eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💠الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: إنَّ الأرضَ لا تَخْلُو إلّا وَفِيها إمامٌ، كَيْما إنْ زادَ المُؤمنونَ شَيْئا رَدَّهُمْ، وإنْ نَقَصُوا شَيْئا أتَمَّهُ لَهُم. 📒[الكافی- ط الاسلامية، ج۱، ص۱۷۸] 💠امام صادق عليه السلام: زمين هيچگاه خالى از امام نمى ماند تا اگر مؤمنان چيزى [به دين] افزودند، آنها را [از اين كژراهه] برگرداند و اگر چيزى را كاستند برايشان كامل كند. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 إنَّ اللّهَ مَعَنا، فَلا فاقَةَ بِنا إلی غَیرِهِ و الحَقُّ مَعَنا فَلَن یُوحِشَنا مَن قَعَدَ عَنّا خدا با ماست و نیازمند دیگری نیستیم. حق با ماست و باکی نیست که کسی از ما روی بگرداند. الغیبة طوسی ، ص ۲۸۵ آیا این روایت صحت دارد؟ مفهوم و منظور امام از این فرمایش چیست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📄خُب این آدرسی که شما فرمودید الغیبة طوسی، ص ۲۸۵ درست است من روایت رو به روی چشمم هست که روایتی هست که از لحاظ سندی هم همه راویانش ذکر شده حالا از بحث سندی اش بگذریم.. می فرماید «تشاجر ابن ابی غانم القزوینی و جماعت من الشیعه فی الخلف» بین ابن ابی غانم قزوینی (یک نفری بود) و جماعتی از شیعه در رابطه با خلف (خلف یعنی همان امام عصر، خلف امام حسن عسکری است دیگه) مشاجره ای پیش آمد 🔸« فذکر ابن ابی غانم ان ابا محمد علیه السلام مضی و لا خلف له» این ابن ابی غانم قزوینی گفته همانا ابا محمد امام حسن عسکری از دنیا رفته و هیچ فرزندی ندارد، «ثم انهم کتبوا فی ذلک کتابا و انفذوه الی الناحیة و اعلموه» اینها سپس نامه ای نوشتند در رابطه با این قضیه و این را مثل اینکه به یکی از نواب دادن، «فورد جواب کتابهم بخطه علیه» بعد به خط امام زمان نامه ای دریافت کردن. 📝این متن نامه امام زمان (عج) است «بسم الله الرحمن الرحيم، عافانا الله وإياكم من الضلالة و الفتن» خدا شما را عافیت بدهد خدا شما را سلامت بدهد خدا شما را حفظ کند و شما را از گمراهی و فتنه ها دور بکند «و وهب لنا و لكم روح اليقين» به ما و شما روح یقین بدهد. یقین داشته باشیم «و أجارنا و إياكم من سوء المنقلب أنه أنهی إلی ارتياب جماعة منكم فی الدين» امام می گوید خدا ما را پناه بدهد و فلان.. همانا به من خبر رسیده بعضی از جماعتی از شما در دین دچار شک و تردید شدید «و ما دخلهم من الشك و الحيرة فی ولاة أمورهم» آن چیزی که از شک حیرت در امورات شما داخل شد جز این نیست مگر اینکه «فغمنا ذلك لكم».. 🔰خیلی جالب است امام می گوید همین که دچار شک و تردید شدید راجع به ولادت من، راجع به اینکه من هستم، یا راجع به دینتان دچار شک و تردید شدید امام می فرمایند «فَغمنا» باعث غم من است، باعث غصه من است. یعنی من دارم غصه می خورم. اوج مهربانی یک امام را ببینید. امام می گوید شما گمراه شدید از دین، راجع به من به شک افتادید که من هستم یا نه این شک افتادن شما باعث ناراحتی است باعث اذیت من است. 🔹«لا لنا، وساءنا فيكم» ما برای شما ناراحت هستیم نه برای خودمان. برای شما ناراحت هستیم چون ما که خدا را داریم. ادامه روایت اینکه می گوید ما خدا را داریم از چیزی نمی ترسیم حق با ماست.. ادامه روایت اینجا گفته شده، امام می گوید ما که خدا را داریم ما که پشتیبانمان خداست من برای شما شیعیان ناراحت هستم که چرا راجع به دینتان، که چرا راجع به من امام زمان دچار شک و شبهه و تردید شدید. واقعا روایت زیبایی است که اوج مهربانی امام را نشان می دهد که امام (عج) به خاطر گمراه شدن ما به خاطر شک و تردید ما نسبت به دین و وجود نازنینش دچار غم و اندوه می شود. ان شاءالله که بتوانیم قدر این نعمات امام را بدانیم و در حد توان جبران کنیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد حدیثی پای منبر یک روحانی شنیدم از امام صادق که فرمودند. خداوند تمام گناهان را میامرزد الا بدعت در دین و شخص بدعت گذار توبه اش پذیرفته نیست. اولا روایت صحیح هست؟ دوما ایا کسانی که مدعی ارتباط با امام زمان هستند شامل همین بدعت گذار در این روایت هستند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌بدعت گناه بسیار سنگینی است؛ بله خدا گناه بدعت را نمی بخشد. روایت هم درسته است. 👈🏻اینکه اینها ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را می کنند بگوییم اینها بدعت است.. حالا اگر مثلا دستوری به دین اضافه بکنند یا مثلا به دروغ بگویند امام زمان (عج) فلان دستور را داده .. امثال بدعت می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 بی زحمت لطفا اون حدیث معروف امام صادق را که میفرمایند: اگر مهدی را درک میکردم همه عمر به او خدمت میکردم، را تفسیر کنید، این چه مقامی ست که صادق آل محمد حاضر است خادم او باشد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📜در بحث روایت امام صادق (ع) که می فرمایند راجع به امام زمان، که از ایشان سوال می شود آیا مهدی متولد شده و امام صادق (ع) می گوید نه هنوز متولد نشده ولی اگر زمان او را درک کنم تمام عمرم را به او خدمت می کردم و «لَخَدَمْتُهُ» (ل) هم دارد که بحث لام تأکید است. 👈🏻خادمی امام زمان این چیزی نیست که فقط امام صادق (ع) خواسته باشد خواست بقیه ائمه هم هست. چون امام زمان قرار است بیاید آن حکومت جهانی را برقرار بکند، حکومت عدالت و عدل را بیاید برقرار بکند به همین خاطر ائمه دوست دارند در آن حکومت هم نوعی نقش داشته باشند، قطعا نقش داشتند چون نقش خودشان را بازی کردند در زمان حیات خودشان. امام صادق (ع) هم به همین ترتیب! 🔅در زمانی که امام صادق زندگی می کرد توانست پایه های فقهی و علمی شیعه را پایه گذاری کند با بحث تقیه، که خیلی وارد سیاست نمی شود البته وارد می شد منظور اینکه وارد بازهای سیاستی نمی شد تا خودش را در گیر نکند، حکومت را به خودش حساس نکند و نشست پایه های فقهی شیعه را قوی کرد. از اختلافات بنی امیه و بنی عباس هم استفاده کرد. 💢بنی عباس هم که سفاح اولین پادشاهشان بود آمد سه چهار سالی حکومت کرد آن هم با امام صادق (ع) مدارا می کرد چون بنی عباس تازه روی کار آمده بودند، به همین خاطر امام صادق از این فرصت استفاده کرد و کارهایش را کرد. حالا امامها دوست دارند ثمره کارهایشان را در حکومت امام زمان (عج) ببینند و قطعا هم خواهند دید، از این راه می گفتند که ای کاش ما خادم مهدی باشیم. در حقیقت خادم یک ولی خدا باشیم و در حقیقت خادمی باشیم در آن حکومت جهانی ولی عصر. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✨ 🌿🌼صَبرم از پای درآمد، تو مَرا دست بگیر .. 🌤 @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
📍رهبر انقلاب: تک تک آحاد مردم دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند🇮🇷 🔻من قبلاً، هفته‌ی پیش یک صحبتی با نمایندگان محترم مجلس کردم؛ آنجا من یک جمله‌ای گفتم، گفتم کسانی که سخن نافذی دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند؛ این را آنجا گفتم؛ من حالا میخواهم علاوه‌ی بر آن عرض بکنم که این مخصوص افراد دارای سخن نافذ نیست؛ [بلکه] همه‌ی آحاد مردم، تک‌تک آحاد مردم خودشان را موظّف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت میکنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند؛ 👈این، تواصی به حق است: «وَتَواصَوابِالحَق»که در قرآن کریم هست؛ این، توصیه کردن به حق است؛ این وظیفه است و این کار را انجام بدهند؛ افراد خانواده، دوستان، همکاران، معاشرین، آحاد مردم و کسانی که با آنها سر و کار دارید را به [شرکت در انتخابات] دعوت کنید. ۱۴۰۰/۳/۱۴ 🗳 @marefatemahdavi
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عقیقه کردن با ولادت مخفیانه امام مهدی چگونه می سازد؟ 🔶🔹🔶
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💥فتح مکه پایان قدرت سیاسی مشرکان در حجاز 👌رسول خدا (ص) خطبه ای در مکه ایراد کرد و ضمن بیان نصایح اخ
⭕️ به سوی حنین .. 🔸با فتح مکه از سه دشمن جدی پیامبر (ص) قریش که اصلی ترین آنها بود، شکست خورد. دو گروه دیگر، یکی طایفه هوازن بود که همزمان با شنیدن خبر حرکت رسول خدا (ص)✨ از مدینه خود را آماده کرده بود و دیگر طایفه ثقیف که در شهر طائف مستقر بود. این دو✌️ گروه پس از فتح مکه بنای سرکشی نهادند. بنابراین، قبل از آن که رسول خدا (ص) مکه را ترک کند، می بایست شورش اینان را آرام می‌کرد.⚔ 🏇 رهبری هوازن در دست مالک بن عوف نصری بود که سی سال بیشتر نداشت و فردی متکبر بود. او برخلاف توصیه پیران قبیله👳🏼‍♂ و علی رغم تخلف برخی طوایف هوازن، اقدام به تشکیل سپاهی در منطقه اوطاس کرد. وی دستور داد تا همه سپاهیان، زنان و کودکان و نیز شتران و گاوان و گوسفند 🐑 خود را به همراه بیاورند. دلیل او برای این اقدام آن بود تا همه بدانند که از جان و ناموس و مال خود دفاع می کنند. 👈در این جنگ، قبیله ثقیف، نصر، جشم، سعد بن بکر و گروهی از بنی هلال حضور داشتند. رسول خدا (ص) پس از نصب عتاب بن اسید به عنوان حاکم🎖 مکه به همراه دوازده هزار نفر عازم حنین شد. نخستین چیزی که جلب توجه کرد، کثرت سپاهیان اسلام👥 بود. شمار فراوانی از این مسلمانان، نو مسلمانانی بودند که طی دو سال پس از حدیبیه ایمان آورده بودند و طبعا آشنایی با معارف دینی📚 و عمق نگرش توحیدی نداشته و از لحاظ روحی نیز آمادگی کافی برای انجام رسالت دینی خود نداشتند. شاهد آن، واقعه ای است که در مسیر حنین پیش آمد. ❌یکی از مقدسات مشرکان در جاهلیت، درختی🌳 بود که آن را "ذات انواط" می‌نامیدند. دلیل نامگذاری آن به "انواط" این بود که مشرکان به دلیل قداستی که داشت، اسلحه🗡 خود را بر آن می آویختند و در اطراف آن اعتکاف می کردند. زمانی که مسلمانان در راه حنین بودند، درخت بزرگی🌴 پدیدار شد. 🗣راوی ماجرا گوید: ما به رسول خدا (ص) عرض کردیم: همان طور که برای مشرکان ذات انواط بود، برای ما نیز ذات انواطی قرار ده. رسول خدا (ص)✨ در برابر این درخواست دوبار تکبیر گفتند و فرمودند: سوگند به کسی که جانم در کف اختیار اوست، چیزی گفتید که قوم موسی به او گفتند؛ آنگاه این آیه را تلاوت کردند (اعراف،138)📖 این واقعه، جهالت مردم را نسبت به حقیقت توحید که پایه و اساس دعوت رسول خدا (ص) بوده، در میان اصحاب نشان می دهد. 👈ما علی رغم تاکیدات گذشته بر تبرک، تاکید داریم که از تبرک به آنچه همانند مساله ذات انواط است، انسان مسلمان به شرک نزدیک شده و از حقیقت توحید باز می‌ماند. 🔸در غزوه حنین مردم مکه نیز همراه رسول خدا (ص) بودند. آنان چندان علاقمند به پیروزی آن حضرت نبودند بلکه برای دیدن نتیجه این جنگ⚔ و بهره مندی از غنایم، سپاه را همراهی می کردند. این مساله مشکل مهمی برای سپاه بود. کافی بود تا شماری از اینان از صحنه نبرد بگریزند، در آن صورت تمام سپاه از هم متلاشی می‌شد.🐎 سپاه هوازن به فرماندهی مالک بن عوف در وادی حنین مستقر شد. 👤انس بن مالک یکی از راویان اخبار حنین گوید: مردان هوازن جلو، و پشت سر آنان شتران و گوسفندان و زنان نیز سوار بر شتران بودند🧕🏻 و از این طریق سیاهی لشکر بزرگی را تدارک دیده بودند. او می‌گوید: وادی حنین، منطقه پر شعب بود و تنگه های فراوانی داشت. گروههای مختلفی از هوازن در این شعب ها و تنگه ها پنهان شده بودند. سپاه اسلام نیز مرتب و منظم حرکت می کردند. ناگهان از میان شعب های مزبور🏹، حمله متحدی آغاز شد. طایفه بنی سلیم که لشکر مقدم بود و خالد فرماندهی آنان را داشت، روی به فرار نهاد و دیگران به دنبال آنان گریختند. ⬇️⬇️⬇️