eitaa logo
🇮🇷 مکتب سلیمانی 🇯🇴
59 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.3هزار ویدیو
47 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 کسانی که در تهران سوار مترو شده اند. ایستگاهی است به نام "جوانمرد قصاب" جوانمرد قصاب را بیشتر بشناسید👇 قصابی که به معنای واقعی مرد بود و ملقب شد به جوانمرد قصاب 💐 عبدالحسین کیانی از نظر انسانی و اخلاقی فرد ممتازی بود و خود را مطیع دستگاه سیدالشهدا علیه السلام دانسته و واقعا زیبا امتحان خود را پس داد همیشه با وضو می رفت مغازه. هر گاه از او می پرسند: « عبدالحسین! چه خبر از وضع بازار؟ کسب و کار چطوره؟» او فقط می گفت الحمدلله … ما از خدا راضی هستیم، او از ما راضی باشد… »‌ همیشه بیشتر از وزنه ای که توی کفه ترازو بود گوشت می گذاشت، و می داد دست مشتری. همیشه کفه گوشت به کفه آن طرفی می چربید .‌ هیچ کس کفه های ترازوی عبدالحسین را مساوی ندیده بود. همیشه سمت گوشت سنگین تر بود هیچ وقت کسی نمیدید عبدالحسین پولی را که از مشتری هایش می گیرد، بشمارد. پول را که می گیرد، بدون اینکه حتی نگاهش کند، می انداخت توی دخل. این عادت همیشگی اش بود.‌ اگر مشتری مبلغ ناچیزی گوشت می خواست عبدالحسین دریغ نمی کرد. می گفت: «برای هر مقدار پول، سنگ ترازویی هست» و البته همه می دانند که او همیشه بیشتر از حق مشتری گوشت می گذاشت توی ترازو. اصلاً گاهی اوقات که مشتری را می شناسد، نمی گذارد مشتری مبلغی را که گوشت می خواهد به زبان بیاورد. مقداری گوشت می پیچد توی کاغذ و می داد دستش.‌ مشتری هایش را می شناخت. آنهایی که وضع مادی خوبی نداشتند یا حدس می زند که نیازمند باشند یا اینکه عائله سنگینی دارند را دو برابر پولشان گوشت می داد. اصلاً گوشت را نمی گذاشت توی ترازو که طرف متوجه بشود داستان چیست. ‌ گاهی اوقات برای اینکه بقیه مشتری ها متوجه نشوند، وانمود می کند که پول گرفته است. گاهی هم پول را می گیرد و کنار گوشت، توی روزنامه، دوباره برمیگرداند به مشتری. گاهی هم پول را می گرفت و دستش را می برد سمت دخل و دوباره همان پول را می دهد دست مشتری و می گوید:«بفرما. مابقی پولت را بگیر». می خواست عزت نفس مشتری های نیازمندش را نشکند. عبدالحسین سال های سال اینگونه رفتار کرد.‌ فردی یکی دوبار از رو به روی مغازه رد می شود که عبدالحسین صدایش می زند و می گوید: «تو گوشت می خوای اما پول نداری و خدا به دلت انداخته که این مغازه نسیه هم گوشت می ده… مرد انگار که کسی حرف دلش را زده باشد، گره های پیشانی اش باز می شود و می گوید: «خدا خیرت بدهد یک ماهه گوشت نخوردیم. میشه نیم کیلو گوشت بدی و این انگشتر عقیق رو هم بزاری گرو بمونه تا پولشو بدم؟» عبدالحسین بدون اینکه او را بشناسد، تکه ی بزرگی گوشت می پیچد توی کاغذ و انگشتر را هم می گذارد توی دست مرد. «اینو بزار دستت، برا نماز ثواب داره. هر وقت داشتی، پولشو بده»‌ مرد لبخند زنان گوشت را می گیرد و می رود. عبدالحسین زیر لب می گوید: ‌«خدایا! امیدوارم که هیچ وقت برا دادن پول گوشت نیاد، اینطوری گفتم فکر نکنه بهش صدقه دادم و خجالت بکشد»‌.‌‌ او فردی وارسته بود و خوب بلد بود در عاشقی قمار کند پیرزنی می آید درب مغازه و صدا می زند: «عبدالحسین! مادر! این گوشت رو از فلانی خریدم، گوشت خوبی بهم داده؟» عبدالحسین گوشت را ورانداز می کند. یک تکه گوشت از لاشه آویزان در مغازه جدا می کند و می گذارد روی گوشت پیرزن و می گوید:« آره مادر! حالا دیگه گوشت خوبی شد». عادت همیشگی عبدالحسین همین است. هم دل مشتری را نمی ‌ شکند و هم دروغ نمی گوید. تازه این بماند که عصبانی شود و بگوید چرا از من خرید نکردی؟ معمولاً با گفتن نام قصاب، تصویر یک آدم خشن در ذهن ها نقش می بندد. اما عبدالحسین تنها جایی خشمگین می شد که برای خدا بود همسر رئیس شهربانی آمده بود داخل مغازه اش و می گوید: «از این گوشت به من بده». عبدالحسین می گوید:«برو بیرون! مثل بقیه، سرنوبت… می گوید: «من زن رئیس شهربانی ام» و عبدالحسین که به معنای واقعی بجز خدا از هیچ کس نمی ترسد، پاسخ می دهد: «زن رئیس شهربانی باش. تو هم مثل بقیه.»‌ چند لحظه بعد دو مأمور شهربانی برای بردن عبدالحسین می آیند درب مغازه. او با مأمورها نمی رود ومی گوید: برید. کارم تموم شد، خودم میام.» کارش تمام می شود و می رود پیش رئیس شهربانی و می گوید: تو پشت میزت نشستی، برا قانون. منم تو مغازم برا قانون. اگه قرار به بی قانونیه، من از تو بهتر بلدم.» این را می گوید و از شهربانی می زند بیرون ایشان چهل و سه بهار را گذراند و در نهایت ۱۲ گلوله او را به وادی موعود رهسپار کرد و به دیار معشوق شتافت و شهید شد روحش شاد 🌺 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ •┈••✾♥🍃🌼🍃♥✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 مکتب سلیمانی 🇯🇴
قیام مسجد گوهرشاد چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ https://www.yjc.ir/fa/news/6595102/%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%
🌹🌹 قیام مسجد گوهرشاد چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ کانال ریحانه وابسته به دفتر رهبری با انتشار مطلبی به بیان کلی واقعه‌ی مسجد گوهرشاد پرداخت. به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیست و یکم تیرماه در خاطر مردم ایران یادآور حادثه تلخ و ناگواری است، روزی که در آن دژخیمان حکومت جلاد پهلوی شمار زیادی از مردم مسلمان کشورمان را که به اعتراض علیه فرمان کشف حجاب از سوی رضاشاه مخلوع، در مسجد گوهرشاد مشهد برخاسته بودند به گلوله بستند و عده فراوانی در این هجوم وحشیانه‌‌ی جنود و مزدوران رژیم فاسد طاغوت به فیض شهادت نائل شدند. به همین مناسبت در تقویم کشورمان 21 تیرماه به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است. امروز 21 تیرماه  و مصادف با روز حجاب و عفاف است. به همین مناسبت کانال ریحانه که یکی از کانالهای وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای است به بیان این واقعه پرداخته است که در ادامه متن منتشره را مشاهده میکنید. قیام مسجد گوهرشاد چرا و چگونه اتفاق افتاد؟ ۲۱ تیرماه؛ سالروزقیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب واقعه مسجد گوهرشاد تجمع مردم مشهد در تیر ماه ۱۳۱۴ در اعتراض به قانون تغییر لباس بود که توسط نیروهای رضاخان سرکوب شد. :fist:️ علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن کشف حجاب و کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی (در پی اعتراض به قوانین تغییر لباس) بود. در ۲۰ تیرماه، درگیری اولیه در مسجد گوهرشاد باعث کشته شدن ۲۰ نفر شد. پس از آن بر تعداد متحصنین افزوده شد و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد و اطراف آن گرد آمدند.  فردای آن روز در ۲۱ تیرماه و پس از آنکه تلاش نظامیان برای متفرق کردن جمعیت با مقاومت مردم رو به رو شد، راههای ورود و خروج به مسجد گوهرشاد بسته و دستور شلیک صادر شد. بدین ترتیب این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔹با ناامیدی گفت: تو محله ی ما، من که ام خیلی احساس غریبی می‌کنم، نگاه تحقیر آمیزی بهم می‌کنن، امر به معروف هم که می‌کنم برخوردای بدی ازشون می‌بینم ... انگار مُهر به قلبشون زدن، حرف حق رو نه تنها گوش نمیدن که انکار هم می‌کنن ...😔 🔸گفتم: یه چیزی خوندم که خیلی به دلم نشسته، شاید برای تو هم امیدبخش باشه و اون جمله اینه 👇 «باد با شمع های خاموش کاری ندارد، اگر بر تو سخت می‌گذرد، بدان که روشنی»✨ 🔶مطمئن باش همین روشنی، جایی و زمانی که در تاریکی قرار می‌گیری و هیچ یاوری نداری، به کمکت میاد و همراهت می‌مونه ... لبخند زد، انگار دیگه ناامید نبود ...☺️ 💞🌹💞🌹💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلااااام میدونید داشتم فکر میکردم🤔 چقدر این کانال طرفدار داره
یکی میگفت الهی گاهی نگاهی من میگویم الهی،تو همیشه نگاهی تویی که بر همه چیز آگاهی و امید آن دارم که از گناهان ما بکاهی ای کسی که در بلندترین جایگاهی 🌻بسم الله الرحمن الرحیم🌻
من در سبد صبح ، سلامی دارم با تابش خورشید ، پیامی دارم از هستی عشـق ، هستم پا برجا با عشق خداوند ، دوامی دارم سلام دوستان خوبم✋ صبحتون بخیر و شاد🌸
🌐💠⚜⚜💠🌐 🔻یک ‌بشارتِ زیبا به مومنان🔻 ⁉️دیگران بخاطر مسخره‌ات میکنن؟ ⁉️وقتی سرت میکنی، دوستات مسخره‌ات می‌کنند و بهت میگن اُمُّل؟ ⁉️وقتی جلوی دوستات میخونی مسخره‌ات می‌کنند و بهت تیکه می‌ندازن؟ ⁉️چون با دوست نیستی، دیگران مسخره‌ات می‌کنند که چه آدم گیجی هستی؟ ⁉️وقتی یه بهت پیشنهاد میشه، و تو به خاطر خدا ردش میکنی، اطرافیان مسخره‌ات میکنن که آدم زرنگی نیستی؟ 🙂 ناراحت نباش. هزینه داره.👌 ☝️ این شیوه‌ی افراد بی‌ایمان و ضعیف‌الایمانه، که چشم ندارند افراد با رو ببینند، و اونها رو می‌کنند:👇 🕋 زُیِّنَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا اَلْحَیٰاةُ اَلدُّنْیٰا وَ یَسْخَرُونَ مِنَ اَلَّذِینَ آمَنُوا (بقره/۲۱۲) 💢 زندگی برای زینت داده شده است، از این رو را مسخره می‌کنند. ☝️ دنباله‌ی آیه می‌فرماید، قیامت معلوم میشه که همین که می‌شدند، چه مقامی دارند:👇 🕋 وَ اَلَّذِینَ اِتَّقَوْا فَوْقَهُمْ یَوْمَ اَلْقِیٰامَة (بقره/۲۱۲) 💢 در حالی که اهل در قیامت بالاتر از آنان هستند. ولی یه شرط داره: ✍ برتری در قیامت، مخصوص مؤمنانی است که این زخم زبانها رو در دنیا تحمّل کنند، و پیشه کنند. ☝️ در پایانِ آیه به می‌فرماید، اگر شما به این زخم زبانها اعتنا نکنید، خدا علاوه بر اینکه در قیامت مقامِ شما رو بالا میبره، بی‌حساب هم بهتون میبخشه:👇 🕋 وَ اَللهُ یَرْزُقُ مَنْ یَشٰاءُ بِغَیْرِ حِسٰابٍ (بقره/۲۱۲) 💢 و خداوند به هر کس که بخواهد، روزیِ بیشمار مرحمت می‌کند. ☝️ خلاصه اینکه برادرم! خواهرم! از این مسخره کردنها ناراحت نشو. به کارِ درستِ خودت با قوّت 💪 ادامه بده. همین میشه سکّوی پرتابت در قیامت. خیالت راحت باشه.. قیامت خدا همه‌شون رو مسخره میکنه:😊👇 🕋 سَخِرَ اَللهُ مِنْهُمْ وَ لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ (توبه/۷۹) 💢 خدا آنها را مسخره می‌کند، و کیفر مسخره‌کنندگان را به آنها می‌دهد، و برای آنان عذاب دردناکی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
animation.gif
1.26M
مهربانان امروز و هر روزتون گلباران صبحتان پراز محبت الهی سهم امروزتان شادی سهم زندگیتون عشق سهم قلبتون مهربانی سهم چشمتون زیبایی و سهم عمرتون عزت باشه چهارشنبه تون زیبا و در پناه خدا 💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷خادم الشهدا 🌷 ‌ خـــواهـــر من یادت بماند ؛ چــاڋرت فقط برای رضاے اوست و لا غیر… اگـــــر چـــــآڋرے ڪـه به سر اندآختــه اے،خُـدآیۍات نمۍ ڪنــد ؛ نیــّتت رآ اصلاح ڪن
🔺اولین زن محجبه داور در المپیک ۲۰۲۰ 🔹براساس اعلام فدراسیون جهانی سیمین رضایی به عنوان اولین داور محجبه موفق به کسب امتیاز لازم برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ شد تا با حفظ حجاب در این میدان حضور یابد.
🔰 مساله و خلاء نگاه و 💢 خیلی است که مساله را به مساله ای فردی و صرفا به عنوان مانعی برای محرک های در جامعه تقلیل دهیم. وجه و حجاب در اغلب تحلیل هایی که نسبت به این موضوع وجود دارد ؛ نایده گرفته می شود. 💢 امروز اگر شما بخواهید تصویری را نمایش دهید که مفهوم را به بیننده خود منتقل کند، هیچ تصویری آشکارگی یک زن محجبه را برای انتقال این مفهوم به بیننده ندارد. یعنی جنبه و پیدا می کند. به خاطر همین اهمیت هویتی است که حجاب در طول تاریخ استعمار کشورهای اسلامی یکی از خطوط مقدم استعمارگران ؛ و کشف حجاب به عنوان نشانه ای از و بی دفاعی در برابر سیستم مهاجم بوده است. 💢 در کتاب ؛که تحلیل انقلاب الجزایر است،در مورد سیاست استعمارگران فرانسوی تعبیر «رویای رام کردن جامعه الجزایری توسط زنان » را به کار می برد و به شکل مفصل توضیح می دهد که چطور فرانسوی ها از طریق و روش های دیگر سعی در از بین بردن این ویژگی در زنان الجزایری داشتند و بالعکس زنان الجزایری از حجاب به عنوان نیرویی برای مقابله با استفاده می کردند. 💢 فانون در کتابش می گوید «پس از دیدن هر زن کشفِ حجاب کرده امیدهای حمله ور شدن اشغالگران ده برابر می گردید . هر زن کشف حجاب کرده نشانه یک و متلاشی در جامعه الجزایر بود . هر چادری که برداشته می شد به این معنا بود که الجزایر آغاز به انکار وجود خویشتن کرده است و خود را به مکتب ارباب تسلیم نموده است. یعنی مساله حجاب در تاریخ انقلاب کاملا جنبه و دارد. 💢 متاسفانه مشاهده می کنیم در میان طیفی از افراد مذهبی و انقلابی و بعضا ؛ نیز نوعی از شکل گرفته است که با تقلیل حجاب به مساله ای خرد و فردی ذیل ساختن دوگانه هایی بین یا با آن، به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند. 💢البته تا آن جایی که مساله این عزیزان فقط در روش برخورد باشد ما نیز در برخی موارد با آن ها همراه هستیم ولی غالبا به همین جا ختم نمی شود و از اساس منکر اهمیت مساله و حیا و عفت و جنبه های و آن می شوند. 💢آن روحانی ای که فرموده اند در طول تاریخ ؛ بی حجابی و هیچ وقت به اسلام ضربه نزده است، اگر تاریخ را مطالعه می کردند متوجه می شدند که در و اتفاقا حجاب و حیا و عفت خط مقدم مبارزه با بوده است یا حداقل در این مساله تأمل می کردند که چرا در سه کشور ، و پس از حاکم شدن عناصر استعمار نو یعنی رضاخان، اتاتورک و امان الله خان اولین پروژه مشترک از جامعه از طریق بوده است. 💢نگاه این طیف اغلب ناشی از نادیده انگاشتن جنبه های و حجاب و تقلیل سطحی نگرانه آن به عنوان مساله ای فردی و ابزاری برای جلوگیری از در جامعه است. 💢 طیفی هم وجود دارد که نگاهشان ناشی از سیاست زدگی و تعریف امر فرهنگی ذیل سیاست است و چون فکر می کنند، شکست هایشان در عرصه سیاسی ناشی از مسائلی مانند الزامی بودن رعایت حجاب و به طور کلی عدم پذیرش ولنگاری در حوزه فرهنگ است، به عقب نشینی از امر حیا و عفت به عنوان ابزار کسب قدرت می نگرند. این ها متوجه نیستند که برای استعمار، و روسری صرفا به عنوان سنگر اول و یک نماد در جنگ فرهنگی مطرح است که فتح سایر را تسهیل می کند. 💢 اگر در فرانسه را از حضور در مدارس منع می کنند یا برای مساله ای خرد مثل ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی در سواحل در پارلمان قانونگذاری می کنند، این مساله ناشی از این است که فرانسوی ها بر خلاف ی حاکم بر این طیف از مذهبی ها به اهمیت و حجاب و این که می تواند هویت جامعه فرانسه را به چالش بکشد، پی برده اند.
🍃🌼🌺🍃🌼🌼🍃🌺🌼🍃 لطفا دوستانتان را به کانال سمیه های زمان دعوت کنید سمیه های زمان https://eitaa.com/somayehayezaman 🍃🌼🌺🍃🌼🌼🍃🌺🌼🍃
💠نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است برای اینکه زنان، بانوان علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعال در همه ابعاد هستند قشرهای فعال را در دامن خودشان تربیت می کنند.انبیا می خواستند بانوان قشری باشند که همه آنها تربیت کنند جامعه را و شیرزنان و شیرمردانی به جامعه تقدیم کنند. #امام_خمینی 📚صحیفه نور، جلد ١۴،صفحه ١٣١
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا