eitaa logo
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
376 دنبال‌کننده
206 عکس
409 ویدیو
13 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای جمهوری اسلامی ! وقتی مردم نون شب ندارن ، انتظار داری حجاب اسلامی رعایت کنن ؟ وقتی پول ندارن لباس بخرن ، انتظار داری پوشش اسلامی داشته باشن ؟ ۱- مشاهده ی بنده در این مدت این بوده که اتفاقن در محله های «معمولی» و «متوسط به پایین» حجاب محکم تر و قوی تر بوده و هست ؛ اما بیشتر در محله های «لاکچری» نشین و پاساژ های «لوکس» و جماعت «مرفّه» ، به این شکل که در تصویر میبینید بوده اند . ۲-بنده هم معتقدم وقتی که نون نباشه ، دینداری کمرنگ میشه .ولی در همین شرایط هم داریم با چشم میبینیم که «مستضعفین» نسبت به «مرفهین» حجاب قوی تری دارند و این لاکچری ها هستند که میبینید چطور خرج و برج و تبرّج میکنند و خود نمایی و آشکار سازی زینت ها و بدن ها . ۳- با اینکه مشکلات اقتصادی زمینه ساز عصبانیت های اجتماعی میشه ، اما چیزی رو هم که این مدت در اغتشاش ها مشاهده نکردم و نشنیدم ، «شعار اقتصادی» بود ! یعنی بیشتر این طغیان ها و شعار ها رو قشر مرفه و لاکچری و شکم سیر جلو میبردند . و یقه چاک میکردند تا هویت و فرهنگ و دین جامعه را دگرگون کنند . حتی اونی که شبها میگرده تا از توی سطل آشغال رزقش رو در بیاره ، حاضر نبود سطل آشغال رو آتش بزنه و حتی وقتی زن بی حجاب از کنارش رد میشد تاسف میخورد و سرش رو دوباره توی سطل میکرد .چون دیگه آدمای عاقل میدونن با زدن و خرد کردن و سطل آشغال آتش زدن مشکل اقتصادی حل نمیشه . ۴- بیشتر این لیدر ها و یا افراد خشن از «مرفّهین» بودند که میخواستند علیه انقلاب «مستضعفین» قیام و خروج کنند . مثل همین پا برهنه ها و گرسنگانی که در فیلم میبینید ! اقلّیت بودند و اقلّیت ماندند ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 سخنان امام خمینی (رحمه الله) درباره مجازات جنایتکاران! ❗️ ما جنایتکار‌هایمان را بگذاریم راه بروند در بین مردم و مادرها و پدرهایی که [آنها] بچه‌هایشان را کشته‌اند، برای اینکه شما دلتان می‌خواهد که در خارج به شما تبریک بگویند؟ 📌 می‌دونم‌ اصل مقایسه غلطه ولی برای فهم بعضی چیزها مجبور به مقایسه ایم: امام و رهبر انقلاب ما انقدر حکیم اند که صحبتهایشان بعد از ۴۰سال هم راهبرد تعیین می‌کنه و انگار امروز گفته اند ! ولی رهبرهای شما انقدر احمق هستند که حرفهای دیروزشون برای امروز به درد نمی‌خوره! |اغتشاشات | اعدام https://eitaa.com/manyantazer1
📸 «سیدمهدی» مسئول روابط عمومی دفتر رهبر انقلاب در توییتی نوشت: رسانه های معاند بازهم به تحریف روی آوردند. عبارت «اغتشاش‌گران» در سخنان امروز رهبر انقلاب را تبدیل به «معترضان» کردند و عبارت «عادلانه» را هم بعد از کلمه «جدی» حذف کردند. https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما یادتون نمیاد . زمان شاه اینقدر از نظر تکنولوژی و علمی پیشرفته بودیم که حتی یه پزشک جراح چشم ایرانی اومد توی تلویزیون با دستگاهی که کاملن ایرانی بود ، جلوی دوربین چشم یک بیمار رو جراحی کرد ... فیلمشو ببینید . https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 دین شناسی «تک بعدی» . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هر «دین شناس» و «دین پژوه»ی که فقط یک لایه از دین را ببیند (مثلا لایه ی «مناسکی یا فقهی» را ، یا لایه ی «کلامی و عقلی» را ، یا لایه ی «عرفانی و شهودی» را ، یا لایه ی «سیاسی و اجتماعی» را ببیند ) و نسبت به ابعاد و لایه های دیگر دین «بی توجه» باشد و اعتنا نکند ، ثمره و حاصلی به جز «محروم کردن» خود و دیگران از «حقیقت» و «هدایت» نخواهد داشت ... نام کارش را هر چه بشود گذاشت ، نمیتوان آن را «دین شناسی» و «دین پژوهی» نامید . دین مجموعه و پکی است که «قِسم قِسم کردن» و «پاره پاره کردن» آن ظلم به خود و دیگران و خدا و دینش است . https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 «حقیقت» بدون «شریعت» و «طریقت» دست یافتنی نیست ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هرگز معنای سه گانه ی «شریعت و طریقت و حقیقت» ، به عنوان لایه ها ، سطوح و یا ابعاد مختلف دینداری که در کلمات برخی عارفان مطرح شده است ، این نیست که حقیقت بدون طریقت و شریعت دست یافتنی ست یا اینکه بعد از رسیدن به حقیقت دیگر نیازی به شریعت نیست و بی آدابی را میتوان مسلک و مرام خود کرد . 📚 جنید بغدادی (۲۹۷ق) از تأثیر گذار ترین و قوی ترین عارفان مسلمان در اواخر قرن سوم هجری ، در پاسخ کسی که مدعی بود : «عارفان وقتی به خدا میرسند و با او به گفتگو و طنازی می پردازند و با آن معشوق محتشم روبرو می شوند ، دیگر نیازی به انجام عبادات ظاهری نمیبینند.» گفت : «الذی یسرق و یزنی احسن حالا من الذی یقول هذا ، و ان العارفین بالله اخذوا الاعمال عن الله ، و الیه رجعوا فیها ، و لو بقیت الف عام لم انقص من اعمال البر ذرة ، الا ان يحال بى دونها ، و انه لأوكد فى معرفتى و اقوى فى حالى .» ترجمه : کسی که دزدی میکند و زنا انجام میدهد به مراتب از اینگونه افراد وضعیت بهتری دارد . عارفان حقیقی اعمال و تکالیف را از خدا میگیرند و با انجام تکالیف به خدا میرسند . من اگر هزار سال نیز عمر کنم،هرگزذره ای از انجام تکالیف فروگذار نمی کنم . https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
افسوس که عمر در بطالت بگذشت ؛ با بار گنه بدون طاعت بگذشت ؛ فردا که به صحنه ی مجازات روم گویند که هن
که «یافتن» غیر از «بافتن» است و «ساختن» جدا از «پرداختن» ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚کتاب آداب الصلوٰة|صفحه سیزده نوشته ی امام خمینی (رحمه الله) پی نوشت : و همینطور است «دین دانی» که حسابش جداست از «دین داری»... | https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽تفاوت جنگ نرم و سخت 🔺جنگ نرم یک عرصه‌ی بسیار وسیعی است که روزبه‌روز با گسترش فضای مجازی گسترده و خطرناک‌تر می‌شود... 🔺در جنگ سخت، جسم‌ها به خاک‌وخون کشیده می‌شوند اما روح‌ها پرواز می‌کنند بسوی بهشت. 🔺در جنگ نرم، جسم‌ها پروار میشوند و سالم می‌مانند اما روح‌ها می‌روند به قعر جهنم... | https://eitaa.com/manyantazer1
ملاصدرا : اعمال ما هنگامی خدا پسندانه است که از تفکر سرچشمه گرفته باشد . 🖼 | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 «حجاب اسلامی» . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برخی سوال ها کنایه دار و برای وارد کردن بهشتی به حاشیه های آن روز های جامعه ی مذهبی بود . از حجاب و وضعیت همسر و دخترش در آلمان پرسیدند . بهشتی گفت : «همسر من و دخترم با روسری و مانتو و جوراب بیرون می روند و به نظر من ، این حجاب اسلامی است . نه فقط همسر من ، همچنین همسر مرحوم آقای محققی و دختر ایشان چنین حجابی داشتند . اگر این حجاب غیر اسلامی بود ، در طول این سال های متمادی ، از زمان آقای بروجردی تا امروز ، باید لا اقل آقایان مراجع برای ما نوشته باشند که آقا این چه مسلمانی است ، به ایران برگردید ... هم حجاب با چادر ، حجاب اسلامی است و هم حجاب با روسری . ما ضد چادر نیستیم ،اما پوشاندن مو و گردن و پوشیدن مانتویی که خیلی تنگ و چسبان نباشد هم ، حجاب اسلامی است . البته لازم نیست خیلی هم گشاد و اُمُّل مآب باشد ، مانتویی معمولی و عادی و جوراب هایی که پا از زیر آن نمایان نباشد ، به اضافه ی این که سعی شود صورت بدون آرایش باشد .» بهشتی ، سید محمد ،سخنرانی ها و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سید محمد خسین بهشتی ، ج۱ ص۱۵۲ __________‌ پی نوشت : ترویج و تاکید بر چادر که یک حجاب ایده آل است ، خیلی هم خوب است ، به شرطی که افرادی که چادری نیستند را بیگانه ندانیم . حجاب اسلامی با این شرایطی که شهید فرمودند هم محقق میشود . اگر چادری ها دختران زینبند ، مانتویی هایی که روسری میزنند هم دختران هند جگر خوار نیستند ! | | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | دل‎ها و چشم‎ها، مجذوب و مبهوت سخنان ایشان بود... 💠 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان ‌الله ‌علیه) ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 📱 @mesbahyazdi_ir
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . «ما راست قامتان جاودانه ی تاریخ خواهیم ماند . تنها موقعی سر پا نیستیم که کشته شویم !» «شهید بهشتی» | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آدما آخرین لحظه های عمر معمولن حرف های خیلی مهمشون رو میزنند . ایشون که میبینید «روحانی شهید محمد کیهانی» است . زمانی که فهمید کاملا در محاصره داعش افتاده و شهادتش قطعی است. و شاید دیگر هرگز فرصتی برایش نباشد. این کلیپ را لحظاتی قبل از شهادت برای خانواده‌اش فرستاد. | | | | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 ما همه «فرعون»یم ؛ فقط مصر هامون کوچیک و بزرگه ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مغازه‌دار‌ محل، هر روز، صبح زود ماشین سمندش را در پیاده رو پارک میکند، مردم مجبورند از گوشه خیابان رد شوند. سوپرمارکتی، نصف بیشتر اجناس مغازه اش را بیرون چیده، راه برای رفت و آمد سخت است. کارمند اداره، وسط ساعت کاری یا صبحانه میل میکند، یا به ناهار و نماز میرود و یا همزمان با مراجعه ارباب رجوع کانالهای تلگرام و اینستاگرامش را چک میکند. بساز بفروش، تا چشم صاحبان آپارتمان را دور میبیند، لوله‌ها و کابینت را از جنس چینی نامرغوب میزند در حالی که پولش را پیشتر گرفته است. کارمند بانک، از وسط جمعیتی که همه در نوبت هستند به فلان آشنای خود اشاره میزند تا فیش را خارج از نوبت بیاورد تا کارش راه بیوفتد! استاد دانشگاه، هر جلسه بیست دقیقه دیر میاد و قبل از اتمام ساعت، کلاس را تمام میکند جالب‌تر اینکه مقالات پژوهشی دانشجویان را به نام خودش چاپ میکند. دانشجو پول میدهد، تحقیق و پایان نامه را کپی شده میخرد و تحویل دانشگاه میدهد تا صاحب مدرک شود. پزشک، بیمار را در بیمارستان درمان نمی‌کند تا در مطب خصوصی به او مراجعه کند و یا به همکار دیگر خود پاس میدهد تا بیمار جیب خالی از درمانگاه خارج شود. همه اینها شب وقتی به خانه می آیند، هنگامی که تلگرام را باز میکنند از فساد، رانت، بی عدالتی، تبعیض و گرانی سخن میگویند و در اینستاگرام پست‌های روشنفکری را لایک میکنند. همه هم در ستایش از نظم و قانونمداری در اروپا و آمریکا یک خاطره دارند اما وقتی نوبت خودشان میرسد، آن میکنند که میخواهند. جامعه با من و تو، ما میشود، قبل از دیگران به خودمان برسیم. بله واقعن ما همه فرعونیم ، فقط مصر هامون متفاوته و کوچیک و بزرگه ... در حد قدرت و بسط ید خودمون «فرعون»یم ! | | | | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•| تیر خلاص |• 📺 قطعه‌ای از آخرین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی(ره) در خصوص 💠 گرامیداشت حماسه مردم ، ، و در ۲۷ دی ۱۳۵۷ _______________ 📱 کانال انتشار آثار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی (ره) : 📌 عضویت در کانال ایتا 📌 کانال روبیکا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . کشتن معلم ۳۱ سالۀ سیاه‌پوست در آمریکا به دست پلیس، آن هم فقط به اتهام یک جرم ترافیکی، یک فاجعۀ بشری است. حالا احمق‌هایی در همین آمریکا به دروغ نگران خشونت پلیس در ایران هستند. دیدید آن معلم، زیر دست و پای پلیس آمریکا چگونه التماس می‌کرد که پلیس بلایی که سر جورج آورد را سر او نیاورد! https://eitaa.com/manyantazer1
: هر لحظه که تسلیمم در کارگه «تقدیر» آرام تر از آهو بی باک تر از شیرم هر لحظه که می کوشم در کار کنم «تدبیر» رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر ... | | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . سکانسی زیبا از کودکی غیاث الدین جمشید کاشانی. 🎞 سریال : نردبام آسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . یادتونه کلیپ قبلی که از کودکی جناب غیاث الدین جمشید کاشانی فرستادم براتون در مورد «جبر و اختیار» ؟ حالا این هم یک سکانس زیبا با همون موضوع «جبر و اختیار» از جناب ملاصدرا رحمه الله . ببینید و لذت ببرید ... 🎞 سریال : روشن تر از خاموشی | | | | | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
1_2909022819.mp3
5.06M
🔴 ما هنوز شهادت بی درد می طلبیم، غافل از آنکه : شهادت را جز به اهل درد نمی دهند ... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «روایت همسر شهید منوچهر مدق» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خدایا عاقبت ما را ختم به شهادت بفرما... شهادتی آنگونه که برایمان میپسندی و جریان ساز ... آری ! مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلٗا . از مؤمنان مردانى هستند كه به آنچه با خدا بر آن پيمان بستند [و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود] صادقانه وفا كردند، برخى از آنان پيمانشان را به انجام رساندند [و به شرف شهادت نايل شدند] و برخى از آنان [شهادت را] انتظار مى برند و هيچ تغيير و تبديلى [در پيمانشان] نداده اند ... احزاب - ۲۳ التماس دعا [ی ] | | | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 روزی که شهدا «غبطه» می‌خورند ! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شهید حاج قاسم می‌فرمود: «روزی خواهد رسید که شهدا غبطۀ دفاع از ولایت و نظام را خواهند خورد.» | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
🔻سه خاطره از امام خمینی دربارۀ نواب‌صفوی: آقا از این سیّد حمایت کنید! ۱. ‏‏«از وقایعی که در زمان حیات آیت‌الله بروجردی روی داد، دستگیری و محاکمۀ فداییان اسلام در آذرماه ۱۳۳۴ بود. گرچه همۀ قراین و شواهد حکایت از آن داشت که آنان به شهادت خواهند رسید، اما آیت‌الله بروجردی گمان می‌کرد که دولت، تنها به محاکمۀ آنان اکتفا خواهد کرد. لذا هیچ‌گونه اقدامی جهت تخفیف حکم دادگاه انجام نداد. ولی امام به دلیل اینکه حفظ مرجعیّت آیت‌الله بروجردی را شرعاً لازم می‌دانستند ـ لذا با موضع انتقادی و بعضاً پرخاشگرانۀ فدائیان اسلام نسبت به آیت‌الله بروجردی و بعداً آیت‌الله کاشانی، نمی‌توانستند موافق باشند، ولی سکوت را نیز در مقابل اعدام آنها جایز نمی‌دانستند ـ برای جلوگیری از اعدام آنها، شخصاً اقداماتی کردند. امام به حسب وظیفۀ شرعی خود، به سه نفر از رجال کشور (قائم‌مقام رفیع، بهبهانی و صدرالاشراف) که از اعتبار و وجاهت بیشتری برخوردار بودند، نامه‌های جداگانه‌ای نوشتند و با مقدّمه و ادلّه‌ای که آوردند از آنها خواستند مانع اعدام فداییان اسلام بشوند.»(حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی). ‏‏۲. «در جریان اعدام مرحوم شهید نواب صفوی، امام به منزل آیت‌الله بروجردی ـ رحمه‌الله‌علیه ـ تشریف برده بودند؛ برای اینکه آقای بروجردی در مقابل اعدام نواب صفوی، عکس‌العمل نشان بدهد. امام آن‌قدر ناراحت شده بودند که عمامه‌شان را بر زمین زده و گفته بودند که آقا از این سیّد حمایت کنید چون می‌خواهند اعدامش کنند. ـ گرچه آیت‌الله بروجردی به خاطر موانعی که تشخیص دادند موفق نشدند جلوی اعدام مرحوم نواب را بگیرند و شاه خائن آن سیّد مظلوم را شهید نمود ـ امام اگر در همان موقع می‌آمدند بیرون و داد می‌زدند، خلاف شرع کرده بودند. درست است که ‎‏می‌خواستند نواب را اعدام کنند، اما نگهداری احترام آیت‌الله بروجردی که فقیه عادل و مرجع تقلید روز بود از نگهداری نواب هم مهم‌تر بود. خواسته‌شان این بود که او را تقویّت کنند، ولی حکم خدا را رعایت کردند.»(حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فاکر یزدی). ۳. «‏‏در قضیۀ اعدام شهید نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام، امام از مرحوم آقای بروجردی و مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی بر علیه دستگاه شاه نگرفته‌اند و اینها را نجات ندادند. امام در این قضیه، خیلی صدمۀ روحی خوردند. در آن اوضاع و احوال از دید متحجّرین، مبارزه با شاه ننگ بود. آنها استدلال می‌کردند حالا که بناست یک روحانی اعدام بشود لباس روحانی را از تن او در بیاورید که به مقام روحانیّتش اهانت نشود. ولی درست نقطۀ مقابل، تفکّر امام بود که اعتقاد داشتند روحانی باید با کسوت مقدّس روحانیّت شهید بشود تا مردم بفهمند و آگاه بشوند که اینها در صحنه هستند.»(حجت‌الاسلام و المسلمین سیّداحمد خمینی). 🖇 به نقل از کتاب: برداشت‌هایی از سیرۀ امام خمینی، ج۵، تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی. صص۲۹-۳۰. قابل مشاهده در: http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_61273/ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، این همه "حسّاسیّت" و "اهتمام" امام خمینی به چه سبب بود؟ چرا ایشان در این حد، به دنبال جلوگیری از اعدام نواب‌صفوی بود؟ تحلیل ایشان از انگیزۀ حکومت پهلوی در این زمینه چه بود؟ آیا امام خمینی تصوّر می‌کرد که این خطّ‌شکنی، زنجیره‌ای از رویدادهای ناخوشایند را در پی خواهد داشت؟ چرا "بزرگان" با امام خمینی همراهی نکردند و همچون ایشان، برآشفته و مصمّم نبودند؟ چرا ایشان در این معرکه، "تنها" ماند؟ چرا با وجود عرضۀ تشخیص خویش، نتوانست دیگران را به مقاومت و بازدارندگی، "متقاعد" کند؟ ایشان چه می‌دید که دیگران نمی‌دیدند؟ ریشۀ "شکاف تحلیلی" میان امام خمینی و دیگران چه بود؟ و اگر بزرگان برمی‌خاستند و یکپارچه به دفاع از نواب‌صفوی می‌پرداختند، "تاریخ" چگونه رقم می‌خورد؟ آری، تاریخ، مسأله‌های همیشگی دارد: "قدرت تحلیل" ... "عمل به‌هنگام" ... "مقاومت" ... "شکاف در جبهۀ خودی" ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi