eitaa logo
مکتب
42 دنبال‌کننده
88 عکس
57 ویدیو
28 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸«امام، بنیان‌گذار یک است. 🔹ملّت ایران این مکتب را، این راه را، این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد؛ ▫️ادامه‌ی این راه بستگی دارد به اینکه این ، درست شناخته بشود؛ بدون اینکه امام را درست بشناسیم - به‌معنای شناخت - این نقشه‌ی راه، شناخته نخواهد شد.» 📚(14/ 03/ 1394) بيانات در مراسم بيست و ششمين سالروز رحلت حضرت امام خمينى رحمهالله 1- شاخصه های مکتبی که امام بنیانگذار آن بود چیست؟ 2- فهم این مکتب چگونه و با چه روشی میسر خواهد بود؟ 3- چگونه میتوان در این نقشه راه ترسیم شده حرکت کرد و الزامات این مسیر چیست؟ 4- جایگاه رهبر معظم انقلاب در این میان چیست؟ @maktabenghelab
«دنياى اروپا، دنياى مسلّط امروز كه عمدتاً همان دنياى غرب و مَن تَبَعش هستند، مهمترين خلأ را دارند و آن، خلاءِ يك فكر، يك انديشهى راهنما و به اصطلاحِ متداول، يك ايدئولوژى است كه متّكى به يك فكر صحيح و يك تلقّى درست از عالَمِ وجود باشد. مهمترين خلاءِ آنها نداشتن اين است؛ لذا مرتّب سعى ميكنند ايدئولوژىهاى دروغى، درست و تزريق كنند. يك علّت عمدهاى كه از اين انقلاب ميترسند، همين است كه اين انقلاب، يك تفكّرِ صحيحِ درستِ تعريف شدهى متّكى بر يك جهانبينى صحيح و يك تلقّىِ مستدل و متين از آفرينش عالم دارد.» بیانات در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان بسیجی طرح ولایت 13/6/137
1.docx
24.6K
صحيفه امام، ج8، ص: 433 سخنرانى [در جمع اساتيد دانشگاه تهران (تفاوت دانشگاه غربى و دانشگاه اسلامى)] زمان: بعد از ظهر 13 تير 1358/ 9 شعبان 1399 مكان: قم موضوع: تفاوت دانشگاه غربى و دانشگاه اسلامى حضار: استادان دانشگاه تهران
آلوده 🔹یکی از نتایج جُبن و ضعف نفس، و نسبت به غیر است. 🔸 این، از رذایل اخلاقی محسوب می شود و علمای اخلاق آن را نتیجۀ جُبن و ضعف نفس می شمارند. گاهی گفته می شود که اگر این حالت در انسان باشد، کشف از کثیفی و خُبث انسان می کند؛ یعنی چنین روحی، یک است. 🔸 معنای سوءظنّ این است که انسان با کوچکترین خاطرۀ بدی که در ارتباط با غیر به ذهنش بیاید، آن را در حدّ گمان بپذیرد و آثارش را بر او مترتّب کند. 🔺مثلاً به کسی برخورد می کند و عملی از او می بیند یا حرفی از او می شنود، بعد در ذهنش وارد می شود که او از این عمل یا حرف، هدف گیریِ بدی کرده بود. وقتی این به ذهن وارد می شود، روی آن کار می کند. گفتیم خطورات این گونه است که اوّل می آید و آن موقعی که انسان روی آن کار کند، ثبت و ضبط می شود. اگر کار نکند ردّ می شود. گاهی انسان طوری روی خطورات خود کار می کند که آن را به حدّ گمان می رساند؛ یعنی چه؟ یعنی خطوراتی که وارد ذهن انسان می شود، ابتدا احتمال است. احتمال؛ یعنی به پنجاه درصد نمی رسد، چون پنجاه درصد شکّ است. اگر انسان پیوسته روی آن کار کند و آن پنجاه درصد را هم ردّ کند، به حدّ گمان خواهد رسید. گمان؛ یعنی شصت درصد، هفتاد درصد، هشتاد درصد. بعد وقتی به حدّ گمان رسید، اگر آثار این گمان را هم مترتّب کند، به این حالت سوءظنّ گفته می شود. حاج آقا مجتبی تهرانی
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هشدار شهید بهشتی به دروغ گویان و سیاست بازان در جمهوری اسلامی!روزی همین نوجوان ها و جوان ها خواهند فهمید که بهشون دروغ گفتید و بر شما لعن و نفرین خواهند فرستاد
⭕️هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند..." (جلد ۵ صحیفه نور صفحه ۴۰۹) #امام_خمینی
💢وقتی ما می‌گوييم انقلاب اسلامی هدف‌اش تمدن نوين اسلامی است، يعنی نبايد آن‌را به يك پديده سياسی تقليل دهيم. انقلاب اسلامی سعی كرد حيات و زندگی را عوض كند. ما نخواستيم فقط يك جامعه انقلابی درست كنيم، بلكه می‌خواستيم يك پديده‌ای ايجاد شود كه دنيا را فرا بگيرد كه البته شرط‌اش تشكيل دولت اسلامی و جامعه اسلامی است. (بیانات در دیدار با جمعی از تمدن‌پژوهان / 11 بهمن 1397)
امیرالمومنین علی علیه السلام: 🔶🔹إذَا احتَجتَ إِلَى المَشوَرَةِ فى أَمرٍ قَد طَرَأَ عَلَیکَ، فَاستَبدِهِ بِبِدایَةِ الشُّبّانِ، فَإِنَّهُم أَحَدُّ أَذهانا وَأَسرَعُ حَدسا، ثُمَّ رُدَّهُ بَعدَ ذلِکَ إلى رَىِ الکُهولِ وَالشُیوخِ لِیَستَعقِبوهُ وَیُحسِنُوا، الاِختیارَ لَهُ فَإِنَّ تَجرِبَتَهُم أَکثَرُ؛ 🔷🔸هنگامى که در پیش آمدى احتیاج به مشورت داشتى ابتدا به مراجعه نما زیرا که آنان ذهنى تیزتر و حدسى سریع تر دارند سپس (نتیجه) آن را به نظر و برسان تا پیگیرى نموده، عاقبت آن را بسنجند و راه بهتر را انتخاب کنند زیرا تجربه آنان بیشتر است. شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج20، ص337، ح866
🔴 تمدّن، متّکی به فرهنگ است... پایه اصلی فرهنگ و تمدن، فکر و اندیشه و جهان بینی است 🔴 ✴️ خیلی مهم است؛ هویّت‌سازی برای انسانها در یک جامعه خیلی مهم است؛ [انسانها باید] احساس هویّت کنند. ⭕️ هویّت انسان به او است، به او است، به او است. تمدّن، متّکی به فرهنگ است؛ اگر فرهنگ قوی و غنی وجود نداشته باشد، تمدّن به معنای مصطلح و رایجِ خودش به وجود نمی‌آید. ❓ فرهنگ چیست؟ مجموعه‌ی عناصر سازنده‌ی و انسان؛ این فرهنگ است. ❓ این از کجا ناشی میشود؟ فرهنگ به نوبه‌ی خود متّکی است به ، و ؛ [یعنی] نوع تلقّی انسان و مجموعه‌ی انسانی از جهان و عالم وجود و هستی و آفرینش و مانند اینها؛ این است که است و است. 🎙 ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
👌 مبنا تقواست؛ 💬 ما نباید نگاه کنیم که دیگری چه میکند؛ ببینیم که ما چه کار باید بکنیم. از اول انقلاب هم ما همیشه همین طور فکر میکردیم. ما میگفتیم که دستور کار خود را از دیگری که به اعتقاد ما خوب عمل نمیکند، نمیگیریم. ما دستور کارمان را از عقیده و تشخیص خودمان میگیریم. ما باید خوب و ملایم و دینی و تقوایی عمل کنیم. واقعاً «أسّس علی التّقوی» باشد. مبنا و ملاکِ کار تقوا باشد. اگر ما فرضاً یک وقت دیدیم که در جامعه، نفر دیگری بر مبنای تقوا عمل نمیکند، نگوییم که پس او چرا عمل نمیکند. حالا او عمل نکند. عمل نکردن او بر تقوا، موجب این نمیشود که ما هم بر تقوا عمل نکنیم. ما باید بر اساس تقوا عمل کنیم. ۱۳۶۸/۱۰/۱۲
هدایت شده از صفری
13920530000478.mp3
27.19M
صوت پیش رو مربوط به سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) پس از اعتراضات طلاب به برگزاری کنفرانس برلین است. https://eitaa.com/maktabenghelab