eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
219 دنبال‌کننده
765 عکس
269 ویدیو
37 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 🔷یک دلیل بیشتر رنج کشیدن پیامبر صلّی الله عليه و آله و سلّم در مسیر گسترش توحید آن است که آن حضرت در جامعه و قومی مبعوث شدند که بسیار و غرق در (در ابعاد مختلف) بودند👈 ازاینرو، ایشان درد و رنج و محنت بسیاری کشیدند تا توحید را برای آن مردم تقریباً بدون هیچگونه فرهنگ مترقی رواج دهند؛ 🍂البته، این وضعیّت، یعنی حکومت جاهلیّت فقط در عربستان نبود، بلکه مناطق دیگر جهان آن عصر هم هر یک به نوعی گرفتار آن بودند. 📌جهت تفصیل، ر.ش: - فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام، جعفر ، ص9-25؛ - تاریخ تحلیلی اسلام، سیّد جعفر ، فصل اوّل؛ - جهان در عصر ؛ محمدجواد و اکبر ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛ - جهان در عصر بعثت؛ سیّد حسین فلاح زاده؛ و دیگر کتب تاریخ اسلام. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 امیرالمؤمنین، حضرت علی عليه السّلام هم وضع جاهلی آن عصر را اینگونه توصیف میکنند: 🌱إنَّ اللهَ بَعَثَ مُحَمَّداً نَذِيراً لِلْعَالَمِينَ وَ أَمِيناً عَلَى التَّنْزِيلِ خداوند، محمّد را بيم دهنده عالميان و امين بر قرآن برانگيخت، ▪️و أَنْتُمْ مَعْشَرَ الْعَرَبِ عَلَى شَرِّ دِينٍ وَ فِي شَرِّ دَارٍ و شما ملّت عرب در آنوقت داراى بدترين دين، و در بدترين خانه بوديد ▪️منِيخُونَ بَيْنَ حِجَارَةٍ خُشْنٍ وَ حَيَّاتٍ صُمٍّ منزلتان در ميان سنگهاى سخت، و در بين مارهاى زهردار بود، ▪️تشْرَبُونَ الْكَدِرَ وَ تَأْكُلُونَ الْجَشِبَ آب تيره مى‏نوشيديد، غذاى خشن مى‏خورديد، ▪️و تَسْفِكُونَ دِمَاءَكُمْ وَ تَقْطَعُونَ أَرْحَامَكُمْ خون يكديگر را مى‏ريختيد و قطع رحم مى‏كرديد، ▪️الْأَصْنَامُ فِيكُمْ مَنْصُوبَةٌ وَ الْآثَامُ بِكُمْ مَعْصُوبَة بتان در ميان شما نصب شده و گناهان به شما بسته بود. (صُبحي صالح)، ص68، خطبه26 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 💠 آن حضرت (ع) در سخن دیگری، وضعیت جاهلی جهان عصر را چنین وصف میکنند: 🌿أرْسَلَهُ عَلَى حِينِ‏ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ‏ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ‏ پيامبر را در زمانى فرستاد كه رشته رسالت منقطع، و خواب غفلت ملّتها طولانى ▪️و اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ و فتنه‏ها جدّى، و امور حيات از هم گسيخته ▪️و تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ و آتش جنگها شعله‏ور بود ▪️و الدُّنْيَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ نور دنيا در كسوف، و دنيا با ظهور چهره فريبنده در حال خودنمايى 🍂 علَى حِينِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِيَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا برگهاى درخت زندگى زرد، نوميدى از بارور شدن شجره حيات بر دلها چيره ▪️و [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَائِهَا و آب زندگى فروكش كرده بود ▪️قدْ دَرَسَتْ مَنَارُ الْهُدَى وَ ظَهَرَتْ أَعْلَامُ الرَّدَى زمانى كه نشانه‏هاى هدايت كهنه، علائم گمراهى نمايان بود ▪️فهِيَ مُتَجَهِّمَةٌ لِأَهْلِهَا عَابِسَةٌ فِي وَجْهِ طَالِبِهَا دنيا به اهلش روى زشت نموده، و نسبت به خواهنده‏اش عبوس بود ▪️ثمَرُهَا الْفِتْنَةُ وَ طَعَامُهَا الْجِيفَةُ ميوه‏اش فتنه، غذايش مردار ▪️و شِعَارُهَا الْخَوْفُ وَ دِثَارُهَا السَّيْفُ... جامه زيرش ترس، و جامه رويش شمشير بود ، ص121-122، خطبه89 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 🔷🔷 وجه و دلیل دوم برای رنج کشیدن بیشتر پیامبر (ص) در بسط توحید، عمیقتر از وجه اول است و آن اینکه: 💠 آن حضرت، بیشتر از همه، دغدغه بسط و گسترش توحید را داشتند؛ زیرا بیشتر از همه میدانستند و میدیدند که 🌿«توحید، درمان همه دردهای دنیوی و اخروی و راه دو سرایی و کمال نهایی او است» 👈ازاینرو، پیامبر ص از اینکه دیگران از نعمت عظیم و زندگی توحیدی برخوردار نباشند یا بیشترین بهره های ممکن را از آن نبرند، غصه میخوردند تا آنجا که به تعبیر الهی: ❗️ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى‏؛ طه:2 را بر تو فرونفرستادیم که به زحمت بیفتی! ❗️فلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَديثِ أَسَفاً؛ کهف:6 پس، شاید تو خودت را از اندوه و تأسف بر آثار (و اعمال) آنان بکشی اگر به این سخن ایمان نیاورند! ❗️لعَلَّكَ‏ باخِعٌ نَفْسَكَ أَلاَّ يَكُونُوا مُؤْمِنينَ؛ شعراء:3 شاید تو خودت را به کشتن بدهی بخاطر اینکه مؤمن نیستند! ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 🔷🔷🔷 وجه و دلیل سوم برای رنج کشیدن بیشتر پیامبر (ص) در بسط توحید، عمیقتر از دو وجه قبلی است و آن اینکه: 💠 انشاءالله در هفته آینده، به بیان وجه سوم پرداخته خواهد شد...😊 البته، در جلسه نهم به آن پرداخته شده است. 🔴 👈 پست 🎧 🔵 مرتبط به تا از جلد دوم 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌹🌹🌷🌹🌷 ⚠️⚠️⚠️ آیا هیچ برنامه ای برای شناخت ، و نشده دارید؟ 🎯🎯🎯 آیا می دانید با مطالعه روشمند ، می توان به بیش از 30 هدف مهم رسید؟ ✅ هدف کانال زیر، آشنایی عمیقتر با برای بسط و ترویج آن در ابعاد مختلف زندگی است👇👇 🔵 کانال «» در آیینه «» 🔵 🔆 طرح 🔆 📌📌📌برای اطلاع از جزئیات بیشتر، در کانال عضو شوید 👇🏻👇🏽👇 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 و درباره ✅📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد آن مطالعه شود (درصورتیکه به تازگی به کانال پیوسته اید). 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، براساس سیر تاریخی و مجلدات و هفتگی (انتهای هر یک یا دو هفته) بارگذاری می شود. حجم مطالب برای یک هفته کفایت میکند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 📌 انشاءالله، هفته آینده، به ادامه توضیحات مرتبط با پرداخته خواهد شد. توضیحات مرتبط تا ، از گذشت. 🔴 ظاهرا فایلهای صوتی یا متنی ابتدای کانال دانلود نمیشوند. در صورت نیاز، از طریق مدیر کانال، پیگیری شود. ✅ در صورت احساس نسبت به ، می توانید از پست قبلی (یا دیگر پستهای کانال) برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 📆دوم فروردین 1342 ه.ش؛ سالروز هجوم مأموران رژیم به مدرسه مبارکه تا هوای صاف را بال و پر کرکس گرفت آسمان از چشم ما خورشید خود را پس گرفت... من ز پا افتادن گل‌خانه‌ها را دیده‌ام بال سوزن‌خوردۀ پروانه‌ها را دیده‌ام… 🔷 جهت دیدن مطالب مرتبط، ر.ش: 👈 👈پستهای تا و تا و 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 📆دوم فروردین 1342 ه.ش؛ سالروز هجوم مأموران رژیم به مدرسه مبارکه 💠 خاطراتی از درباره هجوم رژیم سفاک به مدرسه ره 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚❤️💚 🌿 امام درباره ، موعود علیه السلام 💠 آفتاب نيمه‏شب‏ اى خوب‏رُخ كه پرده‏نشينى و بى‏حجاب اى صد هزار جلوه‏گر و باز در نقاب‏ اى آفتاب نيمه‏شب اى ماه نيمروز اى نجم دوربين كه نه ماهى نه آفتاب‏ كيهان طلايه‏دارت و خورشيد سايه‏ات گيسوى حور خيمه ناز تو را، طناب‏ جانهاى قُدسيان همه در حسرتت بسوز دلهاى حوريان همه در فُرقتت كباب‏ انموذَج جمالى و اسطوره جلال درياى بى‏كرانى و عالم همه سراب‏ آيا شود كه نيم‏نظر سوى ما كُنى تا پر گشوده، كوچ نماييم از اين قباب‏ اى جلوه‏ات جمالْ‏دهِ هرچه خوب‏رو اى غمزه‏ات هلاكْ‏كُنِ هرچه شيخ و شاب‏ چشم خراب دوست، خرابم نموده است آبادى دو كَوْن‏ به قُربانِ اين خراب‏ ، ص47 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 💠 امام در توصيف بهاران و مدح ، عليه السّلام 📌سروده شده در ایّامی که بسان این روزگار، و قرین و همراه شده بودند... مژده فروردين ز نو بنمود گيتى را مُسخّر جيشش از مغرب زمين بگرفت تا مشرق سراسر … قُدسيان را نيز در لاهوت، جشنى شادى‏افزاست چون‏كه اين نوروز با ميلاد مهدى توأمان شد مصدرِ هر هشت گردون مبدأ هر هفت اختر خالق هر شش جهت، نور دل هر پنج مصدر والى هر چارعنصر حكمران هر سه دختر پادشاه هر دوعالم، حُجّتِ يكتاى اكبر ... مُصطفى سيرت، على فر، فاطمه عصمت حسن‏خو هم حُسين قدرت، على زهد و مُحمّد علمِ مَهرُو شاه جعفر فيض و كاظِم حلم و هشتم قبله گيسو هم تقى تقوا، نقى بخشايش و هم عسكرى مو مهدى قائم كه در وى جمع، اوصاف شهان شد پادشاه عسكرى طلعت، نقى حشمت تقى فر بوالحسن فرمان و موسى قُدرت و تقدير جعفر علم باقر، زهد سجّاد و حُسينى تاج و افسر مجتبى حلم و رضيّه عفّت و صولت چو حيدر مُصطفى اوصاف و مجلاى خداوند جهان شد جلوه ذاتش به قدرتْ تالىِ فيض مُقدّس فيض بى‏حدش به بخشش، ثانىِ مجلاى اقدس‏ نورش از «كُن» كرد بر پا هشت گردون مقرنس نطق من هرجا چو شمشير است و در وصف شه، اخرس‏ [لال] ... دست تقديرش به نيرو جلوه عقل مُجرّد آينه انوار داور، مظهر اوصافِ احمد حكم و فرمانش محكّم، امر و گفتارش مُسدّد در خصايلْ ثانى اثْنَيْنِ ابوالقاسم مُحمّد (ص) آنكه از «يزدان خدا» بر جُمله پيدا و نهان شد روزگارش گرچه از پيشينيان بودى مؤخّر ليک از آدم بُدى فرمانْش تا عيسى مُقرّر از فراز توده غبراء تا گردون اخضر وز طرازِ قبّه ناسوت تا لاهوت، يكسر بنده فرمانبرش گرديد و عبدِ آستان شد پادشاها كار اسلام است و اسلامى پريشان در چنين عيدى كه بايد هركسى باشد غزلخوان‏ بنگرم از هر طرف هر بيدلى سر در گريبان خسروا از جاى برخيز و مدد كن اهل ايمان‏ ... ، ص271 به بعد 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا