eitaa logo
طلبه انقلابی
212 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
588 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 جایگاه بانوان قبل انقلاب چه بود، بعد انقلاب چه شد؟‌!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️دیدار باقری و مورا در دوحه قطر 🔹معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار و رایزنی با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دوحه قطر خبر داد. 👤مورا: همکاری نظامی ایران و روسیه، جنگ غزه و بعد منطقه‌ای، تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها در چارچوب برجام و موضوعات دوجانبه در دستور کار قرار دارد. 👤باقری: رایزنی‌ها در مورد مذاکرات رفع تحریم ادامه خواهد یافت 🔹علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود از دیدار و رایزنی با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه خبر داد. 🔸جلسه مفیدی با انریکه مورا و سون کوپمانس (نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه) داشتم. من بر فوریت توقف نسل کشی و ضرورت نجات انسان‌های بی‌گناه در غزه تاکید نمودم. 🔹 چنین رایزنی‌هایی برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله در مورد مذاکرات رفع تحریم ادامه خواهد یافت.
⭕️هم این و هم اون! 🔹گفت: چه خبر؟! 🔸گفتم: روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته است «مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری با دو گزینه «پیر» و «منفور» رو‌به‌رو هستند و ناچارند یکی از آن دو را انتخاب کنند. 🔹گفت: زبونتو گاز بگیر!... چرا به «آرمان‌شهر» زنجیره‌ای‌ها اهانت می‌کنی؟! از نظر آنها اولاً؛ که در آمریکا هیچ اجباری وجود ندارد همه آزادند که هر کاری دلشان خواست بکنند! ثانیاً؛ رؤسای جمهور آمریکا هرکه باشند و هرچه باشند، خیلی نازنین و مودبند! و... 🔸گفتم: مرد حسابی! رسانه‌ها و مقامات خودشان می‌گویند که ترامپ «روان‌پریش» است و بایدن «زوال عقل» دارد. 🔹گفت: خُب دور از چشم غربگداها و با عرض پوزش از آن‌ها! وقتی فقط دوتا کاندیدا هست و هردو هم دیوانه و روان‌پریش و از عقل مرخص هستند مردم آمریکا چه بکنند؟! 🔸گفتم: توی کوپه قطار، یکی از مسافران گفت اگر فقط نیم‌ساعت پنجره باز باشد، از سرما می‌میرم و دیگری گفت؛ اگر بسته باشد، من از گرما می‌میرم! مامور قطار به مسافران که گیج شده بودند گفت؛ نیم‌ساعت پنجره را باز کنید، این از سرما بمیرد و نیم‌ساعت ببندید تا آن یکی از گرما بمیرد و بعد هرطور خواستید عمل کنید!
👤وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌وگو با میدل‌ایست‌آی: 🔹تصمیم شرکت «متا» در انسداد صفحات رهبر انقلاب نشان دهنده فروپاشی اخلاق و انحطاط نظام اخلاقی در جهان است. 🔸این اقدام نه تنها نقض آزادی بیان بلکه توهین به میلیون‌ها نفر از پیروان مواضع و اخبار ایشان در جهان است. 🔹شعارهای مدعیان پرچمداری آزادی بیان در غرب «توخالی، نمایشی و پوششی برای اهداف نامشروع سیاسی آنان است. 🔸امپراتوری «سیلیکون ولی» نمی‌تواند مانع رسیدن صدای حمایت از مظلومان غزه و فلسطین به افکار عمومی جهان شود. 🔹شرکت متا بهمن گذشته در اقدامی غیرقانونی، صفحات معظم‌له در اینستاگرام و فیس‌بوک را مسدود کرد. میدل‌ایست‌آی نوشت که این شرکت درباره سخنان وزیر امور خارجه ایران اظهارنظری نکرده است.
⭕️انتشار تصاویری از تلاش ناموفق برای خرابکاری در ایام انتخابات 👤معاون وزیر در امور ارتباطات: 🔹سه نمونه از ۲۰ تلاش خرابکاری ناکام در جهت آسیب به زیرساخت ارتباطی انتخابات: 1️⃣حفر زمین به عمق یک‌و‌نیم متر قبل از انتخابات و آماده کردن شرایط جهت قطع فیبر در روز انتخابات 2️⃣برش لوله محافظ و فیبر آن یک روز قبل از انتخابات 3️⃣شناسایی فردی در روز انتخابات با اره با هدف برش فیبرنوری‌درمسیر
⭕️ایران به سازندگان راکتور فوق سنگین متانول پیوست 👤مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: 🔹طراحی و ساخت تجهیزات فوق حساس راکتور سنتز در انحصار شرکت‌های اروپایی بود که پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه، ‌با ‌توان مهندسان شرکت ماشین سازی اراک، تولید این راکتورها برای نخستین بار در کشور انجام شد. 🔸ساخت این راکتورهای عظیم، ایران را به جمع ۵ کشور سازنده راکتورهای تولید متانول وارد کرد که ‌علاوه بر میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی، سبب شکسته شدن انحصار تولیدکنندگان اروپایی شد.‌
⭕️ درگیری مرزبانان با گروهک تروريستی 👤فرمانده مرزبانی انتظامی: 🔹اعضای یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه داشتند توسط مرزبانان هنگ مرزی نهبندان زمین گیر و از آنان مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری کشف شد. 🔸مرزبانان هنگ مرزی نهبندان با اشراف و تسلط اطلاعاتی در مرزهای استان خراسان جنوبی، از قصد یک گروهک تروریستی برای ورود به داخل کشور و اقدامات خرابکارانه مطلع شدند. 🔹تعدادی از اعضای این گروهک زخمی و به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند از این گروهک مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری شامل مین جنگی، مین فلزی (tm)، انواع فرستنده و گیرنده ریموت کنترل، مهمات جنگی، دوربین دید در شب و سایر اقلام همراه کشف شد.
⭕️ایران خاورمیانه را برای همیشه تغییر خواهد داد 🔹فرمانده تروریست‌های سنتکام در پاسخ به این پرسش کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان که آیا آمریکا به دنبال جلوگیری از جنگ با ایران است، گفت: «درست است.» 👤«مایکل کوریلا» در ادامه عنوان کرد: «ایران نیز از راه‌اندازی جنگ رو در رو با ایالات متحده خودداری می‌کند.» 🔸وی با اشاره به افزایش غنی‌سازی ایران طی یک سال گذشته، گفت: «ایران هسته‌ای به یک باره و برای همیشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد.» 🔹فرمانده سنتکام اظهار کرد: «ایران در حال حاضر سلاح هسته‌ای دراختیار ندارد و فکر نمی‌کنم که تصمیمی مبنی بر ساخت تسلیحات هسته‌ای گرفته باشد.» 🔸فرمانده تروریست‌های سنتکام همچنین عنوان کرد: «تولید پهپاد توسط یمن، ایالات متحده را با چالش‌هایی مواجه کرده است.» 🔹این مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد: «هیچ راه‌حل کاملاً نظامی برای تمامی مشکلات پیچیده در خاورمیانه وجود ندارد. ما به راه‌حلی بین‌المللی برای بسیاری از مشکلات خاورمیانه نیاز داریم.»
⭕️تحقق ارکان چهارگانه انتخابات؟ 🔹انتخابات این دوره مجلس آن‌قدر مهم بود که رهبر انقلاب زودتر از سال‌هایی که در آن انتخابات برگزار شده بود، توصیه‌های خود را پیشاپیش مطرح کردند. چهار راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت از طرف ایشان برای انتخابات مطرح شد و اینک زمان بررسی میزان تحقق این راهبردهاست. 1️⃣امنیت انتخابات: دستگیری ده‌ها تروریست و کشف مقادیر کم سابقه اسلحه قاچاق و مواد منفجره در طول ماه‌های پس از شکست جریان «زن زندگی آزادی» دو علامت مهمی است که می‌گوید، اصرار به ناامنی در محیط داخلی ایران، دستور ویژه سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم بوده است. مهم‌ترین هدف‌گذاری های راهبرد «ایجاد ناامنی در ایران به هرقیمت و طریقی»در شش ماه دوم سال ویژه برای انتخابات و با هدف ایجاد حس ناامنی در رای دهندگان برای کاهش مشارکت و خلق حادثه ضد امنیتی بزرگ در روز انتخابات بود. انتخابات 11 اسفند در چنین شرایطی برگزار شد و بدیهی است که برقراری امنیت کامل انتخابات در تمام نقاط ایران، حاصل تدابیر و تلاش‌های کم نظیر امنیتی بوده است. 2️⃣سلامت انتخابات: این دوره قوانین جدید تصویب شده همانند اعلام حساب بانکی برای فعالیت اقتصادی انتخابات از سوی داوطلبان، سلامت انتخابات در ایران را بیش از گذشته تضمین کرد. بر این اساس هزینه محل ستاد انتخابات، حمل ونقل ، برپایی تجمع عمومی ، تبلیغات مجاز و حق الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی ستادها که پرداخت شده و دارای سند شد و کلیه فرایندهای تبلیغاتی یک نامزد در یک جا تجمیع شد و تا ۲۰ روز پس از پایان انتخابات و ثبت تایید آن از سوی نامزد مربوطه قابل رصد است. ضمن این‌که با اعلام نتایج انتخابات در برخی نقاط و رای نیاوردن یا کاهش آرای چهره‌های نام آشنا، با نفوذ سیاسی و صاحب مقام در کشور، از شهرهای مختلف تا تهران و برعکس آن رای آوردن چهره‌های گمنام یا کمتر شناخته شده سیاسی، نشان داد که سلامت کلی انتخابات در ایران تا چه میزان غیر قابل خدشه است. با وجود این، قوانین جدید برای سلامت انتخابات آغاز یک راه است و می تواند روز به روز به سلامت بیشتر و مطلوب انتخابات و به خصوص در ایام تبلیغات انتخاباتی کمک کند و باید روز به روز فرایند نظارت را بیشتر تقویت کرد. 3️⃣ مشارکت: حضور 25 میلیونی در انتخابات اخیر در شرایطی که بزرگ‌ترین کمپین تحریم انتخابات با صد‌ها پروژه ضدامنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پشتیبانی می شد، در نوع خود بی نظیر بوده است. در حالی‌که پیش از این اتاق فکرهای غربی، انتخاباتی کم رمق در ایران را پیش بینی می‌کردند، حضور 25 میلیونی سبب شد که بسیاری به شکست بزرگ تحریم انتخابات در ایران اعتراف کنند. 4️⃣رقابت: اصل رقابت انتخاباتی در برخی موارد می‌توانست بهتر باشد ولی در بسیاری از نقاط ایران در عمل اتفاق افتاد، توزیع آمار آرای کاندیداها در بسیاری از شهرها نزدیک به هم و تجمعات پرشور انتخاباتی در شهرها قابل توجه بود و در بسیاری از نقاط رقابت های سنگینی صورت گرفت که نشان داد سلیقه های مختلفی در انتخابات حضور دارند. حتی در تهران رقابت بین لیست ها خیلی فشرده بود و تقریبا همه 70 نفر اول رای در پایتخت، نامشان در لیست های معروف انتخابات دیده می‌شود.
⭕️تغییر میدان نبرد پس از شکست 🔹فرمانده هوافضای سپاه گفت: «امروز جنگ علاوه بر حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روش جدیدی دارد. این روش جدید، جنگ رسانه است. محیط جنگ رسانه مشخص نیست. نمی‌توانیم بگوییم محیط آن خوزستان است یا تهران، فضای آن ذهن‌ها و مغزهاست. این جنگ باورها را جابه‌جا می‌کند.» 🔸«سردار حاجی‌زاده» افزود: «دشمنان در زمین نتوانستند حریف ملت ایران بشوند، محیط جنگ را تغییر داده‌اند و می‌خواهند روی ذهن‌ها کار کنند. دهه هشتادی‌ها و هفتادی‌ها در این فضا باید دشمن را شکست بدهند. در حوزه نظامی کشور واکسینه و بیمه شده است. اگر این پایگاه پهپادی که امروز از آن بازید کردید، در دوران دفاع مقدس بود، جنگ به هشت سال نمی‌کشید، بلکه در دو سال تمام می‌شد. در همه بخش‌ها به تراز بالایی رسیده‌ایم. در حوزه پهپاد جزء سه کشور برتر هستیم.»
⭕️شکست در اجماع‌سازی؛ رسوایی در رسانه 🔹سه کشور اروپایی به همراه آمریکا در سال‌های اخیر تلاش داشته‌اند، با استفاده ابزاری از آژانس بین المللی انرژی اتمی از این نهاد فنی به عنوان دستاویزی برای اجماع سازی علیه کشورمان استفاده کنند. 🔸در روزهای اخیر نیز نشست فصلی شورای حکام برگزار شد و بازی تکراری کشورهای غربی و عملکرد جانب‌دارانه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به همراه سه کشور اروپایی و آمریکا به نمایش درآمد. 🔹از سوی دیگر؛ آژانس هر بار تلاش داشته است تا با منتشر کردن ناقص برخی گزارش‌ها و انتقال آن به رسانه‌ها به فضاسازی روانی علیه ایران دست بزند. 🔸مصاحبه اخیر بی بی سی فارسی با میخائیل اولیانوف، نماینده ارشد روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست فصلی شورای حکام که با تحریف آشکار این رسانه منتشر شد را می‌توان در چهارچوب پروژه فشار رسانه‌ای و تلاش برای نشان دادن سرآب اجماع سازی دید؛ با این حال پاسخ‌های نماینده روسیه بیش از پیش این شکست را عیان کرد. 🔹به هر رو، باید به این نکته توجه داشت که کشورهای ناراضی از وضعیت فعلی تنها باید آمریکا و سه کشور اروپایی را سرزنش کنند. چراکه این ایران بود که در پرتو توافق برجام محدودیت‌های استثنایی و نظارت‌های تاریخی را پذیرفت و تنها پس از خروج آمریکا و اطمینان از بی عملی اروپا ترجیح داد با کنار گذاشتن تعهدات برجامی، تنها به تعهدات پادمانی خود عمل کند و تا زمان بازگشت طرف غربی به تعهداتش، از هرگونه همکاری فراپادمانی و چشم پوشی از حقوق قانونی و مشروع خود جلوگیری کند. حال رسانه‌های وابسته به غرب یا کشورهای غربی هر چه بگویند تاثیری در واقعیت ماجرا نخواهد داشت!
⭕️مشارکت 25 میلیونی؛ بازدارنده در برابر تحریم اقتصادی 🔹تحریم‌های اقتصادی در دهه‌ی 1390 آسیب‌های جدی به معیشت مردم زده است. مشکلات معیشتی نیز گلایه‌های به‌حقی در جامعه ایجاد کرده است. اگر چه دولت‌های دهه‌ی 1390 نیز در عمل نوعی انفعال در برابر تحریم‌های اقتصادی داشتند و اقدام جدی و موثری برای خنثی‌سازی اثر تحریم انجام ندادند اما به هر حال، تحریم‌ها نیز (کم یا زیاد) اثر خود را می‌گذاشتند. بنابرین خیلی مهم است که بدانیم تحریم‌ها خود ریشه در چه مسئله‌ای دارند. هیلاری کلینتون که در جریان فتنه سال ۸۸ وزیر خارجه آمریکا بود، در کتاب خاطرات خود تصریح کرده است که پس از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در سال ۸۸، آمریکا توانست کشور‌های دیگر را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران همراه سازد. بنابراین تحریم‌ها و مشکلات معیشتی پس از آن، خود ریشه در فتنه‌ی 1388 و تضعیف جمهوریت داشتند. بنابراین می‌توان حدس زد تلاش‌های آمریکا برای کم ‌رونق شدن تنور انتخابات اخیر نیز بی‌ارتباط با تلاش برای افزایش سطح تحریم‌ها نبود. 🔸با این توضیحات، همان‌طور که دیدیم تلاش یک‌ساله‌ی دشمن برای آنکه مردم را مایوس کند و مشارکت را بسیار پایین ببرد، نتیجه نداد و شاهد مشارکت بیش از 25 میلیون نفر از واجدین شرایط بودیم. این لشکر 25 میلیونی مشارکت‌کننده اگر چه آمدند تا نماینده‌ای برای حوزه‌ی انتخابیه‌ی محل زندگی خود انتخاب کنند و در سرنوشت کشورشان (در حوزه‌ی سیاست‌گذاری) دخیل باشند اما در واقع پیش از آن، ما شاهد 25 میلیون «نه» به اجماع علیه تحریم‌های اقتصادی غرب بودیم. مشارکت بالا فواید زیادی دارد که مهم‌ترین آنها بازدارندگی در برابر تحریم‌های اقتصادی علیه معیشت ایرانیان است.
⭕️اقتصاد دیجیتال؛ پیشران پیشرفت اقتصادی ایران 🔹حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، یک ضرورت برای توسعه‌ی ایران است. به همین خاطر در برنامه‌ی هفتم توسعه یک فصل به این موضوع اختصاص داده شده است. استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال می‌تواند هزینه‌ها را به‌شدت کاهش داده و اقتصاد را شکوفا کند. 🔸بنابراین قدم اول آن است که کشور بپذیرد که رفتن به سمت اقتصاد دیجیتال یک الزام برای پیشرفت اقتصادی است. در گام دوم نیز باید قبول کنیم که بر اساس ارزش‌های اقتصادی انقلاب اسلامی، بخش مهم بار اقتصاد باید روی دوش بخش خصوصی باشد. بخش خصوصی است که متناسب با نیاز دیگر بخش‌ها تولید خواهد داشت تا بتواند در بازار بقا داشته باشد. همچنین اخیراً رئیس‌جمهور محترم به نقل از رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان توصیه کرده‌اند در صنعت فضایی نیز از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود. بنابراین می‌توان گفت در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال به‌طریق اولی حضور بخش خصوصی ضروری است. با این توضیح لازم است که کلیه مسائل و اولویت‌های ایران از منظر فرصت‌ها و قابلیت‌های فناوری‌های دیجیتالی مورد بازنگری قرار گیرد و کل برنامه پیشرفت بر این اساس تدوین شود. اقتصاد دیجیتالی باید به مشکلات اساسی کشور و رفع آنها گره زده شود. ما نیاز به ایجاد یک ابتکار اقتصاد دیجیتالی در کنار سایر ابتکارها داریم و بدون اتصال به مشکلات واقعی کشور نمی‌تواند انتظار داشت تحول دیجیتال رقم بخورد.
⭕️نقش تبیین و روایت قوی در گام دوم انقلاب 🔹در جهاد تبیین مهمترین مؤلفه روایت درست، قوی و امیدآفرین در جامعه است. جهاد تبیین یکی از عرصه‌های مهم مبارزه‌ی دائمی جریان حق و باطل و یکی از الزامات مهم تحقق بیانیه «گام دوم» است. در چنین شرایطی که دشمن با تصویرسازی غلط و منفی از حقایق و واقعیت‌های انقلاب اسلامی، به دنبال ناامیدسازی مردم نسبت به آینده و بدبین‌سازی و بی‌اعتمادسازی نسبت به نظام اسلامی است، تنها با یک جهاد عظیم تبیینی و روایت قوی می‌توان به این توطئه پیچیده غلبه کرد و نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان را خنثی نمود. اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و روایت قوی؛ بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری است. 🔸فرماندهان و افسران جهاد تبیین و روایت باید به عناصر اصول شناسی، زمان‌شناسی، اولویت‌شناسی، مسئله‌شناسی، جبهه‌شناسی، هنرشناسی و روش شناسی آگاهی و اشراف داشته باشند تا بتوانند با شناحت درست صحنه، تبیین کننده حقیقی شرایط سیاسی جامعه، منطقه و بین الملل باشند و حقایق را به افکار عمومی داخلی و جهانیان بشناسانند. بنابراین «امروز همه‌‌ی ما بایستی در میدان تبیین و روایت قوی و به هنگام حرکت بکنیم.»
⭕️رای به انقلابی ماندن 🔹مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن و ستون فقرات قوه مقننه و بزرگترین نهاد نظارتی نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار پررنگی در پیشبرد مسائل کشور دارد، نهادی که معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) آن را در رأس امور می‌دانستند و وظیفه ریل گذاری و هدایتگری مسیر پیشرفت و تعالی ایران را برعهده دارد؛ شأن و جایگایی که به خوبی نشان می‌دهد سوگیری‌ها و گفتمان حاکم برآن تا چه حد می‌تواند در حل مشکلات موجود و بازکردن گره‌های کور و گشودن افق ‌های روشن برابر کشور موثر و نقش آفرین باشد. 🔸تجربه تاریخی ملت ایران در قریب به پنج دهه گذشته و از تشکیل یازده دوره مجلس در نظام اسلامی نیز موید این موضوع است؛ تجربه آنچه در مجلس ششم رخ داد و کشور را به سمت انسداد و بحران برد، یا آنچه در مجلس یازدهم با وضع قانون اقدام راهبردی مجلس توانست از منافع ملی ایرانیان در مذاکرات احیای برجام حراست و محافظت کرده و راهگشا باشد، یا رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت ابوالحسن بنی صدر برای تصدی پست نخست وزیری در آخرین روز از خرداد ماه، 1360با صدوهفتادوهفت رأی، تنها چند نمونه‌ از میزان این تأثیر گذاری! 🔹با پایان شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع 290 کرسی تکلیف 245 کرسی مشخص شد و برای 45 کرسی باقی‌مانده کاندیداهای 21 حوزه باید در دور دوم به رقابت بپردازند. نگاهی به نام چهره‌های پیروز انتخاباتی که در دومین جمعه آخرین ماه سال 1402برگزار شد تا حدود زیادی پاسخ این سوال را روشن می‌کند، تمام نمایندگانی که در پایتخت پیروز شدند یا به مرحله دوم راه یافتند، اگرچه در لیست‌های متفاوت قرار داشتند، اما همگی متعلق به جریان اصولگرا بودند! و شعارهای انقلابی سر داده و گفتمان انقلابی را نمایندگی ‌می‌کنند. مبنایی که تقریبا می‌توان به تمام حوزه‌های انتخابیه آن را تعمیم داد.
⭕️غش و ریسه! 🔹گفت: از بلایی که مقاومت یمن بر سر اسرائیل و آمریکا و انگلیس آورده است چه خبر؟! 🔸گفتم: روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست نوشته است؛ باید اعتراف کنیم که قدرت‌های نظامی از انصارالله شکست خورده‌اند و نمی‌دانیم چرا نمی‌توانیم آنها را شکست بدهیم؟! 🔹گفت: روزنامه آمریکایی و معروف «‌هیل‌» هم نوشته است؛ دریای سرخ و باب‌المندب و دریای عمان تحت کنترل انقلابیون یمن است و تلاش‌ها برای مقابله با آنها به جایی نرسیده است. 🔸گفتم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده است «‌هرچه تلاش کردیم نتوانستیم از توان نظامی انصار‌الله اطلاعات دقیقی به دست ‌آوریم‌». 🔹گفت: حیوونکی‌ها چه قُمپزی در می‌کردند که ظرف چند روز کار یمن را تمام می‌کنند؟! ولی تاکنون با آن همه زوری که زده‌اند نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند! 🔸گفتم: یارو می‌گفت؛ دیشب یه پشه کف پامو نیش زده، یه دقیقه کف پامو می‌خارونم، نیم ساعت از خنده غش و ریسه میرم!
⭕️نهادهای اطلاعاتی آمریکا: چین، روسیه و ایران برتری ایالات متحده را به چالش کشیده‌اند 🔹نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که نظم جهانی شکننده شده و قدرت‌های بزرگی مانند چین، روسیه و ایران این نظم و برتری ایالات متحده در آن را به چالش کشیده‌اند. 🔸در این گزارش که دوشنبه شب همزمان با جلسه استماع سران نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سنا منتشر شد، آمده است: چین بلندپرواز اما نگران، روسیه مقابله‌جو و برخی قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران و بسیاری از بازیگران غیردولتی، قوانین قدیمی نظام بین‌الملل و همچنین برتری آمریکا در درون این نظام را به چالش کشیده‌اند.
⭕️ایران دست برتر را در اختیار دارد 🗞روزنامه «دیلی‌بیست» در تحلیلی به قلم «جیمز وارن»، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، اهداف تهران علیه واشنگتن و راهبردش برای دستیابی به آن اهداف را «کاملاً با ثبات» توصیف می‌کند. 🔹نگارنده خاطرنشان کرده است، اهداف سیاست خارجی تهران از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ بیرون راندن آمریکا از منطقه و جلوگیری از عادی شدن رابطه اسرائیل با کشورهای همسایه بوده است. 🔸وی در ادامه در توصیف میزان موفقیت این راهبرد نوشته است: «نخستین چیز که بایستی درباره راهبرد ایران گفت، این است که این راهبرد به ویژه از زمان آغاز جنگ آمریکا علیه تروریسم به شدت اثرگذار بوده است.» 🔸«جیمز وارن» با بیان اینکه تهران خودش را «از لحاظ راهبردی چیره‌دست‌تر از واشنگتن» نشان داده است. او همچنین نوشته است: «تا اینجای کار جنگ اسرائیل‌ـ حماس تنها به تقویت جایگاه ژئوپلیتیک ایران منجر شده و موجب افزایش فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل شده است.»
talebpoor.mp3
25.24M
خطبه های نماز جمعه شهرضا / حجت الاسلام طالب پور امام جمعه موقت شهرضا / 25 اسفند 1402
⭕️پ، نه، پَ ! 🔹گفت: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد‌پرس در گزارشی آورده است «‌نه بایدن و نه ترامپ، هیچ‌کدام از عقل و شعور سالم و لازم برای ریاست جمهوری برخوردار نیستند‌». 🔸گفتم: بر منکرش لعنت! خُب دیگه چی؟ 🔹گفت: روزنامه صهیونیستی ‌ها‌آرتص هم از نتیجه یک نظرسنجی خبر داده که در آن درصد بالایی از پاسخ‌دهندگان «‌نتانیاهو‌»، «‌بن‌گویر‌» و «‌یوا گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را دیوانه می‌دانند و خواهان برکناری آنها از قدرت هستند! گفتم: برکناری دیوانه‌های آدمکش و جنایتکاری نظیر بایدن و ترامپ و سرکردگان رژیم جعلی اسرائیل چه تاثیری دارد؟! 🔸گفت: ایول! آنها را باید جلوی توپ گذاشت و به جهنم فرستاد. 🔹گفتم: یارو به دندانپزشک گفت؛ این دندون عقلم کج و کوله در اومده. دکتر پرسید؛ یعنی بکشم و دور بندازم؟‌ یارو گفت؛ پَ نه پَ‌... انتظار داری بگم نصیحتش کن! که سر عقل بیاد؟!
⭕️دیلی بیست: هوش راهبردی سرشار رهبر ایران در شطرنج پیچیده ژئوپلتیک خاورمیانه 🔹یک رسانه معروف آمریکایی ضمن بررسی شطرنج پیچیده ژئوپولیتیک در خاورمیانه تاکید کرد: بخش عمده‌ای از موفقیت چشمگیر سیاست خارجی ایران، از هوش راهبردی آیت‌الله خامنه‌ای و مشاوران کلیدی او ناشی می‌شود. رهبر ایران توانایی عجیبی در ترکیب ‌ستیزه‌جویی و احتیاط دارد. 🔸بزرگ‌ترین مشکل آمریکا این است که راهبرد ایران در منطقه خاورمیانه به ویژه در ۲ دهه گذشته، کار می‌کند و از راهبرد آمریکا بسیار موفق‌تر است. جنگ اسرائیل و حماس به طور اساسی مسیر سیاست خاورمیانه را تغییر داده و سطحی از نوسانات را به تحولاتی که در دهه‌های گذشته دیده نشده بود تزریق کرده است. این درگیری نه تنها مرحله جدیدی از درگیری یک قرنی بین یهودیان و فلسطینیان است، بلکه فصلی دیگر از جنگ سایه ۴۵ ساله ایران علیه ایالات متحده و اسرائیل است. 👤«سوزان ملونی» محقق مؤسسه «بروکینگز»، خاطرنشان می‌کند که آیت‌الله خامنه‌ای در طی دهه‌های گذشته هیچ‌گاه در تضاد شدید خود با اسرائیل و ایالات متحده ایجاد تزلزل نکرده است. 🔹ظهور جنگ به تلاش‌های تحت رهبری ایالات متحده برای تضمین یک اتحاد رسمی طولانی مدت بین اسرائیل و عربستان پایان داد. این جنگ یک شکست راهبردی برای واشنگتن است..