eitaa logo
مدارس امین
21.6هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
موفقیت دانش آموزان مدرسه امین علامه حلی شهرستان قروه استان در کنکور ۹۹ https://eitaa.com/mamin110
امام علی علیه السلام فرمودند:إذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا اللّهَ بِالصَّدَقَةِ هر زمان فقير شديد، با خداوند از طريق صدقه دادن (در راه او)تجارت (پرسود) كنيد. امام علیه السلام در اين گفتار نورانى خود، يكى از طرق معنوى مبارزه با فقر را نشان مى‌دهد و مى‌فرمايد: «هر زمان فقير شديد با خداوند از طريق صدقه دادن (در راه او) تجارت (پرسود) كنيد»؛ (إذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا آللّهَ بِالصَّدَقَةِ). «أمْلَقْتُم» از ماده «مَلَق» (بر وزن علق) به معناى فقر است و هنگامى كه به باب افعال مى‌رود نيز فعل لازم است. اشاره به اين‌كه صدقه در هنگام نيازمندى، اثر معنوى مهمى در زدودن فقر دارد، همان‌گونه كه انسان، فقيرى را كمك مى‌كند، عنايت الهى نيز به يارى او برمى‌خيزد. قرآن مجيد مى‌فرمايد: «(مَنْ ذَا الَّذِى يُقْرِضُ اللهَ قَرْضآ حَسَنآ فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ)؛ كيست كه به خدا وام نيكو دهد (و از اموالى كه به او ارزانى داشته انفاق كند) تا خداوند آن را براى او چندين برابر كند؟ و براى او پاداش پرارزشى است!». لطف و عنايت پروردگار عجيب است بخشنده همه نعمت‌ها اوست با اين وجود گاه به بندگان مى‌گويد: از شما وام مى‌گيرم و گاه مى‌گويد: با من تجارت پرسودى داشته باشيد. ميان انفاق در راه خدا به هنگام نيازمند بودن و برخوردارى از نعمت پروردگار، رابطه آشكارى بر حسب ظاهر نمى‌بينيم؛ ولى به يقين اين از الطاف خفيه الهيه است. قابل انكار نيست كه شخص ايثارگر كه آنچه را خود به آن نياز دارد به ديگرى مى‌بخشد روح پاكى پيدا مى‌كند كه سرچشمه استجابت دعاست و دعاهاى او براى گشايش روزى به هدف اجابت نزديك مى‌شود. در احاديث اسلامى، رابطه صدقه با درمان بيمارى‌ها، رفع بلاها و خطرات وبه عنوان افزايش روزى با صراحت بيان شده است؛ از جمله در حكمت 137 گذشت كه امام 7 مى‌فرمايد: «اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ؛ روزى را به‌وسيله صدقه بر خود فرود آوريد». در حديثى از امام صادق علیه السلام مى‌خوانيم «إِنَّ الصَّدَقَةَ تَقْضِي الدَّيْنَ وَ تَخْلُفُ بِالْبَرَكَةِ؛ صدقه سبب اداى دين و برجاى نهادن بركت مى‌شود». اين سخن را با سخنى از رسول خدا صلی الله علیه وآله پايان مى‌دهيم كه فرمود: «أَكْثِرُوا مِنَ الصَّدَقَةِ تُرْزَقُوا؛ به نيازمندان زياد صدقه دهيد تا روزى شما وسيع شود». در اين روايات، تنها به رابطه صدقات با فزونى نعمت و دفع فقر اشاره شده، در حالى كه صدقه بركات و آثار فراوان ديگرى نيز دارد؛ صدقه رفع بلا مى‌كند، موجب پرورش فضايل اخلاقى است، دشمنى‌هاى قشرهاى مختلف جامعه را فرو مى‌نشاند و وسيله نجات در يوم المعاد است. قرآن مجيد مى‌گويد: «(مَا عِنْدَكُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاقٍ)؛ آنچه نزد شماست فانى مى‌شود؛ امّا آنچه نزد خداست باقى است». در آيه ديگر مى‌خوانيم: «(وَأَنفِقُوا فِى سَبِيلِ اللهِ وَلاَ تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ)؛ و در راهِ خدا انفاق كنيد! و (با ترك انفاق،) خود را به دست خود، به هلاكت نيفكنيد! و نيكى كنيد! كه خداوند، نيكوكاران را دوست مى‌دارد». نيز مى‌فرمايد: «(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِىَ يَوْمٌ لّاَ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خُلَّةٌ وَلاَ شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ)؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از آنچه به شما روزى داده‌ايم، انفاق كنيد! پيش از آن‌كه روزى فرا رسد كه در آن، نه خريد و فروش است (تا بتوانيد سعادت و نجات از كيفر را براى خود خريدارى كنيد)، و نه دوستى (و رفاقت‌هاى مادى سودى دارد)، و نه شفاعت؛ (زيرا شما شايسته شفاعت نخواهيد بود). و كافران، خود ستمگرند؛ (هم به خودشان ستم مى‌كنند، هم به ديگران)». انفاق منحصر به انفاق مالى نيست، هرچند بيشتر آيات و روايات، ناظر به انفاق‌هاى مالى است. انفاق علم و دانش، انفاق قدرت و مقام و انفاق نصح وخيرخواهى و خلاصه هرچيزى كه خداوند به انسان روزى داده بايد از آن براى نجات ديگران استفاده كرد و تعبير به (مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ) (از آنچه به شما روزى داده‌ايم) يا شبيه آن در آيات متعددى از قرآن مجيد، ممكن است اشاره به همين باشد. https://eitaa.com/mamin110
جزاى پيمان‌شكنان: امام عليه السلام در اين گفتار حكمت‌آميز دستورى درباره پيمان‌شكنان داده، مى‌فرمايد: «وفادارى در برابر پيمان‌شكنان، پيمان‌شكنى در پيشگاه خداست وپيمان‌شكنى با آنان، وفادارى نزد خداوند است»؛ (أَلْوَفَا لاَِهْلِ الْغَدْرِ غَدْرٌ عِنْدَ اللّهِ، وَالْغَدْرُ بِأَهْلِ الْغَدْرِ وَفَاءٌ عِنْدَاللّهِ). «غَدْر» در اصل به معناى ترك گفتن چيزى است، ازاين‌رو به كار كسى كه پيمان و عهد خود را بشكند و آن را ترك گويد «غدر» گفته مى‌شود و گودال‌هاى آب را ازآن‌رو «غدير» مى‌گويند كه در آن‌ها مقدارى آب باران رها و ترك شده است. امام عليه السلام در اين گفتار آموزنده مى‌فرمايد: انسان نبايد در برابر پيمان‌شكنان وكسانى كه پايبند به عهد خود نيستند دچار وسوسه شود و پيمان شكستن در برابر آن‌ها را گناه بداند، بلكه به عكس اگر آن‌ها عهد خود را بشكنند و ما در برابر آن‌ها به عهد خود وفا كنيم، نشانه ضعف و ذلت ما در برابر آن‌هاست و آن را حمل بر ترس ما مى‌كنند و سبب جسارت آن‌ها در وقايع مشابه مى‌شود، ازاين‌رو دستور داده شده كه در برابر آن‌ها مقابله به مثل كنيد. اين مقابله به مثل نوعى وفا در پيشگاه خدا محسوب مى‌شود. قرآن مجيد نيز دراين باره دستور قاطعى داده است. «(وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللهَ لاَ يُحِبُّ الْخَائِنِينَ)؛ و هرگاه (با ظهور نشانه‌هايى،) از خيانت گروهى بيم داشته باشى (كه عهد خود را شكسته، حمله غافلگيرانه كنند)، به‌طور عادلانه به آن‌ها اعلام كن كه پيمانشان لغو شده است، زيرا خداوند، خائنان را دوست نمى‌دارد!». در شأن نزول آيه آمده است كه اشاره به قوم يهود مدينه است كه آن‌ها بارها با پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله پيمان بستند و پيمان خويش را ناجوانمردانه شكستند، ازاين‌رو مى‌فرمايد: اگر از خيانت و پيمان‌شكنى آن‌ها بترسى، پيمانت را با آن‌ها قطع كن. البته اين سخن به آن معنا نيست كه يك‌جانبه و بدون هيچ نشانه‌اى پيمان با آن‌ها را بشكنند بلكه هميشه به دنبال نشانه‌هايى از اراده پيمان‌شكنى خوف حاصل مى‌شود. هرگاه اين نشانه‌ها ظاهر شد دستور داده شده پيمان با آن‌ها شكسته شود مبادا از آن براى غافلگير ساختن مسلمانان سوء استفاده كنند. اين در حالى است كه قرآن تأكيد مى‌كند نسبت به آن‌هايى كه به عهد خود وفادارند وفادار بمانيد. در چهارمين آيه از سوره «توبه» بعد از اعلان جنگ با مشركان پيمان‌شكن مى‌فرمايد: «(إِلاَّ الَّذِينَ عَاهَدتُّمْ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ ثُمَّ لَمْ يَنقُصُوكُمْ شَيْئآ وَلَمْ يُظَاهِرُوا عَلَيْكُمْ أَحَدا فَأَتِمُّوا إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَى مُدَّتِهِمْ إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ)؛ مگر كسانى از مشركان كه با آن‌ها عهد بستيد و چيزى از آن را در حقّ شما فروگذار نكردند، و احدى را بر ضدّ شما تقويت ننمودند؛ پيمان آن‌ها را تا پايان مدّتشان محترم بشمريد، زيرا خداوند پرهيزكاران را دوست دارد!». ولى درباره پيمان‌شكنان در آيه 12 تأكيد به مقابله به مثل كرده مى‌فرمايد : «(وَإِنْ نَّكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِّنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِى دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ)؛ و اگر پيمان‌هاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، وآيين شما را مورد طعن قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد، چراكه آن‌ها پيمانى ندارند؛ شايد (با شدّت عمل) دست بردارند!». اين‌ها همه با توجه به اين است كه در اسلام به كمتر چيزى به‌اندازه وفاى به عهد و اداى امانت اهميت داده شده است تا آن‌جا كه پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله مى‌فرمايد : «مَنْ كَانَ يُوْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآْخِرِ فَلْيَفِ إِذَا وَعَدَ؛ كسى كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد بايد هرگاه وعده‌اى مى‌دهد (و عهدى مى‌بندد) به آن وفا كند». در حديث ديگرى از امام زين العابدين عليه السلام مى‌خوانيم كه در برابر اين سؤال كه جميع تعليمات اسلام در چه چيزى خلاصه مى‌شود؟ فرمود: «قَوْلُ الْحَقِّ وَالْحُكْمُ بِالْعَدْلِ وَالْوَفَاءُ بِالْعَهْدِ؛ سخن حق گفتن و عادلانه قضاوت كردن و وفاى به عهد نمودن است». اين حديث را نيز سابقاً در ذيل حكمت 155 آورديم كه امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: سه چيز است كه هيچ‌كس عذرى در مخالفت با آن ندارد. و دومين آن را وفاى به عهد مى‌شمارد خواه در برابر نيكوكار باشد يا بدكار. اشتباه نشود، منظور از وفاى به عهد در برابر بدكاران اين نيست كه در مقابل پيمان‌شكنان وفاى به عهد كنيد، بلكه منظور اين است كه اگر با كسى كه گناهان مختلفى انجام مى‌دهد و پايبند به احكام دين نيست عهد و پيمانى بستيد و او به عهد و پيمانش وفادار بود شما هم وفادار باشيد. به بيان ديگر، فسق و فجور او خارج از حوزه پيمانى است كه با ما بسته است. https://eitaa.com/mamin110
موفقیت دانش آموزان مدرسه استعداد درخشان شهید شهریاری استان در کنکور ۹۹ تبریک به دانش آموزان فرهیخته و اساتید ارجمند دبیرستان و تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات مدیریت محترم مدرسه مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
🕊✏️🚪 من گدایی باکلاسم باقلم درمیزنم👋🚪 یک حرم رامیشناسم سوی آن پر میزنم🕊 بادودست کوچکش واکردقفل بسته را🔒🔐🔓 رویِ خاک مرقدش پا نه، که من سر میزنم السلام علیک یارقیه بنت الحسین❣ نجوای غریب
بسمِ ربّ الشهدا 🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀 سلام ای شهیدان گلگون کفن دلیران و نام آوران ِ وطن سلام ای سلحشورمردانِ مرد شهادت طلبهای جنگ و نبرد به چمران و صیّاد و همت سلام به دشمن ستیزان ِ غیرت سلام به وَالفجرِ یک ، فکّه و باقری سلامی به سردار ِ مان باکری به مهران به آن دستواره سلام که شد راهِ مارا ستاره سلام به بیت المقدس ،به وِزوایی اَش سلامی به سردشت و بابایی اَش به خرازی و چیت سازان سلام به این شیر مردان ایران سلام فکوری و شیرودی و هم بشیر سلام و ادب بر حسین بصیر به انصاری و بر کریمی سلام و بر کاظمی افتخارِ امام به سردار دلها سلامی زِ عشق علمدارِ یکتایِ ماهِ دمشق سلیمانی آن یاورِ با وفا فدایی شد و رفت کربُ بلا سلامی به نامی و گمنامشان بروجردی و لاجوردی ِ مان به عبدالحسین ِ برونسی سلام که او با ائمه شده هم کلام به غواصهای عزیز ِ دیار به ام الرصاص و به آن اقتدار به دستانِ بسته ،لباسِ سیاه سلامی به گلهای آن قتلگاه سلامی به گردان ِ نورِ کمیل به آن روشنی بخشِ نجم و سهیل شهیدان کُرد و بلوچ و کویر سلامی به آن فاتحانِ غدیر شهیدانِ پاک ِ جهادی سلام به سردارِ ما اعتمادی سلام به بوشهر و دیلم به آن لاله ها سلامی به گیلان و آلاله ها به سردار ِ ارتش به یا سینی اش روایت گرِ جنگ آوینی اش سلامی به این پهلوانانِ شیر روایتگر و ارتشیِ دلیر سلامی به آن پیکرِ چاک چاک به آن جسمهای بدون پلاک به آنان که باخون فدایی شدند شهیدان ِ ما کربلایی شدند اللهم رزقنا شهادت فی سبیلک بحق الحسین علیه السلام 🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊🥀🕊 نجوای غریب شعر از سرکار خانم افسانه حمدی از مبلغات امین استان با تشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
شرح حکمت ۱۴۳ پيرى زودرس! 🔸امام(علیه السلام) در این گفتار کوتاه و حکیمانه تأثیر غم و اندوه را در جسم و روح انسان بیان مى دارد و مى فرماید: «غم و اندوه نیمى از پیرى است»; (الْهَمُّ نِصْفُ الْهَرَمِ). اشاره به این که بسیار مى شود که غم و اندوه، انسان را پیر مى کند، هرچند انسان به حسب سن و سال پیر نشده باشد; موهاى او تدریجاً سفید مى شود، قامت وى خمیده و قواى بدن رو به تحلیل مى رود و از نظر فکرى و روحى نیز احساس پیرى مى کند. 🔹منظور امام(علیه السلام) این است که انسان تا مى تواند غم و اندوه را به خود راه ندهد و از آثار سوء آن بپرهیزد. البته انکار نمى توان کرد اسباب غم و اندوه مختلف است و بخشى از آن قابل اجتناب نیست; گاه مربوط به مسائل دینى و معنوى است که انسان به هر حال با آن دست به گریبان خواهد بود. حتى در حدیث معروفى از ابن عباس مى خوانیم که مى گفت: هیچ آیه اى شدیدتر و مشکل تر از این آیه (فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ ...) بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) نازل نشد و از این رو هنگامى که اصحاب آن حضرت پرسیدند: اى رسول خدا! چرا به این زودى موهاى شما سفید شده و آثار پیرى نمایان گشته فرمود: «شَیَّبَتْنی هُودُ وَالْواقِعَةُ; سوره «هود» و «واقعه» مرا پیر کرد». گفته شده علت همان دستورى است که خداوند به پیغمبرش درباره استقامت در مقابل دشمنان سرسخت و کینه توز و بى رحم داده است. (و مى دانیم سوره «هود» و «واقعه» هر دو در مکه نازل شده در زمانى که پیامبر(صلى الله علیه وآله) سخت از طرف مشرکان در فشار بود و گفته اند: سوره «هود» بعد از وفات «ابوطالب» و «خدیجه» نازل شد که امواج غم و اندوه از هر سو قلب پاک پیامبر(صلى الله علیه وآله) را احاطه کرده بود). 🔸ولى به هر حال بسیارى از عوامل غم و اندوه امورى است که انسان مى تواند خود را از آن دور دارد یا نسبت به آن بى اعتنا باشد، از این رو در حدیثى آمده است که زیارت اهل قبور غم و اندوه را زایل مى کند، زیرا سرچشمه بسیارى از اندوه ها امور مادى است; هنگامى که انسان به زیارت اهل قبور مى رود و پایان کار دنیا را مى بیند که ثروتمند و مسکین همه در یک جا خفته اند و هیچ کدام جز کفنى با خود از این دنیا نبرده اند آرامش پیدا مى کند. 🔸در طب امروز این مسئله به روشنى ثابت شده که سرچشمه بسیارى از بیمارى هاى جسمى ناراحتى هاى روحى است; بیمارى هاى اعصاب، قلب، معده و غیر آن در بسیارى از موارد از فشارهاى عصبى و به اصطلاح استرس ها و غم و اندوه ها ناشى مى شود و درمانى جز خلاص کردن خود از غم و اندوه ها ندارد و اگر انسان عزم راسخ و اراده قوى داشته باشد مى تواند خود را از آن دور دارد. 🔸بسیارى از حکما و شعرا براى کمک کردن به انسان ها براى فراموشى اسباب این گونه غم و اندوه ها سخنان نغز و پربارى دارند. ⭕شاعر عرب مى گوید: ما فاتَ مَضى وَما سَیَأْتیکَ فَأَیْنَ * قُمْ فَاغْتَنِمِ الْفُرْصَةَ بَیْنَ الْعَدَمَیْنِ ⭕و شاعر فارسى زبان مى گوید: از دى که گذشت هیچ از آن یاد مکن * فردا که نیامدست فریاد نکن در واقع این دو شاعر گویا مطلب خود را از حدیث امام صادق(علیه السلام) اخذ کرده اند آنجا که مى فرماید: «اصْبِرُوا عَلَى الدُّنْیا فَإنَّما هِىَ ساعَةٌ فَما مَضى مِنْهُ فَلا تَجِدُ لَهُ أَلَماً وَلا سُروراً وَما لَمْ یَجِىءْ فَلا تَدْری ما هُوَ وَإنَّما هِىَ ساعَتُکَ الَّتی أنْتَ فیها فَاصْبِرْ فیها عَلى طاعَةِ اللهِ وَاصْبِرْ فیها عَلى مَعْصِیَةِ اللهِ. در برابر امور دنیا صبر و شکیبایى پیشه کنید، زیرا ساعتى بیش نیست; آنچه گذشته است نه دردى از آن احساس مى کنى نه سرورى و آنچه نیامده است نمى دانى چیست، بنابراین دنیا براى تو همان ساعتى است که در آن هستى پس در برابر اطاعت خداوند شکیبایى پیشه کن و بر ترک معصیت صبر نما». 🔸در حقیقت بسیارى از افکار غم انگیز افکار بیهوده اى است که ما خودمان آن را براى خود فراهم مى کنیم مثلا مى نشینیم خود را با افراد بالادست مقایسه مى کنیم و بر محرومیت خود اشک حسرت مى ریزیم و گاه مى گوییم: اى کاش فلان فرصت را از دست نمى دانیم که اگر نداده بودیم امروز چه ثروت یا چه مقامى داشتیم. به همین دلیل دستور داده شده است که همیشه به پایین تر از خود نگاه کنید تا شاد و خرم باشید و نگاه به بالاتر نکنید تا غمگین و اندوهگین شوید. نیز بسیار مى شود که به هنگام وقوع حوادث ما یک روى سکه را مى بینیم و نگران مى شویم در حالى که سوى دیگر سکه ممکن است امورى باشد که بهترین کمک را به ما کند قرآن مجید مى فرماید: «(فَعَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَیَجْعَلَ اللهُ فِیهِ خَیْراً کَثِیراً); چه بسا چیزى خوشایند شما نباشد، و خداوند خیر فراوانى در آن قرار مى دهد». مرحوم شهریار مى گوید: جبین گره مکن از هر بدى که پیش آید * کز این نوشته تو یک روى صفحه مى خوانى به روى دیگر آن نعمتى نهفته خداى * که شکر کردن آن تا به حشر نتوانی https://eitaa.com/mamin110
💠💠حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه💠💠 *اقسام مردم* 🔷 كميل بن زياد مى گويد: امام دست مرا گرفت، و به سوى قبرستان كوفه برد، آنگاه آه پردردى كشيد و فرمود: 🔸 اى كميل بن زياد اين قلب ها بسان ظرفهايى هستند، كه بهترين آنها، فراگيرترين آنهاست، پس آنچه را مى گويم نگاه دار. 1️⃣ *مردم سه دسته اند*، دانشمند الهى، و آموزنده اى بر راه رستگارى، و پشّه هاى دست خوش باد و طوفان و هميشه سرگردان، كه به دنبال هر سر و صدايى مى روند، و با وزش هر بادى حركت مى كنند، نه از روشنايى دانش نور گرفتند، و نه به پناهگاه استوارى پناه گرفتند. 2️⃣ اى كميل: دانش بهتر از مال است، زيرا علم، نگهبان تو است، و مال را تو بايد نگهبان باشى مال با بخشش كاستى پذيرد امّا علم با بخشش فزونى گيرد، و مقام و شخصيّتى كه با مال به دست آمده با نابودى مال، نابود مى گردد. 3️⃣ اى كميل بن زياد شناخت علم راستين (علم الهى) آيينى است كه با آن پاداش داده مى شود، و انسان در دوران زندگى با آن خدا را اطاعت مى كند، و پس از مرگ، نام نيكو به يادگار گذارد. *دانش فرمانروا، و مال فرمانبر است*. 4️⃣ اى كميل ثروت اندوزان بى تقوا مرده گرچه به ظاهر زنده اند، امّا دانشمندان، تا دنيا برقرار است زنده اند، بدن هايشان گرچه در زمين پنهان امّا ياد آنان در دل ها هميشه زنده است. بدان كه در اينجا (اشاره به سينه مبارك كرد) دانش فراوانى انباشته است، اى كاش كسانى را مى يافتم كه مى توانستند آن را بياموزند آرى تيز هوشانى مى يابم امّا مورد اعتماد نمى باشند، دين را وسيله دنيا قرار داده، و با نعمت هاى خدا بر بندگان، و با برهان هاى الهى بر دوستان خدا فخر مى فروشند. يا گروهى كه تسليم حاملان حق مى باشند امّا ژرف انديشى لازم را در شناخت حقيقت ندارند، كه با اوّلين شبهه اى، شك و ترديد در دلشان ريشه مى زند پس نه آنها، و نه اينها، سزاوار آموختن دانش هاى فراوان من نمى باشند. يا فرد ديگرى كه سخت در پى لذّت بوده، و اختيار خود را به شهوت داده است، يا آن كه در ثروت اندوزى حرص مى ورزد، هيچ كدام از آنان نمى توانند از دين پاسدارى كنند، و بيشتر به چهارپايان چرنده شباهت دارند، و چنين است كه دانش با مرگ دارندگان دانش مى ميرد. 🔸آرى خداوند زمين هيچ گاه از حجّت الهى خالى نيست، كه براى خدا با برهان روشن قيام كند، يا آشكار و شناخته شده، يا بيمناك و پنهان، تا حجّت خدا باطل نشود، و نشانه هايشان از ميان نرود. تعدادشان چقدر و در كجا هستند به خدا سوگند كه تعدادشان اندك ولى نزد خدا بزرگ مقدارند، كه خدا به وسيله آنان حجّت ها و نشانه هاى خود را نگاه مى دارد، تا به كسانى كه همانندشان هستند بسپارد، و در دل هاى آنان بكارد، آنان كه دانش، نور حقيقت بينى را بر قلبشان تابيده، و روح يقين را دريافته اند، كه آنچه را خوشگذاران ها دشوار مى شمارند، آسان گرفتند، و با آنچه كه ناآگاهان از آن هراس داشتند أنس گرفتند. در دنيا با بدن هايى زندگى مى كنند، كه ارواحشان به جهان بالا پيوند خورده است، آنان جانشينان خدا در زمين، و دعوت كنندگان مردم به دين خدايند. آه، آه، چه سخت اشتياق ديدارشان را دارم كميل هر گاه خواستى باز گرد. https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دختری که به جرم حجاب، با چادرش خفه اش کردند ✍️بیداری ملت @bidariymelat
🍃 مناجات با خدا در سحرگاهان بیش از آنکه فرصتی برای خداشناسی باشد، فرصتی برای خودشناسی است 🍃 انسان وقتی با خدا خلوت می‌کند انگار با خود خلوت کرده است و هنگامی که خود را در ارتباط با خدا قرار می‌دهد، گویی با خودش رابطه صمیمانه‌تر و عمیق‌تری برقرار کرده است.
سلام بر عزادار غریب مدینه 🥀🥀🥀🥀 جمعه آمدو بازهم دلتنگیهایش را آورد ،جمعه آمد و بازهم سلامهایمان بی جواب ماند 😔 جمعه آمد و باز بوی گل نرگس همه جا پیچید و بیقرار تر از همیشه به دنبال گمشده ای میگردیم ...🍃🍃🍃🍃 به رسم ادب سلام بر صاحب جمعه 🕊 سلام بر عزادار صفر،سلام بر زائر مادر ،سلام بر فاتحه خوانِ مزار بی شمع و چراغ امام حسن ،سلام برآقای دور از وطن 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 سلام بر مولایی که در شب های جمعه به کربلا و نجف وکاظمین و سامرا و بقیع مشرف میشود و برای جد غریبش روضه برپا می کند 🕊🕊🕊 آقاجان سلام و عرض تسلیت به محضر مبارکت ✋🏻 عزیز دل فاطمه سالیان سال است که که هر آدینه اسم قشنگت را صدا می زنیم السلام علیک یا بقیه الله 🕊🕊🕊🕊 ولی هیچ جوابی نمی شنویم ، آقا جان یابن الحسن مگر نه اینکه جواب سلام واجب است ؟؟؟!!!!😔😔😔 نمیدانم امروز در کدام قسمت از بقیع نشسته ای و با مادرت زهرا سلام الله علیها برای غریب مدینه روضه بر پا کرده ای ؟؟😢😢 امام مهربانم جان عالمی فدای غربتت ، این روزها کشورمان ایران به یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس بیشتر از پیش غمگین و عزادار است ،آقا جان بگو که در کدام یک از مناطق جنگی برای دیدار از سرداران شهید رفته ای ؟؟؟ بگو چگونه این همه درد و رنج سفر را تحمل میکنی و لب از لب بازنمیکنی؟؟!! آقا جان شرمنده ام ، با اینکه میدانی که خطاهای من غیبتت را کبری کرده ولی بازهم با من به عطوفت و مهربانی رفتار میکنی 🍃🍃🍃🍃🍃 بازهم میگویی از خدا بخواهید فرجم را آسان کند🤲🤲 آقاجان ای تنهاترین امام شیعیان ای منتقم خون شهیدان بیا ،بیا و ندبه هامان را پایان ببخش بیاو عدالت علوی را بر جهان حاکم کن بیا سوار بر ذوالجناح در حالیکه ذوالفقار در دست داری بیا بیا و برایمان روضه ی امام حسن بخوان بیا که عمه زینب با دیدن این هما مصیبتها کمرش خم شده ، آری دوباره مسیر شام تا کربلا را می پیماید تا اربعین بر سر مزار پیکری بی سر روضه بخواند ، آقاجان بیا و با انتقام از قاتلان ائمه ی اطهار مرهمی بر قلب زخمی و داغدار عقیله ی بنی هاشم بگذار😢 بیا و برایمان روضه ی اربعین بخوان😭 بیا و جواب این طالب بدم المقتول بکربلا را با صدای زیبایت پاسخ بده بیا و صوت انا المهدی را از گوشه ی کعبه به گوش تمام جهانیان برسان و دشمنان اسلام و مسلمین را خار رو نابود گردان به امید آن روز آمین یا ربّ العالمین 🤲🤲🤲 اولین جمعه ی پاییز ۱۳۹۹ مصادف با ۷ صفر و شهادت امام حسن مجتبی ۱۴۴۲
نشریه الکترونیکی صدق شماره2 شهریور ماه 1399.pdf
2.23M
📍اولین نسخه ویژه نامه الکترونیکی علمی_تبیینی صدق منتشر شد. 📍ویژه نامه _ سال اول شماره اول_ مهر ماه 1399 💎کاری از معاونت پژوهش مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق پایگاه اطلاع رسانی بیان الصدق در ایتا جهت عضویت و دانلود شماره های قبل به نشانی زیر👇👇 مراجعه نمایید. https://eitaa.com/Bayanalsidq
آزمایشی۱ استخدامی آموزش و پرورش ason24.ir
آزمایشی۲ استخدامی آموزش و پرورش ason24.ir
محبت خدا.pdf
4.39M
درس نامه با موضوع محبت خدا تدوین سرکار خانم سعادتمند از مبلغات استان همدان
1608785664_-230621.pdf
789.1K
درس نامه با موضوع ولایت فقیه و حکومت اسلامی تدوین حجت‌الاسلام مهدی طاهری از مبلغین استان همدان
نجوای دلتنگی با امام عصر روحی و ارواحی له الفداه 🥀🍃🥀🍃🥀 شنیدم گریه میکردی برایم گُنه من کردم و کردی دعایم شنیدم هر شب جمعه بقیعی دوباره یاد غمهای فجیعی شنیدم همچو یوسف باز ای یار دوباره غیبتت گردیده تکرار شنیدم هرزمان دلتنگ گشتی دوباره راهیِ صحرا و دشتی اگرچه من بدم آقا تو خوبی برای من طلوع هر غروبی شنیدم در صبوری همچو زینب بخوانی آیه های صبر هرشب شنیدم تا که ظلمی را ببینی پریشان و غمین ، عزلت نشینی شنیدم صبح و شب مارا پناهی برای درد دل دنبال چاهی شنیدم در محرم غرق اشکی برای علقمه سقایِ مَشکی شنیدم کوچه پُرشد از گل یاس به پاسِ روضه ی دستان عباس شنیدم مهربان ،در هر کجایی همیشه فکرِ احوالات مایی شنیدم مرهم دردی تو ای یار دلم از دوریت گردیده بیمار شنیدم جمعه ها چشم انتظاری ظهورت دیر گشته بیقراری شنیدم در سفر هستی ! کجایی ؟ همیشه در دعایم تا بیایی اگرچه بنده ای نا لایقم من ولی چشم انتظار و عاشقم من دعا خواندم و میخوانم برایت نگاهی کن به من هستم گدایت از این هجران و غربت سوختم من صبوری از شما آموختم من خداوندا به حق ماه ارباب به حق این شهید تشنه ی آب الهی بِشکند این قفلِ غیبت نماند بر دلم هجران و حسرت نجوای غریب
دیده ها روشن شود با هر نگاهت قلبها گلشن شود با هر نگاهت باز با لبخندتان جانی گرفتم باغِ دل سوسن شود با هر نگاهت نجوای غریب