aviny-24.mp3
506.1K
🔺 حزب الله اهل اطاعت و ولایت است و قدر نعمت می شناسد...
#سید_مرتضی
@marghoomat
⭕ جمهوری اسلامی و طرفداران دو آتیشه اش
یک.
🔺هر نظام سیاسی در میان توده های مختلف مردمی ذیل حکومتش، با نسبت ها و درجه های متفاوتی، معاندین، مخالفین خنثی، منتقدین، موافقین بی تفاوت و فدائیان دو آتیشه و حامی دارد. قطعا سرمایه اساسی و مستحکم هر حکومتی در وهله اول همان لایه سخت طرفداران و حامیان فدایی و جان بر کف است. همانها که علاوه بر پیوند ایدئولوژیک، پیوند های عاطفی، احساسی و البته عقلانی حداکثری با حاکمیت دارند. اینها کسانی هستند که علاوه بر جان خویش، حتی حاضرند جان پدر، مادر، برادر و خواهر خود را هم در راه حفظ این نظام سیاسی هزینه کرده و به آن افتخار کنند. در این نگاه اساسا چیزی مهم تر از حفظ کلیت ساخت سیاسی حاکم نیست، چون آن ساخت سیاسی برای تو بستری است که در آن می توانی هنجار های ارزشی خود را ببینی، دنبال کرده و پیاده سازی کنی. فلذا حاضری از جان، مال و زندگی ات دست بکشی تا آن موجودیت حفظ شود.
🔺نظام جمهوری اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست. این نظام سیاسی به علت ماهیت دینی، ارزشی و ایدئولوژیک خود با عمق باورها و اعتقادات حداقل بخش هایی از مردم پیوند مستحکمی برقرار کرده است. پیوندی که خروجی آن را در آن خانواده شهید هُرمزی می بینیم که 9 شهید و دو جانباز را تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده است. از این دست مثال ها در تاریخ انقلاب به وفور یافت می شود. پس نکته مهم آن است که جمهوری اسلامی با بخشی از مردم طرف است که اینان حاضرند جان خود را در این راه تقدیم کنند؛ یعنی طرفداران فعال. کسانی که کنشگران فعال عرصه های مختلف نظامی، سیاسی و فرهنگی و... هستند. همان کسانی که در قیام 30 تیر و در حمایت از دکتر مصدق در میدان بودند اما در کودتای 28 مرداد اثری از آنان دیگر نبود. همان کسانی که با بودنشان مشروطه آغاز گشت و با نبودنشان مشروطه تبدیل به حکومت دیکتاتوری پهلوی اول شد.
🔺در این یادداشت کاری به طیف منتقدین، مخالفین خنثی و معاندین نداریم. درباره کسانی سخن می گوییم که چه جنگ بشود، چه تحریم بشوند و چه بستگان نزدیک خود را هم از دست بدهند باز پای کار حاکمیت هستند. کسانی که با وجود گله های فراوان اما در نهایت باز در کشتی حامیان فعال جمهوری اسلامی قرار می گیرند و فحش و تیکه و کنایه هایش را هم به جان می خرند. با دو تیپ از حامیان کار داریم؛ «طرفداران فعال» و «حامیان بی تفاوت». طرفدار فعال در بحرانها کنار نظام سیاسی است. چه با حضورش در راهپیمایی ها و تجمعات حمایتی از نظام و چه با فعالیتش در فضای مجازی و انتشار یادداشت و کلیپ و توئیت و سخنرانی و قس علی هذا. قاعدتا آن حامیان بی تفاوت روزی در جرگه طرفداران فعال بودند. بدترین حالت ممکن برای یک نظام سیاسی و البته بهترین حالت ممکن برای دشمنان آن نظام سیاسی، این است که طرفداران فعالش تبدیل به حاميان بی تفاوت شوند.
🔺تاثیری که در منفعل کردن نیروهای حامی سرسخت نظام هست یقینا در مخالف و معاند کردن منتقدين نظام نیست. امروز پاشنه آشیل نظام همین نقطه است. نظام باید برنامه دقیقی حداقل برای لایه حامیان سخت خود داشته باشد. همانها که همیشه هستند و البته باید ترسید از روزی که همینها هم دلسرد شوند و دیگر نباشند. باید ترسید که انگشت ها به ماشه نرود، مشت های گره کرده به بالا نیاید، زبانها به دفاع نچرخد و قدم ها به دفاع از شخصیت حقوقی و حقیقی نظام به حرکت نیفتند و قعود را بر قیام ترجیح دهند و صلاح کار خویش خسروان دانند را تحویلت دهند.
🔺امروز باید نظام بیش از همه، با طرفداران فعال خود سخن بگوید. با همان فدایی ها. اگر اینها دلسرد شوند از اجرای احکام شریعت، از تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، از ترجیح عدالت بر مصلحت و... می دانید چه رخ می دهد؟ اگر طرفدار فعال احساس کند که فحش و تهمت و اهانتش را او می خورد و اوست که همیشه پا به روی مین میگذارد اما دیگران به پشت میز می روند و به آلاف و الوفی میرسند چه تاثیری در اندیشه و رفتار او خواهد داشت؟ اگر ببیند تبديل شده است به پله صعود آقایان به مناصب و مراتب عالیه، اگر ببیند که به خاطر چند انتقاد دلسوزانه و از سر عشق و علاقه به این نظام، او را به انواع و اقسام اتهامات متهم می کنند و انگ ضد ولایت و نفوذی و خوارج و... بر پیشانی اش می چسبانند، اگر ببیند شرایط آنقدر زمخت است که حتی او هم تحمل نمی شود چه باید بکند؟
@marghoomat
⭕ جمهوری اسلامی و طرفداران دو آتیشه اش
دو.
🔺نمی خواهم بگویم از این گزاره های ذکر شده کدامین درست یا غلط است، حرف آن است که اولا این خطر را بیخ گوشمان احساس بکنیم و به رسمیت بشناسیم و ببینیم بسیاری از دوستانمان را که به این مهم مبتلا شده اند و ثانیا برایش چاره یابی کنیم. نظام جمهوری اسلامی بیش از هر راهکار دیگری، امروز نیاز مبرم دارد که به صورت مستمر و مداوم با بدنه سخت حامیان خود دیالوگ کند و حرف بزند. هم او گره های ذهنی را باز کند و هم دلسوزان هشدار های خود را بازگو کنند. هم او از برخی سیاست های غلطش کوتاه بیاید و هم طرفداران فعال فهمی دقیق از امر حکمرانی کسب کنند. هم او آرمانها و علت های وجودی اش را فراموش نکند و هم دو آتیشه ای ها واقعیت های صحنه را درک کنند.
🔺️ما در سال 57 برای رویاهایی انقلاب کردیم. سال ۵۷ یک رویای ایرانی و اسلامی ترسیم شد، رویایی که می خواستیم جامعه ای بسازیم که در آن برابری، برادری و استقلال و ازادی و حکومت عدل علی برقرار باشد. پدران و مادران ما و پدران و مادرانشان، برای تحقق چنین رویایی حاضر شدند سختیهای مبارزه و ایستادن مقابل متحجرین، غربزدهها، ابرقدرتها، جنگ، تحریم، تروریسم و... را متحمل شوند. تا تحقق تکتک آرمانهایش مبارزه میکنیم و نمیگذاریم این رویا را نابود کنند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
ما و آمریکا.pdf
1.23M
🔺جزوه «ما و آمریکا»
⬅️ مجموعه ای نسبتا جامع از بیانات رهبر انقلاب در ارتباط با آمریکا
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انسان انقلاب اسلامی استکبار ستیز هست، اما استکبار را خلاصه نمی کند در استکبار آمریکایی. مبارزه انسان انقلاب اسلامی با استکبار جهانی از دل درگیری اون با استکبار وطنی شروع می شود.
@marghoomat
🔴 زندگی...
🔻از اسمش پیداست، ما باید #زندگی کنیم، یعنی باید زنده باشیم، حیات و تپش داشته باشیم، حرکت و جوشش داشته باشیم...
🔻چه کنیم در این دنیا حیات داشته باشیم؟
چه کنیم حیاتمان پس از این دنیا امتداد داشته باشد؟
چه کنیم تا بتوانیم تاریخ را تکان دهیم، تاریخ را پیش ببریم، تاریخ را چون پیامبران پشت سرمان حرکت دهیم...
🔻شهید قلب تاریخ است...
شهید همان مرکز تپنده ای است که به زندگی، یا همان مردگی امروز ما، حیات میبخشد...
🔻شهید امروز تذکاری بزرگ است برای ما؛ خبر شهادت شهیدان است که به صورت ما غفلت زدگان آب می پاشد، تلنگری میزند و میگوید: اگر شهید نشویم، بالاخره یک روز میمیریم...
🔻شهادت بی مبارزه در مسیر حق و عدالت تصور شدنی نیست...
🔻اینکه دعای همیشگی مان شهادت است، یعنی باید به گونه ای زندگی کنیم که دائم در حال مبارزه باشیم...
چرا که شهادت نتیجه مبارزه است...
مبارزه با استکبار، مبارزه با ظلم، چه درونی و چه بیرونی...
🔻لا اله الا الله، یعنی نفی تمام وجوه غیر خدایی، یعنی مبارزه با تمام رنگ های غیرالهی، یعنی "نه" به شرک و کفر و ظلم...
🔻و این لا اله الا الله تبدیل میشود به دینامیزم تاریخ، میشود مهم ترین قوه محرکه تاریخ، میشود الهام بخش تمام مجاهدان و مبارزان و شاهدان تاریخ...
🔻از چاله دنیا بی شهادت رفتن، در چاه افتادن است...
✌️خوش به حالت ای شهید؛ این دو بیتم مهمان ابی عبدالله باش..
السلام ای بدن مصلح گرما دیده
السلام ای سر مجروح کلیسا دیده
با چه وضعی ته گودال کشاندند تو را
ما شنیدیم ولی زینب کبری دیده
#روح_الله_عجمی
✍️ #علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ برای آرمان و روح الله و...
🔺أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین
سلام بر آن مدافعِ بى یاور
أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ
سلام بر آن مَحاسنِ بخون خضاب شده
أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ
سلام بر آن گونه خاک آلوده
أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ
سلام بر آن بدنِ برهنه
أَلسَّلامُ عَلَى الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضیبِ
سلام بر آن دندانِ چوب خورده
أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ
سلام برآن سرِ بالاى نیزه رفته
أَلسَّلامُ عَلَى الاَْجْسامِ الْعارِیَةِ فِى الْفَلَواتِ
سلام بر آن بدن هاى برهنه و عریانى که در بیابان ها(ىِ کربلاء)
تَنْـهَِشُهَا الذِّئابُ الْعادِیاتُ وَ تَخْتَلِفُ إِلَیْهَا السِّباعُ الضّـارِیاتُ
گُرگ هاى تجاوزگر به آن دندان مى آلودند و درندگان خونخوار بر گِردِ آن مى گشتند
@marghoomat
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اهل اشک و آهی آقا، نور چشم مایی آقا
بیا تا همه بدونند، پشت حزب اللهی آقا
#نوستالژی
#حاج_عبدالرضا_هلالی
@marghoomat
⭕ منتی نمی گذارم...
🔺 این روزها شهر اهواز مهمان فرزند خود بود، فرزندی که بعد از 36 سال به خانه خود بازگشته است.حمزه بهمنش؛ از بر و بچه های مسجد بلال منطقه سپیدار. شهیدی که پدر هشتاد و چندساله اش با سختی به بالینش آمد و مادر منتظرش، حتی بعد از تشییع و تدفین، هنوز نمی داند فرزند دلبندش به خانه بازگشته.
ديشب بخش هایی از وصیت نامه شهید را در یکی از اعلامیه های مراسم وداع دیدم، عمیقا مجذوب شدم. از اطرافیان خواهش کردم متن وصیت نامه را در اختیارم بگذارند. متنی عاشقانه و عارفانه. بخوانید.
بسمه تعالی
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدواللهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضي نَحبَه وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبديلاً. (احزاب ۲۳)
سالها دل طلب جام جم از ما ميكرد
آنچه خود داشت زبيگانه تمنا ميكرد
🔸 آيا نبايد چنين بود؟ آيا نبايد به عهد خود وفا كرد و در مقابل مظالم ايستادگي كرد؟ بله بايد اين چنين باشم. چگونه در نزدت حاضر شوم در حاليكه از خجالت جرأت سرافراز بودن را ندارم. خدايا، تو شاهدي خوني كه نثار نهال دين مبين اسلام كردم خالصانه بود و هيچگونه منتي را بر تو و بندگان تو و اسلام تو نميگذارم. خدايا، دنيا را كم ارزش ميدانم چنانكه طاقت ماندن و زيست در آن را ندارم.
🔸خدايا، دنيا مانند قاتلي است كه هر لحظه گلوي مرا بيشتر مي فشرد. خدايا، مرا از اين خفگي نجات ده. زيرا اين جان كم ارزش را به جز در مقابل تو به كسي ديگر هديه نخواهم كرد. روز به روز كه ياران با قافله شهادت اين پيرزن دغلكار را تنها ميگذارند و هجرت ميكنند من خودم را تنهاي تنها حس ميكنم.
🔸خدايا، مرا نجات ده و در جوار خودت قرار ده كه قرب به تو تمام خستگيها و تنهاييها را از من ميزدايد. خدا، نميدانم كه اگر اين دروازه نجات را قرار نميدادي چطور من گنهكار رستگار ميشدم. و به حبل الهي چنگ ميزدم. كمرم زير خروارها گناه خميده شده و با عمر كمي كه دارم احساس پيري زير فشار اين گناهان را دارم. خدايا، ربّا؛ ببخش مرا كه طاقت دوري تو را ندارم. خدايا، مرا گمنام در راه خودت بميران، دوست دارم پيکرم قطعه قطعه و اعضاء و جوارحم جدا جدا باشد زيرا ميخواهم فاني شده و بيخود در نزدت حاضر شوم و خجل در نزد امام و رهبرم حسين(ع) و يارانش حاضر نشوم.
🔸بخدا قسم، گناهان، انسان را از معبودش جدا ميسازد. اطاعت خدا كنيد كه سرانجام به سوي او ميرويم، تا كي بندگي شيطان، تا كي بندگي هواهاي نفساني و تا كي سردي و مسامحه در مقابل اجراي دستورات پروردگاري كه از زبان رهبر انقلاب خارج ميشود. بياييد بازي كودكانه و لهو و لعب را كنار گذاشته و واقع بينانه توجه كنيد كه آخرتي هست و به حساب همه ما رسيدگي ميشود.
🔸بياييد در سايه اطاعت خداوندي رستگار شويد. قدر امام را بدانيد كه از نعم الهي است و كفر ورزيدن به نعمتهاي الهي همان كفران او است. بوسيله اين باب الهي به سوي خوبيها و صدق و صفاها، انسانيت و بالاخره بسوي معشوق پرواز كنيد كه تنها باب رهايي از قيد و بندها همين است.
خانواده عزيز نميدانم چطور به شما حرفم را بگويم. آنقدر در پيشگاهتان خجلم كه نميدانم چه راهي در خلاصي اين خجلیت انجام دهم. ميدانم كه هيچ خدمتي به شما نكردم، بهجز آنكه شما را آزرده و اذيت كردم در مقابل آن همه محبتها و زحمتهاي بيدريغ شما، خواهش ميكنم، التماس ميكنم، عاجزانه مرا ببخشيد. مادرم خواهش ميكنم مرا ببخشيد زيرا عذاب اخروي بسيار سخت است و دوري او(ذات احديت) بسيار دردآلود. انشاءالله خدا جزاي آن همه سختي و صبرت را خواهد داد.
🔸پدرم نميدانم چه جوابي در برابر مشقتهايي كه برايم انجام داديد بگويم التماس عاجزانه دارم مرا ببخشيد زيرا خداوند بسيار بخشنده است و غفور. برادران عزيزم مرا ببخشيد اگر از جانب من آزرده شديد. خواهرانم شما نيز مرا ببخشيد و اميدوارم زينبوار پرورش يابيد. از تمام فاميلها و دوستان و آشنايان در خط ولايت فقيه خواهشمندم كه از من رنجور نباشيد و مرا ببخشيد و باز هم صابرانه انقلاب را ياري كنيد. و از پدرم و مادرم و برادران و تمام كساني كه مرا ميشناسند التماس دعا دارم و از پدر و مادر و همه خواهشمندم كه در هجرتم موكنان و جامهدران نباشند زيرا این زاري مورد رضايت خدا نميباشد و مرگ حق است. رسول خدا از من بهتر و عزيزتر بود و رفت و رهبرم و امامم از من محبوبتر بود و رفت. پس در مرگم بيقراري نكنيد و اگر خواستيد گريه كنيد به خاطر مظلومیت حسینبنعلی(ع) و شهدای گمنام و مظلوم گریه کنید و مراسم يادبود مرا اگر خواستيد برپا كنيد خالي از تجمل باشد كه انشاءالله اثر داشته باشد.
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
🔺بنا به درخواست برخی از دوستان، لینک قسمت های مختلف مجموعه گفت و گوهای اینترنتی «گرا» رو اینجا قرار میدم جهت استفاده بزرگواران.
1️⃣ گفت و گو با دکتر کامران غضنفری
بررسی و تحلیل ابعاد پیدا و پنهان ماجرای ملی شدن صنعت نفت.
لینک: https://www.aparat.com/v/CZHJU
2️⃣ گفت و گو با دکتر محمد جواد اخوان
بازخوانی جریان و عملکرد اصلاح طلبان.
لینک: https://www.aparat.com/v/4SNwj
3️⃣ گفت و گو با حجت الاسلام محسن قنبریان
جایگاه عدالت در اندیشه سیاسی امام خمینی
لینک: https://www.aparat.com/v/VJfsy
4️⃣ گفت و گو با آقای دکتر مهدی خانعلی زاده
بازخوانی و بررسی عملکرد آژانس انرژی اتمی در قبال برنامه هسته ای ایران.
لینک: https://www.aparat.com/v/xloSJ
5️⃣ گفت و گو با حجت الاسلام مجتبی عرب
گفتمان دولت سیزدهم از واقعیت تا مطلوب.
لینک: https://www.aparat.com/v/XNsyx
6️⃣ گفت و گو با آقای دکتر فؤاد ایزدی
تحلیل و بررسی عملکرد حقوق بشری آمریکایی ها.
لینک: https://www.aparat.com/v/vb627
7️⃣ گفت و گو با آقای دکتر رجبی دوانی
عبرت های عاشورایی
لینک: https://www.aparat.com/v/0hqSj
8️⃣ گفت و گو با آقای دکتر محمدی سیرت
بازخوانی و تحلیل عملکرد سازمان مجاهدین خلق.
لینک: https://www.aparat.com/v/RZxVB
9️⃣ گفت و گو با آقایان دکتر مهدی جمشیدی و میثم ظهوریان
بایدها و نباید های مطالبه گری
لینک: https://www.aparat.com/v/FrDVp
🔟 گفت و گو با آقای دکتر امیر حسین ثابتی
تحلیل و بررسی ابعاد مختلف برجام
لینک: https://www.aparat.com/v/Nk8S0
1️⃣1️⃣ گفت و گو با آقای دکتر صادق کوشکی
بررسی ابعاد حضور ایران در سوریه و عراق و تحلیل بیانیه سران فتنه
لینک: https://www.aparat.com/v/Lfak2
2️⃣1️⃣ گفت و گو با آقای دکتر جواد منصوری
بررسی چرایی وقوع کودتای 28 مرداد
لینک: https://www.aparat.com/v/E2Pvd
3️⃣1️⃣ گفت و گو با آقای محمد مهدی اسلامی
تحلیل و بررسی ابعاد مختلف حادثه دفتر نخست وزیری
لینک: https://www.aparat.com/v/ZCEQg
4️⃣1️⃣ گفت و گو با با آقای صادق شهبازی
بازخوانی پیام شش آبان 81 رهبر انقلاب.
لینک: https://www.aparat.com/v/Vibjv
5️⃣1️⃣ گفت و گو با آقای صادق شهبازی
تحلیل و بررسی گفتمان استقلال و استقلال خواهی
لینک: https://www.aparat.com/v/zqd0h
6️⃣1️⃣ گفت و گو با خانم مرضیه هاشمی
روایت درون آمریکا توسط یک آمریکایی
لینک: https://www.aparat.com/v/oM8v0
7️⃣1️⃣ گفت و گو با آقای دکتر روح الامینی
روایتی از آنچه در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی گذشت
لینک: https://www.aparat.com/v/AzLiv
8️⃣1️⃣ گفت و گو با سید حسن موسوی فر
ویژه برنامه 16 آذر
لینک:https://www.aparat.com/v/cKsd7
9️⃣1️⃣ گفت و گو با دکتر محمد حسین صفار هرندی
ویژه برنامه 16 آذر
لینک: https://www.aparat.com/v/yBATF
0️⃣2️⃣ گفت و گو با دکتر کیخا
ویژه برنامه 16 آذر
لینک: https://www.aparat.com/v/xC107
1️⃣2️⃣ گفت و گو با دکتر مهدی جمشیدی
بازخوانی تحلیلی فتنه 88 و تحلیلی پیرامون اتفاقات اخیر
لینک: https://www.aparat.com/v/5YQfs?pl
2️⃣2️⃣ گفت و گو با دانشمند هسته ای دکتر حسین آبنیکی
ایستاده در میدان
لینک: https://www.aparat.com/v/cTm60
3️⃣2️⃣ گفت و گو با آقای هادی قاسمی
فناوری راهیان نور چیست؟
لینک: https://www.aparat.com/v/TgqmR
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نظر شما چیه؟ اثر کدومشون بیشتره؟
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ٤٩٩ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈یکشنبه روی دكههای مطبوعات
🔻برای امنیت برای اقتصاد
🔹 آقای رئیسی دبیر شورای عالی امنیت ملی را برکنار کنید
🔻 باز هم شهید….
🔹 طی یک هفته گذشته پنج جوان بسیجی و انقلابی به دست داعشیها به شهادت رسیدند
🔸 فعالشدن شاخه نظامی عبدالحمید
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ مصباحم آرزوست
🔺این روزها بیش از هر ایامی خلأ نبودن عقبه تئوریک نظام را احساس میکنیم. خلأ نبودن کسی که بدون تعارفات مرسوم روشنفکری و سیاسی، از دین خدا دفاع کند و ارزش های الهی را سر دست بگیرد و آن را فریاد بزند. همان کسی که چندین سال در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران رسالت خود را تقویت تئوریک نیروهای انقلابی و پاسخ گویی به مهملات جریان استحاله طلب می دانست.
🔺استاد مصباح بیش از دو دهه قبل، از فتنه تساهل و تسامح دینی سخن گفت و هشدارها داد؛آن روز این خطر را جدی نگرفتیم و امروز خواسته یا ناخواسته دچارش شده ایم.امروز حتی خجالت می کشیم که به صراحت بگوییم در این کشور باید احکام الهی اجرا شود.
🔺کجایند آن جماعت خام اندیشی که می گفتند مباحث مبنایی استاد مصباح قدیمی شده است و دیگر کارایی ندارد؟همانها که می گفتند این حرفها مال دهه هفتاد است و دیگر مساله حزب اللهی ها و مردم نیست.نتیجه عدم تقویت مبانی اندیشه ای اسلام را امروز در کف صحنه خیابانها می بینید.همان مبانی مستحکمی که استاد مصباح در دوره های طرح ولایت،به واسطه آن،هزاران نفر از جوانان این کشور را بیمه کرد.کجایند همانها که نسلی از حزب اللهی ها را تربیت کرده اند که امروز در دفاع از نظام و احکام الهی استخاره می کنند و غالبا هم بد در می آید.
🔺 آن عمامه به سر و بچه هیاتی که این روزها ساکت است،يقين بداند که خروجی این تساهل و تسامح دینی چیزی جز هتک حرمت عادی شده ی این روزها به روحانیت و اهانت به پرچم سیدالشهدا نخواهد بود؛حال چه شاگرد مصباح باشی و چه منتظری و چه مرید حاج منصور باشی و چه حمید علیمی.
#استاد_مصباح
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تمام تفاوت امام رو با باقی علما و مجتهدین و... دقیقا در شرح، بسط، ترویج و پیاده سازی همین گفتمان میدونم.
گفتمانی که در آن قرار است امامت امت نقطه آرمانی و مطلوب باشه و نه صرفا اطاعت امت.
🔺جمهوریتی که باید فضول باشد و اهل پرسش گری و نه همچون گوسفندی سر خود را پایین انداخته و بخورد و بخوابد و...
جمهوریتی که در متن امر سیاسی و امر حکمرانی است و نه در حاشیه و پستو و حجره و...
جمهوریتی که در بیان مطالبات خود پُر رو هست و از کسی خجالت نمیکشد و نمی ترسد.
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 چه کسانی در حال تحویل دادن تنگه اُحد انقلاب اسلامی به دشمن هستند؟
🔺نقطه اشتراک قبایل سیاسی امروز جمهوری اسلامی در کجاست؟
🔺چه زمانی نقطه شروع آغاز انحراف جریان مومن و انقلابی است؟
@marghoomat
⭕ عیدی منافقین به خلق ایران
🔺در حال تورق صفحات روزنامه جمهوری اسلامی در سال 60 بودم که به این تیتر برخوردم.
حامیان خلق در این کشور بارها به ملت عیدی داده اند. روزی پیکر کودکی که از جنازهاش جز زغالی نمانده بود و روزی دیگر به آرتین عزیز جنازه مادر، پدر و برادرش را.
🔺کودکان و خردسالان این سرزمین همیشه قربانی تروریست بوده اند. از آرشام سرایداران، محمد رضا کشاورز و علی اصغر لری گویینی در شاهچراغ شیراز تا محمد طاها اقدامی در رژه نیروهای مسلح اهواز. شاید باورش سخت باشد اما ۹۲۵ نفر از کل شهدای ترور در کشور را کودکان و خردسالان تشکیل میدهند.
🔺برای داعش،منافقین،الاحوازیه و جیش الظلم و... سنی و شیعه،صغیر و کبیر،پیر و جوان، باحجاب و بدحجاب، روحانی و مکلا، پاسدار و دانشجو، خادم و زائر و... چه فرقی می کند؟ وقتی بستر داخلی توسط پادوهایشان فراهم شود، جوی های خون است که جاری می شود.
🔺گزارش روزنامه جمهوری اسلامی در 25 مهر 1360 را بخوانید:«در ساعت 4 بعدازظهر دیروز،عوامل مزدور امریکا یعنی منافقین ضد خلق،یک اتوبوس شرکت واحد را در حوالی میدان جمهوری اسلامی شیراز(فلکه نمازی سابق)به آتش کشیده و سرنشینان این اتوبوس را که در حدود 30 تا 40 نفر بودند به علت سوختگی مجروح و مصدوم نمودند.بنا به همین گزارش از این عده که 10 تن آنان زن میباشند به شدت مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت شدید پزشکی قرار گرفتهاند.گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر حاکیست 2 کودک خردسال نیز در این واقعه به شهادت رسیدهاند که از جسد یکی از این 2 کودک بیش از قطعه زغالی باقی نمانده است.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
8-Manshoore Azadi.pdf
889.9K
🔺جزوه « منشور آزادی»
⬅️ تبیین وجوه مختلف مفهوم آزادی در بیان رهبر انقلاب
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
⭕ برای عمامه...
یک.
🔸می خواهی در جُرگه عمامه بوسان باش یا عمامه پراکنان، فرقی نمی کند. مهم آن است که هنوز عمامه زنده است. چه بوسیده شود و چه پرتاب. عمامه زنده است چرا که هنوز محل نزاع است. هنوز، هم جاذبه دارد و هم دافعه. عمامه هنوز هم حرف دارد، عمامه خنثی نیست، عمامه ای که در کنار عشق آفرینی اش، کینه ی خود را به دل کفر و شرک و نفاق نیندازد مگر اصالتی دارد؟ عمامه ای که جدال آفرین نباشد که عمامه نیست، جدال دو اسلام یا جدال حق و باطل.
🔸از کدام عمامه سخن می گویم؟ کدام عمامه است که تمییز حق و باطل است و محل نزاع؟ همان عمامه ای که به خون فرق سر امام عدالتخواهان خضاب شد همان که «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ».
همان عمامه ای که در گودال قتلگاه به یغما بردند و بر تن صاحبش تاختند و تکبیر گفتند و از عامل بودن به فتوای عمامه به سرانشان خشنود بودند. از همان موقع ام دعوا بر سر عمامه بود. عمامه ای که می تواند قیام به عدل نکند و در حجره اش به ذکر و دعا بپرداز و یا عمامه ای که در کنار دین خدا و رسولش شمشیر بزند و جامه خونین را بر اندام فقاهت نشاند.
🔸مگر دشمن می تواند به عمامه ای که در کنار دین و مردم است کاری نداشته باشد؟ مگر دشمن می تواند به عمامه ای که در سیل و زلزله و کرونا و هشت سال جنگ تحمیلی کنار مردمش قرار دارد بی تفاوت و غضبناک نباشد؟ او کینه دارد. کینه عمامه. کینه عمامه ای که نماد دین و شرافت است. عمامه ای که پیگیر مشکلات و درد و رنج مردمش باشد مگر قابل تحمل است؟ به زندگانی شهدای این ایام روحانیت نگاه کنید. از شهید حرم رضوی تا امام جماعت سیستانی و مجروح اتوبان تهران_کرج. همگی یک ویژگی مشترک داشتند. پیگیر درد و آلام محرومین و مستضعفین. دشمن حق دارد از این عمامه بترسد، عمامه ای که آلوده به زخارف دنیا نشده است و زی علی وار را انتخاب کرده است و نه کاخ نشینی و اشرافیت عمامه به سران اسلام آمریکایی.
🔸عمامه و چادر نمادند. نماد غیرت و شرافت. اگر روزی رضاخان چادر را ممنوع کرد، قبل از آن با قانون استعماری لباس متحد الشکل، لباس روحانیت و عمامه را قدغن اعلام کرد. قانونی که 7دی 1307 اجرایی شد و البته با مقاومت بسیاری از علما همراه بود. همانند مقاومت زنان ایرانی. مادران و خواهرانی که حاضر شدند بیش از هشت سال در خانه بمانند، اما تن به قوانین ذلت بار آتاتورک مآبانه رضاخان ندهند.
🔸در خاطرات صدر الاشراف می خوانیم: « در اتوبوس زن با حجاب را راه نمی دادند و در معابر پاسبان ها از اهانت و کتک زدن به زن هایی که چادر داشتند، با نهایت بی پروایی و بی رحمی فرو گذار نمی کردند. حتی بعضی از مأمورین، به خصوص در شهرها و دهات، زن هایی که پارچه روی سر انداخته بودند، اگر چه چادر معمولی نبود، از سر آنها کشیده، پاره می کردند و اگر زن فرار می کرد، او را تا توی خانه اش تعقیب می کردند و به این مهم اکتفا نکرده، اتاق زن ها و صندوق های آنها را تفتیش کرده، اگر چادر از هر قبیل می دیدند، پاره می کردند یا به غنیمت می بردند.»
🔸انگار دعوای این روزها تازگی ندارد؛ انگار بی حجابی اجباری مرام اینان است. نوادگان رضاخانی زنده اند. همانها که این روزها در خیابان و دانشگاه چادر از سر ناموس این کشور درآوردند و نظاره گران کف و سوت زدند. دعوا از آغاز بر سر چادر و عمامه بوده است. اتفاق جدیدی نیفتاده است.
🔸عمامه عادت دارد. عادت به دار رفتن، همچون شیخ فضل الله نوری و شیخ باقر النمر ، عادت به تیرباران شدن، همچون نواب صفوی، عادت به تبعید شدن، همچون سید حسن مدرس، عادت به فحش شنیدن، همچون مصباح یزدی، عادت به جانبازی، همچون سید علی خامنه ای، عادت به شهادت، همچون شریف قنوتی و مصطفی ردانی پور و عبدالله میثمی و هادی ذوالفقاری و آرمان علی وردی.
🔸عمامه خار چشم استعمار است. همان عمامه ای که بساط قرار داد ننگین ترکمنچای را بهم می زند. میرزای شیرازی را می گویم. همان که با فتوایش آرامش را از کاخ قاجاری گرفت.
همان عمامه ای که شریعتی در وصفش گفت:«من بعنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است، ادعا می کنم که در تمام این دو قرن گذشته، در زیر هیچ قرارداد استعماری، امضاء یک آخوند نجفرفته نیست، در حالیکه در زیر همه این قراردادهای استعماری، امضای آقای دکتر و آقای مهندس فرنگرفته هست.»
@marghoomat
⭕ برای عمامه...
دو.
🔸 عمامه فریاد می زند. امام(ره)علت این عمامه پراکنی ها را دقیق توصیف می کند: «قضیه برداشتن عمامه روحانی- که نمیتوانست یک آخوند از توی خیابان بیاید، برای اینکه میریختند و عمامهاش را میخواستند بردارند و یا بر میداشتند- این یک چیزی نبود که مِن باب اتفاق شده باشد، یک نقشهای بود که میدیدند که این عمامه خیلی کار از آن میآید؛ مردم عقیده دارند به اینها و اینها وقتی یک چیزی را بگویند، از آنها گوش میکنند. از اول، دنبال این افتادند که اینها را به زمین بزنند تا وقتی که بخواهند همه نفت ما را ببرند و همه چیزهای زیرزمینی ما را ببرند و جوانهای ما را هم به نابودی بکشند، یک کسی نباشد بگوید: چرا. اینها دیدند که «چرا» از دهان روحانی هی در میآمد. توی مجلسش هم که بود، یک روحانی بود پا میشد میگفت: چرا؟ زمان رضا خان هم که همه نَفَسها قطع شده بود، باز روحانی بود(مدرس) که هی قیام میکرد و چرا میگفت.»
🔸اما دلها بسوزد برای عمامه. عمامه ای که قربانی عمامه می شود. عمامه ای که چوب عمامه به سرها و عابدان اسلام آمریکایی را می خورد. همان عمامه ای که به جای حرب در محراب، عیش و نوش و کاخ نشینی و پرادو سواری را انتخاب می کند. همان عمامه ای که نام انقلاب را یدک می کشد و بویی از آن نبرده است، همان عمامه ای که دین را لقلقه زبان کرده است و عمل را خالی از آن.
🔸آری، هزاران عمامه به سر ساده زیست، مردمی و صادقی که با سختی و مشقت در حال گذران زندگی هستند باید فحش و کتک و چاقوی کینه ی کسانی را بخورند که دروغ و تزویر عمامه به سران اسلام اموی، عباسی و سلطنتی را دیده اند و نه اسلام علوی، حسینی و زهرایی. طلبه ها و روحانیونی که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و مثل بسیاری از مردم، با شدید ترین فشارهای اقتصادی دسته و پنجه نرم می کنند.
🔸 برگردیم به آغاز سخن، تا زمانی که عمامه محل نزاع است، یعنی اسلام هنوز زنده است و نفس می کشد.
پوشیدن لباس سربازی امام زمان لیاقت می خواهد، لباسی که همچون جامه سبز پاسداری، حکم کفن را دارد و چه کفنی زیباتر از عمامه به خون آغشته شده.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat