراجعه مستقیم به قرآن و حدیث، به جای «تقلید»! ⁉️ وقتی قرآن و احادیث وجود دارند، چرا مستقیما به آنها رجوع نکنیم تا مجبور به تقلید باشیم؟! ✍️ پاسخ اجمالی: استنباط احکام از قرآن به مقدماتی مانند دانش عربی، علوم قرآن و تشخیص محکمات از متشابهات و ناسخ از منسوخ و... نیاز دارد. بدون دانستن این مقدمات، تلاش برای فهم قرآن به برداشت های ناقص و انحرافی می انجامد که در سخنان بزرگان دینی به عنوان «تفسیر به رأی» شناخته شده و بسیار نکوهش شده است. استخراج احکام از روایات نیز به قوه تشخیص عام و خاص، مطلق و مقید، معانی امر و نهی موجود در احادیث، ملازمات مضامین احادیث، شناخت رجال سلسله راویان حدیث، شناخت موارد تقیه از غیرتقیه، روایت‌های صحیح‌ السند از غیرصحیح السند و... وابسته است. از آن گذشته برای پدیده های جدیدی را که پیشینه ای در روایات معصومین و احکام شرعی گذشته ندارند و به اصطلاح فقها به نام «مسائل مستحدثه» شناخته می شوند، بدون طی کردن مراحل اجتهاد مصطلح، نمی توان حکمی استنباط کرد. داشتن چنین تخصص هایی از همه برنمی آید و بایستی عموم مردم از متخصصین پیروی کنند، در غیر این صورت جامعه به همان تشتت و اختلاف نظر عمیق و عدم انسجام علمی و فکری ای که سلفیه و وهابیت بر اثر آسان گیری در اجتهاد دچارش شده، مبتلا می گردد. ✍️ پاسخ تفصيلی: makarem.ir/maaref/l/0420333 ___________
هدایت شده از makarem.ir
🔸عصر فَترَت و خالی بودن زمین از پیامبر! 🔸لزوم «بعثت» از نظر تربيت و اخلاق جامعه بشری 🔸تبیین نیاز بشر به انبیاء با وجود عقل، در کلام امام علی علیه السلام عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "ضرورت بعثت": http://mk6.ir/DgSpJ 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔹قلع و قمع کردن درختان 🔹سوزاندن و قطع درختان سبز 🔹ضمان سوزاندن یا قطع درختان عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در شاخه "احکام ویژه درختکاری": http://mk6.ir/PhOdI 🆔 @makarem_ir
⁉️ محترم بودن همه عقايد؟! آيا هر عقيده اي محترم است؟ و صرف اینکه افراد زیادی طرفدار آن هستند ما نیز باید آن را به رسمیّت بشناسیم؟ محدوده احترام و آزادی عقاید تا چه حد است؟ ✍️ پاسخ اجمالی: از نگاه اسلامی «توهين» به عقاید و مقدسات ديگران، امری ناپسند بوده و حتّی «فحّاشی» به بت های بی جان نیز مذموم است؛ ضمن اینکه جان، مال و آبروی هر انسانی فارغ از «عقیده اش» محترم است. اما این به معنای درست پنداشتن و صحیح شمردن، حق دانستن و به رسمیّت شناختن همه آن عقاید نمی باشد. یعنی «عقیده» از حیث «عقیده» و «مبنای آن» مصون از نقد، چالش و مبارزه نخواهد بود و از این حیث محترم نیست. راه دين در تعامل با پيروان باورهای مختلف، نقد و بررسي عقلاني آنهاست؛ آنها که بر پایه منطق و مبانی عقلی و فطری بنا شده باشند، محترم شمرده شده و آنها که بر اساس تقلید، تعصب، خرافه و ... باشند، ارزشی نخواهند داشت. با عقایدی مانند بت پرستی، شیطان پرستی، انحرافات جنسی اخلاقی و... که نوعی انحراف و بیماری فکری و اخلاقی است، مانند یک بیماری برخورد خواهد شد، نه نوعی «اندیشه و باور محترم عقلانی»! ✍️ پاسخ تفصيلی: makarem.ir/maaref/l/0411776 _____________