eitaa logo
مکتب الزهرا(س)تویسرکان
132 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3هزار ویدیو
19 فایل
هیئت فرهنگی مذهبی مکتب الزهرا(س)مسجد حضرت خلیل الرحمن(ع)تویسرکان بانظرات،انتقادات و پیشنهادات خود، ما را در راه خدمت هر چه بیشتر و بهتر به مسیر قرآن و اهل بیت(ع)یاری کنید.التماس دعای فرج پایگاه اینترنتی : maktabozahratoy.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴دانشگاه علوم پزشکی ایران در صدر دانشگاه‌های جهان 🔹‌دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه‌بندی بین‌المللی ۲۰۲۲ تایمز در شاخص "سلامت و رفاه به مردم" موفق به کسب رتبه اول بین ۱۱۰۱ دانشگاه از ۹۶ کشور دنیا شد @maktabozahratoy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم رب الوفاء، از مسلم نامه ای به زاده ی مرتضی آقا سلامٌ علیک، اما بعد از سلام، جانم فدای شما ای نامه که میروی به سوی حسین از جانب من ببوس روی حسین کاشکی میشد که نامه ام، پیک رهایی باشه وقتی رسید به دستت، هنوز یه راهی باشه کاشکی میشد ببینی، الان کجای کارم شبیه یک غریبه، تو کوچه ها آواره ام اینجا دلی نمونده، همه شبیه سنگ اند به جز من و پسرهات، همه تو فکر جنگ اند یه حرفایی شنیدم، که تو خبر نداری کاشکی میشد حسین جان، دختراتو نیاری از قول من به عباس، بگو که ای علمدار تا میتونی سر راه، مشک اضافی بردار اونم باید بدونه، دشمنا بی شمارن حتی برا یه دونه، شیش ماهه نقشه دارن @maktabozahratoy_ir
✍ و قفسی است نَفْس... برای روحی که تا بی‌نهایت میلِ پرواز دارد! هر یک بار که قربانی‌ا‌ش می‌کنی؛ یک قدم به رهایی از این قفس نزدیک خواهی شد! و هر بار به قدرِ قربانی‌اَت، سهمی از طعم رهایی را خواهی چشید! 🌟 عید قربان مبارک باشد؛ بر تمامی آنان که اهلِ رفت‌وآمدِ مداوم در قربانگاهِ وجودند! @maktabozahratoy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨اجرای "سلام فرمانده" در استرالیا 🔻دهه نودی‌های سیدنی استرالیا هم به جمع سلام‌کنندگان بر مهدی موعود (عج) پیوستند و سرود را با هم زمزمه کردند @maktabozahratoy_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اکولایزر انقلاب اسلامی و حاکمیت الله حجت‌الاسلام مهدوی ارفع @maktabozahratoy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسين است ديگر عالم همه، به دور او ميگردند دردانه خلقت است و ميوه ى دل حضرت مادر... چه رسد به ما كه محبتش از آغاز خلقت با گِلمان سرشته شده در عيد قربان، بايد قربان آلِ على شد عيد قربان كه سهل است؛ هر لحظه از زندگى: جان به قربان اباعبدالله @maktabozahratoy_ir
. عصمت السادات محتشمی‌پور (فرزند دیگر مرحوم محمود محتشمی‌پور از یاران امام خمینی) از رفتارها و مواضع خواهرش (همسر تاجزاده) اعلام برائت کرد و بیعت مجدد خودش با مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را اعلام و عمل به توصیه‌های پدرش را یادآور شد. تاریخ انقلاب اسلامی از جنس چنین دوگانه‌هایی کم ندارد، فرزندان ، آیت الله جنتی، مرحوم آیت الله خزعلی، مرحوم آیت الله محمدی گیلانی و ... @maktabozahratoy_ir
🌹کشتار فجیع مدافعان حجاب! 🗓۲۱تیر قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب (روز عفاف و حجاب) @maktabozahratoy_ir
🌹تیرماه ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مشهد، بدستور صدها نفر بخاطر اعتراض به کشته شدند. 🗓 بیست و یکم تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز «حجاب و عفاف» @maktabozahratoy_ir
«قاتلُ الاَبطال» همان کُشنده پهلوانان و «قامِعُ الاَحزاب» درهم کوبنده‌ی حزب‌ها شُهرت است که همواره یاور نَبِّی‌خُدا بود @maktabozahratoy_ir
🔴واکنش سردار شکارچی به اظهارت ضد ایرانی رئیس جمهور امریکا ؛ یاد خیس شدن شلوار نظامیان‌تان در خلیج فارس بیفتید! 🔹سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، درپی ادعای مضحک جوبایدن در استفاده از گزینه «توسل به زور» علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده رئیس جمهور مفلوک امریکا و نخست وزیر درمانده رژیم جعلی صهیونیستی از عبارت «توسل به زور» را به حساب جنگ روانی، توهم و خواب آلودگی مسبوق به سابقه آنان می‌گذاریم. 🔹تاوان استفاده از کلمه توسل به زور علیه ایران اسلامی را هم خواهند داد. 🔹سخنگوی نیرو‌های مسلح همچنین عملیات روانی، دوشیدن بیشتر گاوشیرده و غارت بیشتر نفت رایگان، دلداری و روحیه دادن به رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در منطقه، را از جمله دلایل اظهارات ضد ایرانی مقامات امریکایی برشمرد. @maktabozahratoy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ عید غدیر بر همه شیعیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام مبارک باد. @maktabozahratoy_ir
نقد: ۱. اتفاقی که افتاده، "نهی از منکر" نام دارد، نه "رویارویی"! روایت تخریبی از "فعل ارزشی" نسازید! ۲. این کار "بنام دین" نبود، بلکه "خود دین"، تصریح میکند که اولا حجاب، ضروری است و ثانیا باید نهی از منکر کرد! ۳. "کشف حجاب" را "کم حجابی" نام نگذارید! ۴. دغدغه ما، "جامعه سازی اسلامی" است، نه "دوگانه سازی". ۵. دیگری حجاب در جامعه ایران، یعنی بی حجابها، آنقدر "اندک" هستند که قدرت ایجاد شکاف اجتماعی را ندارند. تصویرسازی مبالغه آمیز از این اقلیت محض، شرط صداقت نیست. ۶. اگر شما که "جامه پیامبر" بر تن دارید، جانب "دین پیامبر" را بگیرید - نه اینکه در "میانه" بنشینید و "بیطرف" باشید - نه فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجابها مجبور به تغییر پوشش خواهند شد. مساله اصلی، سوگیری تشدیدکننده طیف شماست. ۷. "فاجعه" از زمانی شکل گرفت که در "دولت اصلاحات"، سیاست تساهل و تسامح (تلرانس) مستقر شد و "اباحیگری در جامعه" تشویق شد. ۸. منطق جوان مومن حزب اللهی، "گفتن" و "بازگفتن" و "روشنگری" و "جهاد تبیین" است، نه "درگیری"! آنکه "الفاظ رکیک" گفت و "کتک کاری" کرد، عمله مصی اصلاحطلب بود! جای جلاد و شهید را عوض نکنید! @maktabozahratoy_ir
نقد: ۱. این مراسم، "فاکتوری" نبود!!! به چشم خودمان دیدیم "مردم"، موکب‌دار بودند. همانند مراسم اربعین. همان مردمی که شعلۀ عشق "حسین" را در دل دارند، هویّت جمعی‌شان با عشق "علی" نیز آمیخته است. جیب مردم ایران برای اهل بیت، همواره گشوده بوده است؛ مفتخرانه و مشتاقانه. ۲. "همه" هم بودند؛ "چادری" و "شُل‌حجاب". برآیندی از واقعیّت جامعۀ ایران. بدون دستکاری و تحریف. برخی از خانم‌ها، بخشی از موهای‌شان پیدا بود، امّا عمق دل‌شان و ستون باورشان، اندک فاصله‌ای با محبّت علی نداشت. در همه، مودّت و عشق و شیدایی، نمایان و حس‌کردنی بود. ۳. افزون بر این، جمعیت مستقر، "ایستا" نبودند؛ "می‌آمدند" و "می‌رفتند". نباید "چرخۀ تکرارشوندۀ جمعیّت" را نادیده گرفت. به تعبیر مولانا، "جوی آب" و "ماه"، همان بود که بود، امّا "آب"، آبِ دیگری بود. این سیل خروشان و روان، "نوبه‌نو" می‌شد در خویش نیز، در حرکت و صیرورت بود. ۴. به هر حال باید احمدی‌نژادی‌های پشیمان‌شده و از راه برگشته، طوری بنویسند که زخمی بر قلب انقلاب بنشانند؛ آن هم با تحریف. آن‌که در پی زخم‌نشاندن است را با حقیقت چه کار؟! ۵. آب به آسیاب "دشمن" نریزید! حرف "دشمن" را تکرار نکنید! وگرنه به تعبیر رهبر انقلاب، چه بدانید و چه بدانید، به دشمن خدمت کرده‌اید! @maktabozahratoy_ir
از این تصویر اقتدار و هیبت حیدری می‌بارد...
⭕️‏کم‌تر شدن دین‌داری مردم بعد‌انقلاب🇮🇷 این شکلیه دوستان؟!!!🤔 @@maktabozahratoy_ir
🔴پشت پرده تذکر رهبر انقلاب به اردوغان / یادآوری شب پر استرس رئیس جمهور ترکیه در هواپیمای سرگردان 🔹‌مشرق نیوز نوشت: در میان بیانات رهبر انقلاب خطاب به اردوغان جمله ای خاص وجود داشت که یادآور حادثه امنیتی بزرگ در ترکیه و حمایت ایران از این کشور بود: 🔹ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالتها دفاع کرده‌ایم و همچنانکه گفتید دوستان دوران سخت یکدیگر هستیم و برای ملت مسلمان ترکیه دعا می‌کنیم در نیمه شب ۱۵ جولای ۲۰۱۶ خبری عجیب در رسانه های منطقه و جهان مخابره شد که حاکی از کودتای نظامی توسط ارتش ترکیه علیه دولت این کشور بود. 🔹گروهی از نظامیان ارتش ترکیه ضمن دستگیری رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، اقدام به کنترل برخی ساختمان های اداری و نظامی این کشور، فرودگاه آتاتورک استانبول و پل ها و مسیرهای ارتباطی اصلی این شهر و آنکارا پایتخت کردند 🔹به هر ترتیب اردوغان در آن زمان هیچ متحد قابل اتکایی به جز ایران در اختیار نداشت و بنابر ادعای منابع خبری در همان زمان، هواپیمای حامل وی با عبور از منطقه مرزی وارد حریم هوایی ایران شده و تحت اسکورت جنگنده های نیروی هوایی ارتش کشورمان قرار می گیرد. @maktabozahratoy_ir
‏سیره پیروان علی(ع)، سیره ابوذر و سلمان و مالک و عمار است. آنکه سیره علی(ع) در مدارا با مخالفان را از ولایت مطالبه میکند، در شمار پیروان علی و در پی بسط ید ولی نیست؛ در ردیف همان مخالفان علی است و برداشتی سلیقه‌ای از سیره علی را مطالبه میکند که راه بر جبهه دشمنان علی هموار سازد. @maktabozahratoy_ir
نقد: ۱. ابتدا از وضعیّت موجود، تصویرسازیِ منفی می‌کنند و آن‌گاه آیت‌الله خامنه‌ای را در صورت‌بندی آن، "سهیم" می‌کنند! در واقع، در پیِ "شریک جُرم" و "سپر دفاعی" هستند تا خودشان در حاشیۀ امن قرار بگیرند! ۲. آیت‌الله خامنه‌ای که همواره تصریح کرده بنای "دخالت در امور اجرایی" را ندارد! در عمل نیز "میدان" را برای کنشگریِ خوب یا بد همۀ دولت‌ها گشوده و "مجال" داده سیاست‌های‌شان به اجرا درآید! حال چرا سیاست‌ها و عملکرد خود را به آیت‌الله خامنه‌ای نسبت می‌دهید؟! ۳. آیا در طول دهه‌های گذشته، به "هشدارها و نصایحِ متعدّد آیت‌الله خامنه‌ای"، گوش سپردید و عمل کردید که اکنون او را متهم می‌شمارید؟! مگر آیت‌الله خامنه‌ای، با "سیاست تعدیل اقتصادی"، "به‌کارگیری تکنوکرات‌ها"، "اشرافی‌گریِ دولتی"، "ترجیح رشد اقتصادی بر عدالت"، "ول‌بودنِ فضای مجازی"، "شرطی‌کردن اقتصاد به برجام" و ... مخالفت نکرد؟ به اندازه‌ای که به نظرات او اعتنا کردید، وضعیّت موجود را به ایشان نسبت بدهید! ۴. فراموش نکرده‌ایم که هاشمی‌رفسنجانی به خاتمی گفته بود: به توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای فقط گوش بده و در ظاهر، تأیید کن و وعدۀ عمل بده، امّا در مقام عمل، "نظر خودت" را اجرایی کن! شما این اندازه تقیّد و تعهّد به ولیّ‌فقیه داشتید! @maktabozahratoy_ir
🔻بی‌حجابی؛ حلقه‌ای از زنجیرۀ هویّت‌زدایی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. جریان غیرانقلابی، آگاهانه و عامدانه می‌خواهد حاکمیّت را به «عقب‌نشینی تدریجی از رویکردهای دینی» وادارد. دربارۀ جریان سکولار و غیرانقلابی، فرض منطقی من آن است که این جریان، معتقد به حضور اجتماعی و حیات ساختاریِ دین نیست و می‌کوشد به هر بهانه‌ای از جامعه و حاکمیّت، «دین‌زدایی» کند. نخستین استدلال‌ها در این باره در دورۀ پساانقلاب، از طرف مهدی بازرگان ارائه شد و سپس عبدالکریم سروش، استدلال‌های دیگری را افزود و سکولاریسم را تئوریزه کرد. این روند، همچنان ادامه دارد؛ چنان‌که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، با تعبیر «هویّت‌زدایی» و «ایدئولوژی‌زدایی» از آن یاد کرد. ۲. چرا یا باید تساهل بورزیم و از این حرام اجتماعی، جلوگیری نکنیم و یا باید رفتار غیراخلاقی و نابجا و مبتنی بر نفرّت‌پراکنی داشته باشیم؟ این دوگانه، ساختۀ کیست؟ آیا راه‌های میانۀ وجود ندارد؟ یا باید سکوت کرد و یا باید تعدّی؟ مگر در موارد دیگر که قانون به اجرا نهاده می‌شود، اهانت و تحقیر و خطایی صورت می‌گیرد که در اینجا حکم کنیم اجرای قانون، تلازم قهری و قطعی با تندی و غلظت و خشونت دارد؟ من معتقد به تقدّم و اصالت «مواجهۀ حقوقی و قانونی» نیستم، بلکه «مواجهۀ شناختی و گفتمانی» را ترجیح می‌دهم. در عین حال، معتقدم که بخشی از بی‌حجاب‌ها، «لجوج» و «بیماردل» هستند و با نصحیت زبانی و دعوت فرهنگی و فضاسازی اجتماعی، حقّ را برنمی‌گزینند. دربارۀ این اقلّیّت معارض، باید «سازوکار سخت و حقوقی» را انتخاب کرد و مسیر «الزام» را در پیش گرفت. بسیاری از بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها با همین تذکّرهای مردمی و خودجوش، متنبّه می‌شوند و دست‌کم در آن موقعیّت، وضع پوشش خود را تغییر می‌دهند، امّا عدّۀ اندکی نیز هستند که خصومت و عناد دارند. برای اینان باید تمهید خاصی در نظر گرفت؛ وگرنه جامعه را از لحاظ حس جنسی و تمایل به هنجارشکنی، تهییج و ترغیب می‌کنند و اینان روزانه خود را بازتولید می‌نمایند. ۳. از آنجا که مواجهۀ حقوقی و قانونی را «در حاشیه» و «تنها معطوف به اندکی از بی‌حجاب‌ها» می‌دانم، «چالش» و «تنش» را نیز ناچیز و محدود تصوّر می‌کنم و بر این باور نیستم که در اثر به‌کاربستن این منطق، تلاطم و شکاف اجتماعی ایجاد خواهد شد. آری، در پاره‌ای موارد، «اجرای احکام دینی» با «امتناع اجتماعی» روبرو می‌شود و میان «ایدئولوژی» و «واقعیّت»، تزاحم رخ می‌دهد که در این حال باید جانب «مصلحت» را گرفت و حکم مهم‌تر را برگزید، امّا سخن من در این یادداشت آن بود که «واقعیّت اجتماعی» از امتناع و انسداد سخن نمی‌گوید و چالش و تنگنایی در میان نیست. می‌توان با تدبیر حکیمانه و هوشمندانه، «تحوّل فرهنگی» در سبک پوشش ایجاد کرد و مجال نداد که جامعه بیش از این در مرداب برهنگی و ولنگاری فرو برود. پیامدهایی که جریان غیرانقلابی از آن سخن می‌گوید، همگی برساخته و جعلی هستند یا بسیار مبالغه‌آمیز؛ می‌خواهند هم جامعه را تحریک به «مقاومت» و «بازدارندگی» کنند و هم حاکمیّت را دچار «انفعال» و «وادادگی». این در حالی است که ترکیب «قاطعیّت» و «عقلانیّت»، گره‌گشای معضل دیرینۀ حجاب است. جالب این‌که در همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب نیز همین استدلال در برابر تصمیم امام خمینی مطرح شد امّا ایشان آن را نپذیرفت: «روزی که امام مسئلۀ حجاب را مطرح کردند – یک الزام که زن‌ها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند- خیلی‌ها مخالف بودند، حتّی افراد نزدیک به خود امام. یکی از نزدیکان امام، آن روز آمد پیش من. می‌گفت که آقا! این چه حرفی است که آقا دارند می‌زنند؟ این چه حرفی است که امام دارند می‌زنند؟ و شماها مثلاً بروید به امام بگویید منصرف بشوند، که البتّه عقیدۀ ‌خود ما هم عقیدۀ امام بود؛ یعنی خیلی‌ها مخالف بودند، [امّا] نظر امام این بود و به‌طور قاطع، مسئلۀ حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود.»(رهبر انقلاب، ۱۴/۳/۱۴۰۰). ۴. حجاب، تنها یکی از مرحله‌های برنامۀ ناگفتۀ جریان غیرانقلابی برای «عبور از ایدئولوژی انقلابی» است. ازاین‌رو، اگر این «سد» شکسته شود، باید در برابر مرحله‌های دیگر نیز «عقب‌نشینی» کنیم. ما با یک «خطّ» و «زنجیره» روبرو هستیم که معطوف به «هویّت‌زدایی از جامعۀ ایران» است. باید در پشت این به‌ظاهر جزییّات روزمرّه، آن «طرح پنهانی» را دید و فهمید که اگر این «چرخه» به حرکت درآید، «فرایند ایدئولوژی‌زدایی» را در هیچ نقطه‌ای متوقف نخواهد کرد. می‌خواهند حاکمیّت را از «اعمال قدرت»، منصرف سازند و از آن یک «قدرت پوشالی و کاغذی» بسازند که توان تدبیر جامعه را ندارد و جامعه، بی‌اعتنا به هنجارهای آن، راه خود را می‌رود. نباید از حوزۀ حکمرانی عقب نشست و زمین را به جریان غیرانقلابی سپرد تا اندوخته‌های فرهنگی جامعه را منهدم کند. @maktabozahratoy_ir