8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌#صوت
🎧 شرح حکمت نود و ششم
💠ارزش علم و بندگی
🖇 بخش اول
🎤 استاد مهدوی ارفع
📚#نهج_البلاغه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید:👇
🔷سروش و روبیکا و ایتا:
🆔 @manzelgaheoshagh 🆔
🔶آپارات:
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌#صوت
🎧 شرح حکمت نود و ششم
💠ارزش علم و بندگی
🖇 بخش سوم
🎤 استاد مهدوی ارفع
📚#نهج_البلاغه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید:👇
🔷سروش و روبیکا و ایتا:
🆔 @manzelgaheoshagh 🆔
🔶آپارات:
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لحظاتی_در_محضر_قرآن
👌فرازي زيباازسوره يوسف(عليه السلام)درمقام چهارگاه باصداي ملكوتي مرحوم استادعبدالباسط محمدعبدالصمد
#عبدالباسط
توضیحات پیرامون دوره اول :
#دوره_آموزش_ترجمه_و_مفاهیم_قرآن_کریم بخش اول ، شامل 14 درس می باشد که شما با به پایان رساندن این دوره به 224 لغات پرتکرار قرآن کریم (نیمی از کلمات قرآن کریم) آشنا خواهید شد.
هر درس شامل :  آیات درس بدون ترجمه  جدول معانی کلمات  ویدیو: قرائت آیات هر درس  ترجمه ی آیات ترجمه معارفی آیات می باشد.
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
#شرح_و_تفسیر
مرد عمل باش!
امام(علیه السلام) در این سخن پربار و حکمت آمیز به اهمیت عمل صالح و نیک در سرنوشت انسان اشاره دارد و تلویحاً کسانى را که بر نسب خود تکیه مى کنند در خطا مى شمرد و مى فرماید: «کسى که عملش او را (از پیمودن مدارج کمال) کُند سازد نَسَبش به او سرعت نخواهد بخشید»; (مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ یُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ).
قرآن مجید و روایات اسلامى در جاى جاى خود بر فرهنگ عمل تکیه کرده است و آن را مقدم بر هر چیز مى شمرد و این آیه شریفه قرآنى که به صورت شعار براى مسلمانان در آمده شاهد این گفتار است: (إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقاکُم).(1)
درست است که نسب عالى یکى از مزایاى اجتماعى افراد محسوب مى شود ولى در واقع جنبه تشریفاتى دارد; آنچه به حقیقت و واقعیت مقرون است اعمال خود انسان است و بسیار دیده ایم افرادى که از خانواده هاى پایین بودند به سبب جد و جهد و تلاش و کوشش به مقامات عالى رسیده اند در حالى که افراد دیگرى با نسب هاى عالى بر اثر سستى و تنبلى خوار و بى مقدار شدند.
از آنچه گفتیم روشن مى شود که عمل در اینجا ـ بر خلاف آنچه ابن ابى الحدید نگاشته ـ به معناى عبادت نیست بلکه هرگونه عمل مثبت معنوى و مادى را شامل مى شود.
در حدیث معروف و مشروحى این حقیقت در لباس دیگرى از امام سجاد نقل شده است و خلاصه حدیث چنین است که «اصمعى» مى گوید: شبى در مکه بودم که شبى مهتابى بود هنگامى که اطراف خانه خدا طواف مى کردم صداى زیبا و غم انگیزى گوش مرا نوازش داد. به دنبال صاحب صدا مى گشتم که چشمم به جوان زیبا و خوش قامتى افتاد که آثار نیکى از او نمایان بود. دست در پرده خانه کعبه افکنده و با جمله هاى پرمعنا و تکان دهنده اى با خدا مناجات مى کند. مناجات او مرا سخت تحت تأثیر قرار داد. آن قدر ادامه داد و گفت و گفت که مدهوش شد و به روى زمین افتاد. نزدیک رفتم و سرش را به دامان گرفتم و به صورتش خیره شدم دیدم امام زین العابدین على بن الحسین(علیهما السلام) است. سخت به حال او گریستم. قطره اشکم بر صورتش افتاد و به هوش آمد و فرمود: «مَنِ الَّذِی أَشْغَلَنِی عَنِ ذِکْرِ مولاى; کیست که مرا از یاد مولایم به خود مشغول داشته» عرض کردم: «اصمعى» هستم اى سید و مولاى من این چه گریه و چه زارى است؟ تو از خاندان نبوت و معدن رسالتى. مگر خدا در مورد شما نفرمود: (إِنَّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهیرا)(2) امام برخاست و نشست و فرمود: «هَیْهاتَ هَیْهاتَ خَلَقَ اللَّهُ الْجَنَّةَ لِمَنْ أَطَاعَهُ وَأَحْسَنَ وَلَوْ کَانَ عَبْداً حَبَشِیّاً وَخَلَقَ النَّارَ لِمَنْ عَصَاهُ وَلَوْ کَانَ وَلَداً قُرَشِیّاً; هیهات هیهات خداوند بهشت را براى مطیعان و نیکوکاران آفریده، هرچند غلام حبشى باشد و دوزخ را براى عاصیان خلق کرده، هرچند فرد بزرگى از قریش باشد مگر این سخن خدا را نشنیده اى که مى فرماید: هنگامى که در صور دمیده شود و قیامت برپا گردد نسب ها به درد نمى خورد و کسى از آن سؤال نمى کند».(3)
شبیه همین داستان در بحارالانوار، جلد 46، صفحه 81، از طاووس یمانى نقل شده است.
تنها مسئله معاد و نجات یوم القیامة نیست که نسب ها در آن تأثیرى ندارد بلکه در گرو اعمال آدمى است، در دنیا نیز افرادى را مى شناسیم که از نسب هاى برجسته اى برخوردار بودند; اما بر اثر سستى و تنبلى عقب ماندند و راه به جایى نبردند و افرادى را سراغ داریم که از نظر نسب از یک خانواده به ظاهر پایین اجتماعى بودند; ولى لیاقت و کاردانى و تلاش و کوشش آنها را به مقامات بالا رساند.
سعدى حال این دو گروه را در شعر خود به خوبى سروده است و مى گوید:
وقتى افتاد فتنه اى در شام * هرکس از گوشه اى فرا رفتند
روستا زادگان دانشمند * به وزیرى پادشا رفتند
پسران وزیر ناقص عقل *** به گدایى به روستا رفتند
در اینجا این سؤال پیش مى آید که ما در روایات اسلامى درباره فضیلت سادات و فرزندان پیامبر مطالب زیادى داریم و در نامه مالک اشتر، على(علیه السلام) به او توصیه مى کند که فرماندهان لشکرش را از خانواده هاى اصیل برگزیند (ثُمَّ الْصِقْ بِذَوِى الاْحْسابِ ...) و در دستورات مربوط به انتخاب همسر نیز آمده است که همسران خود را از خانواده هاى اصیل برگزینید و اینها نشان مى دهد که نسب و اصالت خانوادگى نیز مؤثر است.
پاسخ این سؤال با توجه به یک نکته روشن مى شود و آن این که منظور امام از نسب، نسب هاى تشریفاتى دنیوى است که فلان کس شاهزاده است یا پدرانش از مالکان بزرگ و ثروتمندان معروف شهر بوده اند; و اما نسب هاى معنوى که بر اساس ارزش هاى والاى اخلاقى و انسانى بنا شده به یقین مؤثر و در عین حال باز هم اصالت با عمل است و این گونه نسب ها نیز در درجات بعد قرار دارد.
🍃🌸🍃
🔺آقای محترم
ناز کشیدن شاید از نظر شما کار مسخره ای به نظر برسه،
اما باید یاد بگیری! زن ها به طرز عجیبی
محتاج لحظه هایی هستند که
نازشون خریدار داره...!!
وقتی همسرت باهات قهرمیکنه ومیگه میرم
به این معنیه که
دستاش رومحکم بگیری و
بلندبهش بگی:
بمون من دوستدارم
نه اینکه شونه هاتو بالابندازی وبگی هرجورراحتی
#همسرداری
#خانومانه
وقتایی که شوهرتون حوصله داره و حرفتون روش تاثیر داره بهترین موقع است که یه سری خواسته هاتونو خیلی زیرکانه و ظریف بگید 😜😅
مثلا چطوری؟
میگید :
آقاییییییی
انقده خوشم میاد وقتی با هم میریم رستوران صندلی رو واسم می کشی بیرون یا درو برام باز میکنی 🤗
اصلا حس میکنم یه ملکه ام که تو پادشاااه منی و انقده حواست بهم هست ☺️
اینجوری حس میکنم خوشبخت ترین زن زمینم😍
اینجوری تشویقش کنین که حواسش بهتون باشه 😉
#همسرداری
#تربیت_فرزند
کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/jore_noor
#یاد_خدا۷۲
✘ ذاکر حقیقی خدا، کسی است که مطیع خداست.
آیت الله بهجت میفرمایند:
شما حق میل به یمین و یسار ندارید،
از خدا بخواهید هر جا و در هر حال هستید، غفلت از «بندگی» نداشته باشید.
بندگی آدم را شبیه میکند،
و هر کس شبیه تر به انبیاء، اولیاء الهی و خداوند است به آنها مقربتر (نزدیکتر) است.
√ ذاکر حقیقی کسی است که قبل از هر کاری، اول توجه میکند که رضایت خدا در آن هست یا نه.