🔖 میگم... حالا که حمله شد، معنیش اینه که رئیسجمهور به رهبر و فرماندهان نظامی «اجازه» داد که حمله صورت بگیره؟!... 🤔
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
28.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 امام آمد وسط میدان
✊ نقطه اوج و تمامکننده میدان، مردم هستند
✊ حماسه تاریخی باید رقم بخورد
🎙 حجتالاسلام #محمد_امیری_طیبی
#رسالات
❇️@Resaalat1542
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
هدایت شده از اخبار سوریه
اما در تصویر بعدی شاهد آن هستیم که یکی از موشکها سقف شلتر را سوراخ و وارد آن شده است. این دقت اصابت بسیار مهم است، کما اینکه در تصویر پیشین هم دقتها خیلی خیلی عالی بودند. نکته مهم آن استکه ایران توانسته از فاصلهای دور پرتابههایی را شلیک کند که در میان پدافند سنگین و چند لایه ناتو و رژیم عبور کرده وبا موفقیت به زمن اصابت کنند. این موضوع وقتی مهم میشود که برای زدن یک پایگاه به جای اختصاص 30 موشک، شما قرار است 200 موشک شلیک کنید و البته از کلاهکهای سنگینتر و قویتر هم بهره بگیرید.
بر اساس تصاویر متعددی که منتشر شده، همه پرتابهها در پایگاه فرود آمدهاند که بخشی از آنها به منطقه باز اصابت کرده، اما بخش بزرگتری (دو سوم از آنها) به شلترها، ساختمانها، سایهبانهای جنگندهها و برخی تاسیسات دیگر اصابت مستقیم داشته است. همانگونه که در بالا گفته شد، مهم و مبنا، اصابت و عبور از سامانه چند لایه پدافندی است که امریکا و ناتو برای رژیم تدارک دیده بودند و فکر میکردند که هیچ سلاحی توان نفوذ از این لایهها را ندارد.
@SyrianKhabar
هدایت شده از امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
📌 وحدت با کدام تفکر و فلسفه؟
بزرگترین پرسشی که بعد از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب میبایست مطرح شود این است:
❇️ با کدام فکر و فلسفه میتوان بنیانهای نظری و معرفتی ایجاد #امت_اسلامی را فراهم کرد؟
این پرسش اصلی به پرسشهای فرعی ذیل قابل تحقیق و بررسی است:
✔️کدام فکر و فلسفه و چگونه میتواند میان هویت ملی و هویت اسلامی ملل مسلمان جمع سالم کند؟
✔️ کدام فکر و فلسفه و چگونه میتواند میان دانشها و میراث علمی و فرهنگی ملل و مذاهب اسلامی ارتباط برقرار کند و باب گفتگو و بحث سازنده را باز کند؟
✔️ کدام فکر و فلسفه و چگونه میتواند بنیاد فرهنگ اسلامی را فراتر از دعواهای مذهبی، کشف و به عنوان نرمافزار جوامع اسلامی صورت بندی کند؟
✔️ کدام فکر و فلسفه و چگونه میتواند فقاهت اسلامی را به یک الگوی راهبردی و برنامه زندگی و تمدنی امت اسلامی تبدیل کند و جوامع اسلامی را به تعاون بر خیر و تقوا و مقاومت در برابر جبهه استکبار دعوت کند؟
#فلسفه_وحدت
#فلسفه_امت
#فلسفه_وفاق
#وحدت
#وحدت_اسلامی
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/2093
❇️ تأمّلی در معنای «جهانبینی»
✍️ علیرضا ملااحمدی
🔹 «جهانبینی (Weltanschauung)» اصطلاحی فلسفی است که ریشه در سنت #ایدئالیسم_آلمانی دارد و نخستینبار در قرن نوزدهم توسط #کانت در کتاب «نقد قوّۀ حکم» استفاده شد. برای فهم بهتر معنای این اصطلاح ابتدا باید نگرش معرفتی ایدئالیسم را بشناسیم:
🔸 طبق این نگرش که بهلحاظ تاریخی و معرفتی پایۀ فلسفۀ مدرن غربی است، در فرایندِ «شناخت»، این ذهن انسان است که محوریّت و فاعلیّت اصلی را دارد و به واقعیّت، ساختار و معنا میبخشد. بدین معنا که ما به شناختِ مستقیم جهان «همانگونه که واقعاً هست» هیچ راهی نداریم؛ بلکه ذهن با ساختارهای خودش، تجربهمان از جهان را برایمان ترجمه میکند. در این نگاه «جهان» چیزی نیست جز «مفاهیمِ ساخته و پرداختۀ ذهن ما».
🔹 این نگرش در مقابل سنّت فلسفی «رئالیسم» شکل گرفته که نقش ذهن انسان را نه «خلق» بلکه «کشف» جهان واقع میداند و نگرش غالب در فلسفههای پیشامدرن از جمله مبنای پذیرفتهشده از سوی فیلسوفان مسلمان است.
📍در ایدئالیسم، جهان نه چیزی مستقل و جدا از ذهن، بلکه عبارتست از همان چیزی که توسط ذهن تفسیر و ساخته میشود. از این رو، جهانبینی آن «چارچوبِ صرفاً ذهنی» است که تجربه و تفسیر واقعیت را ممکن میسازد.
▪️ در نگاه #کانت جهانبینی صرفاً یک ساختار ذهنی است که فرایند شناخت در آن شکل میگیرد. #فیشته همین نگرش را ادامه داد و «من» را محورِ جهانبینی قرار داد و توضیح داد که جهان صرفاً نتیجهٔ کنشهای آگاهانهٔ ماست، نه یک واقعیت مستقل که خارج از ذهن وجود دارد. به عبارت دیگر، جهانبینی برای فیشته با خودآگاهی و آفرینش مستمرّ واقعیّت از سوی ذهن گره خورده است.
▪️ #هگل نیز در امتداد همین رویکرد توضیح داد که جهانبینی یک مرحله از دیالکتیکِ آگاهی است؛ و از آنجا که آگاهی روَندی تاریخمند دارد، لذا هیچ جهانبینیِ معیار و ثابتی وجود ندارد، بلکه جهانبینیها در یک فرآیند تاریخی تغییر میکنند و به سطوح بالاتر نزدیک میشوند. در نگاه او جهانبینیهای مختلف تنها نمودهایی از مراحل مختلفِ آگاهی انسان هستند.
▪️در دوران معاصر این اصطلاح بیشتر در آن معنایی استفاده میشود که #دیلتای مطرح کرد. او که در امتداد سنّت ایدئالیسم میاندیشد، همین نگرشِ نسبی به جهانبینی را تعمیق بخشید و توضیح داد هر دورهی تاریخی یک جهانبینی خاص را تولید میکند که نتیجهی تعاملِ فرهنگ، تجربه و آگاهی تاریخی است. در واقع «تاریخ انسان» عبارت است از رشتهای از جهانبینیهای مختلف که هر یک وابسته به شرایط خاص زمانی و مکانی هستند و نه یک هدف غاییِ مشخص.
🔹 در فضای فکری ایران ظاهراً #شریعتی نخستین کسی بود که این اصطلاح را وارد کرد و به دلیل بیاطلاعی از مبنای ایدئالیستیاش، مورد توجّه و استقبال اندیشمندان بزرگی چون #شهید_مطهری هم قرار گرفت.
✅ آن معنایی که شهید مطهّری (ره) و دیگر اندیشمندانِ اصیل مسلمان جهانبینی را در آن قصد کردهاند، همان چیزی است که در سنّت فلسفیِ خودمان با عنوان «حکمت نظری» از آن یاد شده است. بنابراین بهتر است ما نیز به همان اصطلاح اصیل خودمان بازگردیم.
@Maktabkhaaneh
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ سالیانی دراز، سنگِ «ولایت» را برائتیهای ضدّوحدت به سینه زدند. اما در نهایت، این اُخوّتیهای طرفدار وحدت بودند که بیش از هر زمانی در دوران غیبت، پرچم عزّت و شرافتِ تشیّع و ولایت اهلبیت علیهمالسلام را بالا بردهاند.
@Maktabkhaaneh
فیلم لحظات آخر مبارزهی فرمانده #یحیی_سنوار مرا یاد سکانس پایانی مبارزهی #مختار انداخت. همینقدر باشکوه...
اصلاً این قاعدهی دنیاست:
صهیونِ کثیف، همان نیمبند عقل معاشی که دارد هم، بر اثر غرور زایل میشود؛ در نتیجه با فیلمی که خودش منتشر میکند، چهرهی پرشکوه و مجاهد و قهرمانِ دشمنش را به جهانیان نشان میدهد و خودش را رسوا میکند.
﴿و الله خیر الماکرین﴾
@Maktabkhaaneh
#معرفی_کتاب
🔰 «فمینیسم و حکمت متعالیه»
◀️ با محوریّت مسئله «عدالت جنسیتی»
📍نویسنده سعی کرده از مبانی حکمت متعالیه برای پاسخ به این مسئله استفاده کند. فارغ از میزان موفّقیّت کتاب در فاصلهگرفتن از وجوه انتزاعی و طرح ابعاد انضامیترِ مسئله، اصل ایده به عنوان یک آغاز امیدوارکننده است.
📝 مباحث این کتاب در چهار فصل نگاشته شده است و هر فصل آن مواجههای انتقادی با دیدگاههای رایج فمینیستی دارد. فصل نخست «چیستی عدالت جنسیتی» را کاویده و میکوشد تا معنای صحیحی از آن را ارائه نماید. فصل دوم تا چهارم کتاب نیز به ترتیب به مبانی «معرفتشناسی»، «خداشناسی» و «انسانشناسی» پرداخته است و در هر یک از این مبانی، ضمن ارائه گزارشی از دیدگاههای فمینیستی، به نقد و بررسی آنها با تکیه بر مبانی حکمت متعالیه پرداخته است.
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از حدیث سهر
🔶 این شما و این متاع ما
🔹استاد حسن رمضانی:
علامه حسن زاده آملی (ره) می فرمود: با علامه طباطبایی (ره) می رفتیم تا به نزدیک منزلشان رسیدیم. ایشان کلید را از جیب مبارکشان در آوردند تا در را باز کنند در همین حال به من رو کردند و فرمودند: آقا ما هر چه داریم از سر سفره آخوند داریم. این حرفها را این علوم و این معارف را آخوند به ما یاد داد. صدرالمتألهین ما را با این متاع آشنا کرد و بعد هم از زبان آخوند خطاب به مخالفان فرمودند: ما زحمت کشیدیم و این متاع را در اختیار شما قرار دادیم. شما به ما فحش دادید و سنگ زدید و اهانت کردید، ولی ما کارمان را کرده و وظیفه خود را انجام دادیم و این متاع را در اختیار شما قرار دادیم، این شما و این متاع ما!
(حدیث سهر، ص۱۵۵)
#علامه_طباطبائی
حدیث سهر (بیانات و خاطرات استاد حسن رمضانی)
@hadisesahar
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️بلاگر آمریکایی از شوکی که در شهادت #یحیی_سنوار با آن مواجه شده میگوید: «دیگر چه دروغهایی به ما گفتهاند؟»
✍️ تعلیقه:
یکی از نکات پرتکرار آیتالله جوادی آملی این بود که با اشاره به آیه شریفه ﴿لِلّه جُنودُ السّماوات و الأرض﴾ و بیان اینکه حتی اعضاء و جوارح ما هم
سپاهیان خدا هستند، میگفتند چهبسیار که خداوند با دست خود آدم رسوایش میکند!
📍حالا مظاهر قدرتش را نظاره کن که چطور به دست خودشان میلیاردها کار رسانهایشان پودر شده است!
🖌تحلیل:
پروپاگاندای صهیونیسم در وسط جنگ دو چیز را همیشه پنهان میکند؛ یکی جنایات و قتلعام توسط خودش و دیگری دلاوری و شهامت نیروهای مقاومت در مقابل ظلم. کتمان دومی چه بسا خطرناکتر از اولی باشد چرا که تمام خشم برخاسته از مواجه شدن با ستم را سرکوب میکند و سودای مبارزه را در روان انسان میخشکاند.
آن چه در روزهای گذشته از ژنرال فلسطین، فرمانده یحیی دیدیم و شنیدیم، همان چیزی بود که این پروپاگاندا را به دست خودش مستهلک کرد. بلاگر آمریکایی، حیرتی را توصیف میکند که با دیدن فرمانده در میدان دچار آن شده و دیگر به هر چیزی که از رسانههای جریان اصلی شنیده، شک کرده است. (سیمافکر)
@Maktabkhaaneh