eitaa logo
|🟥🟥🟥 مرصاد 🟥🟥🟥|
1.2هزار دنبال‌کننده
85.3هزار عکس
57.4هزار ویدیو
363 فایل
بصیرت تشخیص حق از باطل نیست بصیرت تشخیص حق از حق نماست 🔴 هدف کانال مرصاد جهادتبیین براساس رهنمودهای مقام معظم رهبریست. 🔴 مشتاقانه پذیرای انتقادات شمائیم: https://eitaa.com/sa_re_mi.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت عاشورا 🎙با صدای آقای فانی اللهم_عجل_لولیک_الفرج💚 🌴💎🌹💎🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_735819427.mp3
6.99M
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 شرح 🔴 قسمت اول 🔰 امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در حکمت ۶ نهج البلاغه می فرمایند: «سینه خردمند صندوق راز اوست وخوشرویی وسیله دوست یابی و شکیبایی گورستان پوشاننده عیب ها است». بعضی هم گفته اند که حضرت فرموده است : «پرسش کردن وسیله پوشاننده عیبها است و انسان از خود راضی دشمنان او فراوان هستند». بنابراین ۵ مطلب را در این حکمت باید بررسی کنیم: 1. رازداری 2. خوشرویی 3. صبر و شکیبایی 4. آداب پرسش کردن 5. ازخودراضی و خودپسند نبودن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 🔸1. رازداری: درباره رازداری قبلاً در حکمت ۲ به بهانه مطلبی که پیرامون حاکمیت زبان بر انسان و نتیجه اش که خفت و خواری است کامل بیان کرده‌ایم . 🔸2. خوشرویی: 🔹2.1 تعریف خوشرویی: در حکمت ۳۳۳ نهج البلاغه امیرالمومنین علی (علیه السلام) در توصیف مؤمن می فرمایند : «شادی مومن در چهره او و اندوهش در دل پنهان است». یعنی با مردم خوشرو و بشاش برخورد می کند اگر چه مؤمن به خاطر دوری از جایگاه اصلی او که در قیامت به او خواهد رسید قلبش پر از حزن است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 🔹 2.2 آثار خوشرویی: در نهج البلاغه چند مورد برای آثار خوشرویی بیان شده است: 2.2.1 اقبال مردم: در حکمت ۵۰ می‌خوانیم: «دل‌های مردم گریزان است به کسی روی می آورند که خوشرویی کند» 2.2.2 دوست یابی: در حکمت ۶ می‌خوانیم : «خوشرویی وسیله دوست یابی است»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 🔸3. پرسش کردن: در نهج البلاغه بعضی آداب برای پرسش کردن و سؤال کردن بیان شده است. 🔹3.1 سؤال برای فهمیدن و دانستن است نه برای امتحان کردن و دست انداختن. حضرت در حکمت ۳۲۰ در جواب کسی که سوال پیچیده ای را پرسید فرمودند: «برای فهمیدن بپرس نه برای آزار دادن زیرا نادان آموزش گیرنده همانند دانا است و دانای بی‌انصاف مانند نادان بهانه‌جویی است». یعنی شما که چیزی را می‌دانید برای چه چیزی برای دست انداختن سؤال می‌کنید. 🔹3.2 پرسش نکردن از چیزی که نیامده و اثری هم در دانش او ندارد. در حکمت ۳۶۴ می فرمایند: «از آنچه پدید نیامده است نپرسید زیرا آنچه پدید آمده برای سرگرمی تو کافی است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇💐🌿💐🎇🎇🎇🎇 🔻آداب پاسخ دادن: پاسخ دادن هم آدابی دارد نمونه آن در نهج البلاغه بیان شده است. 1. اقناع و قانع کردن پرسش کننده است. حضرت در حکمت ۲۸۹ درباره یکی از دوستان قدیم خودشان می فرمایند: «گاهی که لب به سخن می گشود بر دیگر سخنوران برتری داشت و تشنگی پرسشگران را فرو می نشاند». 2. وقتی از انسان سؤال کردند و جواب را بلد نبود از گفتن نمی دانم خجالت نکشد. امیرالمؤمنین درحکمت ۸۲ می‌فرمایند: «اگر از کسی سوال کردند و نمی‌دانست شرم نکند و بگوید نمی دانم و کسی که شرم نکند در آنچه نمی داند، بیاموزد». یعنی اگر هم چیزی را بلد نیست خجالت نکشد برود بیاموزد اما اگر کسی چیزی را نمی داند ولی از گفتن نمیدانم هم پرهیز کرد حضرت در حکمت ۸۵ می فرمایند : «کسی که از گفتن نمی دانم رویگردان است به هلاکت و نابودی می رسد» 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ سلسله مباحث مهدویت | مهدویت ۶ 🔥 دلایل شروع جنگ در ⁉️ سرنوشت نهایی 🚀 سوریه نقطه آغاز تحولات آخرالزمان ⚠️ داعش در روایات آخرالزمان و ظهور 👹 کیست و چه خواهد کرد؟ ❌ محل دقیق درعا، ؟! 🔥 همه چیز درباره 💎 دیرالزور، شرق فرات و گنج بزرگ آن 🚨 حضور تمام قدرت‌ها در خاک سوریه اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💚
۶ (قسمت پنجم) 🔥 دلایل شروع جنگ در ⁉️ سرنوشت نهایی 🚀 سوریه نقطه آغاز تحولات آخرالزمان ⚠️ داعش در روایات آخرالزمان و ظهور 👹 کیست و چه خواهد کرد؟ 🔴 دیدبانی در 🔥 حوادث فتنه شام و سوریه قبل از ظهور 1⃣ اختلاف رمحان: صف آرایی دو جبهه‌ی نظامی ✅ در قسمت قبلی در بررسی روایات مربوط به مراحل فتنه شام، در اولین مرحله درخصوص "اختلف الرمحان" یعنی اختلاف و نزاع دو در سوریه قبل از ظهور صحبت کردیم. به عنوان حاکم سوریه قبل از سفیانی و به عنوان معارضین و دشمنان داخلی حکومت سوریه، دچار تنش و اختلاف شده که در ادامه، وارد نبرد شده و ابتدا ابقع و سپس اصهب را شکست میدهد. در ادامه، وقایع بعدی را خواهیم خواند. 2⃣ رجفۀ الشام: جنگ در شام قبل از ظهور 🔹 در لغت عرب، قرآن و احادیث الزاما و همیشه به حادثه زمینی و زلزله اطلاق نمیشود، بلکه تنها رجفۀ، است. اصل معنای رجفۀ، و می‏باشد. 📚 الرجفة: الاضطراب‌الشدید (مفردات الفاظ القرآن راغب اصفهانی صفحه ۳۴۴) که اگر در زمین رخ دهد به معنای است: رَجَفَت الأرض، تزلزلت (المحیط‌فی‌اللغۀ ابن‌عباد جلد ۷ صفحه ۸۹)؛ و اگر از آسمان رخ دهد همچون ای که در میقات بر قوم موسی فرود آمد (تفسیر الکشاف زمخشری جلد ۲ صفحه ۱۶۴) به معنای عذاب آسمانی خواهد بود: كل عذاب أنزل فأخذ قوما فهو رَجْفَة (العین فراهیدی جلد ۶ صفحه ۱۰۹)؛ همچنین رجفۀ به معنای بر سر ملک و حکومت نیز می‏باشد: رَجَفَ القومُ إذا تَهَيَّؤُوا للحرب (لسان‌العرب ابن‌منظور جلد ۹ صفحه ۱۱۳) تناوُلُ بعضهم بعضاً بالعِصِيّ و السُّيُوف (معجم‌مقایس‌اللغۀ ابن‌فارس جلد ۱ صفحه ۴۲۸. لسان‌العرب ابن‌منظور جلد ۹ صفحه ۲۱) إذا تَقاتَلُوا عَلَى المُلْك‏ (النهایۀ فی غریب الحدیث ابن‌اثیر جلد ۱ صفحه ۲۴۱) و در منابع حدیثی اصیل و معتبر شیعی، رجفۀ در معنای جنگ نیز استعمال شده: فلمّا بلغ أهل الكوفة هلاك معاوية، أرجف أهل العراق بيزيد و قالوا نقاتل: هنگامی‌که خبر هلاکت و مرگ معاویه به اهل کوفه رسید، اهل عراق اعلان قیام و جنگ بر علیه یزید کردند و گفتند: با یزید خواهیم جنگید. (وقعۀالطف ابومخنف صفحه ۸۹) 🔺 سه احتمال و سه تفسیر در معنای رجفۀ الشام یعنی: ۱- حادثه زمینی (زلزله)، ۲- حادثه آسمانی (حمله با سلاح مرگبار و قتل بیش از صد هزار نفر)، ۳- جنگ در منطقه شام محتمل است. 📛 از آنجا که اصل ماده رجفه به معنای اضطراب شدید می‏باشد، هر آنچه موجب این اضطراب شود در دایره معنایی این عبارت می‏گنجد؛ پس علاوه بر زلزله و صاعقه، سلاح‏های زمینی یا آسمانی به کار رفته در جنگ که موجب اضطراب شدید شود نیز میتواند مراد باشد. از اینرو با رجوع به معنای گوهری واژه رجفه (اضطراب شدید)، دایره معنایی این واژه گسترش یافته و علاوه بر بلایای طبیعی، بلایای غیر طبیعی و ساخته بشر را نیز دربرمی‏گیرد. 💯 به کار رفتن عبارت رجفه بعد از عبارت اختلف الرمحان، نشانگر این است که اشاره به مرحله اول درگیری و ایجاد اختلاف در منطقه شام است. و قرار گرفتن عبارت رجفه پس از آن می­تواند اشاره به مرحله دوم و بیان وقوع جنگ باشد. درحقیقت این دو عبارت، اشاره به دو مرحله اختلاف و جنگ می‏باشند. ❌ با توجه به آنچه ذکر گردید، به قرینه اختلاف الرمحان (اختلاف دو نیزه)، معنای سوم ترجیح دارد. همچنین به دلیل ذکر قرینه‌ای دیگر در ادامه حدیث، احتمال اول یعنی انطباق رجفۀ بر زلزله تضعیف می‏شود؛ زیرا از رجفۀ بالشام به برای و برای توصیف شده (رَجْفَةٌ تَكُونُ بِالشَّامِ... يَجْعَلُهَا اللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ عَذَاباً عَلَى الْكَافِرِين‏) درحالی‌که در هنگام وقوع زلزله، فرقی بین مومن و کافر وجود ندارد و همه‌ی انسان‌های ساکن آن مناطق دچار زلزله می‏شوند. ❎ از اینرو، کاربرد رجفۀ در معنای جنگ و قتال، معنای دور از ذهن نیست و علاوه بر کتب لغت، در کتب اصیل و متقدم حدیثی شیعه نیز استفاده شده. 🔺 همچنین عدم ذکر عبارت "رجفۀ الارض بالشام" و اکتفا به گویای این واقعیت است که به قرینه اختلاف رمحان (اختلاف دو نیزه) میتوان به راحتی به معنای اراده شده رجفۀ الشام در این حدیث نیز پی برد. بدین معنا که اختلاف رمحان در منطقه شام، منجر به جنگ بین دو جبهه مقابل هم اصهب و ابقع (رایۀ الاصهب و رایۀ الابقع) خواهد شد که در نتیجه آن، انسانهای فراوانی نیز کشته خواهند شد. ✅ نتیجه اینکه رجفۀ الشام به در منطقه قبل از تعبیر می‏شود. ❌ ادامه این بحث را در قسمت ششم سلسله ۶ بخوانید اللهم_عجل_لولیک_الفرج 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سـلام ای روزی دهنده ےبےمنت یقین داریم دری بستہ نخواهدشد مگرقبل ازآن دری گشوده گردد پـس امروزمارابہ سمت درهای گشوده ازرحمتت هدایت کن تا بهترینهانصیبمان گردد صبحتون بخیر روزتون گلبارون 🍃🌺🌺🍃🌺🌺🍃🌺🌺
1_1029074214.mp3
4.06M
زیارت آل یاسین باصدای محسن فرهمند 💎🌺
💕 اگرچه فیض وصلت را بجویم نمی دانم تو را دیدم چه گویم جفا کردم وفا بسیار کردی خطا کردم تو دادی آبرویم الهی هر کجا منزل نمودی نگاه لطف تو باشد به سویم فرج مولا صلواتـــــــ ❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╲\╭┓ ╭ 🌺 ┗╯\╲ 👑صبحمون‌رو‌با‌سلام‌به‌ائمه‌شروع‌ڪنیم🖐🏻 🕔قرار_روزانمون🌻 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔💐السلام‌علیڪ‌یا‌رسول‌الله 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌺السلام‌علیڪ‌یا‌خدیجه کبری 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌸السلام‌علیڪ‌یا‌امیر‌المؤمنین 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌻السلام‌علیڪ‌یا‌فاطمه‌الزهرا 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌷السلام‌علیڪ‌یاحسن‌ِبن‌علے 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔💐السلام‌علیڪ‌یاحسین‌ِبن‌علے 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌼السلام‌علیڪ‌یا‌علےبن‌الحسین 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌺السلام‌علیڪ‌یا‌محمدبن‌علے 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔💐السلام‌علیڪ‌یا‌جعفربن‌‌محمد 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌷السلام‌علیڪ‌یا‌موسےبن‌جعفر 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌸السلام‌علیڪ‌یا‌علےبن‌موسی‌الرضا 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌻السلام‌علیڪ‌یا‌محمد‌بن‌علےِ‌الجواد 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌺السلام‌علیڪ‌یا‌علے‌بن‌محمدالهادی 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌼السلام‌علیڪ‌یا‌حسن‌بن‌علیِ‌العسکری 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌹السلام‌علیڪ‌یاصاحب‌الزمان 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔💐السلام‌علیڪ‌یا‌زینب‌ڪبری 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌻السلام‌علیڪ‌یا‌ابوالفضل‌العباس 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌷السلام‌علیڪ‌یا‌فاطمه‌المعصومه 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌹السلام‌علیڪ‌یا ام البنین 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔💐السلام‌علیڪ‌یارقیه خاتون 🕋 ̤⃝꯭⃭݊ ۪۪۪۪ٖ⃔🌸السلام‌علیکم‌و‌رحمه‌اللهِ‌و‌برڪاته 🌺💎
هر روز که از خواب بیدار می شوم می بینم هنوز امروز است و فردا نیامده، فردا واژه ای بیش نیست هر چه هست امروزاست. امروزتون قشنگ و شاد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 🔹 تلاوتی ناب از مقام معظم رهبری (حفظه الله) 📖سوره مبارکه بقره،۱۱تا ۱۳ 💠 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ* أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ* وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ ۗ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ* 💠 و هنگامی که به آنان گفته شود: «در زمین فساد نکنید» می‌گویند: «ما فقط اصلاح‌کننده‌ایم»!* آگاه باشید! اینها همان مفسدانند؛ ولی نمی‌فهمند.* و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند ولی نمی‌دانند!