eitaa logo
مردان خدا 📿
361 دنبال‌کننده
3هزار عکس
819 ویدیو
58 فایل
مردان خدا کسانی که زندگی شان الگویی برای جویندگان حقیقت است. انبیاء ، علما ، شهدا ، صالحین و خوبان‌ عالم با ما همراه باشید 🥀🍀🌻🌹🌼 http://eitaa.com/joinchat/2035810317C9e86d81327
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عصر آب
📝 «ما در عالم اسلام با دو نوع عرفان مواجه بوده ایم: عرفان مسلمانان و عرفان اسلام. این تفکیک بسیار با اهمیت و ضروری است. چرا که ممکن است عارفی نظرات و اقوالی را بیان کرده باشد که با تعالیم اسلام سازگار نیست. لذا شایسته نیست وی را عارف اسلامی خطاب کرد. این عرفان، که گفته های شخصی و ذوقی عارف است، عرفان بافته نیز نام دارد. عرفان اسلامی اما منطبق بر تعالیم اسلام است و عارف آن، در درجه اول مجتهد و فقیهی ماهر است که روی به عرفان نهاده است. البته باید توجه داشت که چنان عارفانی از پیروان مکتب شیعه هستند. بزرگان و عارفانی چون امام خمینی(س)، سید علی قاضی و سیداحمد کربلایی از این سنخ اند. این عرفان را میتوان عرفان یافته نیز نام نهاد».× ========== ×yon.ir/Fy4wz ^^^^^^^ 🌐eitaa.com/vazneh
🔰 فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی: ✊ کاری کنید که نیروی انتظامی در چشم مردم مقتدر، عادل و هوشیار باشد 🔻 رهبر انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی با تشکر از تلاشهای حافظان نظم و امنیت، این نیرو را در معرض نگاه و قضاوت عمومی دانستند و تأکید کردند: باید به نحوی عمل کنید که برداشت مردم از نیروی انتظامی یک نیروی مقتدر، عادل و هوشیار باشد. 🔹 فرمانده کل قوا، لازمه رسیدن نیروی انتظامی به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را #پیشرفت_بدون_توقف خواندند و افزودند: بخشهای مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاهها و گشت‌های انتظامی در پیش چشم مردم قرار دارد، و قضاوت درباره عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند. 🔺 ایشان با اشاره به پیشرفت‌های خوب #نیروی_انتظامی از جمله بهبود رفتار با مردم و مراجعان در مراکز انتظامی نسبت به گذشته، بر لزوم استمرار پیشرفت‌ها تأکید کردند و افزودند: عملکرد نیروی انتظامی باید عاقلانه، مدبرانه و برای مردم کاملاً اطمینان‌بخش و اعتمادآفرین باشد. ۹۷/۱۰/۲ @baradr313
هدایت شده از کاروان انقلاب
🔻انتقاد دادستان کل به اظهارات نقویان که استفاده از مدیران خارجی و چند تابعیتی را بلامانع دانسته بود حجت‌الاسلام منتظری: 🔹فردی را به عنوان مسئول گزینش کشور نصب کرده‌اند. این فرد می‌گوید چه اشکالی دارد که از افراد دو تابعیتی سه تابعیتی و حتی ۵ تابعیتی استفاده کنیم و گفته می‌شود که چه اشکالی دارد همچنان که برای فوتبال مربی خارجی می‌آوریم، در مسائل اقتصادی نیز از مدیر خارجی استفاده کنیم. 🔹مربی خارجی فوتبال فن فوتبال را آموزش می‌دهد اما مدیریت کلان اقتصاد و گلوگاه های اقتصادی کشور و رمز و رازهایی که در مدیریت اقتصادی باید باشد را نمی‌شود دست یک خارجی سپرد. 🔹آقایی که این حرف را می‌زنی، قانون مدنی استفاده از دوتابعیتی‌ها را ممنوع کرده است. 🔹آقای رئیس جمهور، ملاحظه بفرمایید که این افراد چه گفتند و این موضوع مورد قبول شما است و در گزینش خود اجازه انتصاب افراد دوتابعیتی را می دهید؟! 👊 @dolate_enghelabi
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣ایشون نه آخونده ، نه ایرانیه و نه مسلمون ‼️ دنیا بدون "امام" نابود خواهد شد‼️ دکتر «کریس هیور» یک محقق مسیحی و انگلیسیه، توضیحاتش در مورد امام زمان (عج) و ظهور باور نکردنیه @khakestary_amar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  🏴 قَـلَـمِ تیـ↯ـز
💢 استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه بوشهر از #دکتر_سعید_جلیلی 🔗 اهم سخنان دکتر جلیلی در میان دانشجویان را در پست بعد بخوانید: 🆔 @Qalame_Tiz
هدایت شده از شرح خطبه‌ی غدیر
💠 حضرت مهدی (عج): 🌻 آنگاه که نشانه های ظهور برایت آشکار شد، سستی نکن و از برادران و دوستانت که به سوی ما می آیند عقب نمان، به سوی جایگاه نور و یقین و چراغهای پر فروغ دین به سرعت حرکت کن تا راه هدایت را بیابی انشاءالله... ✅ بحارالأنوار ج 52 ص 35 ✅ کمال دین ج 2 ص 448 @sharheekhotbeeghader
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسخره کردن مومنین گناهی که خداوند آن را نمی بخشد 😳 📿 @mardane_khoda
شماره ۵۶ 🌴 شرح و تفسیر در کانال 👇 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
هدایت شده از کاروان انقلاب
🔴 نگهبان درب فرودگاه اهواز از ورود او به داخل ممانعت کرد، او بدون اهانت به نگهبان برگشت و در آن گرمای سوزان حدود نیم ساعت روی جدول نشست. به بنده حقیر - مسؤل وقت فرودگاه- اطلاع دادند دم درب مهمان داری. رفتم و با کمال تعجب را دیدم که راحت روی زمین نشسته. پس از سلام عرض کردم جناب بابایی چرا تو این گرما اینجا نشستی.؟ خیلی آرام و متواضع پاسخ داد: این نگهبان بنده خدا گفت هواپیما روی باند است. و شما نمی توانی وارد شوی. منهم منتظر ماندم. مانع پرواز نشوم. در صورتیکه شهید بابایی فرمانده معاون عملیات وقت نهاجا بودند. نه به نگهبان اهانت کرد. و نه خواستار تنبیه او. بلکه از من خواست که نگهبان را مورد تشویق قرار دهم. درست مثل !' خدایا چه گلهایی را پرپر کردیم چه خارهایی را نماینده خود کردیم... پ.ن: منتشر کننده فیلم جلسه غیرعلنی مجلس هم خود این نماینده بوده که اونطوری جنجال درست کرد شما رو بخدا به این آدم های بی هویت و متکبر رای ندید 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 👊 @dolate_enghelabi
هدایت شده از کاروان انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | صحبت های جالب دکتر بانکی در برنامه ثریا پیرامون اصل ۱۰ قانون اساسی (حمایت از تشکیل خانواده) که به فراموشی سپرده شده ✍🏻 قوانین فوق العاده‌‌ای که جمهوری اسلامی داره ولی یک مَرد پیدا نمیشه اونا رو اجرا کنه 👊 @dolate_enghelabi
حکمت ۵۷ نهج البلاغه - سرمايه بى پايان: امام(علیه السلام) در این گفتار کوتاه و حکمت آمیز به اهمیت قناعت اشاره کرده مى فرماید: «قناعت مالى است که هرگز تمام نمى شود»; (الْقَنَاعَةُ مَالٌ لاَ یَنْفَدُ). شرح و تفسیر : در تعریف قناعت مى توان گفت: حالتى است که انسان با داشتن آن به حد اقل ضروریات زندگى مى سازد و به دنبال زرق و برق و اضافاتى که فکر و وقت انسان را پیوسته به خود مشغول مى دارد و آلوده انواع محرمات مى کند نمى رود. داشتن این روحیه به منزله ثروت پایان ناپذیر است، چرا که انسان را از تمام ثروت هاى دنیا بى نیاز مى سازد; همواره سربلند زندگى مى کند و با عزت و آبرو ادامه حیات مى دهد. دست نیاز به سوى دیگران دراز نمى کند و عمر خود را در مسیر تشریفات و تجملات بر باد نمى دهد. در گفتار حکیمانه 44 که قبلاً گذشت امام(علیه السلام) در فضیلت قناعت پیشگان فرمود: «طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ وَقَنِعَ بِالْکَفَافِ; خوشا به حال کسى که (پیوسته) به یاد معاد باشد و براى روز حساب عمل کند. به مقدار کفایت قانع گردد و از خدا راضى باشد». در خطبه 192 نیز امام در میان اوصاف انبیا این وصف برجسته را شمرده بود: «مَعَ قَنَاعَة تَمْلاَُ الْقُلُوبَ وَالْعُیُونَ غِنًى; آنها داراى قناعتى بودند که دل ها و چشم ها را پر از بى نیازى مى کرد». در بحارالانوار نیز از آن حضرت نقل شده که فرمود: «طَلَبْتُ الْغِنَى فَمَا وَجَدْتُ إِلاَّ بِالْقَنَاعَةِ عَلَیْکُمْ بِالْقَنَاعَةِ تَسْتَغْنُوا; من در جستجوى توانگرى برآمدم ولى آن را جز در قناعت نیافتم (زیرا حرص، غالب توانگران را راحت نمى گذارد) بنابراین قناعت پیشه کنید تا غنى شوید».(1) قابل توجه این که این گفتار حکیمانه از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نیز نقل شده است همان گونه که سیّد رضى مى گوید: «وَقَدْ رُوِىَ هذا الْکَلامُ عَنِ النَّبِىُ(صلى الله علیه وآله)». این حدیث را «متقى هندى» در کتاب کنز العمال که از منابع معروف اهل سنت است آورده است.(2) این نکته نیز حائز اهمیت است که سرچشمه بسیارى از نارضایى هاى مردم و شکایت آنها از وضع زندگى کمبودها و فقر نیست، بلکه گاه مى بینیم همه چیز دارند اما باز ناله و فریاد مى کنند. عامل اصلى آن عدم قناعت و توقعات بى حد و حساب است و اگر همگى به مقدار نیاز قانع باشند آرامش بى مانندى در جامعه حاکم مى شود و بسیارى از پرونده هاى جنایى و تجاوز بر اموال برچیده خواهد شد و کرامت انسانى و پاکى دامان از گناه فراهم مى شود. ابن ابى الحدید در اینجا گفتار زیبایى از «بقراط» (سقراط) نقل مى کند که مردى او را در حال خوردن بعضى از سبزى هاى بیابان دید. به او گفت: اگر در خدمت پادشاه بودى نیاز به خوردن این نداشتى. سقراط گفت: اگر تو نیز این گونه غذا مى خوردى نیازمند نوکرى پادشاه نبودى. شاعر مى گوید: گنج آزادگى و گنج قناعت گنجى است *** که به شمشیر میسر نشود سلطان را . پی نوشت: (1). بحارالانوار، ج 66، ص 399، ح 91. (2). کنز العمال، ج 3، ص 389، ح 7080 📚آیت الله العظمی مکارم شیرازی شماره ۵۷ 🌴 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
#حکمت شماره ۵۷ 🌴 شرح و تفسیر در کانال 👇 همراه با #نهج_البلاغه 🌸🌼🍀 @nahj97
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
🔻دو سوم بودجه کشور در اختیار دولتی‌ها 🔹سهم ۲ درصدی نیروهای مسلح از ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان/ چرا شرکت‌های دولتی هزینه‌های خود را شفاف‌سازی نمی‌کنند؟ 🔹هر ساله زمان بررسی لایحه بودجه که فرا می‌رسد، عده‌ای نیز با اشاره به موسسات خاص و غیردولتی که سهمی از بودجه کشور دارند، این ادعای نخ‌نما شده را پیش می‌کشند که مقصر عمده مشکلات اقتصادی کشور، نهادهای غیر دولتی‌ای هستند که از دولت بودجه‌های کلان می‌گیرند. 🔹شفافیت خوب است. اما نه فقط برای نهادی مثل سپاه که تنها 2 درصد از بودجه را در اختیار دارد. باید برای مردم شفاف‌سازی شود که تکلیف آن 800 هزار میلیارد تومانی که در اختیار دولتی‌ها است چه می‌شود؟ دفاع همچنان باقیست Eitaa.ir/Defa_baghist
جوانی ام را به جبهه و سنگرم بخشیدم / بعد از جنگ چه سخت است ماندن و زندگی کردن بانو یکی از بانوان رزمنده و ایثارگر کردستانی است که از همان زمان با وقوع جنگ های نامنظم به عنوان امدادگر برای خدمت به منطقه های عملیاتی اعزام می شد اجتماع بزرگ عاشقان شهادت 👇🌹 @asganshadt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ستاد اطلاع رسانی جنگ #یمن ویدئویی از عملیات تهاجمی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه مواضع مزدوران ائتلاف سعودی در جبهه نهم در غرب استان مارب منتشر کرد... @moghavematt
📸عکس دیده نشده از آیت الله هاشمی شاهرودی در کنار رهبر معظم انقلاب @moghavematt
🏴 رهبر انقلاب، صبح فردا نماز را بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی اقامه می‌کنند 👈 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا (چهارشنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مصلای امام خمینی(ره) تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند. ⏲ شروع این مراسم از ساعت ۸ صبح خواهد بود. @barardr313
حجاب و عفاف در سیره اهل بیت علیه السلام 📿 @mardane_khoda
حکمت شماره ۵۸ نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): الْمَالُ مَادَّةُ الشَّهَوَاتِ. توانگرى و شهوت ها (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: ثروت، ريشه شهوت هاست. شرح و تفسیر ريشه اصلى شهوات: امام(علیه السلام) در این کلام کوتاه و پرمایه اشاره به نکته اى درباره رابطه ثروت با شهوت کرده مى فرماید: «مال و ثروت ماده اصلى همه شهوات است»; (الْمالُ مادَّةُ الشَّهَواتِ). بدیهى است که منظور از شهوت در اینجا هرگونه علاقه مفرط نفسانى و هوس آلود است. اعم از این که مربوط به شهوت جنسى باشد یا مقام یا تشریفات و زرق و برق دنیا و یا انتقام جویى و امثال آن. این نکته نیز روشن است که براى رسیدن به خواسته هاى نفسانى و هوا و هوس ها مال نقش اصلى را بازى مى کند و هر قدر فزونى یابد خطر افتادن در شهوات بیشتر است. اضافه بر این ثروت مایه غرور است و غرور ریشه اصلى بسیارى از گناهان، به علاوه مال هر چه بیشتر شود انسان را به خود مشغول تر مى سازد و طبعاً از یاد خدا و اطاعت حق باز مى دارد. روى این جهات سه گانه مى توان به عمق کلام امام پى برد. بدیهى است آنچه امام در این گفتار حکیمانه فرموده هشدارى است به غالب مردم که در فزونى مال نکوشند، زیرا خطرات زیادى را به دنبال دارد اما چنان نیست که هر ثروتمندى هواپرست و شهوت پرست باشد. این حکم کلى مانند احکام دیگرى نظیر آن استثنائاتى دارد. گروه زیادى راه قارون را پیمودند و اموالشان مایه غرور و کفرشان شد، جمع اندکى نیز از مال براى رسیدن به مهم ترین طاعات الهى بهره گرفتند. این معنا در آیات مربوط به قارون آمده است: «(وَابْتَغِ فِیمَا آتَاکَ اللهُ الدَّارَ الاْخِرَةَ وَلاَ تَنسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا وَأَحْسِنْ کَمَا أَحْسَنَ اللهُ إِلَیْکَ وَلاَ تَبْغِ الْفَسَادَ فِى الاَْرْضِ إِنَّ اللهَ لاَ یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ); در آنچه خدا به تو داده سراى آخرت را بطلب و بهره خویش را از دنیا فراموش مکن و همان گونه که خدا به تو نیکى کرده (به بندگان خدا) نیکى کن وهرگز در جستجوى فساد در زمین مباش که خدا مفسدان را دوست ندارد».(1) بر همین اساس است که در بسیارى از آیات قرآن از مال نکوهش شده و در بعضى از آیات از آن مدح و ستایش به عمل آمده و به عنوان خیر (نیکى) از آن یاد شده است. در آیه 180 سوره «بقره» در مورد وصیت مى فرماید: «(اِنْ تَرَکَ خَیراً ...); کسى که اموالى از خود به یادگار گذاشته است...». و در آیه 8 سوره «عادیات» در مذمت بعضى از طغیانگران مى فرماید: «(وَإِنَّهُ لِحُبِّ الْخَیْرِ لَشَدِیدٌ); اموال را بسیار دوست دارند». در روایات اسلامى نیز آثار این مذمت و مدح درباره اموال فراوان دیده مى شود که آوردن آنها ما را از شرح این کلام دور مى کند. تنها به ذکر این روایات پرمعنا که از ابن عباس نقل شده و قاعدتاً آن را از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) یا امیرمؤمنان على(علیه السلام) شنیده است قناعت مى کنیم. او مى گوید: «إنَّ أوَّلَ دِرْهَم وَدینار ضُرِبا فِی الاْرْضِ ... أنْ یُحِبُّوکُما; نخستین درهم و دینارى که سکه آن در زمین زده شد شیطان نگاهى به آنها افکند هنگامى که آن را دید آنها را برگرفت و روى چشم خود گذارد سپس به سینه خود چسبانید آن گاه فریاد شادى کشید بار دیگر آن را به سینه خود چسبانید سپس خطاب به آنها گفت: شما نور چشمان من و میوه دل من هستید هرگاه بنى آدم شما را دوست دارند من به آن قانعم، هر چند بتى را پرستش نکنند (چه بتى بالاتر از شما) براى من همین بس که فرزندان آدم به شما عشق بورزند».(2) کوتاه سخن آنکه مال ابزارى است مشترک مانند انرژى اتم که هم مى توان از آن بمب ویرانگر ساخت و هم به وسیله آن نیروى برق تولید کرد که دنیا را روشن سازد و کارخانه ها را به حرکت درآورد، هر چند این نیرو هنگامى که به دست ناصالحان بیفتد غالباً در جنبه هاى ویرانگر به کار گرفته مى شود.(3) ***** پی نوشت: (1). قصص، آیه 77. (2). بحارالانوار، ج 70، ص 137، ح 3 شماره ۵۸ 🌴 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
شماره ۵۸ 🌴 شرح و تفسیر در کانال 👇 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت ۵۹ نهج البلاغه: ارزش نصیحت و نصیحت کننده وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ حَذَّرَكَ كَمَنْ بَشَّرَكَ. ارزش تذكّر دادن اشتباهات (اخلاق اجتماعى): و درود خدا بر او، فرمود: آن كه تو را هشدار دهد، چون كسى است كه تو را مژده دهد. 📚شرح و تفسیر: امام(عليه السلام) با هشدارى بجا در اين سخن كوتاه و گرانمايه به اهميت هشدارهاى بجا و سودمند پرداخته مى فرمايد: «كسى كه تو را (از امورى كه خطرناك است) بترساند همچون كسى است كه به تو بشارت دهد (به امورى كه مايه سرور و خوشحالى است)»; (مَنْ حَذَّرَكَ كَمَنْ بَشَّرَكَ). در مصادر نهج البلاغه در ذيل اين حديث شريف افزون بر ذكر مدارك، نكته قابل ملاحظه اى آمده كه مى گويد: تحذير شناساندن انسان به چيزى است كه مصلحت او در آن است و زيان و خطر را از او دفع مى كند و اينكه امام مى فرمايد چنين كسى مانند كسى است كه به تو بشارت مى دهد مفهومش اين است كه بايد از اين هشدارها همان گونه خوشحال شوى كه از خبرهاى مسرت بخش خوشحال مى شوى و بايد از چنين كسى همان گونه تشكر كنى كه از بشارت دهنده تشكر مى كنى، زيرا او اگر خير تو را نمى خواست به تو هشدار نمى داد و از افتادن در شر برحذر نمى داشت. تحذير به معناى ترساندن و هشدار دادن در برابر خطرات قطعى يا احتمالى است و تبشير به معناى بشارت دادن در برابر پيروزى هاست. از آنجا كه پرهيز از خطرات خود يك پيروزى بزرگ است امام مى فرمايد: كسى كه تو را از خطر و ضرر قطعى يا احتمالى برحذر مى دارد مانند كسى است كه تو را بشارت دهد به امورى كه مايه خوشحالى توست. بنابراين، دوستان خوب كسانى هستند كه هم انسان را نسبت به پيروزى ها دلگرم سازند و هم نسبت به خطرات آگاه نمايند و اين كه يكى از حقوق مؤمنان بر يكديگر نصيحت شمرده شده اشاره به همين گونه هشدارهاست، بلكه گاه مى شود برحذر داشتن و هشدار دادن به خطرها اثرات مهم ترى از بشارت ها دارد، زيرا بشارت دهنده بسيار مى شود كه به كارهاى نيك انجام شده و پيروزى ها بشارت مى دهد، بشارتى كه تغييرى در سرنوشت نخواهد داشت; ولى تحذيركننده هميشه پيش از خطر هشدار مى دهد و چه بسا سبب برطرف شدن خطرات مهمى مى گردد. پيام اين گفتار حكيمانه مولا اين است كه هنگام ترساندن و برحذر داشتن نسبت به خطرات نه تنها ناراحت نشويد، بلكه آن را به منزله يك بشارت براى خود تلقى كنيد. در حديثى در كتاب شريف كافى از امام باقر(عليه السلام) مى خوانيم كه به يكى از ياران خود فرمود: «اِتَّبِعْ مَنْ يُبْكيكَ وهُو لَكَ ناصِحٌ وَلا تَتَّبِع مَن يُضحِكَكَ وَهُو لَكَ غاشٍّ; (1) از كسى پيروى كن كه تو را مى گرياند ولى خيرخواه توست از كسى كه تو را مى خنداند اما به تو دروغ مى گويد و حقايق را وارونه نشان مى دهد، پيروى مكن». (1). کافى، ج2، ص 638، ح 2. شماره ۵۹ 🌴 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97
شماره ۵۹ 🌴 شرح و تفسیر در کانال 👇 همراه با 🌸🌼🍀 @nahj97