eitaa logo
مدارس امین
21.4هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
5.4هزار ویدیو
7هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃 🍃💐زندگینامه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🍃🌸☀️بمناسبتِ سالروز میلادِ امام زاده ای عظیم الشان؛ عالم و فقیه و محدثِ بزرگِ عالم تشیع. 🍃🕌حرم شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری تهران قرار دارد ؛ 🍃💐ایشان از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) هستند که با چهار واسطه، از نوادگان حضرت علی (علیه السلام) (از طریقِ زید بن امام حسن مجتبی (علیه السلام) محسوب می‌شوند. 🍃💐 کنیه ایشان ابوالقاسم و ابوالفتح بوده، و در روز پنج شنبه چهارم ماه ربیع الآخر سنه ۱۷۳ هجری قمری ، در زمان هارون الرشید در مدینه در خانه جدّش حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام متولّد شده‌است. 🍃🌸این عالم و محدثِ بزرگ؛ پس از مدّت ۷۹ سال و شش ماه و یازده روز قمری عمر، در روز آدینه پانزدهم شوّال المکرّم سنه ۲۵۲ هجری قمری، در زمان المعتزّ بالله عبّاسی به سرای آخرت رحلت نمود. 🍃🌷صاحب بن عبّاد ( 326-385 ق ) ، شبِ وفات حضرت عبدالعظیم علیه السّلام یکی از شیعیان ری در عالم رؤیا ، پیامبر خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم را دید که به او فرمود : «مردی از فرزندان مرا فردا از سکة الموالی می آورند و در باغ عبدالجبّار بن عبدالوهّاب ، در کنار درخت سیب ، دفن خواهند کرد» . 🍃🌷 آن شخص نزد صاحب باغ رفت تا آن درخت و مکان آن را بخرد . صاحب باغ به او گفت : این درخت و مکانش را برای چه می خواهی ؟ او جریان رؤیای خود را بازگو کرد . 🍃🌷 صاحب باغ گفت : من هم چنین خوابی دیده ام و بدین جهت ، محل این درخت و همه این باغ را وقف سادات و شیعیان کرده ام که اموات خود را در آن دفن کنند. 🍃🕌در حرم حضرت شاه عبدالعظیم ؛ آرامگاه دو امام زاده دیگر بنامهای امام زاده حمزه فرزند امام موسی کاظم علیه السلام و امام زاده طاهر فرزند امام سجاد ع قرار دارد . 🍃🕌 همچنین بزرگان و رجال و مشاهیرِ زیادی مدفون هستند که به تعدادی از آنها اشاره میکنیم. 🍃🌻ستار خان ره سردار ملی مشروطه 🍃🌻آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی ره فقیه و سیاستمدار 🍃🌻آیت الله عبدالکریم حق شناس ره؛ عارف و استاد اخلاق 🍃🌻طیب حاج رضایی ره مبارز ضد شاه 🍃🌻آیت الله آقا مجتبی تهرانی 🍃🌻قائم مقام فراهانی صدر اعظم قاجار 🍃🌻محمد علی شاه آبادی ره؛ عارف و فقیه 🍃🌻محمد خیابانی ره مبارز رژیم شاه 🍃🌻محمد تقی فلسفی ره خطیب بزرگ 🍃🌻ناصر الدین شاه قاجار 🍃🌻سید ضیا طباطبایی نخست وزیر احمد شاه و کودتا گر همراهِ رضا خان پهلوی و... منبع:  برگرفته از کتاب «حکمت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام » اثر محمّدی ری شهری شاخصه به اهل بیت مقطع به بالا
🍃 🔻 💠 آیت الله [دام عزه] ⏱ پنجشنبه، ۲۰ آبان۱۴۰۰، ساعت ۱۱ 🎥 با ترافیک رایگان:🔻 https://tahzibtv.ismc.ir ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
22939946645571.pdf
2.82M
🔴 پی دی اف کتاب«آغاز بندگی» ویژه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی 👈 آموزش های ضروری قبل از برگزاری جشن تکلیف💐
درسنامه اهمیت علم و دانش-آذرپیکان .pdf
233.4K
شاخصه : علم و احترام به عالم مقطع : اول
جزوه عشق به خدا-قران و اهل بیت.pdf
791.6K
شاخصه : به خدا و اهل بیت علیم السلام مقطع : اول و دوم
🍂یعـقـوب‌ها پیـراهـنت را دوست دارند  شاعرترین ها دیـدنت را دوست دارند... 🍂ای آن که از خـون تنت یاقـوت رویید     این خاک ها هُرم تنت را دوست دارند... ؟؟ 🍃 پنجشنبه و‌‌ یاد ‌شهدا با ذکر صلوات🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 توصیه های شهید طهرانی مقدم در اطاعت از ولایت فقیه 🌷 بمناسبت سالروز شهادت پدر صنعت موشکی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠میوه از باغ بیرون زده رو میشه خورد ؟! 🔸احکامی که باید بدانیم @MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اگه تو کوچه و خیابون چیزی پیدا کردیم، چیکار کنیم؟ @MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠در نماز به چه شک‌هایی نباید اعتنا کرد ؟ 🔸احکامی که باید بدانیم @MohamadRezaBagherzadeh
22.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠دعا 🔸سخن از تجربه‌ای بسیار نزدیک که در کربلا و نجف جواب داد و تعداد مرگ و میر به انگشتان یک دست هم نرسید. @MohamadRezaBagherzadeh
تربیت دینی جلسه اول - 1388/04/24   از نظر شما تربیت یعنی چه؟ من کلمه تربیت را از نظر مفهوم دین نفی میکنم. البته اصطلاحات ارزشمندی است و گاهی هم در معانی خوبی استفاده میشود. این کلمه در قرآن کریم به این معنی بکار نرفته است. ما تعبیری نداریم که پیامبران ما، مربی هستند. برخی از شقوق تربیت را در مفاهیم دینی داریم: آنجایی که از کلمه ی رب و ربوبیت الهی استفاده میشود. چون کلمه ی رب که تربیت هم از آن گرفته شده، یک نوع جبر و سلطه ای در آن وجود دارد که بین انسانها در متون اصلی ما این کلمه استفاده نشده است. از کلمه هدایت استفاده شده است. از کلمه ی رشد استفاده شده است. حتی از کلمه تزکیه و تعلیم استفاده شده است. این ها همه کلمات خوب و قشنگی هستند اما کم کم رایج شده است. کلمه تربیت اگر بخواهیم به لغتش مراجعه کنیم، کلمه ای است که زیاد برای این مفهومی که ما بکار می بریم مناسب نیست. مثلاً کلمه تربیت درباره ی گل و گیاه درست است. چون بی اختیار و بی اراده هستند و آنها را تربیت میکنیم. تربیت درباره کودک شیرخوار درست است. چون هنوز اراده و آگاهی و استقلال ندارد. شما با او تعاملی ندارید و حالت یکطرفه است. تربیت درمورد خداوند متعال هم درست است. او اداره کننده ی عالم است. مقدرات عالم را او تعیین می فرماید. ولی درباره ی انسان و روابط انسانی تاثیر گذاری هایی که نامش تربیت قرار گرفته، یک غلط مصطلح است. در عین حال ما می پذیریم. حالا چرا این را مطرح کردیم؟ برای اینکه رشد دادن یک انسان یا کمک کردن به رشد یک انسان، باید همراه نوعی آزادی باشد، همراه نوعی توجه، نوعی توجه او و متربی باشد که من هم از این غلط رایج استفاده میکنم. اینجا دیگر نمی شود کلمه تربیت را استفاده کرد. هدایت کردن که معنای سوق دادن بیشتر دارد، نشان دادن، معنا دارد و حتی در هدایت آنجایی که انسان می خواهد دست کسی را بگیرد و به مقصد برساند چون این دستگیری بدون جبر است، باز کلمه تربیت را بطور دقیق نمی شود استفاده کرد. به این دلیل من این نکته را درباره تربیت عرض کردم. حالا ما می توانیم به همان معنایی که خودمان از تربیت منظورمان هست و بر اساس روایت دینی برداشت می کنیم به آن بپردازیم. تربیت در قاموس دین، نوعی هدایت، نوعی کمک به رشد افراد و حتی رشد دادن افراد شاید کلمه دقیقی نباشد زیرا من چه کاره هستم که شخصی را رشد بدهم؟ در قرآن داریم: هرکس را که دوست داری نمی توانی هدایت بکنی. کمک به رشد انسانهاست. خودشان باید بخواهند. این خود، خیلی نقش دارد. من هر وقت کلمه تربیت را می شنوم، پشتم می لرزد و میگویم این خود، دارد حذف میشود. در علوم تربیتی می بینیم که این خود فرد حذف میشود. در آموزش و پرورش در کلمه پرورش خود، دارد حذف میشود. کلمه پرورش اندام کلمه درستی است. چون اندام در اختیار شماست. شما این قدر دستور می دهی که رفت و برگشت بازو را انجام میدهی تا پرورش بخشی از بدن شما محقق بشود. درباره انسانها نمی توان این جوری گفت. لذا کلمه تربیت را می خواهیم استفاده بکنیم و ترجمه خوب هم برای آن بکار ببریم. از همین اول باید مواظب آسیب آن باشیم. آسیب آن این است که نقش فرد در آن حذف میشود و حتی کسی که می خواهد تربیت بشود، دانش آموز یا کودک ما یا افرادی که در اطراف ما هستند ممکن است برای خودشان هم اشکال پیش بیاید که بگویند: شما ما را خوب تربیت نکردید. فکر می کنند خُم رنگرزی است ما باید با اراده برویم و آنها را تربیت کنیم. تربیت با توجه به اراده، آزادی، آگاهی و استقلال فرد، کمک به رشد اوست. این را می توانیم برای معنای تربیت در نظر بگیریم. به اجمالی که در ابتدا عرض کردم. از این به بعد هر موقع خواستیم از این کلمه استفاده بکنیم با تحفظ از آن استفاده می کنیم. بخاطر اینکه غلط رایج، غلط نیست. اگر ما الان می خواستیم اصطلاح چینی بکنیم، از این کلمه استفاده نمی کردیم. چرا اسم پیامبر اسلام هادی و بشیر و نذیر نام گرفت؟ معلم هستند. تزکیه کننده هستند. کلمه تربیت هم عربی است و خداوند می توانست بگوید: تو مربی هستی ولی استفاده نکرده است. البته ما سر لفظ دعوا نداریم. از تربیت یک جورهایی معنای هدایت فهمیده بشود کفایت می کند و ما استفاده می کنیم. ولی وقتی تربیت در علوم تربیتی می رود گاهی اوقات آزادی و استقلال و این شان انسانی در برنامه های تربیتی ملاحظه نمی شود. چرا بعضی مواقع تربیت را نمی پذیریم؟ اگر کسی تربیت را نپذیرفت، شاید روش مان در تربیت درست نبوده است. ما اول باید روش ها را متهم کنیم. اهداف تربیتی را باید متهم کنیم. شاید اول باید مربی را متهم کنیم که با انگیزه های قشنگ جلو نیامده است. این بخاطر طرفداری از آدمهایی که تربیت را نمی پذیرند نیست، این بخاطر طرفداری کردن از فطرت است. فطرت انسان ربایش دارد. اگر آن حرف را نگرفت، شاید بجا نبوده است. شاید قشنگ گفته نشده و یا از راهش وارد نشده است. اگر ما برای رشد بخواهیم دیگری را