💠*دعای صد یا الله که در شب عید فطر خوانده می شود بسیار زیباست بخوانید*💠
🌷🌸🌷🌸🌷
✨و شیخ و سیّد بعد از این نماز این دعا را نقل کرده اند :
«یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا رَحْمنُ یا اَللّهُ یا رَحیمُ یا اَللّهُ یا مَلِکُ یا اَللّهُ یا قُدُّوسُ یا اَللّهُ یا سَلامُ یا اَللّهُ یا مُؤْمِنُ یا اَللّهُ یا مُهَیْمِنُ یا اَللّهُ یا عَزیزُ یا اَللّهُ یا جَبّارُ یا اَللّهُ یا مُتَکَبِّرُ یا اَللّهُ یا خالِقُ یا اَللّهُ یا بارِئُ یا اَللّهُ یا مُصَوِّرُ یا اَللّهُ یا عالِمُ یا اَللّهُ یا عَظیمُ یا اَللّهُ یا عَلیمُ یا اَللّهُ یا کَریمُ یا اَللّهُ یا حَلیمُ یا اَللّهُ یا حَکیمُ یا اَللّهُ یا سَمیعُ یا اَللّهُ یا بَصیرُ یا اَللّهُ یا قَریبُ یا اَللّهُ یا مُجیبُ یا اَللّهُ یا جَوادُ یا اَللّهُ یا ماجِدُ یا اَللّهُ یا مَلِىُّ یا اَللّهُ یا وَفِىُّ یا اَللّهُ یا مَوْلى یا اَللّهُ یا قاضى یا اَللّهُ یا سَریعُ یا اَللّهُ یا شَدیدُ یا اَللّهُ یا رَؤُفُ یا اَللّهُ یا رَقیبُ یا اَللّهُ یا مَجیدُ یا اَللّهُ یا حَفیظُ یا اَللّهُ یا مُحیطُ یا اَللّهُ یا سَیِّدَ السّاداتِ یا اَللّهُ یا اَوَّلُ یا اَللّهُ یا اخِرُ یا اَللّهُ یا ظاهِرُ یا اَللّهُ یا باطِنُ یا اَللّهُ یا فاخِرُ یا اَللّهُ یا قاهِرُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا وَدُودُ یا اَللّهُ یا نُورُ یا اَللّهُ یا رافِعُ یا اَللّهُ یا مانِعُ یااَللّهُ یادافِعُ یااَللّهُ یا فاتِحُ یااَللّهُ یانَفّاحُ [عُ] یااَللّهُ یاجَلیلُ یااَللّهُ یا جَمیلُ یا اَللّهُ یا شَهیدُ یا اَللّهُ یا شاهِدُ یا اَللّهُ یا مُغیثُ یا اَللّهُ یا حَبیبُ یا اَللّهُ یا فاطِرُ یا اَللّهُ یا مُطَهِّرُ یا اَللّهُ یا مَلِکُ یا اَللّهُ یا مُقْتَدِرُ یا اَللّهُ یا قابِضُ یا اَللّهُ یا باسِطُ یا اَللّهُ یا مِحیى یا اَللّهُ یا مُمیتُ یا اَللّهُ یا باعِثُ یا اَللّهُ یا وارِثُ یا اَللّهُ یا مُعطى یا اَللّهُ یا مُفْضِلُ یا اَللّهُ یا مُنْعِمُ یا اَللّهُ یا حَقُّ یا اَللّهُ یا مُبینُ یا اَللّهُ یا طَیِّبُ یا اَللّهُ یا مُحْسِنُ یا اَللّهُ یا مُجْمِلُ یا اَللّهُ یا مُبْدِئُ یا اَللّهُ یا مُعیدُ یا اَللّهُ یا بارِئُ یا اَللّهُ یا بَدیعُ یا اَللّهُ یا هادى یا اَللّهُ یا کافى یا اَللّهُ یا شافى یا اَللّهُ یا عَلِىُّ یا اَللّهُ یا عَظیمُ یا اَللّهُ یا حَنّانُ یا اَللّهُ یا مَنّانُ یا اَللّهُ یا ذَاالْطَّوْلِ یا اَللّهُ یا مُتَعالى یا اَللّهُ یا عَدْلُ یا اَللّهُ یا ذَاالْمَعارِجِ یا اَللّهُ یا صادِقُ یا اَللّهُ یا صَدُوقُ یا اَللّهُ یا دَیّانُ یا اَللّهُ یا باقى یا اَللّهُ یا واقى یا اَللّهُ یا ذَاالْجَلالِ یا اَللّهُ یا ذَاالاِْکْرامِ یا اَللّهُ یا مَحْمُودُ یا اَللّهُ یا مَعْبُودُ یا اَللّهُ یا صانِعُ یا اَللّهُ یا مُعینُ یا اَللّهُ یا مُکَوِّنُ یا اَللّهُ یا فَعّالُ یا اَللّهُ یا لَطیفُ یا اَللّهُ یاغَفُورُ یااَللّهُ یا شَکُورُ یااَللّهُ یا نُورُ یااَللّهُ یا قَدیرُ [یمُ] یااَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یااَللّهُ یا رَبّاهُ یااَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ یا رَبّاهُ یااَللّهُ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَتَمُنَّ عَلَىَّ بِرِضاکَ وَ تَعْفُوَ عَنّى بِحِلْمِکَ وَتُوَسِّعَ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِکَ الْحَلالِ الطَّیِّبِ وَ مِنْ حَیْثُ اَحْتَسِبُ وَمِنْ حَیْثُ لا اَحْتَسِبُ فَاِنّى عَبْدُکَ لَیْسَ لى اَحَدٌ سِواکَ وَلا اَحَدٌ اَسْئَلُهُ غَیْرُکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ ما شاَّءَ اللّهُ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ»
پس به سجده مى روى و مى گویى :یااَللّهُ یااَللّهُ یااَللّهُ یارَبُِّ یارَبُِّ یارَبُِّ یا مُنْزِلَ الْبَرَکاتِ بِکَ تُنْزَلُ کُلُّ حاجَةٍ اَسْئَلُکَ بِکُلِّ اسْمٍ فى مَخْزُونِ الْغَیْبِ عِنْدَکَ وَالاْسْماَّءِ الْمَشْهُوراتِ عِنْدَکَالْمَکْتُوبَةِعَلى سُرادِقِ عَرْشِکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَقْبَلَ مِنّى شَهْرَ رَمَضانَ وَتَکْتُبَنى مِنَ الْوافِدینَ اِلى بَیْتِکَ الْحَرامِ وَتَصْفَحَ لى عَنِ الذُّنُوبِ الْعِظامِ وَتَسْتَخْرِجَ [لى ] یا رَبِّ کُنُوزَکَ یا رَحْمنُ
🇮🇷
هر که شد محرم دل در حرم یار بماند
وان که این کار ندانست در انکار بماند
اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن
شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند
صوفیان واستدند از گرو می همه رخت
دلق ما بود که در خانه خمار بماند
محتسب شیخ شد و فسق خود از یاد ببرد
قصه ماست که در هر سر بازار بماند
هر می لعل کز آن دست بلورین ستدیم
آب حسرت شد و در چشم گهربار بماند
جز دل من کز ازل تا به ابد عاشق رفت
جاودان کس نشنیدیم که در کار بماند
گشت بیمار که چون چشم تو گردد نرگس
شیوه تو نشدش حاصل و بیمار بماند
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که در این گنبد دوار بماند
داشتم دلقی و صد عیب مرا میپوشید
خرقه رهن می و مطرب شد و زنار بماند
بر جمال تو چنان صورت چین حیران شد
که حدیثش همه جا در در و دیوار بماند
به تماشاگه زلفش دل حافظ روزی
شد که بازآید و جاوید گرفتار بماند
#حافظ شیرازی 🌺
🔰 #علامهحسنزادهآملی
🔰 #وداعباماهمبارکرمضان
🔰 #وداعزمان
؛●➼┅═❧┅┄═❧┅
👈 دعاى چهل و پنجم صحيفه سجاديه
در وداع شهر رمضان است؛
در اين دعا، امام عليه السّلام،
خطاب به ماه مبارك رمضان مى كند
و چندين بار وى را سلام مى كند
و او را وداع مى نمايد و مى فرمايد:
السلام عليك يا شهر اللّه الاكبر و يا عيد اوليائه.
السلام عليك يا اكرم مصحوب من الاوقات
و يا خير شهر فى الايّام و السّاعات.
سيد اجل و آقا ميرزا جواد آقا- رضوان اللّه تعالى عليهما-
گويد:
اگر كسى پرسد كه :
«وداع ماه مبارك رمضان چه معنى دارد و حال اينكه شخص زنده اى كه مخاطب واقع شود و بدانچه كه با زبان به او گفته مى شود تعقل كند، نيست؟»
در پاسخ گوييم:
بدان كه عادت خردمندان پيش از رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم
و با او و پس از وى اين بود كه
ديار و اوطان و شباب و اوقات صفا و امان و احسان را به بيان مقال خطاب مى كردند؛
و اين محادثه اى است به لسان حال.
و چون ادب اسلام آمد،
آن را امضا كرده است
و قرآن بدان ناطق است؛
چنانكه حق- جل جلاله- مى فرمايد:
يوم نقول لجهنم هل امتلات و تقول هل من مزيد
پس خداوند اخبار فرمود كه جهنم به مقال جواب مى دهد و اين اشارت به لسان حال است.
و در اين موضوع،
آيات قرآنى و كلمات نبى و ائمه و اهل تعريف بسيار است،
نياز به اطاله در جواب نيست.
و ماه مبارك كه اهل اسلام و ايمان بدان عنايت دارند
و در نزد ايشان افضل از صحبت ديار و منازل و انفع از اهل و ارفع از اعيان و امثال است،
دواعى لسان حال اقتضا كرده است كه
آن را در هنگام فراق و انفصالش وداع كنند.
مرحوم ملكى گويد:
اگر در وداع زمان اشكال برايت پيش آيد كه زمان از قبيل موجود زنده باشعور قابل صحبت و توديع نيست،
به جواب سيد- قده- در اقبال بنگر.
و اگر از آن جواب قانع نمى شوى به اين گفتار ما گوش فرا ده:
بدان كه زمان و مكان و ساير اشياى بيجان،
اگرچه در اين عالمشان و با اين صورشان شاعر نيستند،
ولى همه آنها را در بعضى عوالم عاليه
حيات و شعور و نطق و بيان و حبّ و بغض است؛
چنانكه اخبار بسيارى كه در احوال عوامل برزخ و قيامت آمده است
و همچنين مكاشفات اهل كشف
كاشف اين مطلب است،
زيرا آنچه در اين عالم وجود مى يابد
آنها را در عوالم ديگرى كه به حسب وجود
سابق بر اين عالم اند
وجودى است،
و موجودات را در هر عالمى
صور و احكام مخصوص به آن عالم است
كه با صور و احكام اين عالم اختلاف دارد
(يعنى اختلاف به حسب ظل و ذى ظل و حقيقت و رقيقت دارد).
و از احكام بعض عوالم عاليه اين است كه
هر چه در آنها موجودند داراى حيات و شعورند؛
زيرا كه آن دار، دار حيات است و زنده است،
چنانكه اخبار بر آن دلالت دارد.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
💐🌹🍃🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه ۱۵۵ قرآن کریم 🌺🌸🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از این درد بنا نیست شکایت بکنم
ترسم این است به دوریِ تو عادت بکنم..💔
#سلام به نیابت از امام زمان عجل الله به محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام✨
● اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ●
🌷اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ🌷
#حسینجانم❤️
#صلیاللهعلیڪیااباعبدالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همصدا با امام خامنه ای 💔😭
سلام امام زمانم💚
السلام علیک یا بقیة الله❤️
سلام امام زمانم 🌹
اللهّمَ عجل لولیک الفرج
مولانا صاحب الزمان🌺
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
#امام_زمان_عج
اللهم عجل لولیک الفرج 💚
استاد فرهمند - دعای عهد.mp3
1.54M
دعای عهد🌱
استاد فرهمند
من دعای عهد میخوانم بیا
بر سر این وعده میمانم بیا
با تجلی های پر هیبت بیا
از میان پرده غیبت بیا 💔
⚘ اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ⚘
سلام دوستان چله سوم را به حول قوه الهی شروع می کنیم
👈بیست ونهمین روز👉
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃🌹🍃
🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃
🌹🍃
🍃
❣﷽❣
3⃣2⃣
#چگونه_امام_زمانمان_را_یاری_کنیم
🔴در قسمت قبل درباره شخصیت حضرت عباس توضیح دادیم . حال نیز کمی بیشتر به شخصیت و کمی هم به مقام وشأن این بزرگوار میپردازیم ...
🌴حضرت عباس(ع) درحادثه کربلا برادران خود را دور هم جمع کردند و فرمودند : برادران تا ما زنده ایم نمیگذاریم آقابه میدان روند . حال ابتدا شما به میدان جنگ بروید پس از شما من میروم .
🍃یکی از برادران این بزرگوار فرمود: ای عباس من که میدانم تو از دشمن و مرگ نمیترسی اما دلیل کارت چیست که ابتدا مارابه میدان میفرستی ؟
▪️حضرت در پاسخ فرمودند : این آقا (امام حسین ع) امروز داغ برادر و عزیز ترین کسانش را میبیند . 👈 میخواهم در داغ برادر دیدن هم شبیه مولایم شوم .
🎋کربلا یک بار در تاریخ کافیست تا شیعه بفهمد الکی لاف #ظهور نزند .
🌾حضرت عباس اگر حضرت عباس شدند ٬ به جهت ادبی بود که داشتند. این همه آدم اومدند به امام زمانشون (امام حسین) گفتند که :
🔹عبدالله بن عمر 👈 حسین نرو. خوشگلی میکشنت .
🔹عبدالله بن زبیر 👈حسین مرو میکشنت برو یمن .
🔹و...
که ادب نداشتند و به گرد پای مقام حضرت عباس هم نمیرسند .
🚩امام حسین دستور حرکت دادند نخستین کسی که جلو ایستاده بود و منتظر حرکت بود حضرت عباس بودند.
🌷ادب داشته باشیم خدمت #امام زمان. حال امام ما غایب است اما ناظر بر اعمال و رفتار ما که هست . ادب داشته باشیم ... مبادا گناهی ازمان سربزند که موجب ناراحتی حضرت شود .
🌸سلامتی و تعجیل در فرج صلوات 🌸
#پایان
اللهم عجل لولیک الفرج 💚
4_5994799662517716781.mp3
4.22M
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇
شرح #حکمت31 6⃣
🔷 ارکان و ابعاد یقین /یقین و اولیای خدا /راههای رسیدن به یقین
🔻نکته دیگری که درباره یقین باید بیان کرد، ارکان و ابعاد یقین است.
حضرت یک بار در همین حکمت ۳۱ ارکان یقین را بیان کردند و فرمودند :چهار رکن برای یقین هست:
۱- نگاه به حوادث با چشم بصیرت و تیز هوشی
۲- بیرون کشیدن حکمت وقایع
۳- عبرت گرفتن
۴- پیمودن راه صحیح پیشینیان
🔻یک بار هم در حکمت ۱۲۵ فرمودند: «التَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ وَ الْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ»؛ تسلیم شدن در برابر حق همان یقین است و یقین عبارت است از اینکه صدق اوامر خدا را قلب شما اعتراف بکند و بپذیرد.
🎇🎇🎇🎇🌿💐🌿🎇🎇🎇🎇
🔻 نکته بعدی درباره یقین، ویژگیهای یقین انسانهای وارسته از اولیاء خدا و متقّین است.
یکی در خطبه ۱۹۳ است که حضرت فرمودند:«َ إِيمَاناً فِي يَقِينٍ»؛ یکی از علامتهای متّقین این است که ایمانشان در مقام و رتبه یقین است.
در خطبه ۳۸ در مورد اولیاء خدا فرمود: « فَأَمَّا أَوْلِيَاءُ اللَّهِ فَضِيَاؤُهُمْ فِيهَا الْيَقِينُ» ؛ نوری که اولیاء را در فتنه ها نجات میدهد و مسیرشان را روشن میکند، نور یقین به اعتقاداتشان است.
در خطبه ۸۷ هم درمورد مؤمنین حقیقی فرمودند: «فَهُوَ مِنَ الْيَقِينِ عَلَى مِثْلِ ضَوْءِ الشَّمْسِ» ؛ مؤمن واقعی اینگونه است که یقینش مثل روشنایی شعاع نور خورشید همه چیز را برای او روشن کرده است.
🔻نکته دیگری که درباره یقین باید عرض کرد، راهها و اسباب به یقین رسیدن است که متعدّد است.
بنده دو مورد از آن را عرض می کنم:
● 1. در حکمت ۳۷۳ که نهی از منکر و جنگ با دشمن را حضرت باعث نورانیت قلب با یقین می دانند و می فرمایند: «مَنْ أَنْكَرَهُ بِالسَّيْفَِ نَوَّرَ فِي قَلْبِهِ الْيَقِينُ »؛ کسی که با شمشیر به انکار دشمن و منکر بپردازد، در قلب خودش نور یقین را روشن کرده است.
● 2. یکی دیگر از اسباب و راه های رسیدن به یقین، خود اهل بیت (علیهم السلام) هستند، که در نهج البلاغه خیلی مفصّل به آنها پرداخته شده است ؛ مثلاً در خطبه ۲ می فرمایند اهل بیت چه کسانی هستند؟ «هُمْ أَسَاسُ الدِّينِ وَ عِمَادُ الْيَقِينِ » ؛ اهل بیت (علیهم السلام) پایه و ریشه دین و ستون یقین هستند.