eitaa logo
منهاج القرآن/ترجمه لغات وتلاوت صفحات سُوَرِ #قرآن با مدیریت مٶسسه قرآنی لیلة القدرنور // تهران ***
125 دنبال‌کننده
308 عکس
182 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 دلالت استقلالی علامه طباطبایی در تفسیر قرآن به قرآن ناظر به اخباریون است 🔹حجت‌الاسلام بابایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه: موضع‌گیری علامه طباطبایی در بحث دلالت استقلالی تفسیر قرآن به قرآن به نظر بنده ناظر به دوره‌ای است که ایشان المیزان را می‌نوشته زیرا در آن مقطع، اخباریون تفکر مسلط داشتند و تفسیر بدون روایت را حجت نمی‌دانستند. https://iqna.ir/00GGZp
صلی الله علیک یا بنت محمد، یا قرةعین الرسول"ص" یا فاطمةالزهراء سالروز میلادانسیةالحوراءحضرت فاطمةالزهرا"س"،و نیز ولادت حضرت امام خمینی"قدس السره الشریف"، روز مادر، و روز زن بر شما مبارک باد 🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*بسم رب الشهداء و الصدیقین*...... 🌷با سلام خدمت اعضای محترم کانال. 🙏عذرخواهی میکنیم بابت حذف پیام هایی که از قبل در کانال قرار داده شده بودند. ♦️📣 ان شاءالله زین پس در این کانال روزانه تفاسیر استاد زنجبر را به صورت مرتب شده از ابتدای سوره ی حمد به صورت مکتوب قرار داده تا علاقه مندان بتوانند از تفاسیر ناب ایشان بهره مند شوند..... (و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷. 1⃣🌷 /تفسیر سوره حمد/ غنچه تاغنچه است نه عطر و بو و رایحه ای دارد و نه جمال و جلال و جاذبه ای مگر اینکه گل شکفته شود،انوقت است که عطر و بو و رایحه اش به مشام میرسد و هم جمال و جلال و جاذبه اش به چشم می اید،اما غنچه کی باز میشود؟کی شکفته میشود؟ انوقت که نسیمی وزیدن گیرد و از راه رسد؛ ....نسیمی کز بن ان کاکُل آیو.... حافظ هم خوش میگفت: غنچه گو تنگدل از کار فروبسته مباش/کز دم صبح مدد یابی و انفاس نسیم "ایات الهی" و اموزه های وحیانی نیز دقیقا مانند همین غنچه ها هستند، در اغاز که نگاه میکنی و چشم به انها میدوزی،چندان عطر و بو و رایحه ای ندارند،و جمال و جلال و جاذبه ای هم در قاب تصویر شما به رخ نمیکشند،مگر اینکه باز و شکفته شوند. اینک باید دید که ایات الهی و اموزه های وحیانی با چه چیزی باز و شکفته و روشن میشوند تا فضای جامعه را روشن و دل انگیز کنند؟ به درستی و راستی باید گفت: این روشنگری و عطر افشانی،تنها در سایه ی عمل پدیدار میشود وجلوه میکند. به گفته ی سعدی: به عمل کار براید به سخندانی نیست. آری،تنها چیزی که میتواند طعم و حلاوت ایات الهی را به ما بچشاند و اموزه های وحیانی را دل انگیز و زیبا کند، به این اموزه ها است،نه سخندانی و سخنرانی و نه حرف زدن و شعار بر زبان آوری. البته ناگفته نگذاریم و نگذریم که عمل نیز بعد از و درک ایات الهی معنا می یابد. ابتدا باید آیات قران را بفهمیم و بعد انهارا به کار گیریم. ایات قران به زبان عربی است. طبیعتا باید ابتدا برگردانده و ترجمه شود و هدف ما در این سلسله بحث های پیوسته،ترجمه ی ایات الهی است... و در جاهایی که نیازمند بحث باشد تامل خواهیم کرد... و این شرح ایات بر اساس "سخن اهل بیت" خواهد بود.. @manhajolghoran