eitaa logo
مبانی مقابله باسیستم درمان مدرن
13 دنبال‌کننده
4 عکس
6 ویدیو
1 فایل
در این کانال به آسیب های سیستم درمانی مدرن به سلامت و سرمایه های مردم میپردازم
مشاهده در ایتا
دانلود
عرض سلام و احترام خدمت مخاطبین گرامی هدف از راه اندازی این کانال بیان حقایقی از آسیب های جبران ناپذیر سیستم درمانی مدرن بر سلامت و اقتصاد مردم است امیدوارم بتوانم از این طریق در راه آگاهی مردم گام موثری بردارم✅
🚨آیا میدانید هرگاه تاجران بیماری ( دکترها) اعتصاب کنند و دست از کار خود بکشند آمار مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش میابد❗️❗️❗️
🚩در سیستم درمانی مدرن ترکیبی از جهل ونادانی،خود عالم پنداری ، تعصب بیجا ، شیادی، به همراه اعتماد نابجای مردم به پزشک نماها باعث شده است بیش از آنکه بیماران را مداوا کند آنها را قربانی کنند😔
⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ ⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ با احتیاط حرکت کنید دکترها در حال پارو کردن پول هستند❗️ قیمت یک دوز رمدسیویر در بازار سیاه ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان اسفند ۹۹، حریرچی: رمدسیویر «داروی» ابولا بود اما یک جوّی ایجاد شد (بخوانید ایجاد کردیم) که در ایران همه برای کووید از آن استفاده کنند؛ در حالیکه پشت آن کارتل‌های دارویی هستند‌! ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، دکتر هاشمیان فوق‌ تخصص آی‌.سی‌.یو: تزریق رمدسیویر موجب تب‌ولرز، مشکلات کبدی، کلیوی، اختلال فشارخون و ضربان قلب می‌شود. ۱۷مرداد، شریفی‌مقدم دبیرکل خانه‌ پرستاری کشور: رمدسیویر برای کرونا اثر ندارد اما پزشکان برای بیماران تجویز می‌کنند! ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، رئیس سازمان غذاو دارو: تجویز رمدسیویر نسبت به خرداد تا آخر مرداد ۸ برابر می‌شود! ترس بیجای مردم + اعتماد بیجا به دکترها(جاهلان تجارت پیشه)+پول پرستی دکترها= وضع موجود @maktabetebIRIS
نقدی برروش برخورد فعالان مکتب طب ایرانی اسلامی با مخالفان بی منطق و متعصبین سیستم درمان رایج: در گفتار منتقدین همواره شاهد رد کلی طب سنتی و بعضا تمسخر و انگ زدن به این مکتب طبی هستیم اما دوستان در جواب بر وجود طب سنتی در کنار سیستم درمانی مدرن اصرار دارند اما از نگاه کلان با توجه به شعار اساسی اسلام لا اله الا الله برای رسیدن به توحید ناب اول باید اله های مادی را کنار زد اگر از سطح اختلافات وحدت شکن طب سنتی و طب اسلامی فراتر رویم و به گفته رهبر فرزانه در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی بصورت منسجم در پی ایجاد "مکتب طبی ایرانی اسلامی" باشیم با توجه به منشا اصلی نظام هلث(health) موجود که بر گرفته از فلسفه تثلیثی یونان باستان است میبایست با حذف این سیستم مادی گرا و پر خسارت برای مردم ، شاهد رشد و شکوفایی مکتب طبی ای حکمت گرا و خادم به حال خلق الله باشیم ان شاالله ✍عبدالحکیم
سه سوال در مورد تهدید سیستم درمانی مدرن سوال اول : تهدید سیستم درمانی مدرن⚠️ برای سلامت مردم چیست؟ با توجه به گسترش روز افزون سیستم درمانی مدرن طی ۱۲۰ سال گذشته در بین مردم هر روز شاهد افزایش قابل توجه بیماریهای مختلف از جمله مشکلات قلبی دیابت و سرطان بوده ایم در حالی که در قرون گذشته در نبود سیستم درمانی مدرن مردم طول عمر بیشتری داشتند و در دوران حیات خود از سلامت و نشاط بیشتری بهره میبردند . با توجه به رابطه نزدیک سلامت مردم با سیستم درمانی به این نتیجه میرسیم که با گسترش سیستم درمانی مدرن مردم بیش از گذشته بیمار می شوند.
سوال دوم : چرا سیستم درمانی مدرن سلامت مردم را تهدید می کند؟ با توجه به وجود نگاه اقتصادی در سیستم درمانی مدرن ، مردم منبع در آمد این سیستم محسوب می شوند و بصورت منطقی هر چه مردم بیشتر به سیستم درمانی مراجعه کنند درآمد سیستم درمانی افزایش می یابد به همین دلیل سیستم درمانی مدرن به گونه ای عمل می کند که مردم بیشتر بیمار شوند ویا احساس بیماری کنند و با وجود این شرایط سلامت مردم مورد تهدید قرار گرفته است
سوال سوم: سیستم درمانی مدرن چگونه مردم را بیمار می کند؟ بر اساس اصول علم صحت و تندرستی ، مهمترین عامل تندرستی تغذیه ی صحیح و پرهیز از مصرف غذاهای یبماری زا است و اگر پزشک قبل از اصلاح تغدیه بیمار برای او دارو تجویز کند نه تنها به بهبود بیمار کمک نمیکند بلکه باعث وخیم تر شدن حال بیمار میشود اما در سیستم درمانی مدرن بی توجه به اصول اولیه تندرستی همواره به دارو درمانی تکیه می شود که این روش مانع بهبود بیماران میگردد. از سوی دیگر عوارض دارو های شیمیایی خود باعث بروز مشکلات جدید علاوه بر مشکل اولیه میگردد
🚩 تبیین یک اشتباه: متاسفانه بیشتر مردم فکر میکنند سیستم درمانی مدرن حاصل ارتقا و پیشرفت تجارب اطبا بزرگ پیشین است در حالی که بررسی تاریخ طب نشان می دهد سیستم درمانی مدرن در زمینه اصول صحت، تندرستی و درمان از مسیر درست منحرف شده است
تاجران بیماری: افرادی که از راه بیمارتر شدن مردم به کسب درآمد مشغولند تاجران بیماری نامیده میشوند👌 @maktabetebIRIS
پزشک یا دکتر؟ دکتری که با اصول صحت و تندرستی آشنا نیست و نسبت به درد و رنج بیمار بی تفاوت است و به بیمار به چشم مشتری و منبع درآمد نگاه میکند پزشک نیست👌 @maktabetebIRIS
🚨متاسفانه اکثر قربانیان سیستم درمانی مدرن قبل از آنکه بفهمند این سیستم چه لطماتی به آنها زده است به علت عوارض درمانی جان خود را از دست میدهند @maktabetebIRIS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه نزدیک به مرگ خانم لودمیلای روسی درباره سقط جنین. ایشون چندین بار سقط جنین در زندگیش انجام داده بود که در تجربه ای که داشتن صحنه‌هایی رو میبینن با انتشار این مطلب مردم را نسبت به جنایات سیستم درمانی مدرن آگاه کنید @maktabetebIRIS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 *آنسوی چهرهُ مرضیه وحید دستجردی *رد پای دو زن در کشتار بی رحمانه هزاران جنین توسط مافیای غربالگری** مجری و هدایت کننده: اشرف سماوات، رئیس اداره ژنتیک وزارت بهداشت روحانی حامی و تقویت کننده: مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت احمدی نژاد😡🤔
تاجران بیماری: افرادی که از راه بیمارتر شدن مردم به کسب درآمد مشغولند تاجران بیماری نامیده میشوند👌 @maktabetebIRIS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ گوینده خبر برای رونق کسب کار بیمارستانها # تجارت_ بیماری
🚨آیا میدانید هرگاه تاجران بیماری ( دکترها) اعتصاب کنند و دست از کار خود بکشند آمار مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش میابد❗️❗️❗️
🚩در سیستم درمانی مدرن ترکیبی از جهل ونادانی،خود عالم پنداری ، تعصب بیجا ، شیادی، به همراه اعتماد نابجای مردم به "پزشک نما"ها باعث شده است بیش از آنکه بیماران را مداوا کند آنها را قربانی کنند😔 @maktabetebIRIS
👆👆👆👆👆👆👆👆 حقاً باید او را (عباس میرزا) حتی بیش از ناصر الدین شاه موجب نفوذ پزشکی غرب در ایران دانست عباس میرزا مورد حمایت تام انگلیس ها بود.... بخشی از کتاب تاریخ پزشکی ایران نوشته سیریل الگود مامور سفارت انگلیس
🔰 الگوی مواجهه با پدیده‌های تمدنی، ازجمله کرونا - ۱ 💬 آیت‌الله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی: 🔹 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده ‌است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و به‌دنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند و منتظر به نتیجه‌رسیدنش بودند. جمع‌های فعال آتش‌به‌اختیار، محصول همان برنامه‌ریزی است و امیدواریم کار انقلاب با این‌ها جلو برود. 🔹 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدم‌های اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، به‌خصوص در مواجهه با مدرن چه باید کرد. 🔹 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت است؛ یعنی حادثه‌ای سیاسی یا حادثه‌ای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد می‌کنند و بعد می‌خواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نه‌تنها نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم. امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت می‌فرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین می‌کنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند. پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفت‌های جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.] 🔹 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (). اما در یک قدم قبل‌تر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کرده‌اند، باید توجه داشته ‌باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه می‌توان بحث کرد: ۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که می‌خواهید حکمش را بیان کنید. ۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبت‌هایش را ببینید و حکم بدهید. ۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید. 🔹 ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئله‌ها و حوادث مواجه می‌شویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیده‌ای در حوزه سلامت، ما آن را به‌عنوان یک موضوع در نظر می‌گیریم و با آن مواجه می‌شویم و سعی می‌کنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمی‌بینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمی‌بینیم [و فارغ از اینها حکم می‌دهیم.] این‌هم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از این‌که رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم می‌کنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمی‌گیریم]. استاد ما _ خدا رحمتش کند _ می‌فرمود که برای این مداد، سه لایه حکم می‌توانید بدهید؛ یکی این‌که این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا می‌توانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این می‌شود احکام این موضوع. اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبت‌ها و نظام اولویت‌ها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این‌ حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراین‌باره نظر می‌دهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این‌ موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یک‌موقعی با چکش روی سنگ می‌نوشتند، کم‌کم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا می‌گویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینه‌ها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم. این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد می‌شود. ادامه دارد... @mirbaqeri_ir