eitaa logo
:: مرزبان ::
427 دنبال‌کننده
292 عکس
96 ویدیو
7 فایل
شبکه اطلاع رسانی و آموزش محور مرزبان؛ برگزاری دوره های عمومی و تخصصی آشنائی با فرق و شبه معنویت های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رد عقائد در سخنان مولوی الجفری از علمای هدف اصلی وهابیت چیه؟ 🤔 از زبان یک مولوی اهل تسنن 👏👏 واقعا عالیه👍 👉 @marzbane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | رهبر معظم انقلاب: روز ، ولایت اسلامی یعنی رشحه‌‌ای و پرتوی از ولایت خدا در میان مردم تجسّم پیدا کرد و لذا بود که دین کامل شد؛ بدون تعیین و این مسئله، دین واقعاً ناقص میماند و لذا بود که نعمت اسلام بر مردم تمام شد. ۱۳۶۹/۰۴/۲۰ 🏷 🌐 @marzbane
:: مرزبان ::
کتابی در نقد تفکرات نوشته شده در دهه ۵۰ شمسی،نکات مهم و قابل تأمل فراوانی دارد که به شناخت صحیح وهابیت کمک شایانی میکند.
4_6028605809666033009.pdf
417K
🔺 بررسی سند خطبه فدکیه حضرت زهراء(سلام الله علیها) از طرق شیعه و سنی و اثبات اعتبار و تواتر آن/۱۳صفحه - آیت الله سید محمد حسینی قزوینی سلام الله علیها (۱۴ذیحجه سالروز بخشیدن فدک به حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها به امر خداوند در سال هفتم هجری)
Ghadir-shenasi.pdf
2.38M
- غديرشناسي و پاسخ به شبهات علی اصغر رضواني
‍ ‍ معنای 🔻مشت محکم به دهان ناصر الدین آلبانی پس از نقل روایت «انت ولی کل مومن بعدی» و روایت درباره ابن تیمیه که بنا بر مشی همیشگی اش در تضعیف مناقب امیرالمؤمنین علیه‌السلام ، تلاشی در راستای تضعیف این روایات داشته می‌نویسد : 🔚 « واقعاً مورد تعجب و شگفتی شده است، که چطور ابن‌ تیمیه بر انکار این حدیث و دروغً‌ دانستن آن در کتاب منهاج السنة جرأت نموده، همان‌ طور که او با حدیث قبلی نیز چنین برخوردی کرده است... من نمی‌دانم با طرح اشکال دلالی او، دیگر چه دلیلی برای دروغ‌ دانستن این حدیث وجود دارد, جز شتاب و عجله و زیاده روی او در رد شیعه » : فمن العجیب حقا ان یتجرا شیخ الاسلام ابن‌ تیمیة علی انکار هذا الحدیث و تکذیبه فی منهاج السنة کما فعل بالحدیث المتقدم هناک... فلا ادری بعد ذلک وجه تکذیبه للحدیث الا التسرع و المبالغة فی الرد علی الشیعة... 📓کتاب سلسلة الأحاديث الصحيحه جلد ۵   صفحه ۲۶۳(ر.ک: تصویر الحاقی) lib.efatwa.ir/43369/5/263 lib.efatwa.ir/43369/5/263 🟥 الحق که شیخ حسن سقاف، عالم اهل سنت درباره ابن تیمیه حرانی حق گفت: « من برای یک مسلمان مؤمن، کتابی زیان بارتر از کتب ابن تیمیه سراغ ندارم. سزاوار است حق جویان برای نقد کتب ابن تیمیه حرانی که خدا را جسم می داند و ناصبی است تلاش نمایند. به خصوص رد کتاب «منهاج السنة» ابن تیمیه که در حقیقت «منهاج البدعة» است بپردازند.» : و إنني لا أعلم أضرّ على المسلم المؤمن من كتب ابن تيمية الحراني الذي يخلط السم في الدسم فيما كتب و صنف، و هو رجلٌ کثیر التلوی و المراوغة جداً یکثر الکلام و یطیله جداً فیما لا فائدة فیه لیزرع في ثناياه أفكاره الباطلة و آراءه الفاسدة المردودة!!» « فینبغی لأهل الحق أن یتکاتفوا و یتفرّغوا للرد علی کتب الشیخ الحرّاني المجسِّم الناصبي و خاصة الرد علي كتابه«منهاج السنة» الذي هو حقيقةً منهاج البدعة. 📓 کتاب العلوّ للعلیّ الغفّار ، صفحه96 @marzbane
با توجه به مقدمات و متن ماجرا و نتایج آن، پیام‌هایی برای امروز ما، غیرشیعیان و غیرمسلمانان دارد. اولاً غدیر به ما درس می‌دهد که همواره به دنبال نسخه کامل‌تر هر امر ارزشمند و مفیدی باشیم، مخصوصاً اگر امر یک امر دینی باشد. در مسائل، آموزه‌ها و گفته‌های دینی ممکن است نسخه‌های مختلفی وجود داشته باشد، لذا باید از طرق شناخته‌شده، علمی و مورد اتفاق به سراغ یافتن نسخه کامل‌تر و مترقی‌تر و سودمندتر برویم که کارگشایی بیشتری داشته باشد. نکته دیگر از غدیر این است که در زندگی و کارهایمان باشیم. براساس قرائت شیعی از آیات قرآن، خداوند در آیه سوم سوره مبارکه مائده اواسط و اواخر آیه مربوط به ابلاغ امامت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است که مأموریتی قطعی به پیامبر اکرم داده شد که دین را به حد اکمال برساند و نسخه کامل آن را به مردم ارائه کند. درس دیگری که از واقعه غدیر می آموزیم این است که در کارهایمان نباشیم و امور را ابتر رها نکنیم و در برنامه‌ریزی‌ها مسامحه‌کار نباشیم، بلکه باید کار را جدی بگیریم و پیگیر باشیم تا به سرانجام برسد و از رنج و سختی‌ها و ناملایمات، سستی به خودمان راه ندهیم. پیام دیگر غدیر این است که اگر باید برای پس از حیاتمان کاری انجام دهیم، نباید آن را به تأخیر بیندازیم و تصور نکنیم که تا وقتی زنده‌ایم مکلف به انجام کارها هستیم و مسائل بعد از آن ارتباطی به ما ندارد. نکته دیگر غدیر این است که از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببریم و آنها را غنیمت بشماریم، چون فرصت‌ها به سرعت از دست می‌روند. حضور مسلمانان در سال پایانی عمر پیامبر(ص) در حج، حضوری همگانی و پرشمار بود و امکان برگزاری چنین کنگره بزرگی غیر از ایام حج وجود نداشت. بنابراین پیامبر(ص) از این فرصت برای ابلاغ مأموریت خود استفاده کردند. پیام دیگر این حادثه بزرگ این است که اگر وظایفی به عهده ماست، باید آنها را انجام دهیم، هرچند ممکن است نتایج آنی به دست نیاید، اما انسان نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌هایی که غدیر برای شیعیان و مسلمانان دارد این است که باید به سخن پیامبر اسلام به عنوان پیام‌آور وحی گوش دهیم و مطیع او باشیم. پیج تخصصی عید سعید غدیر را به همه شما بزرگواران تبریک و تهنیت عرض میکند. @marzbane
هدایت شده از :: مرزبان ::
♦️تحلیلی از واقعه غدیر و خانه نشینی علی (ع) در سال‌های آخر که پیامبر در مکه اقامت داشت، به خصوص پس از فتح مکه؛ (فتح مکه در سال هشتم هجرت بود از فتح مکه تا رحلت پیامبر نزدیک دو سال طول کشید)، در این دو سال خیلی از اعراب جزیرة العرب آمدند مسلمانی را پذیرفتند، هر هفته و هر روز هیأت‌های نمایندگی قبیله‌های مختلف به مدینه می‌آمدند تا با پیامبر درباره‌ی قبول اسلام مذاکره کنند. پس اسلام در طول این دو سال اخیر گسترش سریع داشته، اما مردمی‌ که در طی این دو سال مسلمان شدند چقدر اسلام در آن‌ها نفوذ کرده بود؟ چقدر توانستند عادات ضد اسلامی‌ قبل از اسلام را عوض کنند؟ خیلی کم، چه جور کم،‌ دقت کنید دقت کنید تا ببینید چرا علی (علیه السلام) بعد از پیامبر نشست توی خانه، با اینکه پیامبر در روز غدیر اعلام فرمود: «من کنت مولاه‌ و هذا علی مولاه». من حدیث را فقط تا این جا نقل می‌کنم، چون تا این جای حدیث را اکثر محدثین سنی نقل کرده‌اند، از برادران اهل سنت ما. مگر شرایط اجتماعی چه بود که اولا پیامبر نگران بود که علی را به این سمت منصوب کند با این‌که پیامبر است و ثانيا بعد از این‌که منصوب کرد و رحلت فرمود و حوادث به وجود آمد على نرفت دنبال این سمت و رد کرد این سمت را؛ چرا؟ این را از تاریخ عباس ابن عبدالرحیم مروزی نقل می‌کنم؛ می‌گوید: پس از رحلت پیامبر (ص)، اسلام در میان طوایف عرب پایدار نماند مگر در مدینه، مکه و طائف؛ این سه جای کوچک. حالا فکر می‌کنید عده‌ی جمعیت این سه شهر چقدر است، روی هم رفته بیست هزار تا نمی‌شود. خیال نکنید که حالا این سه شهر مثلا مانند سه تا شهر مثل تهران می‌ماند در برابر جمعیت ایران، نه، جمعیت این سه شهر روی هم در حدود بیست هزار تا و سایر مردم مرتد شده‌اند و شانه از زیر بار اسلام خالی کرده‌اند. این مورخ نام یک یک از قبایل عرب را که کجا زندگی می‌کرده‌اند اینجا نام برده است. وی می‌گوید: با اینکه مسئله‌ی قوم و خویشی و به ریاست رسیدن قوم و خویش عملی نشد، با این حال مردم اطراف پس از مرگ پیامبر دست از اسلام کشیدند حالا حساب کنید اگر پیامبر (ص) سخت پافشاری می‌کرد و حتی قبل از آخرین ساعات زندگی خویش رسماً‌ علی (علیه السلام) را بر جای خودش می‌نشاند و به شکلی که همه حساب کنند که دیگر کار از کار گذشته، ریاست و زمامداری را به او تفویض می‌کرد و نه فقط او را منصوب کند، بلکه عملا او را تثبیت می‌کرد. اگر پیامبر این کار را می‌کرد و یک راه اختلافات داخل مکه و مدینه و طائف هم ضمیمه می‌شد به این ارتداد مردم، خارج از این سه قصبه‌ی کوچک، آن وقت دیگر چه می‌شد؛ آن وقت اصل اسلام فدا میشد، این مسئله است. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید آیت‌الله بهشتی، ج1، ص172 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ @marzbane
ادیان ژاپنی اغلب دين را به عنوان باورى شخصى مطالعه مى كنند. اين كار در ژاپن كه پديده دينى ابعاد بسيارى دارد كه خارج از موضوع ايمان است، همواره ممكن نيست; مثلا جشن هاى شين تويى و شعاير تدفين بودايى عموماً بخشى از دين شخصى تلقى نمى شوند. با اين حال، همچنان ابعادى در بيشتر فرقه ها (شين تويى، بودايى، مسيحى و ...) وجود دارد كه باور شخصى، جوهره آنهاست. باز هم فرقه هاى اندكى (اساساً بودايى) هيچ تأكيدى بر ايمان ندارند و رويكرد «تجربه كن و ببين» را ترجيح مى دهند. «سلوك» يك امر مشترك ميان اين پديده هاى دينى مختلف است. در اين بحث، سلوك را در صورتى «دينى» مى دانند كه مبيّن نوعى ارتباط با موجود يا موجودات الاهى باشد، آن گونه كه در شين تو، آيين بوداى عاميانه، مسيحيت و دين عاميانه ديده مى شود، يا ارتباط با يك مبدأ غايى/درونى كه دگرگون كننده زندگى است، آن چنان كه در گونه هاى خاص فهم آيين بودا مشاهده مى شود. دين زنده در ژاپن، همانند ديگر كشورها، داراى بعد سازمانى است. يقيناً سازمان هاى دينى تاريخ هاى داخلى خود را دارند، اما براى دانشجوى رشته دين و جامعه ژاپن، مسئله روابط متغير بين سازمان هاى دينى و حكومت، مهم تر است. حكومت در بخش غالب تاريخ ژاپن، حد و مرزهايى تعيين نموده است كه چنين سازمان هايى در محدوده آن حد و مرزها مى توانستند وجود داشته باشند. بنابراين مهم است گزارش كوتاهى از حكايت مستمر تأثير متقابل سازمان هاى دينى و قدرت حكومتى ارائه كنيم. ادامه در سایت https://marzban.lms2.hozehkh.com/ba/%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان
اخلاق در ادیان شرقی تمام اديان از مؤلفه هاي اخلاقي برخوردارند و رويكردهاي ديني به مسائل اخلاقي از لحاظ تاريخي اخلاق را بر رويكردهاي سكولار چيره كرده است. جستار كوتاه زير نگاهي گذرا به اخلاق در اديان شرقي دارد. ادامه مطلب در سایت https://marzban.lms2.hozehkh.com/ba/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%82%DB%8C دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان
بدیهی است برای شناخت وهابیت نیازمند آگاهی از تاریخ و سیر تطور وهابی‌گری در زادگاهش یعنی سرزمین عربستان هستیم. در ایندرس، به پنج‌جریان فکری وهابیت که همگی درون‌مذهبی هستند، اشاره خواهد شد.این‌جریانها عبارتنداز: 1. سنتگرايان: جریان‌های رسمی عربستان(آلسعود-آلشیخ) شامل جریانهای «سکولار، ملکیه، جامیه، و سروریه»؛ 2. نوگرايان: نوسلفی؛ 3. روشنفكران: لیبرال؛ 4. اِخوانُالتوحید(و به تعبیر ما: خوارج متأخر جهان اسلام)؛ و 5. اِخوانيها(الصحوۀُالاسلامي). در لابلای مباحث به‌ویژه دربارة جریان ، مطالبات و اقدامات گروههای لیبرال و روشنفکر سعودی و واکنش حکومت دربرابر اینگروهها، و همچنین اختلافات فکری اخوانُ‌التوحید با سران وهابیت و حاکمیت، اشاره شده است. ادامه مطللب در سایت https://marzban.lms2.hozehkh.com/ba/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان
هرچند انجمن حجتیه در اوایل دهه ۶۰ و پس از نطق آتشین حضرت امام، تعطیلی تمام دفاترش را در سرتاسر کشور ایران اعلام کرد و عده‌ای بر آن شدند که عمر انجمن حجتیه با آن سابقه نه چندان درخشانش به پایان خود رسیده؛ اما فارغ از آن که تشکیلات انجمن تعطیل نشده بود، پس از مدتی آنچه که نمایان شد، این بود که تفکرات انجمنی علی رغم تعطیلی ظاهری این سازمان، همچنان بین قشر قابل توجهی از مذهبی‌ها وجود دارد؛ به طوری که شخص شاید در جلسات و ساز و کار تشکیلاتی انجمن حاضر نشود، اما به شدت متأثر از تفکرات و چشم‌انداز انجمن حجتیه در مسائل دینی و به تبع آن امور اجتماعی است. در کانال مرزبان عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
هدایت شده از صیانت و پدافند غیر عامل
⭕️حجت الاسلام و المسلمین هاشمی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و ضمن تکریم و بزرگداشت این ایام، اظهار داشت: اولویت و رسالت بنیادین ما در این زمینه ، آمادگی، هوشیاری و دور اندیشی در برابر هرگونه هجمه دشمن بر پیکره معارف اسلامی و انقلابی می باشد و مخاطب اصیل ما در این آگاه سازی آحاد حوزویان به خصوص علما، فضلا، مبلغین و جامعه نخبگانی حوزه هستند. 📌وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به معنی مجموعه اقدامات در زمینه پیشگیری و بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات دشمن است، اظهار کرد: در همین راستا اداره صیانت و پدافند غیر عامل در حال آماده سازی نهایی سند چشم انداز پدافند سایبری حوزه علمیه است. همچنین بزودی سامانه ای ویژه برای برنامه های پدافند غیر عامل که به صورت تعاملی با مدارس علمیه و طلاب طراحی شده، رونمایی خواهد شد که این اقدام از جمله فعالیت های پیشگیرانه ای است که در حوزه علمیه خراسان برای اولین بار صورت گرفته است. ادامه خبر : www.hozehkh.com/OneEntry?id=46115 📌لطفاً نقطه نظرات خود را جهت بهبود عملکرد برای ما ارسال فرمائید https://eitaa.com/padafand_hozehkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅یکی از مهمترین وظایف رهبران امت وظیفه‌ای است که درست به انجام رسیدن آن می توانسته است به معنای حفظ مذهب و معادل جهادی سرنوشت ساز باشد. ❇️آن وظیفه عبارت است از این‌که تشیع به مثابه‌ی یک نظام فکری و عملی، شود و برای آن از لحاظ عقیدتی و عملی با استفاده از میراث ارزشمند سخنان ائمه (علیهم‌السّلام) چهار چوبی ترسیم گردد. 🔆 بدین گونه هویت مستقل و شده‌ی مذهب اهل بیت (ع) مشخص گشته در معرض فهم و استفاده‌ی پیروانش قرار گیرد. این کار به علماء و متفکران شیعه این امکان را میداد که اصولی یعنی خروج از حیطه‌ی مبانی مذهب در فقه و کلام را، از اختلاف نظرهایی که در داخل محدوده‌ی مکتب پیش میآید، بتوانند جدا کرد. ۱۳۷۲/۰۱/۲۸ مقام معظم رهبری در کانال عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
هدایت شده از صیانت و پدافند غیر عامل
🔰 سردار جلالی با بیان اینکه مدیران باید نسبت به اهتمام جدی داشته باشند، گفت: « یکی از باید سواد سایبری باشد که در این راستا طرح درس آموزش امنیت سایبری برای مدیران آماده شده تا برای کنترل مطلوب مجموعه مورد استفاده قرار گیرد». ⏪ سردار جلالی با اشاره به ضرورت تقویت موضوع امنیت سایبری در سطح زیرساخت ها تاکید کرد: « مدیرانی که کارشان وابسته به فضای سایبری است و بدون آن نمی توانند تداوم کار داشته باشند بایستی سواد لازم امنیت و پدافند سایبری را کسب کنند و اگر بعد از آموزش متوجه شدند که نمی توانند این دانش را یاد بگیرند بهتر است که بدهند.» 📌ما را در ایتا دنبال کنید https://eitaa.com/padafand_hozehkh
هدایت شده از صیانت و پدافند غیر عامل
📌قابل توجه مدیران مدارس و روحانیون گرامی را جدی بگیرید ! 🔰با توجه به جدید دشمن در مقابله با جریان انقلاب و خصوصاً قشر روحانیت و حوزه های علمیه، مراقب باشید به هیچ وجه درباره اطلاعات هویتی، تحصیلی یا تبلیغی خود یا دوستانتان به افراد ناشناس از طریق تماس تلفنی اطلاعاتی ارائه ندهید. 🔰ممکن است فرد مشکوک، خود را نماینده سازمان یا نهادی خاص یا از دفاتر مراجع و علماء معرفی کنند و از طریق ارائه برخی اطلاعات قصد داشته باشند اعتمادسازی کنند. 🔰 به یاد داشته باشید هرگونه آمار و اطلاعات صرفاً از طریق مکاتبه با مرکز مدیریت حوزه علمیه صورت می پذیرد و هیچ مجموعه ای مجوز دریافت اطلاعات هویتی و سوابق افراد را از طریق تماس تلفنی ندارد. لذا: ⭕️از هرگونه انتقال اطلاعات به هرشکل به افراد متفرقه جداً پرهیز کنید. ⭕️شماره تماس گیرنده و مشخصات دقیق کسی که با شما تماس گرفته است را بررسی و راستی آزمائی کنید. ⭕️به هیچ وجه به تماس هایی که از طریق تلفن همراه با شما گرفته می شود، اعتماد نکنید. 📌ما را در ایتا دنبال کنید https://eitaa.com/padafand_hozehkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️آیا و ، انسان را ملزم به اخلاق می‌کند و چرا باید بود؟ آیا با هستند؟ 📌وقتی در مورد اخلاق در صحبت می‌کنیم و می‌گوییم اخلاق در تفکر خدا ناباوری معنایی ندارد، سریع به ما می‌گویند پس فلان افراد که انسان‌های با هستند را چه می‌کنید؟ 🔰وقتی می‌گوییم در تفکر خداناباوری ( یا ) اخلاق معنایی ندارد، به این معنی نیست که ملحدِ وجود ندارد یا هرکسی که ملحد باشد، بی‌اخلاق است. نه، هرگز این منظور ما نیست. ✅ بلکه منظور این است که در مقابل مسائل اخلاقی، حالتی دارد و اخلاق در آن بی‌معنی است. ❇️چون در این تفکر به وجود (روز حساب و کتاب) و وجود خالق و قاضی باور ندارند، بااخلاق بودن بی‌معنی ( ) است چون در آخر، همه مثل هم هستند و به نیستی و عدم می‌روند و با مرگ همه چیز تمام می‌شود. در کانال مرزبان عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
👌در تقسیم بندی به هفت می رسیم. ✅ ۱- »» در قالب دارند در ایران تبلیغ می‌کنند. ✅ ۲-یک کلان دیگر، است. حدود ده هزار عرفان_نوظهور در جهان داریم که سی و پنج تا از آنها وارد ایران شدند؛ مثل ، و … که امروز در ایران حضور دارند و فعالیت می‌کنند. ✅ ۳- یک دیگر کلان‌فرقه‌ای است که به نوعی منسوب به هستند و از شیعه منشعب شدند مثل که از دل آنها و گروه و و پدید آمد. ✅ ۴- یک کلان فرقه دیگر به نام داریم. ✅ ۵- یک دیگر هم به عنوان داریم که برخی از آنها هستند و برخی با اسلام ندارند و فقط تبلیغ می‌کنند. ✅ ۶- یک دیگر هم و هستند که خدا را قبول ندارند. البته برخی از آنها هم هستند و نمی‌دانند خدا هست یا خدا نیست. یک طیف دیگری هستند که خدا را قبول دارند ولی اصل دین را قبول ندارند و می‌گویند دین لازم نیست. برخی دیگر خدا را قبول دارند، دین را هم قبول دارد ولی می‌گویند دین اسلام به درد نمی‌خورد. ✅ ۷- هفتمین هم است که بیش از ۷۰ انشعاب هم از همین بوجود آمده است. ❇️🔆اینها مهمترین است که امروز وجود دارند و دین و اسلام را زیر سوال می‌برند.🔆 در کانال مرزبان عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
🔰برای تبیین شیوه های در باید سه مرحله اصلی فرقه ها از مرحله یا تا در کامل یک نیرو را شناسایی کرد. ✅مرحله نخست، شیوه های معمولی و تأثیرگذاری عقلانی جهت ایجاد، تقویت یا تغییر در افراد تازه جذب شده است که به کار گرفته می شود. این شیوه ها را یا تأثیر گذاری می نامیم. ❇️بعد از تغییر اعتقادات یک فرد، رهبران با یک مشکل جدی رو به رو می شوند و آن این است که چگونه جدید را در فرد تثبیت کرده و مانع بازگشت وی به مبانی اعتقادی گذشته اش شوند. در این مرحله فرد تازه جذب شده تحت تأثیر شخصیت گذشته اش و همچنین در اثر کشش ها احساسی و عاطفی نسبت به محیط و فضای زندگی گذشته، دوستان و خانواده اش، همواره تمایل برای بازگشت به اعتقادات قدیمی خود دارد. ⚜️🔅رهبر جهت انجماد و تثبیت اعتقادات جدید در عناصر تازه جذب شده، اساساً جداسازی روانی و حتی فیزیکی آن ها از محیط زندگی گذشته در جهت ایجاد انزوا از گذشته و همچنین شیوه های کنترل و را به کار می گیرد. این مجموعه از شیوه ها « » یا « » نامیده می شود. ✳️سرانجام یک رهبر برای آن که زنان و مردان تازه جذب شده را تبدیل به کند، چاره ای ندارد مگر آن که شخصیت فردی آن ها را عوض کرده و آن را با شخصیت جمعی فرقه جایگزین سازد. این کار توسط کنترل عواطف یا و به کارگیری و احساسات انجام می گیرد که آن را می نامند. در کانال مرزبان عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
:: مرزبان ::
#فرق_انحرافی #خدا_ناباوری #کلان_فرقه #مرزبان 👌در تقسیم بندی #فرقه_ها به هفت #کلان_فرقه می رسیم. ✅
🔆🔰 پس از انتشار مطلب فوق 👆 در خصوص تقسیم بندی فرقه ها یکی از مخاطبان عزیز کانال مرزبان تقسیم زیر👇را پیشنهاد دادند. ✅ به نظرم تقسیم فرقه ها به شیوه ذیل منطقی تر است 🔆۱: فرقه های سنتی که به دو گروه و تقسیم می شوند 🔆۲: عرفان ها و که به شرقی، غربی و داخلی تقسیم می شوند 🔆۳: فرقه های نوظهور در اسلام، که به های نوظهور و تقسیم می شوند 🔆۴: فرقه های نوظهور و سنتی و 🔆۵: جریان ها و سنتی و در اسلام شیعه و سنی 🔆۶: جریان ها و سنتی و در ادیان دیگر 📌✅ شاید بتوان و جریان های بوجود آمده از آنان را هم دسته ای دیگر به شمار آورد.