eitaa logo
••◇💠 مرصاد 💠◇••
1.1هزار دنبال‌کننده
68.5هزار عکس
46.3هزار ویدیو
326 فایل
بصیرت تشخیص حق از باطل نیست بصیرت تشخیص حق از حق نماست هدف از جهادتبیین روشنگری ماهیت پلید انقلابی‌نماهای ضد انقلاب است! آنان که در پوشش انتقاد امید و اعتماد مردم نسبت به صحت مسیر و افراد انقلابی را نشانه رفته‌اند انتقادشما: https://eitaa.com/sa_re_mi
مشاهده در ایتا
دانلود
📌انصارالله یمن: بامداد امروز 3 کشتی را در دریای عرب هدف قرار دادیم یحیی سریع، سخنگوی جنبش انصارالله یمن از حمله موفقیت آمیز به 3 کشتی در حال خدمات رسانی به رژیم صهیونیستی خبر داد. ما طی عملیات خود 3 کشتی که عازم بنادر سرزمین های اشغالی بوده یا از این بنادر در حال حرکت بودند را هدف قرار دادیم. یکی از این کشتی ها، کشتی وربنا (Verbena) بوده است. مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز با صدور بیانیه ای از اصابت 2 موشک به کشتی وربنا و مجروح شدن یک ملوان طی این حمله خبر داد.
📌سانچز: از کشورهای دیگر اروپا نیز می‌خواهیم فلسطین را به رسمیت بشناسند پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا طی نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مادرید گفت: ما از دیگر کشورهای اروپایی نیز می‌خواهیم فلسطین را به رسمیت بشناسند، این تنها راه نجات است. جامعه بین‌المللی نیز باید در این زمینه گام بردارد
📌کره جنوبی و آمریکا سومین دور مذاکرات تقسیم هزینه دفاعی را به پایان رساندند کره جنوبی و ایالات متحده روز چهارشنبه سومین دور مذاکرات خود را برای تعیین سهم سئول از هزینه استقرار 28500 نیروی آمریکایی کره (USFK) به پایان رساندند. مذاکره کننده ارشد سئول، لی تائه وو ، و لیندا اسپچت ، مذاکره کننده ارشد ایالات متحده برای توافقات امنیتی در وزارت امور خارجه، مذاکرات سه روزه در واشنگتن را بر سر یک توافق تقسیم هزینه، به نام توافقنامه اقدامات ویژه (SMA) رهبری کردند. SMA شش ساله فعلی قرار است در پایان سال آینده منقضی شود. دو طرف مذاکرات را در ماه آوریل آغاز کردند، ظاهراً زودتر از حد معمول، در میان این گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید بازگردد، می تواند خواهان افزایش شدید سهم سئول از هزینه نگهداری از USFK باشد به نحوی که می تواند باعث تنش در اتحاد شود.
📌رسانه صهیونیستی: حزب‌الله به تدریج و پیوسته اسرائیل را وارد عصر حجر می‌کند وب‌سایت عبری‌زبان «نتسيف‌نت» اعلام کرد اسرائیلی‌های بسیار کمی از حقیقت اطلاع دارند حتی پس از آنکه حزب‌الله جزئیات عملیات خود را با بیانیه و فیلم منتشر می‌کند.
📌شهادت 32 فلسطینی در غزه بر اثر سوء تغذیه تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان بهداشت جهانی: 32 مورد فوت در غزه بر اثر سوء تغذیه را ثبت کردیم که 28 مورد آن مربوط به کودکان زیر پنج سال بود
📌نخست وزیر مجارستان: ناتو قصد دارد 3 پایگاه نظامی بزرگ برای تامین تسلیحات اوکراین ایجاد کند
📌اسامه حمدان، نماینده حماس در لبنان در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت: «کسی از سرنوشت 120 اسیر اسرائیلی که در دست حماس هستند اطلاعی ندارد.» او افزود: «آخرین پیشنهاد برای توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا با اسرائیل، خواسته‌های حماس برای پایان‌دادن به جنگ را برآورده نمی‌کند.» حمدان گفت: «حماس برای پذیرش توافق آتش‌بس به موضع روشن اسرائیل نیاز دارد.»
📌 رهبر حزب کارگر رژیم صهیونسیتی: 4 ماه پیش امکان دستیابی به توافق و پایان دادن به جنگ وجود داشت، اما نتانیاهو مانع از آن شد و به نفع منافع خود عمل کرد
📌آتش‌سوزی در پایگاه رژیم صهیونیستی با عملیات حزب‌الله در پی عملیات موشکی جنبش مقاومت اسلامی لبنان علیه پایگاه ارتش رژیم اسرائیل در شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» واقع در شمال فلسطین اشغالی، آتش‌سوزی گسترده‌ای در این مکان رخ داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آتش‌سوزی در منطقه کفار سولد در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه حملات موشکی حزب الله
📌گردان های قدس: 107 مراکز فرماندهی و کنترل دشمن صهیونیستی در محور نتزاریم را با موشک بمباران کردیم.
📌معاریو: نتانیاهو اسرائیل را به کشتی در حال حرکت به سمت کوه یخ تبدیل کرده است روزنامه عبری‌زبان معاریو با انتقاد از سیاست‌های کابینه کنونی این رژیم اعلام کرد نتانیاهو همچون یک باکتری درنده است که هر چیزی را که خوب است از بین می‌برد.
📌پوتین:ما خواستار جهانی چند قطبی هستیم جهان باید از تک قطبی بودن دربیاید.
📌نرخ بیکاری در نوار غزه رکورد جدیدی را شکست بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، نرخ بیکاری در نوار غزه به 80 درصد رسیده است در حالی که میانگین نرخ بیکاری در فلسطین 50 درصد است. علاوه بر این، تولید ناخالص داخلی نوار غزه از زمان آغاز جنگ 83.5 درصد کاهش یافته است.
📌کره شمالی: کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس، مضحک است رسانه دولتی کره شمالی روز جمعه برگزاری کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه در آن را پوچ و بی‌معنی توصیف کرد.
📌مسرور بارزانی در نشست خبری با باقری: ثبات در منطقه به نفع دو طرف است نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با بیان اینکه جلسه خوبی با باقری داشتم گفت: درباره توسعه روابط دو طرف و بهبود روابط بازرگانی بین ایران و عراق و اقلیم کردستان و بهبود ثبات سیاسی در منطقه و مشکلات امنیتی در منطقه گفت‌وگو کردیم.
📌صدها نفر در نیویورک در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست به تظاهرات زدند
📌پوتین: بریکس یکی از ستون‌های نظم جهانی چند قطبی است رئیس جمهور روسیه در جمع مقامات وزارت خارجه این کشور توضیحات مهمی را درباره مسائل جهانی و منطقه‌ای از جمله بریکس، ناتو و جنگ اوکراین مطرح کرد.
📌ارتش اسرائیل: حزب‌الله در 72 ساعت گذشته 16 حملات پهپادی انجام داد که 11 مورد آن توسط پدافند هوایی ما رهگیری شد.
📌باقری: هوشیاری مقامات ایران، عراق و اقلیم به دشمنان اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهد سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه ببینند، گفت. هوشیاری رهبران و مقامات عالی ایران و عراق و دوستان و برادران در اقلیم کردستان اجازه نخواهد داد دشمنان هیچگونه روزنه و فرصتی برای سوءاستفاده پیدا کنند. مناسبات ما برادرانه و ریشه در تاریخ دارد. دین و فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک و سرنوشت مشترک در آینده پیوند ناگسستنی بین ما ایجاد کرده و ما به این اذعان داریم که این پیوند ناگسستنی یک قدرت بی بدیل در منطقه ایجاد کرده که ثبات بخش و آرامش بخش برای منطقه است. آینده‌ای درخشان و روشن پیش روی همکاری‌های دو طرف خواهد بود.
📌وزیر دفاع اسرائیل: فرانسه خصومت خود را با ما ثابت کرده است. اگر فرانسه در آن (میانجی با لبنان )شرکت کند، ما در کمیته ای برای حل و فصل وضعیت امنیتی در مرزهای شمالی شریک نخواهیم بود.
📌پزشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی: استارت آپها می توانستند کیک اقتصاد ما را بزرگ کنند. ما با آنها چه کردیم؟ ‏ اینترنت را فیلتر کردیم. ‏ نسبت به موج مهاجرت نخبگانشان بی تفاوت بودیم. ‏ برای سرمایه گذاری خارجی مانع تراشیدیم. بجای تسهیل، کسب و کارها و مردم را آزار دادیم. ‏دولت من این کارها را نخواهد کرد.