MaheRajab.mp3
5.63M
چه ماه قشنگی هستی تو!
[ آقا مجتبی تهرانی، قربون این نفس حقت برم من! چقدر خوب درباره ماه رجب گفتی! چقدر منِ گناهکار نیاز دارم به این حرفها ]
پرسش و پاسخ19.mp3
2.66M
❓چه کنم #چشمانم از #گناه حفظ شود؟
❓به دلیل اتفاقات #درون_خانواده #آرامش_فکری و روحی ندارم چکار کنم
❓یک نکته ای که شما با #تجربه درک کردید و #نکته_کلیدی که برای طلاب میباشد را بیان کنید
❓اگر بدانیم #صحبت_عالم_ربانی دعوت به #ترک_گناه میباشد باز هم #پای_صحبت او بنشینیم
❓وقتی از دست #همسرم #ناراحت میشوم #صبوری میکنم ولی بعد از مدتی به طور ناخواسته این ناراحتیها را بروز میدهم
🔸آیت الله خوشوقت ره
+میدونۍ روز قیامت چۍ
از همه دردناکتره ؟!
_اینکه خود واقعیت
همـون مخلصه
بیاد وایسه جلوت بگه :
تو قرار بود من بشۍ
چۍ کارکردۍ با خودت ،
با عمرت؟!
- يتولاكَاللّٰهُبَينمـٰاتظُنُّأنكَبِمفردِك؛
هنگامۍکہفکرمۍکنۍتنـھایۍ
خداازتومُراقبتمۍکند🤍🪴
#مطمئنمبهت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اللهم عجل لولیک الفرج"
🔻سایه سار انصاف (٢)
باانصاف بودن چرا سخته؟!
فلسفهاش اینجاست که ما ذاتاً موجودات خودخواهی هستیم. این چیز بدی نیست، یه حقیقت وجودیه. ما برنامهریزی شدیم که بقا داشته باشیم، که نیازهای خودمون رو برطرف کنیم و به همین خاطر ما آدما همیشه به دنبال چیزی هستیم که به نفع ماست.
اینجا انصاف با غریزه بقای ما در تضاد قرار میگیره. یعنی برای انصاف داشتن، باید یه جوری غریزه ذاتی خودمون رو کنار بذاریم، کاری که اصلاً آسون نیست. مثل این میمونه که بخوای یه گرگ رو وادار کنی که به جای شکار گوسفند، با اون دوست بشه!
پس ما همیشه با این مبارزه درونیمون مواجهیم.
بین خواستههای خودمون و عدالت؛ بعضی اوقات میبریم، بعضی اوقات میبازیم...
10.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
پیامی از فرماندهی کل قوا🎙
شاید تا به حال نشنیده باشید ؟!
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لس آنجلس: یعنی شهر فرشتگان
هالیوود: یعنی چوب مقدس
آری! فرشتگان و چوب های مقدس همیشه در حال انجام وظایفند.
اما و اما:
باید دانست که رنج هیچ انسانی تماشایی نیست.
اما عالم ترازوست، هرچه در کفه ی مقابل ترازو میگذاری به همان اندازه خود را جابه جا میکنی.
دعا کنیم هیچ مردمی در کفه ی مقابل ترازوی خود آتش نگذارند.
چراکه همه ی انسان ها برادر و خواهران ما هستند .
که هم ظالم شدنشان دل را می سوزاند و هم مظلوم شدن ایشان.
فرزندان آدم، خواه گناهکار شوند و به دیگران آسیب بزنند،
خواه، دیگران گناهکار شوند و به ایشان آسیب زنند.
هر دو روی سکه اش غم آور است.
هر دو روی سکه، شکستِ نوع آدمی و ما فرزندان آدم است.
ما آدمیان همگی یک گروهیم.
هرگاه ابلیس برخی از گروه ما را فریب دهد تا نسبت به دیگر برادران و خواهران شان ظالم شوند و آتش به جان و خان و مان دیگر فرزندان آدم بیفکنند، می بایست هم بر حال آن انسان های «ظالم شده» و هم بر حال انسان های «مظلوم شده» گریست.
بازی دو سر باخت یعنی همین:
یعنی اینکه برخی از فرزندان آدم علیه برخی از فرزندان آدم رفتار کنند.
و ابلیس و فرزندانش از شکست برخی از ما شادمانی کند.
هم از شکست مضروب مظلوم که مورد قهر خیانت برادر خاین قرار گرفته، هم از شکست ضارب ظالم که مورد قهر و سیاست خدا واقع شده
آری!
هرگاه بازتاب عمل آدمیان بدکار به خودشان برگردد، برای همه ی ما عبرت آموز و تاسف آور باید باشد نه شادی بخش و لذت آور.
لذت از زجر انسان ها کار ابلیس است، نه ما.
وقتی دشمنت (ابلیس) برادرت را راضی میکند تا به دیگر برادرت خنجر زند
و پس از آن میبینی که برادر ضاربت، مجازات میشود،
هم چاقوکشی ها و زخم زدن های برادرِ ضاربت باید برایت غم آور باشد، هم مجازات شدن او.
که پیامبران خدا هم هرگاه در دفاع از جان بیگناهان ، مهاجمی را کشته اند، از کشتنش لذت نبرده اند و بر همان مقتولِ محروم شده از رحمت هم تاسف خورده اند.
آری!
همه ی عالم، شهر فرشتگان است و همه ی چوب و سنگ های عالم مقدس
و همگی سر در کار خو،
سخت و با جدیت مشغول به انجام وظایف ....
وظایفی که تماشای نتایجش
دیر و زود دارد
اما:
سوخت و سوز هم دارد
و چه تماشای دردناک و غم آوری....
که ای کاش عالم گلستان بود، به دستِ خودِ ما انسانها
تا نیاز نشود خداوند آتش را بر ابراهیم گلستان کند.
در مقابله با نمرودی که آتش برپامیکرد.