eitaa logo
mansurevatani.ir
56 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
521 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا باید به بی قانونی مجدد 4 سال بعد صرفا با تهدید امتناع از برگزاری انتخابات تن داد یا زورگو را به جای خود نشاند؟ آیا این نشان دادن ضعف کامل در مدیریت کشور نیست که باب تهدید و زوگویی و چپاول مجدد کشور بدون احقاق مردم باز شده است ؟ آیا پذیرش این گونه تهدیدها با مردمی مقتدر و شجاع و جان برکف ایران، زیبنده نظامی با پسوند اسلام نبوده و مدیریت اسلام زیر سوال نرفته است؟ آیا تکرار چنین رفتاری در تصاحب مناصب کلیدی کشور دور از انتظار نیست؟! آیا توجیه های ضعیف وزارت کشور نیز دردی بر درهای مردم در وقوع شیوه های خلاف شرع و قانون در کسب آراء روحانی نیافزوده است؟ آیا بعد از این مصیبت عظمی، می توان با سربلندی نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نمونه مدیریت اسلامی برای جهانیان عرضه نمود؟!! آیا می توان این توجیه زورمدارانه را به نسل جوان انقلابی ارزشی قبولاند و انتظار دفاع تا حد جان را از ارزش های اسلامی و انقلابی نمود؟!
پروژه ای مشکوک از انقلاب برای انقلاب از 1979 تا 20020 پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در سه برهه زمانی سال 78 و 88و 98 بررسی عملکرد و وضعیت جریان موسوم با نام های کارگزاران و دوم خردادی و اصلاحات و عملکرد هاشمی و روحانی و نیز تدقیق در انتخابات سال 96 اجرای این پروژه در ایران را ثابت می کند. انتخابات 96 با روحانی یعنی تحقق هدف گذاری های این پروژه از سال 96 تا 98 کلیه متن سخنرانی های روحانی کلید زدن به این طرح بوده از جمله اعلام علنی حمایت از خاتمی و موسوی و کروبی و رفع حصر و... با مقایسه مطالب موجود در 8 قسمت مستند( موج سوم دموکراسی یا پروژه 2020 ) موج سوم دموکراسی یا پروژه 2020 طرحی است که غرب می کوشد آن را در سه مقطع 10 ساله ( 78 -88 - 98 ) برای براندازی انقلاب اسلامی در ایران پیاده کند. ملاحظه هفت قسمت بعدی در آپارات در لینک زیر: http://www.aparat.com/v/cfzHh/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF_%28_%D9%85%D9%88%D8%AC_%D8%B3%D9%88%D9%85_%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%DB%8C%D8%A7_%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87_2020_%29_%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA
راه نفوذ فتنه و اغوای شیطان وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ بقره/ 42 سوره انفال آیه 25 هر نوع فتنه ای را نفی و به پرهیز از آن دستور داده است: "وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَاب" "و از عذابی [که نتیجه گناه، فساد، نزاع، اختلاف و ترک امر به معروف و نهی از منکر است] بپرهیزید، [عذابی] که فقط به ستمکاران از شما نمی رسد [بلکه وقتی نازل شود، همه را فرا می گیرد، ستمکاران را به خاطر ستم و اهل ایمان را به سبب اختلاف و نزاع و ترک امر به معروف و نهی از منکر] و بدانید که خدا سخت کیفر است." فتنه باطنی باطل و ظاهری حقّ دارد: 1-دست گذاشتن به نیاز اصلی فرد با آدرس عوضی 2- در ظاهر شکل حقّ به خود می گیرد، ولی در باطن شکل باطل دارد. 3- شبهات و شهوت شیطان آدم و حوّا را از این سه راه فریفت: "انی لکما من الناصحین و قاسمهما" فتنه صدر اسلام برای فریب مردم در جنگ جمل همسر پیامبر را آوردند تا خود را مورد تائید پیامبر! نشان دهند. به نام جانشین پیامبر؛ دست علی را بستند و 25 سال خانه نشین کردند. در کربلا به لشکر یزید خیرالله می گفتند به فرزند بلافصل آخرین پیامبر خدا خارجی زاده و خارجی! ... معاصر درسال 76 تا 81 لباس روحانیّت خاتمی را بزرگ کردند تا دین داری خود را ثابت کنند. در فتنه 88 سیّد بودن موسوی را بزرگ کردند تا عوام را فریب داده و دین داری و تعلّق وی به اهل بیت! را ثابت کنند. تزویر ظاهر حقّ و باطن باطل دارد، فقط با بصیرت می توان تزویر را از حقّ تشخیص داد. در طول تاریخ اسلام تاکنون، اهل فتنه و تزویر، با ظاهر حقّ، با اهل حقّ، با زبان تزویر و ریا جنگیدند و عوام اهل حقّ را باطل تلقّی، و آنها را تنها گذاشتند، تا بسیاری از مسلمانان، پوسته اسلام را گرفته و ظاهر خود را درست کرده و باطن و قانون اسلام را رها نمودند تا این که مهدی زهرا هم تنها مانده و ندای هل من ناصر ینصرنی جوابی در حدّ ظاهر و کلام و ادّعای بدون عمل یافته است. تزویر به ریشه حقّ می زند و حقّ را باطل می نمایاند تا عوام از سر بی بصیرتی باطل را عین حقّ و جنگ با اهل حقّ را رضایت خدا و جهاد و دارای پاداش اخروی ببیند! تنها وسیله ریشه کنی تزویر و فتنه بصیرت و دین داری عملی هست. صداقت و پرهیز از گونه دروغ و ریا مانع شکل گیری شخصیت مزورّانه هست.
میزان پوشش زن ملاک تعیین ارزش و پاکدامنی میزان و شکل پوشش زن ملاک اصلی در تشخیص میزان عفت و پاکدامنی و سلامتی روابط وی با مردان بیگانه در محل کار و تحصیل و خیابان ها و روابط فامیلی و ... و نیز روش مؤثری در میزان سلامتی اعتقادی و فکری و روحی و آرامش روانی زن می باشد. بدحجابی و بی حجابی به دلیل تلاش مداوم بر خودنمایی و جلوه گری و مسابقه با همجنسان خود در جلب نظر نامحرم، صرفنظر از هزینه های گزاف مالی، خودبخود ناآرامی و اضطراب دائمی در بکارگیری ترفندهای متعدد در تحریک و جلب نظر و ایجاد وابستگی شده ولی همواره با ابراز علاقه موقت و کلامی جنس مذکر با منشاء اطفاء غرایز جنسی بدون عشق واقعی و عواطف صادقانه انسانی مواجه می شود. شکل گیری موارد اندکی ازدواج از طریق فوق، دوام نداشته و همواره شک و عدم اطمینان و امکان خیانت طرفین به یکدیگر موضوع اصلی این نوع زندگی ها بوده، و بدون عشق واقعی سرانجام آن طلاق بوده و خواهد بود.
انواع فراکسیون در مجلس شورای اسلامی بر اساس کدام قانون شکل گرفته اند؟ تمام نمایندگان مجلس در دو دهه اخیرتاکنون، به مردم ایران پاسخ دهند: انواع فراکسیون ها در خانه ملت به چه کارمی آیند؟ ۱-انواع فراکسیون ها در خانه ملت ایران، فراکسیون اقلیت و اکثریت و ...؛ طبق کدام قانون و کدام شرح وظیفه نمایندگان؛ از بیت المال و وقت خانه ملت ؛ برای چه فعالیتی استفاده کرده اند؟ ۲-نتایج عملی درکاهش یا حذف معضلات کشوردر اثر فعالیّت این فراکسیون ها در طی ۴سال دوره نمایندگی چه بوده است؟ ۳-چرا فراکسیون ها محل تعیین ریاست مجلس و هیئت رئیسه و ارائه طرح ولوایح و...و تصویب اولیه آن خارج از صحن علنی مجلس بدون نظارت مردم بوده است؟ ۴-آیا انواع گروه بندی نمایندگان؛ و دادن لیست انتخاباتی و سرلیست!! و...؛ ایجاد انواع فرمانده وکانون قدرت و ثروت و... در داخل و خارج از مجلس درست نکرده است؟ ۵- آیا این تربیون های آزاد غیرقانونی در خانه ملت؛ تریبون های شخصی نماینده ها و دفتر احزاب سیاسی و گروهها و شخصیت های سیاسی؛ در داخل خانه ملت نبوده است؟ ۶-آیا کلمه فراکسیون فارسی هست؟ 7- آیا عملکرد آن از فرهنگ ایرانی و اسلامی گرفته شده یا غربی و کپی برداری ازمجلس غربیان و... و ایجاد کانون قدرت و اعمال قدرت و فشار برای دستیابی به اهداف پنهان خود در نهاد رسمی نظام جمهوری اسلامی؟!! 8- در کدام اسلام تحزّب وگروه بندی و جناح های مختلف وجود دارد؟ 9- آیا اینها مصداق امّت واحده در قرآن هست؟ 10- ...
فرازهایی از وصیّت حضرت امام خمینی(ره) فرازهايي از وصيّت معمار و بنيانگذار و رهبر كبير جمهوري اسلامي ايران حضرت آيت الله العظمي خميني(ره) توصيه به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اين عصر و عصرهاي آينده مي خواهم، كه اگر خداي نخواسته عناصر منحرفي با دسيسه و بازي سياسي وكالت خود را به مردم تحميل نمودند، مجلس اعتبارنامه آن را رد كنند و نگذارند، حتّي يك عنصر خرابكار وابسته به مجلس راه يابد ... از همه نمايندگان خواستارم كه با كمال حسن نيّت و برادري با هم مجلسان خود، رفتار و همه كوشا باشند كه قوانين خداي نخواسته از اسلام منحرف نباشد و همه به اسلام و احكام آسماني آن وفادار باشيد تا به سعادت دنيا و آخرت نايل آييد. و از شوراي محترم نگهبان مي خواهم و توصيه مي كنم، چه در نسل حاضر و چه در نسل هاي آينده، كه با كمال دقّت و قدرت وظايف اسلامي و ملّي خود را ايفاء و تحت تأثير هيچ قدرتي واقع نشوند، و از قوانين مخالف با شرع مطهر و قانون اساسي بدون هيچ ملاحظه جلوگيري نمايند، و با ملاحظه ضرورات كشور كه گاهي با احكام ثانويّه و گاهي به ولايت فقيه بايد اجرا شود توجه نمايند. توصيه به ملّت شريف ايران براي شركت در انتخابات و وصيّت من به ملّت شريف آن است كه در تمام انتخابات چه انتخاب رئيس جمهور و چه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و چه انتخاب خبرگان براي تعيين شوراي رهبري يا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصي كه انتخاب مي كنند روي ضوابطي باشد كه اعتبار مي شود... چه بسا كه در بعضي مقاطع عدم حضور و مسامحه، گناهي باشد كه در رأس گناهان كبيره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد، و الاّ كار از دست همه خارج خواهد شد، و اين حقيقتي است كه بعد از مشروطه لمس نموده ايد و نموده ايم. چه هيچ علاجي بالاتر و والاتر از آن نيست كه ملّت در سرتاسر كشور در كارهايي كه محوّل به اوست، بر طبق ضوابط اسلامي و قانون اساسي انجام دهد، و در تعيين رئيس جمهور و وكلاء مجلس با طبقه تحصيل كرده متعهّد و روشنفكر با اطلاع از مجاري امور و غير وابسته به كشورهاي قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوي و تعهّد به اسلام و جمهوري اسلامي مشورت كرده و با علما و روحانيّون با تقوي و متعهّد به جمهوري اسلامي نيز مشورت نموده و توجه داشته باشند. رئيس جمهور و وكلاء مجلس از طبقه(اي) باشند كه محروميّت و مظلوميّت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند، نه از سرمايه داران و زمين خواران و صدرنشينان مرفه و غرق در لذّات و شهوات كه تلخي محروميّت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمي توانند بفهمند، و بايد بدانيم كه اگر رئيس جمهور و نمايندگان مجلس شايسته و متعهّد به اسلام و دلسوز براي كشور و ملّت باشند، بسياري از مشكلات پيش نمي آيد و مشكلاتي اگر باشد رفع مي شود. از اموري كه اصلاح و تصفيه و مراقبت از آن لازم است، قوّه اجرائيه است. گاهي ممكن است كه قوانين مترقّي و مفيد به حال جامعه از مجلس بگذرد و شوراي نگهبان آن را تنفيذ كند و وزير مسئول هم ابلاغ نمايد، لكن به دست مجريان غيرصالح كه افتاد آن را مسخ كنند و برخلاف مقررات يا با كاغذبازي ها يا پيچ و خم ها كه به آن عادت كرده اند يا عمداً براي نگران نمودن مردم عمل كنند كه به تدريج و مسامحه غائله ايجاد مي كند. وصيّت اينجانب به وزراء مسئول در عصر حاضر و در عصرهاي ديگر آن است كه علاوه بر آن كه شماها و كارمندان وزارتخانه ها بودجه(اي) كه از آن ارتزاق مي كنيد مال ملّت، و بايد همه خدمتگزار ملّت و خصوصا مستضعفان باشيد و ايجاد زحمت براي مردم و مخالفت وظيفه عمل كردن حرام و خداي نخواسته گاهي موجب غضب الهي مي شود، همة شما به پشتيباني ملّت احتياج داريد. با پشتيباني مردم خصوصا طبقات محروم بود كه پيروزي حاصل شد ... بنابر، اين حقيقت ملموس بايد كوشش در جلب نظر ملّت بنماييد و از رفتار غير اسلامي انساني احتراز نماييد.
چراغ راهنمای امام خمینی این خط کش معمار کبیر انقلاب هست؛ تاکنون بارها صحت این سخن حکیمانه حکیم فرزانه را دریافتیم. حضرت امام خمینی(ره) : " اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود بدانید کارتان صحیح است " آمریکا هر چه به حکومت فحش بدهد و یا به افراد فحش بدهد پیش مردم، اینها معتبرتر می شوند و از آن طرف منحرفین هر چه شما را بدگویی کنند برایتان بهتر است. مصیبت آن وقت بود که از شما تعریف کنند. صحیفه امام، ج17، ص250 مبادا موجبات رضایت و خوشحالی دشمنان قسم خورده اسلام و مردم ایران را فراهم آوریم.
۶ دلیل موفقیت مدیران جوان: انتخاب استعدادهای جوان در پست‌های مدیریتی، مخصوصا در کشور ما، ایران، عمری غیر طبیعی است که غالبا با انتقادات زیادی نیز روبرو می‌شود. اما تحقیقات یک شرکت مشاوره نشان داده است که مدیران جوان، تقریبا از همه نظر، از افراد باتجربه، کارآیی بیشتری داشته و نتایج بهتری کسب کرده‌اند. افراد مسن‌ معمولا به رؤسای جوان به چشم انسان‌های بی‌تجربه یا بی تفاوت نسبت به سختی‌های آینده می‌نگرند یا معتقدند که آن‌ها در پر قو بزرگ شده‌اند. همچنین، مدیران جدید نیز ممکن است احساس کنند که با وجود مهارت در کار خود، به دلیل کم تجربگی غیر منصفانه درباره آن‌ها قضاوت می‌شود. اما اگر مشکلات این تعاملات و کنش‌ها را کنار بگذاریم، اگر شما فرد جوان استثنایی در دست و بال خود دارید و تصمیم دارید به او مدیریت دهید بهتر است که به او این شانس را بدهید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این افراد، علیرغم جوانی از زمره بهترین رهبران شما خواهند بود. شرکت مشاوره‌ی زنگر-فولکمن با تحقیق روی داده‌های عظیمی که از بررسی همه جانبه روی مدیران مختلف انجام داده و مقایسه 4298 مدیر بالای 45 سال، با 455 مدیر زیر 30 سال، به نتایجی رسیده که مایع شگفتی آن‌ها شده است. جوزف فولکمن ، مدیرعامل این شرکت در مقاله‌ای در سایت فوربس گفته است: «وقتی که ما گزارشات همه جانبه مدیران جوان و مدیران باتجربه ‌تر را بررسی کردیم، متوجه شدیم که که مدیران جوان‌تر، در هر 49 زمینه‌ی مورد بررسی، امتیازات بیشتری از همکاران مسن‌تر خود گرفته‌اند. این نتایج هم شگفت‌آور و هم خوشحال‌ کننده‌اند. زیرا نشان می‌دهد که مدیران جوان و بااستعدادی در شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارند که می‌توانند نقش‌های کلیدی بر عهده بگیرند.» بخش مهمی از موفقیت مدیران جوان، به عملکرد افراد انتخاب شده بستگی دارد. اگر شما قبل از سی سالگی پست مدیریتی بر عهده گرفته‌اید، پس حتما فرد بااستعدادی هستید، اما این تحقیقات، 6 فاکتور مهم دیگر نیز برای اثبات موفقیت مدیران جوان ارائه کرده است. 1. آن‌ها پذیرای تغییر هستند «مدیران جوان از تغییر استقبال می‌کنند و مهارت خوبی در ارائه ایده‌های جدید خود دارند در حالی که مدیران سالخورده ندارند. مدیران جوان جسارت این را دارند تا تصمیمات سخت‌تر را اتخاذ کنند، زیرا کمبود تجربه‌ی آن‌ها باعث شده تا نسبت به پیشنهادات خود برای تغییر، خوش‌بین‌تر باشند. آن‌ها بیشتر متمایل هستند تا عامل تغییر باشند.» 2. آن‌ها الهام‌ بخش هستند «رهبران جوان‌تر می‌دانند چگونه به تیم خود برای کسب اهدافشان، انرژی و انگیزه بدهند. همکاران مسن‌تر بیشتر علاقه دارند تا با اجبار و زور رهبری کنند، در حالی که مدیران جوان می‌توانند، کارمندان را به سمت خود جذب کرده و آن‌ها را نسبت به افکار خود متقاعد کنند.» 3. آن‌ها پذیرای واکنش‌های شما هستند. در مقایسه با مدیران مسن، جوان‌ترها بیشتر پذیرای نظرات دیگران هستند. «آن‌ها دائما به دنبال نظر دیگران درباره عملکردشان هستند و سعی می‌کنند تا انتقادات و پیشنهادات را در کار خودشان منظور کنند.» 4. مدیران جوان به دنبال بهبود شرایط هستند «شاید به دلیل این باشد که آن‌ها کمتر از دیگران از وقت و پول خود برای کارشان صرف کرده باشند، اما مدیران جوان همیشه به دنبال به چالش کشیدن شرایط موجود هستند.» 5. آن‌ها به روی نتایج تمرکز دارند. مدیران جوانی که خود را وقف رسیدن به اهداف خود می‌کنند، تمام انرژی خود را صرف این کار می‌کنند. «در نقطه مقابل، هنگامی که یک فرد برای مدت طولانی در یک‌پست مشغول به کار باشد، غالبا از اوضاع خشنود است تمایلی به تغییر آن ندارد.» 6. آن‌ها به دنبال اهداف بلندمدت هستند. این فاکتور می‌تواند پیامد عامل پنجم باشد اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مدیران جوان تمایل بیشتری به انتخاب اهداف جاه‌طلبانه‌تر نسبت به مدیران باتجربه‌ای دارند که به این نتیجه رسیده‌اند. امیدواریم در دولت آینده ایران از جوانان خوش فکر کشور بیشتر در مدیریت ها استفاده شود. @proffessorkarami
زردچوبه ادویه ای با خواص شگفت انگیز است.‌ کورکومین یا ماده موثره زرچوبه دارای اثران مفید ضد التهاب و حتی ضد سرطان است. دانشمندان ایرانی در دانشگاه علوم ‌پزشگی بقیه الله (عج) در حال تحقیق جهت تولید داروهای مختلفی از این ادویه ارزشمند براب درمان بیماری های مختلف هستند. @proffessorkarami
با میراث خمینی چه کردند؟ بیش از سه دهه ایستادگی و تحمل سختی ها و بحران های متعدد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و...اکثریت مردم ایران در پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی و همراهی با آرمان مکتب امام خمینی (ره) که همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و او را تنها نگذاشتند؛ وقت آن رسیده است که با نگاهی به گذشته و مطابقت اهداف و عملکرد معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با کلیه کارگزاران و مسئولین از زمان فوت امام تا کنون؛ جواب سوالی که پای میزان خواهند پرسید بیابیم که صاحب منصبان و سیاست پیشه گان با میراث خمینی چه کردند؟ با اندکی تأمل؛ موارد زیر در ترسیم شکل گیری و تداوم زاویه از خط نهضت امام خمینی (ره) نمایان شده و در سه دهه گذشته به عنوان فرهنگ عمومی در اداره کشور تثبیت و یا در حال تثبیت شدن هست: ۱- رفاه طلبی و عافیت جویی و قدرت طلبی و استفاده خلاف شرع و قانون از بیت المال و امکانات در اختیار در زمان مسئولیت به طور پیدا و پنهان از سوی برخی صاحب منصبان ۲- مقابله پیدا و پنهان با رقبای حزبی و شغلی و... برای حذف آنان با توسل به شیوه های خلاف شرع و قانون ۳- شدت یافتن جنگ قدرت در ۱۰ سال گذشته با شکستن سدّ محکم خفقان و سانسور چندین ساله واعتراض و نقد عملکرد دولت ها از سوی فرهیختگان و در نتیجه؛ نه گفتن اکثریت مردم به نامزدهای حزبی در انتخابات ریاست جمهوری ۴- بیش از۲۵ سال شکل گیری و تداوم فساد مالی و اخلاقی و سیاسی در شکل های مختلف و بی هزینه بودن این اعمال بر مرتکبین با سکوت قوه قضائیه که مجری عدالت و قانون در کشور هست؛ ۵- عملی شدن موارد فوق که با هدایت پیدا و پنهان دشمنان اسلام انجام می شود؛ راه را بر مقابله علنی با اسلام و ورود علنی و درگیری مستقیم با مردم ایران فراهم نمود که فتنه سال ۸۸ و توافق ژنو و... از جمله آثار مخرّب عملکرد صاحب منصبان و ردّ شده ها در انتخاب مردم در ۱۰ گذشته می باشد. ۶- صعب العبور شدن مسیر قانون و عدالت و سهل الوصول شدن شیوه های خلاف قانون و شرع در قوای سه گانه و...به دلیل تحقق موارد مذکور در بند ۴ و ۵ ۷- وزارت ارشاد پرچم دار اسلام زدایی و حذف حجاب اسلامی و نمایش علنی خلاف شرع در قالب لباس و فیلم و ... به جای ترویج فرهنگ اسلامی و احیاء احکام اسلامی از جمله حجاب. تا امام زنده بود بسیاری جرأت حرف خلاف شرع و قانون را هم نداشتند؛ چون؛ بلافاصله اقدام مناسب و کوبنده و بازدارنده انجام می داد. چون امام هیچ مصلحتی جز اجرای احکام اسلام به مصلحتی دیگر قائل نبود و اشخاص در برابر او در صورت مغایرت اعمال شان با اسلام در نزد وی ارزشی نداشته و به راحتی و بدون اغماض از آنها عبور می کرد؛ نمونه آن عزل بنی صدر و منتظری و.... این روش مولای متقیان بود و خواست اکثریت مردم ایران، تا انقلاب بماند و خون شهداء پایمال نشود وآرمان خمینی در قرن ۱۴ که در جهان، اولین انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی بر پایه ولایت فقیه بود؛ پایدار بماند. ۸- محدود کردن حکم و واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر و استمرار خفقان برای جلوگیری از آگاهی مردم از پس پرده عملکرد برخی صاحب منصبان و استفاده ابزاری از نام امام خمینی و ادعای وفاداری بر آرمان وی. بعد از خمینی؛ خفقان در بازی های حزبی و گروهی که دشمنان اسلام و انقلاب بازیگر نقش اصلی بوده اند؛ و تشدید جنگ قدرت در استحاله فرهنگی و براندازی نظام هرچه می توانستند کردند؛ کار را به جایی رسانده که در چهارمین دهه از انقلاب خمینی کبیر؛ ریاست جمهور با آزادی کامل در بستن قلم ها و زبان فرهیختگان و یاران اواقعی سلام و انقلاب در برابر انتقادهای سازنده و بجا و تلاش بر حذف رد پای دشمن به منتقدین قرارداد ژنو و...می گوید : منتقدین با شناسنامه حرف بزنند!!!جای خمینی در غربت یاران اسلام و انقلاب خیلی خالی است. همه شیوه های خلاف شرع و قانون؛ برای ساکت کردن منتقدین و مدافعین از اسلام و انقلاب انجام شده و می شود و حتی قوه قضائیه که باید پرچم دار عدالت و قانون باشد؛ در فقدان عدالت و سواستفاده های خرد و کلان از منصب نظام اسلامی؛ به جمع جنگ قدرت و بازی های حزبی پیوسته و ابزار دست دین به دنیافروشان عافیت طلب شده؛ تا به زور حکم جلب و زندان ساکت شده و آنها را به حال خود گذارند و مردم را بی خبر! جهت پذیرش آنچه نشان می دهند. ۹- فرهنگ روزمره شدن التزام به اوامر ولی فقیه و اعلام حمایت در رسانه ها و سخنرانی ها و... از مقام معظم رهبری در کلام برای حفظ پست و مقام برای ایجاد چهره موجه در بین مردم؛ ولی عمل به دستور رؤسای پیدا و پنهان و اجرای اهداف و منوّیات آنها. یکی از صدها نمونه عینی اعلام حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در اواخر سال ۹۲ در امور فرهنگی از سوی وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تداوم خلاف شرع و قانون در وزارت ارشاد هست. ۱۰- حلال شدن بیت المال برای برخی صاحب منصبان و آقازاده ها و... و حرام شدن آن برای مردم!
۱۱- انحصار برخی مناصب کلیدی نظام جمهوری اسلامی برای برخی سران و وابستگان حزبی از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و ریاست قوه قضائیه و... و ظهور مجدد شکاف عمیق بین فقیر و غنی و صاحب منصبان و مردم؛ همان مردم پابرهنه کوخ نشینِ که امام تار موی آنها را به کاخ نشینان ارجح می دانست. ۱۲- غربت و تنهایی آمران به معروف و ناهیان از منکر بیش از ۲۰ سال؛ و افزایش هزینه انجام فریضه به پذیرش ضرب و شتم و شهادت روحانی و جسمانی وآبرو و زندگی بر کف. علیرغم تاکید قرآن بر انجام این فریضه؛ و خواست مکرر امام خمینی بر نظارت همگانی مردم در عملکرد مسئولین نظام در مدیریت های خرد و کلان ۱۳- ... خمینی رهبر کبیر انقلاب ایران؛ جای تو در غربت یاران اسلام و انقلاب و دفاع از ولایت و زمینه سازی ظهور که نهضت را برای آن شروع کردی خیلی خالی است تو سرفراز رفتی و ما ... دعایمان کن امانت داری کنیم و پاهایمان در گیرودار فشارها سست نشود.
حجاب به دستور خدا اجباری هست 🌹🌹🌹حجاب به دستور خدا اجباری هست🌹🌹🌹 اشاعه اختیاری بودن حجاب، از تبلیغات سوء دشمنان اسلام و تلاش بر اشاعه فساد در جامعه مسلمین بوده که فقط پذیرش مسلمانان نادان و همسویی خواسته و ناخواسته با اهداف پنهان دشمنان را کسب کرده اند. 🌹حجاب در قرآن کلمه حجاب در قرآن هفت بار تکرار شده است که در سوره احزاب آيه 53 و سوره نور آيه 31 به معنی پوشش به کار رفته و در باقی آيات به معني مانع و پرده ای مستور است. رابطه حجاب و نگاه با ارتباط نامشروع در قرآن سوره نور ایه 30: 1."قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُون. «به مردان باايمان بگو: ديده فرو نهند و پاکدامني ورزند، که اين براي آنان پاکيزه تر است، زيرا خدا به آنچه مي کنند آگاه است.» 🌹وجوب پوشش کامل برای زن در قرآن سوره نور ایه 31: 2."وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ" «به زنان باايمان بگو: ديدگان خود را (از نامحرم) فروبندند و پاکدامني ورزند و زيورهاي خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که (طبعاً) از آن پيداست و بايد روسري خود را بر گردن خويش (فرو) اندازند، و زيورهايشان را جز براي شوهران يا پدران يا پدران شوهران يا پسران يا پسران شوهران شان يا برادران شان يا پسران برادران شان يا پسرخواهران شان يا زنان (هم کيش) خود يا کنيزان شان يا خدمتکاران مرد که (از زن) بي نيازند يا کودکاني که بر عورت هاي زنان وقوف حاصل نکرده اند، آشکار نکنند و پاهاي خود را (به گونه اي به زمين) نکوبند تا آنچه از زينت شان نهفته مي دارند معلوم گردد. اي مؤمنان، همگي (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنيد، اميد که رستگار شويد.» سوره احزاب ایه 59 : 3."أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا" "اي پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمن بگو: «پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند، اين براي آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (به احتياط) نزديک تر است و خدا آمرزندة مهربان است.» با توجه به آيات مذکور رابطه مستقيمي در حجاب و نگاه و ارتباط نامشروع مي يابيم. غضّ بصر و پوشاندن چشم از نگاه ناروا، دستور صريح قرآن به زن و مرد مسلمان است، و چون مرد در برابر غريزه جنسی ضعيف بوده و با نگاه ناروا و آلوده، زودتر اسير هواي نفس مي گردد، از اين رو، ابتداي دستور، خطاب به مرد، و پرهيز از ارتباط نامشروع است. نقطة آغازين هر ارتباط نامشروعي از نگاه حرام زن و مرد به ويژه مرد و خودنمايي زن است، لذا، خداوند حکيم، با سه دستور، حفظ نگاه و اندام از حرام، و رعايت حجاب کامل، پاکي روح و روان و عفّت و پاکدامني مسلمانان را بيمه نموده است، و راهي براي رستگاري و صعود بر قله هاي کمال و معرفت گشوده است. خداوند حکیم در آیه 55 سوره احزاب محارم بر زنان را بر می شمارد: 4."لَّاجُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ وَاتَّقِينَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا" بر زنان در مورد پدران و پسران و برادران و پسران برادران و پسران خواهران و زنان (هم کيش) و بردگان شان گناهي نيست (که ديده شوند) و بايد از خدا پروا بداريد که خدا همواره بر هر چيزي گواه است.
🌹وجوب حجاب درونی در قرآن بر زنان 🌹رابطه زن و مرد در قرآن طبق آياتي که ذکر شد رابطه زن و مرد از نظر شرع از دو حال خارج نيست يا محرم است، که محارم در دو آيه ذکر شده است و يا نامحرم، يعني غير از اين موارد ذکر شده در آيه، جنس مخالف نسبت به يکديگر نامحرم، مي باشند و بايد حريمي بين آنها باشد. از ابتداي خلقت نيز حريمي بين زن و مرد بوده و در بين اقوام و ملل مختلف که به خدا اعتقادي نداشتند، خودي و بيگانه وجود داشته و در اسلام نيز معيّن شده است و ضوابط خاصي دارد. حريم دو نوع است: حجاب درونی و حجاب بیرونی دو رابطه محرميّت و نامحرم، رفتار و برخوردهاي خاص خود را دارد، و هرگز نمي توان اين دو رابطه را مخلوط و يا جايگزين يکديگر نمود، مگر اين که نوع رابطه تغيير يابد، همچون رابطه زوجيّت که نامحرم تبديل به محرم مي گردد. بنابراين، در عين نامحرم بودن، نمي توان رابطة دوستي با جنس مخالف برقرار نمود. به طور کلي هر نوع برخورد و نگاه و رفتاري که مي توان با محارم انجام داد، نمي توان با نامحرم به جا آورد، چون حريم و خط قرمز بين زن و مرد همين اصل است. بنابراين به نام دوست و همکار و همسايه و فاميل و... نمي توان اين حريم را شکست، هر مقدار شکسته شود چه با نگاه چه با زبان و... گناه بوده و حکم زنا را دارد. زنا از کمترين نگاه ناروا و حرام شروع مي شود زناي چشم، زناي زبان و... بنابراين، پسر و دخترعمّه و پسر و دختردايي و دختر و پسرخاله و خواهرشوهر و شوهرخواهر و دختر و پسرعمو و تمام فاميل غير از محارم که در آيه ذکر شده است، نامحرم بوده و از زمان تکليف احکام نامحرم جاری است. رابطه زن و مرد نامحرم، تا وقتي به عنوان دو انسان و خالي از هوا و هوس مي باشد، بلامانع بوده و مي توانند با رعايت حد و مرزها در عرصه هاي مختلف فردي و اجتماعي مشارکت و فعاليت نمايند. حجاب نيز در جهت ايجاد رابطة انساني بين زن و مرد نامحرم، ضرورت و وجوب پيدا کرده است. 🌹 دروني و مصاديق آن در قرآن سوره احزاب 32: "یا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا." "هنگام تکلّم لطيف و نرم (نازک) با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دل اش بيمار (هوي و هوس) است به طمع افتد (بلکه متين) و درست سخن گوئيد." حجاب دروني يعني پرهيز از هر عاملي که توجّه ديگران را به جنس مؤنث به عنوان زن و زيبايي هاي او جلب کند، به چند مورد مؤثر اشاره مي کنيم: 1. صحبت از جمله عوامل جلب کننده صحبت است، چون صداي زن نازک و ظريف و در بيشتر اوقات با صداي خوب زيبايي خاصّي پيدا مي کند، لذا در صحبت اگر صدا ترقيق (نازک) شود، و با ناز و کرشمه آميخته گردد، دل هاي بيمار را به خود جلب کرده، و يا به فتنه مي اندازد. بنابراين زنان در برابر نامحرم، بايد جدّي بوده و از ترقيق و نرم کردن صدا به شدّت بپرهيزند. 2. نگاه زن و مرد نامحرم بايد از نگاه خيره و ممتد و با قصد ريبه و لذّت به يکديگر پرهيز نمايند. نگاه مسموم، خطرناک تر و مفسده انگيزتر از ساير موارد است. 3. راه رفتن قرآن در سوره قصص آیه 25 به يکي از خصوصيات و حسني که به دختران شعيب در برابر حضرت موسي اشاره مي کند، راه رفتن توأم با متانت و حياء است: "فجاءتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاء قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِين." بنابراين، زن بايد در برابر نامحرم، وجود خود را عاري از هرگونه حرکات مفسده انگيز و فريبنده نموده و حياء و متانت و وقار را زيور خود سازد، از اين روست که پيشاپيش مرد نامحرم راه رفتن، بر زن و مرد کراهت دارد تا مرد به گناه و فتنه نيافتد. يکي از حکمت هاي باطل بودن نماز مرد پشت سر زن همين است. آيه شريفة 31 سوره نور نيز دستور متانت و وقار و سنگيني را به زن مي دهد آنجا که مي فرمايد:"ولايَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ..." "طوري پاهايشان را به زمين نکوبند تا زينت هايشان که مخفي است آشکار شود." 4. مدل و رنگ لباس اسلام شکل و مدل و رنگ خاصي در حجاب زن معين نکرده است، ولي محدوده و اندازه و خط قرمزها کاملاً معين است، يعني حجاب زن از هر مدل و رنگي باشد، بايد اندازه حجاب رعايت شده، و از جلب نظر نامحرم بپرهيزد. بديهي است لباسي ساده که حجم بدن پيدا نباشد و کاملاً اندازه شرعي رعايت شده باشد، حجاب شرعي است.
🌹واقعيّت رعايت کامل حجاب يقين به وجود و حضور و دستورات خالق حکيم يقين به پاداش و جزاي دنيوي و اخروي در قبال اعمال انسان ها اعتقاد عملي به خدا و مديريّت جهان آفرينش نشانگر هويّت انساني و شخصيّت و اعتقاد و باور دروني زن و مرد نشانگر ميزان ايمان به خدا و تقيّد به دستورات خالق يکتا نشانگر ميزان خرد و تعقّل و حاکميّت عقل و تدبير و مديريّت نفس در انسان نشانگر ميزان رهايي تن و پا نهادن به هواي نفس فرازی از کتاب حجاب از منظر فطرت و عقل و شرع به قلم منصوره وطنی # قرآن
چرا مسئولین بطور شفاف به مردم ‌نمی گویند کدام محصول تراریخته است؟ چرا قانون برچسب زنی بر محصولات تراریخته اجرا نمی شود؟ مردم ‌چگونه متوجه شوند کدام ‌محصول تراریخته است؟ چرا در اروپا بروی همه محصولات و حتی فراورده هایی که در آنها تراریخته وجود دارد برچسب می زنند؟ ولی در ایران فقط بروی برخی روغن های نباتی آن هم بشکل ریز نوشته شده دستکاری ژنتیکی شده، و بقیه برچسب ندارند. چرا برخی در ایران اجازه بر چسب زدن را نمی دهند؟ چون منافعشان به خطر می افتد؟ یعنی منافع این عده‌ از سلامت مردم مهم تر است؟ چرا مردم ایران نباید بدانند کدام‌ محصول تراریخته است؟ چرا اروپایی ها باید بدانند ولی ایرانیان نه؟ حرف ما این است که ملت ایران حق انتخاب دارند؟ مردم حق دارند بدانند چه مصرف می کنند؟ مردم ایران شایسته سالم ترین محصولات غذایی فاقد سم‌ و کود شیمیایی و تراریخته هستند. ما برای آگاهی‌ و ارتقا سلامت ملت ایران اطلاع رسانی می کنیم تا مردم حق خود را مطالبه کنند. @proffessorkarami
در خلوت با خدا دلیل عدم اجابت دعاها را از مولای متقیان با گوش دل بشنویم چه کنیم دعاهای ما اجابت شود؟ رفع مشکلات و افزایش رزق و روزی با استغفار 70 بندی حضرت علی علیه السلام بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ استغفار 70 بندی مولا علی علیه السلام: علامه نوری در کتاب (دارالسلام) می نویسد: امام رضا علیه السلام از پدران بزرگوار خود نقل می کنند که امام حسین علیه السلام فرمودند: روزی نزد امیرالمؤمنین نشسته بودم که عربی وارد شد و عرض کرد یا امیرالمؤمنین، من مرد عیالمند و فقیر هستم و مالی که زندگی مرا کفایت کند ندارم. حضرت فرمودند: ای برادر عرب، چرا استغفار نمی کنی تا حالت نیکو شود؟ عرض کرد: زیاد استغفار می کنم، اما تغییری در زندگی ام پیدا نشده است. حضرت فرمودند: ای برادر عرب خدای متعال می فرماید: "فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً" 10/ نوح به آنها گفتم: "از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است." بعد فرمودند: "چون به گناه بودن بعضی از اعمالت آگاه نیستی استغفار تو ناقص است؛ زیرا از آنها استغفار نمی کنی و نتیجه نمی گیری. سپس فرمود: اینک به تو استغفاری می آموزم که اگر آن را هنگام خواب بخوانی خدا به تو وسعت رزق عطا فرماید. دعا را نوشته، به اعرابی داده و فرمودند: شب، قبل از خوابیدن، این استغفار را بخوان وگریه کن و اگر اشکت جاری نشد تباکی کن." امام حسین علیه السلام فرمود: سال بعد اعرابی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین، خداوند به من نعمت های زیادی عطا فرمود. شتران و گوسفندانم آن قدر زیاد شده اند که محلّی برای نگه داری آن ها ندارم. آن حضرت فرمودند: ای برادر عرب، قسم به آن خدایی که محمد صلوات الله علیه را به نبوت برگزید، بنده ای نیست که با این دعا به درگاه خدا استغفار کند، مگر این که خدای متعال به برکت آن، گناهانش را آمرزیده، حوائجش را برآورده و به مال و اولادش فراوانی و برکت عطا فرماید. دار السلام نوری: 3/133 کَانَ عَلِیٌّ علیه السلام یَسْتَغْفِرُ سَبْعِین مَرَّةً فِی سَحَرِ کُلِّ لَیْلَةٍ بِعَقِبِ رَکْعَتَیِ الْفَجْرِ الِاسْتِغْفَارُ: این استغفار علی علیه السلام است که در 70 بند می باشد و مولا آن را هر سحر بعد از نماز صبح می خواندند: ادامه در http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=77504
موضوع کانال: مذهبی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، سلامت، طبّ اسلامی و سنّتی mansurevatani.ir 🌷عضویّت در کانال 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09
علی علیه السلام و بیت المال سخت گيرى علی علیه السلام در مصرف بيت المال گزارشى از تو به من دادند كه اگر چنان كرده باشى، خداى خود را به خشم آوردى، و امام خويش را نافرمانى كردى، خبر رسيد كه تو غنيمت مسلمانان را كه نيزه ها و اسب هاشان گرد آورده، و با ريخته شدن خونهايشان به دست آمده، به اعرابى كه خويشاوندان تواند، و تو را برگزيدند، مى بخشى. به خدايى كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد، اگر اين گزارش درست باشد، در نزد من خوارشده، و منزلت تو سبك گرديده است، پس حق پروردگارت را سبك مشمار، و دنياى خود را با نابودى دين آباد نكن، كه زيانكارترين انسانى، آگاه باش، حق مسلمانانى كه نزد من يا پيش تو هستند در تقسيم بيت المال مساوى است، همه بايد به نزد من آيند و سهم خود را از من گيرند. نامه حضرت علی علیه السلام به فرماندارفیروزآباداز شهرهای ایران درسال 38هجری
آيا باورنكردند كه خدا فرموده است: "مُهْطِعِينَ مُقْنِعِي رُءُوسِهِمْ لاَ يَرْتَدُّ إِلَيْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاء" (43)/ ابراهيم "شتابان سر برداشته و چشم بر هم نمى زنند و [از وحشت] دلهايشان تهى انکاراست" "وَأَنذِرِ النَّاسَ يَوْمَ يَأْتِيهِمُ الْعَذَابُ فَيَقُولُ الَّذِينَ ظَلَمُواْ رَبَّنَا أَخِّرْنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ نُّجِبْ دَعْوَتَكَ وَنَتَّبِعِ الرُّسُلَ أَوَلَمْ تَكُونُواْ أَقْسَمْتُم مِّن قَبْلُ مَا لَكُم مِّن زَوَالٍ" (44) "و مردم را از روزى كه عذاب بر آنان مى آيد بترسان پس آنان كه ستم كرده اند مىگويند پروردگارا ما را تا چندى مهلت بخش تا دعوت تو را پاسخ گوييم و از فرستادگان [تو] پيروى كنيم [به آنان گفته مى شود] مگر شما پيش از اين سوگند نمى خورديد كه شما را فنايى نيست"
مكرخدا در برابرمنكران آيات خدا درقرآن "وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ" ال عمران/(54) "و [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخ شان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است" "وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آيَاتِنَا قُلِ اللّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا إِنَّ رُسُلَنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ" سوره يونس(21) "و هنگامى كه به اين مردم شرك پيشه پس از گزندى كه به آنان رسيده است رحمتى بچشانيم ، بى آن كه انتظار رود ، در نشانه هايى كه بيانگر يكتايى ماست نيرنگ به كار مى برند تا روشنگرى آنها را مخدوش كنند . بگو : نيرنگ خدا با شما سريع تر است ، چرا كه فرستادگان ما از ميان فرشتگان هر نيرنگى را به كار بريد ثبت مى كنند و ما از آن آگاهيم." محاسبه خدا لِّلَّهِ ما فِي السَّمَاواتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَإِن تُبْدُواْ مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللّهُ فَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاء وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاء وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (284بقره ) آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است از آنِ خداست ، و اگر صفات و حالات نيك و بدى ( همچون كفر و ايمان ، دوستى و دشمنى و تصميم و اراده ) را كه در نفوس شما استقرار يافته است آشكار كنيد يا آنها را نهان داريد ، خداوند شما را به آن محاسبه مى كند ، سپس هر كه را بخواهد مى آمرزد و هر كه را بخواهد عذاب مى كند ، و خدا بر هر كارى تواناست . "وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ" سوره ابراهيم(42) "و خدا را از آنچه ستمكاران مى كنند غافل مپندار جز اين نيست كه [كيفر] آنان را براى روزى به تاخير مىاندازد كه چشم ها در آن خيره مى شود." عذاب حتمي خدا "وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيهْ (25) وَلَمْ أَدْرِ مَا حِسَابِيهْ (26) يَا لَيْتَهَا كَانَتِ الْقَاضِيَةَ (27) مَا أَغْنَى عَنِّي مَالِيهْ (28) هَلَكَ عَنِّي سُلْطَانِيهْ (29) خُذُوهُ فَغُلُّوهُ (30) ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ (31) ثُمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ (32) إِنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ" سوره حاقه "و امّا كسى كه كارنامه اش به دست چپش داده شود ، مى گويد : اى كاش كارنامه ام به من داده نمى شد ،«25» و نمى دانستم كه حسابم چيست .«26» اى كاش آن مرگِ نخستين نابودم كرده بود ،«27» دريغا ! ثروتم به من سودى نبخشيد و گزندى را دور نساخت .«28» و قدرتم از دستم رفت .«29» آن گاه خدا به فرشتگان مى گويد : بگيريد او را و در غُل كشيد .«30» سپس وى را به آتش دوزخ درافكنيد .«31» آن گاه او را در زنجيرى كه درازىِ آن هفتاد ذراع است در بند كشيد .«32» چرا كه او به خداوند بزرگ ايمان نمى آورْد" «33» عاقبت طغيان و بازدارندگان ار راه خدا و پرهيزگاري آيا برخی باورنكرده اند مردم را را به خود مشغول کردن وآرامش وامنيت رواني و قضايي و اقتصادي و رفاهي را برمردم حرام کردن، به جاي انجام وظايف قانوني و شرعي خود، وتعاون وهمكاري با هركس كه خالصانه و يا به لحاظ قانوني وظيفه خدمت به مردم را دارد؛ مصداق صدّواعن سبيل الله شده و وسيله ايجاد نارضايتي و تشويش در بين مردم شده اند؟ آيا طبق قانون اساسي، قوای سه گانه باید ملجأ مظلومان و محل و جايگاه اصلي اجراي عدالت باشد؟ عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ (5) كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى (6) أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى (7) إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى (8) أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى (9) عَبْدًا إِذَا صَلَّى (10) أَرَأَيْتَ إِن كَانَ عَلَى الْهُدَى (11) أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوَى (12) أَرَأَيْتَ إِن كَذَّبَ وَتَوَلَّى (13) أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى (14) كَلَّا لَئِن لَّمْ يَنتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ (15) نَاصِيَةٍ كَاذِبَةٍ خَاطِئَةٍ (16) فَلْيَدْعُ نَادِيَه (17) سَنَدْعُ الزَّبَانِيَةَ (18) سوره علق آنچه را كه انسان نمىدانست [بتدريج به او] آموخت«5» حقا كه انسان سركشى مى كند«6» همين كه خود را بىنياز پندارد«7» در حقيقت بازگشت به سوى پروردگار توست«8» آيا ديدى آن كس را كه باز مىداشت«9» بندهاى را آنگاه كه نماز مىگزارد«10» چه پندارى اگر او بر هدايت باشد«11» يا به پرهيزگارى وادارد [براى او بهتر نيست]«12» [و باز] آيا چه پندارى [كه] اگر او به تكذيب پردازد و روى برگرداند [چه كيفرى در پيش دارد]«13» مگر ندانسته كه خدا مىبيند«14» زنهار اگر باز نايستد موى پيشانى [او] را سخت بگيريم«15» [همان] موى پيشانى دروغزن گناهپيشه را«16» [بگو] تا گروه خود را بخواند«17» بزودى آتشبانان را فرا خوانيم«18»
خواص در کلام علی علیه السلام آیا ماهم ازعلی مرتضی؛مولای متقیان در برخورد با خواص و عوام پیروی کردیم؟! "دوست داشتنى ترين چيزها در نزد تو، در حق؛ ميانه ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب خشنودى مردم گسترده ترين باشد، كه همانا خشم عمومى مردم؛ خشنودى خواص را از بين مى برد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بى اثر مى كند. خواصّ جامعه؛ همواره بار سنگينى را بر حكومت تحميل مى كنند زيرا در روزگار سختى ياريشان كمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى تر، و در خواسته هايشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها كم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دير عذر پذيرتر، و در برابر مشكلات كم استقامت تر مى باشند. در صورتي كه ستون هاى استوار دين، و اجتماعات پرشور مسلمين، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مردم مى باشند، پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد."
آیاوجود این دوربین ها و حسابرسی خدا را باورکرده ایم؟ آیاوجود این دوربین ها و حسابرسی خدا را باورکرده ایم؟ آیا وجود دستوری از سوی خالق مان ؛ بر مخلوق خود انسان، را باور و دستورات را یاد گرفته ایم؟ آیا در یک سال؛ لحظاتی؛ عمل خود را از منظر این دوربین ها؛دیده ایم؟ آیا برای جبران خطاها؛ وحذف در این دوربین ها؛ توبه کرده و کارنامه خود را زیبا سازی کرده ایم؟ چند بار قبل از هر فکر و اقدامی ؛ به یاد این دوربین ها افتاده و فکر و عملمان را با دستور خدا تنظیم کرده ایم؟ اگر روز ظهور امسال باشد، پرونده ما پیش مهدی زهراء روسفیدمان می کند؟ دوربین ها و شاهدان هشتگانه خدا 1- خدا: "أَ لَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرى" سوره علق ؛ آیه 14 "مگر ندانسته که خدا مى بیند؟" 2- پیامبر: "یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّرا وَ ندیرا" سوره احزاب آیه 45 "اى پیامبر، ما تو را [به سِمَتِ] گواه و بشارتگر و هشداردهنده فرستادیم" 3- امامان : "وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ" سوره توبه آیه 105 "و بگو: «[هر کارى مىخواهید] بکنید، که به زودى خدا و پیامبر او و مؤمنان در کردار شما خواهند نگریست، و به زودى به سوى داناى نهان و آشکار بازگردانیده مىشوید؛ پس شما را به آنچه انجام مىدادید آگاه خواهد کرد.»" 4- ملائک مقرب : "کِتابٌ مَرْقُومٌ " "یَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ " سوره مطففین آیه 21-20 " کتابى است نوشتهشده. مقرّبان آن را مشاهده خواهند کرد" "ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتیدٌ " سوره ق آیه 18 "[آدمى] هیچ سخنى را به لفظ درنمىآورد مگر اینکه مراقبى آماده نزد او [آن را ضبط مىکند]" 5-شهداء : وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ سوره بقره آیه 154 و کسانى را که در راه خدا کشته مىشوند، مرده نخوانید، بلکه زندهاند؛ ولى شما نمىدانید. 6-زمین : یَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها سوره زلزلة آیه 4 آن روز است که [زمین] خبرهاى خود را باز گوید 7- زمان : "وَ الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ وَ شاهِدٍ وَ مَشْهُودٍ " سوره بروج آیه 3-2 "و به روزِ موعود، و به گواه و مورد گواهى" 8- اعضاء و جوارح : " وَ قالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدْتُمْ عَلَیْنا قالُوا أَنْطَقَنَا اللَّهُ الَّذی أَنْطَقَ کُلَّ شَیْءٍ وَ هُوَ خَلَقَکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ " سوره فصلت ایه 21 "و به پوست [بدنِ] خود مىگویند: «چرا بر ضدّ ما شهادت دادید؟» مىگویند: «همان خدایى که هر چیزى را به زبان درآورده ما را گویا گردانیده است، و او نخستین بار شما را آفرید و به سوى او برگردانیده مىشوید." اگر روز ظهور امسال باشد، پیش مهدی زهرا، پرونده ام روسفیدم خواهد کرد؟ در آخرین روزهای سال؛ خود کارنامه ای که نوشتند؛ بخوانیم چون روزی که حاکم شاهد هست خواهند داد تا خود بخوانیم و قضاوت کنیم ؛چون همه اعمالمان را می دانیم. بَلِ الْإِنْسانُ عَلى نَفْسِهِ بَصیرَةٌ سوره قیامة آیه ۱۵-۱۴ وَ لَوْ أَلْقى مَعاذیرَهُ "بلکه انسان خود بر نفس خویشتن بیناست، هر چند دست به عذرتراشى زند." عید واقعی روزی است که در محضر دوربین های خدا؛ با سرفرازی و خوشحالی ؛ قبل از حسابرسی روز قیامت خود حسابرسی کرده و کارنامه خود را بنویسیم. انّ الله یحبّ التوابین https://t.me/joinchat/AAAAAEI7RdkEC0dezDwDlw @mansurevatani
اصول قضاوت و داوری در کلام حضرت علی علیه السلام آیا در تربیت قاضی و وکیل و مدیران دستگاه قضایی، سیره پیامبر وعلی علیه السلام جزو مواد درسی شده است، اگر شده چرا وضعیّت موجود در قوه قضائیّه برخلاف شرائط قاضی و قضاوت و دستگاه قضایی در اسلام هست؟ کدام یک از رؤساء و قضات دستگاه قضایی ایران، عهدنامه مالک اشتر را ملاک قضاوت و احراز شرائط قاضی قرار داده اند؟ چه میزان از قوانین و احکام مورد استناد در آراء قضایی صادره در ایران با اسلام مطابق می باشد؟ کی نظام سازی قضایی براساس اسلام و عدالت قضایی تحقّق خواهد یافت؟ چه میزان ... اصول واضح و کاربردی و دستورالعمل قوه قضائیه و قضات در کلام پیامبر و علی علیه السلام منع قضاوت با اندکی علم فقه قال الامام صادق علیه السلام: "لا یَطمَعَنَّ قَلیلُ الفِقهِ فی القَضاءِ" "کسى که اندکى فقه (مسائل حقوقى و احکام قضایى) مى داند، هرگز نباید به کار قضاوت چشم طمع داشته باشد." بحار الأنوار: ۱۰۴ / ۲۶۴ /۵ چه میزان از قضات دستگاه قضایی به مسائل حقوقی و اصول و احکام قضایی اسلام مسلّط بوده و براساس آن حکم می کنند؟ منع از قضاوت بر اساس ظن و گمان چه میزان از قضاوت ها بدون بررسی دقیق و کامل و بر اساس حدس و گمان قاضی انجام می شود؟ چرا عدالت و احقاق حقّ و یاری مظلوم و مجازات ظالم و... فدای سرعت شده و ملاک اصلی و مسابقه سرعت در بررسی پرونده ها شده است؟! چنین نحوه مدیریّت قضایی، موجب عدم مطالعه دقیق پرونده های قضایی سرنوشت ساز برای طرفین و قضاوت بر اساس ذهنیّات دادیار و بازپرس که در قانون فقط امور اجرایی پرونده را به عهده دارند، در منصب قضاوت قرار گرفته و رتبه بندی دادیار و بازپرس از بین رفته و همگی خود را قاضی تمام عیار تلقّی و تفاوتی در وظایف محوّله نیز وجود ندارد! در حال حاضر، در دستگاه قضایی عدالت کیمیا شده و به دلیل افزایش قضاوت های غیرعادلانه، و عدم احقاق حقّ مظلوم، موجبات افزایش جرم و مجرم های حرفه ای و پرونده های قضایی شده است. قال الامام علی علیه السلام: "لَیسَ مِنَ العَدلِ القَضَاءُ عَلَی الثَّقَةِ بِالظَّنِّ." امام علی علیه السلام فرمودند: "قضاوتی که با تکیه به ظن و گمان باشد، عادلانه نیست". نهج البلاغة، حکمت ۲۲۰ موارد حکم به ظاهر امام على علیه السلام : "خَمسَةُ أشیاءَ یَجِبُ علَى القاضی الأخْذُ فیها بظاهِرِ الحُکمِ : الوِلایَةُ والمَناکِحُ والمَواریثُ والذَّبایحُ والشَّهاداتُ ، إذا کانَ ظاهرُ الشُّهودِ مَأمونا جازَت شَهادَتُهُم ولا یَسألُ عن باطِنِهم " "پنج چیز است که باید قاضى (درباره آنها) به ظاهِر حُکم عمل کند : ولایت (حقّ ولایت و سرپرستى که خداوند ، یا امام براى هر کس ، یا ولىّ طفل قرار داده است) ، همسران (یعنى مسأله زناشویى که بین مسلمانان مشهوراست)، میراث ها، ذبایح(حلال بودن کشتار مسلمانان) و شهادات. هر گاه شهود، در ظاهر امین و در خور اعتماد باشند ، شهادت شان پذیرفته است و لازم نیست از باطن آنها جست وجو کرد" الخصال : ۳۱۱ / ۸۸ منتخب میزان الحکمة : ۴۷۲ چهار گروه قاضی امام صادق علیه السلام: "القُضاةُ أربَعةٌ : ثلاثةٌ فی النارِ وواحِدٌ فی الجَنّةِ : رجُلٌ قَضى بجَورٍ وهُو یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورَجُلٌ قَضى بجَورٍ وهو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجلٌ قَضى بالحَقِّ وهُو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجُلٌ قَضى بالحَقِّ وهو یَعلَمُ فهُو فی الجَنّةِ ." "قاضیان چهار گروهند: سه گروه در آتشند و یک گروه در بهشت . مردى که دانسته حکم ناحقّ صادر کند ، این قاضى در آتش است . مردى که ندانسته (و بىاطلاع از احکام و قوانین) حکم ناحقّ دهد ، این نیز در آتش است . مردى که ندانسته حکم درست و حقّ صادر کند ، این هم در آتش است و مردى که دانسته حکم حقّ و درست را صادر کند ، این قاضى در بهشت است." الکافی : ۷ / ۴۰۷ / ۱ منتخب میزان الحکمة : ۴۷۲ عواقب ستم در قاضی امام على علیه السلام: "یَدُ اللّه فوقَ رَأسِ الحاکِمِ تُرَفرِفُ بالرَّحمَةِ، فإذا حافَ وَکَلَهُ اللّهُ إلى نفسِهِ" "دست رحمت خدا ، بر فراز سر قاضى در حرکت است . پس هر گاه ستم و حقّ کشى کند ، خداوند او را به خودش وا م ىگذارد." الکافی : ۷ / ۴۱۰ / ۱
🌷طرز برخورد قاضی در قضاوت امیر المؤمنین علیٌّ علیه السلام لِشُرَیحٍ:"لا تُسارَّ أحَدا فی مَجلِسِکَ، وإن غَضِبتَ فَقُمْ ، فلا تَقضِیَنَّ فأنتَ غَضبانُ." امام على علیه السلام خطاب به شریح" فرمودند: در مجلس قضاوت با کسى در گوشى صحبت مکن و اگر عصبانى شدى ، برخیز و در حال خشم هرگز داورى مکن." الکافی : ۷ / ۴۱۳ / ۵ امیر المؤمنین علیٌّ علیه السلام لِشُرَیحٍ: "ثُمّ واسِ بینَ المسلمینَ بوَجهِکَ ومَنطِقِکَ ومَجلِسِکَ ، حتّى لا یَطمَعَ قَریبُکَ فی حَیفِکَ ، ولا یَیأسَ عَدُوُّکَ مِن عَدلِکَ . امام على علیه السلام خطاب به شریح فرمودند:" میان مسلمانان در نگاه کردن و سخن گفتن و نشستنت برابرى را رعایت کن، تا نزدیکانت به جانبدارى (و ستم) تو امید نبندند و دشمنانت از دادگرى تو، نومید نشوند." وسائل الشیعه : ۱۸ / ۱۵۵ /۱ مرجع و ملاک در داوری امام علی علیه السلام در عهدنامه معروف مالک اشتردر مرجع و ملاک در داوری می فرماید: "واکتب الی قضاة بلدانک فلیرفعوا الیک کل حکم اختلفوا فیه علی حقوقه، ثم تصفح تلک الاحکام فما وافق کتاب الله و سنة نبیه والاثرمن امامک فامضه، واحملهم علیه، و ما اشتبه علیک فاجمع له الفقهاء بحضرتک فناظرهم فیه ثم امض ما یجتمع علیه اقاویل الفقهاءبحضرتک من المسلمین، فان کل امر اختلف فیه الرعیة مردود الی حکم الامام و علی الامام الاستعانة بالله و الاجتهاد فی اقامة الحدود وجبر الرعیة علی امره ولا قوة الا بالله، " به قاضیان شهرها بنویس، هر حکمی را که در حقوق آن اختلاف دارند نزد تو بفرستند، سپس این حکم ها را بررسی کن، هر کدام موافق کتاب خدا و سنت پیامبر و سخن امام تو بود، آن را امضا و ایشان را بر آن وادار کن. و در حکمی که بر تو مشتبه باشد، فقها را نزد خود فراخوان تا در آن حکم با هم مناظره کنند، سپس حکمی را که مورد اجماع فقهای مسلمین درحضور تو قرار گرفت، امضا کن. هر امری که رعیّت در آن اختلاف کنند به حکم امام بازگردانده می شود و بر امام است که با استعانت از خدا در اقامه حدود و واداشتن مردم به فرمان خدا بکوشد." صفات قاضی در عهدنامه مالک اشتر "ثم اختر للحکم بین الناس افضل رعیتک فی نفسک ممن لاتضیق به الامور، ولا تمحکه الخصوم، ولا یتمادی فی الزلة، ولا یحصر فی الفیء الی الحق، اذا عرفه، ولا تشرف نفسه علی طمع، ولا یکتفی بادنی فهم دون اقصاه و اوقفهم فی الشبهات و آخذهم بالحجج و اقلهم تبرما بمراجعة الخصم، و اصبرهم علی تکشف الامور، و اصرمهم عند اتضاح الحکم ممن لا یزدهیه اطراء ولا یستمیله اغراء" "برای قضاوت میان مردم کسی را انتخاب کن که او را از همه برتر می دانی، کسی که موجب دشواری کارها نشود و رفتار خصمان او را به لجاجت نکشاند، و بر اشتباه خود پای نفشارد، و آن گاه که حق را شناخت در بازگشت به آن بخل نورزد، و نفس او به هیچ طمعی نگاه نکند، و تا همه حقیقت کشف نشود به اندک فهمی اکتفا نکند. کسی که درنگش در شبهات از همه بیشتر و بیش از همه اهل حجت ودلیل باشد و از مراجعه طرفین دعوا کمتر به ستوه آید و در کشف حقیقت امور از همه بردبارتر و بر روشن شدن حکم از همه قاطع ترباشد. کسی که ستایش او را سست نکند و ترغیب و تشویق، او را به جانبی گرایش ندهد. حق نقض حکم و استیناف در اصول داوری از دیدگاه امام علی علیه السلام حاکم، حق استیناف یا تمیز حکم را دارد. در روایتی از امام علی علیه السلام آمده است: "ان القاضی اذا علم بخطاء حکمه ردّ قضائه او ردّ قضاؤه" "هر گاه قاضی به خطا بودن حکم خود پی ببرد، قضاوت خود را مردود می کند، یا قضاوتش مردود می شود." جواز صلح بین مسلمانان "اعلم ان الصلح جائز بین المسلمین الا صلحا حرم حلالا او احل حراما" "آگاه باش که صلح میان مسلمانان جایز است مگر صلحی که حلالی را حرام یا حرامی را حلال کند." تا اسلام در دستگاه قضایی عملی نگردد، همچنان شاهد افزایش انواع فساد در جامعه خواهیم بود چنانکه هستیم. اگر دستگاه قضایی اصلاح و ملجاء مظلومان شود، قطعا عرصه بر ظالم تنگ و ناامن خواهد شد، اگر ظالم درعرصه های مختلف در امنیّت کامل مرتکب جرم می شود، یعنی عدالت و قاضی عادل کیمیای مردم شده است.