eitaa logo
روابط عمومی مرزبانی فراجا*مرزمقدس*
372 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
109 فایل
مرزها ناموس هر کشورند، این کانال صفحه‌ایست برای انعکاس اخبار مرز و انعکاس دلاورمردیهای مرزبانان غیور ج.ا. ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
ارزش بازار اپل بزرگتر از صنعت معدنکاری نقره، طلا، فلزات گرانبها و فلزات دیگر !
پنج شنبه 🥀🥀🖤 به یاد مسافران بهشتی، تمام سفرکرده ها..... پدران و مادران آسماني، پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها ی بهشتی وهمه درگذشتگان🥀 بخوانیم فاتحه و صلوات پروردگاراتمام اسیران خاک راببخش و بیامرز🥀🥀
‏دشمن با رسانه بی‌حجابی و دین‌ستیزی رو اونقدر شانتاژ میکنه تا مخاطب باورش بشه مردم دیگه از اسلام ناامید و با حزب شیطان همراه شدن! وظیفه ما در قبال تبیین انتشار واقعیت‌هایی از جامعه هست که توطئه دشمن رو خنثی کنه [مراسم جزخوانی چهارباغ اصفهان]
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صوفی جانشین ساعس انتظامی در دیدار نوروزی با مرزبانان هنگ مرزی گزیک گفت: صبر و بصیرت از مهم‌ترین ویژگی های مرزبانان جمهوری اسلامی ایران است. وی یکی از شاخصه های انسانهای بصیر را ، خودشناسی عنوان کردند و خاطر نشان کردند ماه مبارک رمضان بهترین فرصت و موقعیت برای خودشناسی است.
🔅 ✍ فاصله مقدس! 🔹من فقط ﯾﮏ ﭼﯿﺰ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﯽ‌ﺷﻨﺎﺳﻢ؛ ﯾﮏ ﻓﺎﺻﻠﻪ! ﭼﯿﺰﯼ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﻘﺪﺱ ﺷﻨﯿﺪﻩ‌ﺍﻳﺪ!؟ 🔸ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺧﻮﺑﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﻌﺎﺑﺪ ﻭ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻣﻘﺪﺱ، ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﻘﺪﺱ ﺩﺍﺭﻧﺪ! 🔹ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﻘﺪﺱ یعنی ﻭﺍﺭﺩﻧﺸﺪﻥ ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻤﯽ ﮐﻪ ﺣﻖّ ﻣﺴﻠّﻢ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. 🔸ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﻘﺪﺱ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻢ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻣﺘﺮ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻓﮑﺮ، ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺷﻮﺩ! 🔹ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺎ ﺣﻖّ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﻫﺮ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻟﻤﺎﻥ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ، ﺳﺮﮎ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﻳﺎ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﻛﻨﻴﻢ! حتی ﺩﺭ ذهنمان!
♨️ به مسئولینی که به دنبال راه حل هستند توصیه می‌کنم این طرح پهلوی دوم رو که در سال ۱۳۵۵ برای حذف چادر تهیه شده بود مطالعه کنند: ۱. اقداماتی که در درازمدت مؤثر خواهد بود: ۱-۱- استفاده از رسانه‌های گروهی: الف) ایجاد هماهنگی لازم بین رسانه‌های گروهی و متون کتاب‌های درسی برای دگرگونی باورداشت‌های فعلی در زمینه‌ی ارتباط چادر با معتقدات اخلاقی و مذهبی؛ ب) ایجاد هماهنگی کامل بین برنامه‌های تلویزیون، رادیو، محتوای مطبوعات با متون کتب درسی در تغییر تصویر ذهنی زن؛ ج) بهره‌گیری از سهم تلویزیون در بزرگداشت پوشاک محلی و نشان دادن جنبه‌های دست‌وپاگیر چادر؛ ۱-۲- استفاده از نفوذ روحانیون و سپاهیان دین: الف) انتشار مقالات و نشریات مخصوص و اشاعه‌ی محتوای این نشریات توسط روحانیون معتبر و سپاهیان دین؛ ب) بهره‌گیری از نفوذ کلام روحانیون دانشمند و شناخته‌شده در جهت تفکیک مفهوم حجاب از چادر؛ ۱-۳- بهره‌گیری از فعالیت سازمان‌های اجتماعی و آموزشی: الف) استفاده از خدمات سازمان‌های اجتماعی و آموزشی در دگرگونی بنیادی باورداشت همگان از رابطه‌ی بین چادر و معتقدات مذهبی و اخلاقی؛ ب) بهره‌گیری از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهیه‌ی متون کتب و فیلم‌ها در جهت دگرگونی‌های ذکرشده؛ ج) آموزش غیرمستقیم کودکان در مدارس به منظور انتقال این دریافت‌ها به بزرگ‌ترها؛ د) گنجاندن مواد خاص در آموزش‌های جنبی کانون‌ها؛ ۲. اقداماتی که در کوتاه‌مدت مؤثر خواهد بود: ۲-۱- ممنوع بودن چادر برای دانش‌آموزان و دانشجویان؛ ۲-۲- استفاده از پوشش متحدالشکل در مدارس؛ ۲-۳- اجرای کامل قانون تعلیمات اجتماعی اجباری در مورد خانواده‌هایی که از مدرسه رفتن دختران خود جلوگیری می‌کنند؛ ۲-۴- ممنوعیت بانوان کارمند از استفاده از چادر؛ ۲-۵- محرومیت زنان کارمندی که از چادر استفاده می‌کنند، از دسترسی به مقام‌ها و موقعیت‌ها و همچنین از تشویق؛ ۲-۶- تشویق کارمندان زن به برگزیدن لباس متناسب با کار و شرایط؛ ۲-۷- صدور بخشنامه به کلیه‌ی کارخانجات و ملزم کردن کارگران به پوشیدن لباس متحدالشکل، متناسب با کار و شرایط محیط؛ ۲-۸- تشویق کارگران زن به استفاده از لباس متناسب با لباس متحدالشکل خود؛ ۲-۹- ممنوعیت زنان چادری از مراجعه به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی؛ ۲-۱۰- ممنوعیت زنان چادری از مسافرت با شرکت هواپیمایی ملی ایران؛ ۲-۱۱- ممنوعیت زنان چادری از استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد؛ ۲-۱۲- ممنوعیت ورود زنان چادری به سینماها؛ ۲-۱۳- ممنوعیت ورود زنان چادری از خرید در فروشگاه‌های شرکت‌های تعاونی شهر و روستا؛ ۲-۱۴- ممنوعیت زنان چادری در استفاده از خدمات اجتماعی؛ ۲-۱۵- ممنوعیت ورود کودکان و نوجوانان چادربه‌سر به کتابخانه‌ها؛ ۲-۱۶- محرومیت از شرکت در هرگونه مجامع عمومی؛ ۳. اقدامات جنبی: اجرای مطلوب تصمیمات کوتاه‌مدت، مستلزم اقداماتی به شرح زیر است: ۳-۱- همکاری وسایل ارتباط جمعی در توجیه مقام زن و برداشت همه‌جانبه در این زمینه؛ ۳-۲- همکاری وسایل ارتباط جمعی در ارائه‌ی جنبه‌های منفی چادر و ارتباط آن با عقب‌ماندگی؛ ۳-۳- همکاری وسایل ارتباط جمعی در ایجاد برداشت صحیح از لباس متناسب؛ ۳-۴- تحقیق، نگارش و چاپ مقالات مستند در زمینه‌های مربوط؛ ۳-۵- توسعه‌ی کارخانجات پوشاک و در دسترس قرار دادن لباس‌های ارزان‌قیمت همراه با روسری که جایگزین چادر گردد. شورای هماهنگی امور اجتماعی مورخ ۲۵۳۵/۹/۱۰ -جلسه ۳۱ ص۱ 📚 زهیری، علیرضا. (۱۳۷۹). عصر پهلوی به روایت اسناد. قم: دفتر نشر و پخش معارف. ص۲۸۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب صبری جمهوري اسلامی دارد/باز هم فتنه باز هم عبدالحمید! ◽جدا از خیانت به کشور و نظام این فردبه اهل سنت و مذهب و غیرتشون هم داره خیانت میکنه! این بابا کیه که عده ای به ایشون متوسل شدن برای گره گشایی!
🥀وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها تسلیت🥀
به جمهوری اسلامی ایران گفته ایم آری به هر چه غیر جمهوری اسلامی ایران نه ✳️دوازدهم فروردین عید بزرگ جمهوری اسلامی ایران پیشاپیش بر همه مبارک باد. # جهاد تببین # ایران _ قوی # پلیس تراز انقلاب اسلامی
اولین تصویر از پاسدار رشید اسلام «میلاد حیدری» که در حمله جنایتکارانه سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق  به شهادت رسیده است روحش شاد ویادش گرامی
✳️شعار سال 1402؛مهار تورم،رشد تولید 🔰مسائل امیدزا در کشور کم نیست؛ همه موظّفند امیدآفرینی کنند. مقام معظم رهبری مدظله العالی: ◉ یک توصیه‌ی مهمّ من به همه‌ی کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند و رسانه در اختیارشان است ــ چه در فضای مجازی، چه در مطبوعات، چه در صدا و سیما ــ امیدآفرینی است. دشمن سعی می‌کند جوان‌های ما را ناامید کند؛ ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم. مسائل امیدزا در کشور کم نیست؛ همه موظّفند امیدآفرینی کنند؛ این را جدّی بگیرید. ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
آشنایی با زندگینامه حضرت خدیجه (س) حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر (ص)، اولین بانویی است که به پیام آسمانی اش پاسخ مثبت داد و در کنار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با همه توانی که داشت در مقابل مشرکان ایستاد و مقاومت کرد. ثروت سرشار خود را برای پیشرفت اسلام در طبق اخلاص گذاشت. وی در سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب (ع) درگذشت. ولادت و خانواده حضرت خدیجه (س) پدر او خُوَیلد بن اسد و مادر او فاطمه دختر زائده است. تولّد حضرت خدیجه (س) سال 68 پیش از هجرت است. ازدواج مبارک خدیجه با وجود مبارک و نازنین حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) هنگامی بود که 25 سال از عمر شریف پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و چهل سال از عمر حضرت خدیجه علیها السلام می گذشت. او از لحاظ نسب از همه زنان پیغمبر (صلی الله علیه و آله) و سلم به پیغمبر نزدیک تر است. او در ماه رمضان سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب علیه السلام درگذشت. پیغمبر او را در «حجون» دفن کرد و خود او را در قبر گذاشت.ازدواج حضرت خدیجه با حضرت محمد (ص) زفاف خدیجه با حضرت محمد (ص) ۲ ماه و ۷۵ روز پس از بازگشت‏ از سفر تجارت شام تحقق یافت. در آن زمان، حضرت ‏محمد (ص) ۲۵ سال داشت و خدیجه چهل ساله بود. ابن عباس سن ایشان را ۲۸ سال‏ نقل می کند. هرچند بعضى از مورخان اهل‏ سنت ‏سعى می ‏کنند این سخن‏ را رد کنند چون راوى آن محمد بن صائب کلبى از شیعیان است و آن ها او را ضعیف می دانند. خدیجه به سبب علاقه به حضرت محمد (ص) و مقام معنوى او با رسول خدا ازدواج کرد و تمام دارایى و مقام و جایگاه فامیلى خود را فداى پیشرفت مقاصد همسرش ساخت. در عقد ازدواج حضرت محمد (ص) و خدیجه، عبدالله بن غنم به ‏آن ها چنین تبریک گفت: گوارا باد بر تو اى خدیجه که طالع تو سعادتمند بوده و با بهترین خلایق ازدواج کردى. چه کسى در میان مردم همانند محمد (ص) است. محمد (ص) کسى است که حضرت عیسى و موسى به آمدنش‏ بشارت داده ‏اند و کتب آسمانى به پیامبرى او اقرار داشتند. رسولى که سر از بطحاء (مکه) در می آورد و او هدایت کننده و هدایت‏ شونده است.وفات حضرت خدیجه (س) حضرت خدیجه (س) در سن 65 سالگی در دهم ماه رمضان سال دهم بعثت در خارج از شعب ابوطالب جان به جان آفرین تسلیم کرد. پیغمبر خدا (ص) شخصا خدیجه را غسل داد، حنوط کرد و با همان پارچه ای که جبرئیل از طرف خداوند عزوجل برای خدیجه آورده بود، کفن کرد. رسول خدا (ص) شخصا درون قبر رفت، سپس خدیجه را در خاک نهاد و آنگاه سنگ لحد را در جای خویش استوار ساخت. او بر خدیجه اشک می ریخت، دعا می کرد و برایش آمرزش می طلبید. آرامگاه خدیجه در گورستان مکه در «حجون» واقع است. # زندگی نامه رمضان
‼️شناسایی ترویج بی‌حجابی مرتبط با در 🛑 در پی ترویج بی‌حجابی و وضعیت ناهنجار فرهنگی در استان گیلان، شنیده‌ها حاکی از راه‌اندازی مبارزه با هنجارشکنی در گیلان است و بر این اساس ۳ تیم سازمان یافته ترویج بی‌حجابی که مرتبط با جریانات معاند بوده توسط شناسایی شده است. 💢شناسایی، رصد و برخورد با شبکه سازمان یافته ترویج بی‌حجابی در استان گیلان توسط دستگاه‌های امنیتی در حال انجام است. 🔺شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به بی‌حجابی و وضعیت ناهنجار فرهنگی در سطح استان گیلان، دستگاه قضائی در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون نظام صنفی که تکلیف همه اصناف است اقدامات جدی‌ برای برخورد با هنجارشکنان آغاز کرده است و واحدهای ذیربط دادگستری مرکز استان به صورت میدانی در محل‌های هنجارشکنی در قبال عفاف و حجاب ورود کرده و به اعمال قانون می‌پردازند. ♦️بر این اساس گفته می‌شود اخیراً سازمان یافته ترویج بی‌حجابی در استان گیلان که مرتبط با جریانات معاند بوده توسط دستگاه‌های امنیتی شده است.
"رهبر انقلاب:‌ یک نفری برای من نقل میکرد، میگفت رفته بودیم ؛ ما را به مراکز گردشگری گوناگون میبردند و آن‌ها را به ما نشان میدادند؛ از جمله به نقطه‌ای بردند، گفتند اینجا همان‌جائی است که سپاهیان ایرانی آمدند اینجا، از ما شکست خوردند. مردم را به یک بیابان خالی میبرند و نشان میدهند که اینجا آنجائی است که ایرانی‌ها در آن دوره لشکرکشی کردند و در اینجا شکست خوردند. یک فضای خالی را نشان میدهند، یک مدعای تاریخی را با یک فضای خالی اثبات میکنند. خوب، اینجا نزدیکی کازرون -آنطوری که شنیدم- مجسمه‌ی والرین است، امپراتور روم، که زانو زده در مقابل پادشاه ایران. خیلی خوب، اینجا را بروید نشان بدهید؛ این به آن در! ۱۳۸۷/۲/۱۸‌"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 واقعا ۷۰ درصد مردم ایران بی‌دین شدن؟!! ⁉️ روی ما هم اثر گذاشته؟! ✅ نقدی علمی بر نظرسنجی موسسه گمان 🔹 برشی از سخنرانی به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی
بازدید حجت‌الاسلام جلیلی معاون نظارت و ارزشیابی و سردار محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور از پاسگاه پلیس راه تالش صومعه سرا و دیدار با کارکنان امروز جمعه ۱۱فروردین ۱۴۰۲
🔺🖌حسین شریعتمداری: بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر است اما دیرهنگام و دوپهلو به نظر می‌رسد! 🔹بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! 🔺ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد و دیگر آن که تاکید بیانیه بر درخواست از مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای تبیین حجاب اگرچه درخواست بجایی است ولی روشنگری و تبیین نباید مانع برخورد با کشف حجاب کنندگان باشد. 🔺شما شخصی را در نظر آورید که قمه ای در دست گرفته و در حالی که عربده می کشد به این و آن حمله می کند! حالا فرض کنید که او دیوانه است! و در همه نظام های حقوقی نیز تاکید شده است که بر دیوانه حرجی نیست! خُب، حالا تکلیف چیست؟ آیا با استناد به دیوانگی او نباید متعرض و مانع او شد؟! بدیهی است که در اولین گام باید قمه را از دست او گرفت و به او اجازه حمله به دیگران را نداد. و اما این که اقدام او ناشی از دیوانگی یا ناآگاهی است و یا عامدانه است؟ مسئله بعدی است که بررسی آن بر عهده مراکز قانونی است و نمی توان با این توجیه که تبیین و روشنگری درباره ضرورت شرعی و قانونی و اخلاقی حجاب ضروری است مقابله با کشف حجاب را نادیده گرفت. 🔺بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است و تسامحی که تاکنون نسبت به آن وجود داشته است با هیچ منطق شرعی، قانونی و اخلاقی قابل توجیه نیست. و البته امید آن است که بیانیه وزارت کشور، اگرچه دیرهنگام ولی آغازی بر پایان دادن به این هنجارشکنی باشد.