eitaa logo
خواص و روش های ختم 114 سوره قرآن
514 دنبال‌کننده
514 عکس
0 ویدیو
0 فایل
♥️ به نام دوست گشائیم دفتر دل را به فر عشق فروزان کنیم محفل را ♥️ در این دفتر، خواص 114 سوره قرآن برای همه عاشقان این کلام نورانی ارائه می شود. باشد که چراغ راهی شود برای رسیدن به آرزوها، دوای دردها و رفع مشکلات. سوالی داشتید در خدمتم 👈 @FK28962
مشاهده در ایتا
دانلود
. در امان ماندن از آتش جهنم ابن عباس گوید: هرکس سوره انعام را در هر شب بخواند از جمله کسانی است که در روز قیامت در امان است و هرگز آتش جهنم را به چشم خود نخواهد دید. درمان با قرآن، ص ۳۶ https://eitaa.com/malakoot62
. عنایت حسنات و درجات بسیار پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمایند: هرکس سوره انعام را قرائت نماید، برای او پاداشی از دُرّ، به وزن همه چهارپایانی که خداوند در دار دنیا آن را آفریده است، خواهد بود و به تعداد تمام درّها، صد هزار حسنه و صد هزار درجه به او عنایت می‌شود. مستدرک الوسائل، ج۴، ص۲۹۸ https://eitaa.com/malakoot62
. 🟢 حرز امام جواد علیه السلام توصیه شده توسط آیة الله العظمی بهجت رحمةالله علیه 🔹گشایش کار 🔸بخت گشایی 🔹برکت داخل روزی 🔸دفع سحر و طلسم 🔹کسب عزت و احترام 🔸در امان ماندن از گناهان 🔹بی‌اثر شدن فعالـیت اجنه 🔸مراقبت از انواع بیماری‌ها 🔹رهایی از ریخته شدن آبرو 🔸کمک فرشتگان به صاحب حرز 🔹قطع شدن چاره‌ی سحرکنندگان 🔸بی‌اثر شدن حیله و مکر دشمنان 🔹محافظت از آسیب جانی دشمنان 🔸نرسیدن بدی‌ها و مناظر ناخوشایند 🔹گشودن انواع سحر و بستگی مردان 🔸دور شدن اجنه‌ی کافر از صاحب حرز 🔹مراقبت موکلین حرز از آبرو و عزت فرد 🔸گشودن سحر بی‌میلی زنان به همسران 🔹عدم توفیق دشمنان بر تخریب شخصیت و مکر کردن 🔸دور شدن ابلیس و شیاطین و لشگریان او از دارنده‌ی حرز 🔹بسته شدن زبان دشمنان هنگام برخورد با فردی که حرز دارد 🔸دفع چشم نظر که یکی از مهمترین خواص حرز امام جواد علیه السلام می‌باشد 🔹همراهی قوی‌ترین و محبوب‌ترین موکلین اسماء‌الله از فرشتگان الهی با دارنده‌ی حرز امام جواد علیه‌السلام و... ✅ نوشته شده در ساعات سعد ♦️ قیمت با گردن آویز چرم : ۲۵۰ ♦️ قیمت با گردن آویز نقره : ۴۵۰ ☎️ تلفن تماس : ۰۹۳۸۱۰۳۲۱۷۰ ۰۹۹۴۰۵۹۷۸۸۴ .
🌺 ختم سوره اعراف - (سوره 7) 🌺 همانطور که خداوند در قرآن کریم ذکر کرده اند، یاد خدا آرامبخش دلهاست. سوره های قرآن همانند دارویی برای درمان بیماری های روحی و جسمی ما عمل می کنند. پس هر کدام را طبق توصیه هایی که ذکر شده اند انجام دهید تا اثرات مطلوب و قطعی آنها را در زندگی خود مشاهده کنید. هر چه بیشتر برای خواسته خود تلاش کنید، به یقین نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. پس خستگی به خود راه ندهید، صبور باشید. در راه رسیدن به خواسته هایتان ثابت قدم و استوار باشید، توکل را فراموش نکنید و امیدتان را از دست ندهید که ناامیدی بزرگترین گناه است. خداوند به صراحت وعده کرده است که مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم. پس بخوانیدش و مداومت کنید که ان شاءالله اجابت نزدیک است! https://eitaa.com/malakoot62
. سوره اعراف هفتمین سوره قرآن است و ۲۰۶ آیه دارد. این سوره به دلیل اینکه در آیات ۴۵ تا ۴۸ از گروهی به نام اعراف و خطاب‌های آنان با اهل بهشت در رابطه با اعمال و پاداش‌ها سخن گفته بدین اسم نام‌گذاری شده است. https://eitaa.com/malakoot62
. واژه اعراف دو بار در قرآن کریم در آیات ۴۶ و ۴۸ سوره اعراف ذکر شده است. نام دیگر این سوره «المص» (خوانده می‌شود: الف لام میم صاد) است؛ زیرا فقط همین سوره با این حروف مُقَطَّعه آغاز می‌شود. از این سوره با نام‌های «میقات» (برگرفته از آیه ۱۴۳) و «میثاق» (برگرفته از آیه ۱۷۲) نیز یاد شده است. https://eitaa.com/malakoot62
. علامه طباطبایی شروع سوره اعراف با حروف مقطعه «المص» را نشان آن می‌داند که این سوره افزون بر مضامین سوره‌های آغاز شده با حروف مقطعه «الم»، بر مضامین سوره‌ «ص» نیز مشتمل است. https://eitaa.com/malakoot62
. سوره اعراف همانند سوره‌هایی که در مکه نازل شده‌اند، بیشتر به مباحثی چون مبداء و معاد، اثبات توحید، دادگاه رستاخیز، مبارزه با شرک و تثبیت مقام و موقعیت انسان در جهان آفرینش پرداخته که هدف آن را تقویت عقیده و مبانی ایمان در مسلمانان می‌دانند. https://eitaa.com/malakoot62
. سوره اعراف به پیمان‌هایی که خدا از انسان‌ها در مسیر هدایت و صلاح گرفته، از جمله در عالم ذَر اشاره می‌کند و برای نشان دادن شکست و ناکامی اقوامی که از مسیر توحید منحرف شده‌اند به سرگذشت اقوام پیشین و انبیای گذشته از جمله حضرت نوح، لوط و شعیب علیهم‌السلام می‌پردازد. https://eitaa.com/malakoot62
. در سوره اعراف، خداوند پس از بیان داستان حضرت آدم علیه‌السلام و حوا و مواجهه آنان با شیطان، در ضمن چند آیه، به انسان‌ها چهار فرمان می‌دهد که ضامن رشد و سعادت آنهاست. این آیات که با عبارت «یا بنی آدم» آغاز می‌شوند را مرتبط با عوامل لغزش آدم و حوا قرار داده‌اند. بدین سان از انسان می‌خواهد که با رعایت این نکات از گمراهی و سقوط در امان بماند. https://eitaa.com/malakoot62
. اصول چهارگانه‌ای که در سوره اعراف به آنها پرداخته شده است را همان پیمان‌های خداوند با انسان دانسته‌اند که درباره رعایت تقوا، پیروی نکردن از شیطان، پیمودن مسیر اعتدال در زندگی و اجتناب از اسراف و زیاده‌روی، و پیروی از دستورات انبیای الهی است. https://eitaa.com/malakoot62
. برای برخی از آیات سوره اعراف شأن نزول‌هایی ذکر شده است که عبارتند از: آیه ۳۱ که درباره داشتن پوشش و زینت هنگام عبادت است چراکه اعراب زمان جاهلی هنگام طواف کعبه، به صورت عریان و بدون لباس طواف می‌کردند. آیه ۱۷۵ که درباره خسران بَلعَم باعورا، یکی از علمای قوم یهود است که مستجاب‌الدعوه بود ولی در اثر همراهی با شیطان گمراه شد. آیه ۱۸۷ که درباره زمان فرا رسیدن روز قیامت است و فقط خداوند از آن آگاه است. آیه ۱۸۸ که درباره مالک علم غیب سخن می‌گوید که آن کسی نیست جز خداوند. آیه ۲۰۴ که درباره آهسته خواندن اذکار در نماز جماعت است. مسلمانان در نماز جماعت به همراه امام جماعت قرآن می‌خواندند و یا به هنگام نماز سخن می‌گفتند که این آیه آنان را از صحبت کردن در نماز نهی کرد. https://eitaa.com/malakoot62
. آیات مشهور سوره اعراف عبارتند از: آیۀ 8 که به آیۀ وزن شهرت دارد. آیۀ 34 که به آیۀ « اَجَل و سرآمد داشتن امت‌ها » شهرت دارد. آیۀ 43 که در واقع شکری است بر نعمت‌های الهی. آیه 46 که به آیه « اعراف » شهرت دارد. آیه 54 که به آیه « سخره » شهرت دارد. آیه 96 که به آیه « نزول برکات » شهرت دارد. آیه 142 که به آیه « و واعدنا موسی » شهرت دارد. آیه 172 که به آیه « میثاق » یا آیه « ذَر » شهرت دارد. https://eitaa.com/malakoot62
. آیۀ وزن ( 8 ) یکی از آیات مشهور سوره اعراف آیه 8 است که به آیۀ وزن شهرت دارد و درباره معیار سنجش اعمال در قیامت است و اینکه ميزانِ روز قيامت حقّ و حقيقت است. در آن روز هم حاكميّت با حقّ است، هم روز حقّ است و هم ميزانِ سنجش، حقّ است. «میزان» وسيله‌ سنجش است و هر چيزى وسيله‌ سنجش خاصّى دارد. مثلًا ديوار را با شاقول، گرمى و سردى هوا را با دماسنج و ميوه را با كيلو مى‌سنجند. همان گونه كه وسيله‌ سنجش انسان‌هاى عادّى، انسان‌هاى كامل مى‌باشند. علامه طهرانی در توضیح آیه 8 سوره اعراف تاکید دارد که اعمال‌ بد، اصولاً وزن‌ و سنگينی ندارند و آنچه‌ در بين‌ عوام مردم معروف‌ است‌ كه‌ در روز قيامت‌ در يك‌ كفّه‌ از ترازو اعمال‌ خوب‌ را می‌گذارند و در كفّه‌ ديگر اعمال‌ بد را می‌گذارند و اگر كفّه‌ اعمال‌ خوب‌ سنگينی كرد انسان‌ را به‌ بهشت‌ می‌برند و چنانچه‌ كفّه‌ اعمال‌ بد سنگينی كرد او را به‌ جهنّم‌ می‌برند، يك‌ حرف‌ بی‌اساس و ساخته‌ و پرداخته‌ خود آنهاست. در اين‌ باره‌ نه‌ آيه‌ای وجود دارد و نه‌ روايتی. ادامه دارد ... https://eitaa.com/malakoot62
. ... میزان و وسیله سنجش مردم در روز قيامت،‌ آن‌ چيزی است‌ كه‌ قدر و قيمت‌ انسانها را بر حسب‌ عقيده‌، اخلاق‌ و كردارشــان‌ مشخّص‌ و معيّن‌ نمايد و اين‌ معيار، همان انبياء و اوصياء عليهم ‌السلام‌ هستند؛ زيرا كه‌ قدر و قيمت‌ مردم‌ و مقدار خوبی‌ها و بدی‌های آنان‌ فقط‌ بر حسب‌ اندازه‌گيری با انبیاء و میزان تبعیت از شرع و پیروی از آنان و یا ترک تبعیت از شرع و پیروی از آنان مشخص می‌شود. در نتیجه، میزان و وسیله سنجش‌ هر امّتی، پيامبر آن‌ امّت‌، وصّی آن‌ پيامبر و شريعتی است‌ كه‌ آن‌ پيامبر آورده‌ است‌. پس‌ كسانی كه‌ حسنات‌ آنان‌ سنگين‌ و بسيار باشد آنها رستگارانند، و كسانی كه‌ حسناتشان‌ سبك‌ و اندك‌ است‌ آنان کسانی هستند كه‌ با تکذیب پیامبران و جانشینانشان به خویشتن ستــم‌ و ظلم روا داشته‌اند و نفوس خویش را تباه‌ و فاسد و ضايع‌ كرده‌اند. https://eitaa.com/malakoot62
. آیۀ اَجَل و سرآمد داشتن امت‌ها ( 34 ) دیگر آیه مشهور سوره اعراف، آیه 34 است که به آیه اَجَل و سرآمد داشتن امت‌ها شهرت دارد. طبق این آیه، هر قوم و امت و جمعیتی زمان و سرآمد و در واقع عمر معینی دارد و هنگامی که سرآمد آنها فرا رسد، نه ساعتی از آن تأخیر می‌کنند و نه بر آن پیشی می‌گیرند. تفسیر نمونه بر این باور است که ملت‌های جهان همانند افراد، دارای مرگ و حیاتند. ملت‌هایی از صفحه زمین برچیده می‌شوند و به جای آنها ملت‌های دیگری قرار می‌گیرند. قانون مرگ و حیات فقط مخصوص انسان نیست، بلکه اقوام و جمعیت‌ها و جوامع را نیز در بر می‌گیرد. با این تفاوت که مرگ ملت‌ها غالبا بر اثر انحراف از مسیر حق و عدالت و روی آوردن به ظلم، ستم، شهوات، تجمل پرستی و تن‌پروری می‌باشد. هنگامی که ملت‌های جهان در چنین مسیرهایی گام بگذارند، و از قوانین مسلم آفرینش منحرف گردند، سرمایه‌های هستی خود را یکی پس از دیگری از دست خواهند داد و سرانجام سقوط می‌کنند. https://eitaa.com/malakoot62
. شکری بر نعمت‌ها ( 43 ) یکی دیگر از آیات مشهور سوره اعراف آیه 43 است که در واقع شکری است بر نعمت‌های الهی. خداوند این گفتار را از قول بهشتیانی ذکر کرده که در بهشت هیچ گونه کینه‌ای از یکدیگر در قلوب آنها نیست و میان آنها صلح و صفا و محبت برقرار است و در کنار نهرهای پر آبی در بهشـت زندگی می‌کنند. https://eitaa.com/malakoot62
. آیۀ اعراف ( 46 ) دیگر آیه مشهور سوره اعراف آیه 46 است که به آیه اعراف شهرت دارد. مفسران اعراف را منطقه‌ای حد فاصل بهشت و دوزخ معرفی کرده‌اند. در این آیه از انسان‌هایی سخن به میان آمده است که بر فراز اعراف قرار دارند و مشرف بر دوزخیان و بهشتیـــان هستند. در مورد مصادیق اعراف، میان اهل سنت و شیعه اختلاف است. بنابر نظر اهل سنت، اصحاب اعراف کسانی‌اند که گناهان و کارهای خیر آنها با هم برابر است؛ اما بیشتر عالمان شیعه با استناد به آیات قرآن و روایات معتقدند اصحاب اعراف پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند. برخی نیز اصحاب اعراف را آن دسته از ملائکه‌ دانسته‌اند که بر بالای اعراف ناظر بر اشخـــاص‌اند و هرکس را از ســـیما و چهره‌اش مــی‌شناسند. https://eitaa.com/malakoot62
. آیۀ سخره ( 54 ) آیه 54 سوره اعراف دیگر آیه مشهور این سوره است که به آیه سخره شهرت دارد. این آیه بر مسخر بودن همه اشیاء تحت اراده خداوند دلالت دارد و به همین دلیل به این نام معروف شده است. در روایات برای خواندن این آیه خواصی همچون آرامش قلبی، دفع وسوسه و حفظ از ساحران و شیاطین ذکر شده اســـت. خواندن آیه 54 سوره اعراف مشهور به آیه سخره، در رکعت ششم از نوافل ظهر، بر بالین محتضر (برای راحت جان دادن او)، هنگام ترس از ساحر و شیطان، هنگام چموشی حیوان و عدم تمکین آن، هنگام رسیدن حاجی به عرفات و هنگام ورود به مسجد مستحب است. https://eitaa.com/malakoot62