eitaa logo
معنویت‌پژوهی|محمدجوادنصیری
1.1هزار دنبال‌کننده
886 عکس
507 ویدیو
33 فایل
محمد جواد نصیری 💻پژوهشگر معنویت و عرفان‌های نوظهور #فراروانشناسی #قانون_جذب #عرفان_حلقه #یوگا #هالیو_BTS #پائولو_کوئلیو #نیروهای_ماورائی #اوشو #اکنکار #معنویت_روانگردان و... 🌹ارتباط با ما: @honarezendegi2 📚کانون فرهنگی هنر زندگی: @honarezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تبلیغ کتاب معجزه شکرگزاری در کانال خبرگزاری فارس 🔸کتاب معجزه شکرگزاری و کتاب راز نوشته خانم راندا برن از اصلی ترین ترویج کنندگان شبه معنویت تفکر نو با محوریت آموزه قانون جذب هستند. این کتابها متعلق به جریانی آسیب زا و انحرافی است. 🔹چند نکته در رابطه با پستی که خبرگزاری فارس در کانالش منتشر کرد عرض میکنم. ✅نکته اول قابل توجه است، یکی اینکه افراد رسانه ای ما هم از جریانات معنوی انحرافی مطلع نیستند، و غافل از این موضوع هستند. ✅نکته دوم اینکه در این تبلیغ مستند قرآنی برای این نوع شکرگزاری ارایه شده است و این نیز تحریف دین است. ✅نکته سوم اینکه وقتی یک خبرگزاری یا نهاد رسمی دانسته یا نادانسته یک جریان و موضوع انحرافی را تبلیغ می کند، از پایگاه اجتماعی خود برای حقانیت آن جریان استفاده می کند و مردم به خاطر اعتمادی که به یک سازمان، نهاد و...دارند، به محتوای جریان انحرافی نیز اعتماد می کنند. مصداق همین سواستفاده را در عرفان حلقه و یوگا و...شاهدیم. ✅نکته چهارم این است همانطور که سواد رسانه برای افراد تأثیرگذار و عامه مردم لازم است، سواد معنوی و شناخت جریانات معنوی نیز لازم است. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
🔹 پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه بین‌المللی قم و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری برخی نهادها و مراکز علمی برگزار می‌کند: 🔺 کارگاه راهکارهای ارتقاء سلامت معنوی در ادبیات عرفانی 🎙 با سخنرانی: آیت الله حجت‌الاسلام دکتر میثم زنجیرزن حسینی دکتر فاطمه طباطبایی 📄 همراه با ارائه گواهی معتبر 📆 چهارشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۳، ساعت ۸ تا ۱۲ 🏢 قم، بلوار الغدیر، دانشگاه قم، سالن ولایت 🏷 پخش آنلاین: ve.qom.ac.ir/riih 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
🔴همایش «سلامت معنوی با رویکرد مراقبت معنوی» 🔸این همایش توسط مرکز مطالعات دین و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری پژوهشکده مطالعات معنوی و برخی نهادهای علمی و فرهنگی کشور برگزار خواهد شد. 🔹زمان: بیستم آذرماه ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح 🔸مکان: تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
. 🌷حدیثی که سبب شد آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی تبریزی (حفظه الله) از جوانی، دست به قلم شوند! قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَةً وَاحِدَةً عَلَيْهَا عِلْمٌ ، تَكُونُ تِلْكَ اَلْوَرَقَةُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ سِتْراً فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّارِ ، وَ أَعْطَاهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَيْهَا مَدِينَةً أَوْسَعَ مِنَ اَلدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ. ترجمه: اگر مؤمن از دنیا برود و یک ورقه از خودش باقی بگذارد که بر آن نوشته شده باشد، روز قیامت این ورقه بین او و آتش حائل می‌شود، و نه تنها مانع از آتش است، بلکه خداوند تبارک و تعالی در عوض‌ هر‌ حرفی که بر آن ورقه نوشته است، شهری وسیع‌تر از دنیا به اندازه هفت برابر به او اعطا می‌فرماید! 📗 الأمالی، جزء ۱ ، صفحه ۳۷ بنده در دوران جوانی این حدیث را مشاهده کردم و سبب‌ شد که قلم به دست گرفته و آثاری را از خود به جای بگذارم. 📚 برگرفته از سخنان آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول. نقل از افق حوزه، چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
🔴کتابچه فوق را مروجان عرفان حلقه بین مخاطبینشان پخش می کنند. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi توضیحاتی در مورد مانیفست رنسانس ایران آزاد👇👇
معنویت‌پژوهی|محمدجوادنصیری
🔴کتابچه فوق را مروجان عرفان حلقه بین مخاطبینشان پخش می کنند. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://e
🔴 به بهانه پخش غیرقانونی جزوه نظریات سیاسی فرقه حلقه در ایران 👈 تناقضات در سازمان صلح طاهری 🔻 محمدعلی طاهری با نگارش یک اساسنامه با عنوان «مانیفست ایران آزاد» سعی دارد از خود یک وجهه صلح‌طلب بین‌المللی نشان دهد، اما این یک پوشش است تا علیه مردم ایران فعالیت سیاسی کرده و حتی باعث انجام تحریم‌های بیشتری علیه ایران شود، کمااینکه فرقه بهاییت و...همین کار را انجام می‌دهند. 🔻 گویا به‌صورت گسترده کتابچه‌هایی از این مانیفست در حال پخش است. 🔻جالب است بدانیم طاهری به ادعاهای خودش در این مانیفست پایبند نیست، مثلاً در اصل دوم این مانیفست «جدایی هرگونه ایدئولوژی از سیاست و اداره مملکت» بیان شده است؛ ولی طاهری برخلاف این اصل، شاگردان اصلی و دوستان سابق خودش را به‌خاطر نگاه ایدئولوژیک و اختلاف در برداشت، از سیستم عرفان حلقه طرد کرد و با منتشرکردن کلیپ‌هایی با ذکر نام، افراد را از فرقه خود اخراج کرد، طاهری که در فرقه خودش ایدئولوژیک رفتار می‌کند چطور برای اداره یک حکومت ایدئولوژی را نفی می‌کند، البته نکته مهم این است که هیچ حکومتی بدون ایدئولوژی در جهان وجود ندارد، البته هر حاکمیتی یک نوع خاصی از باورمندی و جهان‌بینی و ایدئولوژی را دارند که ممکن است مخالف دیگری باشد. 🔴 نقدی بر بیانیه صلح محمدعلی طاهری 🔵 محمدعلی طاهری بنیان‌گذار فرقه عرفان حلقه، با تأسیس «سازمان صلح طاهری»، ادعا می‌کند به تحقق صلح جهانی کمک می‌کند. اما حقیقت امر این است که باتوجه‌به بیانیه‌ها، موضع‌گیری‌ها و آموزه‌های حلقه، طاهری بر علیه مظلومان و به نفع ظالمان عالم فعالیت می‌کند. 🔵 به‌عنوان‌مثال طاهری برخلاف اساس‌نامه مکتب خود که قضاوت‌کردن را شأن خداوند می‌داند و اعضای فرقه‌اش را از قضاوت‌کردن برحذر می‌دارد، خود جنگ بین غزه و اسرائیل را قضاوت کرده و عملیات رزمندگان فلسطینی را محکوم کرده است. همچنین در بیانیه‌ای در مورد چنگ غزه، خودش حکم می‌دهد: «راه‌حل این مسئله گفتگوی بین‌المللی است». باید خاطرنشان کرد که تجربه چند دهه اخیر در این مسئله نشان می‌دهد، گفتگوهای بین‌المللی کاملاً جانب‌دارانه، غیرعادلانه و به نفع اسرائیلی‌ها است؛ درحالی‌که عقل و دین حکم به عدالت را تجویز می‌کند: «إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ [نساء/58]؛ هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید به عدالت داوری کنید». 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
🎥 سخنان جالب جنا نیزا سایکیک‌ معروف امریکایی در‌باره استفاده از نیروهای شیطانی و اجنه توسط فال گیرها! مهمترین نکته: با رجوع به فالگیر ها و‌رمال ها دری اهریمنی به زندگی شما باز می شود. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
معنویت‌پژوهی|محمدجوادنصیری
نکته مهم 👆👆 همین جریان در قالب سرکتاب، دعانویسی، بخت باز کنی، نوشتن طلسم و باطل کردن طلسم، پیدا کردن گمشده و شی‌سرقت شده و... در ایران خودمان در شهر و روستا جریان دارد. خیلی از این فعالیت ها با عنوان کهانت، سحر و... در فقه اسلامی آمده و با حکم حرمت بیان شده است. پس بدانیم که این نوع مطالب فقط در خارج از کشور و کلیپ ها و... نیست‌. همین دعانویسی، فالگیری و ... در اطراف ما از همین موضوع هستند. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
پارلمان و سنای استرالیا قانون ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی برای کودکان زیر ۱۶ سال را تصویب کردند، این قانون از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به اجرا درمی‌آید. 🆔 باشگاه خبرنگاران جوان پ ن: چرا برخی از آقایان که آنها را کعبه آمال خود گرفته اند در این نوع قوانین از آنها الگو نمیگیرند و تبعیت نمی کنند. بخش مهمی از آسیب های فضای مجازی به علت سن کم کاربران و عدم سواد رسانه است‌. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
🔴نقد و بررسی کتاب«بیندیشیدو ثروتمند شوید» اثر ناپلئون هیل، در روزنامه جام جم 📎 لینک خبر: https://jamejamdaily.ir/?nid=6917&pid=6&type=4 نوشته مهدی نعمتی پژوهشگر معنویت های نوپدید متن نقد را در پست بعد بخوانید👇👇 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
🔴یادداشت " نقد و بررسی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر ناپلئون هیل" 🔹کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» نوشته ناپلئون هیل، یکی از آثار کلاسیک و پرفروش در زمینه موفقیت و دستیابی به ثروت است. این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۹۳۷ منتشر شد، از آن زمان تاکنون الهام‌بخش نسل‌های بیشماری بوده و همچنان به عنوان یکی از کتب مرجع در حوزه انگیزشی و کارآفرینی شناخته می‌شود. ناپلئون هیل در این اثر تلاش دارد تا تجربیات و فلسفه افراد موفق را تحلیل کند و اصولی عملی برای دست‌یابی به موفقیت و ثروت ارائه دهد. 🔸معرفی کتاب کتاب بر پایه مصاحبه‌ها و مطالعات گسترده‌ای که هیل با تعداد زیادی از افراد موفق زمان خود انجام داده، نگارش شده است. هیل مدعی است در کتاب«بیندیشید و ثروتمند شوید» اصول هایی برای موفقیت است که هرکسی با پیروی از آن‌ها می‌تواند به خواسته‌های مالی و شخصی خود دست یابد. اصولی مانند تعیین هدف مشخص، ایمان، تلقین،تجسم،قدرت ذهن، برنامه‌ریزی سازمان‌یافته و قدرت تصمیم‌گیری، از جمله مولفه‌های کلیدی این کتاب به شمار می‌آیند. 🔹نقد و بررسی برخی از نکات قوت: از مزایای کتاب می‌توان به سبک ساده و روان نویسندگی آن اشاره کرد که مفاهیم را به شکلی گیرا و جذاب بیان می‌کند. همچنین، تشویق به خودآگاهی و خودباوری از نکاتی است که برای خواننده اثر، جذاب است. 🔸اشکالات اساسی ⛔️با وجود تأثیرگذاری قابل توجه کتاب، برخی نقدها به آن وارد است. یکی از اشکالات این کتاب، ساده‌انگاری بیش از حد فرآیند موفقیت مالی است. هیل بر این باور است که تنها با داشتن تفکر مثبت و خواسته قوی می‌توان به ثروت دست یافت. شاید این امر در ابتدا برای برخی الهام بخش باشد، اما با نگاهی گذرا به شرایط اقتصادی و اجتماعی، نشان می‌دهد که عوامل دیگری نظیر مهارت، تجربه، شبکه‌سازی و حتی اتفاق های غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل (مانند سیل ،زلزله ،جنگ و تورم ...) نیز در موفقیت نقش مهمی ایفا می‌کنند. ⛔️عدم توجه به تفاوت‌های فردی: کتاب تا حدی رویکردی عمومی دارد و به تفاوت‌های فردی از قبیل ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و شرایط اجتماعی اقتصادی مختلف کمتر توجه کرده است. بنابراین، راهکارهای ارائه شده برای همه افراد به یک اندازه کارآمد نیستند. . این عدم توجه به تفاوت‌های فردی می‌تواند دلیلی بر ناامیدی در افرادی شود که با پیروی از این اصول به نتایج مطلوب دست نمی‌یابند. ⛔️تاکید بیش از حد بر قدرت ذهن: هیل در کتاب خود بر قدرت ذهن و تفکر مثبت تاکید زیادی دارد. اگرچه این مفاهیم می‌توانند تاثیرات مثبت موقتی و مخدری بر زندگی افراد داشته باشند، اما تاکید بیش از حد بر آن‌ها ، باعث شود که افراد از اهمیت برنامه‌ریزی عملی و تلاش‌های واقعی غافل شوند. این در حالی است که موفقیت نیازمند ترکیبی از تفکر صحیح،واقعی و اقدامات عملی و تجربیات است. تکیه بر قدرت ذهن وفکر، یکی از اصلی ترین آموزه های عرفان‌های نوظهور است که با تأکید بیش از حد بر قدرت ذهن باعث میشود انسان به فردگرایی روی آورد و جنبه ی اجتماعی انسان را با چالش مواجه کند . اینکه تمامی مشکلات به افکار و نگرش فرد بر‌گردد، می‌تواند به نادیده‌گیری عوامل اجتماعی،اقتصادی و بومی هر شخصی منجر شود. ⛔️عدم ارائه شواهد علمی یکی دیگر از نقدهای وارد بر کتاب، عدم ارائه شواهد علمی برای حمایت از ادعاهای مطرح شده است. بسیاری از اصول و مفاهیم کتاب بر اساس تجربیات شخصی و داستان‌های موفقیت افراد مختلف بیان شده‌اند و کمتر به تحقیقات علمی و داده‌های آماری استناد شده است. همچنین ادعاهایی که در مورد قدرت ذهن و تأثیر آن بر واقعیت هستند نیاز به شواهد علمی دارند. این موضوع می‌تواند به سوءتفاهمات و برداشت‌های نادرست منجر شود. همین آموزهای غیرمستند و ناقص در بسیاری از جریان های معنوی نوپدید و عرفان‌های نوظهور به بستری برای سودجویی تبدیل شده اند ، جایی که افراد با استفاده از این مفاهیم به‌دنبال پول و شهرت و رویافروشی هستند. ✅نتیجه‌گیری در مجموع، کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» به عنوان یکی از پایه‌های ادبیات موفقیت و خودیاری، توانسته خودش را سنگ بنای یک شروع رویایی به سوی دستیابی به اهداف مالی و شخصی قرار دهد. با این حال، خوانندگان باید مطالب کتاب را از فیلتر سایر منابع و انتقاداتی که به آموزه های فرعی و سیستمی کتاب شده است عبور داده و بی گدار به آب نزنند . 📎 ✍️ مهدی نعمتی پژوهشگر معنویت های نوپدید 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
🔴میثم مطیعی نوشت: آمدیم شمال لبنان، نزدیک طرابلس، منطقه زغرتا. ۵۴ روستای مسیحی‌نشین حدود ۲۰ هزار شیعه را پذیرا شده‌اند و کمک‌های ایرانیان به شیعیانی که از خانه دور افتاده‌اند را به آنان می‌رسانند. اینجا محل عبادت آنان است که حالا شده محل کار جهادی و تجمیع کمک‌ها قبل از توزیع. این اگر وحدت ادیان در برابر شیطان صهیونیستی نیست، پس چیست؟ پ ن: وحدت متعالی ادیان که عموما در فضای علمی و آکادمیک بحث می شود، یک جریان کلامی و نظری است و البته تجربه نشان داده است که خیلی نتیجه مشخص و قابل توجهی نداشته است. اما معنویت انقلاب اسلامی ایران که با «محوریت مبارزه با استکبار» نمایان است، وحدت متعالی ادیان را ایجاد کرده است. البته عموما نه با نهادهای دینی اداره کننده ادیان و بلکه با عموم پیروان. تمرکز هم برمباحث نظری و بعضا بدون اثر نیست، بلکه کاملا وحدتی عمل‌گروانه و نتیجه بخش بوده و نکته مهم این است که می شود این مصادیق کوچک را نمونه عملی این موضوع پنداشته و پایلوت کار قرار داد. این وحدت در خدمت جبهه حق تعالی و پیروان حق بوده که طبق فرمایش خداوند در قرآن آینده از آن پیروان حق است. پیشنهاد می شود نهادهای دانشگاهی، موسسات گفتگوی بین‌الادیانی و... روی چنین مصادیقی تمرکز کنند و سعی کنند آن را پرورش و توسعه دهند. البته این به معنای بی ارزشی مباحث نظری و آکادمیک و مبنایی نیست، بلکه منظور این است که حداقل در کنار این نوع فعالیتهای خودشان، چنین فعالیت‌هایی نیز مد نظر داشته باشند. امام موسی صدر نیز نمونه عملی وحدت ادیان را نشان داده بود. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
به ماجرای غزّه و لبنان چگونه نگاه کنیم؟ تاریخ سخنرانی: ۴۰۳/۰۹/۰۸ یعقوبی می گوید: حالا بعضی‌ها می‌گویند که غزه‌ای‌ها اشتباه کردند. بعضی‌ها می‌گویند توطئه‌ خود اسرائیلیان بود. بعضی‌ها می‌گویند که غرب مدام دنبال این هست که جنگ‌افروزی کند، به این صورت شروع کرد، بهانه‌ای جور کرد. بعضی‌ها می‌گویند با ایران هماهنگ بود، بعضی‌ها می‌گویند هماهنگ نبود. تحلیل‌ها مختلف است، من به کدام تحلیل گرایش پیدا کنم؟ ببینید، عمر من در دنیا محدود است. من به‌دنیا نیامدم که ببینم این چه می‌گوید، آن چه می‌گوید، واقعیات را بخواهم دنبال کنم؛ من برای واقعیات به‌دنیا نیامده‌ام. ما به دنیا به جستجوی اهل‌بیت علیهم السّلام آمدیم. برنامه‌ی این بزرگواران چیست؟ آیاتی که این بزرگواران واقع می‌کنند، چیست؟ ماجرای غزّه چه بود؟ قبلش فرمودند وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ. خب، من می‌خواهم چشم آیات‌بین داشته باشم. چند نفر کشته شدند؟ چند تا ساختمان در غزّه خراب شد؟ این خبرگزاری چه گفت؟ آن غربی چه گفت؟ آن غزّه‌ای چه گفت؟ این فرمانده چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ من چه‌کار دارم؟ بعضی از اینها واقعیات است. خب، واقعیات باشد. نمی‌خواهی به واقعیات نگاه کنی؟ من به‌دنیا نیامده‌ام که واقعیات دنیا را بخواهم دنبال کنم. من برای این به‌دنیا نیامده‌ام. توی قرآن خداوند به من و همه‌ی انسان‌ها فرمود، حداقل همه‌ی ما مسلمان‌ها، که چشم آیات‌بین داشته باشید و با بصیرت به آیات مسیرتان را پیدا کنید. اخبار را گوش می‌دهیم، یکی دو تا خبرگزاری را دو سه تا خبرگزاری را دنبال می‌کنیم تا ردّ آیات را در آن پیدا کنیم. نه ‌اینکه واقعیات چیست؟ فلان سردار مسؤول سپاه چه گفت؟ آن یکی چه گفت؟ آن آقا چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ چه‌کار به این موضوعات داریم؟ آیا می‌شود چشم آیات‌بین بر ما غلبه داشته باشد؟ به حسب این موضوع، اینکه الان بین رژیم غاصب و لبنان توافق شد، این توافق به نفع ماست، به نفع ما نیست، اینطور است، آنطور است، توطئه است، پیروزی است، پیروزی یا شکست است. من برای خودم جلب توجه نمی‌کند. عناوینش را هم توی دیدم، متن را باز نکردم حتی بخوانم که بالاخره چه بود؟ چه شد؟ جبهه‌ حق پیروز شد یا پیروز نشد؟ لبنان پیروز شد یا پیروز نشد؟ پ.ن: این سخنان، ترویج بی اعتنایی به مهم ترین مسأله امروز اسلام است که با شعر «چشم ایات بین»، برای مخاطبین خود لالایی می خواند. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیژن عبدالکریمی: عموم روشنفکران ما درک نمی کنند که گروه های مقاومت، حافظ منافع ملی ما هستند. 🔴آمریکا و اروپا برای خودشان اتحادیه تشکیل داده اند، ولی برای کشور های مسلمان بر روی ملی گرایی دست می گذارند.🤷‍♂ 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
نمی خواهم دم از ناامیدی بزنم اما سقوط دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا در چند ساعت، داغ بدی بر دل می نشاند. دو شهری که در دهه 90، سه سال در محاصره بودند ولی با رشادت شیر بچه های حاج قاسم و مدافعان حرم، دشمن تکفیری نتوانست وارد آن شود. ازسوی دیگر وضعیت خبر رسانی صدا و سیما در مورد حوادث سوریه، افتضاح است. (عکس فوق مربوط به خوشحالی زنان و کودکان این دو شهر پس از شکسته شدن محاصره در سال 1394 است). 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
به مناسبت صد و دومین سالگرد شهادت مرد معنویت و جهاد 👇
۱۱ آذر۱۳۰۰چه گذشت؟👇 سرما باید چه اندازه باشد که شخصیتی مثل میرزا کوچک خان را ازپابیندازد.... ضداستعمارصفتی بودکه درجان نهضت جنگل رسوخ کرده بود که فرماندهی آن رامیرزا کوچک خان جنگلی عهده داربود. میرزادرذهن طرفدارانش به وطن دوستی و ضداستعمارمعروف است ولی درذهن دشمنانش به غارتگر و تجربه طب.... چرا؟؟؟ چون میرزا کوچک حاضر نبود اجنبی حکمران باشد. مگر دیدگاه ها چه قدر میتوانندشخصیت یک فردرادگرگون سازند؟؟؟ نهضت مقاومت و ایستادگی جنگل دربرابر انگلستان به فرماندهی رضاخان تن به شکست داد. پاییز سال ۱۳۰۰ خورشیدی و پس از درگیری و تسلیم برخی از نیروهای جنگلی، رشت به تصرف کامل نیروهای دولتی(انگلیسی)به فرماندهی رضاخان سردار سپه درآمد.... پس از این درگیری‌ها، برخی از سران نهضت جنگل تسلیم یا پنهان شدند ولی میرزاخودراتسلیم نکرد بلکه خود را برای ۱۰ روز مخفی کرد. در آخرین نامه‌ای که از وی باقی مانده است، از ناپایداری بعضی از یاران خود گله کرده است.... ایستادگی رمز پیروزی است.... میرزا کوچک به‌همراه یار آلمانی تبار خود گائوک، قصد گذر از کوه‌های تالش و رسیدن به خلخال را داشت که گرفتار خشم طبیعت شد. نقل است که میرزا در میان برف و طوفان، گائوک (هوشنگ) را به دوش کشید و چند قدمی پیش برد.یعنی فرمانده حاضر نبود درآن شرایط فقط جان خودرانجات دهد..... در نهایت، سرهایشان بر شانه یکدیگر افتاد و در۱۱ آذر ماه سال ۱۳۰۰ خورشیدی در میان برف و یخ جان سپردند..... بعد از پیدا کردن جنازه سرمیرزا رابریدند سر بریده میرزا را به تهران و نزد رضاخان فرستادند.... رضا خان دستور داد سررادردروازه شهر نمادین کنندتامردم بدانندکه ایستادگی در برابر استعمار یعنی ذلت..... پ ن: جبهه مقاومت(حق) در مقابل ظلم نمود بیرونی معنویتی درونی است، در واقع جبهه حق دارای قلب تپنده ای است که در راه حق و اعاده حقوق مستضعفین جان می دهد. این جبهه در طول تاریخ بوده و در عصر ما نیز جاری است، مبادا حجاب عصریت و جو رسانه ای ما را فریب دهد و ندانیم کجای تاریخ ایستاده ایم. ✍️محمد جواد نصیری 🌐 معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زندگی نرمال ملال‌آور است/ ثمرهٔ سکولاریسم، ظلم‌پذیری و غرق لذات دنیوی شدن دکتر شهریار زرشناس: 🔸زندگی نرمال یعنی بدون آرمان و مسئولیت زندگی کردن و البته در این سبک حتی شادمانی واقعی هم وجود ندارد و هرآنچه هست ملال است. 🔹اریک فروم روانشناس و روانکاو معروف می‌گوید: با غرق شدن در روزمره زندگی شادی به دست نمی‌آید، نهایت سرخوشی به دست می‌آید که سریع فروکش کرده و تبدیل به ملال می‌شود. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب @manaviat_pajoohi
 🕎ریشه‌های قانون جذب در عرفان کابالا‼️ ⚠️قانون موسوم به جذب، یکی از جریان‌های انحرافی موجود در کشور است که ریشه در عرفان «کابالا» دارد. این قانون در معنویت کابالایی با عنوان قانون قاطعیت مطرح است. بر اساس قانون قاطعیت هنگام دعا نباید هیچ گونه گریه و زاری کرد؛ بلکه با فریاد و به صورت کاملاً قاطعانه باید خواسته خود را از خدا مطرح کرد.  👹«قانون جذب»، از مباحث جادوگری، به سمت جریان «کابالا» (عرفان یهود) کشیده شده است. «کابالا» یک آئین جادویی است که در جستجوی نیروهای ناشناخته و تأثیرگذار بر عالم و نفوذ ساختار خلقت است. قانون جذب در «کابالا» با نام قانون قاطعیت مطرح شده است. کابالیست‌ها معتقدند، برای دست‌یابی به خواسته‌هایشان، هنگام دعا کردن باید با قدرت از خدا بخواهند تا خداوند آن کار را انجام دهد.[1] 🔥مهم‌ترین منبعی که در کابالا برای نخستین بار به نیروها و انرژی‌های کیهانی و نقش آنها بر سرنوشت انسان و نقش انسان در کنترل انرژی‌ها اشاره شده است، کتاب زوهر است. از دیدگاه کابالا زوهر یک کتاب مذهبی نبوده و بلکه کتابی است که به رابطۀ بین نیروهای غیبی و تأثیرات آن بر انسان پرداخته و سعی دارد رموز کتاب مقدس را آشکار کند.[2] زوهر کتاب مقدس را تنها روایاتی ساده و کلماتی عادی قلمداد نمی‌کند بلکه هر کلمه از عهد عتیق را حاوی یک راز متعالی می‌داند که اگر به باطن آن بتوان راه یافت، مفهوم والای آن آشکار خواهد شد. یکی از این اسرار، انرژی‌های کیهانی است که با رمزگشایی از تورات می‌توان به وجود آنها پی‌برد. ⚡️به تصریح کابالا، کتاب مقدس تنها نقل داستان نبوده و با رمز گشایی از این داستان‌ها می‌توان به اسرار عالم دست یافته و نحوه کنترل رازهای حاکم بر سرنوشت انسان را فرا گرفت.[3] 🔺تورات آکنده از اشاراتی است که تنها می‌تواند مربوط به انتقال انرژی‌های مثبت و منفی موجود در فضا باشد و زوهر بر اساس تورات به رابطه تنگاتنگ انسان و کیهان اشاره دارد و تأکید می‌کند که انسان‌ها نیز تعیین کنندۀ فعالیت‌های کهکشانی و جهانی هستند.[4] 🙇کابالیست‌ها راز کشفِ هدف و معنای زندگی را در شناخت نقشۀ کلی خلقت می‌دانند. این شناخت به آنان می‌آموزد که هدف آفرینش و خلقِ یک مخلوق، سرشار کردن او از لذت نامحدود است![5] 🔺این ایده موجب شد، کابالیست‌ها به تمام قوانین حاکم بر جهان‌های فیزیکی و روحانی به عنوان انرژی‌های مثبت و یا منفی بیندیشند که در جهت ایجاد فضایی در کسب لذت نامحدود برای مخلوقات عمل می‌کند. آنان معتقدند، اگر این انرژی‌ها توسط انسان شناخته شود، او قادر خواهد بود سرنوشت خود را تغییر داده و در بهترین حالت زندگی کند. این نیروها نشأت گرفته از نیروی اعظم است که می‌تواند روان انسان‌ها را کنترل کرده و در عین حال زمینه پیشرفت در زندگی مادی‌ را نیز برای آنان فراهم بکند.[6] 📌بنابراین می‌توان کابالا را به عنوان یکی از ریشه‌های اصلی قانون جذب محسوب کرد. عرفان کابالا معنویتی است که پُر از خرافات و انحرافات پیدا و پنهان است که عمیقاً این معنویت یهودی را به برخی باورهای انحرافی همچون، جادوگری کشانده و رسماً آئین سحر و جادو در کابالا، به عنوان یک امر مقدس به شمار می‌آید. پی‌نوشت: [1]. مظاهری سیف، حمیدرضا، نگاهی متفاوت به قانون جذب، قم، نشرمعنویت پژوهی، ص 19. [2]. برگ، فیلیپ اس (1989م) کابالا برای همه. نیویورک، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، چاپ اول، ص 326. [3]. برگ، فیلیپ اس (1991م) ستاره بینی، ارتباط با ستارگان. نیویورک، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، چاپ اول، ص228. [4]. برگ، فیلیپ اس (1989م) کابالا برای همه. نیویورک، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، چاپ اول، ص 332. [5]. کوسنک، تونی، بی تا، آموزش‌هایی در مورد دانش کابالا. بی جا، بی نا، ص12. [1]. برگ، فیلیپ اس (1989م) بازگشت روح، تناسخ. نیویورک، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ص 164. 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
دَیّاران؛ داستان سرایی جدید علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یکی از تلاش های یعقوبی در چند سال اخیر، ایجاد رعب و وحشت از طریق انتشار مطالبی پیرامون جن ها و تاثیر گسترده آنان به انسان ها است. البته موجودی به نام جن قابل انکار نبوده و امکان تاثیرگذاری آنها به انسان ها نیز پذیرفته شده است. اما آنان به انسان ها به نحوی که یعقوبی به تصویر میکشد، امری غیر قابل قبول بوده و با آیات و روایات نیز معارضه دارد. اخیرا یعقوبی داستان جدیدی را با عنوان «دیاران» آغاز کرده و برخی از مومنین را گرفتار ترس و نگرانی نموده است. در این داستان؛ دیاران را قومی از جن های کافر می داند که برخی از آنان گرفتار دعای حضرت نوح علیه السلام شده و نابوده شدند و عده ای از آنان نیز باقی ماندند و اکنون در جبهه قوم یهود و اسرائیل خدمت رسانی کرده و با قوای مومنین و جبهه مقاومت می جنگند. یعقوبی این داستان را از آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً؛ پروردگارا احدى از اين كافران را بر روى زمين رها مگذار» دریافت کرده و واژه آخر آیه را به طرز عجیبی به قوم جن ها بار نموده است. یعقوبی به خاطر فرار از معنای لغوی و حتی اصطلاحی دیّار می گوید: این را عنایت بفرمایید، این را از ظاهر قرآن می‏شود استدلال کرد و شما می‏توانید برداشت‏های خوبی کنید؛ چه لزومی است که سراغ کتب لغت بروید! با مراجعه به کتب تفسیری، مشخص می شود که مراد از دیّار چیست. به عنوان نمونه: 1. به معنای دوّار و فعال و در حال گردش: «لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً» إنما هو" دوارا"" فعالا" من دار يدور. جامع البيان فى تفسير القرآن، ج‏3، ص110. 2. به معنای هیچ فردی در خانه: يعني: أحدا منهم؛ و يقال: أصله من الدار يعني: نازلا بها، و يقال: في الدار أحد و ما بها ديار. بحر العلوم، ج‏3، ص502. 3. به معنای فرد: و الدّيّار: متّخذ الدار و ساكنها يقال: ما بالدار ديّار؛ أي أحد. التفسير الكبير: تفسير القرآن العظيم (الطبرانى)، ج‏6، ص 358. 4. به معنای کسی که در زمین گردش کند: أحدا يدور في الأرض. الكشف و البيان (تفسير ثعلبى)، ج‏10، ص47. طبق این توضیحات؛ نه تنها واژه دیار هیچ ارتباطی با جن ندارد، بلکه با توجه به ادامه آیه، وضوح در انسان های کافر و فاجری دارد که نسلی از فاجران را به وجود می آورند: «إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّارا». ادامه مطالب را بخوانید👇👇 🌐معنویت پژوهی/عرفان های کاذب https://eitaa.com/manaviat_pajoohi