فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 صهیونیست به یک معلول فلسطینی هم رحم نکرد
🔺نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامۀ جنایت خود، یک جوان فلسطینیِ دارای معلولیت ذهنی را در کرانۀ باختری هدف تیراندازی قرار داد و به شهادت رساند.
🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#واکاوی_پرونده_شهید_روحالله_عجمیان
بنابر درخواست دوستان مجبور شدم این متن را عمومی منتشر کنم.
اخیرا ادعایی از طرف پدر محترم شهید عجمیان در مورد دخالت آقای ولایتی در پرونده شهادت روح الله عجمیان در فضای عمومی و رسانه ای مطرح شد، که بشدت جنجال به پا کرده. وموجب قضاوت های بسیار زیادی شده.
ابتدائا عرض کنم که هیچ ارادتی به جناب اقای ولایتی ندارم و در برخی مسائل هم به ایشان نقد دارم اما بنابر شناختم از حوزه حقوق کیفری لازم دیدم چند نکته را که رسانه ها و حتی قوه قضاییه برای مردم توضیح نمیدهند، را اینجا یادآور بشوم.
با تمام ارادتی که به این شهید مظلوم و خانوادهی داغدارش دارم، باید عرض کنم
ما همگی از نحوه شهادت روح الله متاثریم، متاثر که نه واقعا جگرمان برای این بچه کباب شد. ما هنوز صحنه های مشت و لگد ها و کشیدن بدن پاکش 😭روی آسفالت از ذهنمان بیرون نمیرود. براستی به کدامین گناه؟!😢
مع الوصف جدا از لزوم ارائه مستندات مربوط به دخالت مسئولین کشور در تغییر حکم متهمین پرونده ی شهید عجمیان، که به عهدهی مدعی علیه هست(خانواده شهید) و هر ادعا کننده ای باید حتما مستندات مربوطه را ارائه کند، و صرفا طبق شنیده ها نمیتوان قضاوت کرد، بیان چند نکته ضروری است:
در ماجرای شهادت روح الله ما باید دو عنوان مجرمانه را بررسی کنیم. یکی قتل عمد و دیگری محاربه است.
در قانون جزا، وقتی قتلی گروهی انجام میشود؛ یعنی بیشتر از یک نفر در قتل دخیل هستند، باید عوامل موثر در قتل همگی با هم و در عرض هم سبب مرگ باشد تا به آن مشارکت در قتل گفته شود. مثلا همهی افراد باهم با مشت و لگد یک نفر را بکشند. عنصر مادی، مشت و لگد هست. ولی اگر زمانی چندنفر مشت و لگد بزنند و یکی با چاقو به فرد ضربه بزند و موجب قتلش شود، عامل اثرگذار یعنی مباشر جرم، کسی است که چاقو زده. عامل مستقیم!
به لحاظ حیاتی باید عمل ارتکابی در مرگ علت اصلی باشد.
مثلا ضربه با چاقو به شریان های اصلی
ضربه با چوب یا سنگ به سر مقتول
با سلاح چه سرد و چه گرم (چوب، سنگ، چاقو و تفنگ و...)
در این صورت حکم مباشر و معاون جرم باهم متفاوت است.
آنچه ما از بررسی پرونده شهید عجمیان دیده ایم به گونه ای است که دو مباشر وجود دارد.
برخی از معاونین زیر هجده سال بوده اند و بنابراینکه به سن قانونی نرسیده اند حکم شان حبس است.
دومباشر اصلی یعنی:
محمد مهدی کرمی که فعلش ضربه به سر با سنگ و مشت بوده و همینطور ضربات به سینه و پای شهید!
و سید مهدی حسینی: ضربات چاقوی متعدد
به شکم و پهلو، فرو کردن چاقو در بدن
هردو متهمین ردیف اول پرونده همان موقع اعدام شدند.
پس این که گفته میشود قاتلین شهید عجمیان مجازت نشده اند، کذب است.
خب متهمین دیگر پرونده چه؟!
حالا بقیه متهمینی که حسب تشخیص دادگاه عملشان با این عنوان مطابقت ندارد با تطبیق عمل با عنوان محاربه به مجازات «نفی بلد» محکوم شدند. یعنی چی؟!
الان عرض میکنم👇
مثلا دکتر قره حسنلو که شبهات زیادی در موردش وجود دارد، بخاطر تبانی و ارسال فیلم برای شبکه های معاند و تبانی برای براندازی به محاربه محکوم شد.
قره حسنلو و زنش سلاحی نداشته اند برای ضربه زدن به روح الله. تنها فعل مستقیم قره حسنلو، بنابر اقرار همسرش لگدزدن. آنهم یک مرتبه به روح الله بوده. زخمی بودن دستش هم بنابر اقرار متهم و فیلمی که از گوشی شخصی همسرش کشف و عمل آمده، موقعی است که مهدی حسینی برای بار دوم با چاقو به بدن روح الله ضربه زده و قره حسنلو یقه او را گرفته بوده. ضربات چاقو به دست قره حسنلو هم برخورد داشته.
قره حسنلو بخاطر تبانی در براندازی و ارسال فیلم برای شبکه های معاند به محاربه و افساد فی الارض محکوم شد.
اگرچه تعریف محاربه و افساد فی الارض هم در فقه متفاوت است با مصداق قانونی حال حاضر کشور که صحبت در این مجال نمی گنجد و نیاز ورود متخصصان و فقیهان است اما مختصرا باید گفت به کسی محارب میگویند که علیه مردم به منظور ایجاد ترس و رعب و وحشت سلاح بکشد. یا در تعریف دیگر قانون افرادی که قصد براندازی و مخالفت با جمهوری اسلامی دارند و در این راستا سلاح میکشند.
درصورتی که قره حسنلو و زنش سلاحی نداشته اند. اما با توجه به لیدر بودن و ارسال فیلم برای شبکه های معاند و تبانی برای براندازی، حکم محاربه برای آن ها اعلام شد.
لطفا دقت کنید که متهمین بعدی پرونده نه به دلیل ارتکاب در قتل عمد بلکه با عنوان #محارب و مفسد فی الارض محکوم شده اند.
ادامه 👇👇👇
پس عنوان اتهامی محاربه است.
خب محاربه هم چهار مجازات دارد
طبق فعل متهم
۱_اعدام
۲_صلب(به صلیب کشیدن)
۳_قطع دست راست و پای چپ
۴_نفی بلد(تبعید) هست.
طبق فعل متهمین ردیف اول، آن دونفر اعدام شدند. هم به لحاظ مباشرت در قتل عمد و هم محاربه
بقیه متهمین هم که زیر 18 سال بوده اند به حبس طولانی 25 سال محکوم شده اند. بخاطر معاونت و محاربه
با تشخیص دادگاه برای قره حسنلو، چهارمین درجه مجازات، برای محاربه متهمین انتخاب شده.
تازه به اضافه 15 سال حبس جداگانه!
نکته مهم دیگر این است که چرا برخلاف رویه معمول حکم محاربه که همیشه در ایران اعدام بوده مجازات اعدام به نفی بلد تنزل پیدا کرده به جز بحث عمل ارتکابی!
آیا دست هایی پشت صحنه است؟!
اگر واقعیت (فکتی) وجود دارد که:
1- آقای دکتر ولایتی و پزشکیان نامه نوشتند
و
2- دیوان نظرش را بر مبنای نظر این حضرات تغییر داده و بعد دادگاه بدوی هم به تأسی از دیوان و صد البته فشار روی شخص خودش اینکارا کرده.
به ما هم بگویید یعنی سند بیاورید تا ما هم تفهیم شویم.
اما اگر چنین چیزی نیست، اخلاق حکم میکند که قلم ها و زبان ها به تهمت باز نشود.
بر فرض اگر آ.ولایتی نامه نوشته باشد و نظر دیوان همین نظرات الآنش بوده و نظر ولایتی اثری نداشته، باز کسی مقصر نیست.
خانواده شهید عجمیان در تمامی مراحل پرونده حضور داشته اند و احکام به سمع و نظرشان رسیده.
به نظر میرسد انتخاب درجه چهارم مجازات محاربه یعنی نفی بلد، با توجه به درصد ارتکاب فعل مجرمانه است. و دست قاضی باز است.
بین اعمال ارتکابی محاربه تفاوت است و مطمئنا با توجه به نوع محاربه باید مجازات هم متفاوت باشد و نه فقط حکم اعدام!
شاید لازم باشد که برگردیم به عقب تر
دقیقا کجا؟!
حین ماجرای حکم محسن شکاری!
به لحاظ فقهی قاضی میتواند برای محاربه چهار مجازات تعیین کند.
در کشور ما همیشه اولین مجازات را برای محارب در نظر گرفته اند، یعنی اعدام!
شاید علتش این بوده که، کسی جرات نکند این عمل را دوباره مرتکب شود.(بازدارندگی)
درصورتی که بین افعال ارتکابی و درصد آن همیشه تفاوت هایی وجود دارد.
اما در فقه مبین اسلام مجازات محاربه چهار درجه است که بستگی به نظر قاضی دارد.
در اغتشاشات سال قبل! بعد ماجرای حکم محسن شکاری ایرادات زیادی از طرف برخی قضات وارد شد.
شاید گزاف نباشد که همان عاملی شد که در ماجرای اعدام نشدن، ماهان صدارت هم تاثیر بگذارد. و اعدام صدرات هم لغو شد.
به نظرم این بابی شد برای تغییر در مجازات های بعدی محاربه مثل استفاده از نفی بلد.
اگرچه از دید عده ای شاید این یک ترفند باشد برای #نه_به_اعدام
اما از دید ما حقوقی ها توجه به مجازات های دیگر محاربه، توجه به احکام فقه است که نیاز به اجرایی شدن داشت و این مهم میسر شد.
پس بنابر نظر دادگاه جمهوری اسلامی ایران، قاتلین شهید عجمیان مجازات شده اند. و کسی فرار نکرده. لطفا صرفا با شنیده ها حکم صادر نکنیم.
در آخر اگر متخصصین امر، در عرایضم نکاتی یا ابهامی یا نقدی مشاهده میکنند، به دیده منت 👇
هیام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو هفتهای هستیم که ابتداش سالروز شهادت مظلومانه آرمان علیوردی بود و انتهاش شهادت مظلومانه روحالله عجمیان
🔻و چه پیوند زیبایی از ترکیب این دو اسم بدست میاد. تا وقتی که آرمانها و روحاللهها هستن #آرمان_روح_الله ادامه داره...
🎥 به همین مناسبت ببینید روایت رهبر انقلاب از پوستری که از شهید آرمان علیوردی و شهید روحالله عجمیان مشاهده کرده بودند.
39.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بِسمِ اللّه الرَحمن الرَحیم
شعر خوانی حاج #مهدی_رسولی
در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی #امام_خامنه_ای
به مناسبت سیزدهم آبانماه، روز دانشآموز و روز ملی مبارزه با استکبار
و دیدار با جمعی از دانشآموزان و دانشجویان سراسر کشور
🗓 ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲
📍حسینیه امام خمینی (ره)
هدایت شده از خ. پاسندی
°|♥️ #اربابم_حسین「ع」
هر روز صبح زود
به آقا سلام کن
یا گریه کن برای غمش یا سلام کن
گر مثل من به کرب و بلایش نرفته ای
هر جا نشسته ای ز همانجا سلام کن
#السلامعلیک_یاساکن_کرببلا
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
🌹🍃🌹🍃
هدایت شده از خ. پاسندی
سلام_امام_زمانم ❤️✋
دوباره جمعہ شد و دل شده پریشانت
دوباره حسرت دیدار برقِ چشمانت
بلند مرتبہ شاهِ زمان سلامٌ علیک
سلام بر تو و بر ماه روے تابانت…!!
السلامعلیکیااباصالحالمهدی ≽
✦السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ
✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ،
✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا شَریڪَ الْقُرْآنِ ،
✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ
#لَـیِّن_قَـلبی_لِوَلِیِّ_اَمرِک
#العجلمولایغریبم
اللَّهُمَّ_عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ
AUD-20221007-WA0007.mp3
1.78M
💬 قرائت دعای "#عهــــد"
🎧 با نوای استاد فرهمند
هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه ❤️🌹
❤️♡دعای #عهد♡❤️
تجدید بیعت روزانه با
امام زمان (عجل الله) :
☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ☆
💠اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ
💠وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ
💠وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ
💠وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ
💠وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
💠اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ
💠وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ
💠یا حَىُّ یا قَیُّومُ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ
💠الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ
💠وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ
💠یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ
💠وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ یا مُحْیِىَ الْمَوْتى
💠وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ
💠اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ
💠الْقائِمَ بِأَمْرِکَ
💠صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ
💠عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ
💠فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها
💠سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها
💠وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ
💠زِنَةَ عَرْشِ اللَّه وَ مِدادَ کَلِماتِهِ
💠وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
💠أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا
💠وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً
💠وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى
💠لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً
💠اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ
💠وَالذّابّینَ عَنْهُ
💠وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ
💠وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ وَالْمُحامینَ عَنْهُ
💠وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
💠اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ
💠الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً
💠فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى
💠شاهِراً سَیْفى مُجَرِّداً قَناتى
💠مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى
💠اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ
💠وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ
💠وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ
💠وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ
💠وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ
💠وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَاشْدُدْ أَزْرَهُ
💠وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ
💠فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ
💠ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ
💠بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ
💠فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ
💠الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک
💠َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ
💠وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ
💠وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ
💠وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ
💠وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ
💠وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ
💠وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
💠وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ
💠اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ
💠مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ
💠وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ
💠وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
💠اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ
💠عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ
💠وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ
💠إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً
💠بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ
🔹آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنی و در هر مرتبه میگویی:
💠اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
💠اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
💠اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
ِ
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج والعافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(سلام الله)