eitaa logo
مکتب خمینے
245 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
498 ویدیو
40 فایل
شهدا امامزادگانِ انقلابِ "خمینی" اند، "روح الله" که عیسوی مشرب بود، یگانگی را بر روان امت آخر الزمان دمید؛ او خود ابراهیمی مشهد شد و پیروانش را هم در ظهور صغریِ حضرتش به دامان توحید خواهد کشانید؛ باذن الله
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 قطعا پیروز خواهیم شد 🔺پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با دست خط خود به جبهه مردمی مقاومت
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم)🌺 ♦️بي‌شک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه»، و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت. ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد؛ وکسي درسلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد؛ دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد؛ که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست؛ به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت؛ و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد؛ با دست اشاره مي کرد؛ نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت؛ و تا نياز نمي شد؛ لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد؛ به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت: کاملا برمي گشت؛ و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست؛ تا او اراده برخاستن نمي کرد؛ آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست ؛ و برنمي خاست؛ مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي، در آخر و نزديک درب مي نشست؛ نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد؛ و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد؛ که ناپسند وي بود؛ ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت؛ آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد؛ مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چندمرتبه تکرار مي کرد؛ تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمود: ـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود: « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد؛ و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد؛ اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد؛ بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود: و کار بد را تقبيح مي نمود؛ و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود؛ به آنان مي فرمود: و مکرر مي‌گفت: هرآنچه حاضران از من مي شنوند؛ به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد؛ عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد؛ و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود؛ ولي از آنان کناره نمي گرفت، و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد؛ و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود؛ و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد؛ اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت؛ و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد؛ و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست؛ و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد؛ نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد؛ به دست خودش مي داد؛ و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود؛ و کسي پيش او مي آمد؛ نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود؛ و کودکي گريه مي کرد؛ نمازش را کوتاه مي کرد. 📕 سنن النبی، علامه طباطبایی هدیه به ارواح مؤمنين و مؤمنات از ابتدای خلقت تا قیام یوم الدین صلواتی اهدا کنیم. ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
🔰 محمود کاوه فرزند کردستان 👤 🔸تصمیم گیری، اتاق جنگ و فکر و سایر شرایطی که برای سایر فرماندهان متصور بود درباره کاوه صدق نمی‌کرد. عملیات‌های او بر حسب ابلاغ و اعلام و دستور فرماندهان بالاتر نبود و شرایط و زمان عملیاتش از قبل تعیین نمی‌شد بجز چند عملیات مشخص مثل قادر، والفجر ۲ و ۳، خیبر و... که دستوری و برحسب ابلاغیه بود. اما اکثر عملیات‌هایی که در کردستان انجام شد، بالبداهه بودند. اتاق فکر و طرح و عملیات و اجرا در عین واحد با همان امکانات موجود و بدون اطلاع قبلی و برنامه‌ریزی انجام می‌شد. 🔸مقام معظم رهبری در وصفش فرمودند: «محمود کاوه قبل از انقلاب شاگرد ما بودند و پس از انقلاب در بحث شهادت استاد ما» و این سخن حکیمانه راز بزرگی را در بر دارد که باید در حقیقتِ آن، کاوش کرد و چون دریای عمیقی در آن غور نمود. 🔸کاوه را باید در دل سیل جمعیتی جست‌وجو کرد که درست پس از شهادتش‌، پای برهنه در شهر ارومیه به دنبال تابوتش که بر دست‌ها - بهتر است بگوییم بر دل‌ها- تشییع می‌شد جست‌وجو کرد. https://kayhan.ir/001Exd @Kayhan_online
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✅ "دفاع مقدس به گردن ملت ما حق حیات دارد" امام خامنه‌ای ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔹✨🔸 🔹 حدیث اول؛ صوم دهر حدثنى محمد بن موسى بن المتوكل رضى الله عنه قال حدثنا عبدالله بن جعفر الحميرى قال حدثنا احمد بن محمد بن عيسى عن الحسن بن محبوب عن جميل بن صالح عن محمد بن مروان قال سمعت ابا عبدالله عليه السلام يقول كان رسول الله صلى الله عليه و آله يصوم حتى يقال لا يفطر و يفطر حتى يقال لا يصوم ثم صام يوما و افطر يوما و افطر يوما ثم صام الاثنين و الخميس ثم ال من ذلك اى صيام ثلاثه ايام فى الشهر خميس فى اول الشهر و اربعاء فى وسط الشهر و خميس فى آخر الشهر و كان يقول ذاك صوم الدهر و قد كان ابى عليه السلام يقول ما من احد ابغض الى من رجل يقال له كان رسول الله صلى الله عليه و آله يفعل كذا و كذا فيقول لا يعذبنى الله على ان اجتهد فى الصلاه كانه يرى ان رسول الله صلى الله عليه و آله ترك شيئا من الفضل عجزا عنه. ترجمه : راوى مى گويد: شنيدم كه امام صادق عليه السلام فرمودند: روش رسول خدا صلى الله عليه و آله اين بود كه آنقدر روزه مى گرفت كه مى گفتند هيچ گاه روزه اش را ترك نخواهد كرد. و آنقد روزه نمى گرفت كه مى گفتند ديگر روزه ((مستحبى )) نخواهد گرفت. پس از مدتى روش خود را تغيير داد و دوشنبه و پنج شنبه (هر هفته ) را روز ه مى گرفت . پس از مدتى باز هم روش ‍ خود را تغيير داد و سه روز را در ماه روزه مى گرفت. پنج شنبه اول ماه ، چهارشنبه وسط ماه ، و پنج شنبه آخر ماه و مى فرمودند: اين ، روزه روزگار است و پدرم عليه السلام مى فرمودند: هيچ كس نزد من مغبوضتر از كسى نيست كه به او بگويند رسول خدا صلى الله عليه و آله چنين و چنان مى كرد و او بگويد: خدا مرا بخاطر كوشش و جديتى كه در نماز دارم عذاب نكند، كه گويا فكر مى كن رسول خدا كار خيرى را از روى ناتوانى ترك كرده است . 📗 پاداش و مجازات، ترجمه کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق عليه الرحمه. ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔸✨🔹 🔸 حدیث دوم؛ صوم دهر و بهذاالاسناد عن الحسين بن سعيد عن الحسن بن على عن ابن بكير عن زراره قال قلت لابى عبدالله عليه السلام بما جرت السنه من الصوم فقال ثلاثه ايام فى كل شهر الخميس فى العشر الاول و الاربعاء فى العشر الثانى و الخميس فى العشر الاخر قال قلت هذا جميع ما جرت به السنه فى الصوم قال نعم . ترجمه : راوى مى گويد از امام صادق عليه السلام پرسيدم سنت در روزه چگونه است؟ فرمودند: سه روز در هر ماه : پنج شنبه در دهه اول، چهارشنبه در دهه دوم. و پنج شنبه در دهه آخر. عرض كردم : اين تمام سنت در مورد روزه است ؟ فرمودند: بله. 📗 پاداش و مجازات، ترجمه کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق عليه الرحمه. ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔹✨🔸 🔸حديث سوم؛ روزه دهر حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنا الحسين بن الحسن بن ابان عن الحسين بن سعيد عن محمد بن ابى عمير عن حماد عن الحلبى عن ابى عبدالله عليه السلام قال قال امير المومنين عليه السلام صيام شهر الصبر و ثلاثه آيايم فى كل شهر يذهبن ببلابل الصدور و صيام ثلاثه ايام فى كل شهر صيام الدهر ان الله عزوجل يقول فى كتابه "من جاء بالحسنه فله عشر امثالها." ترجمه : امام صادق عليه السلام نقل مى نمايند كه امير المومنين عليه السلام فرمودند: روزه ماه صبر (ماه رمضان ) و سه روز در هر ماه وسوسه سينه ها را از بين مى برد و روزه سه روز در هر ماه روزه روزگار است . زيرا همانا خداى عزوجل در تابش مى فرمايند: "كسى كه حسنه اى انجام دهد، پاداشى ده برابر آن خواهد داشت." 📗 پاداش و مجازات، ترجمه کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق عليه الرحمه. ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔹✨🔸 🔹حديث چهارم؛ صوم دهر و بهذاالاسناد عن الحسين بن سعيدعن النضر بن سويد عن هشام بن سالم عن الاحول عمن ذكره عن ابى عبدالله عليه السلام ان رسول الله صلى الله عليه و آله سئل عن صوم خميسين بينهما اربعاء فقال اما الخميس فيوم تعرض فيه الاعمال واما الاربعاء فيوم خلقت فيه النار و اما الصوم فجنه . ترجمه : امام صادق عليه السلام نقل مى نمايد كه از رسول خدا صلى الله عليه و آله درباره مناسبت روزه دو پنج شنبه كه چهارشنبه بين آنها باشد پرسيدند. (آن حضرت صلى الله عليه و آله در جواب ) فرمودند: باين جهت پنج شنبه كه در آن اعمال عرضه مى شود و اما چهارشنبه ، باين جهت كه در اين روز جهنم آفريده شد و اما روزه جهنم آفريده شد. و اما روزه، باين جهت كه سپرى در برابر آتش است . 📗 پاداش و مجازات، ترجمه کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق عليه الرحمه. ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔹✨🔸 🔸 استحباب سه روز روزه در هر ماه و اما سنت دوم رسول اکرم، صلی الله علیه و آله، که عبارت است از سه روز روزه در هر ماه، پس اخبار کثیره که بالغ بر چهل حدیث می شود در فضل آن وارد است. و در کیفیت آن بین علمای اعلام خلاف است. آنچه مشهورو بین آنها و موافق با اخبار کثیره است و عمل رسول خدا، صلی الله علیه و آله، در آخر عمر و ائمه هدی بر آن بوده آن است که آن سه روز پنجشنبه اول، که روز عرض اعمال است؛ و چهارشنبه اول دهه دوم، که روز نحس مستمر و روز نزول عذاب است؛ و پنجشنبه آخر از دهه آخر، که نیز روز عرض اعمال است، می باشد. و در روایتی وارد است که بر امم سابقه هر وقت عذاب نازل می شد در یکی از این ایام نازل می شد؛ پس رسول اکرم، صلی الله علیه و آله، در این ایام مخوفه روزه گرفت. و در حدیث است که صوم این سه روز معادل با صوم دهر است. و تعلیل فرموده اند در بعضی روایات به آیه شریفه «من جاء بالحسنه فله عشر المثالها»¹ (۱) هر کس کاری نیکو بیاورد او را ده برابر آن پاداش خواهد بود (انعام/۱۶۰) 📕 چهل حدیث، ص ۴۷۸ ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔸✨🔹 🔹 روزه‌ی مستحبی که قضا دارد و ترکش صدقه استحباب روزه در سه روز از ماه، مورد تاکید قرار گرفته و معادل «صوم الدهر» معرفی شده است، و این غیر از آن «صوم الدهر» است که شامل روزه‌های حرام بوده از حرمت آن سخن می‌رود. در تحریرالوسیله درباره روزه سه روز در ماه و کیفیت آن آمده است: «فالمؤکّد منه (الصوم المندوب) افراد: منها: صوم ثلاثة ایّام من کلّ شهر. و افضل کیفیّتها: اوّل خمیس منه، و آخر خمیس منه، و اوّل اربعاء فی العشر الثانی.»¹³ پس روزه سه روز در هر ماه مورد تاکید است و افضل کیفیت آن، پنجشنبه اوّل و چهارشنبه اوّل دهه دوم و پنجشنبه آخر از دهه آخر است؛ صاحب عروه در خصوص روزه این سه روز می‌نویسد: «ومن ترکه یستحبّ له قضاؤه، ومع العجز عن صومه - لکبر ونحوه - یستحبّ ان یتصدّق عن کلّ یوم بمدّ من طعام او بدرهم.»¹⁴ پس استحباب قضاء آن و استحباب صدقه دادن یک مد طعام به‌ازای هر روز برای شخص عاجز، مؤید اهمیت آن است. _______________ ۱۳. موسوعة الامام الخمینی، ج۲۲، تحریرالوسیلة، ج۱، ص۳۱۹، کتاب الصوم، امّا المندوب‌ منه‌. ۱۴. موسوعة الامام الخمینی، ج۲۴، العروة الوثقی مع تعالیق الامام الخمینی، ج۱، ص۷۰. ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
✨🔹✨🔸 دستورالعمل سلوکی؛ روزه سنت(صوم دهر) پنجمین دستور از ۲۵ دستور عمومی سلوکی مرحوم فیض کاشانی در : "محافظت بر صوم سنت‌ كه سه روز معهود است از هر ماهى كه‌ معادل صوم دهر است، چنانكه بى‌عذرى ترك نكند و اگر ترك كند قضا كند يا به مدّى از طعام تصدق نمايد." 📕 ده رساله، ص: ۸۰رساله «زاد السالك‌» اثر مرحوم فیض کاشانی درباره دستورات عمومی سلوک ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
بسم الله الرحمن الرحیم با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و ، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴ مهر ۱۴۰۰ ┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅ @maktab_allah ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅