لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شرح حدیثی از حضرت محمد مصطفی صلواتاللهعلیهوآله در جلسه درس خارج فقه توسط حضرت آیتالله خامنهای. ۹۷/۸/۲۸
#مهم
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آزادی
🔻پیامبر اینقدر به مردم #آزادی میداد که برخی نگران میشدند!
🔻اگر مردم فکر میکنند دین #آزادی نمیدهد، به خاطر تبلیغ یا فهم اشتباه دین توسط ماست!
#کلیپ_تصویری
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam
❇️ من انقلابی ام
🔅بسیجی که باشی جنگ باشد تیر میخوری و صلح باشد فحش...
🔅بسیجی که باشی،می فهمی نمیتونی عادی باشی،عادی بگذری،عادی زندگی کنی...
🔅بسیجی که باشی یه دنیا دشمن واسه خودت تراشیدی...
🔅بسیجی که باشی توی مدرسه و دانشگاه تمام دردت اینه چرا باید درسی رو بخونی که با بنیانش مشکل داری،چرا باید به استادی گوش بدی که بیرحمانه هر روز آرمانهای تو را می کوبه و همه او را روشنفکر میدانند و فرنگ رفته!!
🔅بسیجی که باشی دوستات با کنایه ازت می خوان بگی چقدر پول می گیری واسه فعالیتهات تو بسیج؟ پولی که اصلا وجود نداره.
🔅بسیجی که باشی و در حال ذکر یعنی ریاکاری و بدنبال منافع!! و کسی چه میداند تو برای بسیجی بودن تمام منافعت را زیر پا گذاشتی....
🔅بسیجی که باشی ،آدمی و ممکنه گاهی بلغزی و امان از لغزشت که با لغزش تو تمام اسلام زیر پا می رود،!!! آبروی بسیجیهای دیگر هم می رود!! ولی با لغزش پسر همسایه او فقط جوان است و جوانی کرده و دلش پاک است....
🔅بسیجی که باشی معمولی نیستی....خاصی!!!!
🔅خلاصه بسیجی که باشی.....
🔅تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند! جواب اگر بدهی دروغگویی!
🔅مسخره ات بکنند انتقاد است! جواب بدهی بی جنبه ای!
🔅تهدیدت اگر بکنند دفاع کرده اند! تهدید اگر بکنی خشنی...
🔅راهپیمایی اگر بکنن حق آنهاست و عقیده خودشان است!
🔅راهپیمایی اگر بکنی ساندیس خوری یا به زور آمدی...
🔅بسیجی اگر باشی میشوی افراطی! اما دیگران میشوند آزادی طلب و روشنفکر...
🔅بسیجی اگر باشی هر گاه فتنه منافقین و جنگ با داعشیها بشه باید سینه سپر کنی برای مردم،جنگ و فتنه که تموم شد تبدیل به یک تندرو،خشونت طلب و افراطی میشی
🔅بسیجی،میمانیم عاشورایی.
🔅من با_افتخار_یک_بسیجیم
🔅ودرنهایت سربلندی اون بسیجیانی که اصلا اسمشون برده نمیشه و در عین گمنامی باید بزرگترین کار ها رو انجام بدن حتی دریغ از یک نام،همونایی که وقتی شهر نسبتا آرام است در تلاطم فتنه حضور دارند.
✅از مقدادسوال شدهنگام حمله به خانه فاطمه چه ميكردي؟
گفت:ماموربه سكوت بوديم ولي من دست برقبضه وچشم درچشم علي (ع) منتظراشاره بودم.
سلام بربسيجياني كه امروزمنتظر اشاره سيدعلي هستند.
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam
⚖ جای خالی دکة القضاء!
1⃣ کمی تفحص کنید می بینید نهادهای دولتی و مردم نهاد شیعی و حتی غیر شیعی برای امیرالمومنین(ع) چه می کنند.
مثلا: تلاش برای ثبت جهانی عهدنامه مالک اشتر در سازمان ملل، ثبت نسخه خطی قدیمی ترین نهج البلاغه در یونسکو، رونمایی از ترجمه مالایی عهدنامه در مالزی، بهره برداری از آن بعنوان یک منشور و برنامه جامع در بولیوی و...
همه این ها خوب است و کم است. لکن "تفاخر" به علی(ع) و بانگ زدن "مشروعیت" او در عالم کافی نیست. تبلور و تجلی "کارآمدی" آن آموزه ها از طلانویس کردن آن و ثبت های ملی و جهانی بسی مهمتر است.
"گزارش" کارآمدی آن آموزه ها در سالهای ۴۰-۳۶هجری هم باز "تفاخر" است نه "کارآمدی"! تصویر میز مجلل غذا گرسنه را سیر نمی کند ولو به اشتهایش می افزاید.
اساسا کار بزرگ امام خمینی در تلاش برای اقامه حکومت عدل از این حیث افضل است. آثار پژوهشی گرانقدری مثل الغدیر و عبقات الانوار با آن قابل قیاس نیست. چون امام می خواست مشروعیت ولایت را با کارآمدی آن نشان دهد. از این رو ذره ای از آن(روش حکمرانی مشروع) نباید عقب نشست یا در تحقق اش کوتاهی کرد و الا هزاران تفاخر به علی(ع) فقط ارزش موزه ای و کتابخانه ای می یابد.
2⃣ چندسال پیش رئیس سازمان قضا و وزیر کشور امارات از "دادگاهی سیار" در اتوبوسی دو طبقه رونمایی کرد. خلیفه امارات پیش از آن خواسته بود: "سیاست سازمان قضا باید بر پیشرفت خدمات قضایی و عدالتی به وسیله روش های نوین باشد تا صرفه جویی در وقت و زحمت مراجعین و رساندن خدمات به تمامی قشرها در هر زمان ومکان را محقق سازد".
این دادگاه سیار ۱۴متری با ۲قاضی و ۶کارمند خدمات گسترده قضایی، حقوقی، انتظامی داده و طبقه دومش نیز سالن دادگاه است. منظور از راه اندازی آن: خدمات کم نظیر با استانداردهای جهانی به شهروندان و قرارگرفتن ابوظبی میان ۵پایتخت برتر جهان اعلام شد!
جالب است که این حکومت سلطنتی چیز قابل توجهی از استانداردهای جهانی حقوق اساسی ملت ندارد و حل و فصل مرافعات جزئی مردم را صاحب حق تعیین سرنوشت شان نمی کند. در ایام بهار عربی(به تعبیر غربی ها و بیداری اسلامی ما) بین خبرها به چشمم خورد که از سوی نهادهای بین المللی عمل به عهدنامه مالک اشتر علی(ع) بعنوان بهترین روش حکومت داری به امارات و خواهران دیگر عربی اش پیشنهاد شده بود.
اگر اغراض سیاسی و فشار مستکبرین نبود قطعا مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی نمونه عینی برای مثال زدن به این کشورهای استبدادی از سوی سازمان ملل بود.
3⃣ لکن فارغ از اینها شما بگویید: ما به دکة القضاء امیرالمومنین(ع) لایق تریم یا امارات؟!
علی(ع) باوجود داشتن سیستم قضایی و هم مراقبتها و نظارتها و مؤاخذه های جدی بر سیستم قضاوت و هم قاضیان، خود هم در مسجد کوفه "دکة القضاء" داشت! جایی که همه بتوانند به راحتی تظلم کنند. حتی ساختمان جدا و کوچکترین بروکراسی دست و پا گیر نداشته باشد.
نه اتوبوس قضایی ابوظبی، دکة القضاء علی(ع) میشود و نه حکمرانی آنها با این ترفندها از محاکم طاغوت بودن رها می شود، لکن نمی توان انکار کرد که تلاشی برای کارآمدی بیشتر است و باید آنرا ستود.
تفاخر به بودن در دستگاه ولایی و مشروعیت فقه و قضاء شیعی کافی نیست. کارآمدی دستگاه قضا، کوتاه شدن اطاله دادرسی، فریاد رسی فوری به مظلومان و آنها که هیچ یاری جز رجوع به محاکم ندارند از مشروعیت آن کم اهمیت تر نیست.
4⃣ یک پیشنهاد روشن:
امروز در اغلب نقاط کشور بخصوص نقاط بهره مند از مناظر طبیعی، شاهد تصرفهای ثروتمندان و قدرتمندان به منابع طبیعی هستیم. حریم دریاها، دریاچه ها، رودخانه ها، کوه ها و کوهپایه هاست که دائم ویلاسازی و تجاری-تفریحی می شود. بسیاری هم به ظاهر برگه ای قانونی تدارک کرده اند!
این اتفاقات از شکم نظام اداری آن شهرها درآمده و امید خیری از دادگستری و فرمانداری و ادارات مربوطه آنجا نیست که اگر می خواستند یا می توانستند مانع شده بودند. به همین منظور هم قوه قضاییه شماره ۱۳۱ و سامانه خاص تعریف کرد. طبق گزارشات خودشان موج شکایات و گزارشات مردمی ارسال شد. از عیوب و نقایص این راهکارها بگذریم که آنهایی که امتحانش کرده اند می دانند!
بفرض این سامانه ها گزارشها و شکایات مردمی را خوب استماع کند(!)، ارجاع پرونده یا گزارش گرفتن از همان شهر چه دردی را دوا می کند؟!
✅ بنظر رئیس محترم قوه قضاییه نمی رسد چیزی از جنس دکة القضا علی(ع) یا اتوبوس ابوظبی لازم است؟!
چند قاضی مجرب و پاکدست و مطمئن با همه لوازم (چند کارمند و سیستم الکترونیکی متصل و کامل و...) یک ایرانگردی کامل کنند و از نزدیک مرتع خواری، کوه خواری و... را -که همه مشهود است- ببینند و تکلیفش را معلوم کنند؟!
شاید فردا دیر باشد...
#صلاح_دیدید_نشر_دهید_شاید_به_گوش_حضرات_رسید
📝محسن قنبریان ۹۷/۹/۶
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam
💥 باید مواظب باشیم در دام جنگ روانی دشمن نیفتیم.
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«دشمن با تمام توان از طریق امپراطوری رسانهای و بهوسیله شبکه غربگرایان تلاش میکند انقلاب اسلامی را شکست خورده و نافرجام معرفی کند؛ تلاش میکند دستاوردها را کوچک و آسیبها را بزرگنمایی کند. ما نباید در دام دشمن بیفتیم. باید داراییهای خود را خوب محاسبه کنیم، در عین اینکه آسیبها را هم به دقت بشناسیم. این نکته بسیار مهمی است.
بعضی از انقلابیون و طرفداران انقلاب در موجهای اجتماعی که پیش میآید و دشمن در آن نقش دارد و شبکه همراهان دشمن در داخل دنیای اسلام و در کشور ما که به آن دامن میزنند، دچار یک انفعال در این جنگ روانی میشوند. این نکته مهمی است که ما باید مواظب باشیم به هیچ وجه در نقشه دشمن قرار نگیریم.»
☑️ @mirbaqeri
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam
🚩 مردم، گرفتارِ دستپخت اصلاحات و اصلاحطلبان در فکر پیروزی در انتخابات آتی
🔹 این روزها اصلاح طلبان سناریویی را دنبال می کنند که در آن بوی عبور از دولت به مشام می رسد.
🔹 تلاش می کند نقاط ضعف دولت به خصوص در بخش اقتصادی را بهانه ای برای عبور از آن قرار دهد تا بتواند سهم بیشتری از کیک قدرت در انتخابات های آتی مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری بعدی نصیب خود کند.
👉 http://tn.ai/1886988
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam
⭕️به دنبال میان بُر
🔺لیبرال باشید، سوسیالیست باشید، حزب اللهی باشید، هر مبنا و تعریفی که از مفهوم عدالت داشته باشید صرفا با حرف زدن از تمناها و آرزوها چیزی محقق نمیشود؛ کار و زحمت لازم است.
یک عده وقتی که با چالش ها و لوازم تحقق عدالت مواجه شدند و آمادگی روحی و حوصله انقلابی برای استقامت در مسیر نداشتند با امام و ولایت فقیه زاویه پیدا کردند.
🔺بعضی آدمها و جمع هایی که ابتدا می گفتند عدالت هدف است و تند و تیز هم بودند در طول سه چهار ده های که گذشته، کم کم فاصله گرفتند.
بعضی هایشان کلاً عدالت را به عنوان یک هدف در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خط زدند: "چرا عدالت هدف باشد؟! نخیر؛ آزادی هدف است. توسعه هدف است.... " .....، اهداف را عوض کردند.بعضی گفتند : “ اصلاً مگر تعریفی برای عدالت وجود دارد؟! در فهم هر کسی یک تعریفی هست و .... ” و فاصله گرفتند.
🔺اتفاقا یک بخش آنها هم بچه های جنبش دانشجویی بودند. اگر امروز سرنوشت بعضی از آدمهای تند دفتر تحکیم دهه شصت و هفتاد را، نگاه بکنید، خیلی عبرت آموز است.
🔹یک عده دیگر - که شاید اخیرًا بیشتر داریم این حرف ها را می شنویم- بر هدف بودن عدالت تأ کید می کنند ولی وقتی می بینند که محقق نشد یا به آن میزانی یا با آن سرعتی که مورد توقع و مطلوب بود ایجاد نشد، به جای اهداف، در مبانی شک می کنند! در خاستگاه ها و نقاط عزیمت شک می کنند : " اصلاً چرا باید از موضع دین به دنبال عدالت برویم؟ عدالت مفهومی فرا دینی است. چرا ما باید در منظومه امامت و ولایت یا در بستر جمهوری اسامی وارد عدالت خواهی بشویم؟ ا گر ما با نقائص و مشکلات جدی در تحقق عدالت در جامعه خودمان مواجه هستیم، به خاطر این است که با مبانی نادرست و از مبادی اشتباه و نقطه عزیمت های غلطی شروع کردیم. اصلاً چرا از اسلام، طلب عدالت بکنیم؟ می توانیم با یک نگاه فراگیرتری برای عدالت سربازگیری بکنیم و ... و اشتباه ما در مبانی و مبادی است." اینها هم دنبال میان بر و درپشتی می گردند.
✍ #وحید_جلیلی
🍂🌺🇮🇷🌐 eitaa.ir/manenqelabiam