eitaa logo
مرد کاغذی
145 دنبال‌کننده
353 عکس
188 ویدیو
4 فایل
سرخوشی این جهان، لذت یک آن بوَد آن‌چه تو را خوش‌تر است، راه به آنم بده می‌شنوم: @Jagerani
مشاهده در ایتا
دانلود
هیچ کاری، از این واجب‌تر نیست! قرآن را مرتب بخوانید؛ روزی نباشد که شما تلاوت قرآن نکنید؛ این که می‌بینید روایت است بعضی ائمه در ماه رمضان هر سه روز یا هر هفت روز، در غیر ماه رمضان هر پانزده روز یا هر ده روز یک ختم قرآن می‌کردند، دلیل و فلسفه‌ای دارد؛ ما به قرآن نیاز داریم. هیچ کاری را بر خواندن قرآن مقدم نکنید؛ به این معنا که بناست روزی یک حزب بخوانید، آن را با تأمل و تدبر بخوانید و اگر فرضاً ده دقیقه طول بکشد، نگویید کار یا درس یا مطالعه دارم. هیچ کاری، از این واجب‌تر نیست. این ده دقیقه یا ربع ساعت را برای خواندن قرآن بگذارید. 📚 حوزه و روحانیت | جلد ۲ Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
دخترِ فرشته رسانه‌های ضدانقلاب در جدیدترین دروغ‌ خود اعلام کردند کشتهٔ توسط پلیس است. فوت این مادر یکی از قطعات پازل ضدانقلاب برای تکمیل پروژه کشته‌سازی است. اما ماجرا چیست؟ در مراسمی که چندروز پیش در برگزار شده بود، عده‌ای با وقوع آشوب در شهر، به‌سمت مردم شلیک می‌کنند. برخی منابع از کشته شدن ۲ تا ۴ نفر خبر می‌دهند؛ یکی از این افراد فرشته بود. هدف قرار گرفتن افراد با تیر جنگی در جریان اغتشاشات توسط عوامل ناشناس ضدانقلاب مسبوق به سابقه است. درواقع و هر دو قربانی یک خشونت هستند. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
واکنش همسر شهید مدافع حرم، به بی‌انصافیِ Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
برای تفکر شکستی وجود ندارد، آن‌ها هر چه کتک و چاقو بخورند از اعتقادتشان دست نمی‌کشند و به آن کمترین اهانتی نمی‌کنند، شکست برای بزدلانِ پوچی است که با یک پخ شلوارشان خیس می‌شود و به هفت پشت خود و همه‌کسشان بد و بیراه می‌گویند و اسمش هم می‌گذارند اعتراف اجباری؛ چرا شما و ساواک و بعث و داعش و... نتوانستند از خامنه‌ای‌ها و تندگویان‌ها و حججی‌ها و آرمان‌ها اعتراف اجباری بگیرند؟! Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
دهمین کشور آمریکای لاتین؛ که در انتخابات ریاست‌جمهوری‌اش، فردی منتقد و علاقه‌مند به رأی آورده است. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
گر چه گاهی تندبادی شاخه‌ای را هم شکست! سرو می‌ماند ولی طوفان به پایان می‌رسد Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
هر چه کمتر کار فرهنگی کردیم، از آن طرف مجبور شدیم بیشتر کار امنیتی کنیم! Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌خواهمت چنانکه شب خسته خواب را می‌جویمت چنانکه شب تشنه آب را محو توأم چنانکه ستاره به چشم صبح یا شبنم سپیده دمان آفتاب را Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
حجت‌الاسلام عضو مجلس خبرگان رهبری به‌دلیل ابتلا به سرطان درگذشت مبارز انقلابی و زندانی ساواک، رئیس کمیته انقلاب شیروان، مدیر مدرسه عالی کانون اسلامی اراک، نماینده مجلس اول و هفتم، قضاوت در دیوان عالی کشور، نماینده امام و امام‌جمعه سمنان، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن و دانشگاه‌های سمنان، امام‌جمعه شهر ری، تدریس در دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران، عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و عضویت در رهبری از جمله سوابق مرحوم بود. پیکر مرحوم اختری، صبح امروز - چهارشنبه ۱۱ آبان ۴۰۱ - در تهران تشییع و در جوار امامزاده به خاک سپرده می‌شود. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
انقلاب به کدام سو می‌رود؟ ۱- در اردیبهشت‌ماهِ سالِ هفتادونه، درحالی‌که روزنامه‌های زنجیره‌ای جریانِ اصلاحات، قارچ‌گونه سربرآورده بودند و تمامِ ارزش‌های اسلامی و انقلابی را آماجِ تهاجمِ مطبوعاتیِ خویش قرار می‌دادند، آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارِ غیرمعمولِ خود با جوانان، این مسأله را با آنها در میان نهاد و آن را پاره‌ای از برنامۀ «فشارِ دشمن» معرفی کرد و گفت اگر دشمن، فشارِ فراوانی بر ما وارد آورد، حادثۀ کربلای امام حسین (علیه‌السلام) رخ خواهد داد، نه حادثۀ صلحِ امام حسن (علیه‌السلام). امّا چرا باید تاریخِ انقلاب، حسینی باشد و بماند؟ ۲- این هشدارِ بی‌سابقۀ استعارگونه، آن‌گاه تکمیل و نمادین شد که ایشان چندی پس از آن، «چفیه» بر شانۀ خویش انداختند و در هیچ دیدارِ رسمی و غیررسمی و داخلی و خارجی، آن را از خود جدا نکردند. «چفیه»، نمادِ دفاعِ مقدّس است؛ نمادی که گویا همۀ ارزش‌های دفاعِ مقدّس را در درونِ خویش، نهفته دارد. کسی‌که «چفیه» به گردن می‌اندازد، در حقیقت، با زبانِ نمادین می‌گوید که از «جنگ» و «شهادت» نمی‌هراسد، بلکه آماده است و آن را می‌طلبد. امّا این‌همه اصرار و تأکید، به چه سبب است؟ ۳- در مرحلۀ پایانیِ «فتنۀ سالِ هشتادوهشت»، نیروهای میدانیِ فتنه به خیمه‌های عزاداریِ امام حسین (علیه‌السلام) حمله کردند و در مقابل، مردم نیز به خیابان‌ها ریختند و طومار فتنه را در هم پیچیدند، آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که «روحِ حسین‌بن‌علی» (علیه‌السلام)، به یاریِ انقلاب آمد. امّا چه نسبتی است میانِ روحِ آن بزرگوار و انقلاب؟! جز این است که باید روحِ حسین‌بن‌علی، رهایی‌بخشِ تاریخِ حسینی باشد؟ ۴- حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام)، نقطۀ آغازِ مبارزۀ عینی و بیرونی برای بازگرداندنِ تاریخ محمّدی به محمل و بسترِ اصلی‌اش بود که به شهادت انجامید، امّا همین مبارزه، به‌دستِ حجّت‌بن‌‌الحسن (سلام‌الله‌علیه)، با همان منطق، تداوم خواهد یافت. «امامِ غائب»، تمام‌کنندۀ گامی خواهد بود که «حسین‌بن‌علی» برداشت، و اگر فرجامِ حسین‌بن‌علی، «شهادت» بود، فرجامِ کارِ مهدیِ موعود، «حکومتِ جهانی» خواهد بود. آری، دو مبارزه با یک منطق و با دو نتیجه. و انقلابِ ایران، «الگوگرفته» از اوّلی است و «مقدّمه‌ساز» برای دوّمی. دراین‌حال، زبان و منطقِ آیت‌الله خامنه‌ای، باید حسینی باشد. او امامِ دورۀ تاریخیِ «گذار» و «انتقال» است؛ از «تاریخ حسینی» به «تقدیر مهدوی». ۵- آیت‌الله خامنه‌ای، خوابِ عجیبی دیده بود که آن‌ را برای آیت‌الله شب‌زنده‌دار نقل کرد و گویا ایشان، این خواب را برای حجت‌الاسلام عالی، بیان نمود و ایشان نیز در سخنرانیِ عمومیِ خویش آن ‌را مطرح کرد. و امّا آنچه‌که آیت‌الله خامنه‌ای مشاهده کرد، به این شرح بود: دیدم همراه با رسولِ اکرم - صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم- در کنارِ ساختمانی که فقط اندکی از آن ساخته شده است، ایستاده‌ایم. دراین‌حال، آن حضرت به من امر که: «آستین‌هایت را بالا بزن و ساختمان را تکمیل کن!» من که دیدم که حجمِ انبوهِ کار، همچنان باقی مانده و تنها، بخشِ کوچکی از بنا، ساخته شده است، به ایشان عرض کردم: «آقا! انجامِ این‌کار، در توانِ من نیست!» امّا رسولِ اکرم رو به من کرد و با تأکید فرمود: «در توانِ خودِ توست و تو، ساختِ این بنا را به پایان خواهی رساند!». ۶- کاری که امام خمینی انجام داد، عبارت بود از «تخریبِ بنای قبلی» با انقلابِ اسلامی و آن‌گاه تلاش برای «احداثِ بنای جدید» در طولِ ده سال زعامتِ خویش، که با توجّه به اندک‌بودنِ این زمان، ایشان توانست بخشِ کوچکی از بنایِ جدید را پیش ببرد. آیت‌الله خامنه‌ای، کسی است که نه‌فقط کارِ ناتمامِ امام خمینی را «ادامه» خواهد داد، بلکه آن ‌را به‌ «سرانجام» نیز خواهد رساند؛ یعنی ساختنِ این بنا در دورۀ زعامتِ آیت‌الله خامنه‌ای، «تمام» خواهد شد. و ایشان از جانبِ رسولِ اکرم، مأمور و موظّفِ به این‌کار هست. معنیِ «تمام‌شدنِ ساختِ این بنا» چیست؟ بی‌جهت نیست که علامه مصباح‌یزدی تصریح کرده بود که از نظرِ ما، آیت‌الله خامنه‌ای، «سیّد خراسانی» نیست، بلکه مقام و مرتبه‌اش بیش از اوست. ۷- در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که عهدِ «گشایش» و «انفتاحِ» است و تقدیر، این‌گونه رقم خورده که در، بر پاشنۀ دیگری بچرخد. تاریخِ مهجوریّتِ امام، تمام شده و این‌بار، بناست که امام در ظاهر نیز به مدارِ تدبیرِ جامعه بازگردد. هیچ حادثه‌ای پیش رو نیست که از گذشتۀ انقلاب، دشوارتر باشد. گردنه‌های اصلی، پشت سر گذاشته شدند. بگذار برخی ظواهر شیطانی، جلوه‌گری کنند و اهل نفاق را بفریبند و به این گمان افکنند که کار انقلاب، تمام است. زین‌پس بر شتاب حرکت تکاملیِ انقلاب، افزوده خواهد شد و باید ته‌مانده‌های نفاق در این آزمون‌های نهایی، باطن خویش را نمایان سازند. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حال و روز دختر شهید فراجا در کلاس درس/ دلتنگی‌ دختر موقع یاد گرفتن کلمه Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
حامی پلتفرم‌های خارجی؛ اسیر سرقت مجازی در واتس‌اپ سردبیر روزنامه سازندگی در حالی از سرقت ۲۰ میلیون تومانی پولش از سوی یک اکانت جعلی در واتس‌اپ خبر داد که این اتفاقات فقط در بستر پلتفرم‌های نا امن خارجی ممکن است! اگر پلتفرم داخلی بود یا این اتفاق نمی‌افتاد یا با شکایت قانونی و طی مراحل قضایی سرقت قابل پیگیری بود. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
-807395584_-1501276087.mp3
7.98M
🎼 صوت کامل بیانات در دیدار دانش‌آموزان |۱۱ آبان ۱۴۰۱| Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
پانزده شانزده نفر از دانشجویان دانشگاه ده‌هزار دانشجویی الزهرا؛ برای مدیران آن خط‌ونشان کشیدند! راستی؛ ‏ پس از کودتای ناموفق، با ۱۵۰ هزار دانشجو و معلم و کارمند چه کرد؟! Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما ظلم و جنایت کم ندیده‌ایم... از روزهای سخت‌تر از این روزها گذشته‌ایم... این ترقه‌بازی‌ها و نامردی‌ها فرصتی است برای نابودی بازمانده‌ها و تفاله‌های و ! Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
خُرده‌برداشت‌هایی از موضع رهبر انقلاب ۱- اغتشاش، «ظاهری» دارد و «باطنی». ظاهرش این هست که تعدادی «نوجوان و جوان» در میدان هستند و باطنش این است که «آمریکا»، این صحنه را در قالب «جنگ ترکیبی»، طراحی و کارگردانی کرده است. بسیاری از تحلیل‌ها در این مدّت، فقط چشم به ظاهر داشتند و باطن را انکار می‌کردند؛ درحالی‌که باید «دست‌های پشت پرده» را دید و «بازی‌سازانِ نامرئی» را شناخت. ۲- این‌ نوجوان‌ها و جوان‌ها، «بچّه‌های خود ما» هستند و ما با اینها بحثی نداریم؛ چراکه دشمن نیستند و خصومت ندارند. نسل جوان، ضدّانقلاب نیستند و سودای حکومت دیگر در سر ندارند. این نسل، همان نسل انقلاب است و خود را ذیل تاریخ انقلاب، تعریف می‌کند. البته روشن است که انقلابی‌گری، درجات و مراتب مختلف دارد. ۳- یکی از دلایل حضور این تعداد از نوجوانا‌ن‌ها و جوان‌ها در میدان، «هیجان» و «احساسات» است؛ آن‌ها اسیر فضاسازی رسانه‌ای شدند و تصوّر کردند که حقّی تضییع شده است. باید برای تخلیه‌شدن هیجان‌های انباشته که اقتضای این سن و دورۀ زندگی است، چاره‌ای اندیشید. ۴- دلیل دیگر، «بی‌دقّتی در فهم مسائل» است؛ یعنی نتوانستند آنچنان که باید، «راست» را از «دروغ»، و «حقّ» را از «باطل» بشناسند و به «فهم واقعیّت» دست پیدا کنند. امکان شناخت حقیقت وجود دارد و حقیقت، گم‌گشته و دور از دسترس نیست. تنها باید تلاش کرد و نسبت به کشف حقیقت، اهتمام ورزید. ۵- در این میان، کسانی نیز بودند که از دشمن خطّ گرفتند و با «نیّت» و «نقشه» و «فهم» وارد شدند و جنایت‌ها آفریدند. این «نیروهای سازمان‌دهی‌شده» را نیز نباید «نسل جوان» دانست. اینان «برآیند» و «نمایندۀ» نسل جوان نیستند و نباید حال و وضع اینان را به همۀ جوانان «تعمیم» داد و تصوّر کرد که نسل جوان، در برابر انقلاب قرار گرفته است. ۶- پادزهر «دروغ‌پردازی‌های عظیم» در شبکه‌های اجتماعی، «جهاد تبیین» است و این نیز به معنی راه‌اندازی جنبشِ «تولید محتوا»ی معطوف به حقیقت است. جهاد تبیین یعنی «آشکارسازی حقیقت» و این نیز با «گفتن» و «نوشتن» تحقّق می‌یابد، نه رویکردهای شعاری و مناسکی و تشریفاتی. باید ذهن‌‎ها را با تولید و بازتولید «حقیقت»، روشن کرد. ۷- باید تولید محتوای معطوف به حقیقت، «پیش‌دستانه» باشد، نه این‌که پس از «تخریب‌گری ذهنیِ دشمن» آغاز شود و بخواهد ساختارشکنیِ ذهنی را «جبران» و «علاج» کند. نباید جامعه را در «خلاء شناختی» نگاه داشت تا در اثر تولید محتوای جبهۀ دشمن، ذهن‌ها و فکرها «صورت‌بندی» شوند و آن‌گاه، ما ناچار باشیم که بافته‌ها و ساخته‌ها را «واسازی» کنیم و حقیقت را بنمایانیم. باید «ابتکار عمل» را به دست بگیریم و «روایتِ اوّل» را از آنِ خویش کنیم. هر گونه تأخیر و انفعال در مقام روایت‌پردازی، هزینه‌های گزاف بر ما تحمیل خواهد کرد. ۸- بخشی از نوجوان‌ها و جوان‌ها را که با دشمن، هم‌صدایی می‌کنند، باید «تفهیم» و «ارشاد» کرد؛ زیرا گرفتار «غفلت» و «نفهمیدن» شده‌اند و مخالف‌شان، «عامدانه» نیست. باید «زنجیرۀ تواصی به حقّ و بصیرت» را قوّت بخشید و در پی گفتگوی اجتماعی و روشنگری میدانی بود. ۹- هدف دشمن از این طرح، «همراه‌سازیِ مردم» با خود بود؛ یعنی تلاش کرد خواسته‌های خودش از «زبان مردم» گفته شود و مردم چیزی را «تکرار» کنند که او می‌خواهد. این‌که جامعه، با حاکمیّت خودش «بیگانه» شود و «صدای دشمن» را تکرار و طنین‌انداز کند، چیزی جز «فروپاشی از درون» نیست. ۱۰- باید پیامی که در اثر خواسته‌ها و شعارها و رفتارهای نوجوانان و جوانان ما به دشمن فرستاده می‌شود، «پیام مقاومت» باشد، نه «پیام ضعف». «شکستن» و «عقب‌نشستن» و «وادادن» ما، دشمن را جسور و فعّال می‌کند و به دشمنی بیشتر بر می‌انگیزاند. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
ای انتظارِ جاریِ دَه قرن تا هنوز بی‌تو غروب می‌شود این روزها هنوز Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
روزی تو خواهی آمد از کوچه‌های باران تا از دلم بشویی غم‌های روزگاران Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
برای گریه کردن در حرم آنقدر دلتنگم که حتی با خیالش ابر می‌گردد دلِ سنگم Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی
در سخت‌ترین مواقع هم افسرده نباشید! انقلاب با چهره‌ها و دل‌های افسرده تضمین‌شدنی نیست. انقلاب با دل‌های پرشور و چهره‌های شاداب تضمین می‌شود. هیچ‌کس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین مواقع، نتوانسته است با قیافهٔ افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال إحدی الحُسنَیَینیم؛ یا یا پیروزی، دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید، چهره‌ها شاداب باشد، نشاط داشته باشید. آن‌وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ما در زیر بار سختی‌ها و مشکلات و دشواری‌ها قد خم نمی‌کنیم. ما راست‌قامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند، تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم بکند. Zil.ink/MardeKaghazi | مرد کاغذی