🔴 یکبار اخبار اصلی ماه گذشته در منطقه را مرور کنیم:
1️⃣ تعدادی از عناصر عملیاتی منافقین توسط آمریکا به پایگاه عینالاسد عراق منتقل شدند.
2️⃣ قبل از #اربعین، عراق توسط جریان مقتدی صدر به آشوب کشیده شد تا از حضور زائران دیگر کشورها جلوگیری شود
3️⃣ حضور بسیار قوی ایرانیان در حماسهی اربعین علیرغم مشکلات بسیار و معطلی طولانی که نماد مانور توانایی بسیجسازی #جبهه_مقاومت شد.
4️⃣ ارتش الهام علیاف در مرز با ارمنستان درگیر شد.
5️⃣ دولت ترکیه به ۴۵۰۰۰ نفر از نیروهای ذخیرهاش برای شرکت در جنگ با ارمنستان (بخوانید ایران) اعلام آمادهباش کرد.
6️⃣ سپاه اعلام کرد ۴۵۰۰۰ نیرو در مرز ارمنستان مستقر کرده است.
7️⃣ الهام علیاف اعلام کرد که ۷ کیلومتر دیگر از ارمنستان را تصرف کرده و فقط ۲۰ کیلومتر باقی مانده تا ارتباط ایران و ارمنستان برای همیشه قطع شود.
8️⃣ امام خامنهای تاکید کردند ایران بههیچ وجه تغییر مرزهای منطقه را تحمل نخواهد کرد.
9️⃣ مهسا امینی به تهران آمد و فوت کرد.
🔟 در روز اول حجم بسیار زیادی محتوا با هشتگ مهسا امینی در فضای سایبر منتشر شد.
1️⃣1️⃣ تمام گروههای برانداز که باهم بهشدت اختلاف داشتند، همگی در یک جبههی ضد ایران فعال شدند.
2️⃣1️⃣ کوملهی کردستان، حزب دموکرات کردستان، ربع پهلوی، ریاستارت، سازمان منافقین، سلبریتیهای داخلی، اصلاحطلبان، اسنپ، دیجیکالا، دیوار و ... همگی به روشهای مختلف برای شور گرفتن فتنه فعال شدند.
3️⃣1️⃣ مسعود بارزانی با خانوادهی مهسا امینی تماس گرفت.
4️⃣1️⃣ شیرینی حضور گستردهی مردممان در #اربعین با بزرگنمایی رسانهای فتنهی مهسا امینی تحتالشعاع قرار گرفت (که باید جبران شود❗️).
5️⃣1️⃣ عناصر جاسوس و عملیاتی کومله، بهصورت مسلح در خیابانها و در تجمعات اغتشاشات حاضر شدند.
6️⃣1️⃣ بزرگترین و سریعترین عملیات تولید محتوای رسانهای در #فضای_سایبر با رمز مهسا امینی شکل گرفت و در حال تکمیل است.
⬅️ بیش از ۵۰ میلیون صفحهی وب در یک هفته با نام مهسا امینی ساخته شد در حالی که فقط ۲۰ میلیون صفحه وب با نام فرد مشهور و پرحاشیهای مانند ترامپ در ۶ سال تولید شده است.
7️⃣1️⃣ مریم رجوی از حضور آشوبگران در خیابانها ابراز رضایت کرد.
8️⃣1️⃣ اردوغان: برای نبرد ارمنستان آمادهایم.
🔸 در صورت اشغال این ۲۰ کیلومتر باقی مانده توسط آذربایجان، دولت عثمانی مدنظر اردوغان شکل خواهد گرفت و از دریای خزر تا دریای سیاه در دولت بزرگ ترکیه قرار خواهد گرفت.
🔹 بهدنبال آن نیز تحریک استان آذربایجان ایران برای تجزیه شدن از ایران انجام خواهد شد.
🔸 همچنین مسیر استراتژیک راه ابریشم دور خواهد خورد و ایران بزرگترین متضرر این پروژه خواهد بود.
🔹 در ضمن گاز آذربایجان توسط ترکیه به اروپا خواهد رسید.
9️⃣1️⃣ سلبریتیها علیرغم تذکر نظام به آنها، به فتنه دامن زدند که تقویتکنندهی احتمال همکاری آنها با سرویسهای دشمن است.
0️⃣2️⃣ کشتهسازیها در کف خیابان حکایت از حضور تیمهای آموزشدیدهی دشمن در میدان دارد و احتمالاً در تلاش هستند که فضا را بهسمت جنگهای شهری پیش ببرند.
🔶🔹 نتیجه
الان در ابتدای یک فتنهی پیچیده و چند وجهی قرار داریم که جنگشهری و تجزیهطلبی، بخشی از پازل آن است.
⭕️ وقایع این ایام را باید بهصورت توأمان و مرکب تحلیل کرد، نه مجزا و منفرد.
#جمهوری_اسلامی_ایران
#تمدن_نوین_اسلامی
شهادت امام رضا علیه السّلام تسلیت باد
♦️درس امام رضا "علیهالسلام" به همهی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو.
نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود.
چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزهی با دشمن را بلد بشوید و مثل علیبنموسیالرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.
⚫️🔻⚫️چرا لقب امام رضا انیس النفوس است؟
❤️ انیس النفوس به کسی گفته می شود که
وقتی با او صحبت میکنی با جان و دل به تو گوش میکند و راحت با افــــراد اُنس و اُلفت پیدا میکند لذا در زیارتنـــامه ی تمام اهل بیت(علیه السلام)آمده که چون به زیارت رفتی
بایست و بخوان...
اما در زیارتنامه علی بن موسی الرضـا(علیه السلام) آمده که بالا سر حضرت
بنشین و بخـوان...
چرا که ایشــــان انیـس
النفوس اند و با جـــان و دل به حرفهایت گوش میدهند...
🌟آقای مجتهدی میفرمودند: در هر کجای عالم که قلباً حضرت رضا علیهالسلام را صدا بزنید و به ناحیه مقدسه ایشان توجه کنید آن بزرگوار سریعاً نظر میکنند و این معنای حقیقی کلمه «انیس النفوس» است.
📕لاله ای از ملکوت، ج ۲، ص ۲۹۰
⭐️ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
🔺 رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه #ربیع_الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
✅ به همت بسیج اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی واحدهای تیران، خمینی شهر و مبارکه با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان
💻 نشست تخصصی جهاد تبیین «نقش دفاع مقدس در تبیین گفتمان ایرانی اسلامی» برگزار میشود
🎤سخنران: حجت الاسلام محسن طالب پور رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان
🔷لینک ورود :
http://khsh.iau.ir/fa/news/200
💥 زمان : چهارشنبه 6 مهر ماه 1401 - ساعت: 14
✅ برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر میگردد
👇👇
https://isfehan.basijasatid.ir/node/72070
https://isfehan.basijasatid.ir/node/72071
http://baesf.ir/?p=2380
👇👇
🔻سعادت اجتماعی و دولت اسلامی
(روزنامه ایران)
۱. انقلاب و انقلابیها، از «گفتگو» هراسان و گریزان نیستند.
انقلاب ایران، بهواقع در متن «جامعه» ریشه دارد و از «عقلانیّت» برمیخیزد و حاصل حلقۀ بستۀ سیاسی نیست.
انقلاب، هویّت دارد و سیّال و شناور نیست، امّا «گفتگو» را نیز اصل میشمارد و آن را بهعنوان یک ارزش قطعی، به رسمیّت میشناسد.
حرکت در مسیر گفتگو، «اضطرار» نیست که «موسمی» و «موقتی» باشد، همچنان هدف از آن، «تسکیندادن» و «تعدیلکردن» نیز نیست. گفتگو، معبر وصول به «حقیقت» است و اگر اینگونه نبود،
روایات اسلامی از «تضارب آراء و عقول»، استقبال نمیکردند.
پس گفتگو فقط «ضرورت» نیست، بلکه «فضیلت» نیز هست.
نباید از «دیگریهای معرفتی» و «اغیار فرهنگی» هراسید و از شنیدن مخالفتها گریخت، بلکه باید در وسط معرکۀ «نبرد شناختی» ایستاد و شجاعانه و عالمانه، به همۀ پرسشها و ابهامها پاسخ داد و از متن تضاد جدّی و کشمکش واقعی، به ثبات و تعادل رسید. انقلاب، خواهان «انسداد» و «اختناق» نیست و در برابر هیچ انتقاد و اعتراضی، مسیر «سرکوب» را در پیش نمیگیرد.
آری، چنانچه «اغتشاش» و «غوغاسالاری» و «توطئه» و «هرجومرج» در میان باشد، نه دولت اسلامی و نه هیچ دولت دیگری، سکوت اختیار نمیکند و «قانونشکنی» را برنمیتابد. اگر به نام «آزادی» و «نقادی» و «اعتراض»، سهم «اخلاق» و «انصاف» و «قانون» ادا نشود و همۀ ساختارها و قواعد، زیر پا نهاده شوند، باید از «حرمت حاکمیّت» و «حقّ جامعه» دفاع کرد.
۲. دولت اسلامی، «تمامیّتخواه» نیست و نمیخواهد در همۀ عرصههای زندگیِ مردم دخالت کند و قدرت «انتخاب آزادانه و شخصی» را از آنها بستاند.
جامعۀ اسلامی، مبتنی بر «انتخابهای آگاهانه و واقعی» است، نه جامعۀ برخاسته از «تحکّم» و «تحمیل». تأکید بر «مهندسی فرهنگ» و «بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگ» و «حجاب» و «هویّت اسلامی و ایرانی» و «سبک زندگی» و ... هرگز به معنی آن نیست که انقلاب میخواهد برای «تمامِ جزئیّاتِ زندگیِ فرهنگیِ مردم»، قاعده بسازد و همهچیز را در اختیار خود بگیرد. انقلاب، دغدغۀ حفظ «سعادت معنوی» و «سلامت اخلاقیِ» جامعه را دارد و نمیخواهد جامعه در اثر دستکاریهای بیرونی و نفوذهای هدفمند و پُررنگ، خویشتنِ خویش را ببازد و در روند نئولیبرالیسمِ جهانی، هضم و مستحیل شود. انقلاب نمیخواهد خودش در قدرت بماند، امّا جامعه در مسیر «سقوط دینی» و «زوال ارزشی» قرار بگیرد.
«کمالِ باطنیِ جامعه»، مهمترین مسأله و دغدغۀ انقلاب است و فلسفۀ دولت اسلامی عبارت است از بسترسازی برای دستیابی فرد و جامعه به خیر و صلاح و سعادت. همۀ هدفهای مادّی و اینجهانی، در سایۀ این هدف غایی قرار دارند و باید هماهنگ با آن باشند.
۳. البتّه این امر به معنی آن نیست که انقلاب، از «روشهای ناصواب» برای رسیدن به این هدف متعالی استفاده میکند.
دولت اسلامی از نظر دینی، حقّ ندارد جامعه را به حال خود «رها» کند و در آن را با «گرگهای فرهنگی» و «رهزنان ایمان»، تنها بگذارد، همچنان که حقّ ندارد بر «استبداد» و «اختناق» تکیه کند. منطق «مردمسالاریِ دینی»، نه این است و نه آن. مردمسالاریِ دینی یعنی محترمشمردن انتخابها و ارادههای مردم در «چهارچوب ارزشهای دینی».
یعنی دولت اسلامی باید مردم را آنچنان «تعلیم» دهد و «تزکیه» کند که خواستههایش، مشروع و عالی باشند.
۴. در این میان، اگر عدّۀ اندکی بر آن شدند که ارزشهای دینستیزانۀ خویش را بر جامعه و حاکمیّت تحمیل کنند و به فساد و تباهی و بیاخلاقی و پردهدری و بیحیایی، «تجاهر» کنند، دولت اسلامی نباید «تساهلوتسامح» بورزد و مجال دهد که یک جماعت ناچیز، جامعه را دچار «تنش ارزشی» و «تلاطم معنوی» کند.
اینجاست که «حقّ معنویِ جامعه»، معنا مییابد و دولت اسلامی به سبب اسلامیبودن، باید در عمل نشان دهد که نسبت به تداوم و رسمیّت «ارزشها»، وفادار و متعهد است و بیرون زدگیهای لجوجانه و کجرویهای هدفمند را برنمیتابد. از جمله، «فساد اخلاقی» و «کشف حجاب» و «بیعفتی» و «برهنگی» در عرصۀ عمومی، رفتارهایی هستند که برای دولت اسلامی، «تکلیف شرعی» میآفرینند. مسأله نیز منحصر به «عرصۀ عمومی» است و «عرصۀ خصوصی»، محترم و محفوظ از دخالت و حضور دولت اسلامی است.
همۀ سخن درباره «جامعه» است و اینکه نباید در جامعۀ اسلامی، انحراف و فساد، «عیان» و «آشکار» باشد، وگرنه حریم خصوصی، در امان و خارج از بحث است.
کار دشواری نیست که غیرمتعهدان به ارزشهای الهی و اخلاقی، دستکم در «جامعه» و در حضور دیگرانی که میخواهند فضای عمومی، سالم و قدسی باشد، از آشکارسازیِ محرّمات شرعی و رفتارهای ضدّاخلاقی بپرهیزند و اندکی در «موقعیّت عمومی»، خویشتنداری کنند.
✅ کنشگری میدانیِ مردم و سرنگونی معادلۀ غیرانقلابیها
۱. در این روزها، همواره نیروهای غیرانقلابی از «مردم» سخن میگفتند و به نام «مردم» حرف میزدند و «مردم» را روایت میکردند و خواستههای خود را به «مردم» نسبت میدادند.
راهپیمایی حماسی این روزها در تمام ایران نشان داد که این «روایتها» و «نسبتها» و «تفسیرها» و «تحلیلها»، خطا و ناصواب بودند و «مردمِ آنها» با «خودِ مردم»، فاصلۀ فراوان، بلکه تضاد دارد. امروز خودِ مردم، زبان گشودند و با حضور و شعارهایشان، خودشان را روایت کردند و بار دیگر آشکار ساختند که «مردمِ روایتشده» از سوی جریان غیرانقلابی، «بافتۀ مجازی» و «ساختۀ تخیّلی» است. از این لحظه به بعد، اینان یا سکوت اختیار میکنند و یا باز هم همین «مردمِ واقعی» را به دلخواه خویش، روایت میکنند، اما هرچه کنند راهی برای برونرفت از چالهای که در آن گرفتار شدند، ندارند. صدای «واقعیّت متراکم» و «عینیّت پهندامنه»، آن اندازه بلند و رسا بود که همۀ «کجروایتها» و «خلافگوییها» و «جوّسازیها» را بلعید و منهدم کرد. این قبیل «ابرواقعیّتها»، تنها پادزهر روایتپردازیهای دروغین هستند. خوشا به حال انقلاب که چنین بدنۀ اجتماعیای «وفادار» و «متعهد»ی دارد که هیچگاه، طریق بیتفاوتی در پیش نمیگیرند و در برنگاههای تاریخی، «بودنشان» و «همدلیشان» و «انقلابیگریشان» را عیان میکنند. دیگر باب استناد واهی و ارجاع دروغین به مردم، مسدود شده و جریان غیرانقلابی نمیتواند از مردم برای منافع خویش، بهره بگیرد و خودش را برآیند مردم بنمایاند. بهراستی که انقلاب، جان تازه گرفت و طراوتی دلانگیز یافت. هم حضور مؤمنانۀ مردم، شگفتآور است و هم خاصیّت مصونیّتبخشی آن.
۲. نیاز به هیچ تفسیر و روایتی نیست؛ اجتماع امروز، «صامت» نبود که تحلیلگر و فهمکننده بخواهد. مردم، همۀ آنچه را که میخواستند، با «فریاد» و «خروش» و «حرارت» عرضه کردند و نیّات و اندیشهها و دغدغهها و آرمانها و حسّاسیّتهایشان را بیان نمودند. این جماعت عظیم، سخن ناگفتهای باقی نگذاشت. در روزهای اخیر، دو جریان در ایران شکل گرفت که رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. جریان ضدّانقلابی و غیرانقلابی، هرچه در توان داشت را به میدان آورد امّا حاصلش، جز تعداد انگشتشماری گروهکی و ولنگار و بازیخورده نبود که در شبکههای اجتماعیِ غربی، ساماندهی شده بودند. مردمِ اینها، همین اندازه «کمتعداد» و «فرومایه» بودند. در این سو، جریان انقلابی نیز امروز به میدان آمد و خویش را نمایان کرد و نشان داد که چقدر «عمق» و «عقبه» دارد. در نتیجه، ورق برگشت و معادلۀ پیشین، سرنگون شد. جریان غیرانقلابی، باز هم همۀ اندختههای خویش را در «معرکۀ میدان»، یکجا و ذلیلانه باخت و در متن یک «مواجهۀ عینی»، به حاشیه رفت. آن همه تلاش و برنامهریزی و سازماندهی و پولپاشی و وعدهپراکنی و تهییج کجا و این «نتیجۀ ناچیز و تمسخرآمیز» کجا؟! جامعۀ ایران با عمل و میدانگزینی و حضور خویش نشان داد که ایدئولوژیِ انقلابی، همچنان «صدرنشین» و «پُرجاذبه» و «مقتدر» است و جوّسازیها و هوچیگریها در فضای مجازی و در میان سلبریتیهای دروغپرست، حاکی از واقعیّت اجتماعی نیستند.
# در سوگ تقوا و عقلانیت برخی مدعیان مرجعیت
🔸 ماجرای فوت مهسا امینی، بهترین دستاویز برای موجسواری منافقین و دشمنان مختلف جمهوری اسلامی شد؛ از کومله، تا سلطنتطلب تا ....
🔹 از دشمن که به غیر از دشمنی و خنجر جفا توقعی نمیرود؛
اما در این میان، از معمّمین و افرادی که داعیهی مرجعیت و یدککشیدن نام اجداد و سیادت را دارا هستند، انتظار میرفت با کلماتی مبهم بنزين بر آتش #فتنه نریزند و تا روشنشدن ابعاد مختلف حادثه صبر کنند.
1⃣ چه کنیم از دست افرادی که مدام دنبال مطرحکردن خود به عنوان مرجع تقلید هستند؛ در مقابل جامعه مدرسین قد علم میکنند
اما همان زمانی که اصحاب فتنه از مرگ نامعلوم یک دختر، جمهوری مظلوم اسلامی را به انواع اتهامات محکوم میکنند، این مرجع خودخوانده هم نگرانی عمیق خود را از برخوردهای نسنجیدهای که به نام دین صورت میگیرد ابراز میکند!!
2⃣ چرا وقتی مادر این دختر، دخترش را از حضرت زهرا سلام الله علیها پاکتر دانست این مدعیان ابراز تأسف نکردند؟
3⃣ چرا وقتی عدهای فریبخورده بر اساس غلیان احساسات و همین قضاوتهای عجولانه با اغتشاشگران همدست شدند ابراز نگرانی نکردند؟!
4⃣ این مدعیان بدانند، مرجع تقلید یعنی #امام_خمینی (ره)، کوه غیرت که در واکنش به یک برنامه رادیویی و قیاس حضرت زهرا س با یک بازیگر ژاپنی (به نام اوشین) آن گونه که لازم بود برخورد کرد.
5⃣ اگر آن ابراز نظر و این سکوت مرجع خودخوانده برای جمعکردن مقلّد از بین دار و دستهی افراد زاویهدار با انقلاب است، بدانیم اینها اصلا دغدغهی تقلید و عمل به رساله ندارند؛ اگر هم واقعا از سر دغدغهی خالصانه و دلسوزی است، تقوا به واکنش دیگری حکم میکرد.
♨️ اگر یک درصد از همراهی فریبخوردگان با اغتشاشگران در فاجعهی آتشزدن پلیس و تعرض به نیروهای انتظامی و شهادت افراد خدوم، به دلیل این اظهار نظر ناروا باشد، چگونه میخواهید تاوان این خونها را پس دهید؟!!
🔻 اگر یک درصد اعتماد مردم به نظام اسلامی سست گردد آیا نباید عذاب وجدان داشته باشید؟!
✅ همهی روحانیت خصوصا اهل منبر و تریبون را باید به تقوا دعوت کرد، و بیش از هرچیز به #تقوای_سیاسی، چراکه دنیا و آخرت مردم را جهتدهی میکند.
#مهسا_امینی
#مرجع_خود_خوانده
#سودای_مرجعیت
#فریب_بزرگ
#اقتصاد
#پیشرفت
#معیشت
... میگویند که
- چون دغدغه معیشت مردم را دارند، معترض اند!
- چون تنگناهای اقتصادی گلوی مردم را فشار می دهد، منتقدند!
- چون ارزش پول ملی کم شده، به ناکارآمدی نظام اعتراض می کنند!
- چون فقرا روز بروز، شرایط دشوارتری را تجربه می کنند، باید نظام عوض شود!
- و ...
اما دروغ می گویند!!
- اگر نگاهی به تیپ و ظاهر آشوبگران بیندازید خواهید دید که اغلب آن از قشری هستند که با معنای فقر و گرسنگی بیگانه اند!
- راستی از قیمتهای گزافی که باید بابت تتو و ... بپردازند، خبر دارید!
- می دانید پول غذای سگ خانگی حضرات در ماه چقدر است و آن را با اشل حقوقی کارکنان ساده مقایسه کرده اید!؟
- و ...
راستی اگر واقعا دغدغه حضرات اقتصاد و معیشت است، چرا فقط چند روز بعد از پیوستن رسمی ایران به شانگهای فتیله اعتراضات بالا رفت! پیمانی که حداقل در حوزه ترانزیت کالا می توانست اقتصاد کشور را تکان جدی دهد.
' تازه تحریم روسیه و بحران انرژی در اروپا فرصت خوبی بود برای ایران در جهت تامین نیازهای اروپا در حوزه انرژی و سفر رییس جمهور به سازمان ملل بهترین بهانه برای گفتگوهای مستقیم سران کشورها. آنوقت در شرایطی که اخبار غیررسمی بیانگر تمایل اروپاییان به آغاز گفتگو برای خرید نفت و گاز از ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل است، همانها که مدعی اقتصاد و نان شب ایرانیان هستند، کاری کردند که رییس جمهور ایران بجای امضاء ذیل قراردادها و تفاهم نامه های اقتصادی، جوابگوی دخالت ها و جسارتهای اروپاییان درباره حوادث داخلی ایران باشد.
آری دروغ می گویند که دغدغه ایران و ایرانی را دارند!
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
خبر تاسف بار رحلت عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج سید مجتبی قریشی رحمة الله علیه موجب اندوه و حزن همه دوستان و آشنایان آن مرحوم شد.
عالم وارسته ای که با علم و تحصیل همراه با معاشرت و اخلاق نیکو توانست نام نیک خود را در زمره عالمان برای همیشه ماندگار نماید.
آن مرحوم از جمله روحانیونی بود که بر حسب وظیفه و احساس مسئولیت بعد از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف اجرایی و قضایی خدمات شایسته ای داشت که امید است ذخیره خیر و ماندگار آن سید بزرگوار بوده باشد .
رحلت آن عزیز بزرگوار را به همه آشنایان بالخصوص خانواده و بستگان ایشان مخصوصاً سرور مکرم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عباس قریشی تسلیت عرض می نمایم و غفران و رضوان الهی برای آن مرحوم را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
والسلام علیکم و رحمهالله
۷ مهر ماه ۱۴۰۱
#سید_نعمت_الله_صالح امام جمعه شهرضا
توابين، شک کردند
شاید هم ترسیدند و از کربلا جا ماندند.
توبه کردند،
سپس شدند توابین
اما ،توابین کربلایی نشدند.
به ولی امر زمانت شک کنی
از کربلا جا مانده ای.
یکی گفت: هنوز با این گرانی ها پای آرمان های انقلاب و رهبرت هستی؟
گفتم : در مکتب امام حسین (ع) ممکن است، زمانی حتى آب هم برای نوشیدن نداشته باشیم
درکربلای این عصر# لبیک یا خامنه ای، لبیک یاحسین است
⚠️هشدارِ دقیق و جدی⚠️
🔹بر اساس پژوهشهای میدانی، در میان دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، حداقل یکی از پنج شاخصه زیر در ۸۵ درصد جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۵ ساله آشوبگر وجود داشته است:
⛔️1⃣ تک فرزند بودن
⛔️2⃣ ارتباطات از هم گسستۀ خانوادگی (طلاق عاطفی و…)
⛔️3⃣ شاغل بودن پدر و مادر همزمان و عدم نظارت بر رفتار فرزندان
⛔️4⃣ اعتیاد به بازیهای خشن یا شبکههای ماهوارهای
⛔️5⃣ زیست و اعتیاد به فضای مجازی
❌ اینکه دشمن در این سالها چقدر برای این چهار موضوع سرمایهگذاری کردهاند که اکنون ثمرهاش را بچیند، نیاز به فرصت مفصل دیگری دارد😔
💠 چند توصیه به فعالان انقلاب تینیجری؛
اول: هیچ جای عالم با ترند هشتکها، هیچ حکومتی عوض نشده. دلخوش به این قرشمالبازیهای هشتکی تشتکی رباتی نباشید!
اینطور هم نیست که چون مثلاً فلان میلیون هشتک زدید پس فلان میلیون هم جمعیت دارید!
دوم: جمهوری اسلامی رفتنی نیست. این را از منافقینی که از شما سازمانیافتهتر بودند و در سال ۶۰ و پس از آن پوزهشان به خاک مالیده شد یا از اصلاحطلبانی که سال ۷۸ و سال ۸۸ هرچه زور داشتند زدند و نشد، بپرسید تا بیهوده وقت ما و عمر خود را تلف نکنید!
سوم: در انتخاب لیدرها شأن خود را رعایت کنید. علی کریمی و پرستو صالحی و کتایون ریاحی و سوگند و امثالهم آخه؟!
درثانی کسی که چندماه پیش کل اموال را فروخته و دَر رفته، بعد شما را روی میدان مین هل میدهد، اصلا فرد قابل اعتمادی برای لیدری نیست!
چهارم: انقلاب درد دارد. اینطوری نیست که بزنی و بشکنی و بُکُشی و بیهزینه عبور کنی. هزینه هم یعنی چک و لقد و کتک و زندان و سوءپیشینه و هزار و یک مکافات بعد. اول حساب خود را با این چیزها صاف کنید و بعد به میدان بیایید. برای یک انقلابی خوب نیست که تا پخ شنید وسط میدان گریه کند!
پنجم: امنیت که از بین رفت، فقط برای آخوندها یا انقلابیها و امثالهم از بین نمیرود. برای همه از بین میرود. از جمله شما، دوستان شما، خانواده شما و...
پیش و بیش از هیجانی رفتار کردن، به نتیجه افعال و اعمال و اقداماتی که میکنید و تبعاتی که برای خود شما خواهد داشت، فکر کنید..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس احمق سعودی:
ایران باید تجزیه شود و به چند کشور کوچک تبدیل شود!
+دست به دست کنید علی کریمی ببینه
⭕️ آشوب در عربستان!
🔹 چرا سعودیها می توانند از طریق یک شبکه ماهواره ای ( ایران اینترنشنال)، یک مرکز جنگ روانی در فضای مجازی ( مرکز اعتدال) و استخدام چند سلبریتی ، مملکت ما را به آشوب بکشانند اما ما تا امروز موفق به «مقابله به مثل» و ایجاد شورش در عربستان نشده ایم؟
آن هم در حالی که بخش زیادی از شهروندان عربستان از حکومت آل سعود ناراضیاند؟
❇️ پاسخ اینجاست که :
مردم عربستان می دانند مجازات کوچکترین حرکت علیه آل سعود، «قطع گردن با شمشیر» است و حاکمان ریاض اهل رافت اسلامی و تساهل با آشوبگران و «تحریک کنندگان به اغتشاش» نیستند!
🇮🇷
📝 تلفات سنگین تروریستهای تجزیه طلب در حملات پهپادی #سپاه
🍃🌹🍃
🔻طبق اخبار واصله از منابعی در سپاه پاسداران طی عملیاتهای ترکیبی موشکی، پهپادی و حملات هلیکوپترهای سپاه که مشترکاً توسط نیروی زمینی، هوافضا، هوانیروز و نیروی قدس سپاه پاسداران طراحی و در پنج روز گذشته اجرا شد (و همچنان ادامه دارد) تروریستهای تجزیه طلب تلفات سنگینی را متحمل شدند که به صورت کلی شامل موارد زیر میگردد:
🔹نابودی کامل هشت کمپ آموزشی، پشتیبانی و عملیاتی
🔸زخمی شدن بیش از ۹۰ نفر
🔹کشته شدن حداقل ۷۰ تروریست عادی
🔸به درک واصل شدن ۱۵ فرمانده ارشد
🔺نابودی تجهیزات، خودروها و زیرساختهای تروریستها
🔰تأثیرات اقتصادی آشوبهای اخیر
🔹رشد و توسعه اقتصادی در امنیت پایدار شکل میگیرد و بدون آرامش اجتماعی و امنیت ملی، جذب سرمایهگذاری که موتور تولید است دچار اختلال میشود و مزیتهای بالقوه کشورها امکان فعلیت نمییابند. بر همین اساس امنیت از جمله مهمترین عوامل و شاخصهای تجار بینالمللی در انتخاب کریدورهای ترانزیتی بوده است که میتواند تأثیرات بسزایی در جذب سرمایهگذاری خارجی نیز داشته باشد.
اما متأسفانه ناآرامیهای اخیر، فارغ از علت و ریشههای آن، میتواند تأثیرات و هزینههای جبرانناپذیری را در بخشهای کلان کشور داشته باشد. یکی از حوزههایی که متأثر از این آشوبها، تأثیر منفی میپذیرد و ضرر آن به همه مردم بر میگردد، حوزه ترانزیت کالا و جذب سرمایهگذاری در کشور است. مخابره پیام ناامنی در کشور منجر به خروج ایران از مسیرهای ترانزیتی و جایگزینشدن مسیرهای فرعی میشود.
برای مثال اندیشکده حمل و نقل ایران در گزارشی به تأثیرات اقتصادی ناآرامیهای اخیر پرداخته است و مینویسد که در پی آشوبهای اخیر و تصویر مخابره شده از ایران به جهان، ترانزیت عبوری از کشور کاهش یافته است. طوری که برخی فورواردرها تا 40% افت ترانزیت را گزارش کردهاند.
این در حالی است که به یمن رویکرد و اقدامات دولت سیزدهم، در چند ماهه اخیر دستاوردهای خوبی در جهت بالفعلکردن مزیت ترانزیتی ایران و همچنین رشد سرمایهگذاری در کشور حاصل شده است. به گونهای که در ماههای اخیر ترانزیت تمام ریلی و حرکت قطار کانتینری قزاقستان از مسیر ایران و همچنین حرکت اولین قطار باری بینالمللی «عبور از دریای خزر» از «یین چوان» در شمال غرب چین به سمت بندر انزلی حرکت کرد. در خرداد ماه نیز برای نخستین بار محموله ترانزیت چندوجهی از روسیه به هند مسیر خود را از طریق کریدور شمال- جنوب موسوم به INSTC آغاز کرد. برخی آمار عنوان میدارند که درآمد کشور از محل ترانزیت میتواند نزدیک به بیست میلیارد دلار در سال باشد. در بخش سرمایهگذاری نیز بر اساس آمار بانک مرکزی شاهد رشد سرمایهگذاری در ۶ ماهه اول سال جاری بودهایم.
در شرایطی که ملت ایران در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، تداوم ناامنی و آشوب در کشور، وضعیت بازارها، کسب و کار مردم و اقتصاد را با چالشهای بیشتری مواجه میکند و قاعدتا همچنانکه فشار این سختیها بر مردم خواهد بود، موجب خوشحالی و امیدواری دشمنان نیز فراهم میشود.
# حجاب در روز بعیت عمومی با امیرالمؤمنین در سال٣۵مدینه
شاید از ذهن ما مسلمانان بگذرد که دقیقا حجاب در صدر اسلام چگونه بوده است؟ بی حجاب/باحجاب داشته ایم؟اصلا حجاب از مسائل جامعه و حکومت بوده است؟ مخالفان و موافقانی داشته است؟ نکته ظریفی از امیرالمؤمنین در بیعت عمومی سال٣۵در مدینه در باره حجاب هست که به درک آن روز کمک میکند
امیرالمؤمنین در خطبه٢٢٩می فرماید در روز بعیت مردم بسیار خوشحال بودند و علاوه بر توده مردم،استثنائاتی که حضور یافته بودند را ذکر می کند.نوجوانان، پیران، مریضها(بر دوش بودند)اما در بین استثنائات به"دوشیزگان بدون نقاب"هم اشاره می کند.فهم بنده این است که دختران بدون نقاب شل حجابان آنروز محسوب میشده اند
و امیرالمؤمنین می گوید حتی آنانی که از جنس من نبودند عدالت را در من می دیدند.پس روشن می شود که کف حجاب بدون نقاب ظاهر شدن بوده که عمدتا دختران دم بخت چنین بوده اند و سقف آن حداکثری بوده است.بنابراین بی حجابی کلا در اسلام و ایران امری وارداتی است
بَلَغَ مِنْ سُرُورِ النَّاسِ بِبَيْعَتِهِمْ إِيَّايَ أَنِ ابْتَهَجَ بِهَا الصَّغِيرُ وَ هَدَجَ إِلَيْهَا الْكَبِيرُ وَ تَحَامَلَ نَحْوَهَا الْعَلِيلُ وَ حَسَرَتْ إِلَيْهَا الْكِعَابُ
آنچنان مردم در بيعت با من خشنود بودند كه خردسالان شادمان، و پيران براى بيعت كردن،
لرزان به راه افتادند، و بيماران بر دوش خويشان سوار و دوشیزه گان بى نقاب به صحنه آمدند.
چقدر شبیه استقبال بی نظیر همه از امام خمینی و بعد زیر بار فرامین وی نرفتن عده ای است عده ای سکولاريسم خواستند، عده ای حجاب نخواستند و....بیعت کنندگان با امیرالمؤمنین از سال٣۵تا٣٨سه جنگ را بر او تحمیل کردند.تاریخ تکرار میشود اما افراد متغیرند.
# جهاد تبیین:
دستگاه قضا یا سیستم های امنیتی کشور جوانانی که فاقد چهارچوب فکری، پرهیجان،بی تجربه،قابل تحریک، اما به دشمن متصل نیستند و در آشوب ها دستگیر شده اند را سخاوتمندانه و آینده نگرانه رها نمایند.محرومیت های اجتماعی و سابقه سو میتواند برای آینده شان سرنوشت ساز شود.دشمن هم در کمین جذب است.
# از جمله مسائلی که باید مورد تحلیل و بررسی جدی جامعه شناسان و دولت قرار گیرد اینکه عمده حاضرین در اغتشاشات اخیر یا دستگیر شدگان همانهایی هستند که در سالهای٩۶و٩٨ حاضر بودند.یعنی عمده معترضان به مساله معیشت و خانم امینی مشترکند.گر چه ماهیت موضوع متفاوت است.شاید این اشتراک نشان دهد که هر دو موضوع بهانه باشد.