eitaa logo
طلبه انقلابی
228 دنبال‌کننده
3هزار عکس
570 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️التیام دیسک کمر با یک داروی ایرانی 🔹اگر گرفتار کمر درد و مشکل تخریب دیسک کمر باشید به خوبی می‌دانید که این بیماری در برابر دارو مقاوم است و نیاز به عمل جراحی و خانه‌نشینی طولانی‌مدت دارد. 🔸مرحلۀ اول ساخت داروی درمان این بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادین در پژوهشگاه رویان انجام شده و روی ۶ بیمار موفقیت‌آمیز بوده. 🔹به گفتۀ مدیر مرکز توسعه محصولات پیشرفته سلولی محصول جدید نخبگان ایرانی در شرکت «کیمیا سل» تولید شده و بدون نیاز به تطابق ژنتیکی برای همۀ افراد قابل استفاده است. 🔸تا قبل از این در پژوهشگاه رویان سلول‌هایی را از خود فرد می‌گرفتند و فرآیندهایی را روی آن انجام می‌دادند و بعد هم به مفصل تزریق می‌کردند. 🔹شانس بهبودی بیمار با این روش خیلی بالا نبود. اما با روش جدید که نتایج و مستندات علمی آن در ژورنال‌های معتبر علمی هم چاپ شده مشکل بیماران برطرف می‌شود آن هم با سلول‌های بنیادین یک فرد دیگر.
⭕️بند کفش! 🔹گفت: ترامپ در جمع هوادارانش گفته است؛ اگر من انتخاب نشوم، در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد! و احتمالاً انتخابات دیگری وجود نخواهد داشت! 🔸گفتم: قُمپز در کرده! مگه یادت رفته، وقتی رئیس‌جمهور بود به «نیکی هیلی‌» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته بود باید از من چهره یک انسان غیر قابل محاسبه ترسیم کنی که ممکن است دست به هر کاری بزند! نیکی هیلی در مصاحبه خود گفته بود، ترامپ اصرار داشت که دیگران از او بترسند! و حساب ببرند! 🔹گفت: در ایران خودمان هم برخی از غربگرا‌ها اصرار دارند که تهدید ترامپ را جدی نشان بدهند و مسئولان نظام را بترسانند که با آمریکا کنار بیایند! و به خواسته‌هایش تن بدهند! 🔸گفتم: افسر راهنمایی راننده‌ای را متوقف کرد تا به علت سرعت غیر‌مجاز جریمه‌اش کند. راننده صدایش را بلند کرد و گفت؛ می‌دانی من کی هستم؟! افسر گفت هرکه می‌خواهی باش! باید جریمه‌ات کنم و او را جریمه کرد و بعد پرسید حالا کی هستی؟ یارو که پشم و پیلی‌اش ریخته بود گفت؛ نوکرتم! بند کفشتم و...!
🔴 بدبختی با حس بدبختی فرق میکنه! ✅ منکر مشکلات اقتصادی کشور و مردم نیستم؛ اما آشِ مشکلات اینچنین که گفته میشود شور نیست. 🔻 باید بپذیریم که میان دنیای واقعی و فضای مجازی تفاوتی شگرف است مانند وجود و عدم؛ در فضای مجازی، مردم ایران، مردمی بدبخت، فقیر، گرسنه، عقب افتاده، له شده زیر بار فشارهای اقتصادی و ... هستند اما در دنیای واقعی، زندگی مردم ایران متفاوت است. 🔻 به عنوان مثال، همین الان که در ابتدای سال نو هست میبینیم: ▪️ حدود ۲/۵ میلیون نفر از مردم به مشهد سفر کرده اند و برآوردها میگوید تا انتهای تعطیلات نوروزی این عدد به ۱٠ میلیون نفر میرسد ▪️ صدها هزار نفر در حال خروج از کشور هستند که سال نو را در کربلای معلی و نجف اشرف باشند ▪️ صدها هزار نفر نیز در حال سفر به دیگر کشورها مانند ترکیه، اسپانیا، امارات، کادانا و ... هستند ▪️ چند میلیون نفر نیز در حال عزیمت به سمت استانهای شمالی و یا جزایر قشم و کیش هستند ▪️ میلیون ها نفر هم امسال در ایام نوروز سفر نمی کنند، اما نه به دلیل فقر و بی پولی بلکه به خاطر ماه مبارک رمضان چون نمیخواهند خللی در روزه گرفتن شان ایجاد شود. ▪️ بازارها شلوغ، تردد مضاعف، خانه تکانی ها پر رونق و ... ▪️عروسی هایمان پر تجمل، زندگیهایمان پر اسراف، خواسته هایمان بی انتها، سفره های افطاری هایمان پر زرق و برق و .... 🔹 آیا اینها نشانه فقر و بدبختی مردم ایران است؟!!!! 🔻 امکانات رفاهی و فراوانی نعمات ما ایرانی ها چندین برابر مردمان دیگر کشورهاست، امنیت و آسایش ما بی نظیر است، عزت و آزادی و استقلال مان شگفت آور است و ... اما احساس بدبختی میکنیم و عقب ماندگی!!!!! 🔻 چرا؟!!! چون دشمن میخواهد ما اینگونه خود را تحقیر شده ببینیم، چون دشمن میخواهد ما را در بندِ اسارت خود داشته باشد، لذا با استفاده از قدرت رسانه ای خویش و همراهیِ برخی ایرانیانِ غافل و یا خودفروخته، واقعیت حقیقی را در فضای مجازی وارونه میکند و حس بدبختی را به روح ما تزریق میکند. ✅ منکر مشکلات اقتصادی کشور و مردم نیستم؛ اما آشِ مشکلات اینچنین که گفته میشود شور نیست. اگر مشکلی هست، راه حل هم هست، تلاش مسئولین و مردم هم هست، امید ظفر و پیروزی هم هست. اگر مشکلی هست، رفاه هم هست، امنیت و آسایش هم هست، پیشرفت هم هست. ✅ در مسیر رسیدن به قله های پیشرفت، سختی هست، سنگ اندازی خناسان هست، مایوس سازی مخالفین هست و ... اما کدام صعود هست که بدون عبور از سدِ مشکلات تحقق یافته است؟!!! ✅ در مسیر رسیدن به قله های پیشرفت و در مقابل مشکلات، به پشت سر نگاه کنیم که چه بودیم؟ از چه مشکلاتی عبور کردیم؟ و در چه نقطه ای ایستاده ایم...
⭕️ضایعات غذا در اتحادیه اروپا ۹ میلیون تن، در ایران ۳۵ میلیون تن! 🔹دورریز غذا یكی از نقطه های دل آزار در فرهنگ غذایی ایران است. بررسی ها نشان می دهد حجم مواد غذایی هدررفته در ایران به اندازه‌ای است که با آن می‌توان غذای ۱۵ میلیون نفر را در سال تأمین کرد. 🔸هر روز به ‌ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلوکالری غذا در ایران هدر می‌رود. ضایعات سالانه مواد غذایی در ایران معادل ۳۵ میلیون تن با ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار است درحالی است که در اتحادیه اروپا با ٢٧ کشور عضو، تنها ٩ ‌میلیون تن موادغذایی درسال راهی زباله‌ها می‌شود. 🔹از ۱۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در کشور ۳۵ میلیون تن در سال هدر می‌ رود. در این زمینه می‌توان به ۳۰ درصد ضایعات در نان، ۲۵ تا ۳۰ و حتی ۵۰ درصد ضایعات در میوه‌ها و سبزیجات، ۱۰ درصد ضایعات در برنج، ۲۵ درصد ضایعات در خرما و... اشاره کرد. 🔸باوجود قیمت بالا، دورریز برنج ۱۰ درصد از دورریز مواد غذایی سفره های ایرانی را به خود اختصاص داده است؛ دورریزی كه به گفته معاون وزیر جهاد كشاورزی سالانه به یك میلیون تن می رسد که دقیقا به اندازه میزان برنج وارداتی است.. 🔹برای تولید هر کیلوگرم برنج، حداقل ۲۵۰۰ لیتر آب مصرف، و حدود یك کیلوگرم گاز گلخانه ای تولید می شود . بنابراین، هر کیلوگرم برنج دور ریخته شده، معادل اتلاف منابع آبی و افزایش آلودگی هوا است. 🔸اگر در کشور روزی یکدانه برنج دور بریزیم در مجموع روزانه ۸۷ میلیون دانه برنج دور می‌ریزیم که غذای ۲۳ هزار نفر است و اگر یک قاشق دور بریزیم غذای ۵۰۰ هزار نفر است. حالا قیاس کنید هر خانواده در روز چه مقدار برنج هدر می دهد و این دورریز روزانه در سال چقدر می شود و معادل غذای چند نفر است.
⭕️پاکستان: خط لوله گاز با ایران را پیش می‌بریم 👤سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: 🔹اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم. 🔸تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد. 🔹دستیار وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر مخالفت واشنگتن با پیشبرد خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، مدعی شد که واشنگتن درباره این پروژه، با اسلام‌آباد در تماس است.
⭕️عدالت رهبری به نقل از اندیشکده آمریکایی کارنگی 🔹مقام معظم رهبری در روز اول سال ۱۴۰۳ عدالت را اصلِ پیشرفت بیان کردند. به همین مناسبت بخشی از مقاله خوانش خامنه‌ای که توسط اندیشکده کارنگی نوشته شده منتشر می‌گردد: 🔸"برای خامنه‌ای، اسلام و عدالت دو روی یک سکه و دو عنصر مهم جامعه، حکومت و سیاست خارجی ایران هستند. او از عدالت به عنوان «شعار اصلی و هدف اصیل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی» یاد می‌کند و مانند خمینی، اسلام را یک اساس و بنیانِ اجتماعی و سیاسی فراگیر می‌داند. چشم‌انداز او برای ایران «عادلانه»، چشم‌اندازی است که قوانین حقوقی و اجتماعی آن منعکس کننده اسلام، همراه با یک اقتصاد برابری‌طلب با حداقل اختلاف طبقاتی است."... "برای خامنه‌ای، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حکومت عادل است، باتوجه به این واقعیت که « سیاست‌های عدالت محور» مانند مخالفت با ایالات متحده و اسرائیل را علی‌رغم هزینه‌های احتمالی سیاسی و اقتصادی (تحریم‌ها و انزوا) دنبال می‌کند. 🔹او شکست را به پیروزی‌ای که از طریق بی‌عدالتی یا ظلم به دست آید، ترجیح می‌دهد."
⭕️فریب فضای مجازی و رسانه‌ها را نخوریم 🔹در کوچه‌ها و آپارتمان‌ها را که نگاه کنیم هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود. 🔸هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «» بحث میکنند. 🔹هنگام تحویل سال جمعیت چند میلیونی رو میبینیم که در مکان های زیارتی و مذهبی مثل حرم امام رضا (علیه السلام)، کربلا، حرم امام زادگان، گلزار شهدا و... سال نو خود را با زبان روزه شروع می‌کنند. 🔸هنوز هم فامیل به دخترها و پسرهای روزه‌اولی، ماشاءالله می گویند و انها با شوق و ذوق از خاطرات روزه گرفتنشان میگویند. 🔹دختر و پسرهایی در بین نزدیکان و آشنایان روزه داری میکنند که اصلا به ظاهرشان نمی‌اید. 🔸هنوز نزدیک اذان مغرب که می شود، فوج فوج جمعیت را میبینیم که به سمت خانه‌هایشان میروند تا افطار کنند و خیابان‌ها راه‌بندان میشود. بعضی‌ها هم به مساجد میروند تا بعد از اقامه نماز به جماعت در مسجد، افطار کنند. 🔹هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. 🔸هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواریِ علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. این یعنی رمضان هست و ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. ✔️مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند رسانه‌ها و روزه‌خوارها ناامیدمان کند. ✔️مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌مان کند و جامعه را کافر بپنداریم. ✔️مبادا دچار بشویم.
⭕️بزرگترین دشمن ایالات‌متحده کدام کشور است؟ 🔹 بر اساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، حدود 41% از مردم آمریکا، چین را بزرگترین دشمن کشورشان می‌دانند. روسیه و ایران هم هرکدام با 26 و 9 درصد به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. ‼️ نکته قابل توجه قرار گرفتن خود آمریکا در جایگاه چهارم لیست دشمنان ایالات‌متحده است🤣🤣
😫😫😫😫😣😣😣😣 آااای مسلمانان آاااای آزادگان جهان 🔹حالا دغدغه مسلمین جهان برای جزء‌های عقب‌افتاده‌شان از ختم رمضانی قرآن، بیش از نگرانی‌شان برای وعده‌های عقب‌افتاده غذایی در نوار غزه است. 🔹 واللّه نگرانی زنان خانه‌هامان برای انتخاب غذایی برای پخت سحری فردا، بیشتر از نگرانی‌شان برای مادران غزه شده که گوشت‌های سوخته اطفالشان را در پلاستیک جمع می‌کنند. 🔹امروز صیام و گرسنگی مردان در سراسر بلاد اسلامی، آنها را به یاد ساعت‌های باقی‌مانده تا افطار می‌اندازد اما به‌یاد گرسنگی مسلمین غزه نه. والدینِ بچه‌های ناز لطیفی که هنوز به تکلیف نرسیده‌اند، وقتی اندک زحمت و اذیت‌ کودکشان در روزه‌ کله‌گنجشکی را می‌بینند، تاب نمی‌آورند و اصرار می‌کنند که غذا بخور، ولی لحظه‌ای برای ماه‌ها گرسنگی اطفال غزاوی بغض نمی‌کنند. 🔹جوان‌ها کتب اخلاقی می‌خوانند؛ شیعیان ابوحمزه و سنیان رکعت‌به‌رکعت تراویح می‌خوانند، اما کسی برای نوامیس مسلمین زیر یوغ یهود فریادی برنمی‌کشد. قحطی شده. امکانات پزشکی نیست. خانه‌ها تخریب شده. مساجد خاکستر شده. همه اما کنج محرابند. جهان اسلام مرده؛ در تابوت خفته؛ و حتی غیورمردی نیست که بر جنازه‌اش نماز بگذارد. نه دول اسلامی رگ غیرتی برای حمایت و نطق کشیدن دارند و نه حتی عموم مسلمین مواسات و همدردی با مسلمان‌های زیر بمب و آوار غزه. فراموش شده‌اند. انگار که هرگز نبوده‌اند. نه دیگر تیتر خبرهایند و نه موضوع یادداشت‌ها. نه در دعاهای جمعیِ مساجد می‌شود یافتشان، و نه در محتوای مجازی تایم‌لاین جهان اسلام. 🔹سفره‌های افطار در پنجاه‌ودو مملکت اسلامی، روی خون اطفال غزه پهن‌ شده انگار. هیچ‌کس به یادشان نیست؛ هیچ‌کس. 🔹چه خوب گفته بود آن خبرنگار فلسطینی: «این بدترین ماه رمضانی نیست که بر امت مسلمان می‌گذرد؛ بلکه بدترین امت مسلمان است که ماه رمضان بر او می‌گذرد!» 🖤🖤🖤🖤🖤
کسی دردش نمیگیره ؟!!! 🤷‍♂ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ